سخت‌گیری بر خودروی ملی، ممنوع!
پایان نامه

سخت‌گیری بر خودروی ملی، ممنوع!

نویسنده : سعید برند

«براساس آخرين گزارش‌ها، در گروه خودروهاي کمتر از 25 ميليون تومان، خودروي تيبا با 54/2 نمره منفي در رتبه نخست و پراید 131 با 75/5 نمره منفي در رتبه دوم قرار گرفته‌ است.» 

متاسفانه عده‌ای تنگ نظر با انتشار این دست خبرها، قصد تفرقه‌اندازی میان خودروسازها و خودروخرها را دارند. غافل از این‌که نمی‌دانند کلا بحث خودرو یک بحث درونی بوده و خودروساز راضی و خودروخر هم راضی است. با این حال پشنهاد می‌کنیم مسئول برگزاری امتحانات «رده‌بندی خودرو» نیز، امتحانات را کمی آسان‌تر بگیرد تا بهانه دست تفرقه‌اندازها نیفتد:

1. باز شدن در: این تست یکی از تست‌های استاندارد جهانی می‌باشد و حداکثر انتظار ما از یک خودروی صفر تولید شده این است که از درهای موجود، حداکثر 3 در خودرو به راحتی باز شود. 

تبصره: تعداد درهای باز شده با احتساب در صندوق عقب، در کاپوت و در باک بنزین محاسبه شده، همچنین «بسته شدن در» الزامی نیست.

2. داشتن تجهیزات: از میان سایر تجهیزات، تنها داشتن فرمان، دنده، کلاچ، ترمز و گاز جزو ملزومات بوده و مابقی اختیاری (عروسک بازی) است. 

تبصره: برای خودروهای زیر 25 میلیون تومان داشتن بوق نیز الزامی است.

3. تست غلتیدن: متاسفانه در گذشته، تست «روشن شدن» جزو تست‌های اولیه خودرو بوده، اما علم نوین ثابت کرده همان طور که نوزاد تا یک سالگی نمی‌تواند راه برود، خودروی صفر نیز نباید بلافاصله پس از ساخت روشن شود! لذا به مدت شش ماه همین که خودرو قابلیت «هل داده شدن» را داشته باشد کافی است، تا رفته رفته آب‌بندی شود و استارت بخورد! 

4. تست سوراخ، سمبه: خودروسازهای دنیا، یک گربه درون خودروشان می‌گذارند و تمام درهای خودرو را قفل می‌کنند، 24 ساعت بعد اگر گربه درون خودرو زنده بود، مشخص می‌شود که خودرو معیوب است و راه نفوذ دارد، اما برای خودروهای داخلی همین که بعد 24 ساعت گربه نتواند فرار کند، کافی است! 

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
برگزیدن یک موقعیت شغلی متفاوت

عشق و زندگی در نقطه‏ صفر مرزی

٩٦/٠٤/٠١
تلگجیم

تلگجیم 491

٩٦/٠٤/٠١
برگزیده سایت

سه راهکار تضمین شده برای کوتاه‌ نویسی!

٩٦/٠٤/٠١
هر سال احسان علیخانی در ماه عسل یادمان می‌اندازد که بعضی‌ها عجیب دوست دارند مشکلات زندگی‌شان را در بوق

کی از همه بدبخت ‌تره؟!

٩٦/٠٤/٠١
شاخ هفته

کاش حوصله شان سر برود

٩٦/٠٤/٠١
معرفی تلگرام‌های غیررسمی و پاسخ به این سـوال که آیا آن‌ها قابل اعتمادند؟

تلگرام‌ های فارسی!

٩٦/٠٤/٠١
پایان‌نامه

به دولت کمک کنید!

٩٦/٠٤/٠١
چهره هفته

من هم یک خمار هستم!

٩٦/٠٤/٠١
جارچی

جارچی 491

٩٦/٠٤/٠١

نگاهی به رایج‌ ترین موقعیت‌ هایی که یکهویی بیچاره‌ ترین می‌شویم!

٩٦/٠٤/٠١
ناصرخان آکتور سینما

حكمت همه و هيچى!

٩٦/٠٤/٠١
جانونی

قصه شیخ بهایی و اختراع نان سنگک!

٩٦/٠٤/٠١
فتوچاپ

فتوچاپ 491

٩٦/٠٤/٠١
حکایت هفته

اندر حکایت دزدیده شدن شمشیر نادرشاه و مریدان

٩٦/٠٤/٠١
دات کام

کلاس ترک اعتیاد اسمارت فون‌ها

٩٦/٠٤/٠١
مینیمال

قحطی پوشک در ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ!

٩٦/٠٤/٠١

پاسخ به یک سوال مهم آیا تیم‌های ایرانی می‌توانند سیاست بایرن را در نقل و انتقالات دنبال کنند؟

٩٦/٠٤/٠١
گپ وگفتی با «پیمان خاکسار»، مترجمی که در بازار کساد نشر کارهایش با استقبال مواجه می‌شود

از تدوین «شیار ۱۴۳» تا ترجمه «جزء از کل»

٩٦/٠٤/٠١
کافه جهان نما

سوئد، اینجا همه چیز سرجای خودش است

٩٦/٠٤/٠١
شگرد خفن

Adsl ندارید؟ هات‌اسپات کنید

٩٦/٠٤/٠١
تبلیغات
تبلیغات