برای تو می‌نویسم ...
صدآفرین‌هایت نزد خداوند محفوظ است

برای تو می‌نویسم ...

نویسنده : Eli-soltani

برای تو می‌نویسم...

برای تو که حاضر نیستی در این گرمای داغ و طاقت فرسای تابستان چادرت را در ازای لذت خنک شدن معامله کنی و کنار بگذاری.

برای تو که حاضر نیستی چادرت را با لذت ظاهریِ خوش تیپ شدن، با لذت دیده شدن و با لذت پوشیدن لباس‌های تنگ و کوتاه و رنگارنگ عوض کنی.

برای تو که دشواری‌های پوشیدن چادر را در مدرسه، دانشگاه، محل کار، کوچه و خیابان تحمل می‌کنی اما آن را کنار نمی‌گذاری.

برای تو که چادرت را به شایستگی در تن خود حفظ می‌کنی و حرمت چادر را در جامعه با شلخته پوشیدن و رها کردن آن نمی‌شکنی.

برای تو که از عمق جان باور داری که شهدا سرخی خونشان را به سیاهی چادر تو امانت داده‌اند و تو باید امانتدار خوبی باشی.

برای تو که وقتی پیش از یک خانم بدحجاب وارد فروشگاه می‌شوی فروشنده حق تو را فراموش می‌کند و به کار آن خانم بدحجاب سریعتر رسیدگی می‌کند ولی این بی‌عدالتی ها نه تنها تو را سست نمی‌کند بلکه اراده‌ات را قوی‌تر می‌کند.

برای تو که وقتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی زنان شیک و باسواد و موفق را بدون چادر، و زنان ساده لوح و سخن‌چین را چادری نشان می‌دهد غمگین می‌شوی و اشک در چشمانت حلقه می‌زند ولی این بی‌مهری‌ها تو را از داشتن حجاب پشیمان نمی‌کند.

برای تو که هم حجاب ظاهر داری و هم حجاب باطن و همچون خیلی‌های دیگر نیستی که چادرت وسیله‌ای باشد برای سرپوش گذاشتن بر نگاه‌ها و پیامک‌ها و دوستی‌های مفسدانه‌ات.

آری دوست من برای تو می‌نویسم و به تو افتخار می‌کنم، به تو که سال‌هاست عفیف و محجوب مانده‌ای ولی هیچ‌گاه کسی به خاطر نمره‌های بیستت در درس‌های عفت و نجابت، مهر صدآفرین روی برگه‌ات نزده است.

اما مطمئن باش که صدآفرین‌هایت نزد خداوند محفوظ است.

 

