وقتی که برای دل خوشی، بسیجی جیم می‌شوی!
قصه از این‌جا تازه شروع می‌شود...

وقتی که برای دل خوشی، بسیجی جیم می‌شوی!

نویسنده : بهمن بهمنی

آن‌قدر دیگر سخت شده است کنترل کردنش که حتی سر به زیر هم راه بروی چشمت به پاهای برهنه‌شان می‌افتد! حالا کافی است سرت را بیاوری بالا...

قصه از این‌جا تازه شروع می‌شود، حرف‌های‌شان، نگاه‌های سنگین‌شان، لحن گرمی که مدام تو را وادار می‌کند به افکاری خاص، آن‌قدر که وقتی در تاکسی می‌نشینی، کیفت را دیوار می‌کنی.

کافی است که اتفاقی بیافتد، می‌رقصند در کوچه و خیابان، نمی‌گویند ناموس سیری چند؟ برای‌شان فقط خوش بودن مهم است! نمی‌دانم چه حسی دارد ناموس را با لباس نازک چراندن در بین مردم.

بعضی شب‌ها که به خانه می‌رسی از دل پر غصه، رخت بسیج به تن می‌کنی در جیم!

گذشت روزی که آزادی داشتیم در پاسداری از اسلام، کافی است فقط بفهمند که بسیجی هستی، می‌شوی سوژه خنده طرفداران، می‌شوی گشت ارشاد یا که می‌شوی حاجی گیرینوف و جای شکرش هنوز باقیست که....

