کارتون‌های با قصد و غرض!
در پشت پرده ساخت کارتون‌ها و فیلم‌ها چه می‌گذرد!؟

کارتون‌های با قصد و غرض!

نویسنده : dr.maRYam

اولین کارتون «تام و جری»

همان‌طور که در همه قسمت‌های فیلم می‌بینیم، یک موش کوچک به تنهایی می‌تواند بر گربه‌ای بزرگ و با قدرت پیروز شود. پیش از ساخت این فیلم یهودیان را در اروپا با عنوان موش کثیف صدا می‌کردند، به همین دلیل صهیونیسم  که بخش عمده‌ای از رسانه‌های دنیا را در دست داشت سعی در تغییر افکار اروپاییان کردند، به طوری که بعد از ساخت تام و جری و کارتون‌های نظیر آن مانند «میکی موس» و «موش سرآشپز» به طور کلی این تفکر اروپاییان تغییر کرد.

 

مثال دیگرکارتون «جوجه اردک زشت»

سازنده این کارتون یک یهودی است و این قصه در اصل تراژدی قوم یهود است. ماجرا از این قرار  است که در میان یک مشت جوجه اردک یکی زشت است و مورد تنفر افراد است (یهودیان) و از ابتدا به دلیل نژادش در میان دیگران منفور است. به همین دلیل منزوی می‌شود اما کم‌کم بزرگ می‌شود و به نژاد برتر و برگزیده خود پی می‌برد و در نهایت به همراه یک دسته قو به سمت افق و دریا و خورشیدی که سمبل یهود برای سلطه و بزرگی اسرائیل است پرواز می‌کند.

 

 و اما «لوک خوش شانس»

در کارتون «لوک خوش شانس»  گانگستری سفید پوست که نماد کلانتر است و همیشه زیر لب زمزمه می‌کند «من گاو چرانی تنها هستم که از خانه‌ام دور افتاده‌ام؟»

لوک با چهره‌ای خندان و اخلاقی نیکو (که با وجود اسب بذله گویش «سالی» و سگ خنده رویش «بوشوگ» جذابیت دو چندانی می‌یابد) همیشه در جست‌وجوی مجرمان و تبهکاران است و هیچ‌گاه با شکست روبه‌رو نمی‌شود. در بعضی از قسمت‌های آن شاهدیم که لوک متمدن و مهربان فرشته نجات سرخ پوستان ساده لوح و مردمی از فرقه‌های خرافی می‌شود و اگر لوک نبود، جنگ قبیله‌ای و ظلم و تبهکاری همه جا را فرا می‌گرفت.

باید گفت عبارت به سمت خورشید رفتن در بین یهودیان این‌گونه رایج است که منظور از آن بازگشت به سرزمین موعود است. و هم چنین شخصیت لوک تداعی‌گر یهودی مظلوم و دور مانده از سرزمین مادری خویش است. به راستی این سزمین مادری که لوک از آن دور مانده کجاست. آیا فلسطین نیست؟ به نظر شما کجا می‌تواند باشد؟ برای چه لوک مانند یک منجی برای نجات سرخ پوستان و انسان‌های ساده لوح می‌آید.

و البته موارد بسیار دیگر از این دست که خیلی ازآن‌ها با هدف تأثیرگذاری خاصی بر بیننده تهیه می‌شود. تأثیراتی که حتی گاه اعتقادات و عقاید بیینده و به خصوص مسلمانان را مورد حمله قرار می‌دهند. 

