دلم که پاکه!
سبک زندگی و تیپولوژی حجاب

دلم که پاکه!

نویسنده : m_razavi

تیپ اول: 

بی حجابی که بی دینی نیست. دلت پاک باشد: دختر جوان که حسابی به مد روز راه می رود و به تعبیر امروزی ها شیک پوش و آرایش کرده در خیابان ها قدم می گذارد در طول مسیر که می آید بارها و بارها با افراد مختلفی مواجه می شود که برای او مزاحمت ایجاد می کنند:

- خانوم....شــماره بدم؟

-  خانومی برسونمتون؟؟

-  عزیزم چند لحظه وقتتو به من میدی؟

-  و ...

 

اینها جملاتی بود که دخترک در طول مســیر خوابگاه تا دانشگاه می شنید!

هرچند بیچــاره اصـلاً اهل این حرفها نبود و این اتفاق به شدت آزارش می داد ولی حاضر به تغییر در ظاهر خود نیست. چون به شدت دوست دارد در جامعه آزادانه لباس بپوشد و حجاب داشته باشد و به این امر اعتقاد فراوانی دارد.

حال وقتی از این دخترجوان می پرسند چرا موهایت بیرون است؟ جواب می دهد به خودم مربوط است تو چه کار داری؟ 

برایش توضیح بیشتری که می دهند می گوید: حجاب که مهم نیست. خدا کند آدم دلش پاک باشد! 

 

عده ای با بیان این جمله، بی حجابی را در جامعه توجیه می کنند. حال اگر به فرض، قبول کردیم بی حجابی بی دینی نیست، اما این تناقض چگونه حل می شود؛ حجاب طبق آیات و روایات صریح از ضرورت های بارز دین است. پس چگونه می شود که قلب پاک از اجرای حکم قطعی دین سرپیچی نماید؟ این قلب از چه چیز پاک است؟ از گناه یا از اطاعت؟! «نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْض‏» تعبیر این گونه رفتارهاست. 

 

حال سوال اینجاست؛ یعنی امکان ندارد دل و ظاهر با هم پاک باشند؟ امام علی(ع) فرمودند: ایمان به قلب و زبان و عمل است.

 

تیپ دوم: 

حجاب سازمانی: دختر محجبه به کلاس زبان می رود. در جای خود که می نشیند همکلاسی اش که آن چنان حجاب مناسبی هم ندارد از او می پرسد: 

چرا چادر سر می کنی؟ چرا اینقدر محجبه ای؟ در سازمان خاصی کار می کنی؟ 

پاسخ می دهد: نه مگر فقط کارمندان دولتی محجبه اند؟ 

گفت: آخر آنهایی که با جاهای خاص در ارتباطند این جوری حجاب کامل دارند. انگار هنوز قانع نشده بود پرسید: شهرستانی هستی؟ دختر چادری جواب داد نه. حتماً درنظرش دهاتی ها و شهرستانی ها باحجابند!! 

 

بازهم دست بردار نبود. پرسید دانشجو هستی؟ پاسخ داد بله. پایان نامه دکتری می نویسم. گفت چه رشته ای؟ جواب داد: علوم قرآنی. 

انگار رمز جدول را پیداکرده باشد گفت: آهااان!! دختر محجبه که انگار قبلاً تجربه چنین برخوردی را داشته است بلافاصله و با اعتماد به نفس فراوان جواب داد: 

 

نمی‌دانی چه لذتی دارد وقتی سیاهی چادرم، دل مردهایی که چشمشان به دنبال خوش‌رنگ‌ترین زن‌هاست می‌زند. 

نمی‌دانی چقدر احساس امینت می کنم وقتی در خیابان و دانشگاه و... راه می‌روم و صد قافله دل، همراه من نیست.

