علم یا ثروت؟ مسئله این است!
کوضوع انشایی به قدمت تاریخ

علم یا ثروت؟ مسئله این است!

نویسنده : AM-SpringSell

بر می‌گردد به آن قدیم‌ها، یعنی دوره دبستان و راهنمایی ما و حتی همین جدیدا، یعنی دبستانی‌ها و راهنمایی‌های الان. بالاخره همیشه بوده و هست و خواهد بود. منظورم موضوع انشای: علم بهتر است یا ثروت؟ هست. یکی از موضوعاتی که اصلا کهنه و فرسوده نمی‌شود و همیشه یکی از چالش‌های ذهنی یک دانش‌آموز است.

باز هم می‌خواهم سری به این موضوع بزنم و علم و ثروت را به میدان مقایسه ببرم، ولی این بار به شکل و شمایلی دیگر.علم و ثروت؛ می‌توان گفت دو بال یک انسان هستند برای زندگی کردن. هر کدامشان نباشند، یک چیزی کم است و بالاخره آدم یک جایی به بن بست می‌خورد و کارش لنگ می‌ماند. ولی اگر بخواهیم از منظر این‌که: علم بهتر است یا ثروت، به مسئله نگاه کنیم؛ من باز هم می‌گویم، علم بهتر است، دلیلش را در یک جمله می‌گویم و آن این که؛ با علم می‌توان به ثروت رسید ولی با ثروت خیر.

و یا به عبارت دیگر؛ علم پول‌ساز است ولی ثروت علم‌ساز نیست. (شاید مدرک‌ساز باشد ولی علمی در کار نیست.) بله، پس بهتر که نه بهترین است که انسان با یک تیر دو نشان بزند و هم عالم باشد و هم پولدار. نه این‌که یک پولدار بی‌سواد. در این دوره و زمانه، بدون شک پول یکی از ملاک‌های همه چیز انسان است، یعنی در هر موردی یکی از ملاک‌ها پول است، کاملا درست است، پس بهتر است انسان از علم به پول برسد و هر دوی آن‌ها را داشته باشد. تا هم در این دنیا و هم در آن دنیا عاقبت بخیر و موفق باشد.

