رابطه عشق  کشک و پول  در فوتبال
محرمانه مستقیم

رابطه عشق کشک و پول در فوتبال

نویسنده : سید مصطفی صابری

 فوتبال مدلی ساده و عینی از زندگی است، تلاش چند نفر بر اساس تقسیم وظایف برای نتیجه گرفتن گروهی. جرقه‌های فردی و تیمی، اشتباهات داوری، افت ناگهانی ستاره‌ها و... همه باعث زیباتر، پرهیجان‌تر و پیچیده‌تر شدن پیش بینی و تعقیب نتایج این ورزش می‌شود. این ورزش درست مثل زندگی بستر ظهور افکار، غم و شادی، تعصب، دوستی و دشمنی بر اساس منافع و... است و عشق هم در آن جایگاهی خاصی دارد، عشق هوادار به تیم محبوبش یا به بازیکن و ستاره تیم، عشق بازیکن به هوادار، به تیم و.... این عشق فراتر از هر قراردادی برای آدم‌ها تعهدآور است. تاحالا شنیده‌اید که هواداری تیم محبوبش را عوض کند؟ چون قرارداد هواداران زمان ندارد، پولی رد و بدل نشده و این موفقیت تیم مورد علاقه است که بزرگترین منافع روحی هوادار را تامین می‌کند نه پول یا رسیدن به تیم ملی و... اما عشق در فوتبال امروز ما شبیه شده به سریال‌های تُرکی ماهواره! عکس بازیکنی را در حال نشان دادن اعدادی که نماد یک باشگاه هستند می‌بینیم، چند وقت بعد عکس بازیکن دیگری را در حال بوسه زدن به پرچم باشگاه محبوبش که دوست دارد زمانی در آن بازی کند می بینیم و در نهایت خوب که بازارگرمی‌ها انجام شد و قیمت‌ها بالا رفت همین بازیکنان مورد نظر سر از تیم مقابل درمی‌آوردند! در نقل و انتقالات امسال لیگ برتر به خصوص در پرسپولیس و استقلال به‌طور ویژه‌تر شاهد این اتفاق تلخ بودیم. تلخی این ماجرا فقط به این خاطر نیست که بازیکنی برخلاف ادعاهایش یک باشگاه و میلیون‌ها هوادار را به نوعی دور زده و به تیم مقابل رفته! بلکه از این نظر هم تلخ است که بازیکن صرفاً چون پول بیشتری می‌گیرد یا احساس می‌کند در تیم حریف بیشتر پیشرفت می‌کند (!) انتخابش را انجام می‌دهد نه براساس عشق و علاقه! و اسم این رفتار دوگانه را می‌گذارد حرفه‌ای گری!!! انگار امثال مالدینی، توتی، رائول، علی کریمی، علی منصوریان، جواد زرینچه و... آماتور بودند! خلاصه در روزهایی که پول جای عشق و علاقه را گرفته فوتبال هم از زندگی واقعی مردم دورتر می‌شود چون شباهت‌هایش را با زندگی مردمان عاشق از دست داده! حالا متعصب‌هایی مثل بنگر و عمران‌زاده فدای نتیجه‌گرایی مدیران و مربیان و بازارگرمی فوتبالیست‌هایی می‌شوند که مثل یک هوادار تیم جدیدشان را دوست ندارند.

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
کافه جهان نما

سیستان و بلوچستان شبیه هند به اصالت ایران

٩٥/١٠/٢٣
برگزیده سایت

انتقال پیام در کمترین کلمات

٩٥/١٠/٢٣
۵ ویژگی ممتاز از مرحوم آیت‌ا... اکبر هاشمی‌رفسنجانی‌که جوان‌ترها کمتر شنیده‌اند و بزرگترها احتمالا فرا

شیخِ کبیر

٩٥/١٠/٢٣
جالباسی

از درازآویز تزئینی به نام کراوات تا پیراهن واتو

٩٥/١٠/٢٣
جارچی

اصغر لالا

٩٥/١٠/٢٣
شاخ هفته

آرمان های بر باد رفته

٩٥/١٠/٢٣
به بهانه خریدهای نجومی تیم‌های چینی و پیشنهادهای اغواکننده‌شان به ستاره‌های جهان فوتبال

چین چون پول

٩٥/١٠/٢٣
شبکیه

فیلم‌های جدید در شبکه نمایش خانگی

٩٥/١٠/٢٣
آنتن

اندر حکایت شیرینی های صفجه آرا

٩٥/١٠/٢٣
فتوچاپ

فتوچاپ 470

٩٥/١٠/٢٣
بک بسته پیشنهادی گرم برای شب‌های طولانی زمستان

زندگی با بهانه‌های کوچک خوشبختی

٩٥/١٠/٢٣
پایان‌نامه

ارائه حق تیر برای وام ضروری

٩٥/١٠/٢٣
در گفت‌و‌گو با «حسام اسلامی» کارگردان مسابقه جالب تلویزیونی «خانه ما»

نمی‌خواهیم خانواده‌ها را نصیحت کنیم

٩٥/١٠/٢٣
«پیمان طالبی» گوینده مسابقه «خانه ما»

برنامه های رقابتی جذاب هستند

٩٥/١٠/٢٣
جارچی

اندر باب مریدان و کارهای خانگی

٩٥/١٠/٢٣
مینیمال

مگه خرسیم آخه؟

٩٥/١٠/٢٣
خواندنی‌های زندگی اولین لژیونر والیبال بانوان ایران

مائده ُسمان خراش

٩٥/١٠/٢٣
ذهن زیبا

ذهن زیبا 470

٩٥/١٠/٢٣
مینی‌ها

مینی 470

٩٥/١٠/٢٣
تلگجیم

تلگجیم 470

٩٥/١٠/٢٣
تبلیغات
تبلیغات