کلاه قرمزي پولدارمي‌شود

کلاه قرمزي پولدارمي‌شود

نویسنده :

ساخت فيلم از روي مجموعه‌هاي تلويزيوني موفق کار بسيار مرسومي است که ربط چنداني هم به کيفيت پرداخت سينمايي اثر ندارد و مهم‌ترين چيز در آن پيدا کردن يک ايده خوب سينمايي براي همراه کردن کساني است که عادت داشته‌اند در عرض 20 دقيقه به نتيجه نهايي برسند. «باب اسفنجي»، «خانواده سيمپسون‌ها»، «مرد خانواده» و... همگي کارتون‌هايي هستند که نسخه‌هاي سينمايي‌شان هم فروش قابل قبولي داشتند. «ترانسفورمرها» هم که اصلا به فيلم زنده تبديل شد و امسال قسمت سومش هم اکران مي‌شود. اما سخت‌ترين قسمت کار، خلق چنين شمايل‌هايي است که هم در عرصه تلويزيون و هم در قلمرو سينما بتوانند حرفي براي گفتن داشته باشند و مخاطبان هر دو قشر را راضي نگه دارند. در مرحله بعد هم بايد ترتيبي را اتخاذ کرد که فيلم‌هاي سينمايي حرف‌هايي را بزنند که حتي الامکان با برنامه تلويزيوني اصلي اصطکاک نداشته باشد و اصولي را که در آن برنامه‌ها پي‌ريزي شده به هم نريزد. حالا اگر بتواند در راستاي تکميل گفته‌هاي قبلي راجع به شخصيت‌ها عمل کند هم که چه بهتر. سال 1373 که اولين فيلم از اين مجموعه به نام «کلاه قرمزي و پسرخاله» ساخته شد، اين مجموعه در اوج محبوبيت تلويزيوني خودش بود و خيلي‌ها اداهاي کلاه قرمزي و پسرخاله را تقليد مي‌کردند و به جاي سلام، سلي مي‌گفتند! اما هيچ‌کس نمي‌دانست شخصيت کلاه‌قرمزي از کجا سر و کله‌اش پيدا شده است؟ برنامه «صندوق پست» آن اوايل فقط يک آقاي مجري داشت که دو عروسک «جغجغه» و «فرفره» همراهي‌اش مي‌کردند تا اين‌که يک روز کلاه قرمزي به عنوان شاگرد کفاش وارد برنامه شد و مثل خيلي مهمان‌هاي ناخوانده ديگر (از جمله پسرعمه‌زا و فاميل دور) همان‌جا لنگر انداخت. اما از پس زمينه اين شخصيت اطلاعي در دست نبود. بنابراين کارگردان در اولين فيلم اين مجموعه به پس‌زمينه اين شخصيت و چگونگي راهيابي او به برنامه صندوق پست پرداخت و سفر کلاه قرمزي از روستا به شهر و روابط خارج از برنامه آقاي مجري را سوژه خود قرار داد که با يک فروش خيره‌کننده در گيشه‌ها همراه شد و با ثبت رکورد 3 ميليون و 440 هزار بليت تا کنون از لحاظ تعداد بليت فروخته شده در سينما، مقام اول را در سينماي پس از انقلاب دارد. دست اندرکاران فيلم کلاه قرمزي به اين نتيجه رسيدند که براي فيلم بعدي اين مجموعه علاوه بر ذائقه مخاطب خردسال، بايد به نوعي دل نوجوانان را هم که با کلاه قرمزي بزرگ شده‌اند به دست آورد و به علايق آن‌ها هم توجه داشت. علايقي نظير ماجراجويي و اعمال قهرمانانه و الگو گرفتن از شخصيت‌ها. اين‌ها همه و همه باعث شد در فيلم «کلاه قرمزي و سروناز» که به نسبت فيلم اول از تحرک بسيار بالايي برخوردار بود، گرايش به ماجراجويي افزايش پيدا کند. ولي اين يکي به پرفروشي فيلم قبلي نشد. علتش ممکن است فاصله زياد از فيلم قبلي باشد که موفقيت اولي را کم‌رنگ کرد. به هرحال 8 سال، فاصله کمي نيست. نسل بچه‌هاي جديد هم به کلي با کلاه قرمزي بيگانه بودند. اما با وجود مجموعه‌هاي «کلاه قرمزي 88» و «کلاه قرمزي 90» و اضافه شدن شخصيت‌ها و ظرفيت‌هاي جديد به اين برنامه، احتمال موفقيت سومين فيلم سينمايي اين مجموعه به نام «کلاه قرمزي پولدار مي‌شود» بسيار زياد است. به اميد رکورددار شدن مجدد اين نوستالژي نسل ما.

طرح جلد: سيد مصطفي حسيني عکس: مهدي عسگري

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
برگزیده سایت

انتقال پیام در کمترین کلمات

٩٥/١٠/٢٣
کافه جهان نما

سیستان و بلوچستان شبیه هند به اصالت ایران

٩٥/١٠/٢٣
جالباسی

از درازآویز تزئینی به نام کراوات تا پیراهن واتو

٩٥/١٠/٢٣
جارچی

اصغر لالا

٩٥/١٠/٢٣
۵ ویژگی ممتاز از مرحوم آیت‌ا... اکبر هاشمی‌رفسنجانی‌که جوان‌ترها کمتر شنیده‌اند و بزرگترها احتمالا فرا

شیخِ کبیر

٩٥/١٠/٢٣
به بهانه خریدهای نجومی تیم‌های چینی و پیشنهادهای اغواکننده‌شان به ستاره‌های جهان فوتبال

چین چون پول

٩٥/١٠/٢٣
شاخ هفته

آرمان های بر باد رفته

٩٥/١٠/٢٣
فتوچاپ

فتوچاپ 470

٩٥/١٠/٢٣
پایان‌نامه

ارائه حق تیر برای وام ضروری

٩٥/١٠/٢٣
در گفت‌و‌گو با «حسام اسلامی» کارگردان مسابقه جالب تلویزیونی «خانه ما»

نمی‌خواهیم خانواده‌ها را نصیحت کنیم

٩٥/١٠/٢٣
بک بسته پیشنهادی گرم برای شب‌های طولانی زمستان

زندگی با بهانه‌های کوچک خوشبختی

٩٥/١٠/٢٣
آنتن

اندر حکایت شیرینی های صفجه آرا

٩٥/١٠/٢٣
سایت خوب

بهترین راهنمای آنلاین دکور و دیزاین خانه را بشناسید

٩٥/١٠/٢٣
مینیمال

مگه خرسیم آخه؟

٩٥/١٠/٢٣
مسئولان و سیاستمدارانی که حالا پایشان در یکی از شبکه‌های‌اجتماعی‌ فیلتر دیگر هم باز شده

#سیاستمداران_توییتری

٩٥/١٠/٢٣
خواندنی‌های زندگی اولین لژیونر والیبال بانوان ایران

مائده ُسمان خراش

٩٥/١٠/٢٣
«پیمان طالبی» گوینده مسابقه «خانه ما»

برنامه های رقابتی جذاب هستند

٩٥/١٠/٢٣
ذهن زیبا

ذهن زیبا 470

٩٥/١٠/٢٣
تلگجیم

تلگجیم 470

٩٥/١٠/٢٣
جارچی

حسام علیه شبکه های تلویزیونی

٩٥/١٠/٢٣
تبلیغات
تبلیغات