چون به هم علاقه داریم، مشکل ندارد!
درباره همنشینی دختر و پسر

چون به هم علاقه داریم، مشکل ندارد!

نویسنده : Eli-soltani

این روزها شاهد دختران و پسرانی هستیم که دست در دست هم در کوچه و خیابان در حال چرخیدن هستند و به نظر خودشان چون ارتباط سالمی دارند و به همدیگر علاقه دارند نباید بابت این رفاقت از کسی شرم داشته باشند! آیا واقعا ارتباط این‌ها سالم است؟ آیا رفاقت پنبه و آتش می‌تواند سالم و بدون عواقب باشد؟ 

عده‌ای تصور می‌کنند آن‌چه حرام می‌باشد، رابطه نامشروع جنسی است. اما رابطه پنهانی و دوست شدن با زن و دختری اشکال ندارد. 

قرآن کریم این کار را در آیات متعدد رد نمود و فرمود، به جای ارتباط نامشروع و دوست شدن، ازدواج کنید. 

و اگر شرایط ازدواج فراهم نیست، صبر داشته باشید و اگر رابطه نامشروع و انتخاب دوست زن و دختر را برگزینید به عذاب الهی گرفتار خواهید شد.

رسول خدا (ص)می‌فرماید: «اگر سر یک مرد مسلمان را با سوزن سوراخ کنند، بهتر از این است که وی بدن یک زن نامحرم را لمس کند.»

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٢
١
رفاقت پنبه و آتش؟ حتما هم دخترا پنبه ان پسرا هم آتش؟
Niva
Niva
٩٢/٠٢/٢٧
٣
١
آره دیگه جناب قوام نمیدونستین ما جنسمان لطیف هست!!! البته منظورش از این پنبه نسوزها نیستا..مثه دخترای حالا بی شرم و حیا!!!
tanha
tanha
٩٢/٠٢/٢٧
١
٢
اتفاقن دخترا اون آتیشی هستند که باعث سوختن پنبه پسرا میشن!
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٢/٢٩
١
٠
بستگی داره این وسط پنبه وآتش دختر وپسری شون مشخص نیست .بلکه در چنین رابطه ای کسی که گول میزنه(چه پسر چه دختر)آتش وکسی که گول می خوره پنبه است.قبول؟
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٤
٠
از نظر من دوستي اي که توش حد و حدود رعايت بشه و حتي دست هم رو لمس نکنن اما با هم دوست باشن اشکالي نداره
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٢/٢٧
٣
٤
شما یه نمونه بگو که تو این رابطه همه چی رعایت بشه ؟ وقتی دو نامحرم کنار هم باشند نفر سوم هم شیطانه . اینو هر کسی میدونه و متوجه میشه . اگر بخوایم بگیم اینطوری نیست دیگه معلوم میشه چشمامونو رو به واقعیت بستیم .
mahtab-k
mahtab-k
٩٢/٠٢/٢٧
٣
١
اوهوم منم موافقم با آقای قوام...ولی خوب معمولا خیلی کم پیدا میشه اینطور دوستیا و حتی اگه تماس جسمی هم نباشه صحبتایی که ردوبدل میشه بیشتر فقط احساسیه
mahtab-k
mahtab-k
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
ولی اگه فقط برا دوستی باشه و خوش گذرونی اصلا درست نیست
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
١
٣
معمولا توي دوستي بين افراد يکم پخته تر( 25 به بالا) ميشه همچين دوستي هايي برقرار کرد...
sahar
sahar
٩٢/٠٢/٢٧
١
٢
من با آقای قوام موافقم
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
تا اينجا همه به غير از افسانه بانو با اقا وحيد مبافخن:))
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
٢
١
پس جنبه روحی دوستی چی میشه/ احساسات و تمایلات و تخیلات؟
Niva
Niva
٩٢/٠٢/٢٧
٢
٣
با افسانه موافقم... وقتی دوستی ها شکل گرفت دیگه به سختی میشه کنترلش کرد!!! آخرش هم به گناه میکشه
sahar-s
sahar-s
٩٢/٠٢/٢٧
٢
١
اره درسته اتفاقا در سن 25 به بالا بدتر میشه و در سنین پایین تر سالم تر یکم دور و برتون نگاه کنین اقای قوام!!!!!!
