درد منو دوا کن

درد منو دوا کن

نویسنده : فاطمه محمدپور مقدم

دقت کرده‌اید آدم هر دردی که دارد، اعتراف می‌کند هیچ دردی بدتر از آن درد نیست؟ بعد کافی است مقداری مدت زمان درد طول بکشد، آن وقت به هر تجویزی تن می‌دهد تا ذره‌ای آرام بگیرد. درمان کمردرد و کلا دردهایی که با نخاع و ستون فقرات در ارتباطند، اصول و ملاحظات بیشتری لازم دارند:

 

اصول خواب

تشکی انتخاب کنید که نه خیلی سفت و نه خیلی نرم باشد. به پهلو بخوابید، زانوها را کمی خم کنید و یک بالش بین زانوها قرار دهید.

 

اصول ایستادن

خیلی نمی‌خواهد عصا قورت داده و صاف بیایستید! فقط کافی است قوز نکنید و عضلات شکم را سفت کنید. اگر قرار است مدت زمان زیادی سرپا بمانید، حتما یک چهارپایه کوچک نزدیک‌تان باشد تا به نوبت یک پا را بالای آن و پای دیگر را صاف نگه دارید.

 

اصول نشستن

وقتی روی صندلی می‌نشینید، کف پایتان باید با زمین مماس باشد، نه خیلی فشار رویشان باشد و نه اینکه در حالت آویزان به سر ببرد. موقع نشستن، زاویه زانوها باید 90 درجه باشد و حتما از یک بالش کوچک برای پر کردن قوس کمر کمک بگیرید. هر از گاهی از صندلی بلند شوید، چند قدم راه بروید و دوباره بنشینید.

 

تجویز خودسرانه ممنوع

شما با استفاده از آنتی بیوتیک‌های قوی و بدون اجازه پزشک، تنها دردتان را سرکوب می‌کنید. درد خوب است، درد به شما می‌گوید که یک جایی دارید غیر اصولی رفتار می‌کنید! پس به جای سرکوب درد به فکر استراحت و تقویت عضلات باشید.

 

آب درمانی

درجه آب برای دردهای مختلف متفاوت است. معمولا گرفتگی عضلات را کیسه آب گرم درمان می-کند و درد التهاب را کیسه آب سرد. استفاده از هیچ کدام بیشتر از 20 دقیقه و طولانی‌تر از دو روز توصیه نمی‌شود. گرم کردن زیاد، عضله را شل می‌کند و باعث فشار بیشتر بر روی مهره‌ها شده و درد را تقویت می‌کند.

 

برای برداشتن وسایل بنشینید

اگر همین طور که ایستاده‌اید بخواهید مقداری خم شده و چیزی را بلند کنید، کمردردتان تشدید می‌شود. کمی به خودتان زحمت بدهید، بنشینید، آن جسم را محکم در دست بگیرید و بعد با کمر صاف بلند شوید.

 

نظرات کاربران
کد امنیتی