کافه به صرف قلیان کاپو!
دخترها در کافه‌های سنتی چه کار می‌کنند؟!

کافه به صرف قلیان کاپو!

نویسنده : مریم شیعه زاده

مریم شیعه‌زاده - اکرم انتصاری

معمولا چشم‌مان به رفقا که می‌افتد و می‌خواهیم جوانی و نوجوانی کنیم و از همین چند ساعتی که مجبوریم قیافه هم را تحمل کنیم لذت کافی ببریم، یک عدد مکان را پیدا می‌کنیم که همه روی آن اتفاق نظر داریم! حالا یا می‌رویم سینما و تا آخر فیلم این‌قدر حرف می‌زنیم و یکی دو نفرمان آن وسط خروپف می‌کنند که ملت با گوشه چشم نگاه‌مان می‌کنند و دوست دارند نوازشمان کنند. یا می‌رویم شهربازی و آن‌قدر عربده می‌کشیم تا کاملا تخلیه شویم و بازدیدی از اجداد بزرگوارمان که جلو چشم‌مان رژه می‌روند کرده باشیم! خلاصه این‌که همه ما خوب می‌دانیم وقت‌مان را با دوستان‌مان کجا و چگونه بگذرانیم.

بگذریم! همه این‌ها را آوردم تا برسم به این‌جا. همین جایی که به سراغ دختران جوانی رفتیم که تفریح‌شان خلاصه می‌شود در قلیان!

 

* اینجا کافه است به صرف قلیان کاپو!

همیشه وقتی اسم کافه می‌آید چند تخت و قلیان با زغال گداخته و فضایی دود گرفته به ذهن‌مان گره می‌خورد، به یک کافه سنتی رفتیم تا ببینیم تصورمان چه‌قدر با واقعیت فاصله دارد؟

وارد کافه شدیم، وضع ظاهری‌مان و رد کردن قلیان، علامت تعجب‌های زیادی را در چشمان پسران ایجاد کرد، لژ خانوادگی با دیواری آبنمایی از قسمت پسران جدا شده بود، خانواده‌ای که چه عرض کنم یک پسر و دختر جوان که مشغول جشن گرفتن تولد دختر بودند، تنها ساکنان لژ بودند. وقتی به سمت تخت‌های آخری می‌رفتیم سنگینی نگاه‌شان را از پشت سر می‌شد احساس کرد.

دو دختر با وضع ظاهری که مقررات عمومی جامعه از وصف آن ما را منع می‌کند، عشوه ناک پسر جوان را متلک باران ‌کردند و به تخت ما نزدیک شدند، بعد در تخت کناری ما نشستند. کافه‌چی پرسید: چی بیارم؟

- چای و یک قلیان با طعم کاپو!

تا رسیدن سفارششان سر صحبت را با آن‌ها باز کردیم، پرسیدند قلیان نمی‌کشید؟ بیاین یک پک بزنید، کافه است و قلیانش!

 

* به قیافتون نمی‌خوره اهل کافه باشین!

گویا هر دو در یک کارگاه تولیدی مشغول بودند و درس را ناتمام کنار گذاشتند، با چشم‌های متعجب ما را ورانداز می‌کردند و از ما خواستند با آن‌ها هم تخت شویم، می‌گویند هفته‌ای یک بار از مفتح میایم این‌جا و تفریح می‌کنیم.

کافه‌چی که پسرجوانی بود قلیان را آورد و مکالمه‌ای بین دختر و پسر رد و بدل شد که نتیجه‌اش اطاعت پسرجوان بود.

هردویشان 18-19ساله بودند، دختر دومی سرخوش از استعداد زیادش در پک زدن، انگار نوبل گرفته باشد، به کارش ادامه داد، دختر اولی هم که کمی به ما مشکوک شده بود، پرسید: چرا چای‌تونو تو خونه تون نمی‌خورین؟ تاحالا چند بار اومدین این‌جا؟ به سر و وضع‌تون نمی‌خوره اهل کافه باشین! بهتون می‌خوره از اماکن یا بهداشت اومده باشین!

صحبت را عوض کردیم و فهمیدیم که دخترها از پایین شهر هستند و مزاحمت‌های پسران جوان، دلیل نرفتن‌شان به کافه‌های نزدیک منزل‌شان است. می‌گفتند خانواده‌های‌شان نمی‌دانند ما می‌آییم این‌جا، یکی از یکی ماهرتر دود قلیانش را سمت ما حواله می‌کرد.

پس از چند دقیقه سه خانم جوان با وضع غیرمتعارفی همراه پسر پنج، شش ساله‌ای هم به جمع تخت‌ها اضافه شدند که دو دختر مورد گزارش ما آن‌ها را می شناختند و از دور سلام و احوال‌پرسی کردند.

خانم شیعه زاده حین طبیعی کردن عکس گرفتن‌هایش تظاهر به صحبت با گوشی‌اش کرد. دختری که کمی تیزتر بود، خودش را به من نزدیک کرد و با حالتی دستپاچه پرسید، دوستت منتظر تماس کی بود؟ سریع خودش را جمع‌وجور کرد و گفت: شما از اماکن آمدین یا از بسیج؟

من با نگاه عاقل اندر سفیه رو به دختر گفتم: چرا اینقدر نگرانی؟ دوستم با داداشش صحبت می‌کنه. باز هم نگران بود. خانمی که با این دختران خوش و بشی داشت جلو آمد و شماره تلفنش را به آن‌ها داد با ما خداحافظی کردند و رفتند و دوباره ما و دختران در لژ تنها شدیم. بعد از چند دقیقه دخترهایی که با آن‌ها قرار گذاشته بودیم از راه رسیدند، از آن کافه بیاهای خفن. یک چایی زدیم و صحبت را شروع کردیم.

 

 

*********


+ چرا وقتی دور هم جمع می‌شوید می‌روید سراغ قلیان و کافه؟

افسانه: من قلیان نمی‌کشیدم. یعنی هیچ کدام از ما نمی‌کشیدیم تا وقتی که با «نیکو» آشنا شدیم و حالا هر وقت همدیگر را می‌بینیم اولین کاری که می‌کنیم این است که قلیان درست می‌کنیم. به نظر من قلیان جمع را درست می‌کند و جمع قلیان را!

سمانه: قلیان همان‌طور که گرد است این خاصیت را دارد که افراد را دور خود جمع می‌کند. هیچ‌کس تنهایی قلیان نمی‌کشد و همه ما تنها زمانی که در جمع هستیم قلیان می‌کشیم.

فاطمه: من یکسال است که دیگر قلیان نمی‌کشم و فقط به خاطر بچه‌ها می‌روم کافه .

فرشته: عادت کرده‌ایم. همه عادت دارند شب‌ها مسواک بزنند، ما هم عادت داریم هر روز قلیان بکشیم!

 

+ از نیکو بگویید، چرا بین این جمع نیست؟

فاطمه: نیکو می‌رود سرکار و از ما بزرگ‌تر است و حالا کمتر بین ما حاضر می‌شود. تا سوم راهنمایی درس خوانده و بعد از آن دیگر بی‌خیال درس و مدرسه شده است.

 

+ واکنش خانواده چطور بود؟ با کافه مشکلی ندارند؟

افسانه: خانواده‌ام هیچ کدام قلیان نمی‌کشیدند. وقتی من قلیان را تست کردم و از آن خوشم آمد به بازار می‌رفتم و یواشکی برای خودم تنباکو می‌گرفتم و وقتی تنها می‌شدم قلیان درست می‌کردم. تمام حواسم به این بود که یک وقت خانواده‌ام سر نرسند. وقتی فهمیدند، پدرم خیلی مرا دعوا کرد و به شدت مخالفت کرد. اما من باز هم یواشکی می‌رفتم سراغش. با گذشت چند وقت مادرم هم از قلیان خوشش آمد. الان حدود یک سال و نیم است که هر دو استفاده می‌کنیم، پدرم همچنان مخالف است اما دیگر گیر نمی‌دهد!

سمانه: قلیان کشیدن درست مثل وقتی است که عاشق یک نفر می‌شوی! اوایل خیلی به او فکر می‌کنی، خیلی دوستش داری ولی بعد برایت طبیعی می‌شود! اوایل که قلیان می‌کشیدم خیلی کیف می‌کردم. وقتی می‌کشیدم ذوق داشتم، از صدای قل‌قل‌اش خنده‌ام می‌گرفت. روزی سه، چهار بار می‌کشیدم و گاهی خانواده‌ام همراهی‌ام می‌کردند. آن‌ها از اول مشکلی با قلیان کشیدنم نداشتند!

فرشته: چرا باید مشکل داشته باشند؟ ما همه به سن قانونی رسیده‌ایم و خانواده نمی‌توانند به ما امر و نهی کنند! زندگی ما دست خودمان است و هرکار که بخواهیم انجام می‌دهیم.

فاطمه: نه! خانواده‌ها می‌دانستند که قلیان می‌کشیدم و مشکلی نداشتند. پدر و مادر من با این‌که خودشان نمی‌کشند، من را برای این کار سرزنش نمی‌کنند ولی این را باید بگویم همیشه به خانواده‌مان نمی‌گوییم می‌رویم کافه! یعنی دلیلی ندارد که بگوییم! ولی اگر بدانند هم مخالفت نمی‌کنند. اصلا شاید خودشان هم ما را همراهی کنند. (بقیه هم حرف فاطمه را تایید می‌کنند.)

 

+ فضای کافه و واکنش پسرها چطور است؟

افسانه: آن اوایل که هنوز خانواده‌ام خبر نداشتند، یکبار با دوستانم در کافه بودیم که پسر عمه‌ام ما را دید. کافه را روی سرش گذاشت و کلی مرا تهدید کرد که به خانواده‌ام می‌گوید. اگر کافه بد است چرا فقط برای دختر بد باشد؟ اصلا خود شما چرا نرفتی سراغ پسرهایی که به کافه می‌روند؟ کافه رفتن ما به آن‌ها ربطی ندارد. قتل که نمی‌کنیم.

فاطمه: وقتی چند نفری می‌رویم، شاید خوشمزگی‌شان گل کند و چند تا دیالوگ بپرانند، ولی این تیکه انداختن‌ها مختص کافه نیست. وقتی توی خیابان و کوچه و پارک هم راه برویم این حرف‌ها هست. تا حالا پیش نیامده به خاطر این‌که چند دختر هستیم و به کافه رفتیم چیزی به ما بگویند. آن‌جا دخترها و پسرها به هم نگاه نمی‌کنند. هرکسی مشغول کار خودش است. مثل رستوران رفتن شما و دیگران.

