هر چقدر كريه‌المنظرتر، بازيگر‌تر
ناصرخان آكتور سينما!

هر چقدر كريه‌المنظرتر، بازيگر‌تر

نویسنده : محمدناصر حق خواه

بعضى چيزا مثل چهره و سر و وضع بازيگرا، هيچ‌وقت تو سينماى مملكت تعريف مشخصى نداشتند، برعكسِ صدا كه از اول همه قبول داشتن بايد خسرو شكيبايى‌طور باشه؛ مرد و زنم نداره! اما قضيه چهره فرق داره؛ تو چند دهه اخير هر بار يه چيز خوشگل بوده و ما مجبور بوديم اون چيز رو دوست داشته باشيم!

مثلا دهه پر افتخار شصت؛ از اونجا كه همه چيزه اون دهه خوب بوده و الان بده؛ بايد بگم قيافه بازيگرا هم كلا مو لا درزش نمى‌رفت؛ در واقع مويى نبود كه بخواد تو درز خاصى بره، چون يه جمشيد هاشم‌پور بود و يه كله كچل و جماعتى كه همه ميرفتن موهاشون رو مثل زينال بندرى مي‌زدند!

بعد وارد دهه هفتاد شديم كه كل كمبود مو تو دهه شصت رو جبران كرد؛ ابوالفضل‌پورعرب و خسرو‌شكيبايى وارد شدن كه نصف جذابيت بازيشون اين بود كه دستو بكنن لاى موهاى افشونى كه داشتن و سه چهار بار عمودى و افقى تكون بدن بعد موها بريزه تو صورتشون تماشاچى كيف كنه.

دليل اين‌كه تا الان از تغيير چهره خانوم‌ها چيزى نگفتم اينه كه تو اين دو دهه يه افسانه‌بايگان و يه نيكى‌كريمى داشتيم كه از اول يه جور بودن، تو دهه بعدشم همونجورى بودن، تو دهه بعد بعدشم كه الان باشه همون جورى موندن.

دهه هشتاد هم كه مال چشم قشنگا و تو دل‌بروها بود؛ موها به همون انبوهى دهه هفتاد موند؛ يكم هم به طولش اضافه شد-تا پشت گردن تقريبا-  چشما هم آبى و سبز خسته شد، دماغا هم عروسكى ناناز؛ قيافه خانوم‌ها و آقايون هم چندان قابل تشخيص نبود راستش؛ رضا گلزار و مهناز افشار هم شدن مانكن‌ها... ببخشيد بازيگران اين نسل.

اما تو يكى دو سال اخير با تاكيد عجيبى همه دوست دارن بگن ما زشتيم! ترانه‌عليدوستى و مهناز افشار كه دم به دقيقه عكس بدون ميك‌آپ ميذارن، آزاده زارعى هم كه تو فيلم جديدش موهاش رو از ته زده، صورتش رو هم زخم انداخته تا نقش يه پسر لات رو بازى كنه (انگار بازيگر مرد تخمش رو ملخ خورده). يعنى قشنگ معلومه يه جوى افتاده بين بازيگرا كه هر چقدر كريه‌المنظرتر باشى روشن‌فكر‌تر و بازيگر‌ترى؛ اما من از همين‌جا به كل قشر سينمايى مملكت عرض مي‌كنم كه ما با همه چيزتون ساختيم، از كله كچل تا لنزاى رنگارنگ، اما اين يكى ديگه نميشه، قيافه‌هاى شبيه زامبى هيچ جوره قبول نيست. ظلمه واقعا، من اين‌جورى نمى‌تونم!

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
داستان انتخاب سفرها و ایرانگردی‌های جواد قارایی، مستندساز

بیایید همه ایرانگرد باشیم!

٩٧/٠٣/٠٣
فتوچاپ

فتوچاپ 536

٩٧/٠٣/٠٣
تلگجیم

تلگجیم 536

٩٧/٠٣/٠٣
چهره هفته

کارلوس کی روش

٩٧/٠٣/٠٣
جانونی

ضرورت ایجاد رشته خرمالوژی و پختن زولبیای خانگی

٩٧/٠٣/٠٣
درباره لیگ ملت‌‎های والیبال و بازی‌های تیم ملی کشورمان در این رویدادها

باز هم لیگ جهانی

٩٧/٠٣/٠٣
درباره فصل سوم «شهرزاد» که با پیچش داستانی در اپیزود چهاردهم، انتظار برای دو قسمت پایانی هیجان انگیزش را

فرضیه هایی برای پایان شهرزاد

٩٧/٠٣/٠٣
پایان نامه

پیامکی از دیار فانی!

٩٧/٠٣/٠٣
ساختنیجات

انگیزه مطالعه زیر یک نور نرم و یواش!

٩٧/٠٣/٠٣
به بهانه ساخت سری جدید و قدرتمند انیمیشن کاپیتان سوباسا، محبوب‌ترین شماره 10 دنیای فوتبال

بازگشت فوتبالیست ها

٩٧/٠٣/٠٣
یادداشت

علیه نون دونی‌ها

٩٧/٠٣/٠٣
به بهانه رمضان کریم، درباره نان نوشتیم و فرهنگی که این خوردنی محترم با خودش به مردم کشورمان سنجاق کرده اس

خدا نان داد

٩٧/٠٣/٠٣
جارچی

جارچی 536

٩٧/٠٣/٠٣
دات کام

«اینپین» اپلیکیشنی خلاقانه و کاربردی برای انتخاب ملک

٩٧/٠٣/٠٣
توییتری ها

اعزام تیم ملی به جام جهانی

٩٧/٠٣/٠٣
گفت‌و‌گوی جیم با فرهاد سال افزون، پاسور تیم ملی والیبال

می رویم و نهایت زورمان را می زنیم

٩٧/٠٣/٠٣
تا جام جهانی

پر حاشیه مانند فهرست بازیکنان حاضر در روسیه

٩٧/٠٣/٠٣
یادداشت

عصبانی کننده!

٩٧/٠٣/٠٣
شگرد

قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام

٩٧/٠٣/٠٣
حکایت هفته

اندر احوالات مریدان و رفع فیلتر

٩٧/٠٣/٠٣