نمايشگاه خانگي يا يک دورهمي پولي
طرفداران شوهاي خانگي چه مي‌گويند؟

نمايشگاه خانگي يا يک دورهمي پولي

نویسنده : اعظم عامل نیک

ما جيمي‌ها خيلي آدم‌هاي خوشبيني نيستيم اما برگزارکنندگان اين نمايشگاه‌ها و طرفدارانشان براي خود دلايلي دارند که ما در دسته دلايل مثبت برگزاري اين نمايشگاه‌ها يا شوها قرارشان داديم و براي شما مي‌نويسيم‌شان. قضاوت درباره درستي اين نکات با شما خوانندگان عزيز جيمي است.

معمولا مخاطب اين جور نمايشگاه‌ها خانم‌ها هستند. خانم‌ها از اين‌که در ساعت مشخصي مي‌توانند با خيال راحت به خريد بروند خوشحال هستند. آن هم خريدي که هم فال است و هم تماشا! يعني آن‌ها در يک فضاي راحت و زنانه مي‌توانند اجناس مورد علاقه شان را ببينند. لازم نيست در صف پرو بمانند و نگران فضاي تنگ پرو يا مسائل ديگر باشند. بلکه مي‌توانند بدون مزاحمت کالايي را امتحان يا پرو کنند و دست آخر اگر خريد هم نداشته باشند کسي آن‌ها را با نگاه تند که «مگه بيکاري وقت ما رو مي‌گيري» دنبال نمي‌کند.

خانم‌ها معمولا از طرف دوستان يا آشنايانشان به اين جور نمايشگاه‌ها دعوت مي‌شوند و بيشتر به اتفاق همان دوستان در اين برنامه‌ها شرکت مي‌کنند، در واقعا بيشتر به يک مهماني يا جشن مي‌روند تا خريد در بازار با اعمال شاقه! همه ما مي‌دانيم بيشتر دليل گشت زدن‌خانم‌ها در فروشگاه‌ها و پاساژها براي تامين نياز به روابط اجتماعي‌شان است تا نياز واقعي به کالاها، پس در اين نمايشگاه‌ها خيلي بيشتر بهشان خوش مي‌گذرد. تصورش را بکنيد شما براي خريد يک لباس زيباي مهماني بپوشيد و بدون استرس و خستگي با دوستانتان در فروشگاه حضور پيدا کنيد. در اين فروشگاه از شما با خوراکي پذيرايي مي‌کنند تا شما به راحتي بتوانيد ساعتي در اين محل بمانيد و با دوستانتان و حتي آدم‌هاي جديد درباره اجناس جورواجور صحبت کنيد. البته لذت شرکت اين مدلي در يک نمايشگاه را فقط خانم‌ها درک مي‌کنند.

خيلي از افرادي که اين نمايشگاه‌ها را مي‌پسندند، وجود فضاي زنانه را به عنوان دليل مثبت‌شان ذکر مي‌کنند. آن‌ها معتقدند که مجبور نيستند با فروشندگان مرد در تماس باشند و اين جا سرو کارشان با همجنس خودشان است که زبان هم را خيلي بهتر مي‌فهمند. در اين مکان‌ها ديگر خبري از جواب‌هاي سربالاي فروشنده‌هاي بي حوصله مرد نيست و هم‌چنين ديگر لازم نيست با دختران بي تجربه فروشنده سرو کله بزنند. چيزي که بيشتر از همه در اين نمايشگاه‌ها مورد پسند خانم‌ها است. ادب و روي خوش برگزارکنندگان و فروشندگان نمايشگاه‌ها است.

اين نمايشگاه‌ها معمولا علاقمندان‌شان را از خيابان گردي و تحمل ترافيک خلاص مي‌کنند. مشتري‌ها معتقد هستند که لازم نيست براي خريد يک جنس مورد نظرشان بيشتر فروشگاه‌ها و بازارهاي شهر را بگردند و دست آخر هم به مقصود نرسند.

درست يا غلط خانم‌ها معتقد هستند که در اين نمايشگاه‌ها خانگي امنيت بيشتري دارند. اين امنيت هم به خاطر محيط زنانه اين نمايشگاه‌ها عنوان مي‌شود و هم به اين خاطر که معتقد هستند به دليل رفت و آمد پي در پي يا معرف آشنا، کسي قرار نيست سرشان کلاه بگذارد. شايد اين نکته از خرسندي خانم‌هاي محترم باشد اما يکي از دلايل رونق اين نمايشگاه‌ها همين حس اعتماد و امنيت هر چند کذايي است.

نمي‌دانم اسم اين‌کار را مي‌شود يک جور کسب وکار خانگي گذاشت يا نه؟! به جز شوهاي لوازم آرايش و لباس که مثل سريال قلب يخي فضايي از ابهام و توطئه را به دنبال خود مي کشند، نمايشگاه‌هايي که به منظور عرضه کارهاي هنري، صنايع دستي و هنرهاي زنانه برگزار مي‌شود، مي‌تواند براي خانم‌ها بسيار موثر و مفيد باشند. هر چند ايده‌هايي مانند بازار خاتون و نمايشگاه‌هاي دائمي که مربوط به موسسه‌هاي خيريه هستند براي پشتيباني از اين پتانسيل‌ها به وجود آمده‌اند، تقريبا شکست خورده‌اند اما وجود اين نمايشگاه‌ها خبر از يک پتانسيل مثبت زنانه مي‌دهد.

نظرات کاربران
کد امنیتی