سخت‌گیری بر خودروی ملی، ممنوع!
پایان نامه

سخت‌گیری بر خودروی ملی، ممنوع!

نویسنده : سعید برند

«براساس آخرين گزارش‌ها، در گروه خودروهاي کمتر از 25 ميليون تومان، خودروي تيبا با 54/2 نمره منفي در رتبه نخست و پراید 131 با 75/5 نمره منفي در رتبه دوم قرار گرفته‌ است.» 

متاسفانه عده‌ای تنگ نظر با انتشار این دست خبرها، قصد تفرقه‌اندازی میان خودروسازها و خودروخرها را دارند. غافل از این‌که نمی‌دانند کلا بحث خودرو یک بحث درونی بوده و خودروساز راضی و خودروخر هم راضی است. با این حال پشنهاد می‌کنیم مسئول برگزاری امتحانات «رده‌بندی خودرو» نیز، امتحانات را کمی آسان‌تر بگیرد تا بهانه دست تفرقه‌اندازها نیفتد:

1. باز شدن در: این تست یکی از تست‌های استاندارد جهانی می‌باشد و حداکثر انتظار ما از یک خودروی صفر تولید شده این است که از درهای موجود، حداکثر 3 در خودرو به راحتی باز شود. 

تبصره: تعداد درهای باز شده با احتساب در صندوق عقب، در کاپوت و در باک بنزین محاسبه شده، همچنین «بسته شدن در» الزامی نیست.

2. داشتن تجهیزات: از میان سایر تجهیزات، تنها داشتن فرمان، دنده، کلاچ، ترمز و گاز جزو ملزومات بوده و مابقی اختیاری (عروسک بازی) است. 

تبصره: برای خودروهای زیر 25 میلیون تومان داشتن بوق نیز الزامی است.

3. تست غلتیدن: متاسفانه در گذشته، تست «روشن شدن» جزو تست‌های اولیه خودرو بوده، اما علم نوین ثابت کرده همان طور که نوزاد تا یک سالگی نمی‌تواند راه برود، خودروی صفر نیز نباید بلافاصله پس از ساخت روشن شود! لذا به مدت شش ماه همین که خودرو قابلیت «هل داده شدن» را داشته باشد کافی است، تا رفته رفته آب‌بندی شود و استارت بخورد! 

4. تست سوراخ، سمبه: خودروسازهای دنیا، یک گربه درون خودروشان می‌گذارند و تمام درهای خودرو را قفل می‌کنند، 24 ساعت بعد اگر گربه درون خودرو زنده بود، مشخص می‌شود که خودرو معیوب است و راه نفوذ دارد، اما برای خودروهای داخلی همین که بعد 24 ساعت گربه نتواند فرار کند، کافی است! 

نظرات کاربران
کد امنیتی