هر چقدر كريه‌المنظرتر، بازيگر‌تر
ناصرخان آكتور سينما!

هر چقدر كريه‌المنظرتر، بازيگر‌تر

نویسنده : محمدناصر حق خواه

بعضى چيزا مثل چهره و سر و وضع بازيگرا، هيچ‌وقت تو سينماى مملكت تعريف مشخصى نداشتند، برعكسِ صدا كه از اول همه قبول داشتن بايد خسرو شكيبايى‌طور باشه؛ مرد و زنم نداره! اما قضيه چهره فرق داره؛ تو چند دهه اخير هر بار يه چيز خوشگل بوده و ما مجبور بوديم اون چيز رو دوست داشته باشيم!

مثلا دهه پر افتخار شصت؛ از اونجا كه همه چيزه اون دهه خوب بوده و الان بده؛ بايد بگم قيافه بازيگرا هم كلا مو لا درزش نمى‌رفت؛ در واقع مويى نبود كه بخواد تو درز خاصى بره، چون يه جمشيد هاشم‌پور بود و يه كله كچل و جماعتى كه همه ميرفتن موهاشون رو مثل زينال بندرى مي‌زدند!

بعد وارد دهه هفتاد شديم كه كل كمبود مو تو دهه شصت رو جبران كرد؛ ابوالفضل‌پورعرب و خسرو‌شكيبايى وارد شدن كه نصف جذابيت بازيشون اين بود كه دستو بكنن لاى موهاى افشونى كه داشتن و سه چهار بار عمودى و افقى تكون بدن بعد موها بريزه تو صورتشون تماشاچى كيف كنه.

دليل اين‌كه تا الان از تغيير چهره خانوم‌ها چيزى نگفتم اينه كه تو اين دو دهه يه افسانه‌بايگان و يه نيكى‌كريمى داشتيم كه از اول يه جور بودن، تو دهه بعدشم همونجورى بودن، تو دهه بعد بعدشم كه الان باشه همون جورى موندن.

دهه هشتاد هم كه مال چشم قشنگا و تو دل‌بروها بود؛ موها به همون انبوهى دهه هفتاد موند؛ يكم هم به طولش اضافه شد-تا پشت گردن تقريبا-  چشما هم آبى و سبز خسته شد، دماغا هم عروسكى ناناز؛ قيافه خانوم‌ها و آقايون هم چندان قابل تشخيص نبود راستش؛ رضا گلزار و مهناز افشار هم شدن مانكن‌ها... ببخشيد بازيگران اين نسل.

اما تو يكى دو سال اخير با تاكيد عجيبى همه دوست دارن بگن ما زشتيم! ترانه‌عليدوستى و مهناز افشار كه دم به دقيقه عكس بدون ميك‌آپ ميذارن، آزاده زارعى هم كه تو فيلم جديدش موهاش رو از ته زده، صورتش رو هم زخم انداخته تا نقش يه پسر لات رو بازى كنه (انگار بازيگر مرد تخمش رو ملخ خورده). يعنى قشنگ معلومه يه جوى افتاده بين بازيگرا كه هر چقدر كريه‌المنظرتر باشى روشن‌فكر‌تر و بازيگر‌ترى؛ اما من از همين‌جا به كل قشر سينمايى مملكت عرض مي‌كنم كه ما با همه چيزتون ساختيم، از كله كچل تا لنزاى رنگارنگ، اما اين يكى ديگه نميشه، قيافه‌هاى شبيه زامبى هيچ جوره قبول نيست. ظلمه واقعا، من اين‌جورى نمى‌تونم!

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
تلگجیم

تلگرام طلایی 552

٩٧/٠٧/١٩
فتوچاپ

فتوچاپ 552

٩٧/٠٧/١٩
چهره هفته

چهره هفته 552

٩٧/٠٧/١٩
#توئیتری_ها

#خواب

٩٧/٠٧/١٩
جارچی

جارچی 552

٩٧/٠٧/١٩
حکایت هفته

اندر حکایت مریدان و دایی

٩٧/٠٧/١٩
شگرد خفن

این‌جا صدا کم است

٩٧/٠٧/١٩
دات کام

بازی مخفیانه گوگل برای برنامه‌نویس‌ها

٩٧/٠٧/١٩
برنامه ریزی یک سفر کامل را فقط با گوشی موبایل تان انجام دهید

#smart_traveling

٩٧/٠٧/١٩
نکاتی جالب درباره «فردین معصومی» به بهانه تصمیمش برای بازگشت به کشتی در 41 سالگی

بازگشت آقای پُشتک به روی تُشک

٩٧/٠٧/١٩
گفت و گوی جیم با «اصغر مازیار» درباره فشردگی بازی‌های لیگ و اعتراض تیم‌ها

بازیکنان پول حرفه‌ای می‌گیرند پس باید حرفه‌ای کار کنند

٩٧/٠٧/١٩
یک بسته مفید درباره سبک زندگی در پاییز

به احترام فصل رنگارنگ سال

٩٧/٠٧/١٩
پایان نامه

هفته کودک و ریشه یابی افول دوران پدرسالاری!

٩٧/٠٧/١٩
یادداشت

باد و شن و ستاره‌ها

٩٧/٠٧/١٩
معرفی 3 کویر پربازدید این روزهای ایران که مردم بیشتر به سراغ آن‌ها می‌روند

حالا کجا بریم؟

٩٧/٠٧/١٩
بررسی مشکلات تیم های ایرانی با برنامه ریزی سازمان لیگ و AFC

جبر جغرافیایی

٩٧/٠٧/١٩
تجربه‌ای متفاوت در سینمایی که از تکرار فرم و مضمون و آزار مخاطب لذت می‌برد

جاودانگی و چرخه حیات

٩٧/٠٧/١٩
نگاهی به فیلم عجیب و غریب «سوفی و دیوانه» که این روزها روی پرده است

نامربوط!

٩٧/٠٧/١٩
معرفی سرگرم‌کننده‌ترین بلاک باستر 2018 که برای سرگرم کردن شما، خودش را ناک اوت می‌کند

عواقب ناگوار یک ماموریت غیرممکن

٩٧/٠٧/١٩
درباره فیلم‌های بلاک باستر، اصطلاحی که هر حرفه‌ای سینما باید معنایش را بداند

سرگرم کننده‌های پرخرج

٩٧/٠٧/١٩