 

 

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
اره باهاتون موافقم اما دلایل محکم تری هست برای اثبات این ها...
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
البته... موضوع خیلی گسترده است و فقط به اینها ختم نمیشه.
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
یعنی نباید نگاه کرد ؟
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
فقط میگم وقتی انسان از خطری آگاه است باید بسیار محتاط عمل کند.. بقیه اش دست شما.
fafa.tk
fafa.tk
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
نه ولی باید حواست باشه که چی داری میبینی
آبان
آبان
٩٢/٠٥/٣٠
١
٠
خب آره میشه گفت این پیامها هستند ولی خب همش نباید در مورد یهودیت گفت اهداف دیگه ای هم هست افراد دیگه ای هم هستند خب فقط یهودیان نیستن که
faeze
faeze
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
بله موافقم من یه کارتون دیدم راجع به حضرت موسی بود یعنی واقعا بد بود اعصابم خورد شد وقتی نگاش کردم:(((
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
ممنون.. نمیدونم کارتونی که میگی ایرانی بود یا نه . ولی خودم یک کارتون از تلویزیون دیدم ساخت ایران! موضوعش همون هواپیمای مسافربری بود که سالها قبل توسط موشک های آمریکا در آسمان مورد هدف قراار گرفته بود.. فیلم طوری ساخته شده بود که انگار کسانی رو که ما عاملین این جنایت می دونیم هیچ نقشی در ماجرا نداشته اند. منم اونجا واقعأ اعصابم خردشد که خودمون زدیم رو دست دشمن!
آروشا
آروشا
٩٢/٠٥/٣٠
٢
٠
چند مطلب بود که میخواستم بگم////اول اینکه این مواردی که نوشتید بیش از نیم قرن هستش که کشور هایی مثل آمریکا از دیدگاه روانشناختی و فلسفه ذهن روی اینها کار میکنند و ما تازه داریم به دنبال نشانه های اون در فیلم ها و کارتون ها میگردیم -------الان زمان گشتن به دنبال نشانه ها نیست الان زمان محکوم کردن و شناخت این موضوعات نیست این موضوعات دیگه ببخشید اینطور میگم ولی پسمانده های راهبرد های چنین دولت هایی است ولی ما هنوز به دنیال این گونه نشانه و ... هستیم الان زمان تولید محصوله نه محکوم کردن این و ؟آن ما در مقابل اینها چه داریم و یا چه کرده ایم؟ما از جنگ نرم ---همین نشانه ها و تهاجم فرهنگی را فهمیدیم جنگ نرم خیلی وسیع تر از اتین حرفاست و اگر دیر بجنبیم معلوم نیست به کجا میرسیم
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
ممنون از دقت نظرتون. جنگ نرم بدیش همینه، نمیدونی دشمن الان داره کجا فعالیت میکنه برای پیروزی باید زودتر آنها رو پیدا کرد و به قولی زد رو دست دشمن. متأسفانه همونطور که شما گفتین تا به امروز تولیدکنندگان داخلی نتونستن در این زمینه رقابت کنن. اما مگر میشه که درباره موضوع آگاهی نداشت و بعد با اون مبارزه مرد؟ چرا میگید که نباید دنبال نشانه ها بود؟ اما ساخت کارتون و فیلم از سوی گردانندگان این ماجرا تمام شده و پسمانده نیست!آنها هنوز هم در این حوزه فعالیت گسترده دارند.
firuze
firuze
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
دوست عزیز ایشو راست میگن چرا باید از دشمن همیشه عقب باشیم میدونید مسائل روانی قل جنگ جهانی اول بوده الان پرداختن به اینها یک اشتباه راهبردیه باید خط مش دشمن را در دنیای امروز دنبال کنیم مسائل مهم تری به جای نشانه های فراماسونری و ... وجود داره اگه درگی راینها بشیم عقب موندیم
faride
faride
٩٢/٠٥/٣٠
٣
٠
جالبیش هم اینجاست که هنوزم این جور کارتون ها و فیلم ها تو تی وی پخش میشه!اگه مشکل داره واقعا پس چرا پخشش میکنن؟!!
