معتاد به بازی هستید؟
شگرد خفن

معتاد به بازی هستید؟

نویسنده : مریم شیعه زاده

به بازی‌های ویدئویی اعتیاد دارید؟ نمی‌توانید از آن‌ها دل بکنید؟ صبح تا شب را با بازی سر می‌کنید؟ ما برای شما و اعتیادتان برنامه ویژه‌ای داریم! 

قدم اول: چند دقیقه بنشینید و با خودتان خلوت کنید. آن‌وقت حساب کنید در هفته چند ساعت مشغول بازی هستید و ارزشش را دارد یا اینکه باید ساعت‌ها را کاهش دهید؟ 

قدم دوم: اگر به نتیجه رسیدید که می‌خواهید اعتیادتان را ترک کنید و به آغوش گرم جامعه برگردید، برای خودتان حد و حدودی مشخص کنید و اگر آن را زیر پا گذاشتید، یک تنبیه برای خودتان در نظر بگیرید. 

قدم سوم: سعی کنید بیشتر در جمع خانواده یا دوستان‌تان باشید. معمولا افرادی به بازی کردن اعتیاد پیدا می‌کنند که روابط اجتماعی کمرنگی دارند.

قدم چهارم: بازی جدید خریداری نکنید! تا زمانی‌که به تعادل نرسیدید، خودتان را کنترل کنید و سراغ هیچ بازی جدیدی را نگیرید. 

قدم پنجم: ورزش کنید. ورزش باعث ایجاد تغییرات اساسی در روحیه‌تان می‌شود. به جای تخلیه انرژی در دنیای بازی‌های ویدئویی، در دنیای واقعی به دنبال ورزشی برای تخلیه انرژی باشید و به صورت مداوم آن را انجام دهید. 

قدم ششم: برای چند روز یا چند هفته از کنسول بازی دور باشید. بروید سفر یا خانه یکی از دوستان‌تان. حتی می‌توانید کنسول بازی را به سفر یا خانه دوستان‌تان بفرستید! به هر حال جایی باشید که، اولا بازی نباشد و دوم حوصله‌تان سرنرود و دل‌تان برای بازی تنگ نشود. 

قدم هفتم: تفریح جایگزین پیدا کنید. حتما نیاز نیست ورزش باشد. گاهی کتاب خواندن، آشپزی یا حتی گشت و گذار در پارک هم می‌تواند اوقات فراغت‌تان را پر کند. 

قدم هشتم: ارتباط‌تان با گیم بازها را کم‌رنگ کنید تا دوباره رفیق ناباب عامل بازگشت اعتیادتان نشود. 

قدم نهم: اگر با این قدم‌ها هم نتوانستید خودتان را اصلاح کنید، مستقیم بروید سراغ روانشناس که درمان شما کار ما نیست! 

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها