از اتاق نگين تا چت روم هرزگي
در مورد آسيب هاي فضاي مجازي چه کسی مقصر است؟

از اتاق نگين تا چت روم هرزگي

نویسنده : محمد حسین وکیلی
توضیحات سایت جیم: پس از اینکه دوستمان، sam.ariyaee در مورد وداعش با فیس بووک مطلبی برایمان نوشت، محمد حسین وکیلی نیز برداشتی آزاد را در ادامه همان مطلب نوشته است. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.
نام :نگین
متولد :فیس بوک
متولد :حدود 9 ماه پیش
آدرس:negin.khaste_ashegh.joojoo@yahoo.com

برداشت اول: نگین
نگین به طرز نا امیدانه از دوستان خود طرد شده که علت این امر را دوستانش می‌داند یا شاید هم نه او دیگر حوصله دوست‌هایش را ندارد، دیگر حال حوصله درس را هم ندارد حتی مدرسه را هم به اجبار پدرش می‌رود یا شاید هم به عشق پدرش، تا شاید خطی از ناراحتی بر روی صورت او پدید نیاید.
اما نگین که در خانواده مذهبی و آبرومندی به دنیا آمده برای خود چارچوب شخصی را مشخص کرده که رابطه با جنس مخالف در آن نمی‌گنجد.
نگین فقط یک دوست به نام لیلا دارد، لیلا دختری شیرین و شیطان است، از یک خانواده در سطح رفاه معمولی که پدرش کارمند بانک و مادرش معلم کلاس اول دبستان است.
لیلا در کارهای کامپیوتری بسیار حرفه‌ای است وحتی چند تا دوست کامپیوتری هم دارد که معمولا آخر شب با آن‌ها صبت می‌کند و نگین گاهی اوقات به لیلا حسودی می‌کند زیرا او شب در اتاقش یا باید درس بخواند و یا نهایت لطف به خودش، بازی سیمس است.
لیلا که از دلتنگی نگین آگاه است به او پیشنهاد می‌کند تا اینترنت اتاقش را وصل کند تا او هم از این فضای مجازی بهره‌مند شود. نگین هم که از این پیشنهاد بدش نیامده و نه شاید خیلی هم خوشش آمده بود شب به آغوش پدرش می‌رود.
پدر که از اخلاق دختر چشم سبزش آگاه است از او می‌پرسد: «باز چی شده؟ چی می‌خواد این دختر خوشگل من؟ که این‌قدر خودشو لوس می‌کنه؟»
نگین که در نگاه اول در چشم‌های پدرش تردید را می‌خواند و می‌داند که او چندان به این کار راضی نیست از طرفندهای دخترانه خود استفاده می‌کند و با چند بوس پیاپی پدر را راضی به این کار می‌کند.
برداشت دوم: اتاق نگین
پاشو دخترم دیگه پاشو چشات درد نگرفت، بس که به این وامونده زل زدی، ول کن دیگه. بیا برات میوه پوست کندم.
نگین که تازه یک درخواست دوستی جدید در فیس بوک دریافت کرده بود و بسیار کنجکاو بود که کسی به نام حمید کیست به او پیشنهاد داده؟
وقتی بیشتر دقت می‌کند می‌بیند دو دوست مشترک هم دارد که از بچه های مدرسه است و حمید هم دوسال از آن ها بزرگ‌تر است و درکل چهره ای قابل قبول دارد و میگذارد درخواست را شب قبول کند تا کمی هم کلاس گذاشته باشد
اما شاید دلیل اصلی رد شدن سریع از حمید، اصرارهای پی در پی مادرش است که او را به سختی از صندلی می‌کند چون می‌داند تا وقتی که بنشیند مادر کوتاه بیا نیست و او هم چاره‌ای ندارد تا به خواسته مادرش تن دهد.