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
javad agha
javad agha
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
سپاس ...................همین
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
سپاس از شما واسه خوندن این مطلب ...
mahshid
mahshid
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
چی بگم........بعضی جاهاش قابل قبول نبود
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
حرف دلتو بگو مهشید جان ... از نظرت کجاش قابل قبول نبود؟! :)
i-azimi973
i-azimi973
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
خیلی قشنگ بود........
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
ممنون آقای عظیمی ...
نگارا
نگارا
٩٢/٠٤/٠٩
١
٢
متاسفم وااااقعانكه...........بيخيال.
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
دیگه واقعا نمیدونم چی باید گفت....هرچی تو مطلب قبلی راجع به فلسفه اش گفتیم شما حرف خودتونو زدین همون بیخیال بهتره...
نگارا
نگارا
٩٢/٠٤/٠٩
١
١
من بحثي نكردم دفعه پيش و فلسفه اي هم نشنيدم از شما!!!حرف خودمم نزدم وقتي تو اون متن نوشته من با چادرم... وقتي تو اين متن نوشته شده حتي اونايي كه چادرشون خيلي محكم نيس فلان...كي ميگه نماد حجاب اسلامي چادره؟!مثه اينه كه بگي نماد مذهبي بودن ريش گذاشتن!!يعني كسي كه ريش نداره ريششو ميزنه خارج از دينه و اسلامه.. شما پسري هيچ وقت حرف منو نميتوني متوجه بشي.منم بحثي ندارم هركس مي تونه با طرز فكر خودش زندگي كنه!!ن من نظرمو تحميل شما ميكنم نه شما سعي كنيد فلسفه حاليه من كنين
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
نگارا جان منظور حجابه من تو مطلب قبل هم به این موضوع اشاره کردم ... نگارا مگه ما مسلمان نیستیم تو دینمون به حجاب تاکید شده ... من نمیدونم چه مشکلی هست میخوام واسم شفاف سازی کنی تا حلش کنیم ...
نگارا
نگارا
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
من مطلباي ديگتو نخوندم اما تو همين دو تا مطلب ميگي كه چادر چادر هيچجام نگفتي كسايي كه با حجابن كلا و در همين مطلبتم بي حجابارو كه ديگه تي وي نميارن كسايي كه ميان چادر ندارن مانتويي اما پوشيده..ديگه من برداشتمو از متن ميكنم وقتي صد بار گفته شده توكه چادر داري فلان خب من الان بگم نه با مانتويي ها هم هست..من بحثي ندارم شما انتخابت مباركت عزيزم ولي نميدونم بگم يا نه اما ميگم من خودم به شخصه اگه چادري بودم هيچ وقت اينجور 100 بار اعلام نميكردم!!مثه اينكه هروز بياي بگي من قرآن و حفظم مثلا..ريا ميشه ديگه..
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
این واسه این نیست که بگم من چادری ام البته به چادری بودنم افتخار میکنم اما برای ترویج حجاب لازمه ...و چادر هم برای حجاب نماده نگارا و البته حجاب برتر ...
hossain_62
hossain_62
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
واقعا عالی بود... چرا بعضی دختر خانما به دل گرفتن...؟؟؟؟؟
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
حسین اقا در متن قبلی خانوم سلطانی که راجع به همین موضوع بود خیلی بحث شد سر این موضوع و من فکر میکنم کاملا شفاف سازی کردیم اما نمی دونم چرا ناراحت شدن بعضیا
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
ممنون حسین آقا ... انشالا که این کدورت ها برطرف بشه و بتونم منظورمو کامل و واضح بفهمونم و به هدفم یه کمی نزدیک بشم ...
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
بازم خوب بود بانو سلطانی شما ادامه بدین....
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
مرسی ... حتما ادامه میدم ... ممنون از همراهیتون ...
firuze
firuze
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
آخ که چه زیبا مینویسید/// من همیشه به چادری بودنم افتخار کردم چون نه به زور بوده نه خلاف میلم خودم انتخاب کردم/// کاش یک کار گروهی در همین زمینه تو سایت انجام بشه به کمک پاییز ....راستش یک چیزی در ذهن دارم ایشالا عملیش میکنم///
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
فیروزه جان ممنونم منم به تو افتخار میکنم ... راستی در مورد اون گروه بهت یه ایمیل زدم حتما ایمیلتو چک کن ...
firuze
firuze
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
نرسیده عزیزم
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
دوباره ارسال کردم فیروزه جان
firuze
firuze
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
درسته همه حجاب چپادر نیست ولی چادر یک قشنگی دیگه ای داره ///ریشه تو فرهنگ ایران//
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
:) موافقم
ar_gholizade
ar_gholizade
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
نمیدونم چرا حرفاتون می گیره منو، مطمئن باشید اونایی که حرفاتونو نغض می کنن یه روز پشیمون میشن ، خیلی جالب بود مرسی
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
لطف دارین ... امیدوارم به حقیقت موضوع حجاب پی ببرن ...
نگارا
نگارا
٩٢/٠٤/٠٩
٢
٢
