تفاوت‌های امسال و پارسال حجاب!
محرمانه مستقیم این هفته را بدون کم و کاست این‌جا بخوانید

تفاوت‌های امسال و پارسال حجاب!

نویسنده : سید محسن اسدی

سالیانی است که آغاز فصل گرما مصادف است با آغاز حرف‌ها و طرح‌هایی درباره حجاب و رعایت پوشش! در این ایام مسئولان فرهنگی و غیر فرهنگی درباره رعایت حجاب و قوانین پوششی حرف‌های مهمی می‌زنند و همگان را ابتدا به کار فرهنگی - ترویجی و سپس به برخوردهای قانونی توصیه می‌کنند. عموما این حرف و حدیث‌ها با اردیبهشت ‌ماه شروع می‌شوند و از نیمه‌ شهریور کم‌کم فیتیله‌اش پایین کشیده می‌شود تا ابتدای سال بعد. این دوره که هر سال تکرار می‌شود و ما به آن فصل حجاب می‌گوییم، امسال تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته داشت:

 

|| امسال چون انتخابات ریاست جمهوری را داشتیم و مسئله مشارکت در انتخابات مهم بود، ترجیح داده شده بود در شروع فصل حجاب خیلی هم کار فرهنگی و اعمال قانون صورت نگیرد تا مشارکت در انتخابات پایین نیاید! شاید هم اشکال از دماسنج‌های اداره هواشناسی بوده و هنوز هوا آن‌قدر هم گرم نبوده است! چون در مسئله شروع فصل حجاب و این‌که چه دمایی از هوا یعنی فصل حجاب شروع شده، بین کارشناسان اختلاف است و شاید در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری هنوز هوا سرد بوده و به فصل حجاب داخل نشده بودیم! اصلا شاید این پیشنهاد را دادیم که برای حل این مشکل زین پس انتخابات ریاست‌جمهوری مانند انتخابات مجلس در فصل‌های سرد سال انجام شود! 

 

|| تفاوت بعدی مربوط می‌شود به رویکرد همیشگی تلویزیون ضرغامی در ایام انتخابات! در این ایام تلویزیون افرادی را که تا قبل از آن نشان نمی‌داد نشان می‌داد؛ چهره‌هایی که هر ۲ سال یک‌بار مجال این را پیدا می‌کردند در تلویزیون دیده شوند تا یک وقت خدای ناکرده مشارکت پایین نیاید. این قضیه گاهی به حدی بود که دل‌مان برای کسانی که تا قبل از این در تلویزیون نشان می‌داد، تنگ می‌شد! شاید برای حل این مشکل همان پیشنهاد بالا را دوباره مطرح کردیم یعنی تغییر فصل انتخابات. الان که دارم فکر می‌کنم می‌بینم این دو فصل یعنی فصل انتخابات و حجاب، بدجوری با هم منافات دارند!

 

|| امسال هم یک انتخابات با مشارکت بالا داشتیم به کوری چشم دشمنان. و هم تیم ملی فوتبال‌مان به جام جهانی راه پیدا کرد بدون هیچ حرف و حدیثی. شاید به دلیل همین دو اتفاق میمون بود که در میانه فصل حجاب، روز عفاف و حجاب (۲۱ تیر) آمد و رفت و حتی همان حرف‌های کلیشه‌ای و شعارهای همیشگی را هم نشنیدیم یا کمتر شنیدیم! برای این مورد هم اگر بخواهیم پیشنهادهایی بر منوال بالا بدهیم باید روز عفاف و حجاب را تغییر بدهیم، شاید هم از تاریخ حذفش کردیم!

