چه کسی مقصود را کشت؟!
جاکتابی

چه کسی مقصود را کشت؟!

نویسنده : الهام یوسفی

نویسنده‌ها را هم می‌توان مانند بسیاری دیگر از آدم‌ها در دسته‌های گوناگون گنجاند: نخست، کسانی‌که شغل‌شان نویسندگی است، یعنی نویسندگی برای‌شان اصل است و اصولا خلق شده‌اند که داستان بنویسند و از همین رو تا آخر عمرشان هم جز این، کار دیگری نمی‌کنند. اما برخی از نویسنده‌ها، هدفی مهم‌تر و اساسی‌تر داشته‌اند و چون برای رسیدن به آن هدف، به ابزارهای مختلف فکر کرده‌اند و از آن استفاده کرده‌اند، نوشتن هم شده است یکی از این ابزارها. از همین رو، این نویسنده‌ها، فقط نمی‌نویسند، بلکه در کنار بسیاری کارهای دیگر، هر جا لازم باشد، دست به قلم می‌برند و فقط هم داستان نمی‌نویسند، بلکه بنا به موقعیت و ضرورت، ممکن است مقاله، سرود، ترانه، نمایشنامه، فیلم‌نامه یا هر چیز دیگری را که برای نیل به هدف‌شان لازم باشد خلق کنند و «نادر ابراهیمی» مسلماً از دسته دوم است و خودش می‌خواهد که از دسته دوم باشد.

 

درباره کتاب و قصه‌اش

نادر ابراهیمی این‌بار در هیئت یک نمایش‌نامه‌نویس وارد عرصه نوشتن شده است. نمایشنامه‌ای در دو پرده، خواندنی و البته اندیشیدنی! نمایشنامه‌ای از جنایتی هولناک که در آغاز اتفاق می‌افتد و در تمام طول داستان شخصیت‌ها با نقاب‌هایی بر صورت خود سعی دارند تا دیگری را مجرم نشان دهند و مسبب این قتل فجیع در خانواده. البته جاذبه داستان آدمی را از نتایجی که قرار است بگیرد فارغ می‌کند، لکن ضربه نهایی در پرده دوم وارد می‌شود و نادر باز هم وفادار به هدف، ادبیات و نمایشنامه را به خدمت یک نتیجه‌گیری اخلاقی در می‌آورد. نتیجه‌گیری که لو دادن آن لطف خوانش نمایشنامه را کم می‌کند و فقط همین را باید گفت که این قصه یک قصه واقعا معمولی و واقعا قدیمی در باب جنایتی است که هر روز در نزدیک‌ترین نقطه به ما در حال وقوع است و ممکن است مقصر دورترین و بی‌گناه‌ترین و معصوم‌ترین انسانی‌ باشد که می‌شناسیم حتی اگر در روز وقوع حادثه در منزلش باشد، یا در مغازه‌اش یا در پارک نزدیک خانه‌اش به گپ زدن با دوستان یا در بازار در حال خرید! 

 

مشخصات کتاب

عنوان: یک قصه معمولی و قدیمی در باب جنایت

نویسنده: نادر ابراهیمی

ناشر: روزبهان

تعداد صفحه: 95

قیمت: 3000 تومان

 

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
ناصرخان آکتور سینما

عيب او جمله بگفتى هنرش نيز....

٩٦/٠٣/٠٤
چهره هفته

این کنسرت ما چی شد؟!

٩٦/٠٣/٠٤
حکایت هفته

اندر حکایت مریدان و اشتغال‌زایی

٩٦/٠٣/٠٤
دات کام

از نوشتن و خواندن کلمات قلمبه سلمبه نترسید!

٩٦/٠٣/٠٤
شاخ هفته

برادر جان

٩٦/٠٣/٠٤

دنباله‌ها در ترازوی مقایسه

٩٦/٠٣/٠٤
ذهن زیبا

ذهن زیبا 487

٩٦/٠٣/٠٤

سه‌گانه سازى به جاى سرى‌بازى!

٩٦/٠٣/٠٤
چهره‌هایی که به واسطه انتخابات حسابی معروف شدند و بعضا حسابی هم تاثیرگذاربودند

#چهره‌های_ انتخاباتی

٩٦/٠٣/٠٤
آنتن

ماجرای سه قلوهای مدیر اجرایی!

٩٦/٠٣/٠٤
گفت‌و‌گوبا «امیر قادری» منتقد و کارشناس سینما درباره سری‌‌سازی در سینمای ایران و جهان

وسوسه برداشت از معدن ایده‌ها

٩٦/٠٣/٠٤
فتوچاپ

فتوچاپ 487

٩٦/٠٣/٠٤
مینیمال

امتحانات vs انتخابات

٩٦/٠٣/٠٤

دنباله‌سازى خوب هست ولى...

٩٦/٠٣/٠٤
تلگجیم

تلگجیم 487

٩٦/٠٣/٠٤
چرا جذابیت لیگ فوتبال خودمان به لیگ‌های اروپایی نمی‌رسد؟

لیگ ما و لیگ اونا!

٩٦/٠٣/٠٤
درباره صعود کوهنورد کشورمان به قله‌های بلند جهان

«قیچی ساز» یگانه مرد «هشت هزارتایی» ایران!

٩٦/٠٣/٠٤
گفت‌وگوی جیم با «سعید سهیلی» کارگردان «گشت 2» که به ساخت «گشت 3» هم فکر می‌‌کند

با دوگانه و سه‌گانه‌سازی موافق نیستم!

٩٦/٠٣/٠٤
به بهانه رکوردشکنی عجیب گشت2 و اکران پرشور نهنگ عنبر2 درباره سری‌سازی و چند‌گانه سازی در سینمای ایران نو

بساز بفروش‌ها

٩٦/٠٣/٠٤
روایت‌هایی درباره زیستن روزه داران در کنار روزه نداران

آداب عشق‌ورزی با معبود در ماه مبارک رمضان

٩٦/٠٣/٠٤
تبلیغات
تبلیغات