آقاي رادمهر اين يعني مني كه چادري نيستم ... هستم!! اگه يه مغاذه دار مريضه تقصير منه؟اگه خيليايي كه مرتبنو شيك اما چادري نيستن ميان تو تي وي ميحرفن بايد ممنوع كرد علمشونو؟لذت خنك شدن يعني چي؟كمن كسايي كه با چادر خيلي هم آراسته ان؟حالا من كه چادري نيستم پس عقده خوش تيپي دارم؟؟الان من چادري بشن خونه شهدا ديگه پايمال نميشه نه؟؟الان ماها عفيف نيستسم ديگه؟ماها كه چادري نيستيم از نظر شما چادريارو مسخره ميكنيم بهشون اهميت نميديم و هزار تا چيزه ديگه؟!!اين توهينه..
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
کسی رو نباید ممنوع تصویر کرد اونا دوست ندارن چادر سرشون کنن کسی هم مسخرشون نکرده در ضمن کسی نگفته که شمااااا عقده ی خوشتیپی داری حالا شما نه ولی 70 درصد این خانم هایی که حجاب درست ندارن عقده دارن مطمئن باش درضمن کسی نگفته شما عفیف نیستی شاید این متن ی ذره مبهم بوده باشه ولی مطمئن باش خانم سلطانی قصد توهین به کسی رو نداشته شما به خوت گرفتی و خیلی سریع جبهه گرفتی
firuze
firuze
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
قبول دارم بهتر بود میگفتن حجاب ولی نگارا جون منظور ایشون کسایی بودن که حجاب ندارن//و چون کامل ترین حجاب چادره ایشون چادرو در نوشته هاشون میگن//
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
نگارا جون عزیز من اینجا به کسی توهین نشده ... اگه حجاب حفظ بشه یعنی حرمت خون شهدا رو حفظ شده ... و حجاب تنها با چادر میسر نیست و چه بسا مانتویی های باحجاب زیادی هم داریم منظور حجابه بانو ...
Shazdehpesar
Shazdehpesar
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
مطلب زیبا و تامل برانگیزی بود خانم سلطانی.تشکر. فقط در بعضی از موارد،مقداری زیاده روی شده است که فکر می کنم دلیل ناراحتی برخی از دوستان گرامی باشد...
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
مشکل ناراحتیشونو میدونم و انشالا هرچه زودتر برطرف میشه ... ممنونم دوست جیمی جدید :)
Golbarg
Golbarg
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
زیبا بود اما خیلی زیاده روی نکرده بود؟...من چادری نیستم اما لباس تنگ و کوتاه و چسب نمی پوشم..مث خیلی های دیگه هم از این طور دیده شدن ها متنفرم..حالا چون چادری نیستم ینی دوس دارم دیده بشم؟..یا هزار چیز دیگه..این دوره زمونه بعضی ها به چادری ها هم گیر میدن..همش یه طرف قضیه..یه بار هم بگید آقا نگاه نکن.درسته زن باید حجاب خودشو داشته باشه اما..اصلا ولش کن..من حوصله بحث ندارم!.در کل ممنون
firuze
firuze
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
همین که شما حجاب کامل دار ی درسته مهم چادر نیست مهم حجابه اما چون چادر کامل ترینه ایشو ن این رو مثال زدن//من هر چی فکر کردم دیدم نمیتونم مانتو بپوشم و با حجاب باشم واسه همین تصمیم گرفتم چادری بشم// ولی خب یکی چادر نداره ولی حجاب کاملی هم داره//////
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
گلبرگ فیروزه لطف کرد و جواب داد ممنون از حضورت ...
bye
bye
٩٢/٠٤/٠٩
٠
١
D:
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
...؟؟؟!!!
وصال
وصال
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
من در مورد متن قبلی هم گفتم ............ به نظرم مقایسه هاتون خیلی سنجیده نیست و بهتره که مردم رو قضاوت نکنیم البته ببخشید که رک بهت میگم ولی مهم اینه که آدما چطور فکر میکنند من خودم کلی دوست دارم که چادر نمیپوشند ولی طرز فکر خیلی ارزشمندی دارند بازم میگم قضاوت مردم اصلا کار درستی نیست شاید گناهش خیلی بیشتر از بی حجابی
firuze
firuze
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
آره خب مثلا بین دوستام فقط من چادری ام ولی تو متن ایشون به طرز فکر اشاره ای نشده بو....
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
وصال عزیزم طرز فکری که با عمل هماهنگ نباشه فایده نداره ... طرز فکری ارزشمنده که جایی برای حجاب هم داشته باشه ... و اینکه اینجا قضاوتی انجام نشده تنها حقیقتی گفته شده ...
وصال
وصال
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
همین که به نظر شما طرز فکر آدم ها با چادری بودنشون ارزشمند میشه قضاوته عزیزم........ در هرصورت هر کسی یه نظری داره دیگه .............. افکار همه ی افراد ارزش داره چه چادر بپوشند چه نپوشند ....
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
وصال جان اگه به کامنتم توجه کنی نوشتم حجاب عزیزم ... به نظرت احترام میذارم اما جا برای حرف زیاد دارم ...
نگارا
نگارا
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
خيلي بات موافقم وصال!!ميبيني خانم سلطاني شما ميخواي بگي ماها طرز فكرمون بي ارزش و غلط و شما خوب فكر مي كنيم.
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
طرز فکری که با عمل خوب همراه باشه ارزشمنده نگارا ... من هیچوقت همچین جسارتی نکردم ...
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
کسی که چادر سرش میکنه باید چادر رو درک کن نه بعضی ها که به زور خانواده چادر سرشون میکنن من چادریم چادرمم با عشق سرم میکنم در ضمن زیاده روی نشده خوب بعضیا هستن که با پوشیدن لباسای تنگ قصد دارن خودشونو به نمایش بزارن البته اینکه همه رو به ی چشم نگاه کرد کار درستی نیست مثل بعضیا که درباره ی چادریا میگن همین چادریا از صدتا بدحجاب بدترن شاید خدایی نکرده بعضیاشون اینطوری باشن ولی همشون نه اینکه تر خشک همیشه به پای هم میسوزن خیلی بده