برداشت سوم: یاهو مسنجر نگین
+کامبیز: یه بوس میدی
+نگین جوجو: نه که نمیدم
+کامبیز:چرا نمیدی
+نگین جوجو:چون بوس من قیمتیه اصن روتو زیاد نکن کی گفته حق داری همچین حرفی بزنی
+کامبیز: باشه خانوم خانوما ببخشین حالا یه عکس از خودت میدی
+نگین جوجو: نه باز داری پررو میشیا
+کامبیز: بابا یه عکس که چیزی نیست اصن! یه عکس با حجاب بده همونطوری که تو خیابون راه میری
+نگین جوجو: خیلی خب فقط قول بده به کسی ندی ها
برداشت چهارم : برداشت آزاد
این برداشت متعلق به شماست و شما باید بنویسید
آیا نگین مقصر است ؟
پدر و مادر نگیرن مقصر است؟
فیس بوک و شبکه‌های مجازی مقصراند؟
وضع موجود جامعه دلیل است؟
دوست‌های نگین مقصرند؟
یا همه مقصرند ؟
و راه چاره چیست؟
برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
saiideh70
saiideh70
٩١/٠٩/٠٩
٧
٦
به نظر من همه مقصر هستند شاید تربیت نگین از نطر خانوادش بسیار خوب باشه اما گاهی اوفات باید ببینیم یک نوجون چه نیازهایی داره؟ ببینید ارتباط با یه پسر گاهی اوقات لازمه میدونیین میخوام چی بگم چون تا وقتی چیزیو ندیدی خیلی کنجکاوی دربارش بدونی بدون توجه به اسیب هاش (منظور من ارتباط سالم مثل ارتباط با پسران فامیل) و این ارتباط منجر به شناخت جنس مخالف و خطرات ارتباط با اونهاس ولی به نظر من نگین از همه کمتر مقصر است
m-nik110
m-nik110
٩١/٠٩/٠٩
١٢
٣
نیازهای یک نوجوان فقط قرار است خلاصه شود در ارتباط نا صحیح؟؟ قبول نیاز در وجود همه هست به خصوص دختر نیاز به تحسین از طرف جنس مخالف داره نیاز به محبت داره نیاز به تاییده اما چرا محارمش پاسخگوی این نیاز عاطفی نباشند! چرا پدر به دخترش محبت نکنه که دختر دنبال محبت یک نفر دیگر باشه!؟
sahar-s
sahar-s
٩١/٠٩/١٢
٢
١
به نظر من حس کنجکاوی و دوستای نگین باعث این موضوع شدن!منم یه نفر میشناسم که از روی کنجکاوی به بدترین جای ممکن در فضای مجازی رسید در حالی که توی دنیای حقیقی به نظر یه بچه مثبت میاد!!!دوست ها خیلی تاثیر گذارن...
الهام سادات
الهام سادات
٩١/٠٩/٠٩
١٢
٠
چقدر جالب روند تبدیل شدن یک بچه مثبت رو به یک بچه منفی نشون دادید! به نظرم بیشتر از همه دوستای آدم روت تأثیر دارن!
sahelmehrabani
sahelmehrabani
٩١/٠٩/٠٩
٤
٣
این داستان به نظر من خیلی کلیِ. و آسیب شناس ها و روانشناسان اجتماعی باید بهش پاسخ بدن. آخرش اون پسره عکس رو با فتوشاپ تغییر میده و میزاره روی سایت لابد. نمیشه گفت دقیقا مقصر کیه و چیه. ولی قسمت اعظمی ازین رویداد به فرهنگ ما ایرانیا برمی گرده. کلا نت از نظر عام یه چیز منفی و منفوره. خودم که اشتراک نت پر سرعت گرفتم خیلی از اطرافیانم می گفتن: خب حالا بگو ببینیم روزی چن ساعت و با کی چت می کنی؟ ینی استفاده از نت رو در همین حد می بینن. باید از کودکی آموزش های لازم به دختر و پسرا داده بشه... هر دو می تونن خوب یا سوئ استفاده کننده از طرف مقابل باشن.
