چه کسی مقصود را کشت؟!
جاکتابی

چه کسی مقصود را کشت؟!

نویسنده : الهام یوسفی

نویسنده‌ها را هم می‌توان مانند بسیاری دیگر از آدم‌ها در دسته‌های گوناگون گنجاند: نخست، کسانی‌که شغل‌شان نویسندگی است، یعنی نویسندگی برای‌شان اصل است و اصولا خلق شده‌اند که داستان بنویسند و از همین رو تا آخر عمرشان هم جز این، کار دیگری نمی‌کنند. اما برخی از نویسنده‌ها، هدفی مهم‌تر و اساسی‌تر داشته‌اند و چون برای رسیدن به آن هدف، به ابزارهای مختلف فکر کرده‌اند و از آن استفاده کرده‌اند، نوشتن هم شده است یکی از این ابزارها. از همین رو، این نویسنده‌ها، فقط نمی‌نویسند، بلکه در کنار بسیاری کارهای دیگر، هر جا لازم باشد، دست به قلم می‌برند و فقط هم داستان نمی‌نویسند، بلکه بنا به موقعیت و ضرورت، ممکن است مقاله، سرود، ترانه، نمایشنامه، فیلم‌نامه یا هر چیز دیگری را که برای نیل به هدف‌شان لازم باشد خلق کنند و «نادر ابراهیمی» مسلماً از دسته دوم است و خودش می‌خواهد که از دسته دوم باشد.

 

درباره کتاب و قصه‌اش

نادر ابراهیمی این‌بار در هیئت یک نمایش‌نامه‌نویس وارد عرصه نوشتن شده است. نمایشنامه‌ای در دو پرده، خواندنی و البته اندیشیدنی! نمایشنامه‌ای از جنایتی هولناک که در آغاز اتفاق می‌افتد و در تمام طول داستان شخصیت‌ها با نقاب‌هایی بر صورت خود سعی دارند تا دیگری را مجرم نشان دهند و مسبب این قتل فجیع در خانواده. البته جاذبه داستان آدمی را از نتایجی که قرار است بگیرد فارغ می‌کند، لکن ضربه نهایی در پرده دوم وارد می‌شود و نادر باز هم وفادار به هدف، ادبیات و نمایشنامه را به خدمت یک نتیجه‌گیری اخلاقی در می‌آورد. نتیجه‌گیری که لو دادن آن لطف خوانش نمایشنامه را کم می‌کند و فقط همین را باید گفت که این قصه یک قصه واقعا معمولی و واقعا قدیمی در باب جنایتی است که هر روز در نزدیک‌ترین نقطه به ما در حال وقوع است و ممکن است مقصر دورترین و بی‌گناه‌ترین و معصوم‌ترین انسانی‌ باشد که می‌شناسیم حتی اگر در روز وقوع حادثه در منزلش باشد، یا در مغازه‌اش یا در پارک نزدیک خانه‌اش به گپ زدن با دوستان یا در بازار در حال خرید! 

 

مشخصات کتاب

عنوان: یک قصه معمولی و قدیمی در باب جنایت

نویسنده: نادر ابراهیمی

ناشر: روزبهان

تعداد صفحه: 95

قیمت: 3000 تومان

 

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
برگزیده سایت

نقطه سر خط به توان 3

٩٥/١١/٢٨
کافه جهان نما

دهلی نو شهر سکانس های بی پایان

٩٥/١١/٢٨

نفس های آخر

٩٥/١١/٢٨
تلگجیم

تلگجیم 475

٩٥/١١/٢٨
شگرد خفن

چگونه از دست اینترنت اکسپلورر خلاص شویم

٩٥/١١/٢٨
جاکتابی

مردی که گورش گم شد

٩٥/١١/٢٨
درباره شخصیت‌های فیلم‌های ماجرای نیمروز، سیانور و امکان مینا و تصویری که از سازمان منافقین برای ما می‌

ماجرای منافقین

٩٥/١١/٢٨
شاخ هفته

پلک بگشا صنما، صبح مرا روح ببخش

٩٥/١١/٢٨
مینیمال

کی عروسی گرفتن از مد می افتد؟

٩٥/١١/٢٨
ذهن زیبا

ذهن زیبا 475

٩٥/١١/٢٨
چند روایت برای این‌که روزهای قبل از عیدمان متفاوت شود

عید نوروز را از اسفند شروع کنیم

٩٥/١١/٢٨
شاخ هفته

راز و رمزهای رازداری

٩٥/١٢/٠٥
مستند «فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه»؛ روایتی پی پرده از گروهک تروریستی منافقین

قربانی ایدئولوژی پدر

٩٥/١١/٢٨
آنتن

ظرفیت پشت یخچال تکمیل است

٩٥/١١/٢٨
درباره برد شیرین آبی‌ها در دربی یکشنبه که به یک قهرمانی می‌ارزید

تیم خوب منصوریان، تیم بد برانکو!

٩٥/١١/٢٨
روایت‌هایی درباره خرده رفتارهای زنان علیه زنان

وقتی برای زنان هم، زن و مرد دارد!

٩٥/١٢/٠٥
حکایت هفته

اندر حکایت مریدان و ناله های ایشان

٩٥/١١/٢٨
فتوچاپ

فتوچاپ 475

٩٥/١١/٢٨
چهره هفته

در چیستی اصولگرایی

٩٥/١١/٢٨
درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال و پایان کشمکش برای نیمکت

«ویچ» غیر کروات این بار برای والیبال

٩٥/١١/٢٨
تبلیغات
تبلیغات