آیا ما مسلمانیم؟!
نامه‌ای سرگشاده به خودمان

آیا ما مسلمانیم؟!

نویسنده : محمد امین شرکت اول

تعریفمان از آزادی هر تعریفی ممکن است باشد غیر تعریفی که اسلام ارائه داده است.

رقص که اشکالی ندارد، مگر شادی کردن هم گناه است؟! انسان باید شادی هم داشته باشد. روابط دختر و پسر را هم با دلیل‌هایی همچون طبع اجتماعی انسان و یا آشنایی بیش‌تر طرفین توجیح می‌کنیم. موسیقی هم که شده تنها وسیله‌ی آرامش انسان و در کل حس خوبی به انسان می‌دهد. حجاب را هم به دلیل راحت نبودنش کنار گذاشتیم. غیبت، دورغ و بد‌دهنی هم که نُقل مجالسمان شده. تماشای تمام فحشاگری‌های شبکه‌های ماهواره را هم به آن سه چهار ساعت در روز اخبار و مستندهایش توجیه می‌کنیم که حتی همان اخبار و مستندها هم در بعضی مواقع مشکل دارند و دیگر وای به حال آن گناهان ....

 

در عوض هم، دینداری دینداران را به اُمُلی تعبیرمی‌کنیم.

خودمان را توجیه می‌کنیم، وجدانمان را به خواب می‌بریم، با خودمان می‌گوییم: این حجاب، نماز، روزه و ... که اصل اسلام نیست ! اسلام واقعی در درون ماست، مهم دل آدمی است نه ظاهر. خوب گفته‌اند قدیمی‌ها که از کوزه همان برون تراود که دورن اوست. آزادی‌ای ما می‌خواهیم دقیقاً نقطه مقابل اسلام است که البته کم کم هم دارد در جامعه‌ی ما اتفاق می‌افتد.

ما هم خدا را می‌خواهیم و هم خرما، باید تکلیفمان را با خودمان مشخص کنیم، ما می‌خواهیم کدام طرفی باشیم، آیا ما مسلمانیم !!!؟

«بَلِ الْإِنسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ وَلَوْ أَلْقَى مَعَاذِيرَهُ» سوره مبارکه قیامت- آیات 14 و15

بلكه انسان خودش از وضع خود آگاه است هر چند در ظاهر براى خود عذرهايى بتراشد.