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
نمیدونم چی بگم عالی بود...خیلی خیلی عالی بود اصلا اون چیزی که فکر می کردم باشه نبود...باهات موافقم و اینکه جالب بود حرفت که رخت بسیجی تو جیم می پوشی تا دلتو خالی کنی...عالی بود
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
از نظر لطف شما کمال تشکر را دارم!
i.forouzan
i.forouzan
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
از کمال شما لطف تشکر نظر را دارم!
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
از نظر کمال شما من لطف دارم ؟!
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
از لطف هردوی شما من نظر کمال دارم!
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
از کمال شما من هم لطف به نظر دارم :|!
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ:))))))))))))))))))))))))
khan
khan
٩٢/٠٥/٣١
١
٠
من از کمال به جمال نظر هم لطف دارم
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
از الطاف شما کیفورم!بسی................
i.forouzan
i.forouzan
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
گذشت روزی که آزادی داشتیم در پاسداری از اسلام. این رو من هم حس کردم. نمیدونم چرا اگر در یک جمع عمومی بخوای از اسلام و احکام و اخلاقش صحبت کنی، یک عده اینقدر حقد دارند، که یا بهت حمله می کنند (غیر فیزیکی بیشتر) یا کاملا حس میکنی که میخوان این کار رو بکنن
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
دقیقا همین طوره روز بعد انتخابات نبودید ملت تو طرقبه شاد بودند و می گفتند: ازی به بعد دیگه آزادیم :|
Niva
Niva
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
آره منم اینو بارها دیدم
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
...
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٥/٣١
٠
١
با جناب فروزان نیا موافقم
Mahnaz_72
Mahnaz_72
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
اره دقیقا
hamid_kh
hamid_kh
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
البته باهاتون موافقم ولی این رو در نظر بگیرین که نسل جدید داره مقایسه میکنه بین آزادی های اسلام و آزادی های غرب واصلا هم آینده نگر نیستند بیشترشون حال رو می بینند و بس ... برنامه ریزی مسئولین باید طوری باشه که جوونا رو از این نظر به اسلام ترغیب کنه ...
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
مبافقم / شاید کمترین کار هم تغییر کتاب دین و زندگی و معارف و ... این طور چیزا باشه . محتویاتش ب درد بچه های امروز نمی خوره .
hamid_kh
hamid_kh
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
با تغییر کتاب دین و زندگی موافقم ولی خود این کتاب مورد تمسخر دانش آموزان قرار گرفته ... فکر نکنم زیاد جواب بده ...
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
یکی از دوستام می گفت،الان دیگه ما باید بگیم آزادی نداریم!تو حکومت اسلامی نمی تونی امر به معروف کنی،نمی تونی سرت رو از زمین بیاری بالا!
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
متاسفانه ... ولی هیچ کدوم ازینا دلیل نمیشه بچه های معتقد از اعتقادات خودشون و ترویج راه درست شون دست بردارن ، حالا هرچقدر هم ک بی مهری ببین .
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
خانم شیعه زاده ماها زخم خورده ایم ،تو خیابون اگه بفهمن بسیجی هستی جماعت به ی چشم دیگه نگاهت می کنن،وقتی کارت به پاسگاه میوفته میگن:فکر نکنی حالا بسیجی ولت می کنیم،تو خجالت نمی کشی ،آبروی بسیج رو فلان و ....وقتی با حکم بسیج می ری جلو کافیه که دست رو کسی بلند کنی ،اولش حرف از اسلام می زنن بعد مثل ی نظامی همچین محاکمت می کنن که انگار دور از جون مجرمی !
آبان
آبان
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
بله رییس درسته چه کنیم من که از خودم شرو کردم و حواسم به خودم هست :)
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
١
می دونید ی فیلم دیدم نشون می داد ی گروه بسیجی تو گوش زنا پونس می کردن،به خدا دروغه!دروغه!یکی می گفت حتما به اینا پول می دن تا تجمع می شه میان تو خیابون!یک ریال پولی در کار نیست!نیست !نیست، آبروی آدم رو می برن بعضی ها،داری حرف می زنی میگن ای بابا جلو اینا چیزی نگین اینا.... جایی هم که باید همایت قضایی بشیم،دیگه تکلیفت دست خداست!
آبان
آبان
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
هر چند قول دادم ولی همایت نه حمایت آخه زشته شوما فرمانده ای
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
ااااااااااا............:| نکه (ه ) و( ح) رو کیبرد کنار همه منم تند تایپ می کنم!
terme
terme
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
آقا بستنی ما کو؟؟؟
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
