زنگ خطر سوپر مارکتي
محرمانه مستقيم

زنگ خطر سوپر مارکتي

نویسنده :

نسل ما، اخلاقي دارد که ترک کردنش معلوم نيست کي اتفاق بيفتد، عادت هر ساعت ايستادن جلو در يخچال و نگاه کردن به داخل آن، با اين‌که مي‌دانيم در يک ساعت گذشته خريد جديدي اتفاق نيفتاده! اين خصوصيت‌مان وقتي بيشتر مي‌شود که بيشتر بيرون خانه بوده باشيم و هر دقيقه که اراده کرده‌ايم چيزي خريده و به خندق بلا تحويل داده باشيم! اين همان مرض کنترل تلويزيون به دست گرفتن و عوض کردن کانال‌هاي تلويزيون است، که هر بار 18مرتبه به ازاي هر شبکه تلويزيون 3بار انجام مي‌شود و حالا در جديدترين ژانرش ديدن سريال‌هايي که CD و DVD هايشان را يکهويي از دوستان‌مان مي‌گرفتيم و مي‌نشستيم شب تا صبح 12 قسمتش را تماشا مي‌کرديم به اين اخلاق‌مان دامن زده و باعث شده که هر صبح شنبه برويم سراغ سوپري محل و سريال بخواهيم آن‌هم از نوع وطني‌اش، اگر نداشت ظهر برويم و اگر باز هم نداشت بعدازظهر و دوباره فردا و...

خوب يا بد اين نسل با اين گاف اخلاقي بار آمده و دارد به جلو مي‌رود، تلويزيون به عنوان يکي از توليدکنندگان و تأمين کنندگان بار محتوايي و سرگرمي اين نسل و البته بقيه نسل‌ها بايد حواسش به ذائقه و سليقه و شعور آن‌ها باشد، هر چند در طول سال‌ها گاهي اتفاقي به اين سليقه و شعور احترام گذاشته شده و سريال‌ها يا برنامه‌هايي پخش شده‌اند که تعجب و شعف بينندگان را به همراه داشته است. اما بحث بر سر موضوعي تازه وارد است، مدت‌ها بود هيچ‌کس فکر نمي‌کرد بتوان به رسانه جديدي دست پيدا کرد. رسانه‌اي که بتواند اين يکه‌تازي تلويزيون را پشت سر بگذاريد و بشود رقيبي مطرح و قابل بررسي براي مسئولين صدا و سيما، که با اين روند جديد ورود سريال‌ها به شبکه پخش و توزيع خانگي به نظر مي‌رسد اين اتفاق انحصار صدا و سيما را کم کند و زنگ خطري باشد براي تلويزيون.

و شايد اگر اهالي جام‌جم‌ حواسشان نباشد نه تنها از يگانگي و مورد توجه بودنشان کم مي‌شود که با تحويل دادن زمين بازي به ماهواره و بعد هم سوپرمارکت‌ها ديگر اصلا رقيبي براي مبارزه به حساب نمي‌آيند و کاملا از مبارزه کنار گذاشته مي‌شوند. اگر هدف تلويزيون نگه داشتن مخاطب و ارتباط قوي‌تر با آن‌ها است و يا اگر نگراني بابت جهت‌گيري‌هاي مخاطبان دارد؛ بد نيست فکري به حال اين ارتباط بکند و سعي نکند با انتخاب‌ها يا اشتباه‌هاي کودکانه بيشتر از اين موقعيتش را به‌خطر بيندازد و زمين بازي را واگذار کند. به هر حال اين نسل سوپر مارکتي در يخچال برو، منتظر ايده‌هاي جديدتر مي‌مانند و از آن‌ها استقبال مي‌کنند.

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
گفت‌وگوی خواندنی با یاسر عرب که با ساخت مستند یک پیشنهاد ساده نشان داد دغدغه‌های جدی در زمینه رشد جنسی د

آموزش جنسی برای پیشگیری از کودک‌آزاری کافی نیست

٩٦/٠٤/٢٨

چرخه‌ شکل‌گیری بیماری «پدوفیلی»

٩٦/٠٤/٢٨
دسته‌بنـدی واکنش معمول چهره‌های معروف ایرانی پس از اتفاقات شیرین و ناگوار

#واکنش سلبریتی‌ها

٩٦/٠٤/٢٨

سوژه کودک‌ آزاری بر پرده نقره‌ای

٩٦/٠٤/٢٨
قتل تلخ آتنا اصلانی، سکوت دردآور درباره آزار جنسی کودکان و آموزش‌های فراموش‌شده را شکست

هیس! آتنا فریاد می‌زند

٩٦/٠٤/٢٨
چهره هفته

مرز اوشکولی چاک برداشت!

٩٦/٠٤/٢٨
تلگجیم

تلگجیم 495

٩٦/٠٤/٢٨
کافه جهان نما

سریلانکا سرزمینی که فتوشاپی نیست

٩٦/٠٤/٢٨
فتوچاپ

فتوچاپ 495

٩٦/٠٤/٢٨
جارچی

جارچی 495

٩٦/٠٤/٢٨
روایت‌هایی درباره پدیده رانندگی خانم ها و مسائل و مصائب آن

دنیا علیه رانندگی خانم ها!

٩٦/٠٤/٢٨
مینیمال

خلاقیت در زیرنویس

٩٦/٠٤/٢٨
آنتن

ماجرای جیم‌نویس دبه به دست!

٩٦/٠٤/٢٨
مینی

مینی 495

٩٦/٠٤/٢٨
در باب اندرونی جلدهای جیم13

فتوشاپ به جای گریم

٩٦/٠٤/٢٨
پایان‌نامه

امان از نرده اضافی!

٩٦/٠٤/٢٨
دات کام

ارادتمندان به بازی سونیک!

٩٦/٠٤/٢٨
درباره مدیربرنامه‌های مطرح فوتبال اروپا که این روزها حسابی روی بورس هستند

کارگزار یا خون‌آشام؟!

٩٦/٠٤/٢٨
پیرامون دو اینجنت معروف ایرانی فعال در اروپا

صادرات ایرانی!

٩٦/٠٤/٢٨
بررسی روند خرید یک بازیکن فوتبال در باشگاه های بزرگ اروپایی

بازیکن سیخی چند؟!

٩٦/٠٤/٢٨
تبلیغات