firuze
firuze
٩٢/٠٢/٢٨
٢
١
تجربه ثابت کرده این حرفا فقط توجیهه
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٢
تا جايي که من دور و برمو نگاه کردم بد ترين و ناپاک ترين دوستي ها که اکثرا موجب سواستفاده و ضربه روحي شده توي سنين 16-22 سال بوده
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
١
٠
به نظر من در نهایت به اونی که نباید بشه ختم میشه ! آخه دوستی پسر با پسر یا دختر با دختر که نست ! دو تا جنس مخالفن ! نمیشه تضمینی برای این دوستی داد! از پایه مشکل داره ! اگر به گفته های دین مون اسلام احمیت میدیم که اصلا نباید همچین برخورد هایی داشته باشیم.
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٢/٢٩
٠
١
من با افسانه جون موافقم.حتی پاک ترین افرادی مه که دیدم این جور وقت ها تحت تاثیر قرار میگیرن وچون می دونند که نمی تونن باهاش مقابله کنند اغلب خودشون رو از اون شرایط دور می کنند.بچه ها ما انسانیم وخواسته های نفسانی وغریزی داریم که نمیشه منکرشون شد.
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٤
٢
چون اينجور دوستي ها براي ازدواج خيلي مفيده...شناختت از روحيات جنس مخالف بيشتر ميشه...
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٢/٢٧
٢
٢
حالا مثلا با خواستگاری رفتن و زیر نظر بزرگترها صحبت کردن باعث شناخت نمیشه ؟
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
٢
١
افسانه بانو وحيد اقا نظر خودشونو گفتن ....و به نظر من هم درست فرمودن
mahtab-k
mahtab-k
٩٢/٠٢/٢٧
٢
٠
خوب افسانه جان اصلش هم همینه...که یه ارتباط سالم زیر نظر خونواده ها باشه برای آشنایی بیشتر اما بعضی خونواده ها با سنتای اشتباهشون این اجازه رو نمیدن و بچه هاشونو مجبور به این کار میکنن
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٣
٠
وقتي اون دوستي به اسم ازدواج باشه خيلي بدتره...اومديم و دو ماه با هم دوست بودن بعد متوجه شدن که اخلاقشون به هم نميخوره...بعد ممکنه ناچارا به خاطر اصرار والدين يا حفظ آبرو ازدواج کنن
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
٢
٠
پس یعنی یک دختر و پسر بیان با هم دوست بشن، بعدش با هم ازدواج نکنند؟ اینطوری که دیگه میشه بد از بدتر / اون دختر می دونی چه بلایی سرش میاد (چه روحی و چه جسمی و چه عرفی)
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
خو اومديمو دختره از پسره خوشش نيومد:))
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
يک پايان تلخ بهتر از تلخي بي پايانه...خوبه که ازدواج کنن اما تا آخر عمر به خاطر اينکه اخلاقشون با هم سازگار نيست زندگي بي روح و بي عاطفه داشته باشن...؟؟؟
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
اگر قرار نیست ازدواج کنند چرا دوست شدند؟ آیا دوست شدن باعث نمیشه آخرش در صورت جدایی ضربه روحی بخورند؟
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
درس گرفتن از يک ضربه روحي خفيف خيلي بهتر از يک ضربه روحي شديد و دائميه
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
٤
٠
چرا عزیز شکست خوردن رو فرض گرفتی؛ برای شناخت جنس مخالف آیا باید حتمن دوست شد؟ یعنی نمیشه کتاب خوند، مشاوره رفت، از پدر و مادر و دوستان و کسانی که متأهل هستند کمک گرفت؟ الان این همه مشاور هستند، این همه کتاب هست. اگر هدف از دوستی شناخته با این ابزارها هم میشه جنس مخالف رو شناخت هم شکست نخورد. آیا این بهتر نیست؟
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
جناب نادری موافقم . سپاس
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
١
اين راه ها هم هست ...اما مث اينه که شما مکانيکي رو با کتاب خوندن ياد بگيري...راه هايي که شما ميگيد هم مناسبن...