٩١/٠٩/١١
١
٠
اين به خود ما برميگرده كه از نت چجوري استفاده كنيم.به نظر من همون فيس بوكم اگه درست استفاده بشه چيز بدي نيس/مشكل از ما فرهنگ ماست كه فك ميكنيم اينترنت فقط واس چت و دوستيابيه/بيايم رو خودمون كار كنيم ........:‌‌‍]
m-nik110
m-nik110
٩١/٠٩/٠٩
٢
١
بعضی از مسائل ارتباط مستقیم با هم دارند من به عنوان یک نوجوان کنجکاوم میخواهم بدانم چه خبر است در این دنیا مجازی این کنجکاوی من با گشت و گزار زیادی در اینرنت ارتباط مستقیم دارد اما تنها خود شخص در اینجا مطرحه خودت باید در خیلی از مواقع تشخیص بدی که چی کار باید بکنی این حاصل یک شناخته شناخت از خودت و جامعه که این شناخت خانواده بهت میدهند و محیط ناسالم شبکه های اجتماعی اینکه هر کسی انجا رفت و امد میکند خیلی راحت پس به نظر من هم خود شخص هم خانواده هم شبکه های اجتماعی مقصرند اما اگر بخواهیم تقصیر را اولویت بندی کنی بیشترین تقصیر به خود شخص برمیگرده بعد از اون خانواده و در اخر شبکه های اجتماعی
fahime-sh
fahime-sh
٩١/١٠/٠٧
٠
٠
وقتی کسی در سن نوجوونی قرار داره قدرت تفکرش کمتر از قدرت احساسشه. مثل نگین پس تقصیر خودش به نظرم از تقصیر خانوادش کمتره!!!
sahelmehrabani
sahelmehrabani
٩١/٠٩/٠٩
٣
١
برای دوستش لیلا هم اتفاق مشابه ای افتاده؟
زهره
زهره
٩١/٠٩/٠٩
٣
٣
از یه طرف خانواده نگین مقصرند از یه طرف نگین نباید این قدر ساده باشه به حرفهای پسری که نمی دونه چه قدر درسته اعتماد کنه .
ندا
ندا
٩١/٠٩/٠٩
١
٣
عوامل زیادی هست که بیشتره جوونا به دنیای مجازی روی میارن . یکی از عواملش ترد شدن از خانواده . نبودن محیط گرم و دوست داشتنی در خانواده میتونه باشه . اما با کمی اموزش میشه از دنیای مجازی درست استفاده کرد . کاملا موافقم از اینکه از چت تو جامعه ما برای کارهای ناپسند استفاده میشه به این دلیل که آزادی که در بیان حرفها هست در محیط بیرون نیست ومتاسفانه جای تاسف هست .
m-ghorbani
m-ghorbani
٩١/٠٩/٠٩
٣
١
یک فرد در اون سن کنجکاوی هایی داره در این مورد،خب مسلما من هم الان در این سن هستم و می دانم.ولی از نظر من این دوران هم می گذرد و شخص باید بر این کنجکاویش غلبه کند.در مدرسه من بسیار از این حرفا می شنوم،خب واقعا ناراحت کننده است که یکی انقدر راحت تسلیم خواسته های منفی اش شود.انگار همه چیز آماده است،پدر و مادری که نظارت ندارند،جامعه ای با این وضع و همچنین شبکه های اجتماعی و از همه بدتر تاثیر پذیری شدید از دوستان که خود یکی از عوامل مهم است.خب در این حالت بیشترین کمک را می توان از عقل گرفت و با فکر کردن به آخر این کارها می شود مشکل را تا حدود زیادی حل کرد ولی اگر واقعا به عاقبت این کار ها فکر کنند.اگر جامعه ای بود که این کارها در اون بسیار بد و نا بخشودنی بود،حتما این وضع بهتر بود ولی وقتی این طوری نیست،مردم هم از هم یاد می گیرند.چون همه مقصرند،پس برای درست شدن این وضع،در همه چیز باید اصلاحاتی انجام شود.
