رامبد چقدر سوپرایزمون می کنه؟ خیلی!
درباره همه رفتارهای شگفت‌انگیز و غافلگیرکننده‌ای که از رامبد جوان دیدیم

رامبد چقدر سوپرایزمون می کنه؟ خیلی!

نویسنده : محمد ناصر حق خواه

وارد شدن به چرخه سینما و تلویزیون و محکم کردن جای پا در این سیستم آنقدر سخت هست که وقتی بازیگری با تیپی خاص یا کارگردانی در ژانری مشخص دیده می‌شود و به مقبولیت بین مردم می‌رسد سعی کند هر طور شده آن را با چنگ و دندان حفظ کند که متاسفانه این تلاش معمولا نتیجه‌ای جز تکراری شدن و فراموشی ندارد. اما کسانی که جرئت خارج شدن از محدوده امن خود را دارند، هرچند در اقلیت‌اند، اما تاثیر حداکثری و ماندگار دارند. یکی از این افراد موثر که همیشه جرات تجربه‌های نو را داشته و فارغ از موفقیت‌ یا شکست، بدون ترس دست به کارهای نو زده رامبد جوان است.

اولین‌باری که رامبد، پس از چند حضور کوتاه در مجموعه‌های تلویزیونی، برای مردم به چهره‌ای آشنا تبدیل شد با بازی در نقش فرید ‌جنگلبرد در مجموعه «خانه سبز» بود؛ تیپ‌های آشنای ملودرام‌های پاستوریزه اواسط دهه هفتاد، که جزو تولیدات معدود و البته پرمخاطب آن سال‌ها بود، با کاراکتر پر جنب و جوش و جذاب فرید جینگلبرد دچار شوک شد و مخاطب حرفه‌ای تلویزیون از همان زمان می‌توانست ظهور یک ستاره جدید را حدس بزند. رامبد آن سبک بازی خاص را تا 3 سال بعد و در سینمایی «مومیایی3» همراه داشت و در حالی که تصور همه از او بازی در نقش شخصیت‌های جوان و سرخوش بود، رامبد با ایفای یک نقش تاریخی آن هم در سریال پربازیگر «ولایت عشق» همه را شوکه کرد و با یک سال فاصله در سال 08 و در آستانه 03 سالگی کارگردانی سریال ماه رمضانی «گمگشته» را به عهده گرفت که هنوز بعد از شانزده سال در خاطر خیلی‌ها مانده است. رامبدِ دهه هشتاد داشت در ذهن مخاطب به چهره‌ای کاملا متفاوت تبدیل می‌شد که باز هم او همه این تصورات را از صفحه ذهن تماشاچی پاک کرد و با کارگردانی و بازی در سینمایی «اسپاگتی در هشت دقیقه» دوباره همان جنب و جوش و فلسفه شاد بودن برای خود شاد بودن را احیا کرد. در حالی که همه فکر می‌کردند با محکم شدن جای پای او در سینما و تلویزیون رامبد به تمام خواسته‌هایش رسیده باشد اما انگیزه و اشتهای او برای موفقیت‌های بیشتر باعث شد که رامبد جوان به‌طور حرفه‌ای وارد عرصه تبلیغات شود و به عنوان یکی از مهره‌های تاثیرگذاری که بسیاری از تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون را می‌سازد شناخته شود. رامبد هم‌زمان به برنامه‌سازی تلویزیونی هم رو آورد و در زمانی که صدا و سیما وضع مالی خوبی داشت و می‌شد بودجه‌های کلانی برای برنامه‌سازی از این سازمان گرفت، با جذب اسپانسرینگ یک شرکت مبل، برنامه‌ای به نام «خانه‌ای با طرح نو» با همراهی اشکان خطیبی اجرا کرد که نوآوری‌هایی مانند اجرای نمایش زنده در این برنامه، بیننده را یاد تله‌تئاترهای زنده دهه پنجاه و شصت تلویزیون می‌انداخت. 