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
اینجا ش رو هم وحید جان اشتباه می کنی / شما دوستی قبل از ازدواج رو با زندگی مشترک یک تجربه یکسان فرض کردی/ بذار یک مثالی بزنم: فرض کن شما دوست داری توی خونه با زیرپوش رکابی راه بری، طرف مقابلت در خانواده شون این کار رو خیلی بد می دونن، شما با دوستی پاک قبل از ازدواج چطوری می خوای اینجور چیزا رو بفهمی/ این دو مقوله خیلی با هم متفاوت اند، در دوستی شما با جنبه عمومی و بزک کرده ای از طرفت روبرو هستی نه با خود واقعی اش/ من نمی گم با کتاب خوندن و مشاوره میشه به این ها رسید/ میگم با نقطه اتکای مشترک فرهنگی که بهترینش مذهب و دین هست میشه از پایداری آینده زندگی مطمئن شد
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
توي دوستي پاک اين چيز ها رو نميشه فهميد...اما ميشه فهميد که مثلا پسره رفيق بازه..يا دختره خيلي مثلا زودرنجه....يا اينکه کلا همين که دختر بايد ناز باشه و پسر نياز رو هنوز که هنوزه خيلي ها نميدونن معنيش چيه...بعضي از دختر ها ناز رو با غرور بيش از حد اشتباه ميگيرن بعضي از پسر ها هم معني درست ناز رو نمي فهمن...بعضي پسر ها نميدونن که مثلا اگه دختر گفت نمي خوام بگم شايد تو دلش ميخواد بگه اما منتظر اصرار پسره...اما پسر اصرار نميکنه و دختر رنجيده خاطر ميشه...
Niva
Niva
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
یعنی دختر پسرا باید با چند نفر دوست بشن تا آخرش طرف مورد نظر رو پیدا کنن؟!!! 5 نفر از دختره خوششون نمیاد...5 تا هم دختره خوشش نمیاد.. یه چند تا که دونفری خوشش شون میاد!!!! تا کجا؟ به نظرت اینا با این همه دوستی و رابطه دچار تنوع طلبی نمیشن؟!! چیزی که الان خیلی زیاد شده
m-melisa
m-melisa
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
اگه قبل ازدواج با هم دوست باشن که بدتره تو دوستی فقط احساساته که به دو طرف غلبه میکنه و کلا عقلو بکار نمیندازن بعدشم همش میخوان خودشونو از اون چه که هستن بهتر نشون بدن که... کلا بی فایده ست! خب هرکی یه دیدی داره راجع به اینجور مسایل ما قصد نداریم که نظرامونو به هم تحمیل کنیم!
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
١
٠
مخالفم ! دوستی قبل ازدواج خیلی هم مضر من خودم از زبون چند تا مشاور اینو شنیدم ! به دلایل خیلی زیادی ! یکیش ایجاد علاقه سطحی بین دو طرف مخصوصا طرف خانوم ! و در نتیجه ناتوانی در گرفتن تصمیم درست برای ازدواج ِ!
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٢/٢٩
١
٠
خانوم ها وآقایون .شما فکر نمی کنید با این دوستی ها اون آقا نسبت به خوبی ها وزیبایی های خانوم ها عادت می کنه وبعد از اون اگه ازدواج کنه نسبت به همسر خودش که مسلما نمی تونه همه ی این خوبی ها وزیبایی ها رو یک جا داشته باشه سرد میشه.برای چی اسلامانقدر با بد حجابی مشکل داره چون اون آقا وقتی این همه خانوم خوشگل رو در خیابون می بینه ووقتی از اجتماع به داخل خونه اش مییاد . نسبت به همسر باردار ش رو که دیگه نه اون تناسب اندام رو داره ونه اون زیبایی های قبل رو چه احساسی میتونه داشته باشه؟شما بگید...
