جنجال سه بُعدی کاسبان تحریم
شبکیه

جنجال سه بُعدی کاسبان تحریم

نویسنده : سرویس ادب وهنر

طی چند روز اخیر دو محصول جدید در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است که هر کدام از جهاتی خاص هستند. یکی فیلم کودکانه «جنجال در عروسی» محصول مشترک ایران و فرانسه و دیگری فیلم «ماحی» که درباره رانت‌خواران و کاسبان تحریم‌ها است. «جنجال در عروسی» به کارگردانی رضا خطیبی، فیلمی است در ژانر کودک و نوجوان که با کمک فرانسوی‌ها ساخته شده و قرار بود بعد از «آقای الف» دومین فیلم سه بعدی سینمای ایران باشد. این فیلم با بازی میرطاهر مظلومی و علیرضا خمسه خیلی راحت شعار اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران را برای تبلیغ بیشتر سرداد در حالی که این‌طور نبود. داستان فیلم مربوط به یک مراسم عروسی است که بچه‌ها از بزرگترها جدا شده‌اند و برای همین تصمیم می‌گیرند رفتار بد صاحب مجلس را جبران کنند اما در خلال ماجراجویی‌شان متوجه قاچاق مواد مخدر در پوشش ماشین عروس می‌شوند. داستان فیلم حتی در سطح سینمای کودک و نوجوان هم مشکلات جدی دارد، از جمله اینکه شورش ناگهانی بچه‌ها چندان قابل درک نیست. مختصات و جغرافیای باغ محل عروسی با این همه حواشی روی مخ است. اما در نهایت فیلم گزینه خیلی خوبی برای کودکان و نوجوانان است. هر چند نسخه شبکه نمایش خانگی هم دوبعدی است و اساساً خود داستان به جز چند صحنه قابلیت‌های لازم برای سه بعدی بودن را ندارد. در کنار این فیلم طی چند روز اخیر فیلم «ماحی» با حضور آنا نعمتی، مهران احمدی و همایون ارشادی هم توزیع شد. «ماحی» قصه متفاوتی به‌عنوان یک فیلم ایرانی دارد و روایتگر پشت پرده ساخت و پاخت‌های کسانی است که در روزهای پایانی دولت احمدی‌نژاد سعی داشتند با استفاده از فرصت تحریم‌ها و پولشویی به ثروت‌های میلیاردی برسند. «داوود خیام» کارگردان فیلمی است که ادعا می‌کند داستان فیلمش براساس واقعیت است. ماحی دختر بی سرپرستی است که برای یک دکتر کار می‌کند و در تلاش است با نزدیک شدن به یک ترخیص‌کار حرفه‌ای و با نفوذ، محموله‌ای از پروتزهای فاسد را وارد ایران کند. در همین حین ترخیص‌کار و گروهش در تلاش هستند محموله شمش‌های طلا را از کشور خارج کنند. ارجاعات فیلم به داستان‌های مربوط به امثال بابک زنجانی، رضا ضراب و مستند کردن برخی از حوادث و تواتر زمانی با اخباری که مدام از تلویزیون منزل شخصیت‌ها پخش می‌شود، باعث شده فیلم متفاوت باشد. هر چند ریتمش گاهی کُند می‌شود و به جای حوادث اصلی با نریشن‌های روانشناسانه شعاری و نچسب می‌شود.

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
تلگجیم

تلگجیم 521

٩٦/١٠/٢٨
یادداشت

در مذمت تحصیل و در ستایش بی‌سوادی

٩٦/١٠/٢٨
جارچی

جارچی 521

٩٦/١٠/٢٨
یادداشت

عصر پسافیلتر تلگرام

٩٦/١٠/٢٨
چهره هفته

هزینه‌ها با کی بود؟

٩٦/١٠/٢٨
خاطرات گرشاسبی‌بزرگ

تو همان ناب‌ترین جاذبه دنیایی

٩٦/١٠/٢٨
شاخ هفته

و چه زیباست عالم دلم

٩٦/١٠/٢٨
شبکیه

غافلگیری عالیجناب به خاطر وارونگی من و شارمین

٩٦/١٠/٢٨
بازیگری سروش

دیالوگی گوید و از صحنه رود

٩٦/١٠/٢٨
آنتن

قدرت چانه‌زنی جیمیان!

٩٦/١٠/٢٨
یادداشت

سانچی به یک ماموریت طولانی مدت رفته است

٩٦/١٠/٢٨
چرا لیسانسه‌ها2 بهترین سریال روی آنتن تلویزیون است؟

لبخند کشدار، قهقهه عمیق

٩٦/١٠/٢٨
مینی

مینی 521

٩٦/١٠/٢٨
پایان نامه

درآمدزایی با سوسمار کچاپ

٩٦/١٠/٢٨
یادداشت

خیریت یک سفر

٩٦/١٠/٢٨
ذهن زیبا

ذهن زیبا 521

٩٦/١٠/٢٨
روزنامه نگاری صحت

یک ستون کاملا تکراری

٩٦/١٠/٢٨

سروش کتاب باز

٩٦/١٠/٢٨
ساختنیجات

تابلو بسازید در حد بوندس لیگا‌!

٩٦/١٠/٢٨
حکایت هفته

اندر احوالات مریدان و مهاجرت معکوس

٩٦/١٠/٢٨