سمانه: بعضی کافه‌ها لژ خانوادگی دارند و جمع‌ها جداست. یک کافه را می‌شناختم وقتی دختر و پسر با هم می‌رفتیم حتما شناسنامه می‌خواست! بعضی‌ها تازه دوربین هم گذاشته‌اند و گاهی از اماکن می‌آیند و می‌روند. در مورد پسرها هم ترجیح می‌دهم چیزی نگویم!

فرشته: فضای کافه اغلب جمع‌های دختران و پسرانی است که باهم می‌آیند و کمتر پیش می‌آید یک گروه پسر یا دختر جداگانه بیایند. پسرها هم مثلا می‌گویند: تنها تنها؟ ما هم بیاییم کنارتان باهم بکشیم؟ خانم‌ها همراه نمی‌خواهید؟ و از این مزخرفات!

 

+ چرا سیگار نمی‌کشید؟ ضررش که کمتر است؟

افسانه: دو بار کشیدم ولی اصلا خوشم نیامد و دیگر ادامه ندادم. دخترها فکر می‌کنند سیگار خیلی باکلاس است و فقط برای این‌که جلوی دوستان‌شان کم نیاورند می‌کشند. در حالی‌که اصلا چیز جالبی نیست.

فاطمه: سیگار عرف جامعه ما نیست. همه دید بدی نسبت به سیگار دارند. ولی یک نگاه به خیابان‌ها بیانداز. ما جایی داریم که جوان‌ها بروند و قلیان بکشند مثل کافه‌ها. خیلی از خانواده‌هایی که می‌روند پارک حداقل یک قلیان همراهشان است. توی محافلی که همه پیرزن هستند قلیان‌های خوانسار هم هست. نمی‌گذارند کودکان دست فروش سیگار بفروشند ولی مغازه داریم که فقط قلیان می‌فروشد! جامعه ما قلیان را بد نمی‌داند و سیگار دقیقا بالعکس است.

سمانه: من اگر اراده کنم قلیان را خیلی راحت می‌گذارم کنار ولی دوست ندارم این کار را بکنم. اگر کسی من را در حال قلیان کشیدن ببیند خیلی سرزنش‌ام نمی‌کند اما اگر سیگار داشته باشم همه به چشم یک دختر خراب نگاهم می‌کنند! فرهنگش هنوز جا نیفتاده است.

فرشته: اگر بدانم یکی از دوستانم سیگار می‌کشد با او قطع رابطه می‌کنم. سیگار اصلا جالب نیست، آن هم برای ما دخترها که اگر دوچرخه سواری هم کنیم هزار جور فکر ناجور در موردمان می‌کنند.

 

*********

 

به بهانه مشتری شدن هزار تومان به ما تخفیف دادند، چه بسا اگر یک میلیون هم می‌دادند حاضر نبودیم به کافه برگردیم. فایده این گزارش بو گرفتن لباس‌های‌مان، فراری که بر قرار ترجیح دادیم و یافتن نسل جوانی بود که خوشبختی را در لمکده مزین به دود پیدا کرده. مسئول کیست؟!

 