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٢/٢٧
٦
٢
من این جور دوستی ها رو قبول ندارم چون اگر به ازدواج هم منتهی بشه طرفین همیشه یه شکی ته دلشون به طرف مقابلشون دارند . تو این دوره زمونه کسی این حرفا رو گوش نمیده حرفی هم بزنی بهت برچسب املی و این حرفا رو میچسبونن و میگن روشنفکر نیستی . من موندم چرا بعضی ها از روشنفکری فقط همینشو یاد گرفتند . یه خانمی میگفت من دختر و پسری که اینجوری میبینم با خودم میگم خدا کنه نامزد هم باشند . سپاس
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٢
منم كلي ادم دورو ور خودم ميشناسم كه همينجوري كه وحيد گفت باهم ارتباط داشتن و الان هم خخخخييييللللليييييي زندگي خوبي دارن....نمونش همين مامان باباي اواتارم:))
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
كه همين عاقا كسراس:))
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
دختر و پسري که با وجود شک با هم ازدواج کنن واقعا نوبرن...البته حرف شما رو قبول دارم...همچين مواردي هست....زيادم هست...و من شخصا هيچوقت به همچين حرف هايي برچسب املي نميچسبونم...عقايد همه محترمه...
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
یاد اون کلیپ روشنفکری افتادم ! تو جامعه ما خیلی چیزها تعریفشون داره برعکس میشه !
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
كاملا با حرفاي داداش وحيد مبافقم
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
مرســـــــــــي خواهري
h_nim82
h_nim82
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
منم موافقم
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
اره داداش من صبر کرده الان 35 سالشه موهاش کم کم سفید شدن منم که سی سالمه و دارم صبر میکنم .واقعا چه راه حل مناسبی!!! کی حالا به من و داداشم دیگه زن میده اون که موهاش سفید شده منم که تقریبا موهام ریخته و دارم کچل میشم دیگه کو اون شور و حال جونی و زیبای جونی .دیگه کی میاد زن ما بشه باید یکی بدتر از خودمونو بگیریم
mahtab-k
mahtab-k
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
الان که سن ازدواج رفته بالا فک نمیکنم 30 خیلی زیاد باشه برا پسر ...هنوزم دیر نشده ...
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
اره هنو جاي اميدواري هس
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
٣
٠
بنده وقتی ازدواج کردم، کار ثابتی نداشتم، دانشجو هم بودم، کلن هم 3 میلیون تومن پس انداز داشتم / 3 تومن وام ازدواج گرفتم، 3 تومن هم پدر و مادرم کمک کردند. با این پول مجلس گرفتم، ماشین خریدم و در حد شأن خانمم طلا خریدم/ به نظر شما ازدواج اینقدر سخته؟ من به عنوان یک متأهل میگم هر کسی که مسائل مالی رو بهانه ازدواج کنه، از زندگی هیچی نفهمیده
h_nim82
h_nim82
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
فقط که پول و کار نیست آدم باید از لحاظ روحی و تفکری هم آماده پذیرش ازدواج باشه و همچنین شرایط خانواده هم مهمه...من نمیگم دوست باشین ولی اینقدرام راحت نیست ازدواج
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
این رو در پاسخ به اشکمهر نوشتم / قطعن شرط اصلی ازدواج آمادگی عقلی و روحی هست. دوستان مادیات رو مطرح می کنند بنده خودم رو به عنوان نمونه عرض کردم که با کمترین مبلغ ممکن ازدواج کردم . نمونه های فراوانی هم می شناسم که با کمتر از این هم ازدواج کردند. / حتی یکی از بچه های جیم تقریبا با دست خالی شروع کرد و الان همه چیز داره
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
قربون دهنت آقای نادری :)) در اولین فرصت هم می خوان برای ما آستین بالا بزنن پدر مادر گران :خخخخخخخخ
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٢/٢٩
٠
٠
یک نمونه ی دیگه هم مامان وبابای من که واقعا از صفر صفر شروع کردند ولی با تفکر اقتصادی وولخرجی نکردن ،الان پدر من انقدر ملک وزمین داره که نمی دونه باید چی کار کنه.الان باز یکی پا میشه میگه این مال قدیما بود.امان از دسته بهانه های بنی اسرائیلی..!!
