در هفته آخر چه کنیم!
چند نكته طلایی برای روزه داری

در هفته آخر چه کنیم!

نویسنده : mahshid

. اگر شما جزو افرادی هستید که تغذیه بدی در ماه رمضان داشتید قطعا این هفته آخر متحمل فشارهای جسمی زیادی خواهید شد. در ادامه به نکاتی اشاره شده که نه تنها فشار جسمی روزه در ماه رمضان را از بدن شما دور می‌کند، بلکه باعث بهره بردن شما از فواید جسمانی روزه داری می‌شود.

 

- برای این‌كه كمتر هنگام روزه‌داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع كوكو، بادمجان، سوسیس و كالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمك كه سبب تشنگی زیاد در طول روز می‌شود پرهیز كنید.

- سعی كنید از غذاهای آب پز شده و خورشت‌های آبدار و كم نمك استفاده كنید.

- خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می‌شود.

- بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواك زدن برای كاهش تشنگی و خشكی دهان، از حجم كمتری خمیر دندان استفاده كنید.

- سعی كنید در ماه رمضان میوه‌های آب‌دار و سبزی‌های بیشتری مصرف كنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.

- بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای كمرنگ یا شربت خاكشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده كنید.

- برای این‌كه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش كردن نشوید بهتر است از غذاهای سبك و كم چرب استفاده كنید. در ضمن مایعات را پس از اتمام غذا بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.

- بهتر است افطار خود را با یك استكان آب ولرم یا یك فنجان شیر و عسل باز كنید و از خوردن غذا و شیرینی‌های فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشكلات معده نشوید.

- سعی كنید وعده‌های غذایی مانند پلو و خورش را دو ساعت بعد از افطار میل كنید تا هضم آن آسان باشد.

- برای جلوگیری از بروز یبوست و مشكلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه‌هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل كنید.

- ورزش سبك و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست كمك زیادی می‌كند.

- وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نكنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.

- نان و پنیر كم نمك با سبزی یا گردو با یك لیوان شیر از بهترین خوردنی ها برای سحر محسوب می شود زیرا علاوه بر حجم سبك دارای قوت بسیار است.

- برای این‌كه در طول روز كمتر تشنه شوید، بهتر است علاوه بر خوردن آب در فاصله افطار تا سحر، از كربوهیدرات‌هایی همچون نان و غلات و ماكارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده كنید. این مواد سبب می‌شود گلیكوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد كمتر دچار تشنگی شود.

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
m.coldboy
m.coldboy
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
مرسی...واقعا مفید و کامل..ممنون
شکوفه گیلاس
شکوفه گیلاس
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
سحر نون پنیر سبزی بخورم؟؟...بعد از گشنگی بمیرم؟؟....ولی خوب بود چشمممممم
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون.
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
سپاس
حاجی چور
حاجی چور
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
خیلی عالی بود
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون.
amin20
amin20
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون
Dokhtare Mashreghi
Dokhtare Mashreghi
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
دست شما درد نکنه...فک کنم اگه از هفته اول میذاشتید این رو خیلی بهتر بودش...
ati200
ati200
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
متشکر
h-ziya
h-ziya
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون ، کامل بود
میلاد
میلاد
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون
sanjaghak
sanjaghak
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
خیلی عالی وکامل...ممنون
maede
maede
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون.
negah19
negah19
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
تشکر
mahboobeh
mahboobeh
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
سپاس
h-hidarpoor
h-hidarpoor
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
دست شما مرسی... ولی هفته اول می گذاشتید الان حال و روزمون بهنر بودا!!!
mahshid
mahshid
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
تقصیر من نیست من اینو یه هفته قبل از ماه رمضون نوشتم اما ادمین امروز منتشر کرده
پسر ایرونی
پسر ایرونی
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
مفیده واقعا.ممنون
mahshid
mahshid
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون از نظرات همتون
کیوکو1
کیوکو1
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
تشکر
Mahnaz_72
Mahnaz_72
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنونم
حانا
حانا
٩٢/٠٥/١٢
٠
٠
فکر کردم یه مطلب معنوی در مورد هفته ی آخره...ولی خوب بود ممنون
سردار
سردار
٩٢/٠٥/١٢
٠
٠
عجب اطلاعاتی دارین شما .... ؟؟؟
m-maral
m-maral
٩٢/٠٥/١٢
٠
٠
مرسی بسیار بسیار عالی . . . .
mab3740
mab3740
٩٢/٠٦/٠٧
٠
٠
مشکرم
H_fateme
H_fateme
٩٣/٠١/٢٥
٠
٠
مرسی
پربازدیدتریـــن ها
دیگر نگران دیر رسیدن نیستم

من گم شده بودم

٩٥/١٢/٠٤
سقوط به سرزمین ارواح

من بودم

٩٥/١٢/٠٤
شعری سروده خودم

کسی خبر ندارد

٩٥/١٢/٠١
راهکارهای غیر مشروع

تابو های موقت

٩٥/١٢/٠٥
شعری سروده خودم

کودکم نیست توی آغوشم

٩٥/١٢/٠٤
می شود ساده بود و از ته دل خندید

اندر احوالات دغدغه های ریز دخترانه

٩٥/١٢/٠٣
نسل های بعد

خسته تر از آنیم، که فکرش بکنی

٩٥/١١/٣٠
یتیم شدم، همین

هر چه صدا می زنم بابا!

٩٥/١١/٣٠
دارم دیوانه می شوم

دختری در آینه

٩٥/١٢/٠٣
خاطراتی از نمایشگاه پژوهش سال 94

از هم فکری تا اثبات توانایی ها

٩٥/١٢/٠٢
یعنی چه شده بود؟

طبق عادت / قسمت سوم

٩٥/١٢/٠٢
از کرامات آقا بود

زیباترین سه شنبه ی سال

٩٥/١٢/٠٤
مطمئنم اینجاست

هیس، آرام، کسی بو نبرد

٩٥/١٢/٠٢
چای نخوردن ها بهانه است

تو بیا تو بمان

٩٥/١٢/٠٢
ته دلم خوشحال می شوم

سورپرایز شوندگی

٩٥/١٢/٠٥
وقتی چهار ماهه بودم

عشق، مادر و معجزه

٩٥/١٢/٠٣
نسل ما

من آخر دیروزم

٩٥/١١/٣٠
برو فاش می کن، مگو چیست فاش!

راز و رمزهای رازداری

٩٥/١٢/٠١
وقتی همه ایران یک رنگ می شود

اولین روز آبی

٩٥/١٢/٠١
اگرچه سخت، روزی تمام می شود

انتظار سخت ترین کار دنیاست

٩٥/١٢/٠٣
تبلیغات
تبلیغات