پراید من کو؟!
پایان نامه

پراید من کو؟!

نویسنده : سعید برند

اگر پیگیر خبرهای حوزه کسب و کار هستید، حتما دیدید که یک خانم در بابل روی یک بیلبورد تبلیغاتی با عنوان «زیبایی خود را به رخ بکشید» نشست و فراز جدیدی از دنیای تبلیغات را به روی چشم و ایضا گوش ما گشایید!

البته ایشان عینک دودی بزرگی داشت و مدام سرش داخل روزنامه بود و سعی می‌کرد زیبایی باطنی را به رخ بکشد و به جهانیان بفهماند که «زیبایی در نگاه‌تان باشد نه به آنچه می‌نگرید بدبختا!»

‌اما اگر شما هم مثل ما و مثل بقیه ما بیکار هستید، به جای این‌که در خانه یا در مغازه‌تان بیکار بنشینید، می‌توانید روی یک بیلبورد بنشینید و از نشستن خود پول در بیاورید. 

البته اگر شبیه آدم حسابی‌ها باشید قطعا توفیق بیشتری در زمینه تبلیغات خواهید داشت. مثلا اگر شبیه یکی از نمایندگان مجلس هستید، جهت تبلیغات «خوشخواب»، «کیسه خواب» یا «قرص خواب» مناسب هستید. یا اگر دست روزگار با شما یار بوده است و اکنون شبیه دخیا (اون دخیا نه، داوید دخیا، دروازه‌بان منچستر) هستید، بهترین گزینه برای تبلیغ «صافی برنج»، «توری پنجره» و تبلیغات محیط زیستی به منظور جلوگیری از تولید گازهای سوراخ‌کننده لایه اوزون هستید. بیچاره آن‌هایی که کلی تلاش کردند و خودشان را شبیه دیوید بکهام کردند ولی دست آخر تبیلغات محیطی تعویض روغنی نصیب‌شان شد! اما اگر زبانم لال از شباهت به رئیس جمهور سابق رنج می‌برید، باز هم نگران نباشید چون شما به شدت مناسب تبلیغ پراید هستید! شاید با خودتان بگویید چی خُنُک؟! ولی واقعا خنک نیست، خنک آن کسی هست که در سال 45 میلیون و 816 هزار تومان معادل قیمت یک دستگاه پراید فول آپشن با زه اضافه را از یک خانواده چهار نفره ایرانی دریغ می‌کند! 

چرا که وی (رئیس‌جمهور سابق) محاسبه کرده است که اگر ارزش انرژی کشور عادلانه تقسیم شود به هر ایرانی ماهی یک میلیون تومان می‌‌رسد، در حالی که اکنون فقط 45 هزار و پانصد تومان می‌رسد! خودتان ضرب و تقسیم کنید ببنید در سال چقدر باید برسد که نمی‌‌رسد! 

نظرات کاربران
کد امنیتی