مهرداد غلامی مقدم
مهرداد غلامی مقدم
٩٢/٠٥/٣٠
٥
٠
ببخشید این حرف ها رو میزنم ولی صدا و سیما نمیفهمه چجوری فیلم ها رو انتخاب میکنه خیلی فیلم ها انتخاب میشه و پخش میشه و با ترجمه کردن ماست مالیش میکنن در صورتی که مضمون و محتوای فیلم رو نمیشه ماست مالی کرد
faride
faride
٩٢/٠٥/٣٠
٣
٠
بله منم کاملا موافقم.حالا مضمونشم که بیخیال شیم خیلی نماد های شیطان پرستی در اون ها دیده میشه.ضمیر ناخودآگاه انسان ها رو دست کم گرفتن متاسفانه!!
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
اهداف بسیار گسترده است.. اما مطمئنأ قبول دارید بزرگترین کمپانی های جهانی ساخت فیلم و کارتون که البته مهمترینش هم والت دیزنی و هالیووده زیر نظر اسرائیل و با پول های آنها اداره میشه. شما درباره اهداف دیگه و افراد دیگه بگید..
آبان
آبان
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
اهداف سیاسی و اهداف اقتصادی اصلا افرادی که به قول شما این روانشناسی رو در کارهای سینماییشون انجام میدن دین ندارن
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
ببخشید این پاسخی بود به نظر"آبان" از دستم افتاد پایین!!!
دختر آسمانی
دختر آسمانی
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
آره از این ها خیلی شنیدم.........متأسفانه ما الان قدرت مبارزه با اسرائیل رو در این باره نداریم
shanba
shanba
٩٢/٠٥/٣٠
١
٠
مطلبتون جالب بود.اما در مورد جوجه اردک زشت نمیتونم قبول کنم مطلب زیر از ویکیپدیا: جوجه اردک زشت یکی از داستان‌های شاعر و نویسندهٔ به نام دانمارکی، هانس کریستین اندرسن است.جوجه اردک زشت که کاملاً برخاسته از ذهن اندرسن بوده و وابستگی‌ای به هیچ داستان عامیانهٔ قدیمی ندارد، نخستین بار در ۱۱ نوامبر ۱۸۴۳ به همراه سه داستان دیگر از اندرسن در کپنهاگ دانمارک انتشار یافت و تحسین منتقدان را برانگیخت. همچنین اقتباس‌هایی در قالب اپرا، موزیکال، و فیلم‌های پویانمایی از این داستان صورت گرفته است.
shanba
shanba
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
در ضمن خواندن مطلب زیر درباره داستان جوجه اردک زشت خالی از لطف نیست. http://lightimagination.blogfa.com/post-2.aspx
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
ممنون خوندمش لطفأ شما هم به اینجا مراجعه کنید تکمیل کننده حرف شماست http://mouood.org/home/item/4788
shanba
shanba
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
دوست عزیز من داستان جوجه اردک زشت دوباره خوندم در آدرس زیر هم میتونید بخونیدش: http://www.koodakan.org/story/StoryKids/sk041.htm اما اصلا شخصیت لک لکی که به زبان مصری صحبت کند در آن دو تا نسخه که مثل هم بودند پیدا نکردم.بازم میگم آدم با خوندن این داستان اصلا یاد قوم یهود و ...نمی افته بلکه یک مفهوم تربیتی داره.
shanba
shanba
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
و در ادامه داستان جوجه اردک زشت از نظر روانشناسی مفهوم پرباری داره.شاید بعضی کارتونها مثل لوک خوش شانس یا سنباد به تمسخر سرخ پوست ها یا اعراب دست بزند اما فکر نمی کنم با دیدن جوجه اردک زشت آدم نتیجه ای به نفع یهودیت یا امثال آن بگیرد.
fafa.tk
fafa.tk
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
واقعا؟؟؟؟نــــــــــــــــــــــه
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
البته.. ممنون.
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
البته.. ممنون.
par!sa
par!sa
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
