این امر به معروف چندتا لایک داره؟
محرمانه مستقیم

این امر به معروف چندتا لایک داره؟

نویسنده : علیرضا گرانپایه

«برای عضویت در کمپین مبارزه با فلان بر روی لینک زیر کلیک کنید و با خواندن دستور العمل این کمپین، در هر چه بیشتر شناخته شدن آن در بین دوستان‌تان ما را یاری کنید.»

در دنیای امروز که شنیده شدن حرف‌تان و شنیدن حرف دیگران ساده به نظر می‌رسد و  برای این کار نه به رابطه (بخوانید پارتی) نیاز است و نه به ابزار آلات پیچیده، هر روز با موج عظیمی از کمپین‌هایی رو‌به‌رو هستیم که یا می‌خواهند علیه چیزی قیام کنند یا می‌خواهند از چیز دیگری حمایت کنند. گوشی در دست‌تان را نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید شما امروز یکی از پیچیده‌ترین و تاثیرگزارترین رسانه‌های دنیا را در جيب دارید. رسانه‌اي که به شما این فرصت را می‌دهد تا علیه صنعت کشور و دو غول خودروسازی به پا خیزید و کار را به جایی برسانید که رکود در بازار خودرو صدای تمام مدیران، نمایندگان و وزرا را دربیاورد. شما می‌توانید به کمک همین رسانه در دست چنان موج خبری پیرامون حمله به شبکه شخصی بهترین فوتبالیست دنیا ایجاد کنید که صدای آن تا فرسنگ‌ها آن طرف‌تر برود. تا دل‌تان بخواهد هم من و هم خودتان می‌توانید از اینگونه اتفاقات دنیاي اطراف را نام ببریم و چه بسا بتوانیم چندین محرمانه مستقیم را تنها صرف ذکر همین موارد کنیم. اما مشکل کجاست؟ مشکل دقیقا از جایی شروع می‌شود که وجود چنین شبکه ارتباطی ما را نسبت به انجام کارهایی که گاها وظیفه‌مان است، تنبل می‌کند. برای کمک به مردم مظلوم فلان منطقه یا آزار نرساندن به حیوانات نیازی نیست که حتما کمپینی با چنین نامی تشکیل شود و اعضا آن روزانه برای ما چندین پیام با این مضمون را ارسال کنند تا ما به خودمان بیاییم و ماهانه کمی از پول خود را به فقرا کمک کنیم. نیاز نیست برای کمک به تولید ملی و خرید کالا ایرانی حتما عضو کمپینی با این نام شوید. اگر شرایط با این منوال پیش برود احتمالا در آینده نزدیک هر یک از ما برای انجام دادن یا ندادن امور زندگی روزانه خود، هر روز صبح گوشی تلفن خود را بر می‌داریم و کمپین‌هایی که عضو آن هستیم را مرور می‌کنیم و خدا نکند که یک روز مسئول کمپین مبارزه با مفاسد اقتصادی خواب بماند و یادش برود که پیام هشداری را در گروه بارگزاری کند، احتمالا در آن روز باید شاهد هر گونه تخلفی در اداره خود باشید یا برعکس اگر در جامعه با مشکلی مواجه شوید باید ابتدا کمپین مربوط به آن را پیدا کنید و عضو آن شوید تا بعد در یک فرصت مناسب اقدام متناسب با آن مشکل را انجام دهید. 

در يك نگاه خوشبينانه مي‌شود گفت؛ رسانه‌هاي امروز امر به معروف و نهی از منکر را در لباسی به نام کمپین معرفی کرده‌اند. کسی با چنین اقدامی مشکل ندارد ولی باید همیشه این موضوع را به خودمان یادآور شویم که ما قبل از عضویت در هر کمپین یا عضو هر دسته یا گروه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، انسان هستیم و همین موضوع کافی است تا برای کارهای خوب خود به دنبال بهانه نباشیم و آن را وظیفه خود بدانیم. هر یک از ما یک کمپین هستیم که می‌توانیم نقطه شروع یک حرکت اجتماعی باشیم، فقط یادمان نرود که این کمپین‌، گروه و دسته شدن‌ها ما را از کار اصلی خود که امر به معروف و نهی از منکر است، غافل نکند.