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٣/٣٠
١
٠
خوب گفتید تلنگر به جایی بود اما نمیدونم چرا نمیشه ؟ نمیدونم مشکل از کجاست اما نمیدونم چرا نمیشه ؟ منم این حرفارو زیاد شنیدم . مثلا وقتی صدای اذان یا قران میاد طرف میگه ای بابا بازم از اینا کانالو عوض کن اما وقتی موسیقی باشه صدا کم که نمیشه هیچی بلندتر هم میشه . یا همین حجاب اگه حرفی بزنی همون میگن املی اگه هم نگی که من خودم به شخصه حرص میخورم نمیگم من خوبم نه اصلا اما واقعا نمیدونم چرا داره اینجوری میشه . سپاس
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
١
٠
مشکل خودمونیم با باید از خودمون شروع کنیم، گول این رو هم نباید بخوریم که «اول باطنت رو درست کن بعد ظاهر اسلامی بگیر» اگه تونستی از باطن شروع کنی که عالیه وگرنه از ظاهر شروع کن ، حتما ظاهر اسلامی انسان رو از خیلی کار ها باز می داره!!!
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
١
٠
من در کل عمرم پیراهن نمی پوشیدم و شلوار فاستونی نمی پوشیدم، فقط تی شرت و شلوار های لی جلف و خراب می پوشیدم ولی از اون موقعی که طلبه شدم و به طبع اون وضع لباس پوشیدنم رو عوض کردم احساس کردم که هر روز اعمالم در خیابان ، در بین دوستان ، درخانوداه و ... تغییر می کند واقعا من این تغییر را حس کردم و هنوز هم حس می کنم.
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
درسته باید همیشه برای تغییر از خودت شروع کنی من منکر این نمیشم و کلا همین اصله . اما بادیدن بعضی چیزا باید چیکار کرد مثل همین چیزایی که اون بالا گفتم من به ششخصه فقط حرص میخورم برای اینا باید چیکار کرد . سپاس
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
خب به همین خاطره که پیامبر میگن که صبر سر ایمان است،یعنی این که بدن آدم هر جاییش نباشه آدم زنده می مونه غیر سرش شما سر ایمان رو داشته باش انشاء الله به لطف خدا بقیه اش درست می شه :)
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
انشاالله من که از خدامه . سپاس
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
خیلی چیزا عادی شده...همین شبکه های ماهواره ای خیلی چیزارو عادی کردن....اقا محمد امین ما خیلی وقته که باختیم......نمیدونم دیگه باید چیکار کرد تا بشه برگشت فقط باید جلوی اونایی که هنوزم نوری از ایمان تو وجودشون هست رو گرفت همین....
میلاد
میلاد
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
فقط باید جلوی اونایی که هنوزم نوری از ایمان تو وجودشون هست رو گرفت!!!ها!!!
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
خدایی حرف دلمو زدی، بعضی وقتا میشینم به اعمال دیگران نه بلکه خود که فکر می کنم خسته می شم از خودم از خدا شرمم میاد ....
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
البته نمیشه از به اصطلاح اسلام گراهای انحرافی هم گذشت که باعث دین زدگی مردم شدن...
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٣/٣٠
١
٠
در جبهه ی جنگ بر جهان تاختیم/در عرصه ی نرم....قافیه را باختیم....
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
گل گفتی مرتضی
پگاه
پگاه
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
هیییییییییییییی
پگاه
پگاه
٩٢/٠٣/٣٠
١
٠
خودمونم مسلمون داریم
میلاد
میلاد
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
«بَلِ الْإِنسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ وَلَوْ أَلْقَى مَعَاذِيرَهُ» سوره مبارکه قیامت- آیات 14 و15 بلكه انسان خودش از وضع خود آگاه است هر چند در ظاهر براى خود عذرهايى بتراشد.
میلاد
میلاد
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
باز خدا رو شکر تو یه کشور اسلامی واقعی زندگی میکنیم....ترکیه رو تصور کن....مثلا مسلمونن!
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣٠
٣
٠
خیلی هامون هم آخه از همین اسلامی بودن ناراحتیم و این رو خلاف آزادی می دونیم
Dokhtare Mashreghi
Dokhtare Mashreghi
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
تلنگر زیبایی بود...ممنون...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
١
٠
انشاء الله تأثیر زیبایی هم رویمان داشته باشد.
ati200
ati200
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
چی بگم
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
هییییییییییی ... درست بشو نیستیم دیگه ... من خیلی بدم ... من گناهکارم ... من میرم جهنم ... میدونم ...
D_masoud74
D_masoud74
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
من الان میرم توبه میکنم که نیام جهنم پیش تو
wolf