ایسل
ایسل
٩١/٠٩/١٠
١
٦
یکی مث من چت رو فقط واسه اسگل کردن پسرا انجام ميده وقتی ازادی تو خونه باشه دختر محدود نباشه نگین های جامعه ی من زود خودشونو به یه پسر نمی بازن ایران یه کشور با ادمای بی فرهنگه که باید فرهنگ سازی بشه و با یه چهره ی علمی به اینترنت نگاه کنن نه جنبه جنسی هر دختر پسری نیاز به یه دوستی سالم داره ولی متاسفانه رابطه سالم وجود نداره نگین های ایران با نشون دادن عکسشون تو اینترنت خودشونو تو دردسر میندازن پسر میتونه واسه پخش نکردن عکس هزارتا تهدید بکنه تو روو خدا دخترا به پسر جماعت رو ندید اعتمادم نکنید اگه زرنگید پسرای زرنگو دس بندازید اگه هم پسر خدادادی اسگل پیدا کردید با اکیپ دوستاتون جمع بشید بخندید در تمام مواقع پسرا رو خر کنید خدا وکیلی خیلی حال میده
a-pooryousof1373
a-pooryousof1373
٩١/٠٩/١٣
٠
٠
سلام جیمی شما که میدونی این بحثا سر انجامی نداره چرا میزاری شروع بشه اینا که خودشوش میدونن کلا سر کارن برا همین دارن عقده هاشونو باز گو میکنن.خودت کلاتو قاضی کن فایلای صوتی که از سر کار گذاشتن دختراس بیشتره یاپسرا؟
a-pooryousof1373
a-pooryousof1373
٩١/٠٩/١٣
٢
١
خودت خبر نداری اونیایی رو که تو گذاشتی سر ،همشون دارن تو رو مسخره میکنن چن تو خودت سر کار بودی خبر نداری بدون
زهره
زهره
٩١/٠٩/١٠
٤
٠
خوب دیروز اومدم کلی کامنت دادم همه ش پرید:دی نمیشه گفت کی مقصره نت فضای خوبیه ولی تا یه حدی یه پروفسور کامپیوتر میگفت من نمیذارم بچه ام در طول هفته بیش از یک ساعت پشت کامپیوتر بشینه اصلا فقط بحث نت نیست...بر فرض اینکه دوستای ناباب کشوندتشون فیس بوک چت روم در وهله ی اول والدین باید روی فرزند کنترل داشته باشن من که الان 20 ساله ام باشه مادرم تن تن بهم سرمیزنه ببینه دارم چه میکنم:دی از اول راهنمایی از نت استفاده میکنم اول دبیرستان که یاهو مسنجر نصب کردم فقط اقوام و دوستان مدرسه بود باهم کنفرانس میزدیم با وب کلی حرف میزدیم که بعد از تموم شدنش بقدری خسته میوفتادیم اونم نه خسته ی جسمی خستگی شدید ذهنی که کلا نمیتونستیم کتاب ورق بزنیم خدا به آدم عقل داده دوم دبیرستان من کلا مسنجر و پاک کردم بعدها بخاطر دوستای وبلاگی زدم که اونم در حد سابق نیست چون استفاده ی بیش از حد نت تقریبا رو همه مون تاثیر گذاشته یه بار که سر لپ تاپ حالم بد شد دکترم گفت توی کامپیوتر حتی حق نداری به قرآن گوش بدی چه برسه به انجام دادن کارهای دیگه...حالا من فیس ندارم خوشم نمیاد همش تو وبلاگام... چت روم های عمومی جاهای خوبی نیستن اینو کارشناسان محترم باید آموزش بدن وگرنه نوجوون کنجکاو میشه به همه جا سر بکشه این وسط نگین فقط باید از عقلش کمک بگیره اونم نه پشت کامپیوتر... نت اومدنشو هفته ای کنه مطمئنا هفته ی دیگه خودش با خودش میگه یعنی چی اومدن به چت رومی که هرآن امکان داره آبرومو ازم بگیره خصوصا برای یه دختر الالخصوص تو سن نوجوانی کنترل دورادور و زیادی لازمه...خیلی حرف زدم:دی