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
ahkiani
ahkiani
٩٢/٠٦/٠٩
٧
٣
به نظر من گذاشتن عکس این خانومها اصلا کار درست و پسندیده ای نیست! لطفا عکس ها را بردارید! ://////////////////////////////
i.forouzan
i.forouzan
٩٢/٠٦/٠٩
٣
٥
عکس ها قابل شناسایی نیست و چشم ها پوشیده شده. ایراد شما چیه؟
mr.hamed
mr.hamed
٩٢/٠٦/٠٩
٥
١
ینی اگه این دختر خالتون باشه ، با پوشوندن چشمم شما نمیشناسینش؟؟؟
ahkiani
ahkiani
٩٢/٠٦/٠٩
٣
٠
ایراد من اینه که با اینکه چشمها رو پوشوندین باز هم عکسها قابل شناسایی از طرف اشنایان این خانوم ها هست! :)
a.fazel
a.fazel
٩٢/٠٦/٠٩
٢
٠
آقای فروزان اگر چشم ها پوشیده نمی شد، بازم ما نمی شناختیم، وقتی میریدگزارش باید رازدارهم باشید، علاوه بر راضی نبودن آن ها شما نباید آبروی آن ها را جلوی خانواده شان بریزید...
tanha
tanha
٩٢/٠٦/٠٩
٣
٠
نظر منم همینه! عکسا باید تار گذاشته بشه!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
١
٠
هرچند من با آقای فروزان موافقم ولی دوستان یه کم صبر داشته باشن ... عکسا ب زودی تار میشه .
i.forouzan
i.forouzan
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
عکس اگر تار هم بشه، باز هم برای خانواده و آشنایان قابل شناساییه. چه با اون نوار مشکی، چه با بلور کردن چهره! برای همین من وارد نمیبینم این ایراد رو..
ahkiani
ahkiani
٩٢/٠٦/٠٩
١
٠
هر جور صلاح میدونین اقای فروزان...ولی چون این مساله برام مهم بود که بدونم حد و مرز رو! عکس رو با اجازتون برای دایی م که حقوقدان برجسته ای هستند ارسال کردم ایشون فرمودن که این عکس میتونه پیگرد قانونی داشته باشه! خلاصه من بر خودم واجب دونستم تذکر بدم که با ابروی دختر مردم بازی نکنید! ولی خوب دوستان مثل اینکه رغبت بسیار زیادی به این کار دارند:) البته لحن تند و تلخم رو ببخشید! ناگزیر به این کارم! وگرنه اخلاقیاتم اینطوری نیست! به خدا بزرگ میسپارمتون!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
اوکی ... تمومش کنین!
ahkiani
ahkiani
٩٢/٠٦/٠٩
٢
١
نهی از منکر برای من تمومی نداره:)! برام مهم نیست که میخاین نارحت بشین یا نه!
i.forouzan
i.forouzan
٩٢/٠٦/٠٩
٢
٤
ما هم از مشاورمون که از قضا اصلا حقوق دان برجسته ای نیست، پرسیدم. گفت بار حقوقی نداره :)))
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
خب خدا رو شکر! ... نه که اصلا حقوقدان برجسته ای نیس ... خیالمون راحت شد! خخخ :)))))))))))))
mr.hamed
mr.hamed
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
تهش هم یکم زحمت تار کردنشو به خودتون ندادین
farzaneh.h
farzaneh.h
٩٢/٠٦/٠٩
١
٠
کلاً ایشون وارد نمی بینن هیچ نوع انتقادی رو اصرار نکنید!
farzaneh.h
farzaneh.h
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
شما "نباید" ایراد بگیری... این قانونه اول... باشه؟
باران
باران
٩٢/٠٦/١٠
١
١
جواب اقای فروزان قشنگ نبود :((((
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٢
١
از جواب آقاي فروزان نيا و مريم عزيز متعجب شدم ... / جناب نادري ، رگه هايي از ادمين سالاري رو تو اين پرسش و پاسخ مي بينم... حواستان هست آيا؟ / كاش اول يكم رو انتقادات فكر كنيم، بعد ناراحت بشيم از انتقادات . به خدا برخي انتقادات ارزش قدري تامل رو داره... / بعد آقاي نادري ميگن ما كاربرها بحث كردن رو بلد نيستيم... ما بايد از كي ياد بگيريم؟
باران
باران
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
نه فرزانه اتفاقا اگر انتقادی مشکلی هس باید گفته بشه
باران
باران
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
در مورد ابنکه نوشتم جواب اقای فروزان قشنگ نبود بحثم عکسا نیس کلا گفتم جوابشون خوب نبود
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
فرزانه من با اين قانون مشكل دارم...
farzaneh.h
farzaneh.h
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
اینجا جیمه ایشون هم نویسنده هستند، ایشونم که کلاً ایرادی نمی بینن... پس ما چه کاره ایم که مخالف یا موافق باشیم.
farzaneh.h
farzaneh.h
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
کامنتم گمونم سانسور شد... نوپرابلم! :دی.
khan
khan
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
کسی که به فکر ابروش باشه قلیون نمی کشه...اگر هم بکشه تو ملا عام نمی کشه...اگه اونجا کشید اجازه نمی ده ازش عکس بگیرن و باهاش مصاحبه کنن.....حالا کسی که به تمام موارد قبلی یه آره ی جانانه گفته فکر می کنین براش مهمه که کسی از آشناهاش بفهمه که اون قلیونیه؟؟؟؟
farzaneh.h
farzaneh.h
٩٢/٠٦/١٠
٢
١
من در مورد بار حقوقی و غیر حقوقی و اینا نظری ندارم چون اطلاعی از این چیزا ندارم، اما نحوه ی جواب دادن به نظر یک کاربر فکر می کنم نیاز به یه کم احترام بیشتر داره، که ...
admin
admin
٩٢/٠٦/١١
٠
٠
من توی این قضیه دخالتی نکردم چون به لحاظ حقوقی و قانونی ایرادی وارد نیست؛ این عکس ها به مسئولین روزنامه هم نشان داده شد و آقایان هم مانعی نداشتند. ولی به نظرم روش بحث کردن دوستان می توانست خیلی محترمانه تر و بدون دستور و کنایه باشد... انشاء الله این تجربه ای باشد برای اینکه بدانیم اگر می خواهیم انتقاد کنیم باید چگونه رفتار کنیم و اگر می خواهیم نقد شویم باید صبور باشیم
م-نص
م-نص
٩٢/٠٦/١١
٠
٠
اقا من به عنوان یک بی طرف می گم..................کار هر دو طرف اشکال داره.................وقتی دختره از اون طرف شهر پامیشه میره یک جای دیگه تا شناسایی نشه کار درستی نیست که عکسش رو بذارین..........مخصوصا که خود طرف در لحظه ای که شما می خواستین عکس بگیرین ترسیده و نشان از رضایت ایشان نداشته و این عکس نوعی شکستن حریم خصوصی ایشان بوده.............از طرف دیگه بعضی کاربران کمی کم تحمل هستند می توانستند کمی با ملایمت برخورد کنند و نتیجه دلخواه خود را بگیرند.............
ghazale
ghazale
٩٢/٠٦/٠٩
٢
٠
مرسی خیلی گزارش جالبی بود :)) ولی آدم دلش می سوزه ! اغلب دخترایی که باهاش مصاحبه کرده بودی درس نخونده بودن آدمای تحصیل کرده ای نبودن ..حتی مادر پدرشون هم باهاشون مخالفت نمی کردن ! این دیگه آخرشه .. ازبوی قلیونم متنفرم وقتی میری پارک بجای اینکه از هوای تمیز لذت ببری بوی دودش کل پارکو پر کرده مرسی دریا :)
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
برعکس غزاله جون سه نفر از دوستان دانشجو بودن و یک نفر دیپلم تجربی داشت! /خانواده های تحصیل کرده ای هم داشتن ... / مرسی عزیزم :))))))))))))))
ghazale
ghazale
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
دیگه بدتررررر ! (اونجا آخه نوشته بود سوم راهنمایی ترک تحصیل کرده بود و اینا !) به هر حال اینم یه نوع اعتیاده !
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
قضاله بعضیا در عین تحصیلات بالا قلیون کشیدنو نوعی کلاس می دونن:)
sherlok
sherlok
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
درود بر شما که راجع به موضوع صحبت کردی و به عکساش گیر ندادی
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
خخخ :))) لایـــــــــک پدر جوان!
Dokhtare Mashreghi
Dokhtare Mashreghi
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
نمیدونم چرا جوونا فک میکنن با سیگار کشیدن و قلیون کشیدن بزرگ میشن...یکی نیس بهشون بگه اینا برا بزرگ شدن نیس که...تا چند سال پیش فک میکنم به آدمای مجرد قلیون نمیدادن ولی الآن...هـــــــعــــــــــی...واقعا برا نسلم متاسفام...خودمون داریم نابود میکنیم خودمون رو...:|...عالی بود گزارش..:)..ممنون...
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
در جریان نیستم قبلا ب مجردها قلیون میدادن یا نه! ولی در کل تا جاییکه من یادمه قبلا تعداد کافه ها توی شهر خیلی کم بود و اغلب خارج از شهر بودن! ولی آلان تعدادشون خیلی بالا رفته و هیچ برخوردی باهاشون نمیشه! ک جای تاسف داره ...
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
و متاسفانه روز به روز کافه ها بیشتر میشن جای این که محیط ورزشی اسون و راحت در دسترس باشه!یک خلا فرهنگی بزرگ
آبان
آبان
٩٢/٠٦/٠٩
١
١
:| کی گفته اگه دوچرخه سواری کنیم بد نگاه میکنن کار بدی که نیست از قلیان کشیدن که صد البته بهتر است واقعا چرا جوونا تفریحاتشون شده این چیزا؟ سقف خواسته هاشون،مرز آزادیشون رو این تعیین کردن و...و پدر و مادرشون :| چی بگم :|
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
اینکه آزادی عملشون رو توی قلیون کشیدن می دونستن گمونم از همه بدتر بود! ... متاسفانه هنوز مفهومش براشون جا نیفتاده
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
همینه دیگه اجیار و سخت گیری که تو کارای خوب می کنن و نبود یه جای خوب باعث میشه تفریحشون میشه یه مشت زغال اسانس دار که ریه هاشونو به فنا بده!
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٦/٠٩
٢
٢
سطح پایین تفکرات باعث میشه افراد فکر کنند هر کاری رو که جنس مخالفشون انجام میده (کار به درست و غلطش ندارم!) اونا هم حق انجامش رو دارن و اگر انجام ندن از اونا عقب میمونن!!!!! اگر هم چیزی بهشون بگی، داعی تساوی حقوق زن و مرد رو علم می کنن!!!!! تساوی حقوق زن و مرد یعنی چی؟! دو تا شی موقعی از دو وضعیت برابر برخوردار می شوند که ظرفت های برابری داشته باشند!!!! خدا هم اگه می خواست حقوق زن و مرد برابر باشه هر دوشون رو شبیه هم می آفرید!!!! همین تساوی حقوق زن و مرد است که در غرب باعث رخ دادن هزاران اعمال غیر اخلاقی شده........ !!!! اسلام تکامل حقوق زن و مرد را قبول دارد!!!!! یعنی هیچ کسی حق ندارد مادری را از عشق ورزیدن به فرزندانش محروم کند و .... !!!! خیلی زیاد شد؛ بقیه اش باشه برای مطالب بعدی :) / درضمن نه خسته ای شدید خدمت خانم انتصاری و خانم شیعه زاده؛ خیلی خوب و کامل بود !!!!
ghazale
ghazale
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
موافقم با این حرفتون ! هر کاری جنس مخالف کرد و ما نکردیم دلیل بر این نیست که ما عقب موندیم ! همین که دخترا قلیون می شن و پسرا زیر ابرو بر میدارن :|
سینا
سینا
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
کاملا با حرفتون موافقم
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
