تدوین‌گری؟ کارگاه داری؟
دست به جیب

تدوین‌گری؟ کارگاه داری؟

نویسنده : فاطمه محمدپور مقدم

همان‌طور که در جریان هستید، برای داشتن یک درآمدِ پر و پیمان، حتما نیاز به یک سرمایه گنده نداریم. از طرفی هم بعضی شغل‌ها، بدون داشتن شندرغاز پول، واقعا راه افتادنی نیستند. شما اول باید ببینید برای شروع، چقدر سرمایه می‌توانید فراهم کنید. ساختن کلیپ و تیزر یکی از راه‌های درآمدزایی برای بی‌سرمایه‌هاست. 

 مواد لازم/ یک عدد سیستم و نصب نرم‌افزار/ نرم افزارهای تدوین و ساخت کلیپ بسیار متنوع هستند. از نرم افزارهای ساده و ابتدایی تدوین گرفته که به صورت پیش‌فرض روی همه ویندوزها نصب است تا نرم‌افزارهایی پیشرفته‌تر و مجهزتر مثل نسخه تدوین نرم افزار ADOBE. نسخه جدید همه این نرم افزارها را از اینترنت می‌توانید دانلود کنید.

 معلومات ساخت کلیپ/ ساختن یک قطعه ویدیویی اصلا کار سختی نیست و راه‌های زیادی برای یاد گرفتنش وجود دارد. اول این‌که خودِ این نرم افزارها پیچیدگی خاصی ندارند و شما می‌توانید با امتحان کردنِ امکانات مختلف آن‌ها روی یک قطعه فیلم، کاربرد ابزارهای مختلف‌شان را یاد بگیرید. اگر روش اول نتیجه نداد، می‌توانید به فایل یا کتاب‌های آموزشی موجود در اینترنت مراجعه کنید و در نهایت اگر خواستید با ظرایف این فن آشنا بشوید باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید. اگر بتوانید چند نفری را هم همراه خودتان کنید و کلاسی راه بیندازید، قاعدتا هزینه‌های‌تان کمتر خواهد شد.

 تجربه و خلاقیت/ می‌توانید تیزرهای مختلف تلویزیونی را دانلود کنید و از خلاقیت‌ها و هنرمندی‌های به کار گرفته شده در آن‌ها الگو بگیرید. مطمئن باشید که اگر هنرمندی و خلاقیت را کنار بگذارید، تدوین‌گر خوبی نخواهید شد.

 قیمت هر قطعه کلیپ/ چون شما تازه کار هستید، نمی‌توانید قیمت ثابتی را برای کلیپ‌های‌تان در نظر بگیرید. قیمت این فیلم‌ها بسته به کیفیتی که دارند، خلاقیتی که در آن به کار برده‌اید و طول فیلم متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید ابتدا برای این‌که بازار کار خوبی پیدا کنید کلیپ‌های‌تان را زیر قیمت یعنی زیر 20 هزار تومان بفروشید اما اگر کارتان بگیرد و بتوانید هنر خودتان را به نمایش بگذارید، کلیپ‌های‌تان تا یک میلیون تومان هم به فروش خواهد رفت.

 به چه کسانی بفروشیم؟/ نهادهای فرهنگی عمده‌ترین کسانی هستند که به شما سفارش کلیپ خواهند داد. می‌توانید روی مدارس، دانشگاه‌ها، برگزارکنندگان همایش‌های مختلف و حتی سازمان‌هایی که قصد تبلیغ در اینترنت یا در مکان‌های عمومی دارند هم حساب کنید.

 تبلیغات/ اصولا معروف شدن در این حوزه نیاز به تبلیغ چندانی ندارد. کافی است چند تا از کارهای درست و حسابی‌تان توی محافل بزرگ دیده شود. البته داشتن یک امضا یا لوگوی خاص از خودتان در انتهای کلیپ‌ها، ایجاد یک وبلاگ و به نمایش گذاشتن کارهای خوب‌تان در آن، اعلام آمادگی به سازمان‌های فرهنگی و... بی تاثیر نخواهد بود.

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها
تلگجیم

تلگجیم 521

٩٦/١٠/٢٨
یادداشت

عصر پسافیلتر تلگرام

٩٦/١٠/٢٨
یادداشت

در مذمت تحصیل و در ستایش بی‌سوادی

٩٦/١٠/٢٨
جارچی

جارچی 521

٩٦/١٠/٢٨
خاطرات گرشاسبی‌بزرگ

تو همان ناب‌ترین جاذبه دنیایی

٩٦/١٠/٢٨
چهره هفته

هزینه‌ها با کی بود؟

٩٦/١٠/٢٨
شاخ هفته

و چه زیباست عالم دلم

٩٦/١٠/٢٨
شبکیه

غافلگیری عالیجناب به خاطر وارونگی من و شارمین

٩٦/١٠/٢٨
بازیگری سروش

دیالوگی گوید و از صحنه رود

٩٦/١٠/٢٨
پایان نامه

درآمدزایی با سوسمار کچاپ

٩٦/١٠/٢٨
یادداشت

سانچی به یک ماموریت طولانی مدت رفته است

٩٦/١٠/٢٨
چرا لیسانسه‌ها2 بهترین سریال روی آنتن تلویزیون است؟

لبخند کشدار، قهقهه عمیق

٩٦/١٠/٢٨
مینی

مینی 521

٩٦/١٠/٢٨
آنتن

قدرت چانه‌زنی جیمیان!

٩٦/١٠/٢٨
ذهن زیبا

ذهن زیبا 521

٩٦/١٠/٢٨
روزنامه نگاری صحت

یک ستون کاملا تکراری

٩٦/١٠/٢٨

سروش کتاب باز

٩٦/١٠/٢٨
ساختنیجات

تابلو بسازید در حد بوندس لیگا‌!

٩٦/١٠/٢٨
حکایت هفته

اندر احوالات مریدان و مهاجرت معکوس

٩٦/١٠/٢٨
یادداشت

خیریت یک سفر

٩٦/١٠/٢٨