 

|| اواخر فصل حجاب امسال هم مصادف شد با دو اظهار نظر جالب و بحث‌ برانگیز که تفاوتش با سال‌های پیش از این جهت بود که مسئولان عموما در اواخر فصل حجاب دیگر در این مورد صحبت نمی‌کردند و در حال کشیدن نفس راحتی بودند که: «آخیش امسال هم گذشت!». اولین اظهار نظر از رییس‌جمهور محترم بود که از نیروی انتظامی خواسته بود با رویکرد اخلاقی و به دور از افراط و تفریط با موضوع بدحجابی برخورد کند. دومین اظهارنظر جالب‌تر مربوط به آیت‌ا... جنتی بود که در خطبه‌های نماز جمعه همین هفته پیش چنین اظهار فرموده بودند که: «دانشجو در دانشگاه به دنبال نمره است و هرچه استاد بگوید، گوش خواهد داد. اگر استاد به دانشجو بگوید برای دادن نمره، حجاب و عفاف خود را رعایت کن، دانشجو این کار را انجام می‌دهد چرا که برایش هزینه‌ای ندارد. خیلی‌ها به ما می‌گویند دانشجو با حجاب وارد دانشگاه می‌شود اما بعد از مدتی تغییر می‌کند، اگر کسی را جلوی در بگذارند و بگویند اگر حجاب‌تان را رعایت نکنید در نمره‌تان اثر خواهیم داد، مسلما به آن عمل خواهد کرد». در مورد این دو اظهارنظر هم اصلا ما کی باشیم که پیشنهادی داشته باشیم! انشاا... تا شروع فصل حجاب سال بعد، آن‌قدر کار فرهنگی می‌کنیم که نه تنها در کشور ما که در همه کشورهای دوست و همسایه، فرهنگ عفاف و حجاب آن چنان نهادینه شده باشد که احتیاجی به پیشنهادهای ما نباشد!

