باور نکنید این صرفا یک تبلیغ است!
گشتی در بازار آشفته تبلیغات از حرف‌هاي مردم تا كارشناسان و مسئولان

باور نکنید این صرفا یک تبلیغ است!

نویسنده : مریم شیعه زاده

این روزها کافی است با دقت بیشتری به اطراف خود نگاه کنید. آن‌گاه خود را در محاصره تبلیغاتی می‌بینید که گاهی بر روی بیلبوردهای بزرگ میدان‌های اصلی شهر دیده می‌شوند و گاه در لا به لای صفحات روزنامه. گاهی از کنار آن‌ها عبور می‌کنید و گاهی هم توجه تان خواه، ناخواه به آن‌ها جلب می‌شود. هجوم تبلیغات و به دنبال آن آشفتگی تبلیغات در زندگی روزمره ما آن‌قدر پررنگ است که حتی می‌توان ادعا کرد جزو اجتناب ناپذیر زندگی ما شده است. جزوی که این روزها دیگر نمی‌شود از مواجهه با آن شانه خالی کرد، حتی اگر بخواهیم! در این میان تلویزیون نقش اساسی‌تری دارد، حتما برای‌تان پیش آمده است که پس از یک روز سخت کاری خسته و کوفته به منزل می‌رسید، جلوی تلویزیون رها می‌شوید و به امید یافتن یک برنامه سرگرم کننده تمام شبکه‌های تلویزیونی را زیر و رو می‌کنید، اما آنچه دست‌تان را می‌گیرد تیزرهای تبلیغاتی تکراری است که بارها آن‌ها را دیده و شنیده‌اید. 

تقریبا تمام انتخاب‌ها در ارتباط میان فردی، دست کم در قسمتی به این نکته وابسته است که آیا ما به گفته و رفتار طرف مقابل خود اعتماد داریم و برای آن اعتباری قائل هستیم یا نه؟ تا چه حد مردم به تبلیغات اعتماد می‌کنند اصلا هدف از تبلیغات چیست؟ شرکت‌های تبلیغاتی برای جلب اعتماد مردم چه می‌کنند؟ چه کسی بر تبلیغات سازمان صدا و سیما نظارت می‌کند؟ و کلی سوال دیگر که سعی کرده‌ایم در این گزارش برای آن‌ها پاسخ‌های منطقی و روشنی از زبان مردم، کارشناسان رسانه و شرکت‌های تبلیغاتی پیدا کنیم.

نظرات کاربران
کد امنیتی
n_yaesubi
n_yaesubi
٩٢/١٢/٠٧
٠
٠
بابا بیخیال من که عمرا باور نمی کنم . در ضمن عکستون خیلی باحاله