داستان خیانت به کمپین در دوران پسا وام خودرو
شاخ هفته

داستان خیانت به کمپین در دوران پسا وام خودرو

نویسنده : naser_j - فرانک باباپور

داستان خیانت به کمپین در دوران پسا وام خودرو


naser_j

24/08/94

یادداشت کاربران – محرمانه

ساعت 14

 

در حالی که همگان گمان می‌بردند که کمپین «نه به خودروی صفر» پیروزی نهایی را به دست آورده و شرکت‌های خودرو ساز چاره‌ای جز ارتقا کیفیت و واقعی‌سازی قیمت‌ها نخواهند داشت، حمایت قیم گونه دولت بار دیگر به کمک آن‌ها آمد تا مثل گذشته در زیر سایه این حمایت رفته و با همان نواقص به کار خود ادامه دهند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به کمپین‌هایی که ممکن است در آینده‌ای نزدیک و در روزهای پسا وام 25 ملیونی تشکیل گردد!

1. کمپین #وطن_پرستان. این کمپین را نعمت‌زاده وزیر صنعت تشکیل خواهد داد تا تشکر کند از کسانی که منافع شرکت‌های خودروساز را بر منافع ملی ترجیح داده و با شتاب هر چه بیشتر در پشت درهای نمایندگی‌ها حضور به هم رسانده تا از این طرح خیلی خیلی ویژه دولت استفاده کنند و صنعت نوپای خودروسازی کشور را که تنها چهل سال از عمر آن می‌گذرد و دوران طفولیت را طی می‌کند، حمایت کنند. بلکم مانند صنعت آبگوشت و قرمه سبزی در بحث خودرو سازی نیز به یک برندجهانی تبدیل شویم!

 2.کمپین #تا_تنور_داغه_بچسبون. این کمپین نیز از سوی شرکت‌های خودروساز تشکیل خواهد شد که در فرایند آن تمام ماشین‌های باد کرده روی دست‌شان را به راحتی فرو بردن یک عدد هلو در عمق گلو، به فروش می‌رسانند.

3. کمپین #پس_من_چی. در این کمپین فعالان سایر بخش‌های صنعتی که جنس‌های‌شان به گفته برخی  افراد وطن فروش کیفیت ندارد و روی دست‌شان باد کرده، به دولت معترض می‌شوند که چرا برای آب کردن محصولات ما از این طرح‌های گل و بلبلی ایجاد نمی‌کنید. در یک نمونه از بیانیه‌های اعضای این گروه آمده «من که راحت تو جیب جا می‌گیرم، چراغ قوه هم دارم، چرا نباید از این طرح‌ها داشته باشم؟»

4. کمپین #شوهر_شوکت_خانم_خریده! در این کمپین که در فضای مجازی و حقیقی خصوصا صف نانوایی‌ها همزمان فعالیت می‌نماید، خانم‌های محل پز ماشین ثبت نامی آقاشان را می‌دهند و در نتیجه با فشاری که از سوی خانم‌ها بر آقایان وارد می‌شود و برای کم کردن روی شوکت خانم و همسرش، با ثبت نام خودرویی گران قیمت‌تر ختم بخیر می‌شود.

5. کمپین #ایول_ما_رو_یادشون_رفت. تشکیل شده توسط کمیته داوران فدراسیون فوتبال که با داغ شدن بحث وام 25 میلیونی، همه اشتباهات مکرر داوری را به فراموشی سپردند.  

6. کمپین #هر_کی_بخره_بده. اعضای این کمپین  فعالان همان کمپین «خریدن خودروی صفر ممنوع» هستند که به یک باره طرفداران بی شمارشان را که هوارتا هوارتا لایک تقدیم‌شان می‌کردند در پشت در نمایندگی‌ها چک و سفته به دست می‌بینند و حال این روزهای‌شان را فقط وایبر می‌فهمد و بس!

 

 

فرانک باباپور

جای کمپین #بوی_دماغ_سوخته_میاد خالی بود! کمپینی مختص کسانی که ثبت نام کرده‌اند و تا حداقل تسویه نصف اقساط وام خودرو توی صف هستند و وقتی خودروی شان را تحویل می‌گیرند متوجه می‌شوند که ای دل غافل اینکه از رده خارج شده!

ما اصولا ملتی هستیم که علاقه داریم محتویات هر قضیه‌ای را دربیاوریم و وقتی از تمام محتویات اطلاعات حاصل کردیم می‌رویم سراغ درآوردن محتویات قضیه بعدی! از یک مد به مد بعد و از یک کمپین به کمپین بعدی! از «نه به خودروی صفر» می رویم به «ثبت نام وام خودرو»، از «سطل آب و یخ» می رویم به «قطره قطره»، از «حمایت از آذری زبانان» هم می رویم به «با من شوخی کن!»

اصلا #من_کمپین_می سازم_پس_هستم، شما چطور؟

نظرات کاربران
کد امنیتی