wolf
٩٢/٠٣/٣٠
٠
١
منم میام
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
پس من میرم بهشت نبینمت! :)) خخخخ
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣٠
١
٠
خب این حرفا که کاری رو پیش نمی بره ، بر عکس شیطان رو تو کارش یعنی منحرف کردن ما از مسیر حق کمک کردیم!
وصال
وصال
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
من داغونم
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
براچی وصال خانم؟؟؟!
saheb zaman
saheb zaman
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
بی نهایت ممنون... از ته دل ما نوشتین... "از چه روی شیعه بنامم خود را...؟"
shiezadeh
shiezadeh
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
هعععی! واقعا :|
اسمانه
اسمانه
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
ممنون برادر محمد امین ..خیلی چیز ها جای خیلی چیزها را گرفته است..جای دردها و درمان ها عوض شده است..
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
خواهش می کنم خواهری جون، مشکل ما خودمونیم، اول خودمون، همه چیز که برای خودمون سر جایش قرار گرفت بعد سراغ بقیه می رویم.
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٣/٣٠
٥
٣
آخ چه قد بدم میاد از این جمله ای که میگن طرف دلش پاکه ظاهرش که اصلا مهم نیست مثلا اسم کشورمون جمهوری اسلااااااامی ایرانه
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
١
٠
از کوزه همان برون تراود، که درون اوست
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣٠
٠
٠
نا امیدی که نشد کار ، باید تصمیمی حداقل در مورد خودمان بگیریم! اگر با همین نا امیدی دست روی دست بگذاریم همه چیزمون رو از دست می دهیم ها!!!
nika
nika
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
هععععععععععععععییی
maede_kashiyan
maede_kashiyan
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
نه واقعا مسلمون نیستیم!تازه با رفتارهامون آبروی هرچی شیعه و مسلمونه بردیم متاسفانه.....:(
Paeez
Paeez
٩٢/٠٣/٣١
٣
٠
مشکل اینجاست ما بلد نیستیم دینمون زیباییهاش رو به درستی تبلیغ کنیم..خانواده ی بعضیا به اجبار تحمیل می کنن حجابو..به نظر من باید بذارن از طریق استدلال به این برسه که اسلام حجاب ..خدا همه اش زیباییه..خانواده ی من تو انتخاب منو ازاد گذاشتن خودم یه روز به این نتیجه رسیدم از پدرم خواستم چادرو...زیبایی اسلام رو باید زیبا تبلیغ کرد..
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٣
دقیقا ... منم میخواستم همینو بگم ... ولی نمیدونم چرا با من مخالفت میشه ... قبل از انقلاب مردم به خاطر برداشتن اجباری حجاب معترض بودن ... حالا هم بعضی از مردم به خاطر حجاب اجباری معترضن ... درسته حجاب خوبه و من هم حجاب رو قبول دارم ... ولی نباید کشور اسلامی میشد ... چون به نظرم مردم عقیده هاشون با هم متفاوت هست ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
البته نه در همه چیز!!! مثلاً شما اگه با دلیل و تجربه و استلال بخواهی بفهمی که فلان چیز باعث مرگ می شود که دیگر واویلا....
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
١
١
خب آقا ایمان به نظر شما وقتی اکثریت گفتند اسلامی باشه چیکار باشید کرد؟!؟ به خاطر اون هشت دهم درصدی ه نه گفتن باید رای بقیه رو نادیده بگیریم؟!؟!؟ حرفا می زنی ها، از شما دیگه بعیده!
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
میدونم با رای خود مردم صورت گرفته ... ولی فکر کنم وقتی داشتن رای رو مینداختن به این مساله اصلا فکر نکردن ... نباید یه کشوری که توش تمام مردم با عقیده ها و دین های مختلف توش زندگی میکنن رو اسلامی کرد ...
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
اینجور مسائل رو نباید با رای گیری تمام میکردن ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
خب به نظر شما چیکار میکردن؟! خواهش می کنم که راه حلتون رو بگین ماهم بدونیم.
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
حالا که کار از کار گذشته ... گفتن راه حل چه فایده ای داره الان؟ ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
نه بگو برای من خیلی جالبه که بدونم که به نظر شما باید چیکار می کردند، اون آزادی غیر اسلامی که اون حد اکثر رو تو فشار قرار می ده!
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
راه حل میخواین ؟ ... همین که اون رای گیری رو نمیکردن خودش کلی راه حل بود ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
١
٠
داداش من منظورت اینه که قانون جنگل باشه دیگه! آره؟