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٢
اون موقه با داشتن یه خر و یه الونک گلی میشد زن گرفت که خدا فرمود زن بگیرید.اما الان چی با اینا میشه زن گرفت!!!
mahtab-k
mahtab-k
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
چه دل پر دردی دارین شما):
Niva
Niva
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
آدم اگه واقعا توکلش به خدا باشه ..خدا خودش جور میکنه!!! مشکل ما نداشتن اعتقاده.. و توقعات زیاد و بی جا!
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٢
٠
اون دوستي هايي که من خودمم مخالفم دوستي هاي سنين نوجواني و اوايل جوانيه که خيلي زود اسير احساسات و ساير اميال ميشن...هر چند توي همون دوستي ها هم ميشه دوستي هاي پاک پيدا کرد
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
الان من ميتونم دوست بشم با كسي يا نـــــه عايا؟؟!!!:)))(چقد من پرو استم)
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
مطمئنا شما دختر فهميده اي هستين...اما سن شما سنيه که خيلي سريع ممکنه اسير احساسات و عواطف بشين.
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
عاقا ديگع:))پس الان تكليف مخاطب خاص من چي ميشه؟؟!!!:)))
mahtab-k
mahtab-k
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
اله جون نخیر نمیشه هنوز زوده(:...بزرگتر اینجا نشسته خوب دخترجون
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٢/٢٩
٠
٠
آقا وحید جون من شما اول یه نمونه شو معرفی کنید از این دوستی های پاک تا بعد بریم سراغ بقیه ی مشکلات این دوستی ها.
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٢
٠
درصد بالايي از ازدواج هايي که منجر به طلاق ميشه به خاطر اينه که زن و شوهر هيچ شناختي از اخلاقيات جنس مخالف ندارن...البته اين نظر منه
h_nim82
h_nim82
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
کاملا صحیحه
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
صحيح
Niva
Niva
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
دلایل زیادی داره.. این شاید یک دلیل باشه!!
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
٣
١
جدی ! این "درصد زیادی" که گفتی نظر خودت بود ! :خخخخخخخخ! خندم میگره این نظرر رو باید از آمار گیر ها بدن ! اتفاقا بر عکس بیشتر طلاق ها به دلیل دوستی های خیابانی و عدم اعتماد طرفین به همه!
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٢/٢٩
١
٠
نه تو رو خدا ؟؟؟این آمار رو از کجا اوردین .؟بعدشم باشه حرف شما درست.خواهر من ونامزدش که قبل ازدواج حداقل 12-13 ساعت اونم توی جلسات متعدد .فقط درباره ی ازدواج با هم اون هم با اطلاع والدین شون حرف زدن اونوقت دیگه چه چیزی مونده که به هم نگفته باشند وچه جوری دیگه باید از هم به شناخت می رسیدن؟؟؟.(الان هم بسیار خوب دارند زندگی شونو می کنند.)
sahar
sahar
٩٢/٠٢/٢٧
٣
١
کاملا با نظرات آقای قوام موافقم...آفرین
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
ممنون از شما
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
من از سن 12 سالگی به بلوغ رسیدم یعنی تقریبا خیلی زود از همجنسام.خب الان 18 ساله امیالمو سرکوب کردم.هنوز کمه یعنی بیشتر صبر کنم!!! اون موقه بود که نیاز به همسر و ازدواج داشتم.نه الان که دیگه میلی نمونده برای ازدواج و این چیزا .
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
دوست عزیز خیلی عذر میخوام ولی به نظر من کوتاهی از خودتون بوده! شما چه کاری برای ازدواج و تشکیل خانواده انجام دادی ؟!
R-Rad
R-Rad
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
این مورد رو نمیشه از یک زاویه نگاه کرد بعضی خانواده ها به حدی سخت گیر هستند که جوونا محدودیت دارند محدودیت عقده میاره و خب شرمنده عقده هم فساد و بی توجهی به ارزشها از جمله ارزشهای خودشون ولی بعضی خانواده ها با آزاد گذاشتن جووناشون بیش از حد در واقع به اونها خیانت میکنند یک چیز دیگه که هست اینه که خیلی از جوونا این دوستیا رو با هدف عشق علاقه و وابستگی شروع میکنند و نمیتونند هم رو دوست اجتماعی در نظر بگیرند که بیشتر به آدم کمک میکنه مگه نه ؟
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٢/٢٩
٠
٠
با نظر تون کاملا موافقم.به خاطر همینه که دین ما همش میگه اعتدال .اعتدال .اعتدال
radmehr
radmehr
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
مهم ترین چیزی که توی دنیا مهمه عشقه...نه اون عشقی که اینقدر تکرار کردن که لوث شده...عشق مقدس تر از این حرفاست.......عاشق خدا که باشی،خدا بهترین هارو برات بوجود میاره....