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
zza
zza
٩٢/٠٨/١٣
٤
٠
تو این دوره زمونه و در این کشور فقط از راه دلالی باید پولدار شد نه علم الان حقوق معلم ما که فوق لیسانس الاهیات داره ماهی 800 تومن هست
سهره
سهره
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
واقعن هم....
springsell
springsell
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
ممنون از نظرتون. اولا :هر پولی خوردن نداره و دوما : مگه من اشاره به معلمی کرده بودم؟؟؟؟
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٢/٠٨/١٣
١
٠
سلام ... : springsel كجا همچين مدركي داريم كه دلالي پول حرام است
سهره
سهره
٩٢/٠٨/١٣
١
٠
چرا نشه با ثروت به علم رسید؟؟؟؟
springsell
springsell
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
چرا بشه؟؟؟؟
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٢/٠٨/١٣
١
٠
سلام ... كرسي وزارت را هم مي‌شود گرفت :
سهره
سهره
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
خب پولو میدی میری کلاس دانش(خصوصی)........خخخخخخخخخ
عاطفه-مزرعی
عاطفه-مزرعی
٩٢/٠٨/١٣
٣
٠
والله الان دیگه نمیگن علم یا ثروت! میگن ثروت یا پول!؟ مسئله این است! :)) منم موافقم از راه علم پول بدست بیاوریم ولی جامعه موافق نیست..متأسفانه.. راس میگن الان فوق لیسانس بیکار کم نداریم! اگرم کار داره800 تومن میگیره مثلا.. هــــی.... مسئله خوبی رو مطرح کردین.ممنون:)
springsell
springsell
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
درسته،دقیقا حق با شماست.الان شاید حقوق یک کارمند با یک مغازه دار برابر باشه که این کلا اشتباهه و باعث دل زدگی میشه... بله.... من از نظر کلی و درست گفتم علم بهتره،فقط باید جایگاهش بیاد سر جاش....ممنون از شما
faeze
faeze
٩٢/٠٨/١٣
٤
٠
با ثروتم میشه به علم رسید:|:|
springsell
springsell
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
لطفا بیشتر توضیح بدین...
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
سلام ... : springsel عزيز چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است . دلال هم علم دارد هم ثروت.
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
سلام ... يك فردي كه علم كلاسيك دارد به ندرت مي‌تواند ثروت اندوزي نمايد . ولي يك ثروت مند مي‌تواند به راحتي علم آموزي نمايد وقتي شهريه دانشگاهي كه سال قبل در بالاترين حد آن و درسهاي كاملا تخصص 400 هزار تومان شده و اين ترم دروس عمومي 600 هزار تومان شده است كاملا آشكار است ثروت علم مي‌آورد
امیرمحمّد بهارفروش
امیرمحمّد بهارفروش
٩٢/١١/٢٤
٠
٠
خیلی ممنونم. :)
mr_khas
mr_khas
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
انسان به وسیله ی علم به هدف اصلی آفرینش یعنی خداوند و فردوس میرسد اما به وسیله ی ثروت به هدف های دنیوی . البته منزلت یک انسان دانا در نزد مردم از ته دل و باطنی اما منزلت فرد ثروتمند به سبب مال و منال فرد است و ظاهری و کاذب است.
springsell
springsell
٩٢/٠٨/١٤
٠
٠
خیلی ممنونم.....
m_ganjlou
m_ganjlou
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
به نظر من توي اين دوره و زمونه همه چي شده ثروت و پول....................مدرك گرايي از مد افتاده
امیرمحمّد بهارفروش
امیرمحمّد بهارفروش
٩٢/١١/٢٤
٠
٠
بله متاسفانه
غ-مریم
غ-مریم
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
به نظر منم با این مدارک کیلویی و متری علم واقعی برا اشتغال و این برنامه ها جایگاه خاصی نداره پس ثروت هم اینطوری مالیده اس همون ثروت بهتره پول بدی مدرک بگیری خخخخخخخخخخخ
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
سلام ... من با پول بدهي مدرك بگيري مخالف هستم . يك ثروتمند واقعي هيچ گاه همچين كاري نميكند زيرا اگر دنبال مدرك است بخاطره كسب موقعيت بهتري مي‌گردد و آموزه‌هاي جديد براي وي كار آمد است نه مدرك
امیرمحمّد بهارفروش
امیرمحمّد بهارفروش
٩٢/١١/٢٤
٠
٠
بله ُ دقیقا
m.coldboy
m.coldboy
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
درسته...ولی خوب اینجا با علم نمیشه به ثروت رسید....ولی پول داشته باشی همه چی حله :)...ممنون :)
ali007
ali007
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
درسته مستر من با حرفتون کاملا موافقم
امیرمحمّد بهارفروش
امیرمحمّد بهارفروش
٩٢/١١/٢٤
٠
٠
ولی مادیات که همه چیز نیست عزیز
z_ghasemi
z_ghasemi
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
بله دوستان همه گفتن ثروت بهتر است :-) ما کی باشیم رو حرف دوستان حرف بزنیم
امیرمحمّد بهارفروش
امیرمحمّد بهارفروش
٩٢/١١/٢٤
٠
٠
ممنون :))
ali007
ali007
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
در شرایط الان نمبیشه با علم به ثروت رسید ولی با ثروت به علم میرسی!!!!!!!!!!!
امیرمحمّد بهارفروش
امیرمحمّد بهارفروش
٩٢/١١/٢٤
٠
٠
باید شرایط درست بشه.
maede
maede
٩٢/٠٨/١٣
٠
٠
اتفاقن با پول میشه به علم رسید!چرا نشه؟!
امیرمحمّد بهارفروش
امیرمحمّد بهارفروش
٩٢/١١/٢٤
٠
٠
علم نه مدرک .
رویا خانوم
رویا خانوم
٩٢/٠٨/١٤
٠
٠
ثروت خوبه اما شعور نمیاره.باز حداقل میشخه گفت اکثر تحصیل کرده ها یه نمه شعورشون از تحصیل نکرده ها! بیشتره.اما خب، این روزه روز تو مملکت من شعور خیلی مهم نیس همه به حساب بانکی و ماشین زیر پات نگاه میکنن
springsell
springsell
٩٢/٠٨/١٤
٠
٠
بله متاسفانه..
مهتاب
مهتاب
٩٢/٠٨/١٤
٠
٠
هر دوشو دوست دارم.....هم علم هم ثروت....وقتی هم که از علم برسی به ثروت دیگه بهتررررررررر(:......ولی خوب آدم پیر میشه تو دوره زمونه حالا....ممنونم از شما(:
springsell
springsell
٩٢/٠٨/١٤
٠
٠
مر30.
faeze
faeze
٩٢/٠٨/١٤
٠
٠
اصلا مگه با علم میشه یه ثروت رسید خیلی از تحصیل کرده های ما الان فقیر ترین ادماین:|:|
springsell
springsell
٩٢/٠٨/١٤
٠
٠
همونطور که گفتن باید جایگاه های اصلی برگردن سر جاشون...ممنون
springsell
springsell
٩٢/٠٨/١٤
٠
٠
سلام به همه ی دوستان. وقتی نظرات عزیزان رو خوندم،فکر کنم یک سوء تفاهم و جود اومده.من وقتی گفتم:علم بهتره یا ثروت،منظورم از ابتدا و اصل بود؛یعنی علم باید اولویت داشته باشه،منظورم این نبود که پول رو بی خیال،بله،این روزا بدون پول،نه می تونی دفتر بخری و نه به کلاس بری،پس علم بی علم،خیر باید هر دو کنار هم باشند.و نکته ی دوم اینکه:قبلا هم اشاره کردم که متاسفانه در این دوره و زمانه،اکثرا افراد تحصیل کرده از نظر مالی از دیگر افراد که شاید حتی سواد زیادی هم نداشته باشند،پول و ثروت کمتری دارند.این یک بحث اجتماعی و به جامعه و مسئولین برمیگردد. باید جایگاه هر چیزی به تناسب خودش باشد. انشاا... ممنون از همگی
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٨/١٤
٠
٠
موافقم باید هر دو کنار هم باشند.ممنونم
n_eidi
n_eidi
٩٢/١٢/٢٨
٠
٠
خیلی با نظرت موافقم منم دقیقا همین نظرو دارم.
پربازدیدتریـــن ها
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

