برای شما که می خواهید از طرق کانال های تلگرام یا صفحه‌های اینستاگرام یک فعالیت اقتصادی کوچک داشته باشید

برای شما که می خواهید از طرق کانال های تلگرام یا صفحه‌های اینستاگرام یک فعالیت اقتصادی کوچک داشته باشید

نویسنده : مهدیه جوادی-مریم ملی

فراموش شده‌ها را احیا کنید

شاید علت موفقیت بعضی از کانالها این باشد که ما را با خاطرات کودکی یا نوجوانیمان پیوند می-زند. علایقی که حالا از آن به هر دلیلی فاصله گرفتهایم. شما میتوانید با توجه به علاقه و امکانات خودتان یک مجموعه خوب را در کانالی ارائه دهید. کانالی برای خاطرهبازی با همه چیز. پستهای‌تان میتواند لینک دانلود کارتونهای قدیمی یا موسیقیهای سنتی یا گوشههایی از سریالهای دههها قبل باشد. در این میان ممکن است چیزهای دیگری مثل لباسها و خوراکیهای مرسوم و آیینهای قدیمی را هم به تصویر بکشید. 

 

محتواهای عامه‌پسند و هدف‌دار را بشناسید

خیلیها توی هر گروه و کانالی که هستند دنبال مطالب جذاب و سرگرم کننده و البته طنز می‌گردند. الان کانالهایی که مطالب طنز و سرگرمی یا خبرهای خاص را منتشر می کنند زیاد شدند و شاید به اندازه اولین نمونههای شان دیگر طرفدار نداشته باشند اما کافیست یک آیتم جدید به آن اضافه شود که در نوع خودش اولین باشد. به طور کلی کانالهایی که محتوای سرگرم‌کننده دارند ایده خورشان خوب است. مثلا کانال شعر یا مطالب طنز و سرگرمی یا عبارتهای کوتاه و تاثیرگذار با توجه به این که خلاقانه انتخاب شوند و تکرار نشوند میتواند مخاطب بالایی داشته باشد و کم‌کم به جایی برای گرفتن سفارش تبلیغات مردم تبدیل شود.

 

مهارتهای خودتان را به کار بگیرید

اگر مهارت خیاطی یا بافت دارید با کمی خلاقیت و بررسی بازار میتوانید طرح‌های خلاقانه برای لباسها داشته باشید. مثلا ایده پارچههای گل‌گلی برای لباس خانم‌ها یا لباس‌های نیمه سنتی آقایان با همین صفحه‌های اینستاگرام و کانال‌ها رایج شد. دقت کنید تکرار کردن کار دیگران برای تمام فعالیت‌ها آفت است. در خیاطی و طراحی لباس ایده جدید پیدا کنید، مدلهای سنتی و مدرن را تلفیق کنید، به تناسب رنگهای در انتخاب پارچه‌ها دقت کنید و تلاش کنید با پارچههای ارزان‌تر و مواد اولیه ساده لباس تولید کنید. نمونه کارهای شما میتواند در یک کانال یا پیج اینستاگرام قرار بگیرد و شماره تماس مخصوص به سفارشها را هم در کنارش قرار دهید. آشپزی هم یکی از آن مهارت‌هاست که پتانسیل تبدیل به یک فعالیت اقتصادی خوب را دارد. در رویکرد آموزشی با افزایش مخاطب و بالارفتن اعضای کانال می‌توانید آگهی قبول کنید و در آمد داشته باشید.

 

فضای مجازی را با کلاس درس اشتباه نگیرید

اگر قصد دارید کانالی راه بندازید که محتوای آموزشی دارد باید به خاطر داشته باشید که تلگرام و اینستاگرام را با مدرسه و دانشگاه اشتباه نگیرید. یکی از علت‌های محبوب و رایج شدن این شبکه-های اجتماعی، سرگرم کننده بودن آن هاست و معمولا چون بیشتر مردم با نگاه سرگرمی یا پیام‌رسانی به آن‌ها مراجعه میکنند علاقهای ندارند آنجا هم به محلی شبیه کلاس درس تبدیل بشود. به هر حال اگر مقصود شما آموزش یا تبلیغ تدریس خودتان است بهتر است یا فکر بکری داشته باشید یا از آموزشهای غیر مستقیم همراه با عکس و کلیپ و نکته‌های کوتاه و جذاب استفاده کنید. 

 

مشک آن است که خود در عکس هایش ببوید

ما در دنیای تصاویر زندگی میکنیم. جایی که دیگر از بچههای کوچک گرفته تا میان سالان گوشی‌ها و تبلتهایی در دست دارند که قابلیت عکاسی دارد و همه یک پا عکاس حرفهای شده اند. در تلگرام و اینستاگرام بیش از آن که توضیحات و کپشن‌های شما تاثیر گذار باشد عکسهای تان با مخاطب حرف می زند. زاویه عکس، تنظیم رنگها، انتخاب پشت زمینه مناسب برای سوژه مورد نظر، انتخاب افکتها و فیلترهای مناسب، دوری یا نزدیکی سوژه متناسب با محتوای آن... همه و همه چیزهایی است که باید با دقت بررسی شوند. گاهی یک کار ساده و حتی بی کیفیت آن چنان خوب عکاسی میشود که تعداد زیادی مشتری پیدا میکند و گاهی هم علی رغم خوب بودن کار شما ممکن است عکس ضعیف مخاطب را پس بزند. سعی کنید اگر محصول تولیدی خودتان است برای عکس هایتان حتما لوگوی مشخصی داشته باشید و پایین عکس قرار بدهید تا هویت آن برای خودتان حفظ شود.

نظرات کاربران
کد امنیتی