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
خیلی خوشحالم که با عشق چادرت رو بر سر میگذاری ... ممنونم که وقت گذاشتی
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
درضمن دوستان جالب بدونین حجاب ازخیلی قبل پیش در ایران بوده حتی قبل از اعراب وقتی دختری ازدواج میکرده حتی به برادر وپدرشم نامحرم میشده اگه زنی بیرون از خونه با مردی حرف میزده شوهرش اجازه داشته طلاقش بده بدون پرداخت مهریه ایمن مطالبو واسه کسایی گفتم که میگن اعراب حجاب و چادرو به ایرانی ها تحمیل کردن
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
هیچوقت تحمیلی در کار نبوده ... باز هم سپاسگذار :)
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
خیلی جالب بود چیزی که داشتم دیشب بهش فکر میکردم . سپاس
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
سپاس از شما بانوی مهربون ...
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
من باچادر موافق نیستم...مانتویی هستم...
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
میخوام دلیل مخالفتت رو بدونم البته اگه برات امکانش وجود داره ...
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
اون پایین گفتم ...ازنظرمن یکی همه چادری ها ارزشمند نیستن . قابل تحسین ..من فاحشه چادری یم می شناسم..کیف قاپ چادری هم داریم....پس هرکی چادر پوشید لوح افتخار ندین دستش..درضمن چادر به صراحت گفته نشده..اگه لازم بود..حتما میگفتن چادر ولا غیر...شما بهتر تشخیص میدی یا خدا؟
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
ای داد ... چادر لباس حضرت زهراست ... توهین نکنین آتنا خانوم ... اونا واسه بدجلوه دادن چادر و چادری اون کارو انجام میدن ... برو پایین مفصل توضیح دادم ...
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
هیچ جای دین ما کلمه چادر نیومده...پس الکی چادر چادر نکنین ...اومده حجاب...بامانتو و شالم میشه حجاب داشت ....
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
همین که با مانتو حجابتو رعایت میکنی خیلی ارزشمنده ...
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
دوست عزیز توی دینمون و همچنین قرآن کلمه ی جلباب اومده جلباب یعنی چادر پس بدون اینکه بدونین لطفا چیزی نگید
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
جلباب به چه معناست؟ براي جلباب دو معنا ذكر شده است: 1- پوششي كه سر و گردن و بالاتنه را مي‏پوشاند (مقنعه). 2- چيزي كه تمام بدن را بپوشاند (چادر). بنابراين نمي‏توان گفت كه جلباب منحصراً بر چادر دلالت دارد. در مورد سوالات احکام، جهت اطلاع از آخرين استفتائات با دفتر مرجع تقليد خود در تماس باشيد..اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
١
١
شما هم وقتی چیزی نمی دونی حرف نزن
.........
.........
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
هیچ وقت هیچ وقت نمیشه با مانتو حجاب داشت ببخشید ها اون برامدگی هاتون رو چه طوری می÷وشانید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
من که هرچی میگم دوستان همون حرف خودشونو میزنم دیگه چیکار کنم خب....
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
صبر و تحمل :) ... باز هم ممنون از همراهیتون ...
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
رادمهر بعضی از این دوستان دوست ندارن قانع بشن و الا مطمئن باش خودشونم میدونن حرف ما درسته
Dokhtare Mashreghi
Dokhtare Mashreghi
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
بسی زیبا...ممنون...
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
بسی ممنون و متشکر بانو ...
Vania
Vania
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
طبق آیات قرآن حجاب زن که از آن به جلالیب نام برده شده باید طوری باشد که سر تا پای اورا بپوشاند.که از نظرمن چادر بهترین گزینه میباشد اما معتقدم فرد مانتویی که بتوان خود را کامل بپوشاند چه بسا از بعضی چادری ها (چادری نما) بهتر باشد.الا ایحال فکر میکنم انتخاب بین چادر یا مانتو، انتخاب بین به و بهتر است.البته این نظر بنده است.
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
نظرت خیلی ارزشمنده ... سپاسگذار ...
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٤/٠٩
١
١
توی قرآن فکر میکنم آیات 30 و31 سوره نور گفته چیزی که تمام بدن رو بپوشونه بعدشم توی گزینه اول گفته مقنعه ولی بعضی از شماهایی که میگین با مانتو میشه حجاب کامل داشت شال سرتون میکنین شال که احتمالا جزو معنی های جلباب نیست؟؟؟
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
مانتو مگه همه بدن و نمی پوشه؟شال هم وقتی می بیندی موها و گردنتو می گیره ..تا پایین تر ازگردن...و یقه ....شال داریم تا شال ...چرااونم میشه جلباب
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
چادری فاحشه و دزد م داریم ...پس همه چادری ها خوب نیستن...
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