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/٠٧/٠٤
٢
٠
فقط صمیمیت ... فقط صمیمیت.. میتونه راهکار ترویج حجاب باشه.. با اجبار و زور هیچی پیش نمیره..!
ali007
ali007
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
موافقم.
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
لایک :)
khal ghezi ام
khal ghezi ام
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
بسیار مبافق!
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٥
٠
٠
صحيح ميفرمايين :)) لحن نرم، گفتار زيبا، سخن دلنشين، متد هاي منطقي، چرا زور؟؟
terme
terme
٩٢/٠٧/٠٥
٠
٠
لایک
sm.asadi
sm.asadi
٩٢/٠٧/٠٦
١
٠
در عین این که نکته شما را در مورد صمیمت درست ‌می دانم باید عرض کنم وقتی حرف از زندگی فردی و حتی زندگی اجتماعی محدود باشه این روش شما، جواب میده. منظورم اینه که وقتی قراره شما بر یک فرد تاثیر بگذارید می‌شود با راه‌های ارتباطی و توجه‌های رفتاری به نتیجه رسید. ولی الان مسئله مهم‌تر اینه که حجاب و حداقل‌هایی از پوشش، الان در کشور ما یک «فانون» است. کتار هم قرار دادن قانون و صمیمیت یک جور نا فرمی نیست؟
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
چه رابطه تنگاتنگی بین مشارکت در اتخابات و حجاب بوده و ما خبر نداشتم! خخخ :))) /// درمورد اظهار نظر آیت الله جنتی و رئیس جمهور هم عرضی نیس! :| :| :| // مچکر
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
اظهار رئیس جمهور به جا بوده. چرا که اگه افراط و تفریط باشه و اجبار، هیچ اتفاق خوبی نمیفته که هیچ، بدتر هم میشه! فقط اعتدال..
sm.asadi
sm.asadi
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
اظهار نظر رئیس جمهور از این نظر عجیبه که ایشان یا نباید شخصا به مسئله ورود کند یا اگر دخالت می‌کند یک ورود همه جانبه و با برنامه باشد. و الا چیزی که در این سال‌ها زیاد از مسئولین شنیدیم، همین حرف‌های قشنگ و یک طرفه و بدون پشتوانه اجرا است
ali007
ali007
٩٢/٠٧/٠٤
٥
٠
نمیشه که به زور زنان رو با حجاب کرد متاسفانه تو کشور ما حق انتخاب وجود نداره.
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/٠٧/٠٤
١
٠
حق انتخاب وجود داره اما هیچ فرهنگی درونی سازی نشده! چه برسه به فرهنگ حجاب که یک دنیاس واسه خودش..
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٥
١
٠
اشكال نداره ميذاريم رو حساب بي خبريت !!! كه تو ايران حق انتخاب به زنها داده نميشه ها؟؟ تو ايران تنها چيزي كه به ملت داده نميشه، آگاهي لازم هست!! وگرنه همه چي بيشتر از حد نياز موجوده!!
terme
terme
٩٢/٠٧/٠٥
٠
٠
دیگه برا حق انتخاب دادن خییییلی دیر شده....اگه حجاب اختیاری بشه الان اوضاع داغون میشه....
maede
maede
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
"الان که دارم فکر می‌کنم می‌بینم این دو فصل یعنی فصل انتخابات و حجاب، بدجوری با هم منافات دارند!"ایول!بابت اشاره به این موضوع واقعن ممنون آقای اسدی.خیلی بده که به خاطر انتخابات یه سری مسائل زیر پا گذاشته بشه!واقعن چقدر زشت که به خاطر نمره دانشجوها بیان حجاب کنن!اصلن روشون میشه همچین حرفی رو به دانشجوها بزنن؟!حالا با این همه راه حل های کاربردی و خوب!میخوان چیکار کنن واقعن؟! :|
khah ghezi ام
khah ghezi ام
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
مبافق
ali007
ali007
٩٢/٠٧/٠٤
٤
٢
منم با حجاب مخالف نیستم ولی باید بزازیم که بانوان حق انتخاب داشته باشن و خودشون در مورد خودشون تصمیم بگیرن که چگونه لباس بپوشند.
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/٠٧/٠٤
