دستى زِ پشت پرده  و دستى به جيب يار!
ناصرخان آکتور سینما

دستى زِ پشت پرده و دستى به جيب يار!

نویسنده : محمدناصر حق خواه

قديما اين شكلى بود كه اگه يه آقا يا خانم بازيگر يه مدت كم پيدا مي‌شد؛ همه مي‌گفتند معلوم نيست چى شده، چيكار كرده، با كى و كجا گرفتنش، لابد معتاد شده ديگه و گرنه كجاست؟

اما الان اين جورى شده كه طرف يه فيلم بازي مي‌كنه، هنوز دومى رو شروع نكرده و تازه زمزمه حضورش هست، همه ميگن بيا ديگه، بفرما! اينم تو باند شريفى‌نيا ايناست ديگه! حالا اين‌كه شريفى‌نيا اصلا باند داره يا نداره من نمي‌دونم؛ خودش هم چند بار كه ازش سوال شد، خيلي چست و چابك (فكر كن با اون اندام) از كنار موضوع رد شده. اما بحث اين جاست كه اصلا سينما باند داره يا نه؟ يا چى ميشه كه ميگن فلانى ریيس بانده؟ يا مثلا اينا تو باند فلانى عضواند رو كى از كجا مي‌دونه؟ يا اين كه چرا جديدا اين قدر كلمات فساد و سينما رو كنار هم مي‌شنويم؟ يا شايد هم بعضى‌ها مي‌خواهند كه بشنويم؟ اصلا اين بعضى‌ها، واقعا هستند يا من مي‌خوام يه جورى نشون بدم انگار بعضى‌ها هستند؟ 

بنده به زرث؟ ذرس؟ ضرس؟ قاطع مي‌گم كه اصلا از اين خبرها نيست! اگه بود چرا تا حالا نمي‌گفتند كه هست؟ چرا تا حالا كه اوضاع مالى سينما و تلويزيون خوب بود و سالى شونصدتا تله فيلم و سريال و تله تئاتر و مينى سريال و فيلم ويدئويي و فيلم سينمايي ساخته مي‌شد نمي‌گفتند كه «واويلا ليلى! سينما رو فساد فرا گرفته خيلى»؟

اين اتفاق‌ها از زمانى افتاد كه اوضاع مالى به هم ريخت و يه سرى موندند بيرون و نشد كه خيلى كارا بشه. هرچند كه بعضى‌ها يا شايد خيلى‌ها با پارتى و پول و پررويي اومدند تو اين سينما؛ اما هيچ كدوم نموندند. بعدشم هر چند نفر كه چند تا كار با هم مي‌كنند، الزما بااااااند (با اين همه الف) نيستند؛ اگه اين جوريه مارتين اسكورسيزى و رابرت دنيرو هم باندند. اصلا هركى مثل ما نيست با ما نيست، هركى پركاره و پر استعداده بانده؛ اصلا همه بدند ما خوبيم فقط. اصلا هم بعضى‌ها نيستند كه هى بگویند سينما اين جوريه اون جوريه كه بعد يه جورى به يه جاهايى برسند و نتيجه‌هاى خاص بگيرند! اصلا هم سينما نمونه كوچك شده جامعه نيست كه اتفاق‌هايى كه تو متن جامعه هست رو بيشتر به چشم بياره! اصلا هم من عصبى نيستم! همينه كه هست اصلا! باى!

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
یادداشت

ممنون پیرمرد

٩٦/٠٩/١٦
جارچی

جارچی 515

٩٦/٠٩/١٦
جواد طوسی، منتقد سینما از قاتل اهلی، مسعود کیمیایی و اتمسفر دنیای متفاوت او می‌گوید

کیمیایی به معنای واقعی کلمه یک فیلم‌ساز مولف است

٩٦/٠٩/١٦
چهره هفته

ورود آقايان ممنوع!

٩٦/٠٩/١٦
یادداشت

دوباره سلام

٩٦/٠٩/١٦
آنتن

این شماره؛ جیم ننویسان!

٩٦/٠٩/١٦
تلگجیم

تلگجیم 515

٩٦/٠٩/١٦
بهترین بازی های سال 2017 امشب معرفی می شوند

The Game Awards

٩٦/٠٩/١٦
یادداشت موافق

چرا هنوز از سینمای کیمیایی لذت می‌برم؟

٩٦/٠٩/١٦
یادداشت

نکند موکت‌پوش باشد؟!

٩٦/٠٩/١٦
به بهانه قرعه سخت تیم‌ ملی‌مان در جام‌جهانی روسیه، درباره تیم‌هایی نوشتیم که در ۵ دوره‌ گذشته این جام ش

زندگی در گروه مرگ

٩٦/٠٩/١٦
روایت هایی درباره وقف های کوچکی که فراموش می کنیم

بخشندگی به توان بی‌نهایت

٩٦/٠٩/١٦
ذهن زیبا

ذهن زیبا 515

٩٦/٠٩/١٦
قرعه سخت ایران در جام جهانی 2018 بازی‌های تدارکاتی خوبی می‌خواهد که باید دید فدراسیون از پس آن بر می‌آید ی

تنگه جبل الطارق!

٩٦/٠٩/١٦
درباره ویژگی‌های سینمای مسعود کیمیایی با بررسی کوتاه 50 سال فعالیتش در سینما

دیروز و امروز رئیس

٩٦/٠٩/١٦
اکران «قاتل اهلی» بار دیگر این سوال را مطرح می‌کند که واقعا چرا مسعود کیمیایی با دوران اوج خود فاصله دارد

بی کیمیایی

٩٦/٠٩/١٦
درباره «زیر نور کم» مجموعه کامل داستان‌های کوتاه مصطفی مستور

چند روایت معتبر تکراری

٩٦/٠٩/١٦
یادداشت

یازده سال، جیم، جوانی و سینما

٩٦/٠٩/١٦
یادداشت مخالف

قتل در حمام نمره!

٩٦/٠٩/١٦
مینی

مینی 515

٩٦/٠٩/١٦
تبلیغات