f.haghighat
f.haghighat
٩١/٠٩/١٠
٢
٣
به نظر من باید از بچگی دختر و پسر در معرض ارتباط صحیح و کنترل شده قرار بگیرند تا این همه براشون هیجان انگیز نباشه ارتباط با جنس مخالف
saiideh70
saiideh70
٩١/٠٩/١٠
٤
١
دوستان بد برداشت نکنید منظور من یک شناخت درست از جنس مخالف توسط پدر و مادر به فرزند بود نه ارتباط نا صحیح دوستم
m.mirzaei
m.mirzaei
٩١/٠٩/١٠
٠
٤
مقصر اصلی که خود نگین بوده........واینکه شاید حتما باید آموزش هایی برای استفاده درست از نت باشه...خود من دوست صمیمی ام که خیلی دوسش دارم تهرانه و من اینجا....خراسانم...گاهی اوقات باهاش چت میکنم...واین خیلی برام مهمه..... از طرفی دوستای بد هم مقصر بودن.....تاثیر بد دوستان ناباب رو نمیشه نادیدهگرفت....وشاید این یکم اشکال از خانواده نگین بوده که دوستای دخترشونو نمیشناسن اینجور اتفاقا یک مقصر نداره
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/٠٩/١٠
٤
١
مقصر دهخداست!!!!!!!!!حتما قصد وغرضی داشته که فرهنگ مصرف رو برای ما معنی نکرده!!! این حقیرمعتقدم مشکل در فرهنگ مصرف ما ایرانی ها و مصرفگرایی مطلق ماست! این معضل هم برا این یکی دو روز نیست! از دوران قاجار به این ور مملکت مابه فنا رفت! ریشه همه بدبختی های ما از این دورانه! هیچ فکر کردید چرا مفیدترین ها و پرکاربرد ترین ابزارها برای ما مضرترین وخطرناک ترین هاست! چرا باید امروز توی رسانه هامون هزارویک رقم تبلیغات اینترنت پرسرعت و ..... داشته باشیم بعد فرداش تبلیغات ضد اینترنتی و اعتیاد قشر جوان به اینترنت....!!!!!!!!! !!!! فردوسی نوش دارو پس از مرگ سهراب رو وصف ملت ما گفته! چرا هیچ وقت پیشگیری پیش از درمان محقق نمیشه؟؟؟؟؟؟؟چرا واقعا؟
s-sahra
s-sahra
٩١/٠٩/١٠
٢
١
افتضاحه.دوستی های اینترنتی،این که از طریق اینترنت وابسته بشی به پسری که هیچی ازش نمیدونی،نمیدونی که وقتی داره قربون صدقه ی تو میره،همزمان با چند تا دختر دیگه چت میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟شعار نمیدم.اصلا هم فکر نکنین که من توی این موقعیت نبودم.بودم.3 ماه بودم که این حرفو میزنم....احمقانس عشق های اینترنتی
narges
narges
٩١/٠٩/١٠
٢
٢
bبه نظر من پدرو مادرش نباید خیلی پاستوریزه بارش می اوردنبا این وضع جامعه باید راه مقابله رو به بچه یاد داد نه اینکه از این مشکل به ظاهر فرار کرد هرچند اینجور رابطه ها همش از روی کمبوده پس باید هم کمبودا جبران بشه هم اگاهی و اموزش داد
مهجبین تیموری
مهجبین تیموری
٩١/٠٩/١٠
١
٣