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
نه محمد جان ... قانون جنگل نه ... منظورم اعتداله ... نه افراط نه تفریط ... نه اسلام اجباری ... نه بی بندوباری ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
عزیزم تو کل دنیا قانون رو باید به وسیله ی خط کش معنویت رسم کرد، همین جور هم هست. خب به نظر شما قوانین ما باید با خط کش چه دینی رسم می شد؟!؟!
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
مهم اینکه الان رسم شده ... و باید بهش احترام گذاشت ...
shanba
shanba
٩٢/٠٤/٠٥
٠
٠
بله اسلام دین آزادی حقیقی و دینی برای تمام زمانهاست.پاره ای از مسایل اسلام متناسب با گذشت زمان و شرایط اجتماعی و پیشرفت بشر تغییر میکند که متاسفانه فقیهان ما در این زمینه ها کمتر تحقیق کرده اند و به نظر من بعضی از مشکلات ما هم از اینجا شروع میشود که می خواهیم قوانینی که در جوامع اولیه اسلامی که شرایطی بسیار متفاوت با جامعه کنونی ما دارد در جامعه امروز پیاده کنیم.
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠٥
٠
٠
shanba جان شما چه قدر فقه خوندی؟؟! یا اصلاً بگذار کلی تر بپرسم، اصلاً می دونی فقه چیه؟؟! منابع فقه شیعه چیست؟؟! چه تفاوتی با منابع فقه اهل تسنن داره؟؟! مگر ابزار نظر کردن در هر موردی درسته!!؟ چرا ما آدم ها دوست داریم در هر موردی اظهار نظر کنیم؟؟! چه در اون مورد اطلاعاتی داشته باشیم و چه نداشته باشیم، پیامبر در حدیثی می فرمایند که این جور اظهار نظر کردن ها سبب هلاکت دنیوی و اخروی نظردهنده می شود!!!
shanba
shanba
٩٢/٠٤/٠٧
٠
٠
آقای محمد امین صحبت کردن با شما بی فایدس.از یک طرف به کسی که میگیه این بحث ها تخصصی بهتره وارد نشیم خرده میگیرین که ما مسلمانیم اگردر این موارد بحث نکنیم پس درباره چی بحث کنیم.از طرف دیگه اگر کسی نظر مخالف شما بدهد بدون اطلاع از فهم مطالعات و رشته طرف نظرش رو سطحی و اشتباه میدونید. دلایل شما درباره الهی قمشه ای واقعا مسخره و بچگانه اس.اگر یک نفر رشته تربیت بدنی خونده دلیل بر اینه که تا حالا در زمینه اسلام مطالعه نکرده؟؟؟؟؟؟؟؟این نهایت سطحی بینیه که ما بخواهیم از روی ظاهر افراد یا مقام و مدرک تحصیلی به عمق مطالعات وبینش طرف پی ببریم. اصلا خود شما با چه منطق و فهمی ایقدر صریح به قضاوت درباره دیگران میپردازید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠٧
٠
٠
:)
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
خداییش خدا هم باید ما رو درک بکنه ... دقیقا افتادیم توی فساد ... اگر هزار و چهارصد سال پیش بودیم چی ... به نظرتون اون زمان کمتر گناه نمیکردیم ؟
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
یک ذره مطالعه کن اون زمان چون جوامعکوچک تر بوده فسادها نمایان تر بوده، مثلا همه می دونستن که این آقا شراب خواره و یا این خانم فاحشه است.
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
آره راست میگی ... ولی شراب خوار و فاحشه که توی همه ی نسل ها بوده ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
این ها فقط دو مثال کوچک بود که می تونستم تو جمع بزنم اگه دوست داری واقعا مقایسه کنی فسادها رو برات ایمیل کنم.
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
تمام فساد های اون زمان الان هم هست ... ولی برعکس بعضی فسادهایی که توی این دوره هست اون زمان نبوده ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
تو نمی دونی، البته منم هیچی نمی دونم ها! که اون زمان چطور بوده ولی با گسترش هر چیزی آ،ت هایش هم بیش تر می شود، این یک اصل طبیعیه!
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
منم همین رو میخواستم بگم ... الان آفت ها بیشتر شده ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
نمی خوام کسی رو بکوبم ولی یک نیگا به اون چند رسانه ای های پایین بندازین، همش شده آهنگ ، حداقل قبلاً یک خانم نیک پوری هم بود که هر چند وقت یکبار یک کلیپ اسلامی بگذاره ولی الان شده یک آمفی تئاتر برای اجرای موسیقی که حلال و حرام بودنش رو خدا می دونه!!!
blue girl
blue girl
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
متشکر
mahshid
mahshid
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
بهتره در این مورد نظر ندم .....پس سپاس
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
١
کار خوبی میکنین ... صحبت کردن در مورد این نوع مسائل فقط تلف کردنه وقته ... هیچ فایده ای هم نداره ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
متشکرم دوست عزیز، لطف فرمودید :)
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
١
٠