٠
١
این حق انتخاب در مورد حجاب و نوع پوشش باعث افراط میشه... ینی خب حتما خدا میدونسته ما جنبه ی این حق انتخابو نداریم ... حجاب به انسان ارزش میده... انتخاب نمیخواد که!
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٤
١
١
آيـــــــي آيــــــــِ آيييييييييي بانوان خودشون خداي احقاق وحق كردنن، تو اين يه مورد نياز به حمايت آقايان ندارن! كاش عوض خواستن حق بيشتر ، مرد جوان، براشون عزت نفس ميخواستي تا اينقد راحت خودشونو برا بقيه عرضه نكنن :(
terme
terme
٩٢/٠٧/٠٥
٠
١
درسته ولی الان دیر شده دیگه...باید سوخت و ساخت
سمی
سمی
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
سلام به همه سلام محدثه من دوست مریمم اجبار در هیچ کاری جواب نمیده منم موافقم اما پوشش بعضی ها هم خیلی دیگه....در جواب هم میگن به کسی ربطی نداره
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
شما؟؟!! راه زیاده عزیزم بستگی داره چجوری بگی تا اونا هم نگن به کسی ربطی نداره! :))
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٥
٠
١
بله خيلي به نوع مطرح كردن موضوع بستگي داره! مطمئن باش اوني كه حجابش مشكل داره، توجيح نشده ونميدونه هر چيز كه قيمتي تر باشه، درصد مراقبت از آن بالاتر ميره!!
ali007
ali007
٩٢/٠٧/٠٤
٢
٠
حق انتخاب اصلا هم باعث افراط نمبشه . تازه باعث میشه مردم فکر کنن که اونا هنم میتونن در مورد پوشش تصمیم بگیرن و فقط گشت ارشاد نمیتونه در مورد پوشش اونها تصمیم بگیره.
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/٠٧/٠٤
١
١
ینی مطمئنین الان حق انتخاب ندارن که اینجوری شدن؟؟!! پس وای به حال وقتی که حقشو بهشون بدن..!! :)))
ali007
ali007
٩٢/٠٧/٠٤
١
٠
مردم ما از بستی که جلوشون گرفته شده عقده ای شدن به همین خاطر الان از اونطرف زدن بیرون.
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٥
٤
٠
از چيزي كه وجوود خارجي نداره صحبت نكن مرد جوان!! اينا همش تلقينه كه توي ايران ال تو ايران بل!! مردم ما به اندازه كافي توي شبكه ها ي ماهواره اي و صحبتهاي بي پايه واساس برخي از حضرات اين چيزا رو ميشنون؟! از چه بستي صحبت ميكني؟! ديگه آزادي از اين بيشتر؟! شما ناسلامتي مردي، بايد غيرت بيشتري روي پوشش هموطنات داشته باشي! الان بايد بگي قدر داشتن آزادي توي اين مملكت دونسته نميشه، وقتشه يه مدل ديگه با اين هنجار شكني ها مقابله كنيم، مگه نه اينكه حجاب دستوری :قرآنی و قانونی الهی و تکلیف انسانی و برنامه اخلاقی هست! بايد منتظر باشيم تا غرب با حيله هايي امثال فمنيست و غيره وذالك تو غالب حمايت از زنان بياد هركار دلش ميخواد بكنه هان؟؟
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
اوضاع داغونیه ... باید یک جوری سر و سامان پیدا کنه
sm.asadi
sm.asadi
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
به شخصه موافقم. بالاخره یا رومی روم یا زنگی زنگ، این وضعیتی که الان داریم اصلا خوب نیست
khal ghezi ام
khal ghezi ام
٩٢/٠٧/٠٤
١
٠
فقط تاسف:(............یه راهکار همیشگی لازم!!! درضمن ممنون
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
بی حجابی فصلی چیه باز؟؟! والا پاییز زمستون هم همون دخترا بی حجابی های خاص خودشونو به نوعی دیگه دارن که...
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٥
٠
١
چيز خوبي نيست!! والبت پسرا! + حجاب برا خانمها ضروري تر از آقاين هست، ولي فقط مختص اونها كه نيست! شما از جامعه كه حرف ميزنيم، از مسائل اجتماعي، بلاخص مشكلات اخلاقي، جامعه رو دو شق نكن!! اين يه مورد رو بايد كلي درمان كرد :) مخصوصا تو فصل بي حجابي!