با حرفاتون موافقم اما چیزی ک هس : بین این چهار نفر فقط یک نفر بود ک چنین طرز تفکری داشت . /// ب نظرمن از بین حرفهاشون انگیزه های مهم تری هم میشه استخراج کرد . /// مرسی :))))))))))))))
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
این فقط یکی از جنبه ها و سر منشاء های این چنین اعمال بود که من گفتم؛ و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !!!!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
درسته :)
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
ممنون قسمت تاسف بارترش این بود که قسمن آقایون تخت خالی نبود اصلا:|من اون شب و کلا تا الان هیچ دلیلی برای گرایش نیافتن به سمت چیزای بهتر و منعی واسه اون خانوما ندیدم وقتی بهشون گفتم خانوادم اطلاع دارن من الان اینجام تعجبشون چند برابر شد به نظر خودشون اون محیط یه جای امن واسه تامین تفریحشون بود اما مگر نه اینه که قراره اون خانوم همس مردی بشه و فرزند تو آآغوش ایشون رشد کنه؟..تاسف خوردم وبس
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
آخه اخوي، حرف شما متين، اين تساوي حقوق از بيخ غلطه رسما، اما اين حرف شما به معني اينه كه پسرها عيب نداره قليون بكشن؟ والا بخدا ضرر جسمي برا هردو مطرحه. ريه انسان، جنسيت ميشناسه؟ ... آخه اين چه تصور غلطيه كه قليون براي دختر قباحت داره براي پسر نه؟ والا به خدا براي هردو قباحت داره
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٦/١١
٠
٠
ش بانو منظور من این نبود !!!!!
m-mousavi
m-mousavi
٩٢/٠٦/٠٩
١
١
گزارش بسیار عالی بود/به نظر بنده بعضی از جوون ها بزرگ بودن را به کشیدن قلیان و سیگار می دوند و به دلیل فرهنگ سازی نشدن درست در جامعه و خانواده به جای اینکه جوون ها به سمت مطالعه و کار فرهنگی بروند، به سمت کافه ها می روند...
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
یکی از بچه ها توی صحبت هاش اشاره کرده بود ک وقتی توی یه جمع دخترونه یه نفر سیگار میشکه خیلی باکلاسه! :| :| /// دیدگاه افراد باید تغییر کنه و یه سری نکات براشون جا بیفته /// مرسی :))
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
و این که نباید ازین غافل شد بستر فرهنگی شکل نگرفته و خانواده هم از بچه ها غافل شدن..کاش جای هر یه کافه یه سالن ورزشی بود تو خیابونا
اونییییی زهرا
اونییییی زهرا
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
نمیدونم چرا مد شده انگار شب تعطیل خواهرم که تازه ازدواج کرده با شوهرش ودوستاشون رفتن بیرون بجای اینکه برن بگردن وتفریح سالم داشته باشن رفتن نشستن به قلیون کشیدن .... خبراش به ما رسیدهخخخخخ
mhv
mhv
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
اونا حالا یواشکی یکاری کردن صداشو در نیارین خخخخ
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
دست شما و منبع خبری تون درد نکنه! خخخ :))))))))))) جــــــــــــــــــــدا خسته نباشین! هههه
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
تنبیه بدنی کن خواهرتو:دی
اونییییی زهرا
اونییییی زهرا
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
عکس رو که دیدم کف کردم آخه آشنا میزد شدید مخصوصا بچهه برا همین زنگ زدم و پرس و جو کردم خخخخخخخخخخخ منم که فضول بعد مطلب رو با دقت فراوانخوندم دیدم نه بابا اشتباه گرفتم
اونییییی زهرا
اونییییی زهرا
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
ولی خودشون میرن اشکال نداره بچه رو کجا میبرن ؟!!!!!!!!!!به خدا خواهرم میخواست بره به من گفت شما هم بیاین بریم ولی شوهرم مخالفت کرد گفت ما دوتا بچه داریم تو سن جووون ی کجا بریم نه اصلا :-$ من البته بی میل نبودم خخخخخخخخ
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
بابا ایولا!دمتون گرم!یعنی کارتون درسته!!! حفاظت باید قدر چنین نیروهایی رو بدونه!عکس ها فک من رو رو زمین کتلت کرد!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
:)
hamid_kh
hamid_kh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
١
خیلی گزارش خوبی بود از بانو شیعه زاده و پاییز بانو هم تشکر می کنم ... جالبه که عرف جامعه ما خیلی برعکسه ... سیگار بدتره ولی عرف نیست پس فردا هم که پاسور عرف میشه ... البته این که دخترا به کافه پناه می برن و قلیون می کشن می تونه ناشی از عقده های دوران کودکی باشه و یا آشنا نشدن کامل با فرهنگ ایرانی - اسلامی ... این دیگه از دست مسئولان خارجه باید خانواده ها یه کاری بکنن ... وقتی یه خانواده همراهی می کنه خب معلومه نتیجه ش میشه این !!!
firuze
firuze
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
آفرین گاهی خونواده ها زیادی ژست روشنفکری شون گل میکنه که بچه باید آزاد باشه آزادی خوبه ولی برای کسی که تربیت درستی داشته باشه /
mhv
mhv
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
اگه میخوایم قضاوت کنیم درباره افراد نباید راحت بگیم عقده کودکی داشتن! و دیگه کار از مسئولان گذشته!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
بچه ها بیشتر به چشم یک سرگرمی ب قلیان نگاه می کردن ، با عقده دوران کودکی خیلی موافق نیستم //// در اینکه خانواده ها باید روی بچه ها شون کنترل داشته باشن شکی نیس ولی چرا یه همچین مکانی روداشته باشیم؟! ... چرا از کافه های سنتی قلیان رو جمع نمیکنن؟! ...
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
همه چیز از خانواده شروع میشه
mr.hamed
mr.hamed
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
سوژه همه کس پسندی نبود
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
اختلاف سلیقه:)
mr.hamed
mr.hamed
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
بله درسته
Kale_namak
Kale_namak
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
درسـتـه بـرابـری حـقوق زن و مـرد صـرفا بـه مـعنـای تـشابه حـقـوق ایـن دو نـیست امـا صـادقـانه مـیـگم تـا حـد زیـادی بـه گـفته ی ایـن دخـترا حـق مـیـدم چـیـزی که از ریـشـه خـرابـه واسـه همـه بده نه فقط جنسیت " 2خـتـر "
mhv
mhv
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
شعار نمیدم ضرر ضرره! ولی دو تا نکته:1-شان یک خانم در این زمینه واقعا بالاتر از یک اقا هستش و هیچکس جز خود اون خانم نمیتونه این شان رو حفظ کنه/2-یادمون نره اون خانم پس فردا میخواد مادر بشه و سلامت جسمی میخواد و مهم تر از اون باید در تربیت فرزندش اینقدر باید به خودش سخت بگیره تا فرزند صالحی تحویل جامعه بده ، مادر یک آغوش گرم محبت داره که هیچکسی تو دنیا نداره و این اغوش مقدس ترین و پاک ترین نقطه دنیاست :)
Kale_namak
Kale_namak
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
صـد در صـد :) چـرا اسمـشو گذاشتی شعـار ؟ متـاسفـانه ایـنجـا بـه تـفریـحـات و حـقوقـی که ازش حرف میزنـیم بـهـایی داده نـمیـشه ایـنـجا بـه تـنـها چـیـزی کـه توجه نـمیـشه احـساسات پـاک هـستـش ایـنجا مـرد مـیخـواد تـا زن باشی -زن بـودن ینـی مـادر شـدن و بـچـه بـزرگ کردن و شـوهـر داری مـسلمـا بـا این نـگاه حـرفـی کـه زدی درستـه.
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
نباید بذاریم ریشه دار تر شن..
zahra
zahra
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
واقعا عالی بود ممنون که این مطلب را گذاشتید
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
مرسی عزیزم :)
سینا
سینا
٩٢/٠٦/٠٩
٠
١
واقعا شرم اوره ،دختر و قلیون..............
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
واسه پسرم بده ربطی به جنسیت نداره!
firuze
firuze
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
یلی جالب بود من خانوم حامله ای رو دیدم که با اینکه هفتماهش بود قلیون میکشید بدون فکر کردن به سلامتی فرزندش
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
تاسف و نبود شناخت و نا آگاهی شاید آگاه بوده...
mhv
mhv
٩٢/٠٦/٠٩
١
٠
خسته نباشید بابت گزارش خوبتون و البته پرداختن به این موضوع مهم/ شخصا فکر میکنم در عکس اخر حضور اون بچه همراه با (شاید) مادرش زجر اور تر از کل موضوع قلیان کشیدن اون خانم ها بود ، واقعا این دلسوزی است ، نه دلسوزی مادر بلکه دلسوزی و اینده سوزی کودک است !/به نظرتون عدم وجود تفریح های جذاب و راحت و قابل دسترس برای خانم ها موجب این کار نشده؟/و نکته بعد اینکه قلیان مال فضا و زمان خاصی هست و تبلور شخصیتی کسی که قلیان میکشه با سیگار واقعا متفاوته و نگاه جامعه سر این قضیه هم همینطور و طبیعتا برای کسی که به کافه مراجعه میکنه تفاوت ضرر سیگار و قلیان در درجه اخر براش قرار میگیره!/یک نکته دیگه هم هست نفراتی که مصاحبه شدند همه از سطح تحصیلات و بعضا فکری پایینی برخوردار بودن ولی ما متاسفانه در پارک ملت و بوستان وکیل آباد شاهد خانواده هایی بعضا با تحصیلات بالایی میبینیم که دور همی به صورت مداوم! این کار را انجام می دهند که هم قبح خیلی کار ها ریخته و هم فضا بسیار آلوده شده!
firuze
firuze
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
مثه همون خانوم حامله:/
tanha
tanha
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
به نکته ریزی اشاره کردی! ولی وقتی سطح فرهنگ پایین باشه همین فرهنگ دست به دست میچرخه/ مثلا خونواده ای که سطح فرهنگ افتضاحی دارن و واسشون مهم نیس که دخترشون قلیون میکشه همینطور اون دختر هم در نقش مادر سطح پایین فرهنگیش از این که بچشو به کافه ببره ابایی نداره! که واقعن خیلی بده...
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٢
٠
با عدم وجود تفریح های جذاب و راحت و قابل دسترس برای خانم ها کاملا موافقم ، باید یه دختر باشی تا بفهمی وقتی میخای با دوستات قرار بذاری چقدر سخت میشه یه جایی رو پیدا کرد ک راحت باشی / نفراتی ک با اونها مصاحبه شده : افسانه : دانسجوی گرافیک - فاطمه : دانشجوی معماری - فرشته : دانشجوی زیست شناسی - سمانه : دیپلم تجربی / بهههههله! همون طور ک می بینین سطح سوادشون خیلی هم کم نیستا!! ... / افرادی ک خانم انتصاری توی مطلبشون آوردن با 4 نفری ک من باهاشون مصاحبه کردم فرق دارن! / ب جز یک نفر بقیه خانواده خوبی هم داشتن ... :| // مرسی :))))))
ghazale
ghazale
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