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
لوث؟؟!!!لوص؟؟!!!يا لوس؟!
radmehr
radmehr
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
اون لوس نبود،لوثlows اینجوری...
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
خوب لازمه اینجانب هم منبر بروم / دوستی جنس مخالف دو وجهه داره، یک وجهه جسمی هست و یک وجهه روحی، به هر حال اگر دو انسان طبیعی باشند، امکان نداره که در دوستی بیشون کشش و احساس بوجود نیاد/ این کشش و احساس باعث میشه اگر در آینده هم تصمیم به ازدواج با هم بگیرند نتونند شناخت خوبی از هم پیدا کنند / یکی از دوستان گفت به نظر من بیشتر طلاق ها به خاطر نشناختن جنس مخالفه/ اجازه بدید بنده با این صحبت شما مخالف باشم/ کامنت بعدی رو بخونید...
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
خو پس ما جطوري طرف مقابلو بشناسيم تا بعدها به مشكل نخوريم؟؟!!!......
h_nim82
h_nim82
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
بستگی به خود فرد داره...کسی که بدون فکر و برای خوش گذورنی با کسی دوست باشه خودش ضربه میخوره..
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
دقيقا...
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
٥
٠
روانشناس ها معتقدند اگر دو نفر بخواهند همدیگر رو صددر صد بشناسند به بیش از 160 ساعت زمان نیاز دارند. البته به شرطی که فضای گفتگو واقعی و به دور از دروغ باشد. به نظر بنده نه در دوستی ها فضا واقعی نیست، در ازدواج سنتی فضا واقعی هست ولی زمان کافی وجود ندارد. پس چه باید کرد؟ راه حل اتکا به فرهنگ مشترک است. فرهنگ مشترک می تواند مذهب؛ هم محله ای بودن، هم شغل بودن پدران و یا حتی یکی بودن سبک زندگی باشد. /// البته بهترین نکته اتکا مذهب است. دختر و پسری که هر کدام از یک فرهنگی وارد دانشگاه می شوند و بعدش دوست می شوند هر چقدر هم از هم شناخت پیدا کنند در ازدواج شکست می خورند چون فرهنگ مشترکی ندارند.
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
کاملا موافقم.
e.niyazi
e.niyazi
٩٢/٠٢/٢٧
١
١
براي ختم مجلس صـــلــــواتـــ
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
البته این نکات به معنی این نیست که هر کسی از راه دوستی ازدواج کند شکست می خورد/ معنی اش این است که چون شما در دوستی وابستگی و دلبستگی ایجاد می کنید دو حالت بوجود می آید. یا نقطه مشترک فرهنگی دارید و ازدواج می کنید. در این صورت احتمالن موفق می شوید. یا این نقطه را ندارید. اگر نداشته باشید در صورت ازدواج زندگی تان تباه می شود و در صورت قطع رابطه ضربه عمیق روحی و شاید هم جسمی و حتمن عرفی می خورید. / بحث خدا و پیغمبر هم به کنار/ این یک دو دو تا چهار تاست. نصف دوستی ها با این منطق محکوم به شکست هستند (با قانون احتمال و اصل مونت کارلو)
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٣
بعضي وقت ها بعضي شکست ها واجبه...شکستي که يک نفر از يک دوستي موقت بخوره وازش درس بگيره به مراتب بهتر از اينه که بدون هيچ تجربه اي وارد زندگي مشترک بشه و اونجا شکستش خيلي سنگين تره...البته بعضي از شکست هاي دوستي هاي موقت جبران ناپذيرن که باعث ميشه دختر خداي نکرده به سمت و سوي هرزگي بره
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
٢
٠
من میگم چرا باید شکست بخوره؟ اگر هدف شناختن جنس مخالفه با کتاب، مشاور و استفاده از تجربیات دیگران به راحتی این شناخت حاصل میشه / اگر دلیل شکست در ازدواج نداشتن تجربه و عدم بلوغ روانی است پس فرقی نمی کنه طرف از طریق دوستی ازدواج کنه و یا از طریق سنتی، چون بلوغ نداره حتمن شکست می خوره/ من میگم هر کسی بدون مطالعه و کسب آگاهی لازم ازدواج کنه معلومه موفق نمیشه/ از اون طرف هم اثبات کردم نصف دوستی ها منجر به شکست میشه. / نتیجه: راه درست پرهیز از این مدل دوستی و کسب آگاهی های لازم در قبل از ازدواج ه
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
از اول تا آخر تمام نظرات شما را خواندم جناب نادری با تک تک کلماتتان موافق صد در صد هستم . من نمیدونم چه اصراری ما داریم که کار اشتباهمون رو توجیه میکنیم .