نمی‌دانی چقدر لذت‌بخش است وقتی وارد مغازه‌ای می‌شوم و می‌پرسم: آقا! این‌ها قیمتش چند است؟ فروشنده جوابم را نمی‌دهد؛ دوباره می‌پرسم: آقا! این‌ها چنداست؟ فروشنده که محو صورت بزک کرده و رنگ موهای زن دیگری است، من را اصلاً نمی‌بیند. و باز هم سوالم بی‌جواب می‌ماند و من، خوشحال، از مغازه بیرون می‌آیم.

و دختر جوان محجبه همین طور ادامه می دهد...

 

تیپ سوم: 

اسلام، حجاب و نگاهي پیشرفته: حجاب یکی از احکام وجوبی اسلام است که بر اساس آن زن باید، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه‎گری و خودنمایی نپردازد. از منظر اسلام حجاب بانوان، داراي ابعاد سلبی و ايجابي است. بُعد سلبي آن، حرام بودن خودنمايي به نامحرم است؛ و بُعد ايجابي آن، وجوب پوشش بدن و اين دو بُعد بايد در کنار يکديگر باشد تا حجاب اسلامي تحقق یابد؛ اگر یکی باشد و دیگری نباشد در اين حالت حجاب اسلامي محقق نشده است.

 

هرچند ماهواره، اینترنت و وسایل ارتباط جمعی در عصر فناوری تلاش می کنند سبک زندگی و نوع پوشش و رفتار مردم در دهکده ی جهانی را تا حد زیادی مشابه هم سازند، اما هيچ کس بدون پذيرفتن هويت واقعي خود که تحت تأثير دين و رسوم کشورش مي باشد، نمي تواند به سبک صحيحي از زندگي دست یابد. بانوی ایرانی مسلمان هم برای نوع پوشش خود نمی تواند الگوی زنی را داشته باشد که هم دین، هم وطن و هم مسلک او نیست.

 

لذا برای ترویج حجاب باید الگوهای سبک زندگی اصلاح و حساسیت ها افزایش یابد. بعضی وقت ها به چیزی اعتقاد فکری داریم اما تبدیل به باور قلبی نشده است. باید نسبت به حجاب اقنای ذهنی و فکری صورت پذیرد، یعنی حساسیت‌ها به سمت حجاب بیشتر شود و مردم نسبت به آن التزام عملی پیدا کنند. مردم نسبت به مسأله حجاب و اقامه آن حساس شوند، چراکه برخی افراد به حجاب اعتقاد دارند، علاقه‌مند هم هستند و التزام عملی هم دارند، اما نسبت به گسترش آن در جامعه حساس نیستند.

 

احكام‌ اسلام‌ بر اساس‌ جلب‌ مصالح‌ و دفع‌مفاسد مبتنی‌ بر فطرت‌ پاك‌ انسان‌ و عدم‌ ضرر است‌. خالق‌ انسان‌ بهتر از هر نهاد یا منبعی‌ می‌داندكه‌ نیاز فطری‌ انسان‌ چیست‌. خداوند پارساترین‌ افراد را باكرامت‌ترین‌ می‌داند و حجاب‌ در تعریف‌ خالق ‌انسان‌ یكی‌ از نمادهای‌ پارسایی‌ است‌. زن‌ مسلمان‌واقعی‌، پارسا و با كرامت‌ است‌ وخداوند راضی‌نیست‌ زیبایی‌ و محاسن‌ چنین‌ زنی‌ در منظر و دید افراد فاسد قرار گیرد تا در بعضی‌ موارد مورد استمتاع‌ و شهوترانی‌ آنان‌ واقع‌ شود. حرمت‌ زن‌مسلمان‌ به‌ اعتبار اسلام‌ و پارسایی‌ اقتضا دارد كه برخلاف‌ زن‌ كافر، محاسن‌ و زیبایی های‌خود را از نامحرمان‌ بپوشاند و مجاز باشد تنها برای‌ محارم‌ تا حدودی‌ و برای‌ شوهرش‌ هیچ‌ گونه ‌حجابی‌ نداشته‌ باشد.

