چطور در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنیم؟
ویترین های مجازی کسب و کار

چطور در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنیم؟

نویسنده : آزاده چشمه سنگی

امروزه شبکه‌های اجتماعی جزئی جدانشدنی در زندگی افراد به حساب می‌آید. دسترسی به اینترنت آسان‌تر از قبل شده و سرعت تبادل اطلاعات، بستر مناسبی را برای بنگاه های اقتصادی فراهم کرده تا به معرفی محصولات خود بپردازند. در نتیجه کاربران این‌گونه شبکه‌ها، خواه ناخواه در معرض اطلاعات تجاری گوناگونی قرار می‌گیرند. حال، باید دید تبلیغات در فضای مجازی چطور و چگونه بر فروش محصولات یک بنگاه اقتصادی تاثیر می‌گذارد. آیا امکان دارد تبلیغی در فضای مجازی‌، تبدیل به ضدتبلیغ شود؟

 

کانال های تبلیغاتی تلگرام، ارزان و پربازدید

در این بین تلگرام موفق‌ترین پیام‌رسانی است که در میان مردم رایج شده. چرا که علاوه بر سرعت بالا و امکانات گوناگون، در دسترس و قابل اطمینان است. لذا بستر خوبی برای تبلیغات و کسب و کار محسوب می‌شود. شما می‌توانید محتواهای تبلیغاتی خود را در لحظه برای خیل عظیمی از افراد ارسال کنید. مخاطبانی از اقشار و سلایق مختلف. چیزی که دیگر در روزنامه و تلویزیون وجود ندارد و روزبه‌روز شاهد کم‌تر شدن مخاطب در این رسانه ها هستیم. بعلاوه آنکه هزینه های تبلیغاتی این گونه رسانه‌ها در مقایسه با تعداد بازدیدها و قشر محدود مخاطب آن‌ها، مقرون به صرفه نیست. همچنین آمار دقیقی از میزان مشاهده آگهی تبلیغاتی شما بدست نخواهد آمد.

شما از طریق تلگرام می‌توانید هزینه‌های بازاریابی خود را به حداقل برسانید و به جای ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی که مستلزم پرداخت هزینه‌های ایمیل مارکتینگ هستند، پیام‌های خود را به راحتی از طریق تلگرام منتشر کنید.  

 

بازاریابی دهان به دهان

از طرفی می‌توانید بدانید این پیام‌ها در معرض دید چه تعداد مخاطب قرار گرفته. ارسال تبلیغ در شبکه‌های مجازی محدود به شما نیست چرا که تلگرام یک ابزار حرفه‌ای برای بازاریابی دهان به دهان است. توسط پست‌هایی که در این شبکه پیام‌رسان به اشتراک می‌گذارید می‌توانید آن را دست به دست بین کاربران زیادی بچرخانید. فرض کنید پستی را در کانالی به اشتراک می‌گذارید که مورد توجه برخی از کاربرانتان قرار می‌گیرد. در این صورت دیگران نیز آن پست را برای دوستانشان فوروارد می‌کنند و از این طریق افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا می‌شوند.

 

بازخورد مستقیم

در شبکه‌هایی همچون اینستاگرام که مخاطبان شما این امکان را دارند تا نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند، فرصت مناسبی ست تا به سلیقه‌ی مشتری‌هایتان نزدیک شوید. ترجیح آن‌ها را بشناسید و ایراد محصول‌تان را برطرف کنید. در این شیوه، مردم با شما احساس نزدیکی می‌کنند و می‌توان از حس اعتماد آن‌ها به منزله‌ی سرمایه‌ای مهم برای  مجموعه تولیدی قلمداد کرد.

 

ایجاد احساس نیاز در مشتری

با ایجاد محتوایی هوشمندانه برای تبلیغ در شبکه‌های مجازی، میتوان مخاطب را نسبت به خرید کالایی ترغیب کرد حتی تا پیش از آن، احساس نیاز به آن محصول نداشته باشد. به‌علاوه در صورت جذاب بودن محتوای تبلیغی، این مردم هستندکه مُبلّغ مجموعه شما می‌شوند و با دست به دست کردن تبلیغ، شما را در فضای مجازی نشر می‌دهند. 

 

مردم می بینند

روزانه افراد زیادی در معرض ویترین‌های تبلیغاتی گوناگون قرار می‌گیرند که هرکدام با خلاقیتی متفاوت به ارائه تولیدات خود می‌پردازد. در این بین برنده کسی است که سلیقه کابران را به درستی شناخته باشد. تبلیغات، قادر است به راحتی بر میزان فروش شما اثر کند. بی‌شک همانقدر که محتوای خوب در مقوله فروش، موثر و مفید است، محتوای ضعیف نیز، ضدتبلیغ و دافعه برانگیز است. چراکه انتشار محتوای تبلیغاتی شما این‌بار نه به نیت پیشنهاد خرید، بلکه با نیت تمسخر و استهزا دست به دست می‌چرخد. به این ترتیب محصول، روز به‌روز منزوی‌تر شده و بعلت وجود فضای مقایسه‌ای در این شبکه‌ها، از رقبایتان عقب خواهید افتاد.

برچسب ها
تبلیغات در تلگرام
تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات فضای مجازی
تبلیغ کسب و کار در فضای مجازی
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
محمدعلیـ
محمدعلیـ
٩٦/١١/٢٣
١
٠
بله خیلی خوبه تبلیغات درشبکه های مجازی .... اما باید حتما مطالعه داشته باشید چون براحتی تبلیغات شما نتیجه منفی می دهد . ❀✿
پربازدیدتریـــن ها
مروری بر حادثه تلخ امروز و هواپیماهایی که دچار سانحه شدند

66 قلب؛ 66 زندگی

٩٦/١١/٢٩
بسته پیشنهادی موزیک برای روزهای بارانی

گلچین آهنگ های بارانی + لینک دانلود

٩٦/١٢/٠٢
معرفی برنامه های جوان پسند و پرانرژی رادیو

برنامه های خوب رادیو کدام اند؟

٩٦/١١/٣٠
گره گشای اسارت های روزمره مان چیست؟

وقتی بی دلیل اسیر می شویم

٩٦/١٢/٠٢
5 نان فانتزی خوشمزه و هیجان انگیز

با نان فانتزی ساندویچ های متفاوت درست کنید

٩٦/١٢/٠٣
بزرگ ترین قاتل های سریالی ایران

انگیزه قاتل های سریالی چیست؟

٩٦/١٢/٠١
درباره سامانه ارزی جدید بانک مرکزی

اسم چنگیز چه کم از سامی و کامی دارد؟!

٩٦/١١/٢٩
روایتی از در و دیوار و کوچه

چگونه پای گذارد علی به خانه بی تو

٩٦/١٢/٠١
باید به 500 نفر برسیم

لطفا روی عرض زندگی‌تان سرمایه‌گذاری کنید!

٩٦/١٢/٠٣
در آستانه سال جدید، عادات خوب را تمرین کنیم

ترک اعتیاد به موبایل با اپلیکیشین SPACE

٩٦/١٢/٠٢
دکتر مجتبی حورایی پاسخ می دهد:

چرا هنگام خوشحالی، ناگهان غمگین می‌شویم؟

٩٦/١٢/٠٥
دوستی هایی که چالش می شوند

چطور یک رابطه دوستی را قطع کنیم؟

٩٦/١٢/٠٦
دیگر برای سبزه هفت سین به سراغ حبوبات نروید

سبزه هایی که اسراف نمی شوند

٩٦/١٢/٠٦