sherlok
sherlok
٩٢/٠٧/٠٤
٠
٠
دیگه از دست در رفته و درست بشو نیس!
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٥
٠
١
ميشه انشاالله! اگر بخواييم چرا كه نه؟؟ ما تو جنگ سرد نشون داديم چه ملتي هستيم، روبه روي توپ وگلوله واستاديم! ديگه زيرآبي و رجز خواني هاي غربي ها كه نبايد رومون كارساز باشه! كافيه يه ذره، فقط يه ذره درايت به خرج بديم!؟ جنگ نرم وبه راحتي با يه فن ميشه فيتيله پيچش كرد، واللا :)
terme
terme
٩٢/٠٧/٠٥
٠
٠
دقیقا
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/٠٧/٠٥
٠
٠
همین فن که گفتینو خب عرض کنین! ما استقبال میکنیم :))
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٦
١
٠
چشم! كافيه به غير فلفل، يه كوچولو هم درس تاريخي به جوونامون بديم :) اينكه اصلا صورت خوشي نداره مسلمون جماعت از يه سوراخ 2بار گزيده بشه (^_^) حوادث مربوط به اندلس و شكست سپاهيان قدرت مند موسي (ع) رو عرض ميكنم! خيلي بده با وجود اين اتفاقات ما بازم درس عبرت نگرفته باشيم!! بازم اجازه بديم استعمار گرا با همون حيله وترفند به عقايد جوووناي ما نفوذ كنن!! لازمه از بين بردن اين ناهنجاري ها در وهله ي اول آگاهي دادن هست؟! حقا كه هر ضرري كه به ما ميرسه، از جهالت و ناآگاهيمون هست :(
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٤
١
١
بله بله! صحيح ميفرماييد، ميفرمايند!! ، حجاب يه بحثی فردی كه نیست ، يه بحث کاملاً اجتماعی هست! معالجه نادرست اين مسئله ،خطرناک هست و قطعاً از بی توجهی به اون بدتر هست!! بايد يه فكر اساسي كرد! وقتي در خانه را مي بندي، يا پشت پنجره اتاقت پرده مي آويزي، خانه خود را از ورود بيگانه و نگاههاي مزاحم در پناه قرار داده اي، نه كه خود را در قيد و بند و حصار افكنده باشي.اين را هم عقل و تجربه فرمان مي دهد. حالا بعضيا كي ميخوان متوجه اين مسئله بشن خدا داند وبس :/
Em Ad
Em Ad
٩٢/٠٧/٠٥
٠
٠
:|
terme
terme
٩٢/٠٧/٠٥
١
٠
تو کشوری که مردم خودشونو زیر هزار جور شال و روسری و اینا نگه داشتن دیگه نمیشه کاریش کرد....اگه الان اختیاری بشه همه چی میریزه بهم...مردم عقده هاشونو خالی میکنن چشم بقیه هم که عادت این چیزا رو نداره....کشور میره زیر فساد....باید یا تدریجی باشه که مردم یهو قاطی نکنن یا اصن بسوزیم و بسازیم
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/٠٧/٠٥
١
٠
حجاب یک ارزشه دوست من...
terme
terme
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
درسته ولی اجباری بودنش از ارزش جداش کرده
باران
باران
٩٢/٠٧/٠٥
١
٠
با فشار و زور کار درست نمیشه
دختر آسمانی
دختر آسمانی
٩٢/٠٧/٠٥
٢
٠
اینکه ما بیایم و ملت رو ببندیم و بریم به خاطر بدحجابی ماجرا رو بدتر میکنه اما دیگه الان خیلی بی کار نشستن اگه یه ذره خلاقیت و هنر داشته باشیم میتونیم با رسانه کار رو درست کنیم چه جوریه که غربی ها میتونن ایرانی های با حجاب رو بدحجاب کنن ما نمی تونیم ملت خودمون رو به حالت اول برگردونیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
sm.asadi
sm.asadi
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
ممنون از اظهار نظرتون همیشه خراب کردن راحت‌تر از آباد کردنه! مثلا یک ساختمانی که در شش ماه ساخته میشه، حداکثر یک روزه با خاک یکسان میشه... بنابراین موفقیت‌های جبهه معاندان حجاب رو نمیشه خیلی هم بزرگ کرد. در عین این که آن‌ها برای این ماجرا برنامه‌ریزی می‌کنند ولی برنامه‌ریزی و عمل برای ابطال خیلی راحت‌تر از برنامه‌ریزی و عمل برای اصلاح است البته در این بین فقط یک دل‌گرمی داریم ما، اگر گفتین چیه؟
نیوا
نیوا
