گلادیاتورهای پیروز در سرزمین پارس
دلیل محبوبیت غذاهای ایتالیایی در ایران چیست؟

گلادیاتورهای پیروز در سرزمین پارس

نویسنده : وحید تفریحی

علاقه ایتالیایی‌ها برای ایجاد امپراطوری‌های بزرگ هنوز هم بعد از گذشت قرن‌ها از سلطه امپراطوری بزرگ رم باستان ادامه دارد و گویا ایتالیایی‌ها نمی‌خواهند به این راحتی از این علاقه‌شان کوتاه بیایند. بی خود هم نیست که بر اساس بررسی‌های انجام شده ازسوی یک موسسه هتلداری غذاهای ایتالیایی با 32 درصد محبوب‌ترین غذاها در جهان است. آشپزهای گلادیاتور ایتالیایی البته توانسته‌اند این امپراطوری محبوبیت غذاهای‌شان را به سرزمین پارس هم بکشانند. اما سوال این جاست که دلیل این محبوبیت و پیشتازی غذاها و رستوران‌های ایتالیایی در ایران چیست؟

 

این لازانیای دوست داشتنی

غذاهای ایتالیایی از آن دست غذاهایی است که با ذائقه بیشتر مردم ایران جور است و به خوبی توانسته جای خودش را در سبد غذایی مردم ایران باز کند؛ پیتزا، پاستا، لازانیا، انواع پنه و هزار و یک غذای ایتالیایی دیگر که به دلیل محبوبیت در منوی هر رستورانی و فست فودی یافت می‌شود. البته اگر از رشد بی حد و حصر رستوران‌های ایتالیایی بگذریم! البته یکی از دلایل این محبوبیت هم به اشتراکات فرهنگی و ذائقه‌ای ایران‌ها و ایتالیایی‌ها برمی‌گردد. یکی از این اشتراکات، غذای محبوب پیتزاست که گفته می‌شود علاوه بر ایتالیا، ایران و یونان هم در تاریخچه این غذا حرفی برای گفتن داشته‌اند.

 

یک غذای مقرون به صرفه

اگر از قیمت‌های نجومی منوی برخی رستوران‌های ایتالیایی بگذریم‌، بی شک یکی از دلایل مهم محبوبیت این غذای خارجی در ایران قیمت‌های مقرون به صرفه آن است. در همین شهر ما مشهد رستوران‌های بسیار باکیفیت ایتالیایی فعالیت می‌کنند که نه تنها خبری از قمیت‌های نجومی در منوی آن نیست، بلکه به دلیل قیمت‌های منطقی غذاهای آن، مشتری بسیاری هم دارد.

 

حضور پر بار رستوران‌های ایتالیایی

از حضور پربار و تعداد زیاد رستوران ایتالیایی در کشور و به خصوص در مشهد هم نباید در وجود این محبوبیت غافل شد. کافی است یک جست و جوی ساده در اینترنت بکنید تا از تعداد زیاد رستوران‌های ایتالیایی و البته عرضه غذاهای ایتالیایی در بیشتر رستوران‌ها، فست فودها و کافی‌شاپ‌ها آگاه شوید.

 

نبود رقبای قَدَر

طبیعتا در شرایطی که رستوران‌های ایتالیایی اشباع شده و کمتر خبری از حضور جدی رستوران‌های سایر ملل است و حجم تبلیغات هم به سمت ایتالیایی‌ها سوق دارد، نمی‌توان انتظار داشت که رقیبی جدی برای غذای ایتالیایی هم وجود داشته باشد. پس این موضوع هم یکی از دلایل رجوع زیاد مردم به این غذاهاست.

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
برگزیده سایت

انتقال پیام در کمترین کلمات

٩٥/١٠/٢٣
کافه جهان نما

سیستان و بلوچستان شبیه هند به اصالت ایران

٩٥/١٠/٢٣
جالباسی

از درازآویز تزئینی به نام کراوات تا پیراهن واتو

٩٥/١٠/٢٣
جارچی

اصغر لالا

٩٥/١٠/٢٣
۵ ویژگی ممتاز از مرحوم آیت‌ا... اکبر هاشمی‌رفسنجانی‌که جوان‌ترها کمتر شنیده‌اند و بزرگترها احتمالا فرا

شیخِ کبیر

٩٥/١٠/٢٣
به بهانه خریدهای نجومی تیم‌های چینی و پیشنهادهای اغواکننده‌شان به ستاره‌های جهان فوتبال

چین چون پول

٩٥/١٠/٢٣
شاخ هفته

آرمان های بر باد رفته

٩٥/١٠/٢٣
فتوچاپ

فتوچاپ 470

٩٥/١٠/٢٣
پایان‌نامه

ارائه حق تیر برای وام ضروری

٩٥/١٠/٢٣
در گفت‌و‌گو با «حسام اسلامی» کارگردان مسابقه جالب تلویزیونی «خانه ما»

نمی‌خواهیم خانواده‌ها را نصیحت کنیم

٩٥/١٠/٢٣
بک بسته پیشنهادی گرم برای شب‌های طولانی زمستان

زندگی با بهانه‌های کوچک خوشبختی

٩٥/١٠/٢٣
آنتن

اندر حکایت شیرینی های صفجه آرا

٩٥/١٠/٢٣
سایت خوب

بهترین راهنمای آنلاین دکور و دیزاین خانه را بشناسید

٩٥/١٠/٢٣
مینیمال

مگه خرسیم آخه؟

٩٥/١٠/٢٣
مسئولان و سیاستمدارانی که حالا پایشان در یکی از شبکه‌های‌اجتماعی‌ فیلتر دیگر هم باز شده

#سیاستمداران_توییتری

٩٥/١٠/٢٣
خواندنی‌های زندگی اولین لژیونر والیبال بانوان ایران

مائده ُسمان خراش

٩٥/١٠/٢٣
«پیمان طالبی» گوینده مسابقه «خانه ما»

برنامه های رقابتی جذاب هستند

٩٥/١٠/٢٣
ذهن زیبا

ذهن زیبا 470

٩٥/١٠/٢٣
تلگجیم

تلگجیم 470

٩٥/١٠/٢٣
جارچی

حسام علیه شبکه های تلویزیونی

٩٥/١٠/٢٣
تبلیغات
تبلیغات