توی تعریفاتی که بالا کردی اسمی از شال نبرده بودی برده بودی این نظر شماست که داری میگی برو از مرجع تقلیدت بپرس ببینین همین نظر رو داره عزیزم از نظر خودت توبا چادر حجابت کامل تره یا مانتو مانتو به آدم میچسبه تازه جلب توجه هم هست
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
نه نیست....مانتو هم حفظ حجابه ....حتما نباید مانتو چسب پوشید
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
خوب بعضی اوقات میچسبه ولی جلب توجه که هست ببینین آقایون ی غریزه هایی دارن خانما ی غریزه هایی اینا رو خودت میدونی مرد با دیدن ی ذره تنگی مانتو یا هرچی ی رنگ جیغی تحریک میشه هم تو گناه میکنی هم اون مرد مگه نه خوب چرا با ی چادر سر کردن جلوی این گناهو نگیری؟
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
این چادر ملی و دانشجویی . شال دار و غیره که بیشتر از مانتو می چسبه ....دیگه حرف خنده دار نزن
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
به نظرم من همه چادری ها خوب نیستن..چادری فاحشه و کیف قاپ و قاتل و ...هم داریم ..هرکی چادر سرش کنه نشان خوب بودنش نیست ....
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
آره قبول دارم اونا رو بهش اصلا نمیشه گفت چادر الان دارن از چادر به عنوان مد استفاده میکنن چادر ملی چادر برق دار چادر شالدار به قول خودت غیره
دایی علی
دایی علی
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
من که یک آقا هستم ولی حجاب به چادر نیست چون زیر چادر هم خیلی کارها میکنن حجاب مصونیت است نه محدودیت انشاا.. که درست نوشتم ممنون
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
اره..منم صدبار این و گفتم ادمین حذف زد....بعضی از زنان چادر سرمیکنن برای مخفی شدن...برای کیف قاپی و هرکار دیگه..چون کسی بهشون شک نمیکنه
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
زنان بدکاره ..الان جمله خوب شد
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
خودتون دارین میگین بعضیا پس همه رو نباید به ی چشم نگاه کرد چون اون با استفاده ازچادر این کارو کرده دیگه حجاب به چادر نیستو چادر بده
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
اونا از چادر سو استفاده میکنن و به قول دوستمون نباید همه رو با یک چشم دید ... اونا واسه بی حرمت کردن چادر دست به چنین کارهایی میزنن ... واسه بدجلوه دادن چادر ...
a-pooryousof1373
a-pooryousof1373
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
افرين خيلي زيبابود
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
ممنونم ...
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
بااین بحث نه من چادری میشم نه شما مانتویی ...پس ادامه ندیم بهتره..خصوصا که ادمین حقایق و حذف میکنه
یه آدم
یه آدم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
بله بحث کردن بی فایدست چون شما قبول نداری حرف ما رو وقبول نخواهی کرد چون دوست نداری
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
بنده جسارتا دوست داشتم در خدمت همه عزیزان گفتگویی در این باره داشته باشم؛ همین اولش هم عرض کنم به عنوان یک شخص حقیقی هستم نه حقوقی// رسول گرامی اسلام که چون نوری تاریکی ها ظلمت را روشن نمودند در مورد علت مبعوث شدنشان می فرمایند که: « من برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده ام» / این مکارم اخلاق با ارزش های اخلاقی فرق دارد. حالتی ویژه تر و عمیق تر از یک صفت اخلاقی است. «حیا» یکی از مکارم اخلاق است. در اهمیتش همین بس که حدیث داریم که : « کسی که حیا ندارد دین ندارد» این حیا در پوشش، در گفتار، در نگاه و حتی در عبادت تجلی دارد. مثالی عرض می‌کنم: « زمانی که دانشجو بودم، خیلی از پسرها را می دیدم که واقعن بچه‌های معتقد و خوبی بودند، نماز می‌خواندند ولی در ارتباط با جنس مخالف، در صحبت کردن و حتی در خطاب کردن به شدت راحت بودند، از بردن اسم کوچک یک خانم ابایی نداشتند، این یعنی حیا در این افراد کم بود. آن طرفش هم بود پسرهایی که وقتی خانمی سؤال از آن‌ها می پرسید، با متانت، و بدون هیچ‌گونه مسأله پاسخ می دادند و با حیا رفتار می‌کردند.»//// یا مثال دیگر: « اخیرا متأسفانه مد شده که مردها لباس کوتاه، شلوار چسب بپوشند؛ وقتی این لباس را آدم می پوشد می داند که خیلی از قسمت‌های بدنش دیده می شود، اگر در این حالت احساس شرم نداشته باشد، خجالت نکشد یعنی حیائش کم است.»////
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
همانطور که عرض کردم بخشی از حیا در انسان در پوشش نمایانگر است. ممکن است فردی پوشش اش کامل و عالی نباشد ولی گفتارش و رفتارش آکنده از حیا باشد، ولی این موارد اگر چه هستند ولی در برآیند کلی جامعه اندک هستند. ایمان دارم که خانم‌های غیرچادری جیم همگی در این دسته هستند زیرا به جای بسیاری از محیط‌های غیر اخلاقی دیگر در این محیط – با همه محدودیت‌هایش – حضور دارند./////اما بیشتر صحبت سر خوب و خوب تر است. آنچه از قرآن و روایت و بخصوص سیره ائمه اطهار بر می آید بر انتقال حس حیا است. مثالی عرض می‌کنم: « هر زمان که حضرت زینب می‌خواستند به زیارت قبر نبی اکرم مشرف شوند، امام حسن و امام حسین مسیر را بررسی می کردند که افراد چشم ناپاک حضور نداشته باشند و حتی چراغ‌های نزدیک قبر را کم می‌کردند تا خواهر ایشان در حیا و پوشش باشد» یا نمونه‌های فروان دیگری که نشان می‌دهد رفتار ائمه با همسران و دخترانشان چگونه است./////
