جشنواره مسخره بازی!
یادداشت

جشنواره مسخره بازی!

نویسنده : مازیار حکاک

حدود یک ماهی می‌شود که شما در هر زمان و شرایطی هر شبکه تلویزیونی را باز کنید یا مجری در حال تبلیغ برای رای جمع کنی برای جشنواره جام جم است یا به صورت زیرنویس نصف صفحه به این موضوع اختصاص دارد. فرقی هم نمی‌کند چه برنامه‌ای در حال پخش باشد گاهی ممکن است وسط یک سریال تلویزیونی یک مجری توسط بازیگران سریال و  بین دیالوگ‌ها تبلیغ شود یا حین پخش زنده فوتبال رضا رشیدپور وسط تلویزیون و زمین چمن بپرد و خودش و دیگر عوامل شبکه‌ 3 را تبلیغ کند. حتی پایان مرحله اول این جشنواره هم پایانی بر این مسخره‌بازی نبود و دوباره انگار رقابت داغ‌تر و داغ‌تر شد. رقابت عجیب بین شبکه‌های تلویزیونی که به زور بگویند برنامه‌های‌شان از برنامه‌های شبکه دیگر بهتر است. انگار نه انگار که خود تلویزیون متولی برگزاری این جشنواره است و انتخاب بهترین در یک جمع محدود خانوادگی این قدر دادار دودور ندارد.

این قدر این رقابت امسال الکی الکی جدی شد که این سئوال برای همه ایجاد شد که این جشنواره سال‌های پیش کجا بوده است و دست آخر هم اوایل این هفته داستان تقلب و دست کاری آرا برای برنامه «نود» و «برنده باش» هر دو از یک شبکه آن قدر جدی شد که کار را حتی به وزیر ارتباطات هم کشاند و معلوم نیست حالا چه تصمیمی برای این آرا می‌گیرند.

این که شبکه‌های مختلف تلویزیونی برای یک جشنواره ساده به جان هم افتاده‌اند و وقت بی وقت آنتن را به تبلیغ کارهای خودشان اختصاص می‌دهند واقعا عجیب است. حالا اگر یکی دو بار تبلیغ می‌شد برای نمکش بد نبود اما در این مدت واقعا گندش (البته شما بخوانید گند) را در آورده‌اند و با این شرایط اصلا اصل این نظرسنجی زیر سوال است چراکه هر شبکه‌ای که بیشتر آنتن را برای بازیگران، مجریان و برنامه‌هایش خرج کرده جلوتر است. اگر اشخاص در شبکه‌های اجتماعی برای خودشان تبلیغ می‌کردند، حرجی نبود چراکه اختیارش دست خودشان است و مخاطب‌شان هم با میل و اختیار آن‌ها را دنبال می‌کنند اما این که وقت مردم با این چیزها پر شود واقعا شرم‌آور است. آن هم رقابتی الکی و شوگونه برای محبوب جلوه دادن برنامه‌های تلویزیون که احتمالا تنها سودش پولدار شدن ستاره فلان مربع باشد.

نظرات کاربران
کد امنیتی
پربازدیدتریـــن ها