به نظر من که دنیای مجازی بد نیست،به خود اون فرد برمیگرده که چه جوری بخواد استفاده کنه... آدم باید خودش یه حد و مرزایی تعیین کنه... این کار نگین هم نشون دهنده خلا، عاطفیه که خیلی از نوجوونا امروز دارن... نیاز به توجه از طرف خانواده داره.
elnaz
elnaz
٩١/٠٩/١١
١
٣
من نمي تونم بگم كي مقصره من هم شايد شخصيت همين دخترو داشتم البته با دز كمتر اما از حدود 10سالگي با چت و اينترنت آشنا شدم و سعي كردم جنس مخالفمو خوب بشناسم شايد آگاهي نگين نسبت به جنس مخالفش كم بوده و اين ميتونه از خانوادش نشات بگيره اينكه خانواده فضاييو واسش فراهم نكردن تا تگين توش راحت باشه و مسايلي كه باهاش درگير ميشه رو بگه من خودم با شوهرم از همين طريق آشنا شدم بعد 3 سال دوستي اينترنتي الان 4 سال از زندگيمون ميگذره اينترنت واسه من اتفاق خوبي تو زندگيم بود اما با شناخت كامل از محيطش سادگي نكردن درمقابل پسر و حفظ كردن يك سري خط قرمزها
f_tasnim
f_tasnim
٩١/٠٩/١١
١
١
به نظر من اصل اصل مقصر بودن واسه خود نگینه! خودش شخصیتش ثابت نبوده، بعد هم پدر و مادرش که شناختی از کامپیوتر ندارن چرا بدون تحقیق و کنترل اجازه دادن؟ اینجا همه مقصرند... ولی بیشتر از همه خود نگین
٩١/٠٩/١١
٠
٠
همه مقصرند بیشتر از همه پدر و مادر
A_mohammadi
A_mohammadi
٩١/٠٩/١٢
٠
٠
مقصر100در100 نگینه
t_tehrani
t_tehrani
٩١/٠٩/١٣
٣
٠
چند وقت پیش من با یکی بحثم شد سر همین شبکه های اجتماعی و کلن هر چی تو دنیای مجازی هست. متاسفانه خیلی از دوستانی که تازه به سن 14 - 15 سالگی رسیدن همه چیز رو تو دنیای مجازی جدی می گیرن. یا حتی بدتر دوستانی که بالای 25 سال هم دارن ولی به تازگی اومدن دارن دنیای مجازی کار می کنن ... به هر حال تو عالم حقیقی هم نمیشه چیزی رو باور کرد چه بشه به عالم مجازی که 90% دورغه والا !!
fahime-sh
fahime-sh
٩١/١٠/٠٧
٠
٠
خیلی درست گفتی متاسفانه همین طوره
sam.ariyaee
sam.ariyaee
٩١/٠٩/١٤
٢
٠
جامعه یعنی چی یعنی همین جمع من و ما ها که راه میریم نفس میکشیم ! برای حل این مشکلات باید تعصب های دینی رفتارهای نامناسبمون رو تغییر بدیم !نمیدونم می ترسم ولی چقدر خوبه که انقدر راحت حرف میزنیم ! راستی ممنون که از من هم حرفی زدید ، خیلی زیبا نوشتید نمیشه حرفی زد که کی چی ! ولی این آهن و سنگ و خاک که این شهر رو تشکیل داده درسته ولی رفتار ماست که این فرهنگ این شهر رو میسازه و اون باید تغییر کنه !؟ باید تغییر کنیم پوست بندازیم رفتارمون رو ببریم یه جایی مثل آرایشگاه هر از چند گاهی کوتاهش کنه تعصب های الکی ما رو بریزه کوتاهش کنه بیشتر باید بخونیم و خوشحالم که این فضا این محیط این مجله داره همین کار رو انجام میده امیدوارم روزی برسه .... که .....
fahime-sh
fahime-sh
٩١/١٠/٠٧
١
٠
حرفاتونو قبول دارم. کتاب جامعه شناسی خودمی نوشته احمد نراقی رو به همه توصیه می کنم بخونن. توی اینترنت دانلود رایگانش هس.
Fati
Fati
٩١/٠٩/٢١
٠
٠