شما که نظر ندادین .......... :||||||||
faeze
faeze
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
واقعا جای تاسف داره با ابن وضعیت دیگه باید سر به هوا راه رفت اسم این کاراشونم میذارن روشن فکری!!!
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
آره والا طرف تو خیابون ازت سوال می کنه ،نمی تونی بهش نیگا کنی،بعد می گه ،بابا این دیونست!..........:|...... حالا یکی بگه کی آزادی داره!
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٥/٣١
٣
١
من اشکال رو در مورد بسیجی بودن در دو چیز می بینم: 1- فراموش کردن بخشی از بسیجی ها از خودسازی، وقتی شما جذب یک نفر میشی که وارستگی معنوی و اخلاقی داشته باشه، بسیجی که میره گشت واسه گیر دادن به دختر مردم اون هم نه به قصد نهی از منکر بلکه به قصد به رخ کشیدن زورش یا چش چرونی کردن، این نه تنها گناه می کنه بلکه آبروی نهاد مقدسی مثل بسیج رو هم می بره ..... 2- قاطی شدن در بازی های سیاسی: وقتی توی بسیج شب انتخابات لیست هوالمطلوب توزیع میشه و بسیج به طور سازمانی از یک یا چند نامزد حمایت می کنه، همین کار اشتباهش مردم رو علیه اون ها بدبین می کنه ....
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
١
:|||||||||.............ما فقط از حاج باقر حمایت کردیم،ولی وقتی آقای روحانی رای آورد بهم تبریک گفتیم :|
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
ولی آقای نادری نگاه کنید خصوصا تو مناطق دور افتاده جایی که اسم بسیج هست ،عرازل و اوباشی که برای شرب خمر میان به این منطقه جرات مزاحمت نوامیس مردم رو ندارن،بعد اون بسیجی که به دوست پسر و دختر گیر می داد مال پنج سال پیش بود!حالا برا دستگیری ارازل هم بزور حکم می دن :|
ati200
ati200
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
موافقققققققم
Dokhtare Mashreghi
Dokhtare Mashreghi
٩٢/٠٥/٣١
٠
١
نوشتتون کاملا منطقی و درسته...واقعا نمیدونم چی باید بگم...انگار قلمم خشکیده..:|
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
بستنی شما محفوظ!
سین سید هاشم صاد صفدری
سین سید هاشم صاد صفدری
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
الان وقتی میفهمن نماز میخونی و تو اتاقت قرآن میبینن با نیشخند بهت میگن از تو دیگه بعید بود اینقدر سنتی فکر کنی!!!اسلام به نظرشون یک سنت منسوخ میاد!میخوان مدرن باشن!میخوان کلاس داشته باشن!کلاس رو هم توی برهنگی میبینن!توی بی بندوباری میبینن!میریزن توی خیابون و هول میزنن برای اینکه بیشتر خودشونو نشون بدن!برای اینکه بیشتر ناموسشون رو به نمایش عمومی بذارن!نمیدونم چه معامله ای کردن با شیطون که ارزش روحشون رو داشته.
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
١
٠
چرانیدن ناموس با لباس نازک بس برایمان نامفهوم هست!
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
وقتی چند پایگاه بسیج مطابق با اون چیزی که وظیفشون هست عمل نمیکنن و وارد یه سری مسائل متفرقه میشن ... خب مردم هم نسبت همه ی بسیجی ها بدبین میشن ... اقای نادری درست میگن ... رفیق خودم تو پایگاه بسیج بود یه مدت ... تعریف میکنه میگه با موتور دنبال یه ماشین شاسی بلند بودیم که توش یه دختر و پسر بودن ... بعد با باتوم زده اینه بغل ماشین رو داغون کرده ... خب اینا حق الناس نیست پس چیه؟
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
اسمشون رو بدین به حفاظت اعلام می کنیم ،رسیدگی میشه...
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
تازه به این کاری که کرده هم افتخار میکنه ...
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
کد بسیجیش رو بگو رفیق :)))))))) ...............
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
محشر بود همه ی دنیا حرف از غیرت مرد ایرانی میزنن ولی کو این غیرت؟؟عجیبن مردای ایرانی توی این موضوع غیرت دارن که خدایی نکرده کسی مزاحم زنشون نشه که اگر کسی اینکارو بکنه با اسفالت یکیشون میکنه ولی واسش اندازه ی پشیزی ارزش نداره که وقتی زنش داره تو خیابون راه میره صدتا نگاه ناجور روشه واسه خودم متاسفم که همنجنسام با این وضع تو خیابون میگردن حیف خون شهدا اللهم عجا الولیک الفرج
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
نظر شما در باره ی گشت بسیج چی هست بانو؟
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
خوب راستشو بخواین این بسیجیا ی کارایی میکنن دهن آدم وا میمونه مثلا همین که بد حجابا رو میگیرن خیلی بده همه کار با تذکر درس میشه اینکه میگیرنشون باعث میشه بیشتر لج کنن
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
خوب وقتی امر به معروف می کنی دعوا می شه!
bahareh22
bahareh22
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
کاملا درسته...ولی چرا مدرن بودن شده دور از اسلام شدن؟؟؟؟
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