نگین که داغم تازه شد ...:(( از اول تابستون میخوایم قرار بذاریم با دوستامون که بریم بیرون :( 4 نفریم همش ! ولی کجا ؟ اولا جای مناسب که نیست دوما چون دختریم وهنوز کوچیکیم نمیتونیم تنها بریم وباید با برنامه کل خانواده هماهنگ باشه ! بعدشم باید به خونه همه نزدیک باشه ! اه
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
وقتی سیگار کشیدنو یه کار فیلسوفانه قلمداد می کنن !قلیون کشیدنو نوعی کلاس محسوب می کنن حتما:|||اون پسر کوچولو تو کافه یاد گرفته بود با اون خانوم بزرگتر دوست شه و راحت اونو دوست دختر خطاب می کرد و منتظر بود موتور بخره ایشونو ببره گردش!عمق فاجعه جاییه که اون بچه باید رو سرسره پارک بین بچه ها بازی می کرد تا....
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
درسته پاییز :(( منم خیلی از این موضوع ناراحت شدم! ... آلان ک گفتی باز یادم اومد :(((
tanha
tanha
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
دختر بیست ساله دوست دختره پسره 10 سالست :| :| ینی بچه های امروزی واقعن به اینجا رسیدن؟ :| باید یه تجدید نظر کلی درباره ی خودم کنم برم دوباره از پیش دبستانی بخونم یکم دور و ورمو بهتر بشناسم :))
nasi
nasi
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
بایدبه حال این مملکت گریست!
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
اگه کاری ریشه ای نشه به اون نقطه هم می رسیم!کما این که الانم گریستن ممکنه!
mhv
mhv
٩٢/٠٦/٠٩
٠
١
سر عکس ها هم به نظرم بحث منطقی نیست ، هر چیزی یک عرفی داره! مثلا دیروز گشت ارشاد و خانم ها مسئله ساز شده بود تو خبر گزاری ها عکسش کار شد به همین صورت /این افراد شناخته نمیشند مگر با نزدیک ترین اطرافیانشون!/ و در ضمن این افراد قایمکی کار خلاف شرع نکردن خیلی راحت ، قانونی رفتن کافه قلیون کشیدن برگشتن!/ و سر انتشار عکس بی حجاب هم همینطور! مگه تو خانم ها با این حجاب توی شهر نیستن؟؟؟؟
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٢
کاملا موافقــــــــــــم! ... ب شخصه از جبهه گیری بچه ها خیلی ناراحت شدم .
ahkiani
ahkiani
٩٢/٠٦/٠٩
٥
١
جبهه گیری نیست و فقط یه انتقاد دلسوزانست! من بحث به بحثهای فنی شما از نظر خبرنگاری ندارم! بحث اخلاقیاته! که دوستان باز هم همه چیرو باهم قاطی میکنن! هنوز هم قهوه خونه برای بهضی از خانواده ها قبحه! خیلی از بی حجاب ها هنوز قلیون کشیدن رو کار درستی نمیدونن و قس علی هذا! من به سایتهای دیگه کاری ندارم ! برای من جیم سالم و پاک و اخلاق گرا مهمه! شما رسالت خبرنگاریتون رو انجام دادین! ولی رسالت اخلاقی حکم میکنه برای کسی دردسر ایجاد نشه! یک در هزار شما امکان این رو بدین! لطفا سایتهای دیگر رو مثال نزنید! اینجا جیم است!
a.fazel
a.fazel
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
آقای وکیلی کار خلاف شرع نکردند ولی اگر می خواستند اطرافیانشان با خبر شوند جلوی همونا می کشیدند و دیگر به کافه نمی آمدند و سایت جیم یک سایت همگانی است و ممکن است یکی از اطرفیانش بیند و آبروی طرف بریزد...
mhv
mhv
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
فاضل جان شما گزارش رو خوندی؟؟؟ خودشون با اطرافیانشون میکشند! شما از کجا فهمیدی جای دیگه نمیکشن؟؟؟ قلیون جا داره :)) انگار بگی فوتبالیستا دوست ندارن خانوادشون بفهمن چون فقط تو زمین چمن بازی میکنن!
tanha
tanha
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
بیشتر موافقم تا مخالف! چون کسی که خربزه میخوره پای لرزشم میشینه! عکسای خودشونه تو یه محیط عمومی و کسی این عکسارو واسشون نساخته....ولی اگه بخوایم از جنبه ی اخلاقی موضوعو ببینیم تار میشد بهتر بود!
ahkiani
ahkiani
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
به جوابهایی که میدین یه توجهی بکنین اقای وکیلی! واقعا متاسف شدم! یک مسئله ای که اینقد راحت میشه حل کرد اینقد روش پافشاری دارید! اونم پافشاری غیر منطقی! هر چیزی رو که براتون شاید مهم بود رو تذکر دادم یه جواب سربالا دادین! مثال های میزنید که اصلا هر جوری میخام هضمش کنم نمیشه! برای همین دیگه چیزی نگیم بهتره:)!
mhv
mhv
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
من به شما جواب ندادم آقای کیانی به نظرتون احترام گذاشتم :) به اقای فاضل که از نزدیک میشناسم جواب دادم :)
ahkiani
ahkiani
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
اوکی متاسفم!
اتنا
اتنا
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
شما حتی بدون اجازه ازشون عکس گرفتین و توی اینترنت پخش کردین.گناه بزرگ خودتون رو توجیح نکنین....
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
آقاي وكيلي از شما بعيده. پنهاني عكس گرفتن عرفه؟ قانونه؟ اونها رفتن كافه، اشتباهه كارشون، اما رفتن به كافه = صدور اجازه براي عكس گرفته شدن و پخش كردن؟ / من از ادمين ها خواهش مي كنم منطقي به بحث ادامه بدن ، فكر كنن گزارشگر يك فرديه كه ناشناسه براي همه مون. بازم اين كار رو درست ميدونن؟
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
آقای وکیلی عکس نگرفتن :| :| من گرفتم! ... جوابتون رو هم توی کامنت ها آوردم
m-ziya
m-ziya
٩٢/٠٦/٠٩
١
٠
دخترها و پسرهای این دوره و زمونه فکر میکنند که با کشیدن سیگار یا رفتن به کافه بزرگ می شوند! مثل ما که بچه بودیم سیگار کتغذی درست می کردیم. فک میکردیم الان مثلا سیگار بکشیم خیلی بزرگیم. اینا هم همین طوری ان. دختر یا پسری که سیگار و قلیون نکشه میشه بچه ننه تو ذهنشون! حتی خیلیاشون با یه پسر ارتباط دارن فقط به خاطر این که برن تو مدرسه عکسشو نشون بدن بگن این دوست پسر منه! قلیان کشیدن خانوادگی یه بحثیه! به ضرر و ایناشم کاری نداریم. ولی واقعا وقتی 4 تا دختر جوون با همدیگه پا میشن میرن کافه چه ذهنیتی واستون ایجاد میشه!؟ هیچ کس با سیگار و قلیون و دوست پسر و دوست دختر و این ریلیشن شیپ تو فیس بوک بزرگ نمیشه! این جور آدما فکرشون کوچیکه که فک میکنن بزرگ شدن! واقعا باید تاسف خورد!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
شما بچه بودین چ کارایی میکردین! خخخ :)))) / به نظر من آدمی ک بعضی هنجارها براش کاملا جا افتاده و عزت نفس داره ، دیگه ب بهانه های مختلف مثل ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن دوستاش یه همچین کارهایی رو نمیکنه . / قلیان کشیدن خانوادگی هم ب قول شما بحثیه ک خیلی دوس داشتم میشد تا بیشتر بهش پرداخته بشه . / مرسی از نظرتون :)
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
به غیر تاسف باید کاری کرد جوونا به سمت خوب برن نه کافه:|
tanha
tanha
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
گزارش خوبی بود! به نظر من مشکل اصلی از سطح پایین فرهنگ و کوته بینی این چنین افرادیه! سطح فرهنگ پایینشون باعث این میشه که این دخترا تساوی مرد و زنو تو کشیدن قلیون ببینن یا واسه پسرا هم هست مثله برداشتن ابرو و اینا/ و بدون اینکه حتی فک کنن قلیون چی هست و مضراتشو در نظر بگیرن ازش استفاده میکنن! کوته فکری شونم در هدفداری زندگیشونه! هدفشون از زندگی فقط اینه که بگذره حالا چه با درس و چه بی درس! و خیلی از مشکلات جامعه ی ما هم هست اینکه هدفهای بزرگ نداریم و برای همین پیشرفت چندانی کل کشور نداره! البته اینم نمیگم که داشتن تحصیلات مانع از این عمل میشه چون تحصیلات با فرهنگ خیلی متفاوته/ بعد واسه خونواده هاشونم فقط میتونم بگم متاسفم همین!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
کامنتی رو ک در جواب آقای وکیلی گذاشتم بخونین! ... /// دیدشون نسبت ب قلیون دیدی نبود ک امثال من و شما داریم . فقط ب چشم یک سرگرمی بهش نگاه می کردن ک هیچ مشکلی نداره! ب غیر از این یک مورد آدم های نرمالی بودن! /// درمورد فرهنگ و هدف گزاری توی زندگی هم کاملا باهاتون موافقم . // مرسی :))))))))))))))))))
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
مشکلات از جایی شروع میشه این کارو سرگرمی تلقی می کنن چرا شطرنج بازی نمی کنن؟چرا نمی رن کلاسای ورزشی؟:|
mahsa.a
mahsa.a
٩٢/٠٦/٠٩
١
٠
به افتخار دختر خاله خیلی عالی بود
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
:)))))))))))))))))) خعــــــــــلی مرسی
tanha
tanha
٩٢/٠٦/٠٩
٢
٠
دریـــــــــــــــــــــــــــــا بانو و پــــــــــــــــــــــــــــــاییز بانو گزارشه عالیی بود .. ممنون:)) فقط اینجور جاها یکم خطرناکه ها.. بانوپاییز شما دیگه نمیخواین با ایشون برین گزارش! ایشونو الان هرکی دماغشونو ببینه حساب کار دستش میاد فرار میکنه ولی شما چی؟:)))
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
کی ب این آقا + داده؟! .... :| :| اصَن گفتم پاییز هم بیاد دوتایی بریم ک اگه دعوا شد ، اونو بندازم جلو و خودم فرار کنم! خخخخ :))))))))))) شوما دوشواری داری برادر من؟! .... خخخ :)
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
من زیادم ترسو نبودما:))مر30
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
دعباش کن پاییز! نیگا ب دوستت چی میگه؟! ... خخخ :)))))))) ولیعهدم ولیعهدهای قدیم! ...
tanha
tanha
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
دِهَع! :| واز جوجه خبرنگار رو حرف ولیعهد انقلت آورد :| دیگه کارت از این کارا گذشته واسه ولیعهد لغزم میخونی :| حالا نارحت نشو جفتتون مواظب هم باشین شماها افتخار جیمین :))
neyosha
neyosha
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
جاي تاسف داشت شــــــــــــــــــــــــــديــــــــــــــــــــــــــــــــدا ..................خيلي گزازشتون عالي بود
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
مرسی عزیزم :)
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
ممنون
m_sana
m_sana
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
گزارش خیلی خوبی بود ولی خوب باید فرهنگ سازی بشه باید ضررایی که قلیون داره توضیح داده بشه تا جوونا بدونن بابا واسه خودتون مضره هرچند خیلیا میدونن با وجود اطلاع این کارو انجام میدن... به هر صورت جای تاسف داره شدیدا
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
هرچهار نفری هم ک باهاشون صحبت کردم ب این نکته اشاره کردن ک می دونن ضرر داره ولی اهمیتی نمیدن! ... :| /// مرسی :)