** بازنشر از الف
برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
ما کدوم تیپ بودیم حالا
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
دومی قبلنم گفتم...
Mahnaz
Mahnaz
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
خیلی جالب بود....مرسی...
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
اینم قابل تامل بود...
maede
maede
٩٢/٠٤/٢١
١
٢
البته به نظر من جای خوشحالی نداره که یه فروشنده و یا کلا تو محیط اجتماعی به خاطر چادری بودنت جوابتو ندن!جای تاسف داره همچین طرز فکرایی..که البته متاسفانه صدا و سیما هم تو بها دادن به یه سری طرز تفکرهای نامناسب نسبت به چادری ها نقش پر رنگی داره!
ghazale
ghazale
٩٢/٠٤/٢١
٢
٠
من که ولی ندیدم به خاطر چادری بودن جوابتو ندن .
a-pooryousof
a-pooryousof
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
با اين يكي بد جور موافقم/ اصلا دلم از دست بعضي از اين فيلما بد پر هست
maede
maede
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
غزاله نه اینکه کلا جوابتو ندن!مثلا چند بار سوالتو بپرسی تا حواسشون جمع شه!
دختر ایرونی
دختر ایرونی
٩٢/٠٤/٢١
١٤
٥
من چادری نیستم... نمیخوامم باشم..نماز میخونم روزه میگیرم و خیلی کارای دیگه ولی شال میچوشم معمولا هم یکم از موهام بیرونه!مشکل از جامعه اس !بهتر بگم مشکل از پسراس!من دلم میخواد اینجوری بگردم!!1اصلا دلیل موجهی نیس که چون شاید یه پسر هیز بم نگاه میکنه من خودمو تو چادر سیاه خفه کنم...شاید نطرم سانسور شه...ولی فوق فوقش یه ادمین میخونش
afrooz.n
afrooz.n
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
اخی عزیزم کاملا باهات موفقم...بیگ لایک
ghazale
ghazale
٩٢/٠٤/٢١
١
٠
خب یه چیزایی اش درسته ولی خوب ببینین خدا گفته که یک کم از موهاتونم نباید بیرون باشه ! خوب ؟ این انصافه که حرف دلتونو به حرف خدا ترجیح بدین ؟
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٢١
٢
٠
قرار نیست به خاطر پسرا این کارو انجام بدیم...این چیزی نیست که بخویم سرش لج کنیم...به خاطر خدا هم نیست اینکار....هر چیزی که خدا در دیدن امر کرده صرفا فایده و سودش برای خود ماست اگه نه شما اصن هیچکار انجام نده چی از خدا کم میشه؟؟؟پس وقتی میگه انجام بده واسه خود ماست فقط و فقط خود ما و نه خدا....حالا تو این عصر جدید همه واسه هرچیزی که دین گفته دنبال دلیل میگردن...اقا من چرا باید روزه بگیرم خوبیش واسه من چیه یا چرا باید نماز بخونم یا دلیل حجاب چیه....همه ی اینا دلایلی داره که بعضا گفته شده اما بعضی چیزا صرفا اسرار الهیه و ما هیچوقت نمیفهمیم و نباید هم که بپرسیم...لزومی نداره دلیل همه چیز رو بدونیم چون همین حالا پارانوید هایی تو زندگیامون شکل گرفته که حتی دلیلش رو نمیدونم اما ازش تبعیت میکنیم....احکام به خاطر هیچکس نیست جز خود ما....
a-pooryousof
a-pooryousof
٩٢/٠٤/٢١
١
٠
