Notice: Memcache::pconnect(): Server localhost (tcp 11211) failed with: Connection refused (111) in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/1.php on line 42

Warning: Memcache::pconnect(): Can't connect to localhost:11211, Connection refused (111) in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/1.php on line 42

Warning: Memcache::get(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/1.php on line 72

Warning: Memcache::set(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/1.php on line 75

Warning: Memcache::get(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/1.php on line 95

Warning: Memcache::set(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/1.php on line 98

Warning: Memcache::get(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/php/footer.php on line 33

Warning: Memcache::set(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/php/footer.php on line 36

Warning: Memcache::get(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/php/footer.php on line 49

Warning: Memcache::set(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/php/footer.php on line 52

Warning: Memcache::get(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/php/footer.php on line 65

Warning: Memcache::set(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/php/footer.php on line 68

Warning: Memcache::get(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/php/comment.php on line 36

Warning: Memcache::set(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/php/comment.php on line 39

Warning: Memcache::get(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/php/most_seen.php on line 45

Warning: Memcache::set(): No servers added to memcache connection in /home/jeem/domains/jeem.ir/public_html/php/most_seen.php on line 48
جیم - در هفته آخر چه کنیم! www.jeem.ir
در هفته آخر چه کنیم!
چند نكته طلایی برای روزه داری

در هفته آخر چه کنیم!

نویسنده : mahshid

. اگر شما جزو افرادی هستید که تغذیه بدی در ماه رمضان داشتید قطعا این هفته آخر متحمل فشارهای جسمی زیادی خواهید شد. در ادامه به نکاتی اشاره شده که نه تنها فشار جسمی روزه در ماه رمضان را از بدن شما دور می‌کند، بلکه باعث بهره بردن شما از فواید جسمانی روزه داری می‌شود.

 

- برای این‌كه كمتر هنگام روزه‌داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع كوكو، بادمجان، سوسیس و كالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمك كه سبب تشنگی زیاد در طول روز می‌شود پرهیز كنید.

- سعی كنید از غذاهای آب پز شده و خورشت‌های آبدار و كم نمك استفاده كنید.

- خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می‌شود.

- بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواك زدن برای كاهش تشنگی و خشكی دهان، از حجم كمتری خمیر دندان استفاده كنید.

- سعی كنید در ماه رمضان میوه‌های آب‌دار و سبزی‌های بیشتری مصرف كنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.

- بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای كمرنگ یا شربت خاكشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده كنید.

- برای این‌كه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش كردن نشوید بهتر است از غذاهای سبك و كم چرب استفاده كنید. در ضمن مایعات را پس از اتمام غذا بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.

- بهتر است افطار خود را با یك استكان آب ولرم یا یك فنجان شیر و عسل باز كنید و از خوردن غذا و شیرینی‌های فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشكلات معده نشوید.

- سعی كنید وعده‌های غذایی مانند پلو و خورش را دو ساعت بعد از افطار میل كنید تا هضم آن آسان باشد.

- برای جلوگیری از بروز یبوست و مشكلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه‌هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل كنید.

- ورزش سبك و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست كمك زیادی می‌كند.

- وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نكنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.

- نان و پنیر كم نمك با سبزی یا گردو با یك لیوان شیر از بهترین خوردنی ها برای سحر محسوب می شود زیرا علاوه بر حجم سبك دارای قوت بسیار است.

- برای این‌كه در طول روز كمتر تشنه شوید، بهتر است علاوه بر خوردن آب در فاصله افطار تا سحر، از كربوهیدرات‌هایی همچون نان و غلات و ماكارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده كنید. این مواد سبب می‌شود گلیكوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد كمتر دچار تشنگی شود.

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
m.coldboy
m.coldboy
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
مرسی...واقعا مفید و کامل..ممنون
شکوفه گیلاس
شکوفه گیلاس
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
سحر نون پنیر سبزی بخورم؟؟...بعد از گشنگی بمیرم؟؟....ولی خوب بود چشمممممم
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون.
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
سپاس
حاجی چور
حاجی چور
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
خیلی عالی بود
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون.
amin20
amin20
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون
Dokhtare Mashreghi
Dokhtare Mashreghi
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
دست شما درد نکنه...فک کنم اگه از هفته اول میذاشتید این رو خیلی بهتر بودش...
ati200
ati200
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
متشکر
h-ziya
h-ziya
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون ، کامل بود
میلاد
میلاد
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون
sanjaghak
sanjaghak
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
خیلی عالی وکامل...ممنون
maede
maede
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون.
negah19
negah19
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
تشکر
mahboobeh
mahboobeh
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
سپاس
h-hidarpoor
h-hidarpoor
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
دست شما مرسی... ولی هفته اول می گذاشتید الان حال و روزمون بهنر بودا!!!
mahshid
mahshid
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
تقصیر من نیست من اینو یه هفته قبل از ماه رمضون نوشتم اما ادمین امروز منتشر کرده
پسر ایرونی
پسر ایرونی
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
مفیده واقعا.ممنون
mahshid
mahshid
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون از نظرات همتون
کیوکو1
کیوکو1
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
تشکر
Mahnaz_72
Mahnaz_72
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنون
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٥/١١
٠
٠
ممنونم
حانا
حانا
٩٢/٠٥/١٢
٠
٠
فکر کردم یه مطلب معنوی در مورد هفته ی آخره...ولی خوب بود ممنون
سردار
سردار
٩٢/٠٥/١٢
٠
٠
عجب اطلاعاتی دارین شما .... ؟؟؟
m-maral
m-maral
٩٢/٠٥/١٢
٠
٠
مرسی بسیار بسیار عالی . . . .
mab3740
mab3740
٩٢/٠٦/٠٧
٠
٠
مشکرم
H_fateme
H_fateme
٩٣/٠١/٢٥
٠
٠
مرسی
پربازدیدتریـــن ها
عاشقش بودم اما...

بازگشت

٩٦/٠٧/٢٥
در برابرت سکوت کنم!

خیالت دیوانه ام می کند

٩٦/٠٧/٢٤
تو را پای رفتن نیست

كاش معشوقه ات برگردد

٩٦/٠٧/٢٦
پشت حصار غم هایم

غول اندوه

٩٦/٠٧/٢٤
آیا مشکی نماد افسردگی است؟

روانشناسی رنگ چادر

٩٦/٠٧/٢٧
سرانه مطالعه خیلی هم بالاست

تهران خیلی هم خوب است / قسمت دوم

٩٦/٠٧/٢٣
پریشان حال

آفرین عشق

٩٦/٠٧/٢٥
سکه های بی ارزش

يا رفيق من لا رفيق له

٩٦/٠٧/٢٣
به سردی خاک و باران

مثل همه

٩٦/٠٧/٢٥
برای رفتن آماده می شوم

تهران-رشت

٩٦/٠٧/٢٢
داستان کوتاه

زمانی برای مرگ

٩٦/٠٧/٢٣
شعری سروده خودم

برای ترامپ

٩٦/٠٧/٢٤
می خواستم مهم ترین تصمیم زندگی ام را بگیرم

حامی نبودی

٩٦/٠٧/٢٢
شعری سروده خودم

راه گمشده

٩٦/٠٧/٢٢
یک مسیر تکراری

قدم زدن / قسمت دوم

٩٦/٠٧/٢٦
نه می زنند، نه می روند!

کارِ بیخ‌دار

٩٦/٠٧/٢٧
شعری سروده خودم

آرام میان دشت شب

٩٦/٠٧/٢٦
به یادت لبخند می زنم

غروب پاییز

٩٦/٠٧/٢٧
تبلیغات