ایمان جون، داداشی اگه در مورد دینمون که اصلی ترین روش زندگی مون است و وسیله ی سعادت دنیوی و اخروی مون صحبت کردن وقت تلف کردنه، پس صحبت در مورد چی وقت تلف کردن نیست؟!؟!؟ خواهش می کنم جواب بده!
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
محمد جان این صحبت ها تا وقتی که روی کسی تاثیر نذاره هیچ فایده ای نداره ... نمیشه مردم رو مجبور به انجام کاری کرد حتی اگر اون کار به نفعشون باشه ... اجبار نباید باشه ... من خودم هم حجاب رو قبول دارم هم دینم رو ... ولی به عقیده های مردم دیگه هم احترام میذارم ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
داداش من اول این که من هم این رو گفتم تا شاید تأثیر گذاشت، خدا رو چه دیدی شاید یکی مون عوض شد. دوما اینکه حجاب در اجتماع اجباره و باید هم اجبار باشه چون اگه نباشه مفاسد اجتماعی دو چند دانی حتی بر روی قشر متدین مون می گذاره، ولی هر کگسی می خواد تو خونشون و هر جایی به غیر اجتماع بی حجاب که سهله، لخت راه براه به کسی ربطی نداره :)
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
الان که دیگه باید حجاب باشه ... چون تنها کشوری هستیم که جمهوری اسلامی هست ... بله من هم با این نظرت موافقم ... وقتی اکثریت مردم به جمهوری اسلامی رای دادن باید به رایشون احترام گذاشت ... و من هم تلاشم رو میکنم تا اسلامی باشم ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
بابا دم شما گرم :)
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
راستی محمد جان مطلبت عالی بود ... خیلی ممنون ... راستش منم به شخصه جزو همون دسته آدمای خط دوم مطلبت هستم ... و برای خودم متاسفم ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
خواهش می کنم عزیزم، ببخشید اگه یه وقتی احترام بزرگتر کوچکتر رو رعایت نکردم :)
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
نه عزیزم اتفاقا خیلی با ادب و با احترام بودی ... اگه من چیزی گفتم ببخشید ...
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
نه بابا.... بیا جلو بیاجلو لپت رو بچسبون به LCD یه ماچت کنم.
A.hosseiny
A.hosseiny
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
وافعا...عجب نوشتین اسسمون مسلمون ولی کارامون هیچ شباهتی به یک مسلمون واقعی نداره....ممنونم از ته دل ما نوشتین چیزی که مدت ها بود تو دلم بود
A.hosseiny
A.hosseiny
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
وافعا...عجب نوشتین اسممون مسلمون ولی کارامون هیچ شباهتی به یک مسلمون واقعی نداره....ممنونم از ته دل ما نوشتین چیزی که مدت ها بود تو دلم بود
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
خواهش می کنم عزیزم، انشاء الله درست می شه، اگه خودمون بخوایم!
taba_sa
taba_sa
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
الان اکثرا همینو میگن که دلت باید پاک باشه... به ظاهر نیست..... هر چند که به نظر من ادم اول ظاهر چیزیو میبینه بعد پی به باطنش میبره... ممنونم از مطلبتون......
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
متشکر، ممنون از نظر زیباتون
همه
همه
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
من با نظرات ایمان به شدت مخالفم ! شما طوری حرف می زنید انگار انقلاب یه اشتباه بزرگ بوده و ما با اسلامی اعلام کردن کشورمون ، به جای آزادی دادن به مردم دست و پای اونها رو بیشتر از قبل بستیم در حالی که اصلا این طور نیست ! اگه به گذشته ی سرزمین ات سر بزنی می توانی ببینی مردم ایران دین اسلام رو انتخاب کردند چون اسلام تنها دینی است که آزادی و آرامش حقیقی رو برای انسان به ارمغان می آورد . هر کسی هم که با استنتاج خودش به این نتیجه برسه هرگز انقلاب رو که هدفی به جز رساندن بانگ اسلام به گوش جهانیان و محیا کردن شرایط برای ظهور امام زمان ع ندارد ، را مثل آبی که از سر گذشته نمیداند
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
احسنت .
imanhkt
imanhkt
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
نه انقلاب اشتباه نبوده ... کشور ما هم به ظاهر اسلامی هست دوست عزیز ... شما طوری حرف میزنید انگار همه ی مردم شاد و خوش خرم دارن زندگی میکنن و از این ارامش دارن لذت میبرن ... پیامبر اکرم بود که اسلام رو به مردم معرفی کرد ... نه اجبار ... و این مردم بودن که باید تصمیم میگرفتن ... وقتی یه کشور تبدیل به جمهوری اسلامی میشه یعنی همه ی مردم باید تابع اون باشن چه مسیحی چه زرتشت چه یهود حتی کسانی که دین ندارن ... با این وجود و با توجه به حرف شما امیدوارم امام زمان یاران خودشون رو انتخاب کرده باشن به هرحال هفتاد و پنج میلیون نفر توی ایران هستن که بیشتری هاشون هم مسلمون هستن نباید کار سختی باشه به نظر ؟