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
چیه؟
اونییییی زهرا
اونییییی زهرا
٩٢/٠٧/٠٥
١
٠
انشاا... تا شروع فصل حجاب سال بعد، آن‌قدر کار فرهنگی می‌کنیم که نه تنها در کشور ما که در همه کشورهای دوست و همسایه، فرهنگ عفاف و حجاب آن چنان نهادینه شده باشد که احتیاجی به پیشنهادهای ما نباشد! چی بگم شبیه فانتزی یه انشالله
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
يه فانتزي دلنشين ، كه حتما لزومي نداره بعدش بريم تو افق محو شيم :)
r_reihoon
r_reihoon
٩٢/٠٧/٠٥
٢
٠
حجاب اجباری به مفت نمی ارزه
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٦
١
٠
دوست عزيز به پرنده ها نگاه كن!! لونشون روي بلند ترين شاخه درخته(برا حفظ امنيت) پرنده ها بعد از چند وقت جوجه هاشونو از لونه پرت ميكنن بيرون!! توي بلندي هولشون ميدن!! به نظرت ميخوان جوجه هاي خودشونو بكشن؟؟ يا براي اينكه بتوننن در آينده قادر به ادامه زندگي باشن، به اجبار پرواز كردن رو يادشون ميدن؟؟؟ پرواز كردن هر پرنده اجباره! به نظرت اون اجبار هم به مفت نميارزه؟؟؟ اگر حجابم اجباره يقين بدون برا اينه كه شما زندگيتون در سايه امنيت بيشتر وبهتر ، طولاني تر باشه :) كاش يا بگيريم تو زندگي ومسائلي از اين قبيل ديدگاه متعصبانه و به تقليد متجددانه نداشته باشيم :) هيچ وقت تو اين موارد به بقيه نگاه نكن! صلاح حال خودتو در نظر بگير! با حجاب (حالا اجباري يا احتياري) حالت بهتره يا بدون حجاب؟؟؟
رویا خانوم
رویا خانوم
٩٢/٠٧/٠٦
١
٠
و باز هم میگم اینجا ایرانه و باز هم میگم اینجا همه چی زورکیه :))) آقا ما نخوایم حجاب داشته باشیم باید چیکار کنیم؟با تشکر از راهنمایی های گوهربار جناب جنتی :)))) در ضمن، نگران نباشین فصل حجابتون تموم نشده.زمستون تو راهه.باز میان به چکمه ملت گیر میدن و قد پالتو.چیزی که زیاده همیشه مورد وسه گیر دادنه
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٦
١
٠
آيـــــــــــــي آيـــــــــــــــــي آيــــــــِييي به قول داووود ززززززززززز فك كنو بگو، فكــــــــ كنو بگو :)))) حجاب ارزشه :)‌ از اركان واجب دين اسلامه :)‌ به ايران نه كه ربط نداشته باشه ها داره ، فقط قبلش به اين نگاه ميكنه كه ما خودمون رو يه ملت اسلامي ميدونيم! بايد به قوانينش پاي بند باشيم :) اين كه شما نميخوايي حجاب داشته باشي حق مسلم شماست؟! منتهـــــــــي با گرفتن اين حقتون بازم اولين اجحاف وكوتاهي متوجه حال خودتون وبعد از اون بقيه ميشه :) بابرداشتن حجاب خيلي از نگاه ها مال شما ميشه، اما مطمئن باش اون نگاهي كه شما دنبالشي ديگه مال شما نميشه!! اگه يه كم فقط يكم با ديد بيشتر رو اين موضوع فكر كنين ميبينيد حجاب خيلي بيشتر از اونچه كه فكرشو بكنين براتون خوبي به ارمغان مياره :) اگرم ميبينين به چكمه يا پالتو ملت گير ميدن، يقين بدون مطابق با عرف نبوده، نه به نفع اونيه كه پوشيدتش نه به نفع اونييه كه ميبيندش :) ميدوني كه؟؟
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
خب چرا کاری بکنیم که تذکر بدن؟!
رویا خانوم
رویا خانوم
٩٢/٠٧/٠٧
٠
٠
نه نمیدونم.نمیخوامم بدونم چرا تمام اینا فقط واسه ایرانی جماعت اتفاق میفته.کشورای دیگه مسلمون ندارن؟همه دنیا بدن و چشمشون دنبال همدیگه فقط ما خوبیم دیگه نه؟:))) میدونی هیچ جای دنیا پدیده ای به نام بد حجابی ندارن؟مسلموناشون دو دسته ان.یا با حجابن یا بی حجاب.به لطف دوستای عزیز فقط تو مملکت ماست که طرف ادعاش تا آسمون میره از اون طرفم هرچقد که میتونه پنهونکی گند بالا میاره.خود خدا هم گفته تو دین اجبار نیس.آیه قرآنه اینو که دیگه قبول دارین؟یه سر به لبنان و مصر و عمارات و... برن.