آخه طراحی این مدرن بودن توسط یهودیت انجام می شه وارد مبحث فراماسانری می شود!
دختر آسمانی
دختر آسمانی
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
میدونین مشکل ما ایه که از آزادی فقط بی حجابی و سبکی رو فهمیدیم..............ممنون...مطلب خوبی بود و البته متناسب با حال و هوای این روزهای جامعه
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
آزادی را برهنگی می دانند!مرسی
t.m
t.m
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
کاملا درسته ؛ منم که بین دوستام[البته بعضیاشونا ! نه همشون] نماز میخونم یا خب با بعضی از کاراشون کاملن مخالفم و بشون میگم: اعتقاد من چیز دیگه ای رو به من میگه: منو متهم میکنن به حاجیه خانوم و اینا .. حتی یادمه یه بار که تو اردو با دوستامون از اتوبوس پیاده شدیم واسه نماز , چنتا از بچه های دبیرستان گفتن املین و اینا.. جای تاسف داره...
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
و جای بسی امید است وجود چنین خواهران پاکی ،درود بر شیر پاک مادرتان!
میلاد
میلاد
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
بسیج قداست داره؛خیلی پاکه....منو یاد انسان هایی میندازه که از جونشون به خاطر اهداف بلندشون گذشتن.....بسیجی باید مراقب این قداست باشه.....شما هم مراقبش باش
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
راست می گی رفیق!............
par!sa
par!sa
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
از خط اول خیلی خوشم اومد... بنظرم نگاه بدی ک به بسیج هس از همون قبلناس بقول خودت همون موقع که دختر پسرا رو میگرفتن... یکمی هم تقصیر خود بسیجی ها هم هس... هیچ تلاشی واسه عوض کردن دیدگاها نسبت به خودشون نمیکنن... میکنن؟؟
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
تلاش می شه ولی به قول سردار غفاری:اینا دنبال ورندازی بسیجیا هستن!
Niva
Niva
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
بسیار عالی بود..... واقعا همچین چیزهایی مد چده و داره به سرعت پیچرفت میکنه.. متاسفانه
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
یادتونه از من غلت املایی می گرفتید :))) حالا منم بگیرم :))))
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
از این که نظر دادین سپاس گذارم!مرسی
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
من نمیخوام به هیچ بسیجی توهین کنم، اما همه جا آدم خوب و بد هست یعنی این درست نیست که بگیم همه بسیجی ها آدم های خوبی هستن و همشون کارشون 20ته !ً من خودم یادمه شب قدر بود 2-3 سال پیش و مثل همیشه بچه های بسیج همین منطقه بیسیم به دست و با لباس بسیجی امده بودن دور تا دور مسجد،یادمه ساعت های 10-11 شب بود که یک بنده خدایی اُمد تو مسجد،معلوم بود وضع مالیش زیاد خوب نیست و لباس های کهنه ای پوشیده بود، این دوستان بسیجی از بس چپ چپ به این بنده خدا نگاه کردن و هی در گوشی حرف زدن یا با بیسیم ور رفتن دیگه کل مسجد فهمیدن این آقا امده تو مسجد! اون بنده خدا هم از شدت خجالت گذاشت رفت ! حالا تفسیرش بماند... ولی خوب هر چیزی همه حدی داره!
s_bj
s_bj
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
با نظرت کاملا موافقم.
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
برادر من بعضی وقت ها باید شک کرد،تو زاهدان اونی که کمر بند انفجاری بست و توسط بچه های بسیج قبل از ورود به مسجد شناسایی شد،و چند نفر شهید شدن،حاصل همین شک هاست،بعضی وقت ها باید شک کرد...
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
حرف شما درست اما چیزی گه هست نباید آدم رو ضایع کنن ! آبروی مومنه نا سلامتی!
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
امنیت مومن واجب تره!
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
چیزی که هست و غیر قابل انکاره وضعیت جامعه است که روز به روز داره خراب تر از دیروزش میشه و مثل این که مسئولین و خیلی از مردم خوابن ! شایدم خودشون رو زدن به خواب...
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
میشه درستش کرد،اگر خدا بخواهد،و خدا سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد جز اینکه خودشان بخواهند!
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
وضع الان جامعه همینه نمیشه حرفی هم بزنی تا یه چیزی بگی طرف همچین باهات برخورد میکنه انگار پناه بر خدا چی گفتی . اما در مورد بسیجی ها شاید چون از اول بد گفته شده همینطور تو ذهن خیلی ها مونده .
khan
khan
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
آری آری...
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
نه بعضی ها می خوان این نیروی مردمی رو ریشه کن کنن ،برا همین بعضی اتفاق ها رو می کنن سوژه. . .
Z-SEDAGHAT
Z-SEDAGHAT
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