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
داداش ایمان بازم که زدی جاده خاکی، در جامعه ای که پیامبر حاکمش بودن از ادیان دیگه هم آدم بود ولی ملزم به اطاعت از قوانین اسلامی بودن، ملزم!!!
Niva
Niva
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
خیلی وقته که ما خوابمون برده .. شاید هم خودمون رو بخواب زدیم..... نمیدونم اما اطرافمون خیلی چیزها عوض شده ..شاید هم داره عادی میشه!!! بعضی جوون ها و نوجوون ها طوری ضد اسلام حرف میزنن که انگار بویی از دین نبردن...انگار خیلی با دین بیگانه هستن.. ما هم که انگار فقط اداشو در میاریم چون اگه واقعا مسلمان بودیم حتما میتونستیم تاثیرگذار باشیم!خدا خودش کمکمون کنه. ممنون جناب محمد امین
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
بله حرف شما کاملاً درسته، خواهش سرکارniva
هورام
هورام
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
نمیخوام از رفتار ها و افکار غربی ها حمایت کنم..اما اگه دقت کنین خیلی چیزا توی جامعه ی ما رواج پیدا کرده که در جامعه ی غرب یک رذیلت اخلاقی به حساب میاد... مثه دروغ گفتن که ما روزمون رو با دروغ شروع میکنیم و توجه به هیچی نداریم...اینجا تقریبا حیا دیگه از بین رفته؛نه تنها بانوانمون حتی مردامون هم اون حجب و حیای قبل رو ندارن... اونجا هر کاری انجام میدن متناسب با جامعه ی خودشونه ولی اینجا انگار نه انگار یک جامعه ی اسلامیه... اونجا هر آخر هفته مردم سری به کلیسا ها میزنن و به گناهانی که طی هفته مرتکب شدن و موجب عذاب وجدانشون شده اعتراف میکنن؛اما ما با پررویی تمام گناه رو مرتکب میشیم و بدون هیچ شرمساری به زندگیمون ادامه میدیم... اعمالش تقریبا مال اوناست و اسمشو ما یدک میکشیم....:((( --------------------------------------------------------------------------------------------- شاید بگین من توی جامعه ی اونا زندگی نکردم اما لااقل با افرادی که سالیان سال اونجا زندگی کردن هم صحبت بودم...در آخر متاسف اول از همه واسه خودم..:(((
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
١
می دونی خود همون به اصطلاح جوامع غرب با تزریق یک سری چیزها در جامعه ما باعث از بین رفتن خوبی های ماشدند، مثلاً اینکه امام صادق فرمودند که یکی از اثرات غنا از بین رفتن غیرت مردان و حیای زنان است! الان جامعه ی ما رو نگاه کنین که لبریز از غنا شده و ما همچنان سر خودمون رو مثل کبک زیر برف کردیم.
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
در غرب حتی مردم مومنشون هم مشکل دارند ، چون دین ناقصی دارند، دینی تحریف شده، اون ها دینشون در کنار زندگیشونه، دین باید مثل اسلام در متن زندگی جریان داشته باشد، برای هر قدمی که می خواهی تو زندگی برداری برنامه داره، هر قدمی با برنامه ی اسلام درسته!
هورام
هورام
٩٢/٠٤/٠٢
١
٠
حرف شما متیـــــــن.امّا واقعا هستن افرادی که اسلام در زندگیشون جریان داشته باشه و از ریا و دورویی دور باشن.. پیشانی ار ز داغ گناهی سیه شود...بهتر ز داغ مهر نماز از سر ریا....نام خدا نبردن از آن به که زیر لب...بهر فریب خلق بگویی خدا خدا...(امیدوارم متوجه منظورم شده باشین
shanba
shanba
٩٢/٠٤/٠٥
٠
٠
در سایت شخصی الهی قمشه ای شخصی درباره موسقی سوالی پرسیده که به نظرم جاب است شما هم بخوانید: نظر شما در مورد موسیقی چیست و چرا برخی موسیقی را جایز نمی دانند؟ پاسخ: خرد جمعی (collective intelligence) در طول تاریخ تا به امروز پیوسته ستایشگر موسیقی به عنوان یکی از بلندترین قله های زیبایی و معنویت بوده است و بزرگان جهان به اتفاق گفته اند آنچه در خرد جمعی انسانها مطلوب و محبوب است نشانی از محبوبیت و مطلوبیت آن در پیشگاه خدا است. بنا بر حدیث پیامبر اکرم هر انسانی بر اساس فطرت به دنیا می آید و دین ها و آئین ها، همه بعد از فطرت قرار می گیرند و بنابر آیات مکرر در قرآن فطرت انسان همان فطرت الهی است (فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا) بنابر این اگر تعارضی میان ظواهر دیانت و تفسیرهای دینی و فطرت آدمی باشد، آن مسموع نیست زیرا پیامبر اکرم فرموده است: (کلّ ما حکم به العقل، حکم به الشرع)، یعنی آنچه شرع به آن حکم می کند، عقل نیز با آن هماهنگ است و همچنین در حدیث دیگر آمده است که پیامبر فرمود (أنَّ العقل رسولٌ من داخل، والرسول عقلٌ من خارج،) یعنی عقل آدمی رسول الهی است در درون او و رسول الهی عقل آدمی است در خارج ذات او. شاید بتوان گفت که برخی از علمای دین به سابقه بعضی مجالس ناموزون که موسیقی نیز جزئی از آن بوده است در تحریم آن مجالس سخن گفته اند و آنرا مجلس غنا نام نهاده اند و ای بسا که این تحریم مشمول همانگونه مجالس است