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
کیه که ندونه قلیون یا سیگار چه مضراتی داره؟!
mahsa-s
mahsa-s
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
چیزای جالب وواقعیی بود.ممنون واقعامفیدبود.بایدحواسمون به پاکی وقداست خودمون باشه...
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
درسته // مرسی :)
par!sa
par!sa
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
شماهم چ نترسین ها.... من اینجاهارو ببینم از سه فرسخی فرار میکنم
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
خسته نباشی ( با اون عکست!) ههههه :)))))))
fafa.tk
fafa.tk
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
منم هم
par!sa
par!sa
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
عکس به این قشنگی...... عـِـه!!..... :)
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
دل شیر پبدا کردیم!!!
میلاد
میلاد
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
آدرس کافه رو بدین برم ارشادشون کنم!خخخ///گزارش خیلی خوبی بود،متاسفانه این مسائل خیلی طبیعی شده...البته در مورد دخترش مطمئن نبودم که شدم!!///ممنون خانم مریم خانوم و پاییز بانو:)
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
باوشه! فقط اونا شما رو ارشاد کنن یا شما اونا رو؟! ... خخخ :))))))))) // بله! چون طبیعی شده ما هم رفتیم سراغش! // مرسی وقت گذاشتین :)
fafa.tk
fafa.tk
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
شما ارشاد کنین؟؟؟عاقا آدرس رو به هیچ وجه ندین ها!!!
par!sa
par!sa
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
نچ نچ نچ...دیشب ادرس میخونه میخاس امروز ادرس کافه..... از دس رفتی رسمن... :)
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
شوما خودتون ارشاد لازمین:دی!سپاس
a_yousefi
a_yousefi
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
به نظر من قلیون زیادش بده کمش بد نی
fafa.tk
fafa.tk
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
به نظر من کلا قلیون بده:|
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
عآرفه جان قلیون چرا میشه بگی؟!
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
اه اه ! بابا خیلی خوف ناک بوده اینجایی که شما رفتین ...! خداقوت، همه ی دلایل قلیان کشیدنشون به نظر من کاملا بی ارزشه ! یعنی چی برای دور هم بودن! این همه بهانه بهتر برای دور هم بودن ! فرقی نمیکنه پسر یا دختر ! دلم برای خانوادهای این طور افراد میسوزه ، یعنی یک جوری شده که پدر و مادر از پس بچشون بر نمیان ! مادرشم قلیونی کرده ! عجب ...! یک بنده خدایی رو باهاش صحبت میکردم که وضعیت ظاهری و اخلاقی بچه هاش اصلا مناسب نبود و میگفت که من از پسشون بر نمیام !هرچی بهشون میگم نکنید این کارها رو، همش تهدید میکنن که میذارن میرن معتاد میشن و از اینجور حرفا ! واقعا تربیت خانواده ها خیلی داره افت میکنه تا جایی که بچه هاشون روشون تاثیر میذارن و اثلا چیزی به نام حساب بردن از پدر و مادر وجود نداره ! // خانوم شیعه زاده و خانوم انتصاری خسته نباشید خیلی گزارش جالب و در عین حال خوف ناکی بود ...:)
fafa.tk
fafa.tk
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
خوف ناک رو خوب اومدین:))
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
ممنون خوف نآک و البته من به دود آلرژی داشتم وحشتناک بود.چه اشکالی داره دورهم جمع شن گل پوچ بازی کنن؟من دختریو می شناسم مادرشو از پوشیدن چادر منع کرده:|
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
خیلی اوضاع داره خطرناک میشه ....!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
بچه هم بچه های قدیم! (آلان توجه داشته باشین من مادربزرگ دخترمشرقی ام!) خخخ :))))! .... /// با آقای خرسندی صد در صد مبافقم! ... /// مرسی :)) /// پایـــــــــــز بعضیا بچه نیستن! تری نازاروس رکسن! ... من یه همکلاسی داشتم وقتی با مامانش دعواش می شد اون بنده خدا رو از خونه مینداخت بیرون! :| :| :|
fafa.tk
fafa.tk
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
عالی بود...ممنون از شما
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
خوهش
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
:))
منا
منا
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
یک لحظه فکر کنین نا موس خودتون اونجاس .تار کنید لطفا .
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
توی حوزه خبر در همین حد کافیه / مرسی از توجه تون
ghazale
ghazale
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
مگه قلیون یه نوع اعتیاد محسوب نمیشه ؟ نباید جلوشو بگیرن ؟ خیلی زیاد شده هاااا اینجور جاها ! نزدیک کلاس زبان ما هم هست :| :| :| :| خیلی تو این زمینه پیشرفتن !
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
قلیون با مجوز و بی مجوز پر شده همه جا!خیلی راحت تر ازونی که فکر کنی و مسئله بدتر اونه که داره بین سن و سالای کم و کم تر باب میشه
par!sa
par!sa
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
مگه سیگار اعتیاد نیس؟؟ به همون دلیل که جلو سیگارو نمیگیرن جلو قلیونم نمیگیرن.... متاسفانه
اتنا
اتنا
٩٢/٠٦/٠٩
١
٠
شما حتی بدون اجازه ازشون عکس گرفتین و توی اینترنت پخش کردین.گناه بزرگ خودتون رو توجیح نکنین....
اتنا
اتنا
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
خانم شیعه زاده حین طبیعی کردن عکس گرفتن‌هایش تظاهر به صحبت با گوشی‌اش کرد... متاسفم .ک مخفیانه عکس گرفتن را افتخار میدانید
Paeez
Paeez
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
دریا هیچ وقت افتخاری نکرد کاش عمق فاجعه رو درک می کردیم همه ،ولی دریا هیچ قصدی نداشت و نداره من باهاش بود!البته هردومون خواستیم عکسا محو شن که نشد...
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
چرا نشد؟ كي مخالفه دقيقا؟ آقاي نادري يا آقاي فروزان نيا؟ دوست دارم بدونم تا مستقيما روي سخنم با طرف باشه تا باعث ناراحتي ديگران علي الخصوص شما دوتا نشم. چرا كه شما كه خواستيد محو شن
Mahnaz_72
Mahnaz_72
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
چی بگم واقعا جای تاسف داره واسه این افراد اینقدر از قلیون بدم میاد که حد نداره ممنون خیلی خوب بود گزارش
m.coldboy
m.coldboy
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
ممنون گزارش جالبی بود...راس میگین قلیون کشیدن این روزا داره تو مردم زیاد میشه...خصوصا دختر خانوما...ولی من هم گذاشتن این عکس هارو اشتباه میدونم...چون واقعا اگه یه آشناشون بشناسشون خیلی بد میشه...نمیذاشتین بهتر بود :)
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
مرسی از نظرتون :)
Mahnaz_72
Mahnaz_72
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
چی بگم واقعا متاسفم واسه این افراد من اینقدر از قلیون بدم میاد که حد نداره ممنون بابت گزارش
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
مر30 عزیزم :)
یه کاربر
یه کاربر
٩٢/٠٦/٠٩
١
٠
واقعا کارتون اشتباس که عکسشون و گذاشتین...متاسفم برای جیم
mahdie.f
mahdie.f
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
هر بار پك زدن به قليون به اندازه كشيدن 3 تا سيگاره.... حداقل يكم به فكر سلامتيشون نيستن فقط واسه كلاسشه به خدا....متاسفانه يه عده اي از دوستان صميمي منم كافه برو شدن واقعا من كه ديگه نميتونم جلوشونو بگيرم
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
درسته ضرر قلیان چند برابر سیگاره .... // بابت دوستاتون هم متاسفم! امیدوارم بتونین از این کارشون جلوگیری کنین :)) // وقتی همکلاسی هام توی کافه قرار می ذاشتن دقیقا همون روز من توی شهربازی باهاشون قرار می ذاشتم و اکثر بچه ها ب جای کافه میومدن شهربازی ... شما هم تست کنین! :))
mahdie.f
mahdie.f
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
اره وافعا اينم فكر خوبيه ايشاا.. كه نتيجهاي داشته باشه اما يك چيز ديگه هم هست كه دوستان من احساس ميكنم تازه به دوران رسيده محسوب ميشن با اين كارشون و جو گير شدن الان...اما مطمئنا يك روزي همشون پشيمون ميشن..ممنونم
کوتیشن
کوتیشن
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
بعضی از دوستان اصل مطلب رو ول کردن،چسبیدن به عکس مطلب ! آخه ....!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
چندبار خاستم تمومش کنن ولی فایده نداره .... شما هم بی خیال شین ...
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
آخه عزيزم الكي تموم كردن بحث بهتره يا اينكه منطقي استدلال بياريم؟؟ بايد بحث كردن رو يك جايي ياد بگيريم، هوم؟
پوريوسف
پوريوسف
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
جلو اين طبيعي شدن قليونو بايد بگيريم
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
یه همت و تصمیم قاطع از سمت مسئولین لازمه
sahar
sahar
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
خسته نباشید.خیلی عالی بود گزارشتون....واقعا در شان یک خانوم نیست....خوشحالم که پسر نیستم :)...چون اینجور آزادی های کاذب برای آقایون بیشتره :)
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
جنسیت مهم نیست ... توی این موارد شعور و درک حرف اول رو میزنه! / مرسی :)
maede
maede
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
کلن از قلیون و سیگار بدم میاد و بد تر اینکه دست زن و دخترا باشه!خیلی بد جلوه و زشته!به نظر من آدمای با فرهنگ و با اصالت قلیون نمیکشن و قلیونو مایه کلاسش نمیدونن.
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
قلیون ته بی کلاسیه! :| :| :| // مرسی
sherlok
sherlok
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
lما داداش گاهی وقتا با دوستان قدیمی میریم و ...... کاپو غسل خوبه! البته این خودش بهونه است برای دورهم جمع شدنمون.قبلش هماهنگ میکنیم قرار میزاریم. فکر نکنم چند هفته یکبار ضرر زیادی داشته باشه. به نظر شما داره؟ ما که آخرش بدن و میدیم زیر خاک، اینجوری یه جورایی مومیایی میشیم . کرمها دیرتر مارو میخورن!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