همشون اکثریت جمعیتشون مسلمونن.ولی همدیگه رو مجبور به پذیرش عقاید همدیگه نمیکنن.هیچکس هم خودشو بهتر از یکی دیگه نمیدونه.من نمیفهمم چرا به خودتون اجازه میدین علایق و ارزش های مارو اینجوری تحلیلی کنین.اینم بدون ما دنبل نگاه کسی نیستیم.اون دسته از دوستامون اسم خاص خودشونو دارن.ما فقط میخوایم اونجور که دوس داریم زندگی کنیم.حجاب اگه خوبه یا بده خودمون باید بهش برسیم.با حرف امثال شما فقط از حجاب زده میشیم.دس بردارین از این کاراتون.خستمون کردین.میفهمین؟خسته.اصن شماها خوب.شماها محجبه و قدیس در حد مریم مقدس.بذارین ماهم زندگی خودمونو بکنیم
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٧
٠
٠
ماادعايي من باب پاكي وقداست خودمون نداريم، به هر حال مام ممكن والخطا هستيم :( دوست عزيز عذر ميخوايم اگر لحن وكلام ما باعث رنجش خاطر شما شده :( شخصا اصلا دوست ندارم با حرفام كسي رو ناراخت كنم :/ فقط اين مطالب اينجا درج ميشه كه ما با هم سرش يه مجادله احسنت داشته باشيم، شمام خيلي ريلكس اظهار نظر كن، صحبت هاي مارو هم گوش كن :)‌دعوا كه نداريم، داريم درمورد اعتقادات شخصي خودمون صخبت ميكنيم. يه كوچولو به حرفات دقت كن!! به مثالايي كه زدي!!! به نظرت الان اون كشور هاي مسلمون اوضاع سياسي اجتماعي خوبي دارن؟!!!! به نظرت همين دو رنگي بينشون دست مايه تفرقه اي كه استعمار گرا دنبالش هستن، نيست؟؟؟؟ فك ميكني جنگ داخلي به چي ميگن؟؟؟ فك ميكني علتش چي هست؟؟؟ من فقط دنبال اينم كه اين اتفاق برا هم وطنا وكشور من نيافته؟!!!! اينكه دشمنا وبيگانه ها با استفاده از نفوذ تو عقايد جووناي ما، بازي كردن با افكارشون، راه براي سلطه برما رو پيدا نكنن؟!!! منم از اين حس اضطراب ونگراني خستم :( شما بگو چگار بايد كرد؟؟؟
admincheh
admincheh
٩٢/٠٧/٠٦
١
٠
وقتی تی وی هر روز تو گزارشاش داره با خانومای بد حجاب مصاحبه می کنه و خیلی راحت اشاعه می ده یه جور تبلیغ میشه که این حجاب تو این کشور موردی نداره،الان هم باید منتظر تیپ جدید پاییز و زمستونی باشیم احتمالا برفایی که نمیاد و بوت و پالتوهای جیغی که پوشیده میشه!
نیوا
نیوا
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه :) اول خودم
رویا خانوم
رویا خانوم
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
شما فقط وقتی برف میاد پالتو میپوشین؟:)) یا پوشیدن بوت فقط تو برف کاربرد داره؟ولسه وقتی هوا سرده به درد نمیخوره آیا؟
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
امان از دست اين رسانه ملي (-_-) دوست عزيز پوشيدن پالتو يا بوت هيچ مشكلي نداره، منتهي وقتي قرار نيست وظيفه اصليشون رو انجام بدن ، پس پوشيدنشون هم لزومي نداره!!! توي هواي سرد طبعا شما براي گرم كردن خودتو ميپوشوني، پالتو ميپوشي، منتهي اگر اين پالتو كت باشه ، آدمو نميپوشونه هيچ اصلا گرم هم نميكنه!! چي؟؟؟ يا بعضي ها به بهانه سردي هوا ، يعني فقط معطلن بگن واييييي چه سوزي!! شال وروسري رو بذارن كنار كلا سرشون كنن اين درسته؟؟؟
نیوا
نیوا
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
این روزها که واسه تهیه جهیزیه خواهرم..مجبموریم بیچتر تو بازارها راه بریم یه چیزایی میبینم که اصن آدم چاخ در میاره.... یه زمانی اگه یکی بد حجاب بود همه چپ چپ نیگاچ میکردن ولی الان متاسفانه بعزی جاها که میری به با حجابا چپ چپ نیگاه میکنن... به نزرم کار باید از ریچه درست بچه... اونم با برنامه ریزی کارچناسانه و از دوره پیچ دبستانی.. وقتی تو مهد کودکای ما دارن آموزچ رقص باله و عربی میدن دیگه واسه آینده نمیچه بهتر از اینو انتزار داچت.
رویا خانوم
رویا خانوم
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