ما میگیم بسیج خوب اما راستش بعضی کارای اونا افراطیه . ببینم کارایی چفیه چیه ؟یا مال وقت گرماست یا مال مناطق جنوب یا هر چیز دیگه این یعنی چی طرف تو خیابون راه میره چفیه انداخته میخواد چی رو ثابت کنه . یا طرف با اسم بسیج از کلی از امکانات دولتی استفاده می کنه . یکی رو میشناسم خودشو بسیجی میدونه اون وقت یه \اساژ زده کلی رشوه میده که مالیات نده این یعنی چی !!!!!!
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
من توی این 5 سال که فعالم،یه دفه با کارتم استخر مجانی نرفتم،بسیج حفاظت داره،این طور افراد شناسایی می شن،بوده کسی که بسیجی نبوده ولی با این لباس مقدس زور گیری می کرده،نیابد همه چی رو به یک چشم نگاه کرد!
m.coldboy
m.coldboy
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
کاملا درسته...طرف توی ماشین با شوهرش ی سر لخت نشسته بود...چقد مردم احمق شدنن...درسته من هیچوقت بسیجی نبودم ولی بسیجیا آدمای خوبین...مرسی از مطلب قشنگت :)
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
من هم از شما متشکرم!
a-pooryousof
a-pooryousof
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
خوب بود / تا تصور مردمو از بسيج عوض نكنيم همينه كه هست/ من نميگم يه بسيجي به روزم ولي اگه من كه لباسام اون جوري نيست كه رئيس پايگاه ميخواد چنتا دوست ديگمم ببينن من اون جا ميرمو ميام و از رفتارم خوششون بياد اونام كشيده ميشن / به نظر من بايد نوع جذب ها و تبليغاتو عوض كرد كه وقتي اسم بسيجي مياد تصويري ديگر در ذهن مان ايجاد شود/ وبسيج را به جايي خاص كه افراد خاص با اهداف خاص ميرن تبديل نكنيم
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
آره رفیق بعضی وقت ها باید خودسازی کنیم!
ati200
ati200
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
راستش منم به عنوان یه زن حیرون..اینا یعنی یه پدر یه برادر یا شوهر ندارن..که مانع بیرون اومدن اینا شن..یعنی مرداشون اینقدر بی غیرتن....اگه اونا مانع بشن خوب کسی اینجوری بیرون نمیاد...البته بعضی مردها هم هستن ابروی هرچی مردهست بردن
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
اونا مرد نیستن!زن های مرد نما هستن!
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
یاعلی باز از خدا دستی به همراه بسیج /جاودان کن در جهان این جلوه و جاه بسیج/یا علی خون حسینت کی رود از یادها/گو ببیند زینب این غوغای خون خواه بسیج / نیست جز قرآن و حق ذکری در افواه بسیج / سر به درگاه خدا می ساید این جهد و جهاد....
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
درود بر شما!
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٥/٣١
١
٠
منافقا همیشه، ریگ توی کفششونه /بسیجیه باغیرت، دشمن جونشونه /میترسن اینکه امروز، بسیجیا بیدارن /تا ترسشون بریزه، شرط و شروط میذارن /خیلی باحالن ولی، خیالشون چه خامه / زندگیه بسیجی، خودش یه جور پیامه /حب ولایت اما، تو قلبمون میمونه /چشم حسود کور بشه، که قلبامون جوونه /یه وقت باید بجنگی، تو جبهه ها تو میدون /یه وقتی هم که جبهه، میشه همین خیابون /غصه نخور بسیجی، اینم یه جور جهاده /موندنه تو راه حق، نه آسونه نه ساده .....
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
واقعااااااااااااااا مرسی!
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
واقعااااااااااااااا مرسی!
m-nik110
m-nik110
٩٢/٠٦/٠١
١
٠
چرا ناشناس شدم!؟ آخرین خاطره ای که از بسیج دارم یک جلسه بود که راجب مساءل سیاسی بود یادمه یک آقایی آمد و تا میتوانست از دکتر شریعتی بد گفت منم که کلا از همون بچگی بچه رکی بودم پاشدم پرسیدم که اصلا آیا یکدانه از کتابهایی که داره سفارش میکنه بقیه نخونند خوانده یا نه؟؟بعدش نظرات امام شهید بهشتی و آقا را راجب دکتر شریعتی گفتم!بعد هم چند تا از قسمتهایی که در مورد کتابهای دکتر شریعتی توی ذهنم بود براشون گفتم و پرسیدم چه مغایرتی با اسلام داره!حتی ازشون خواستم اگه انتقادی دارند از یک چیز خاص اون عنوان کنند یک شخصیت تخریب نکنند و ذهنیتشان برای بقیه املا نکنند!حالا بگذریم که اون بنده خدا کلی بهش برخورد که تو نیم وجب بچه نمیخواد منو نصیحت کنی و ...دیگه این شد آخرین حضورم در پایگاه بسیج! در مدرسه هم اصلا دنبال بسیج نبودم چون یسیج دانش آموزی پشتش منافع داشت و هدف بسیجی های مدرسه هم همین بود البته خاطرات خوبم از بسیج زیاد دارم!ولی دیگه خیلی وقته که سراغش نمیرم! خلاصه اصل مهمه نه برخکرد یا رفتار فلان بسیجی!بعضی از رفتارها را هم نمیپسندم مثل گشت ارشاد و اینجور چیزها اما باید بسیج مراقبش بود که خراب نشه! از اینها بگذریم دل من خون تر است برای همجنسم!چه کنم!؟
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
خواهر ام نیک بسیج خواهران کمی افراطی با مسئله برخورد می کند،هدف من از این بسیج ،نیرویی هست برای مقابله با ارازل و اوباش،آن هایی که مزاحم نوامیس مردم می شوند،چکنیم که احکام مقابله با آن ها را هم دیگر نمی زنند،می گویند ما با اصل بسیج مخالفیم !