تو ابراهیم نبودی

٩٦/٠١/٠٤
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

تن‌های سرد

٩٦/٠١/٠٥
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

یاکریم

٩٦/٠١/٠٤
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

غریبه ها

٩٦/٠١/٠٥
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

خرده‌شیشه‌های تردید

٩٦/٠١/٠٥
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

هنوز عاشقم بود؟!

٩٦/٠١/٠٤
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

فقط به خاطر مانی

٩٦/٠١/٠٣
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

گاهی به جای تردید، باید بلعید!

٩٦/٠١/٠٧
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

چهل سالگی

٩٦/٠١/٠٣
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

دخترکی با چشمان آبی رنگ

٩٦/٠١/٠٣
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

خيانت به معشوق سي‌سي

٩٦/٠١/٠٦
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

انقلاب شکستن ظرف است

٩٦/٠١/٠٤
شعر / راه یافته به مرحله نهایی

بهلول

٩٦/٠١/٠٣
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

پیراهن گم شده

٩٦/٠١/٠٧
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

ساعت بیست و پنج شب و روز سی و دوم ماه

٩٦/٠١/٠٥
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

آیه های زمینی در تردیدهای ناگریز

٩٦/٠١/٠٣
شعر / راه یافته به مرحله نهایی

یکی غرب رفت و یکی رفت شرق

٩٦/٠١/٠٦
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

تار به تار

٩٦/٠١/٠٧
شعر / راه یافته به مرحله نهایی

زنگ

٩٦/٠١/٠٣
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

4 دقیقه به خودتان وقت دهید

٩٦/٠١/٠٦
تبلیغات
تبلیغات