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
پس اگر با نگاه حیا به داستان حجاب بنگریم، می بینیم که علاوه بر پوشاندن بدن، لباس باید طوری باشد که زنانگی زن و مرد در آن نمایان نباشد. اندامشان چه زن و چه مرد محفوظ بماند. البته خانم‌ها در مورد خانم‌ها این حدود بیشتر است. بالاتر از این حتی نوع راه رفتن یک خانم نیز از زاویه حیا برای خودش داستان دارد؛ داستان دختران حضرت شعیب یکی از بهترین نمونه‌های قرآنی است.//// اما در این نوشته و نوشته‌هایی از این دست. به هر دلیل بدون مقدمه به یکی از مصادق حفظ حیا یعنی چادر اشاره شده است و به نظرم بخش زیادی از آنچه نوشته شده درست است. اما چون بحث باز نمی شود برای دوستان سؤال پیش می اید که آیا کسانی که در این دایره نیستند پس در نقطه مقابل هستند؟ پاسخ قطعن منفی است. هر فردی در مراتبی از حیا قرار دارد و چه بسا این موقعیت‌ها برای یک خانم مانتویی و با حیا هم رخ داده باشد. یک خانم با حیا نمی رود با فرشنده چخ چخ کند تا کارش زودتر راه بیفتد، خواه چادری باشد یا مانتویی.//// پس بحث در مورد چادر در مورد با حیا بودن در بهترین مرتبه پوشش است. این یک اصل است که وقتی انسان ظاهرش آراسته شد و توانست در ظاهر به مرتبه عالی برسد، راه برای اصلاح نفس و مبارزه با بی حیایی در نگاه و گفتار نیز باز می‌شود. /// شخصا تا سن 22 سالگی ریشم را از ته می زدم، چهره‌ام هم شبیه آدم‌های مذهبی نبود. لباس‌هایم هم همینطور. وقتی در چهره‌ام تغییراتی دادم و محاسن گذاشتم و اندکی نوع پوششم را تغییر دادم دو اتفاق مثبت برایم پیش آمد. یکی اینکه به وضوح احساس می‌کردم موقیعت‌های گناه آلود کمتر برایم پیش می اید و دوم اینکه هرگاه نفسم وسوسه ام می کرد به خاطر ظاهرم خجالت می کشیدم که برخی از کارها را انجام دهم. /// فکر کنم کامنت ننوشتم، یک پست نوشتم، ببخشید خیلی خیلی طولانی شد
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
استاد نادری ممنون از توضیحات خوبتون....من نمیدونم کجای این مطلب و مطلب قبل توهینی بوده که بعضی ناراحت میشن و اینطور چکشی برخورد میکنن
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
خیلی عالی بود ... ممنونم ... سپاسگذار از توجهتون ...
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
رادمهر جان؛ علت اصلی این برخورد طرح نکردن مقدمات برای یک بحث هست، شما برای یک موضوع به این مهمی باید مقدمه چینی کنی، صغری کبری بچینه تهش خود خواننده به این نتیجه برسه چادر خوبه، اشکال مطب در «رو» بودنش هست
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
خب واسه همین برای اون موضوع دیشب بهتون گفتم اگه موافقت بشه خیلی از مشکلات حل میشه آقای نادری ...
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
بعضی می گویند چادری ها خودشان از همه بدترند... رعایت حجاب فقط با چادر میسر نیست، بلکه چادر حجاب برتر است. در تمامی اقشار مختلف جامعه، از جمله پزشکان، نظامیان، معلمان، کارمندان، روحانیون و... تعدادی آدم بد دیده می شوند. آیا می توان گفت: پزشکان، نظامیان و... از همه بدترند و هیچ کس نباید دیگر پزشک شود؟1 در قشر افراد بی حجاب هم رفتار هایی ( اعم از خوب و بد ) دیده می شود. نکته اساسی و مهم اینجاست که اسلام ملاک است نه او که مدعی مسلمانی است. اگر فرد چادری به گناه های دیگر آلوده است، حتما به خاطر آن گناهان، خداوند او را مجازات خواهد کرد، ولی به خاطر حجابش به او پاداشت خواهد داد. البته اگر به خاطر اطاعت از فرمان الهی چادر بر سر کرده باشد. همانطور که اگر فرد بی حجابی دارای اعمال خوبی باشد، به خاطر آن اعمال پاداش دریافت خواهد کرد ؛ به شرط آنکه نیتش خدایی باشد ؛ ولی به دلیل نداشتن حجاب، مجازات در انتظار او خواهد بودو در گناه کسانی که بر اثر بی عفتی او به انحراف کشیده شده اند شریک است. البته نباید از این نکته گذشت که هر کس مانتویی باشد بی حجاب نیست و شاید خیلی از افراد از جمله خودم مانتویی باحجاب را به چادری بی حجاب ترجیح میدهیم اما اعتقاد داریم که حجاب برتر چادر است
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
١
١
پس بهتر بنویسی برای تو که حجاب داری ...و حجابت را حفظ میکنی ...حتی بامانتو و شال .....نگین فقط تو که چادر می پوشی ..چادر چادر چادر ....اوکی ...اونام همین حفظ حجاب و میکنن بامانتو..خیلی ازمانتوها بهتر ازچادر ملی دانشجویی ...و شال دار...این چیزاس که بهشون چسبیده و خنده داره بعضی هاش....
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
ما که باهم دعوا نداریم آتنا جان من همون بالا ازت به خاطر حجابت تشکر کردم اما اعتقادم به حجاب برتره ...
ati200
ati200
٩٢/٠٤/١٠
١
٠
کسی هم دعوا نکرد...شما سعی کنین اعتقاداتتون و به بقیه تحمیل نکنین عزیزم..
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
تحمیلی در کار نیست آتی جون من از موضوعی که بهش علاقه داشتم مطلب گذاشتم ... من نمیدونم شما چرا به خودتون میگیرید ...
ati200
ati200
٩٢/٠٤/١٠
١
١
من به خودم نمی گیرم...کلی حرف میزنم
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
٢
٠