آخرش نگین میمونه و دل شکسته ش و شاید آبروریزی... نمیتونم بگم مقصر کیه.ولی فکر کنم همه اون چیرا و کسایی که نوته شده از جمله خود نگین مقصرن
fahime-sh
fahime-sh
٩١/١٠/٠٧
١
١
تقصیر شاید از سبک تربیت پدر و مادر و صحبت نکردن پدر و مادر از این موضوعات در خانه است. اما شاید اون هم نه ... آخه من یادمه نوجوون که بودم هروقت بابام بهم می گفت که این کارو نکنی یا مراقب فلان چیز باشی کلی بدم میومد. و با خودم می گفتم اونا فکر می کنن من اینقدر از همه چی بی خبرن ولی من خودم می دونم و از این فکرها. پس به نظرم باید پدر و مادر طوری با رفتار خودشون! میگم بازم با رفتار خودشون نه با حرفاشون... بچه رو تربیت کنن که تحمل انتقاد داشته باشه و اصلا شنونده خوبی باشه. قضیه خیلی پیچیده اس اما این شاید یک راه حل باشه.
m-melisa
m-melisa
٩١/١٠/١٤
٢
٠
به نظر من اول محبت خانوادش مهمه که احساس کمبود نداشته باشه بعدشم خودش که باید بدونه چجوری از اینترنت استفاده کنه هرچیزی یه قاعده ای داره و دیگه اینکه اون نباید اینقدر ساده باشه! خب دوستش بهش گفته همچین کاری بکن اونم خب از روی کنجکاوی و حالا هرچیز دیگه ای اینترنتشو وصل کرده خب اصلا الان تو جامعه ما اینترنت یک نیازه نمیشه ازش به سادگی گذشت و همچنین از طرز استفاده اش! نگین اگه تو فضای مجازی فریب یک آدم رو بخوره تقصیر خودشه! اون میتونه با رعایت بعضی موارد اخلاقی یک ارتباط سالم داشته باشه!
zendegitalabegi
zendegitalabegi
٩١/١٠/١٨
٢
٠
مقصر اول خودشه بعدش همه
امیر
امیر
٩١/١٠/٢٢
٠
٠
به خاطر ابراز نظرتان بسیار سپاسگذاریم
Em Ad
Em Ad
٩١/١٠/٢٦
٢
٠
مقصر خودشه ! بعدشم بی جنبه بودن بعضیا ...
A_Zamanieh
A_Zamanieh
٩١/١٠/٢٩
١
٠
شبکه های اجتماعی بی تقصیر هستند البته چرا هستنتد ولی کم.مشکل اصلی ازونجایی شروع میشه که از بس با بچه سخت رفتار شده و محدود شده تا چشمش به تینطور جاها میوفته میخواد خودی نشون بده و متاسفانه بی جنبه بازی در میاره و متاسفانه..... بماند دیگه :(
Yadi
Yadi
٩١/١١/٠٦
٠
١
Got it! Thanks a lot again for hleping me out!
هم سطر ، هم سپید
هم سطر ، هم سپید
٩٢/٠٢/٢٥
٠
٠
چه عرض کنم.
A.hosseiny
A.hosseiny
٩٢/٠٣/٢٠
٠
٠
چی بگم ...به نظرم همه مقصرند به خصوص پدر و مادر
٩٢/٠٤/٣٠
٠
٠
ما زندگی میکنیم و زندگی مارو
باران
باران
٩٢/٠٥/١٠
٠
٠
اصلا کارش اشتباه نیس ب شرطی ک درحد همین روابط معمولی مث دوتا دختر باشئ حالا بجای دوتادختر یکیش پسره اشکالی داره؟
samhra
samhra
٩٢/٠٦/٣٠
٠
٠
من جمعه بیکار بودم رفتم سر کامبیوتر داداشم که سوم دبیرستانه خلاصه روشن کردمو رفتم ببینم چت چخبره افتضاح بود یه اسمای رکیک وبدون هیچ ترسی بخدا ما مسلمونیم
بارمان
بارمان
٩٢/٠٧/١١
٠
٠