اره قبلا شنیده بودم یه چیزایی ولی نه ذقیقا اینارو...تو مستند ظهور فک کنم یه چیزایی گفته بود راجبش
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
آره با یکم جستجو مطالب جالبی پیدا میکنید. ممنون
m.coldboy
m.coldboy
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
شایدم اینطور باشه...ولی با نگاه کردنش کاری نمیشه...ماهم از بچه گی همه ی اینارو نگاه کردیم ولی هیچ تاثیری نداشته رومون :)...مرسی :)
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
ممنون از شما.. ولی بدونین این زمینه فعالیت های گسترده ای داره که روی فرهنگ و اعتقادات کودکان و نوجوانان و جوانان تأثیر میگذاره.
ati200
ati200
٩٢/٠٥/٣٠
١
٠
پس چرا برای ما پخش میکنن..جز کارتون های محبوب ما شده..اکثریت جامعه هم نمی دونن
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
نه تنها کشور ما که در کشور های دیگر هم(که البته بیشتر از ما) در مخالفت با این کارتون ها صحبت میشود و از اون به اسم جنبش جهانی بایکوت این کمپانی یاد میشود.. متأسفانه ما هنوز هم بی توجه به آثار جانبی آنها هستیم
مهلا(باران)
مهلا(باران)
٩٢/٠٥/٣٠
١
٠
واقعا ؟؟؟؟ پس من که قبلا می مُردم برای گربه ی تام و جری از بس مظلوم بود !!!! کل بچگی ام با تام و جری بزرگ شدم ...
Mahnaz_72
Mahnaz_72
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
ممنون نمیدونستم ولی با این حال چرا پخش میکنن
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٥/٣٠
١
٠
چیزی که هست اونها حداقل 50 سال از ما جلوتر برنامه ریزی دارن و این به این معناست که همین الان ما داریم روی ریل برنامه های اونا حرکت می کنیم مثل 20 سال قبل که اصلا کسی به اینها توجهی نمیکرد ما تا به خود نیایم چیزی درست نمیشه ، تا خودمون برای خودمون نتونیم برنامه برزیم چیزی درست نمیشه... تا ....
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
بله درست میگید برنامه ریزی تو این حوزه مدتهاست که شروع شده و هرچند که متفکرین آنها راه های جدیدی رو برای اهدافشان پیدا میکنند ولی هنوز هم فیلم سازی بخش عمده ای از فعالیت هاست. شاید نمونه های من یکم قدیمی بود ولی موارد جدیدهم فراوونه.
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
برای خوندن تحلیلی بر فیلم "آواتـــــــار" به اینجا مراجعه کنید. خیلی مهم و جالبه .. ننوشتم چون خیلی طولانی میشد.. اونجاست که متوجه میشید موضوع قدیمی نیست. http://www.mashreghnews.ir/fa/news/179110
علی
علی
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
میگم توطئه توهمتون خیلی بالاست ها من که بیشتر از لذت مردم از خنده برا دلایلتون واقعا که خیلی ذهناتون ابتدایی هست :|
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٥/٣٠
١
٠
همیشه گفتن،دشمن رو نباید دست کم بگیریم، مخصوصا دشمنی مثل اسرائیل رو ! این بی وجدان ها از هر راهی که بتونن وارد میشن و چی بهتر از رسانه.
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
خیلی جالبه که موضوع از اصل قبول ندارین!!
khan
khan
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
آفرین...خلاصه کردی چرا؟؟؟؟ کامل شرح میدادی روشن شیم
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
ممنون.. آره اینها نمونه هایی از خرواره. دلم می خواست درباره آرم والت دیزنی هم بنویسم که مهمترینش علامت شیطان پرستی666 نهفته در این آرمه .
mr.hamed
mr.hamed
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