javad agha
javad agha
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
چی بگم والا
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
حضور شما موجبات دلگرمی ما را فراهم کرد،سپاس گزاریم.
faride
faride
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
منم قبول دارم.دید خیلی از مردم خیلی نسبت به بسیجی ها بد شده متاسفانه و شایدم دلیلش خود ما بسیجی ها هستیم با بعضی از رفتارامون و خیلی از افراطی ها.و اینکه اگه وارد محیط بسیج بشن واقعا میبینن که اصلا اونطور که فک میکردن نیست خیلی محیط صمیمی و دوستانه ایه واقعا خود من هیچ جوی رو مثل بسیج انقد دوستانه ندیدم!ممنون مطلب زیبایی بود:)
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
آره واقعا !
آزاداندیش
آزاداندیش
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
دوستان همه نظراتی موافق دادن بنده یک سری ایرادات می گیرم امیدوارم مفید فاید باشه اول اینکه کلا به ماهیت امر به معروف نهی از منکر می پردازم - نگاه کنین دوستان من عزیزان جان این رو از خودم نمی گم از دوستان اهل فن تر می گم یادم سال 80 بود وحید جلیلی ( سردبیر سابق نشریه سوره و سردبیر کنونی نشریه راه ) یه سخرانی داشت ( که بخاطر همین صحبت سال ها در مشهد ممنوعه بود سخرانی کردنشون ) که بعد ها جزوش هم در اومد ایشون توی اون سخرانی یه حرفی جالبی گفتن ، گفتن اگه همین الان به ما بچه بسیجی ها بگن توی سجاد یه بنده خدایی از گرسنگی داره می میره هیچ کدوممون تره هم خورد نمی کنیم زیاد زیادش می گیم اینشالله خدا درست کنه یا یکم به شرایط و وضعیت نا سزا می گیم و یا اگه همین الان بگن فلان پرونده المکاسب هست که فلانی اینقدر مال بیت المال رو خورده بازم ناراحت می شیم می گیم انشالله خدا ریششون رو بکنه، ولی اگه بگن تو فلان خیابون سجاد دو نفر دارن بدون حجاب و بدون روسری راه می رن ، رگای گردنمون کلفت می شه خونمون به جوش می یاد با پای پیاده هم شده می ریم سجاد بابای باباشون رو در می یاریم، ( بله این حقیقت اون دوران ما بود ، دوستان امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر رفتن و اون اتفاق ها افتاد و این امر به معروف برای ایستادگی جلوی حکومت جور و ظلم بود که ما از امر به معروف به زور حجاب داشتن رو فهمیدیم ) علامه محمد رضا حکیمی ( فیلسوف عدالت ) تعبر خوبی دارن ایشون با سند مباحثی که امر به معروف در آنها واجب و کلا توی این موارد تا حد جان وظیفه است رو در کتاب های الحیاه خودشون آوردن جالب که چیزی از داستان حجاب نیست ( نمی گم اون امر به معروف و نهی از منکر نداره ، جایگاه رو می گم ) و البته ایشون نظر جالبی هم دارن، و اون اینکه ما ادعا داریم اسلام دین برتر فرهنگ برتر و به فرهنگ برتر نمی شه تهاجم فرهنگی کرد مگر حاکمان در مسائل دیگر درست عمل نکرده باشن، مگر حکومت اسلام ناب را پیاده سازی نکرده باشد، مگر آنچه شما نسخه می پیچید برای مردم اسلام آمریکایی اسلام ظاهری باشد، برای باز شدن کامل مطلب مراجعه کنید به کتاب های گوهر بار ایشون، از جمله جامعه سازی قرآنی رو تاکید می کنم
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٠١
١
٠
آقای آزاد اندیش ،بعضا افراط هایی شده اما واقعا ظلم شده به بسیجی ها،نگاه کنید شما با سخنرانی این آقا سری نسبت به این قشر جبهه گرفتید و دیدگاهتون عوض شد،من خوذم تو بدنه ی این سیستم هستم ،اون آقایی که این حرف رو زده صرفا سخنور خوبی هست،10 ساله که ی سری از خیریه ها که بازهم اسمش رو نمی یارم بدون اینکه کسی بفهمه با توضیع شبانه طیف گسترده ای از خونواده ها رو پوشش داده،بدونه این که ریالی از دولت بگیره،بله افرادی مثل اون آقا نبایدم خبر داشته باشن،نمیشه بعضی حرف ها رو زد. به قول سردار غفاری: بعضی ها با اصل بسیج مخالفند ،آن ها می خواهند این جمعیت 20میلیونی را که بدون دستمزدی فعالیت می کنند ریشه کن نمایند،الان طوری شده که هم از مردم حرف ها می شنویم،وهم از طرف بعضا کسایی که تو بدنه ی این نظام تو سازمان های مختلف فعالیت می کنند.....
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
ببخشید: توزیع
آزاداندیش
آزاداندیش
٩٢/٠٦/٠١
١
٠
در خصوص بحث دوم هم خدمتون عرض کنم نمی بینید اقبال عمومی ندارید ، مگر این دین این گفتمان 1400 سال پیش با آن عرب جاهلیت و در همه جهان اقبال عمومی نداشت چرا امروز ما اقبال عمومی نداریم، یکم برگردیم به گفتمان نگاه کنیم آیا ما همان گفتمان را داریم ؟ شاید دوستان به یاد نیارن ولی من خوب یادمه اون زمان که پسر های جوان رو به خاطر پوشیدن شلوار لی سوار مینی بوس می کردن و شلوار کردی بر پا پیاده می شدن ( شلوار های لی که بچه بسیجی ها هم امروز می پوشن ) شما یادتون شاید نیاد ولی گشت بود ملت رو می زدن چون قدرت بدون نظارت بود جوان کت می خورد برای هیچی. ما در اسلام برای روابط دختر و پسر مانیفست داریم اگر امروز امکان پیاده سازی ندارین اگه نتونستیم پیاده سازی کنیم جوان باید جور بکشد؟ اون روزهایی که توی خیابون راه می رفتن همین امسال ما بچه بسیجی ها توی دانشگاه توی پارک همه جا گیر می دادیم ما رو می دیدن فرار می کردن، اون روزها بزرگای ما بد عمل کردن افراطی عمل کردن، نتیجه همینه