با اين كه تعدادي از پسرا چشماشئن واسه خودش ميره موافقم ولي شمما فكر نمكنين كه اگه همون يه موردم برا نگاه كردن نباشه ديگه اونم چيزي نيست كه بخواد جلب تو جه چشماي اون بشه
ساحل مهربانی
ساحل مهربانی
٩٢/٠٤/٢١
٢
٠
درسته جناب رادمهر / هر کدوم از احکام یه دلیل علمی داره / ولی همه اینطور فک نمی کنن و میخان دلیل شو بدونن/ دیگه مث گذشته نمیشه با حرام و حلال کردن یه چیزی مردم رو قانع کرد / باید دلیل بیاری
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٢١
١
٢
خب ولی واسه همه چیز نباید دنبال دلیل بود...
دخترایرونی
دخترایرونی
٩٢/٠٤/٢١
١
٠
ببینید منم همه ی ایه های قرانو که در مورد حجاب بوده خوندم...اره جلابیب و به خودم نزدیک کردم...زینت هامو جز اونایی که اشکارن پوشوندم...ولی امیدوارم خدام منو حجابمو قبول کنه!!!!من خسته شدم از اینکه با ترس و لرز بیرون برم از ترس چشای هیز یه عده پسر..از ترس مزاحمت بی امنیتی...از ترس ابرو!!به خدا این کارا گناهش بیشتره از اون بی چادر بودن...
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٢١
٤
١
دختر ایرونی======ما از اول گفتیم حجاب مصونیت است نه محدودیت همه هم تکرار کردن اما کسی واقعا بهش فکر نکرده...وقتی میگن مصونیته منظور همینه که وقتی شما پوشیده باشین این اتفاقا لااقل خیلی کمتر میفته...درسته این روزا خیلی مزاحمت ها زیاد شده اما بیشتر این مزاحمت ها محرک لازم داره...چرا این محرک رو ایجاد کنیم خودمون؟
afrooz.n
afrooz.n
٩٢/٠٤/٢١
٢
١
اقای رادمهر!!!!شما تو تابستون تیشرت میچوشی تو زمستونم کاپشن!من به عنوان یه دختر مسلمون حق دارم انقد که تو تای=بستون لباس روشن بپوشم و تو زمستونم لباس گرم...ولی چادر منو تو زمستون میپزه ..تو زمستونم نمیداره کاپشن بپوشم...کسی که میخواد با یه لباس پوشیده ی بدون پلدر واسه یه دختر مزاحمت ایجاد کنه ادم نیست...
دختر آسمانی
دختر آسمانی
٩٢/٠٤/٢١
٢
١
خب ببینید خداوند حجاب رو به خاطر خودمون به ما واجب کرده...حالا حجاب صرفا پوشیدن چادر نیست... همون که شما نمیذاری یک نامحرم بهت تجاوز کنه خودش حجابه اما اگر بخوای حجاب کاملی داشته باشی میتونی از چادر استفاده کنی...این که جامعه فاسده قبول اما این فساد فقط تقصیر پسرا نیست...حتی به نظر من اگه دختری نباشه که خودش رو در اختیار دیگران بذاره، پسری هم نیست که بخواد سوءاستفاده کنه...من چندوقت پیش یک فلش کارت هایی رو گرفتم به اسم حریم ریحانه واقعا جالب بودن...اگه تونستین تهیه کنین و بخونین چون واقعا نظرتون رو تغییر میده....دوست عزیز پوشیدن چادر سیاه صرفا برای اینه که نامحرم نگاهشو ار ما بگیره
سیدعلی
سیدعلی
٩٢/٠٤/٢١
٣
٣
ببین آبجی دختر و پسر مثل دو قطب مخالف آهن ربایند پس برای اینکه به طور نادرست جذب هم نشن نیاز به یه عایق دارن این عایق در خانوما بیشتر چادره در آقایون هم کنترل چشم. حالا شما بگو من نمیخام خودمو با چادر سیاه خفه کنم باشه خب نکن برو و با نگاه چار تا جوونه به قول خودت هیز خفه کن.ازشما میپرسم آبجی شما تا حالا شهری یا کشوری رو بدون دزد دیدی؟آیا درسته که یه طلا فروش در مغازش رو باز بذاره و بگه آقادزده مغازه ی من نیا؟آیا درسته که شما اینجوری بیای بیرون و بگی آقا پسر به من نگاه نکن؟ من از پسرا دفاع نمیکنم اما رفتار شما مثل رفتار طلا فروشست.
