زنگ خطر سوپر مارکتي
محرمانه مستقيم

زنگ خطر سوپر مارکتي

نویسنده :

نسل ما، اخلاقي دارد که ترک کردنش معلوم نيست کي اتفاق بيفتد، عادت هر ساعت ايستادن جلو در يخچال و نگاه کردن به داخل آن، با اين‌که مي‌دانيم در يک ساعت گذشته خريد جديدي اتفاق نيفتاده! اين خصوصيت‌مان وقتي بيشتر مي‌شود که بيشتر بيرون خانه بوده باشيم و هر دقيقه که اراده کرده‌ايم چيزي خريده و به خندق بلا تحويل داده باشيم! اين همان مرض کنترل تلويزيون به دست گرفتن و عوض کردن کانال‌هاي تلويزيون است، که هر بار 18مرتبه به ازاي هر شبکه تلويزيون 3بار انجام مي‌شود و حالا در جديدترين ژانرش ديدن سريال‌هايي که CD و DVD هايشان را يکهويي از دوستان‌مان مي‌گرفتيم و مي‌نشستيم شب تا صبح 12 قسمتش را تماشا مي‌کرديم به اين اخلاق‌مان دامن زده و باعث شده که هر صبح شنبه برويم سراغ سوپري محل و سريال بخواهيم آن‌هم از نوع وطني‌اش، اگر نداشت ظهر برويم و اگر باز هم نداشت بعدازظهر و دوباره فردا و...

خوب يا بد اين نسل با اين گاف اخلاقي بار آمده و دارد به جلو مي‌رود، تلويزيون به عنوان يکي از توليدکنندگان و تأمين کنندگان بار محتوايي و سرگرمي اين نسل و البته بقيه نسل‌ها بايد حواسش به ذائقه و سليقه و شعور آن‌ها باشد، هر چند در طول سال‌ها گاهي اتفاقي به اين سليقه و شعور احترام گذاشته شده و سريال‌ها يا برنامه‌هايي پخش شده‌اند که تعجب و شعف بينندگان را به همراه داشته است. اما بحث بر سر موضوعي تازه وارد است، مدت‌ها بود هيچ‌کس فکر نمي‌کرد بتوان به رسانه جديدي دست پيدا کرد. رسانه‌اي که بتواند اين يکه‌تازي تلويزيون را پشت سر بگذاريد و بشود رقيبي مطرح و قابل بررسي براي مسئولين صدا و سيما، که با اين روند جديد ورود سريال‌ها به شبکه پخش و توزيع خانگي به نظر مي‌رسد اين اتفاق انحصار صدا و سيما را کم کند و زنگ خطري باشد براي تلويزيون.

و شايد اگر اهالي جام‌جم‌ حواسشان نباشد نه تنها از يگانگي و مورد توجه بودنشان کم مي‌شود که با تحويل دادن زمين بازي به ماهواره و بعد هم سوپرمارکت‌ها ديگر اصلا رقيبي براي مبارزه به حساب نمي‌آيند و کاملا از مبارزه کنار گذاشته مي‌شوند. اگر هدف تلويزيون نگه داشتن مخاطب و ارتباط قوي‌تر با آن‌ها است و يا اگر نگراني بابت جهت‌گيري‌هاي مخاطبان دارد؛ بد نيست فکري به حال اين ارتباط بکند و سعي نکند با انتخاب‌ها يا اشتباه‌هاي کودکانه بيشتر از اين موقعيتش را به‌خطر بيندازد و زمين بازي را واگذار کند. به هر حال اين نسل سوپر مارکتي در يخچال برو، منتظر ايده‌هاي جديدتر مي‌مانند و از آن‌ها استقبال مي‌کنند.

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
برگزیده سایت

انتقال پیام در کمترین کلمات

٩٥/١٠/٢٣
کافه جهان نما

سیستان و بلوچستان شبیه هند به اصالت ایران

٩٥/١٠/٢٣
جالباسی

از درازآویز تزئینی به نام کراوات تا پیراهن واتو

٩٥/١٠/٢٣
جارچی

اصغر لالا

٩٥/١٠/٢٣
۵ ویژگی ممتاز از مرحوم آیت‌ا... اکبر هاشمی‌رفسنجانی‌که جوان‌ترها کمتر شنیده‌اند و بزرگترها احتمالا فرا

شیخِ کبیر

٩٥/١٠/٢٣
فتوچاپ

فتوچاپ 470

٩٥/١٠/٢٣
به بهانه خریدهای نجومی تیم‌های چینی و پیشنهادهای اغواکننده‌شان به ستاره‌های جهان فوتبال

چین چون پول

٩٥/١٠/٢٣
شاخ هفته

آرمان های بر باد رفته

٩٥/١٠/٢٣
در گفت‌و‌گو با «حسام اسلامی» کارگردان مسابقه جالب تلویزیونی «خانه ما»

نمی‌خواهیم خانواده‌ها را نصیحت کنیم

٩٥/١٠/٢٣
شبکیه

فیلم‌های جدید در شبکه نمایش خانگی

٩٥/١٠/٢٣
آنتن

اندر حکایت شیرینی های صفجه آرا

٩٥/١٠/٢٣
پایان‌نامه

ارائه حق تیر برای وام ضروری

٩٥/١٠/٢٣
بک بسته پیشنهادی گرم برای شب‌های طولانی زمستان

زندگی با بهانه‌های کوچک خوشبختی

٩٥/١٠/٢٣
جارچی

حسام علیه شبکه های تلویزیونی

٩٥/١٠/٢٣
سایت خوب

بهترین راهنمای آنلاین دکور و دیزاین خانه را بشناسید

٩٥/١٠/٢٣
خواندنی‌های زندگی اولین لژیونر والیبال بانوان ایران

مائده ُسمان خراش

٩٥/١٠/٢٣
«پیمان طالبی» گوینده مسابقه «خانه ما»

برنامه های رقابتی جذاب هستند

٩٥/١٠/٢٣
ذهن زیبا

ذهن زیبا 470

٩٥/١٠/٢٣
جارچی

اندر باب مریدان و کارهای خانگی

٩٥/١٠/٢٣
مینی‌ها

مینی 470

٩٥/١٠/٢٣
تبلیغات
تبلیغات