رامبد پس از مدتی غیبت با کارگردانی دو کمدی «پسر آدم، دختر حوا» و «ورود آقایان ممنوع» در سال‌های 88 و 89  و در وانفسای روی بورس بودن کمدی‌های سخیف، شکل آبرومندی از کمدی را به نمایش گذاشت و در حالی که به این علت مورد ستایش منتقدان قرار گرفته بود؛ با بازی پشت سر هم در دو فیلم «دختر شاه پریون» و «دیو و دلبر» که تقریبا از نام‌شان می‌توان درونمایه کم‌عمق و تجاری‌شان را فهمید دوباره همه را غافلگیر کرد. در سال 91 با بازی در فیلم «گناهکاران» جایزه بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت. حضور موفق رامبد در سینما او را به عنوان یک بازیگر که هم از عهده نقش‌های جدی و هم کمدی برمی‌آید تثبیت کرده بود که با تاسیس شبکه نسیم، جوان به تلویزیون بازگشت و با ساخت «خندوانه»، یکی از به یادماندنی‌ترین و جریان‌سازترین برنامه‌های تلویزیون را ساخت که حدود چهار سال است در صدر پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سیما مانده و هربار که زمین خورده با یک سوپرایز جدید از خاک برخاسته است. این روزها هم جوان با یک غافلگیری جدید بر پرده سینما حاضر شده و فیلم «نگار» را در ژانر جنایی، چیزی که اصلا از او انتظار نمی‌رفت، ساخته است و آخرین شگفتانه خود را برای مخاطبان رو کرده تا بتوانیم با قطعیت بگوییم رامبدی که در این بیست سال شناخته‌ایم، همیشه شعبده‌ای در آستین داشته و شاید این رمز همیشه مطرح بودن اوست.  

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
«عملیات غیر ممکن» یا چگونه باب گفت‌وگو با بزرگ‌ترها را درباره مسائل جنسی‌مان بازکنیم؟

اسمشو ببر

٩٦/٠٧/٢٧

مشکل درد عشق را حل نکند مهندسی

٩٦/٠٧/٢٧
با نمایش چند فیلم مستند بالاخره سکوت درباره معضلات جنسی تا حدی شکسته شد

گپ جنسی

٩٦/٠٧/٢٧

فصل‏های زندگی

٩٦/٠٧/٢٧
چهره هفته

محسن به خدا تو مسلمان نیستی!

٩٦/٠٧/٢٧
مروری گذرا بر برنامه‌های دولتی برای رفع بحران جنسی جامعه

خانه‌های عفاف... شاید، اگر، باید؟!

٩٦/٠٧/٢٧
بالاخره راه حل مشکلات و بحران‌های جنسی جوانان چیست؟

یک پایان اصغرفرهادی‌طور

٩٦/٠٧/٢٧
آنتن

ما و هندوانه‌هایمان!

٩٦/٠٧/٢٨
ناصرخان آکتور سینما

از سلطان قلب‌ها تا اسب سردار!

٩٦/٠٧/٢٧
فتوچاپ

فتوچاپ 508

٩٦/٠٧/٢٧
جارچی

جارچی 508

٩٦/٠٧/٢٧
به بهانه آویخته شدن کفش‌های ستاره برزیلی میلان و رئال

خداحافظ کاکا!

٩٦/٠٧/٢٧
روایت‌هایی درباره ما و کاری که ورزش با ما می‌کند

قهرمانی را بچسب پهلوانی کیلویی چند؟

٩٦/٠٧/٢٧

«حالا خورشید» حالا جذابیت

٩٦/٠٧/٢٧
ذهن زیبا

ذهن زیبا

٩٦/٠٧/٢٧
پایان‌نامه

آمارگیری فرهنگی رفتاری!

٩٦/٠٧/٢٧
شـرکت «نینتـندو» با عرضه کنسول جدید خــــود، یک بازگشت شکوهمند به بازار گیم داشت

#ته_تغاری_نسل_هشتمی

٩٦/٠٧/٢٧
مینیمال

سینگل بازنشست منم!

٩٦/٠٧/٢٧
درباره انیمه، هنر و صنعت بی نظیر و فراگیر ژاپنی‌ها

معجزه سامورایی‌ها

٩٦/٠٧/٢٧
جانونی

میهمان بیاید، بلا می‌رود!

٩٦/٠٧/٢٧
تبلیغات