تقصیر ک مال همه هس ولی خودت فرد میبایست بفکر خودش باشه ک توی منجلاب نیوفته اگ خانواده هم گیر بدن بدتر میشه ......از دوستیهای نت ب خارج از نت خود داری بشه خعلی بهتره بنظر من ولی ب بیرون برسه هم اتفاق خاصی نمیوفته ها ولی بهتره از بیرون ب داخل فسی و اینا برسه....بعدشم همون اول باید میفرست دنبال ی دوس پسر بگرده؟ رفیق ناباب ....این همه چت روم و اینا هس ....روابط خواهر برادری خعلی سازگار تره ...خداییییشا........
محمد
محمد
٩٢/٠٩/٣٠
٠
٠
به نظر من ، این داستان اصلا مقصری ندارد. چرا که ارتباط صحیح با جنس مخالف یک حق انسانی است. تفاوت نمی کنه که در ایران باشه یا در هرجای دنیا . مسله اصلی انجاست که در ایران به علت محدودیت های موجود ، پسران و دختران بیش از حد به ارتباط با یکدیگر کنجکاوند. خوب بدیهی است که ممنوعیت در هر زمینه ای چنین مشکلی را ایجاد می کند. درست مثل نوزادانی که درست همان کاری که ممنوع است را انجام می دهند. همین محدودیت هاست که باعث می شود یک پسر در فضای مجازی چنین مکالماتی را با یک دختر برقرار نماید. و همین محدودیت هاست که باعث می شود یک دختر ، استفاده از سایت های مجازی را ، راه مناسبی برای پر کزدن ساعات بی کاری و رفع نیاز های خود بداند. جان کلام ، به عقیده ی من ، دوستی به 3 نوع مختلف تقسیم می شود. 1- دوستی پسر با پسر 2- دوستی دختر با دختر 3- دوستی دختر با پسر اما در ایران به علت ممنوعیت های موجود ، دوستی یک دختر با یک پسر آنقدر عجیب و غیر منتظره است که به یک دوستی فرا تر از دوستی معمولی تبدیل شده و حتی به قول معروف به جاهای باریک میرسه D: . اگه دیدگاه پسران نسبت به دختران مانند ، دیدگاهشان نسبت به دیگر دوستانشان باشد ، چنین مسله ای به هیچ وجه یک مشکل تلقی نمی شود.
پربازدیدتریـــن ها
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

ترافیک خیال

٩٥/٠٩/٠٧
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
گپ و گفتی کوتاه با دانشجویانی که در کنار تحصیل کار هم می کنند

کار کن، دانش بجو!

٩٥/٠٩/٠٧
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
برای پدر مهربانم

خورشید ِ گل فروش

٩٥/٠٩/٠٩
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
چه کاریست؟

فهم

٩٥/٠٩/٠٨
یکی این را به زندگی حالی کند

برزخ

٩٥/٠٩/٠٧
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
وقتی در 24 ساعت یک ملت عزادار می شود...

تراژیک ترین دو روز

٩٥/٠٩/٠٨
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
وقتی آقا جان، خانوم جان، بابا و مامان با هم پرکشیدند

بلیط رفت و بی برگشت!

٩٥/٠٩/٠٩
بارانی که نمی بارد

این هوا خفه مان می کند

٩٥/٠٩/٠٧
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
قسمت اول: فراخوان

جایزه ادبی در قرون پیشین

٩٥/٠٩/٠٨
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
گفت: «من به دنیا اومدم پیاده بیام تا حرم آقا»

مشغول می زدم

٩٥/٠٩/١٠