دموکراسی خبری در پیش است

دموکراسی خبری در پیش است

نویسنده : مهدیه جوادی

وقتی مردم در تولید و توزیع خبر وارد شدند، خواه ناخواه رسانه‌های رسمی در رقابت با رسانه‌های مردمی و برای این‌که مخاطبان‌شان را از دست ندهند، سعی در پوشش و پیگیری اخباری خواهند کرد که از کانال‌های مردمی منتشر شده است. و به مرور آن‌چه که مردم بیشتر به آن علاقه دارند و سراغش می‌روند (شما در این‌جا بخوانید تولید و توزیع می‌کنند) در صدر اخبار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در خیلی از سایت‌ها خبری بخش‌هایی به عنوان پربیننده‌ترین یا داغ‌ترین ایجاد شده است. با یک دو دوتای ساده می‌شود به راحتی فهمید که نقش من و شمایی که یک خبر را تولید می‌کنیم یا با بازنشر کردن و حتی دیدنش، به آن ضریب می‌دهیم، در تعیین مسیر حرکت رسانه‌ها چه اندازه موثر است. 

باید حواس‌مان را حسابی جمع کنیم، در دنیای پیشرفته و تکنولوژیک امروز، نقش ما در تعیین مسیر حرکت جامعه‌مان فقط به رفتن پای صندوق رای محدود نمی‌شود، بلکه چیزهایی که می‌بینیم، لایک می‌کنیم و نشر می‌دهیم، هم مثل رای‌هایی هستند که به مرور مسیر حرکت کشتی که در آن هستیم را مشخص خواهند کرد.  

نظرات کاربران
کد امنیتی