آلونسو گران‌ترین راننده جهان
فرناندو آلونسو

آلونسو گران‌ترین راننده جهان

نویسنده : مازیار حکاک

درست در روزهای افول شوماخر، آلونسو نام خود را سر زبان‌ها انداخت و با قهرمانی در فرمول یک نام خود را در بین ستارگان این رشته ورزشی قرار داد. با خداحافظی شوماخر، آلونسو بیش از پیش هم توانست خود را تثبیت کند تا جایی که امروز با 30 میلیون دلار درآمد سالانه، به عنوان پردرآمدترین راننده جهان لقب گیرد. خودروهای مسابقات «فرمول یک» مانند جت‌های کوچک هستند به همین دلیل رانندگان آن‌ها دستمزد بالایی می‌گیرند. این مسابقات تماشاگران زیادی دارد و به همین دلیل هر سال پول زیادی به این ورزش تزریق می‌شود.


فرناندو و تحقق آرزوهای بزرگ در کارتینگ
فرناندو توسط پدرش براي اولين بار و زماني كه تنها 3 سال داشت پشت فرمان كارتينگ نشست و نشان داد دنيايي از استعداد درون او نهفته است. او در 7 سالگي موفق به كسب عنوان قهرماني مسابقات كودكان  Asturias  (محل تولدش) شد و براي 2 سال پياپي اين مقام را كسب كرد. در حالي كه شرايط پدر فرناندو براي حمايت مالي از او سخت و سخت تر مي‌شد، «مارکو جنیس» اسپانيايي تصميم گرفت تا او را مورد حمايت خود قرار دهد. پس از آن روياهاي فرناندو رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت و زماني كه تنها 12 سال داشت به طور كامل تحت حمايت تيم IAME نتايج خيره‌كننده‎‌اي كسب كرد. او در اسپانیا 6 قهرماني متوالي به دست آورد و با صعود به جايگاه اول در جام رنگين كمان دانش‌آموزان CIK-FIA در سال 1995 درخشش خوبي در سطح بين المللي داشت. شهرت او در سال 1996 فراگير شد زماني كه موفق به كسب جام قهرماني نوجوانان پنج قاره CIK-FIA در بلژيك شد.
فرمول یک و سودای قهرمانی
آلونسو با پشتكار دوره آموزشي خود در «فرمول یک» را آغاز کرد و توانست نايب قهرمانی اروپا در سال 1998 را به دست آورد. بعد ازآن براي اولين بار در رقابت‌هاي تك سرنشين سال 1999 شركت كرد و يك بار ديگر شايستگي خود را با قهرماني فرمول نيسان اروپا به اثبات رساند. در مسابقات جايزه بزرگ مجارستان در سال 2003، او جوان‌‎ترين قهرمان GP و در سال 2005 جوان‌ترين قهرمان جهان شد. آلونسو در این سال حکومت 5 ساله مایکل شوماخر را به پایان رساند و در حالی که تنها ۲۴ سال داشت توانست نام خود را به عنوان جوان‌ترین قهرمان فرمول یک در تاریخ ثبت کند. او با کسب مقام سومی در رقابت جایزه بزرگ برزیل با جمع امتیازات بالا، به عنوان قهرمانی فرمول یک دست پیدا کرد، آن هم در بین چهره‌های سرشناسی نظیر «خوان پابلو مونتویا» و «کیمی رایکونن». آلونسو بار دیگر در سال 2006 هم توانست قهرمانی فرمول یک را باز هم با «رنو» جشن بگیرد و با 2 قهرمانی در جمع ستارگان این رشته ورزشی قرار گیرد.
پر فراز و نشیب اما در زمره بهترین‌ها
اگرچه قهرمانی آلونسو با رنو دیگر تکرار نشد اما او همواره جزو بهترین و امتیازآورترین رانندگان «فرمول یک» بوده است و همین مسئله هم سبب شده دستمزدهای میلیونی بگیرد و بالاترین دستمزد را در میان رانندگان این رشته ورزشی داشته باشد. او بعد از «رنو» در سال 2007به «مک لارن» پیوست و با «لوئیس همیلتون» هم تیمی شد؛ هر چند رقابت تنگاتنگ روابط بین این 2 ستاره را تیره و تار کرد و مشکلات زیادی را برای او و هم‌تیمی‌اش به وجود آورد. او سال بعد بار دیگر به تیم قبلی خود «رنو» بازگشت و رویای قهرمانی برای سومین بار و روزهای خوبش با این تیم را در سر می‌پروراند اما این گونه نشد و در سال ۲۰۰۸ جایگاهی بهتر از مقام پنجمی به دست نیاورد. او در سال 2009 هم نتوانست در حد و اندازه خودش ظاهر شود و نهم شد. 2010 اما سال شروع دوباره این ورزشکار آن هم با شرکت فراری بود. پیوستن او به فراری برای او خوش یمن بود و توانست به جایگاه قبلی‌اش در بین بهترین رانندگان جهان بازگردد. او در 4 سال حضورش در این تیم 3 عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و با امضای قرارداد بسیار عالی درآمدی معادل 5 برابر «فلیپه ماسا» هم تیمی‌اش در فراری دارد. آلونسو در سال 2014 نیز با دو عنوان چهارمی در دو دوره مسابقه «فرمول یک» در استرالیا و مالزی و کسب 24، به امتیاز سوم است. 
نظرات کاربران
کد امنیتی