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠٥
٠
٠
اینم از همون اظهار نظرهایی است که بالا بهت گفتم، رشته تحصیلی آقای قمشه ای چیه، فقه خوندن؟؟! پس حالا که فقط نخوندن نمی تونن برای اسلام حکم صادر کنند، هزارم که خدای الاهیات دنیا هم باشند، ایشان در مقامی نیستند که برای اسلام حکم صادر کنند،برای مثال آقای مکارم که می بینی آقای مکارم شده اند فقط 20 سال تو بحث نماز خارج فقه موندن!!! پس هرکی هرکی نمی تونه برای اسلام حکم بده، حکم دادن راحته و حکم اصولی و درست .......
نسیم
نسیم
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
واقعا بعضی از ماها هم خدا رو می‌خوایم هم خرما رو... تشکر.
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
خواهش :)
همه
همه
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
من از حرف هورام این طور برداشت کردم که ما با این که مسلمونیم و میدونیم دروغ گفتن کار بدیه بازم این کارو می کنیم اما غربی ها با این که مسلمون نیستند این کارو نمیکنند چرا ؟ حتما می خواهید بگویید چون آنها عاقل تر از ما و دیگران هستند. اصلا من نمیدانم چرا باید ما توی هر چیزی غرب رو الگو قرار بدیم مگه غیراز غرب ، مردم جاهای دیگر نمیدانند دروغ کار بدی است ؟! من یک سوال از همه دارم : شما تا به حال کسی رو دیدید که از آدم دروغ گو خوشش بیاد ؟ کسی رو دیدید که دوست داشته باشه با آدمی که سرشار از صفات رذیله است دوست بشه؟ این فطرت هر انسانه که به خوبیها تمایل دارد و ازبدیها می گریزد اصلا هم ربطی به شرقی و غربی بودن نداره ... آخ بمیرم برای غربی ها که می دانند دروغ گفتن کار بدیه !!!
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
ولی هوای نفس آدمی فطرتش رو می پوشونه!!!
هورام
هورام
٩٢/٠٤/٠٥
٠
٠
دوست عزیز منم منظورم بیشتر روی جامعه ی غرب نبود...چون توی متن آقای محمدامین بود درباره ی اونجا نوشتم والّا نه تنها اونا خیلی جاهای دیگه ام اینطوره... دروغ گفتن از ریشه کار صحیحی نیست...اما فقط میخوام بدونم قبول دارین که توی جامعه و فرهنگ ایرانی که دین 90% به بالای مردمش اسلام هست دروغ گفتن رواج پیدا کرده؟؟؟ قبلا میگفتن اگه میخوای بفهمی یکی دروغ میگه به چشماش نگاه کن..اما الان مردم با چشماشون هم دروغ میگن..!!!
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠٥
٠
٠
سید جمال الدین اسد آبادی می گوید: در غرب اسلام دیدم ولی مسلمان نه، در ایران مسلمان دیدم ولی اسلام نه!!!
ف
ف
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
منم به اي حرفا خيلي اعتقاد دارم ولي حتي تو مدرسه هم که بخواي از اين حرفا بزني همه مسخرت مي کنن
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
قرارا نیست که بار بقیه سخنرانی کنیم که ، باید با رفتارمون رو بقیه تأثیر بگذاریم!
mo_so
mo_so
٩٢/٠٣/٣١
٠
٠
از اظهار نظر در مورد مسائل و مقوله های مذهبی معذورم.
R-Rad
R-Rad
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
بی خیال شید این بحث تخصصی تر از این حرفاست
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
چیش تخصصیه؟؟!
R-Rad
R-Rad
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
چیش تخصصی نیست
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
دین در بردارنده ی زندگیه ماست، به نظرتون زندگی تتخصصیه؟!
R-Rad
R-Rad
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
زندگی کردن تخصص میخواد دوست عزیز! هر کس مسئول زندگی خودشه! در ضمن نمیشه یکطرفه به قاضی رفت و همه چیز رو با یه دیدگاه و در یه چارچوب بررسی و نقد کرد
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
اگه ما این قدر هم نتونیم در مورد دینمون صحبت کنیم، پس به نظر شما ما مسلمونیم؟؟!
R-Rad
R-Rad
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
درک آدمها از اسلام با هم فرق داره و بازم میگم هر کس مسئول کار خودشه
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
عزیزم هر کسی نسبت به جامعه ی خودش هم مسئوله! یعنی چی درک فرق میکنه!؟ مثلاً یعنی درک من اینه که لازم نیست حجاب داشته باشم و درک شما اینه که حجاب یک اصل مهمه اسلام است؟؟!
رضا
رضا
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
fبه نظر من الان شرایط جامعه فرق کرده مثلا امام علی می فرمایند : دانش با راحتی بدن به دست نمی آید در صورتی که امروزه روانشناسان می گویند باید در روز 6 تا 8 ساعت استراحت کرد وباید تفریح داشت انسان را به سمت زندگی شاد سوق می دهند