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٠١
١
٠
حرف شما متینه کاملا موافقم ولی نیمه ی پر این لیوان هیچ وقت دیده نشده.
آزاداندیش
آزاداندیش
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
و مطلب آخر حتی با اینکه خودم مخالفم می نویسم، خواهر برادر مگه زوره مسلمان بودن ؟ اصلا چرا باید اونها اون جوری که شما دوست دارین لباس بپوش ، غیرت از نظر اونها چیز دیگست ، من دیدم خیلی هاشون از ما بچه بسیجی ها غیرت مند تر هم هستن، همین جبهه ها که امروز تمام افتخارش رو ما بردیم زیاد بوده از همین ها، ولی قرار نیست همه مثل ما فکر کنن یه مثال خوب می زنم، همین الان فرانسه داشتن حجاب رو در مدارس منع کرده و این رو خلاف آزادی می دونه ، ما می گیم اینها زد آزادگی هستن زد حقوق بشر هستن و این درست هم هست چون دارن نظر خودشون رو به زور تحمیل می کنن به خانواده ( می گن فرزند هنوز به انتخاب نرسیده، من هم می گم اوکی ولی اولین بنیانی که هر انسانی عضوش هست خانواده و تا به سن بلوغ نرسیده حق با خانواده ) البته برای افراد بالغ هم مشکل ایجاد کردن که حجاب دارن، حال اینها با ما چه فرقی دارن که دارن زور می کنن، اگر می گویید دین ما این است در جامعه ما باید حجاب کامل مورد نظر ما رو داشته باشید، پس آنها هم می گویند قانون کشور ما این است در کشور ما باید اینطور باشید یکم فکر کنیم ، یکم آزاد اندیش باشیم، نمی گویم این ها درست من برای خیلی از حرف های خودم جواب دارم، ولی اینها را گفتم بدانید چه کرده ایم بدانید کسی که فرهنگ ما را نشناخته با چه دیدی می بیند، انشالله یک روزی مهم نیست کی من اعتقاد دارم اسلام ناب جوانه خواهد زد در ایران ما هم و دوباره مردم خواهند پسندید فرهنگ اسلامی را ، روزی که ما شروع کنیم به شناخت و عمل به اسلام ناب به اسلامی که حضرت محمد آورد و همه پذیرای آن بودن، فقط اگه زنده بودید یاداور دیگران باشید که نگذارند اسلام دست تندروها بیفت و دوباره لکه دارش کنن
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
شما روی آزاد اندیشیدنتون هم افراط می کنید
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
نگاه کنید اگر به تئوری یکی به نعل و یکی به میخ بود هیچ وقت ترویج اسلام صورت نمی گرفت،ما نباید از فرهنگ غرب اگو برداری کنیم،بلکه زیباست به فکر ترویج اسلام ناب محمدی باشیم.
hamid_kh
hamid_kh
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
آقای آزاد اندیش حرفاتون واقعا قابل تامله ... ولی من بازم همون ایده خودم رو برداشت کردم البته شاید به خاطر پیش زمینم بوده ... اینکه اسلام برای همه زمان هاست ، یک دین کامل، و همه می دونیم که زمان های متفاوت اندیشه ها و به تبع اعمال متفاوت رو می طلبند ... این برهه زمانی که ما در اون زندگی می کنیم وقت صحبت از حجاب کامل و پوشش زیاد رو به ما نمیده ... باید با " فرهنگ حجاب و فرهنگ اسلام " بریم تو شکم غرب زدگی ... من نمی گم فرهنگ سازی و جا انداختن یه فرهنگ کار ساده ایه ... ولی ما قبلا این فرهنگ رو داشتیم و تنها کاری که باید بکنیم تثبیت اون هست واین کار رو ساده تر میکنه ... در هر صورت از قدیم هم گفتن کار رو به کاردان بسپار ... در این مورد هم باید از ایده های جوانان و نظرات و اندیشه های متخصصان دین استفاده کنیم .
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
کاملا موافقم!
مهلا(باران)
مهلا(باران)
٩٢/٠٦/٠٢
٠
٠
چشم دوست گلم ،من قول میدم به خاطر گل روی شما حواسم به خودم و دوستام باشه ،قبول؟ حالا خونسرد ، پوست صورتتون خراب میشه ....خخخخخ شوخی کردم ،ما چاکر شما هم هستیم خیر سرت یه مشت بروبچ جیمی پشتت هستن ....
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٠٢
٠
٠
مرسی ...........!
مهلا(باران)
مهلا(باران)
٩٢/٠٦/٠٣
٠
٠
خواهش میکنم ... قابل شما رو نداشت ...
blue girl
blue girl
٩٢/٠٦/١٩
٠
٠
مرسی
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٦/٢٢
٠
٠
قزبون شما
f_moshiri
f_moshiri
٩٢/٠٧/٠٩
٠
٠
خوب بود ولی کپی!!!
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٧/١١
٠
٠
برو با بزرگترت بیا عمو جون...شما که ادعات میشه کجا خوندیش؟
b-bahmani
b-bahmani
٩٢/٠٧/٣٠
٠
٠
شوخی بود حاجی!
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٤/٠٢/٠٥
٠
٠
:) ! بیاد شوخی ها و شعر های طنز شما یک دقیقه سکوت می کنم ! واقعا شعرهاتون شاهکار بودن :)!
پربازدیدتریـــن ها
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

