پلیس خسته در نا کجا آبادی خشن!
صدای سیما

پلیس خسته در نا کجا آبادی خشن!

نویسنده : سید مصطفی صابری

مدت‌ها بود که عادت کرده بودیم در تلویزیون شاهد سریال‌هایی با درون‌مایه ملودرام خانوادگی یا طنزهای آپارتمانی و... باشیم. لوکیشن محدود، بدون نیاز به هزینه‌های زیاد و ... باعث شده بود این نوع سریال‌ها که تولیدشان راحت است رونق پیدا کنند و عوامل سریال و مسئولان تلویزیون هم از این ماجرا راضی بودند، منتها حوصله مخاطبان به شدت از سوژه‌های تکراری و لوکیشن‌های محدود و...  سر رفته بود تا این‌که سریال «میکائیل» اثر سیروس مقدم پخش شد. داستان سریال در ناکجاآباد می‌گذرد، در جایی به اسم «60 کیلومتر» نقدهای زیادی به سریال وارد است از جمله این‌که چرا در این ناکجاآباد، اثری از فرهنگ بومی مردم نیست؟ چرا آدم‌هایی مثل عبدا... و عروسش این‌قدر متجدد و امروزی و شبیه مردم پایتخت هستند؟ چرا شخصیت آقاخان این‌قدر کاریکاتوری و غیرقابل درک است و... اما «میکائیل» از آن سریال‌هایی است که باید منطقش را راحت پذیرفت تا از تماشایش لذت برد. مقدم این ناکجاآباد را ساخته تا مشکلی برای اثرش پیش نیايد و بتواند برخی از مولفه‌های آثار وسترن را وارد قصه کند. یک آدم بد که خودش را پدرخوانده شهر و مردم می‌داند، شهوت احترام و توجه دارد و از طرفی برای پول و قدرت هر کاری می‌کند. دوست دارد در ظاهر ماجرا زیر بال و پر دیگران را بگیرد اما از پشت به آن‌ها خنجر می‌زند. یک پلیس تنها که حتی با خانواده‌اش هم مشکل دارد، تنها مبارزه می‌کند و آن‌قدر ادامه می‌دهد تا اعتماد مردم شهر و همکارانش را جلب می‌کند و... یک شهر با جغرافیایی خشن و آدم‌هایی خشن‌تر که اسلحه به‌دست هستند. زنی که شخصیت معین داستان است، تعاملش با قهرمان قصه را پیش می‌برد اما محل مناقشه قهرمان و آدم‌های بد داستان است و... اگر قرار باشد سخت گیرانه به میکائیل نگاه کنیم نقدهای مهم‌تری هم به داستان از منظر حقوقی و پلیسی وارد است اما باید بدانیم برای آن‌که درام شکل بگیرد و کنش‌های شخصیت‌ها ذهن مخاطب را درگیر کند نیاز به چشم‌پوشی از خیلی چیزهاست، طبیعتاً نعمت‌ا... و مقدم در مقام فیلمنامه‌نویس و کارگردان متوجه بسیاری از خلاءهای داستان بودند اما تلاش کردند ناکجا آبادی با منطق خودش بسازند تا بعد از مدت‌ها در تلویزیون شاهد قصه تازه‌ای باشیم که نفس‌گیر است.    

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
تلگجیم

تلگرام طلایی 552

٩٧/٠٧/١٩
فتوچاپ

فتوچاپ 552

٩٧/٠٧/١٩
چهره هفته

چهره هفته 552

٩٧/٠٧/١٩
#توئیتری_ها

#خواب

٩٧/٠٧/١٩
نکاتی جالب درباره «فردین معصومی» به بهانه تصمیمش برای بازگشت به کشتی در 41 سالگی

بازگشت آقای پُشتک به روی تُشک

٩٧/٠٧/١٩
گفت و گوی جیم با «اصغر مازیار» درباره فشردگی بازی‌های لیگ و اعتراض تیم‌ها

بازیکنان پول حرفه‌ای می‌گیرند پس باید حرفه‌ای کار کنند

٩٧/٠٧/١٩
پایان نامه

هفته کودک و ریشه یابی افول دوران پدرسالاری!

٩٧/٠٧/١٩
جارچی

جارچی 552

٩٧/٠٧/١٩
حکایت هفته

اندر حکایت مریدان و دایی

٩٧/٠٧/١٩
شگرد خفن

این‌جا صدا کم است

٩٧/٠٧/١٩
دات کام

بازی مخفیانه گوگل برای برنامه‌نویس‌ها

٩٧/٠٧/١٩
برنامه ریزی یک سفر کامل را فقط با گوشی موبایل تان انجام دهید

#smart_traveling

٩٧/٠٧/١٩
بررسی مشکلات تیم های ایرانی با برنامه ریزی سازمان لیگ و AFC

جبر جغرافیایی

٩٧/٠٧/١٩
تجربه‌ای متفاوت در سینمایی که از تکرار فرم و مضمون و آزار مخاطب لذت می‌برد

جاودانگی و چرخه حیات

٩٧/٠٧/١٩
نگاهی به فیلم عجیب و غریب «سوفی و دیوانه» که این روزها روی پرده است

نامربوط!

٩٧/٠٧/١٩
معرفی سرگرم‌کننده‌ترین بلاک باستر 2018 که برای سرگرم کردن شما، خودش را ناک اوت می‌کند

عواقب ناگوار یک ماموریت غیرممکن

٩٧/٠٧/١٩
درباره فیلم‌های بلاک باستر، اصطلاحی که هر حرفه‌ای سینما باید معنایش را بداند

سرگرم کننده‌های پرخرج

٩٧/٠٧/١٩
یک بسته مفید درباره سبک زندگی در پاییز

به احترام فصل رنگارنگ سال

٩٧/٠٧/١٩
جانونی

درباره جوشانده مادربزرگ و چای‌شیر انگلیسی‌طور

٩٧/٠٧/١٩
ساختنیجات

جاکلیدی فانتزی بسازید

٩٧/٠٧/١٩