نظرات کاربران
کد امنیتی
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/٠٨/٠١
١
٠
کمپینی در فضای مجازی درست شده به نام بلاک کردن در این کمپین هرکاربری که پستهای18+ ؛ متون ضد دین و افترا و توهین به اقشار جامعه را به اشتراک بگذارد توسط کاربران بلاک میشود تا از نشر این اراجیف کاسته شود و کبر و نخوت کاربران از رواج فساد در جامعه با بی محلی ؛ دیده نشدن و لایک نشدن این پستها نابود بشود بلاک کردن راه حل ما مردمی است که شاهد هتک حرمتها در فضای مجازی و جامعه کنونی بوده ایم؛ از اعمه معصومین(ص)نقل شده است:هرکس به گناهان کبیره گرفتار شود در بدترین حالت از دنیا میرود در حالیکه لعن من و امت ام تا ابد همراه اوست
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/٠٨/٠١
٠
١
کمپینی در فضای مجازی درست شده به نام بلاک کردن در این کمپین هرکاربری که پستهای18+ ؛ متون ضد دین و افترا و توهین به اقشار جامعه را به اشتراک بگذارد توسط کاربران بلاک میشود تا از نشر این اراجیف کاسته شود و کبر و نخوت کاربران از رواج فساد در جامعه با بی محلی ؛ دیده نشدن و لایک نشدن این پستها نابود بشود بلاک کردن راه حل ما مردمی است که شاهد هتک حرمتها در فضای مجازی و جامعه کنونی بوده ایم؛ از اعمه معصومین(ص)نقل شده است:هرکس به گناهان کبیره گرفتار شود در بدترین حالت از دنیا میرود در حالیکه لعن من و امت ام تا ابد همراه اوست
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/٠٨/٠١
٠
١
امید است با عزمی جدی و اعتقادی راسخ این تصمیم را مهم شمارده تا شاهد نتایج ان باشیم همه باید این کاربران را بلاک کنیم تا از نشر و لایک این پستها جلوگیری شودبه مرور شاهد پاک شدن این مطالب از صفحات مجازی و کم رونق شدن بازار فساد و بی حیایی خواهیم بود، ان شاله
پربازدیدتریـــن ها
تلگجیم

تلگجیم 536

٩٧/٠٣/٠٣
فتوچاپ

فتوچاپ 536

٩٧/٠٣/٠٣
داستان انتخاب سفرها و ایرانگردی‌های جواد قارایی، مستندساز

بیایید همه ایرانگرد باشیم!

٩٧/٠٣/٠٣
چهره هفته

کارلوس کی روش

٩٧/٠٣/٠٣
جانونی

ضرورت ایجاد رشته خرمالوژی و پختن زولبیای خانگی

٩٧/٠٣/٠٣
ساختنیجات

انگیزه مطالعه زیر یک نور نرم و یواش!

٩٧/٠٣/٠٣
درباره فصل سوم «شهرزاد» که با پیچش داستانی در اپیزود چهاردهم، انتظار برای دو قسمت پایانی هیجان انگیزش را

فرضیه هایی برای پایان شهرزاد

٩٧/٠٣/٠٣
یادداشت

علیه نون دونی‌ها

٩٧/٠٣/٠٣
درباره لیگ ملت‌‎های والیبال و بازی‌های تیم ملی کشورمان در این رویدادها

باز هم لیگ جهانی

٩٧/٠٣/٠٣
به بهانه ساخت سری جدید و قدرتمند انیمیشن کاپیتان سوباسا، محبوب‌ترین شماره 10 دنیای فوتبال

بازگشت فوتبالیست ها

٩٧/٠٣/٠٣
به بهانه رمضان کریم، درباره نان نوشتیم و فرهنگی که این خوردنی محترم با خودش به مردم کشورمان سنجاق کرده اس

خدا نان داد

٩٧/٠٣/٠٣
پایان نامه

پیامکی از دیار فانی!

٩٧/٠٣/٠٣
جارچی

جارچی 536

٩٧/٠٣/٠٣
حکایت هفته

اندر احوالات مریدان و رفع فیلتر

٩٧/٠٣/٠٣
تا جام جهانی

پر حاشیه مانند فهرست بازیکنان حاضر در روسیه

٩٧/٠٣/٠٣
یادداشت

عصبانی کننده!

٩٧/٠٣/٠٣
شگرد

قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام

٩٧/٠٣/٠٣
توییتری ها

اعزام تیم ملی به جام جهانی

٩٧/٠٣/٠٣
گفت‌و‌گوی جیم با فرهاد سال افزون، پاسور تیم ملی والیبال

می رویم و نهایت زورمان را می زنیم

٩٧/٠٣/٠٣
نگاهی کوتاه به پیوند نان با آداب و رسوم شهرهای مختلف کشورمان

نان و ادب

٩٧/٠٣/٠٣