ترافیک خیال

٩٥/٠٩/٠٧
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
پاییز را مرگ می دانم

پاییز لعنتی

٩٥/٠٩/٠٦
گپ و گفتی کوتاه با دانشجویانی که در کنار تحصیل کار هم می کنند

کار کن، دانش بجو!

٩٥/٠٩/٠٧
قرار نیست بیایی!

بامداد پنجم آذر هزار و سیصد و نود و قلب

٩٥/٠٩/٠٦
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
برای پدر مهربانم

خورشید ِ گل فروش

٩٥/٠٩/٠٩
اراده

می خواستم خلبان شوم

٩٥/٠٩/٠٦
چه کاریست؟

فهم

٩٥/٠٩/٠٨
یکی این را به زندگی حالی کند

برزخ

٩٥/٠٩/٠٧
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
وقتی در 24 ساعت یک ملت عزادار می شود...

تراژیک ترین دو روز

٩٥/٠٩/٠٨
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
وقتی آقا جان، خانوم جان، بابا و مامان با هم پرکشیدند

بلیط رفت و بی برگشت!

٩٥/٠٩/٠٩
هنوز درد می کند

چوب استاد

٩٥/٠٩/٠٦
بارانی که نمی بارد

این هوا خفه مان می کند

٩٥/٠٩/٠٧
قسمت اول: فراخوان

جایزه ادبی در قرون پیشین

٩٥/٠٩/٠٨