از شما ک "مردتر" شدین بعیده ...!! الگوی فرزندتونین ، کوچکترین رفتارتون روی بچه تون تاثیر میذاره ... همیــــــــــــــــن!
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٦/٠٩
٠
٠
خب خوبه وضع غیر متعارف رو توصیف نکردین به تصویر کشیدین:)))....این نوع بزهکاری ها دیگه داره عادی میشه...یعنی به راحتی این کارو میکنن و ناراحت هم نیستن،تا چند سال پیش اگه دختری قلیون و سیگار می کشید علاوه بر اینکه چهره ی زشتی داشت جامعه هم این رو قبول نمی کرد اما الان شاید چهره ی زشت رو داشته باشه ولی قلیون و سیگار کشیدنه نشونه ی بزرگ شدن،استقلال و آزادیهنه فقط در همین موضوع بلکه در همه چیز...چرا عفاف کمرنگ میشه؟؟؟چرا حیا از بین میره؟؟؟بی انصافیه اگه همه ی اینارو تقصیر دولت بندازیم....نمیدونم اصن حرفام چ ربطی به گزارش شما داشت اما غیر از قسمت مصاحبه بقیشو دوست داشتم مرسی
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
راس همه این اتفاقات ناگوار خانواده ها و تربیت غیراصولی اون هاست . موافقم ک همه اینها تقصیر دولت نیست ... اما دولت خیلی راحت می تونه قلیان رو از کافه های سنتی حذف کنه . کافه ها با فضای سنتی ای ک دارن حتی با حذف قلیان می تونن مکان خوبی برای قرارهای دسته جمعی باشن :)) /// چرا مصاحبه رو دوست نداشتین؟! ... :|
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
خسته نباشيد ميگم به هر دوتون. ميدونم كه رفتن به كافه براي هر دوتون سخت بوده و متحمل زحمت شدين و از گزارش تون كه به يك معضل اجتماعي پرداخته، ممنونم
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
مرسی :)
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
امـــــــــا بعد از تحسين، بايد به نقد هم پرداخت : با همه احترامي كه براي طرز نگاه و افكارتون دارم، عكس گرفتن پنهاني رو كار درستي نميدونم و اميدوارم هم خدا هم اونها بگذرند. خواهيد گفت اونها كه با اين مساله مشكلي ندارن، كافه جاي عموميه. اگه مشكلي داشتن نميومدن. اما من ميگم اونها براي كافه اومدن راضي بودن، اما براي عكس گرفته شدن و قرار دادن عكسشون در نت چطور؟ من از آقاي نادري تعجب ميكنم چرا كه ايشونو منطقي ميدونم. پس بايد با منطق بپذيرن كارشون صحيح نبوده. ما وظيفه نهي از منكر داريم اما وظيفه اشاعه عكس مردم رو ولو با نوار مشكي بر چشمها، نه. اصلا شايد خانواده هاشون راضي باشن كه برن كافه، اما از اين پخش عكس در نت راضي نباشن. به هرحال اين نظر منه وگرنه ميدونم كه نظر ما مهم نيست...
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
چهره قابل شناسایی برای عموم مردم نیست ، پس من اشکالی توی این موضوع نمی بینم .
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
از نظر حقوقي شايد بلامانع باشه (چرا كه من حقوقدان نيستم و اطلاعي ندارم) ، از نظر حرفه اي هم شايد بلامانع باشه (چرا كه من خبرنگار نيستم و اطلاع ندارم)، اما از نظر بنده از نظر اخلاقي اشكال داره... و البته كه اخلاقيات از نظر افراد نسبيه. يعني شما درش اشكالي نمي بينيد و من مي بينم...
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
ضمن اينكه، چهره يقينا براي آشنايان اين افراد قابل شناسايي خواهد بود...
admin
admin
٩٢/٠٦/١١
٠
٠
سلام؛ به نظرم ما باید توی اینطور کارهایی ملاکمون قانون باشه// قانون ما منبعث از شرع هست و آدم هایی که قانون رو نوشتند در درجه اول به شرعی بودن قضیه فکر کردند. توی این زمینه همین حد از پوشاندن چشم ها کافیه؛ اگر یک سری به سرویس عکس خبرگزاری مهر بزنید می بینید در محیط هایی بسته تر از این هم عکاسی شده و با همین تکنیک رفتار شده؛ خبرگزاری مهر مال سازمان تبلیغات اسلامی هست و چندین روحانی ناظر به مطالب نظارت می کنند /// اما در مورد سلایق؛ من هم سلیقه ام این هست که عکس ها اگر تار می شد بهتر بود. ولی همین عکس های تار برای خانواده قابل شناسایی هست
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
من خيلي از قليون و سيگار بدم مياد. خيلي. از بچگي تا حالا باهاش مشكل داشتم. چه در رابطه با دختر چه پسر. به شخصه با حضور دخترها و پسرها در كافه مخالفم و ربطش به جنسيت هم نميدم. آقا ضرر ضرره. ضرر كه جنسيت نمي شناسه... مي شناسه؟ من اگه جاي شما بودم اين معضل رو بسط به هردوجنس ميدادم. اما شما فقط به حضور نشوان در كافه ها ايراد وارد كردين. والا بخدا براي پسرها هم خوب نيست. به لحاظ علمي ضررش از سيگار بيشتره حتي (چون از داخل آب ميگذره و مرطوب ميشه اين هوا و اين رطوبت، مژك هاي سلولهاي بافت ريه رو ازبين مي بره). من از اين همه كافه و اين همه كافه نشين رنج مي برم. زشته به خدا
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
اگر بحثی بود که مربوط به عموم مردم می شد و خیلی راحت می تونستیم توی هر مکانی نظر دیگران رو بدونیم ، اونجا بحث جنسیت سوژه ها مطرح نیست . اما در این گزارش توقع نداشته باشین ک من و پاییز توی کافه های سنتی سراغ آقایون هم می رفتیم!!! // بالاخره هرکسی برای خودش خط قرمزهایی داره!! ...
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
من همچين جسارتي رو نكردم عزيزم. به شخصه به عنوان كسي كه تابحال كافه نرفتم، جسارت شما و پاييز رو براي وارد شدن و گزارش گرفتن از كافه تحسين ميكنم. حرف من اين بود كه موضوع به اين خوبي كاش گسترده تر ميشد و آقايون جيمي كه اتفاقا خيلي هم از قليون كشيدن دخترها شاكي ان، يه تكوني به خودشون ميدادن و از قسمت مردانه ي كافه ها گزارش ميگرفتن
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١١
٠
٠
:))
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
از همه بدتر اينكه مرده استاد دانشگاهه، كافه ميره... خب دانشجوت ببينه، نميگه اين كه استادمه ميره، ديگه چرا من نرم؟! / يا اينكه بارها ديدم قشر مثلا متدين، بعد از اتمام جلسه هيئت، آقايون دسته جمعي ميرن كافه ! / آدم مي مونه چي بگه؟
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
* يك بنده خدايي رو مي شناسم يوني درس ميده بعد كافه هم ميره!
باران
باران
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
ممنو پاییز مریم گزارش خوبی بود / خسته نباشید/ خدایی قیافه هاتون شبیه بسیجی نیس دیگه ولی خب تو اون فضا دی/و اما ازونجایی که حق اب و گل دارم گردن هردوتاتون یه چیزی میگم اهم اهم : سعی کنین دیگه خیلی شعاری حرف نزنیم مثلا اونجایی که نوشتین "وضع ظاهری که مقررات عمومی جامعه از وصف آن ما را منع می‌کند" / یه نکته دیگه این که یه جوری گزارش دادین که کاملا معلومه دارین از بالا این ادما رو میبینین و یه جورایی از این ادما منضجرین شاید این ادما قابل دفاع نباشن اما این نوع نگاه کردن یقینا برای خبرنگارجماعت خوب نیس ( نظر شخصیمه ها میتونین قبول نکنین ) ممنون خسته نباشین
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
با تشکر! ... // از قلم پاییز چیزی نمیگم تا خودش بیاد!! ... اما ""یه جوری گزارش دادین که کاملا معلومه دارین از بالا این ادما رو میبینین و یه جورایی از این ادما منضجرین و ... "" باید بگم برداشتت غلطه! ... ب شخصه اگر هم بخام نمی تونم ، چون به خاطر روابطی ک با هم سن و سال های خودم خارج از جو خونه و خانواده دارم بالاخره با همچین افرادی در ارتباط ام . از نظر من اونا هم مثل بقیه هستن با این تفاوت ک تفریحاتمون با هم فرق داره . چه تو دنیای حقیقی ، چه زمانیکه از اونها می نویسم امکان نداره ب اون ها از بالا نگاه کنم / :)
ف.ش
ف.ش
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
ضمن اينكه ما نبايد دخترها و پسرها رو بكن سيبل و نوك پيكان ها رو به سمت شون نشونه بريم. دكترصالح پور(شايد تو تي وي ديده باشينش) تو درس روانشناسي اعتياد يك حرف خوبي ميزد . ميگفت : ما چيكار كرديم براي جوون كه "انتظار" داريم كافه نره و سيگار نكشه؟ هوم؟ يك سر بريد پايين شهر. زمين فوتبال دارن؟ چندتا؟ كتابخونه خوبي دارن؟ استخر ارزوني دارن؟ چي دارن؟ استخر درست مي كنيم به چه عظمت ، امكانات فول ، با بليت 10-20تومن، خب اون بچه پايين شهر كه نمي تونه براي يكبار استخر رفتن اينقدر پول بده، اين همه شهر زمين افتاده داره، يك زمين افتاده رو درست نكرديم با دو تا دروازه و يك حصار دورش و چهار تا توپ بذاريم كه عصرهاشون پر بشه، استخر ارزون نزديم، حالا طرف پول نداره بره استخر آنچناني، استخر ارزون هم به وفور همه جا نيست، پول باشگاه ورزشي رفتن هم زياده واسش، خب پس "وقت خالي " اش رو چطور پر كنه؟ هوم؟ ميرن با رفقا 3-5 تومن پول ميذارن سه چهار نفري قليون ميكشن. در دسترس و به تعداد زياد در همه محلات. بعد شما برو فلان همايش و بيسار بنر تبليغاتي رو بذار راجع به تفريحات سالم!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
تفریح کم خرج و در دسترسی هس ... ارتقا امکانات ورزشی رو توی چند سال اخیر در سطح شهر مشهد داشتیم ولی چیزی ک هس ، همه اینها امکاناتیه ک آقایون می تونن از اونها استفاده کنن و متاسفانه امکانات ورزشی بانوان خیلی خیلی محدوده . نه فقط توی حوزه ورزش ک مکان های مناسب هم برای جمع هاشون کمه ... // مرسی
باران
باران
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
یه مدت پیش اقای مهدی شجاعی گفته بودن جامعه ایران در حال اضحلال فرهنگیه یعنی داره از درون پوچ میشه / اقای جلیلی دبیر همشهری جوان هم چن روز پیش تو یادداشتی بااین مضمون میگف که وقتی از فرهنگ والای مردم این سرزمین ازش سوال میپرسن ترجیح میده جلوی میکروفن حرف مفت نزنه
Vania
Vania
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
خسته نباشید و ممنون بابت گزارشتون.
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
مونده نباشی خواهر :)
Vania
Vania
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
متاسفانه قلیون کشیدن چیزیه که دداره تو جامعه عرف میشه و این وحشتناکه.چه بین پسرا و چه بین دخترا.فرقی هم بین تحصیل کرده و تحصیل کردش نیس.یکی براش یه نوع کلاس به حساب میاد و یکی صرفا فقط محض اینکه چند دقیقه ای رو که با دوستاش جمعه خالی نگذرونه. یه نقد اینکه گزارشتون یه جوریه که انگار فقط کسایی با سطح تحصیلات پایین میرن سراغ قلیون.در حالیکه کم نیستن افراد طبقات بالای اجتماع که قلیون شده بخشی از زندگیشون. رواج این مسئله بین دخترا و اینکه اکثرا بدون اطلاع خانواده هاشون تو این مکانها حاضر میشن زنگ خطریه که باید بهش توجه بشه وگرنه نسل آینده ای رو که قراره اینا مادراشون باشن رو باید فاتحه شون رو خوند.