اقای نادری..منم بادخترانی که مانتو تنگ میپوشن...ساپورت به جای شلوار..و یه شال کوچولو درحال سقوط موافق نیستم..خصوصا باارایش های زننده...ابروی هرچی دختره بردن....ازاون طرف بااقایون که شلوار فاق کوتاه می پوشن لباس تنگ..شلواری که این روزا مد شده..مخالفم....اما باچادر هم موافق نیستم..بامانتو و شال میشه حجاب داشت..موها پوشیده..و مانتو تنگ نباشه....نباید حکم به چادر کرد و فقط ..مرسی از نظراتتون
باران
باران
٩٢/٠٤/٠٩
٢
٠
ممنون . دوستان هیچ کس مجبور به انجام کاری نیس چرا به هم دیگه و دیگران توهین میکنین؟ ای بابا ناسلامتی شماها تحصیلکرده های این جامعه این
ati200
ati200
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
لایییییییییک
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
باهات کاملا موافقم سپاسگذارم باران جان ...
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
الان چرا دعوا میکنین؟؟؟کی به کسانی که مانتویی هستن توهین شده؟؟؟واقعا نمیدونم چرا فقط به واژه ها توجه میکنین....استاد نادری مگه مساله چجوری گفته شده که اینقدر کوبیده میشه؟؟؟مگه توهین شده؟؟؟کسی گفت مانتوی دوستان اینجا بی حجابیه؟؟؟هزار بار توسط خود نویسنده هم گفته شده چادر رو نماد حجاب در نظر گرفتن دیگه از این واضح تر؟؟
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
ببین عزیز، توی جامعه ما چون حجاب اجباری هست دو گروه داریم، کسانی که مانتویی هستند (که البته در مراتب مختلف هستند) و کسانی که چادر می پوشند (اون ها هم در مراتب مختلف هستند) بعدش وقتی شما میگی فلان خانم بدحجاب، یا فقط داری از یکی از دو گروه صحبت می کنی، طبیعی هست گروه مقابل گارد می گیره، دلیلش اینه
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
واقعا متاسفم...برای کسی نه برای خودم متاسفم برای خودمون که فقط به اسم مسلمانیم....تو روزگاری که تو میانمار سر بچه های مسلمانورا می برن،اعدامشون میکنن،خانواده هاشونو سلاخی میکنن،تو مصر یه دختر 5 ساله رو شکنجه میدن،قلب بچه هارو زنده زنده بیرون میارن از سینشون شماها سر یه مساله ای مثه این بکوبین تو سرهم....آره ما باید حواسمون پرت بشه از جنایت های اونا....واقعا متاسفم برای خودم...
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن ... داریم گفتگو می کنیم، توی سر هم که نمی زنیم، بهترین نتیجه ها از گفتگو حاصل میشه. من هیچ وقت از این گفتگو ها خسته نمی شم
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
http://files.facenama.com/i/attachments/1/1366268664526533_thumb.jpg......این عکس بچه هارو ببینین که به جرم مسلمان بودن اعدام شدن...استاد نادری خواهشا تایید کنن این لینک هارو
taba_sa
taba_sa
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
من که جرأت نمیکنم نگاه کنم.... اصلن دلشو ندارم.... همون یه دونه مطلب و عکس مصر برام کافی بود.... هوز که هنوزه جلو چشامه..... :(((( هر وقت بهش فکر می کنم بغض میکنم....
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/92-03/24/346640_947.jpg این بچه سر بریده شده....چی از زندگیش فهمیده؟؟؟حالا هی دعوا کنین...
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
حرفام همینایی بود که گفتن خودتون میدونید....انقدر باهم یحث کنید و به هم توهین کنید تا ببینیم به چی قراره برسیم....نه که خیلی الان خیلی اتحاد داریم باهم هرچی خراب بشه اشکالی نداره اصلا راحت باشین...همه ی دنیا که مارو می کوبن چرا خودمون خودمونو نکوبیم....
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
گفتگــــــــــــــــــــــــــــــــــو
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
با خوندن نظرات بعضی از دوستان که کاملا معلومه داریم گفت و گو میکنیم!!!
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
قرار نیست همه خیلی لطیف نظرشون رو بگن عزیز من، بعضی ها مثل خودم تند می نویسن
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
تند نوشتن با توهین فرق داره...اینکه میگن شما حرف نزن ینی تند گقتن یا توهین کردن؟
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
نظر بالایی اش هم تند بود، از قدیم گفتن جواب های هوی است، حالا شما کوتاه بیا، یعنی باید ریش گرو بذارم؟
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
خب من همون اولی رو میگم دیگه استاد....فرقی نداره طرف با من موافق بود یا مخالف نباید اینجوری برخورد بشه کلا.....نه حیف ریش شما نیست:))
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٤
١
تفاوت است بین دانستن و فهمیدن. دانستن و حتی فهمیدن نسبی است می توان به جرات گفت آنکه مدعی است همه چیز را می داند و برای هر پرسشی ،پاسخی خام دارد، نادان است. (دکتر علی شریعتی)
taba_sa
taba_sa
٩٢/٠٤/٠٩
١
١
ممنونم الی جون.....
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
خواهش میکنم ساراجون ...
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٢
٠
خـــدایـــــا . . . از این به بعد به مخلوقاتت یک مترجم ضمیمه کن اینجا هیچ کس هیـچ کـس را نمـی فهمد . .
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
چه زیبا ... به دلم نشست ...
ارام
ارام
٩٢/٠٤/١١
٠
٠