afrooz.n
afrooz.n
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
ببینین من که نرفتم بدون شال و مانتو و اینا بیرون که!!!به قول شما عایق همینان دیگه!!!
ساحل مهربانی
ساحل مهربانی
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
درسته مستر رادمهر
نسیم
نسیم
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
دلیل بعضی از مسائل با گذشت زمان فهمیده می شه, مثلا همین حرام بودن گوشت خوک. خیلی ها اوایل نمی دونستن چرا گوشت خوک حرامه اما الآن اثبات شده که چرا حرامه....
Niva
Niva
٩٢/٠٤/٢٣
٠
٠
افروز>>>میگن مالتو سفت بچسب.. مردم رو دزد نکن.... اگه آدم درست را بره کسی بهش کار نداره... نمیتونی هر چی ثروت داری بریزی تو خیابون بعد بگی.. کسی دزدی نکنه چون من دلم میخواد اینجوری زندگی کنم.... اگه هم خدا گفته حجاب کامل حتما حکمتی داشته که شما میتونی با تحقیق به اون برسی.
ghazale
ghazale
٩٢/٠٤/٢١
٢
١
نمی‌دانی چقدر احساس امینت می کنم وقتی در خیابان و دانشگاه و... راه می‌روم و صد قافله دل، همراه من نیست. هوووووووم مبافق
ghazale
ghazale
٩٢/٠٤/٢١
٤
٠
هعی ولی هیشکی به آقایون گیر نمیده :|
a-pooryousof
a-pooryousof
٩٢/٠٤/٢١
١
٠
به بعضي از بد حجابي اقايونم بايد مقابله كرد
ghazale
ghazale
٩٢/٠٤/٢١
١
٠
پس چرا همش درباره حجاب خانوماست و چادر :((((((((((((((((
ss
ss
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
ممنون حرف دل مارو گفتی
سیدعلی
سیدعلی
٩٢/٠٤/٢١
٢
٠
جمهوری اسلامی=بدحجابی (جالبه مگه نه!!!!)
ss
ss
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
ممنون حرف دل مارو گفتی
mah-tkh
mah-tkh
٩٢/٠٤/٢١
٥
٠
برای زنهای چادری هم مزاحمت ایجاد میشه! بعضیا هم برای مقاصد خاص چادر میپوشن! یاد بگیریم هر دختر مانتویی هرزه نیس که بهش متلک بگن! من با مانتوی بلند و مقنعه و بدون آرایشم مورد مزاحمت قرار گرفتم! دل که مریض باشه محجبه و بی حجاب نمیشناسه!
ghazale
ghazale
٩٢/٠٤/٢١
١
٠
آره موافقم !
tooska
tooska
٩٢/٠٤/٢١
٤
٠
من با حجاب موافقم شدید ولی از چادر خوشم نمیاد ! به نظر من با مانتو هم میشه حجاب کامل داشت.
mahsa-s
mahsa-s
٩٢/٠٤/٢١
٣
٠
کاملادرسته حجاب بدون چادرخوبه........
Mahnaz_72
Mahnaz_72
٩٢/٠٤/٢١
١
١
خیلی ممنون خیلی احساس خوبیه اینکه احساس امنیت میکنم با چادر
نسیم
نسیم
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
به خاطر ابراز نظرتان بسیار سپاسگذاریم
نسیم
نسیم
٩٢/٠٤/٢١
٠
٠
این و من کی گذاشتم!!!! o:
شکوفه گیلاس
شکوفه گیلاس
٩٢/٠٤/٢٢
٤
١