و ما از این قدرت بزرگ یعنی ، رسانه به بدترین شکل استفاده می نماییم!
dr.maRYam
dr.maRYam
٩٢/٠٥/٣٠
٠
٠
دقیقأ همینطوره. ممنون
sanjaghak
sanjaghak
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
موافقم صددرصد...حتی بعضی اشعار خوااننده ها هم همینطوره و مطالب سوء رو بیان میکنه
Z-SEDAGHAT
Z-SEDAGHAT
٩٢/٠٥/٣١
١
٠
من هم خیلی در مورد فراماسون ها و برنامه کودک یا شاید فیلم ها به خانوادم میگم اما راستش 80 درصد فیلم ها و برنامه کودکای خارجی شیطان پرستیست تنها کاری که ما می تونیم کنیم اینه که علامت ها رو بشناسیم و محصولات اونا رو نخریم سازنده های ما هم باید محصولات فارسی با کیفیت بهتری بسازن چند نوع از برنامه کودکای شیطان پرستی: باب اسفنجی ،هاگ زنبور عسل ، ماریو (بازی قارچ خور)،و هر فیملی که تک چشم داره
اونییییی زهرا
اونییییی زهرا
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
من اصلا به این قضیه این شکلی نگاه نکرده بودم چه جالب ولی واقعا کارتون های قشنگین
javad agha
javad agha
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
واقعنی چه جالب نمی دونستم ممنون
سردار
سردار
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
یکبار همین مطلب رو چند سال پیش توی یه برنامه ی تلویزیون دیدم ، در کل ، خیلی مفید بود !
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٥/٣١
٠
٠
پس چرا پخش میشه یعنی مسؤلین خبر ندارن ؟
khan
khan
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
نه دیگه...برو بهشون بگو اونا نمی دونن...برو در راستای بشریت یه قدمی بردار
mahshid72
mahshid72
٩٢/٠٦/٠١
٠
٠
ممنون
m_miri
m_miri
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
یه کاری اصلا شما یه قصه بگو.هر چی می خواد باشه. من اون جوری تفسیر می کنم که ربطش بدم به همین چیزایی که گفتی. گاهی وقتا موجای اینجوری تو فضای مجازی میاد.متاسفانه ما هم به صرف گفتن یه وبلاگ اسیرش می شیم.
m_miri
m_miri
٩٢/٠٦/١٠
٠
٠
به عقیده ی من این تفسیر ها رو خود اونا میسازن تا ما فکر کنیم چقدر قوین و به همه چی استیلا دارن. میترسم دو روز دیگه داستان های محلی و داستان های شاهنامه رو هم بیایان اینجوری تفسیر کنینو بعد بگین ببین و اینا از هزار سال قبل برنامه داشتن. ولی واقعیتش اینه که نفله تر از این حرفان
سلیمان حسنی
سلیمان حسنی
٩٢/١٢/٢٠
٠
٠
سلام: باید موظب بودبعضی کارتونها مخصوصا برای فکر بچه هایمان خیلی خطرناکه.
سهره
سهره
٩٣/٠٤/٠٥
٠
٠
چ جالب ..نمی دونستم
پربازدیدتریـــن ها
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

ترافیک خیال

٩٥/٠٩/٠٧
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
گپ و گفتی کوتاه با دانشجویانی که در کنار تحصیل کار هم می کنند

کار کن، دانش بجو!

٩٥/٠٩/٠٧
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
برای پدر مهربانم

خورشید ِ گل فروش

٩٥/٠٩/٠٩
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
چه کاریست؟

فهم

٩٥/٠٩/٠٨
یکی این را به زندگی حالی کند

برزخ

٩٥/٠٩/٠٧
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
وقتی در 24 ساعت یک ملت عزادار می شود...

تراژیک ترین دو روز

٩٥/٠٩/٠٨
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
وقتی آقا جان، خانوم جان، بابا و مامان با هم پرکشیدند

بلیط رفت و بی برگشت!

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
بارانی که نمی بارد

این هوا خفه مان می کند

٩٥/٠٩/٠٧
قسمت اول: فراخوان

جایزه ادبی در قرون پیشین

٩٥/٠٩/٠٨