اقای رادمهر این جمله مال خودتونه یا دکتر علی شریعتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میلاد
میلاد
٩٢/٠٤/٠٩
١
٠
ممنون بانو سلطانی حرف شما درسته منظورتون هم حجابه...دوستان هم اینقدر به دل نگیرن شما هستید و خدای خودتون قضاوت کنید که حجابتون کامله یا نه؟!دلیلی برای قانع کردن بقیه نیست....شما هم بانو سلطانی به کارتون ادامه بدبن...موفق باشین
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
:) حقا که کارت درسته...تو همه چی
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
بسیار سپاسگذار آقا میلاد ... حتما ادامه میدم ... شما هم موفق و پیروز باشید ...
نسیم
نسیم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
مثل همیشه زیبا بود. تشکر الهه جان :)
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
نسیم جون لطف داری ... :)
نسیم
نسیم
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
داریم افراد چادری که با رفتار و کردارشون آبروی خانم های چادری دیگر رو می برن و در مقابل هم هستند خانم های مانتویی که با نوع پوششون آبروی همه ی مانتویی ها رو بردن طوری که دید ما نسبت به مانتویی ها و دید مانتویی ها نسبت به ما تغییر کرده. مانتویی ها بی حجاب نیستند اگر روی چادر تاکید داریم واسه اینکه حضرت فاطمه (س), پیامبر (ص)... رو چادر تاکید کردند...
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
کاملا موافقم :)
nikta_21
nikta_21
٩٢/٠٤/٠٩
٠
٠
بعله.
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
بعله :)
Mahnaz_72
Mahnaz_72
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
خیلی زیبا ممنون
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
خواهش مهناز جان ...
ارام
ارام
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
خیلی زیبا بود کاملا از چادری بودن خودم افتخار میکنم.
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
ممنون ... منم هم ... :)
A.hosseiny
A.hosseiny
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
ممنون الی بانو ...عین مطلب قبلیتون واقعا عالی بود
Eli-soltani
Eli-soltani
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
شما لطف دارین ... سپاسگذار آقا علیرضا
ati200
ati200
٩٢/٠٤/١٠
١
٠
برای تو که هم حجاب ظاهر داری و هم حجاب باطن و همچون خیلی‌های دیگر نیستی که چادرت وسیله‌ای باشد برای سرپوش گذاشتن بر نگاه‌ها و پیامک‌ها و دوستی‌های مفسدانه‌ات...این یعنی توهین اقای رادمهر ..یعنی ما غیر چادری ها ...جاب باطن نداریم و .............این یعنی تهمت ....چرا این قسمت ازدین و نمی بینی که حق نداری به کسی تهمت بزنی ..
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
وقتی شما به شکل تهمت می بینین من باید چی بگم دیگه...تو مطلب قبلی هم من هم خود نویسنده منظورش رو بیان میکنه اما شما قبول نمیکنین......من نمیدونم یعنی شما از منظور نویسنده از متن بیشتر از خودش آگاهی دارین
ati200
ati200
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
کنایات متن و می بینم اقای رادمهر
رادمهر
رادمهر
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
آتی بانو هر کس به طریقی دلش با خداست.....هرکس به طیقی سخت وصل تو گوید/واعظ به سخندانی و قمری به ترانه.......قرار نیست همه مثله هم باشیم شما چرا کنایات رو به خودتون میگیرید هم اینجا و هم تو مطلب قبل گفته شد منظور چه کسانی هستند......من عذر میخوام اگه باعث شده به شما بر بخوره
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
خيلي هم عالي گفتي :) دستتم درد نكنه :)
2nyadideh
2nyadideh
٩٢/٠٤/١٠
٠
٠
صدآفرين داري :)
Shazdehpesar
Shazdehpesar
٩٢/٠٤/١٠
٢
٠
دوستان طرفدار چادر و دوستان طرفدار مانتو،هیچ کدام احترام به نظر و عقاید یکدیگر را یاد نگرفته اید.چرا باید سعی نمایید که نحوه ی پوشش یکدیگر را تخریب نمایید؟؟؟؟؟؟با این که هر کدام از این پوشش ها،می توانند کامل یا ناکامل باشند!!!!(هر کدام در جای خود)... هم فردی که چادر را به عوان حجاب برتر می داند،و هم کسی که مانتو را،هر کدام عقایدشان محترم است...البته از این نکته غافل نشویم که هر دو گروه،در یک سری قواعد،دارای اشتراکاتی هستند... بنظر من،خانم سلطانی در این نوشته،سعی داشته اند که حجابی که به ان اعتقاد دارند را به عنوان حجاب برتر معرفی نمایند...که خوب دوستانی که عقیده ی ایشان را قبول ندارند،باید به نظر ایشان احترام گذارند،نه اینکه بخواهند ایشان یا عقیده ی شان را تخریب نمایند. و همچنین خانم سلطانی:فکر می کنم که خود سرکار هم به این امر واقف باشید که بعضی از جملات نوشته تان،باعث ایجاد شائبه و سوء تفاهم برای برخی از دوستان را فراهم آورد که قطعا،قصد و نیت شما،چیز دیگری بوده است...برای همین،سعی بفرمایید در نوشته هایتان،از ایجاد چنین سوء تعبیرهایی جلوگیری نمایید.سپاسگزارم
ati200
ati200
٩٢/٠٤/١١
٠
٠
احسنت
نوشا
نوشا
٩٢/٠٤/١٥
٠
٠
جای تحسین داره افرین
پربازدیدتریـــن ها
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
بعضی ها

ساعت های بی صدا

٩٥/٠٩/١١
گفت: «من به دنیا اومدم پیاده بیام تا حرم آقا»

مشغول می زدم

٩٥/٠٩/١٠
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