من یک دختره مانتویی هستم که حجابم مورد قبول خیلی هاست...چادرهم سرم نمیکنم...و نخواهم کرد........هرکسی آزاده تا حجابی که دوست داره داشته باشه........دینمم برام خیلی ارزش داره....انقدر از چادری ها موردایی دیدم که بیذار از چادری شدم.......و انقدر دیدم مردهایی که چادری بودن براشون اهمیت داشته و بعد پشیمون شدن از فکرشون ...... به جای اینا طرفتونو بشناسید....دخترو بسنجید...خانوادشو..فکرشو....عقایدشو.........فکر نکنید با چادر به بهشت میرید که اشتباه......
Niva
Niva
٩٢/٠٤/٢٣
١
٠
عزیزم مگه صرف گفتن حجاب کامل تنها چادر مد نظره؟ مگه مانتویی هایی نیستن که با مانتو حجاب کامل دارن؟ .. در ضمن تو همه جور آدم خوب و بد پیدا میشه... نه ما میتونیم بگیم چون از 10 مانتویی چیزهای بدی دیدیم همشون فلان هستن و نه شما... این که یه حداقل رو به اکثریت نسبت بدی درسته؟ ..در مورد انتخاب همسر..مسلما معیار تک بعدی و صرف چادری بودن درست نیست.. آدم برای ازدواج باید به همه جنبه های طرف مقابل توجه کنه... معلومه که وجود یک اشتراک ( هر چیزی میتونه باشه..اینجا چادر) نمیتونه 2 طرف رو خوشبخت کنه.. به نظرت اکتفا کردن به یک ویژگی مشترک واسه یه عمر زندگی درسته؟ کما اینکه شاید این 2 نفر اگه با 2 نفر شبیه و نزدیک به خودشون و با اشتراکات بیشتر ازدواج میکردن خوشبخت هم میشدن! آیا اشتباه در انتخاب بوده یا چادری بودن طرف مقابل؟
Niva
Niva
٩٢/٠٤/٢٣
٠
٠
جالبه که ما ادعای مسلمونی میکنیم ولی در عمل به جای حرف خدا ..حرف حرف خودمونه.... وقتی خدا گفته حجاب کامل.. وقتی گفته یه تار مو هم نباید دیده بشه ..وقتی تو قرآن به این واضحی آیه داره ... دیگه توضیح و تفسیر ما واسه چیه؟ میخوایم چی رو اثبات کنیم؟ اینکه ما بیشتر از خدا میفهمیم ؟ یا ما صلاح خودمون رو میدونیم؟ مثه این میمونه که بخوای فوتبال بازی کنی و بگی دلم میخواد دروازه 7 متری بشه 3 متر... یا من دلم میخواد دروازه خالی بازی کنم.. اصن خودم میخوام قوانین بازی رو تعیین کنم... مگه میشه؟ میشه هر کی تو بازی فوتبال هرکی به عشق خودش بازی کنه چون دلش میخواد؟ این تازه بازیه و ساخته دست خود انسان ها....دیگه دین و زندگی که بماند!
m-ghorbani
m-ghorbani
٩٢/٠٤/٢٣
٠
٠
مرسی از مطلب مفیدتون...با نظر نیوا هم موافقم!
تخریبچی
تخریبچی
٩٢/٠٤/٢٥
٠
٠
میدونستین اگه حتی دلیل همین حجاب روبدونین که مطمئنناین حجاب کامل به نفع ماست اگربه خاطراون فایدش رعایتش کنیم هیچ ثوابی نکردیم؟ نماز از لحاظ پزشکی فوایدزیادی برا ادم داره یا حتی ترتیب وچگونگی وضو وغسل.اماباید این کارا روچون خداگفته انجام بدیم نه اینکه چون دلیل منطقی داره یا برامون فایده ی خاصی داره همه مزه اش به همینه که تامعشوقت تا اون بالایی یه چیزی رو امرکرد بی چون و چرا بگی چشم وانجامش بدی!!
پربازدیدتریـــن ها
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

چشم هایم باز شد٬ دیدم کنارم نیستی

٩٥/٠٩/١٨
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

چشم هایت شبیه پاییزند...

٩٥/٠٩/١٨
شعری سروده خودم

ناز نگاه

٩٥/٠٩/١٤
اندر مصائب شغل من

پرنیا؟ پریا؟ پریان؟ پرنیان؟

٩٥/٠٩/١٣