واقعا؟ایول فکر میکردم رقص باله تو مملکت ور افتاده.حالا عربی که خزه خداییش ولی باله خوبه که.اصن رقص ازین قشنگتر داریم؟و آیا شما می دانید در همون عربستان مهد اسلام هم آموزشگاههای رقص باله در ریاض فعالیت دارند؟آیا؟:)
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٦
١
٠
اولا من كشته مرده اون صفحه كليدتم، به شدت موجبات شادي و خوشحالي مارو توي اين اوقات فراهم كرده (^_^) دوما حجاب مثل درخت ميمونه، براي رشد وبالندگي بيشترش ، همزمان بايد به ريشه وتاجش رسيدگي كرد!! مسئله حجاب هم بايد هم از سنين پايين هم درمقاطع بالاتر همزمان رسيدگي بشه، وگرنه هركدوم به تنهايي توانايي نابودي حجاب رو دارن!! مثل درخت كه براي بقاي عمرخودش بايد ريشه وتاجش به اندازه رشد كرده باشن، حجاب هم بايد از سنين پايين تا بالا براي همه يه اندازه باشه؟! منظورم اهميتش هست ها :))
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
سلام گاهي اوقات اين مطالب را مي‌خوانم فكر مي‌كنم نابينا هستم .
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
سلام :) از چه لحاظ؟؟ كدوم قسمتش عيني به نظر نميرسه؟؟
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
بعد از اون فكر ميكنين نابينا هستين يا دوست دارين نابينا باشين؟! بستن چشم روي اين قبيل مسائل عواقب زيانباري براي شما+ بقيه ميتونه داشته باشه (-_-)
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/٠٧/٠٦
١
٠
کنار هم قرار دادن قانون و صمیمیت یک جور نافرمی محسوب میشه اگه از دید منفی بهش نگاه کرد! شما میگین حجاب و حداقل هایی از پوشش، الان قانون حساب میشه.. قانون و هنجاری که هیچوقت دیده نمیشه و رعایت نشده ( جز از آگاهی و باور قلبی) دیگه چه قانونی ازش میمونه؟؟ وقتی قانون احترام گذاشتن به پیرمردا و پیرزنا ، قانون رد نکردن چراغ قرمز، قانون کمربند بستن و... خیلی از همین چیزهای ساده که حتی جریمه ی نقدی هم داره، رعایت نمیشه، دیگه وای به حال اینکه بخوایم حجاب رو هم یک قانون در نظر بگیریم! با توجه به عقبه ای که از ملت ایران دیده شده معمولا تا اسم قانون و هنجار میاد ، جبهه میگیرن! پس اصلا نباید اسم قانونو روش گذاشت چون از ریشه با کنار اومدن با قانون ضعیفیم!
sm_shekofte
sm_shekofte
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
به نظر من نصف بیشتر اعتقاد به حجاب و ارزش هاش، باید فردی باشه.. ینی تا خود طرف به ارزشش، به اهمیتش نرسه قبولش نمیکنه! بعضیا یه تلنگر لازم دارن... اونم از روی دوستی و صمیمیت..
A_K
A_K
٩٢/٠٧/٠٧
٠
٠
نمیشه بزور بهشون فهموند.فقط با حرفای منطقی البته اگه منطق حالیشون شه.
سعید
سعید
٩٢/٠٧/١١
٠
٠
خواهران من :حجاب یعنی احترام به آرامش روانی افراد جامعه،حجاب یعنی مصونیت از نگاه گناه آلود،حجاب یعنی مشی فاطمه، حجاب یعنی بالندگی در دنیای وحشتناک اباهی گری،ودر آخر حجاب پلاک شیعه. (واسه نموم خواهران وبرادران خودم)
سلما
سلما
٩٢/١١/٢٢
٠
٠
سلام تولدتون مبارک آقای اسدی دیدم امروز تولدتونه گفتم بیام تبریک بگم بهتون
w_ebeight
w_ebeight
٩٣/٠٦/٠٩
٠
٠
یک حدیث : (مائده‏- 79) آنها از اعمال زشتی كه انجام می‏دادند یكدیگر را نهی نمی‏كردند چه بدكاری انجام می‏دادند.
پربازدیدتریـــن ها
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

چشم هایم باز شد٬ دیدم کنارم نیستی

٩٥/٠٩/١٨
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

چشم هایت شبیه پاییزند...

٩٥/٠٩/١٨
اندر مصائب شغل من

پرنیا؟ پریا؟ پریان؟ پرنیان؟

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

ناز نگاه

٩٥/٠٩/١٤