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
منظور حضرت امیر اینه که نری یک گوشه بشینی و بیگی دانش بیا من بخورمت ، برای عالم شدن باید تلاش کرد، پس اگه اینجور باشه زندگی ائمه ما باید کسل و بد می بود! ولی اونا همه چی شون متعادل بوده و اعمالشون رو با خط کش اسلام هم تراز می کردند!
همه
همه
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
در جواب ف : مگر قراره ما برای حرف دیگران زندگی کنیم ؟ به نظر من شما نباید به خاطر این که دیگران چه رفتاری با شما می کنند یا بعد از شنیدن عقیده شما چه تفکری نسبت به شما پیدا می کنند ، از ابراز عقایدتان صرف نظر کنید . شما هر کاری هم که بکنید نمی توانید جلوی حرفهای دیگران را بگیرید، آنها بازهم حرف هایشان را خواهند زد !! اگر بخواهیم بنابر حرف دیگران حرف بزنیم ، رفتار کنیم و زندگی کنیم انگار برده آنها هستیم ! ولی باید هر حرف را برای اهل آن زد . به هر حال همه ما از همه ی جهات رشد نمی کنیم ، گاهی در یک زمینه به رشد کامل می رسیم و از رشد در سایر زمینه ها باز می مانیم . اگر فردی که با شما مخالف است ، درک کافی داشت مسلما به جای به سخره گرفتن حرف های شما ، حرف خود را با دلایل کافی ثابت می کرد . بهتر است به این حرفهای خاله زنکی اهمیت ندهید و اگر می خواهید روی دیگران تاثیر بگذارید با عمل به آن کار، آن را تبلیغ کنید
همه
همه
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
آقای محمد امین ، شما گفتید هوای نفس آدمی فطرت اش را می پوشاند . این حرف صد در صد نیست . هوای نفس -همون طور که از اسمش پیداست - فقط یه هواست که میاد و میره ! فقط کارهای بد رو شیرین و لذت بخش و کارهای خوب رو خسته کننده و دور از تصور جلوه می دهد و غیر از این کار هیچ قدرت دیگه ای نداره و نمی تواند روی انسان تسلط داشته باشد یا ما رو وادار به انجام کاری بکند . این ما هستیم که اجازه وسوسه را به نفس اماره می دهیم یا در وسوسه رو بر رویش می بندیم . انسانی هم که به تزکیه نفس بپردازد و لحظه ای که وسوسه می شود به خدا پناه ببرد و به عواقب کارش در دنیا و آخرت فکر کند ، هرگز رام این هوس ها نمیشود و خودش را نمی بازد . پس نمیشه گفت هوای نفس جلوی فطرت را می گیرد . در ضمن ، حتی گناه کار ترین آدمها در وجود خودش نفس لوامه (سرزنش گر) رو داره که هی بهش میگه نکن ! گناه نکن ! پس اگر قرار بود نفس اماره فطرت هر انسان رو بپوشونه این آدم نباید این ندای درونی رو می شنید.
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠١
٠
٠
شما درست می فرمایید ، منظور منم صد در صد نبود.
sarv
sarv
٩٢/٠٤/٠٢
١
٠
بسم الله .... متأسفانه این موضوع در جامعه دیگه کاملا عادی شده . مهم ترین دلیلش هم افراط و تفریط افراد در برابر این مسئله هستش . کلا رفتارهای افراد جامعه در برخورد با اینجور مسائل یک جورایی جاهلانه بود!
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠٣
١
٠
امیر المومنین می فرمایند: نمی یابی جاهل را جز در افراط و تفریط!!!
shanba
shanba
٩٢/٠٤/٠٧
٠
٠
در ضمن ما اینجا هستیم تا اطلاعات همدیگر رو به اشتراک بذاریم تا سطح آگاهی خودمان رو بالا ببریم نه اینکه به تخریب هم بپردازیم. به نظر من بهترین راه هم اینکه با دلیل و مدرک نظر مخالف خودمون رو اعلام کنیم نه اینکه بخواهیم با کوچک کردن نظر همدیگه نظر خودمون رو بالا ببرم.
m.a.sh.a
m.a.sh.a
٩٢/٠٤/٠٧
٠
٠
اگر از طرف بنده سوء تفاهمی اتفاق افتاده از شما شدیداً عذر خواهی می کنم.
love london
love london
٩٢/٠٤/٠٣
٠
٠
نمیدونم چی بگم
khashme shab
khashme shab
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
عالی بود
khashme shab
khashme shab
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
عالی بود
دختر آسمان
دختر آسمان
٩٢/٠٤/١٤
٠
٠
ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس... نمیدونم چی بگم...
٩٢/٠٤/٣٠
٠
٠
آخر "توجیه" یا "توجیح"...
r_roshnavand
r_roshnavand
٩٢/٠٧/٠٦
٠
٠
سلام ممنونم
پربازدیدتریـــن ها
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
برای پدر مهربانم

خورشید ِ گل فروش

٩٥/٠٩/٠٩
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
چه کاریست؟

فهم

٩٥/٠٩/٠٨
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
وقتی در 24 ساعت یک ملت عزادار می شود...

تراژیک ترین دو روز

٩٥/٠٩/٠٨
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
وقتی آقا جان، خانوم جان، بابا و مامان با هم پرکشیدند

بلیط رفت و بی برگشت!

٩٥/٠٩/٠٩
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