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
درسته . باید یه برخورد جدی بشه ... زودتر قلیان از کافه ها حذف بشه ...
Vania
Vania
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
در مورد عکسا چیزی نمیگم.ولی مثل بقیه معتقدم اگه تار می بود بهر بود. الا ایحال بازم خسته نباشید
سین سید هاشم صاد صفدری
سین سید هاشم صاد صفدری
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
آخه من نمیدونم همون مردش چرا قیلون میکشه که باز خانوما میرن سمت قلیون.خداروشکر 25سال از خدا عمر گرفتم یبار لب به این مزخرفات نزدم.هرکی رو هم بتونم کمک میکنم ترک کنه.یکی رو ترک دادم:)).ۀخه نمیدونم خدایی.از هر طرف نگاه کنی باعقل جور در نمیاد که اینجوری فاتحا بدنتو بخونی
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
قبول دارم ، جز آسیب رسوندن ب فرد نتیجه دیگه ای نداره! .... سید از من می شنوین یه کلینیک ترک اعتیاد راه اندازی کنین! خخخ :))))))))) // مرسی
somaye
somaye
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
چرا مردم این روزا ازهمه طلبکارن؟؟؟؟ نه واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟ این همه این بچه هامیان زحمت میکشن ادمشو پیدا میکنن راضیش میکنن که ازش مصاحبه بگیرن میرنُ وقت میذارن، اون محیطِ کثیفُ تحمل میکنن اونوقت یکی مثل این اقاتا ازراه میرسه واسه ما ادعایِ روشنفکریش میشه و همه رومتمایل به رنگِ زرد میبینه!!!!!!!!!!!!! راهکار واتفاقِ مثبت اینه که وقتی بادوستات دورِهم جمع شدین تا گفتن کجابِ....؟؟؟نگی کافه کافه!!! بایداول ازخودمون شروع کنیم ... مسئولین که کافه نمیرن ما میریم!! حداقلش اینه که واسه دورِهمی ، ماکافه روپیشنهادندیم!! اگرم بی خردِی یِ جمع موافقِ کافه بودمانریم تاشاید دفعه بعد ی جابرن که ماهم بتونیم باهاشون همراه شیم
سین سید هاشم صاد صفدری
سین سید هاشم صاد صفدری
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
الان خانم سمیه این کامنت مال حرفای من بود یا مال کامنت پایینی؟؟؟چون جوابتون بیشتر به کامنت پایینی میخورد.
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
شک نکنین مال کامنت پایینی بوده .... :)
somaye
somaye
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
سین سید هاشم صاد صفدری ی عزیز کامنت ماله اقاسپهرمون بود!!! اشتباه شده یعنی سوتی دادم:| ی چیزه خنده دارتر این که فک کردم تایید نشده و سره همین قضیه دچاره خوددرگیری ی مزمن شدم ،مدارکشم موجوده !!!! خخخخ:)))))))))))
سپهر
سپهر
٩٢/٠٦/١٠
١
١
واقعا متاسفم از این گزارشها و گزارشگرانی که ادعای روشنفکری دارند و فکر میکنند با یک گزارش بسیار سطحی میتوانند مشکلات جامعه را واکاوی کنند .این گزارش شما بیشتر به رنگ زرد تمایل داشت و فقط برای جذب مخاطب بود وگرنه من در این گزارش هیچ راهکار و اتفاق مثبتی نمیبینم
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
گزارش یک خبرنگار صرفا آینه ای هست که مشکلات درون جامعه رو به مسئولین اون جامعه و مردم انعکاس میده . گزارشکر جادوگر نیست که با یک گزارش مشکلات رو حل کنه و همه چیز فقط با نگارش چند کلمه ب خوبیو خوشی تموم بشه ، به علاوه ک این کار وظیفه ی او نیست . // راهکارهای مقابله با این کار رو همه ی ما می دونیم ، چون اتفاق جدیدی نیست . این رو می تونین از کامنت های دوستان ک لطف کردن و گذاشتن بفهمید . // رفع این معضل یک همت از سمت مسئولین میخاد و کمی توجه از سمت خانواده ها .
somaye
somaye
٩٢/٠٦/١٠
١
٠
کو تو برو ی گزارش بگیر ببینیم به چه رنگی تمایل داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واللا
somaye
somaye
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
عه!!! اغامن یه پاسخُ متمایل به رنگِ قرمز به اقاسپهرمون داده بودم پَ کوشِش؟؟؟ کلا ادامین حال میکنن با فیلترِکامنتایِ ما:(((((
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
راستش با ممنوعیت چیزی درست نمیشه در مورد دوست نداشتن گزارشم...بس که بی سلیقه ام:))
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
خو خدا رو شکر! .... خخخ :)))
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
سر موضوع عکسا چ بحثی راه افتاده...خب من کاری ندارم کلا ولی یه چیز دیگه...خب شما گفتین توصیف نمیکنین چون خوب نبوده ولی عکسایی خوبن ینی؟؟؟یه خورده بده ها:|
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
نگرفتم از چی حرف می زنین؟! .. :|
غ-مريم
غ-مريم
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
خخخخخخخخخخخخخ دقيقا منو روشن كن چي گوفته كردي
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
خسته نباشین من خودمم نمیفهمم چی میگم هنوز بعد اینهمه مدت نفهمیدین:|
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
شما رســــــــما خسته نباشین :)))
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
این مطلب از اون مطالبیه که باد چار تا چوبم اون کنارش بذارین،واسه یعضیا لازم میشه:)))
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
چی خشن! خخخ :))
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
:))
غ-مريم
غ-مريم
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
سلام نعليكم خيلي گزارش جالبي بود يعني چيزيه كه اين روزا خيلي باب شده و دختر و پسر هم نميشناسه و در مورد عكسا هم نظرم با نظر خان جان شديدا يكيه و اگر اين بندگون خدا به فكر آبروشون بودن اصلا نميرفتن همچين جايي
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
مرسی :)
atena
atena
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
اره اما مخفیانه عکس گرفتن بحثش جداس
negin_z_sh
negin_z_sh
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
ما به همراه پدر خانوادگی میریم قیلون با طعم سیب
نسیم
نسیم
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
چی بگم!! نشد ما یکبار بریم بیرون و خانواده‌های دورو برمون قلیون نکشن! از مادر و پدر گرفته تا بچه‌هاشون همه قلیون می‌کشیدن! نمی‌دونم قلیون کشیدن چه فایده‌ای داره که جوونای ما رفتن سمتش! تفریح سالم که می‌گن یعنی این؟!!!!! :(
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٦/١١
٠
٠
تو خودتو ناراحت نکن! خخ :)))
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/٠٦/١١
٠
٠
راستش به سرم زد منم برم از پسرای که میشناسم و اهل دود و دم خفن هستن (مواده مخدره!) یه گزارشی تهیه کنم /نمیدونم شاید دادم ........
sam.ariyaee
sam.ariyaee
٩٢/٠٦/١١
٠
٠
اولا دوستان به موقع متوجه شدن و گفتن تصاویر واقعا قابل شناسایی هست توسط آشنایان این خانم ها ... بعد گزارش این همه جا برای گزارش گرفتن بعد برین اینجا اونم دزدکی عکس بگیرید دیگه داخل متن نوشته : خانم شیعه زاده حین طبیعی کردن عکس گرفتن‌هایش تظاهر به صحبت با گوشی‌اش کرد. دختری که کمی تیزتر بود، خودش را به من نزدیک کرد و با حالتی دستپاچه پرسید، دوستت منتظر تماس کی بود؟ سریع خودش را جمع‌وجور کرد و گفت: شما از اماکن آمدین یا از بسیج؟ ... به نظر من واقعا چرند و مضخرف و چرت بود این کارتون عکسها دزدکی بود بعد تو اسلام شما هااااا که ادعا میکنید مسلمونید اسمی از اعتبار یه مسلمون نیومده که پیش خدا چقدر مهمه ... دزدکی عکس میگیرید و گزارش میگیرید و بعد تو رسانه کوچیک چاپ بشه یه چیز دیگه ولی اینجا اینترنته وقتی نظرات ما سانسور میشه اینجا تایید میشه بعد خودتون به این شکل دارید مطلب میزارید نظر میخواین راجب حرکات و رفتار نوع پوشش مردم !!!!1 نه درسته منم از فردا بلندشم بیام عکس بگیرم و تمامی شما ها رو هر کدومتون رو عکس و گزارش ازتون تهیه کنم و بگم چشماتون رو که تار کردیم بزاریم تو اینترنت واقعا یه نفر هست اونجا بجای کنترل نظرات کاربران بیاد این گزارش ها رو مرور کنه باز ادمین میاد میگه این کار من نیست کار فلانیــــــــــــــــــه
sam.ariyaee
sam.ariyaee
٩٢/٠٦/١١
٠
٠
همیشه حق با خودتونه ... نظر من باید تایید بشه بدون این نگارشش تغییر کنه نمیخواد چشم کامنت رو تیره و تار کنی هرچی به نظرت خوبه رو بزاری و باقیش رو پاک کنی با این اوضاع مسخره به نظرتون من و آرشام دیگه حاضریم بیایم حق و حقوق کاربرا چی میشه حق و حقوق مردم چی ؟؟؟ من همیشه تند برخورد کردم عذر خواهی کردم اما شما یکبارم در عموم عذر خواهی نکردید .. شما همیشه حق باهاتونه یا موضوع درسته از بالا گفتن درسته تایید شده ...
م-نص
م-نص
٩٢/٠٦/١١
٠
٠
:((
mahshid
mahshid
٩٢/٠٦/١١
٠
٠
اصلا موافق گزارشتون به خصوص عکس گرفتن مخفیانه نیستم کار درستی نبود
mehrsa
mehrsa
٩٢/٠٦/١٥
١
٠
واقعانمیدونم به چنین افرادی چی بایدگفت ولی به امیدروزی که مامثل اونانشیم که هرچیزبی اهمیت وبی فایده روکلاس بدونیم یااگربه فکرهیچکس نیستیم به فکرخودمون وجامعه مون باشیم چون باهمین کارای بچه گانه ست که جهان سومی خطاب میشیم.
saeid tiri
saeid tiri
٩٢/٠٦/١٦
٠
٠
يه چيز واسم جالب بود دختره مي گه تنهاي قتيون فاز نمي ده بعد گفته يواشكي تو خونه قليون درست مي كردم....................ولي زندگي هركس به خودش ربط داره تازه گزارشگرش گفته اگه يه ميليون هم تخفيف مي دادن ديگه كافه نمي رفت خواستم بگم اگه دوتا برادر داشته باشي صددرصد يكي شو اين كارست برو اونا رو اصلاح كنه
z_sepehri
z_sepehri
٩٢/٠٦/١٦
٠
٠
مخفیانه عکس گرفتن کاملا اشتباهه حتی اگه اون آدم الآن راضی باشه
z_sepehri
z_sepehri
٩٢/٠٦/١٦
٠
٠
راستی منم یه سری اطلاعات دارم راجع به افرادی که با وضع فجیعی اعتیاد دارند اما متا سفانه نمیتونم کلیپی ازشون داشته باشم و به اون آقایونی که میفرمایند ایران کارتون خواب نداره ارسال کنم.
TrevorPr
TrevorPr
٩٣/٠٢/٢٧
٠
٠
Your pictures look great !!! my website - http://journal-cinema.org/
پربازدیدتریـــن ها
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

چشم هایم باز شد٬ دیدم کنارم نیستی

٩٥/٠٩/١٨
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

ناز نگاه

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

تو خیالی...

٩٥/٠٩/١٦
اندر مصائب شغل من

پرنیا؟ پریا؟ پریان؟ پرنیان؟

٩٥/٠٩/١٣