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٢
٢
تجربه و بلوغ رو طي دوستي خيلي کامل تر و سريع تر ميشه بهش رسيد...اما با توجه به مخاطراتش و ابعاد شکست روحيش شايد کتاب بهتر باشه...بعدشم همه دوستي ها که منجر به جدايي نميشه...بعضي از دوستي ها به ازدواج ختم ميشه...البته به شرطي که دوستي پاکي باشه
Niva
Niva
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
با جناب نادری موافقم.... جالبه که موافقان متاهل هستن :) ما 4 تا پیرهن از شما بیشتر پاره کردیم!!!
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
١
٠
من کلا عقیده ام در باره این مسئله خیلی شبیه عقاید و گفته های آقای نادریِ
translator
translator
٩٢/٠٢/٢٧
٢
٠
جناب قوامی حرفی که زدید واقعا خنده داره . زن و مرد میرن زیر یه سقف سالها با هم زندگی میکنن تاااااااااااااااازه یه چیزایی یه اخلاقایی از هم میبینن که شاخ درمیارن و اصلا فکرشو نمیکردن که طرف همچین اخلاقی داشته باشه بعد شما میگی دوست شن که همون بشناسن برا ازدواج؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما مطمئن باش هیچکدوم از طرفین چهره ی واقعی خودشو نشون نمیده و هر کدو سعی داره بهترین تصویر رو از خودش نشون بده . یه مثال بارزش دایی خودم که با همین خیال خام با یکی دوست شد تا پای ازدوا ج و حتی حلقه ام خریدن ولی اونجا بود که بللللللللللللللللله دختره یهو ورقش برگشت ودیدیم که اوه اوه خدا نصیب نکنه چی بود چی شد که اینجا مجالش نیست بگم. وداییم عمرا فکرشم نمیکرد دختره انقد.......باشه
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
موافقم شدید . بعد از 50 سال زندگی تازه میفهمند طرفشون چه اخلاقی داره بعد اینا دوست میشن که همو بشناسن . تو این دوستیها معمولا طرف خود اصلیش نیست .
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
اين ديگه بستگي به هنر و توانايي شخص داره که بتونه خود اصلي رو از خود نقش نما و متظاهر تشخيص بده...
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
آفرین، این هم یک جنبه دوستی ! از کجا معلوم طرف چهره واقعیش رو نشون بده ! به دلیل این که چیزی به نام عشق (از نوع چشم کور کنش) جلوی چشم و عقلشون رو گرفته دیگه جایی برای "هنر طرف" باقی نمی مونه!
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
من خودم شخصا با دوستي دختر و پسر هاي نوجوون و کمتر از 22-23 سال به شدت مخالفم...چون مطمئنا نتيجه خوبي نخواهد داشت و به هيچ شناختي هم نخواهد رسيد..ا
Niva
Niva
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
واقعا شاید سن مهم باشه اما شخصیت افراد هم مهمه!!!
translator
translator
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
جهت اطلاعتون دایی من 29 سال سن داره و خودش به حساب کوله بار تجربه و شناخته و اون دختر هم 24 یا25 بود . توجیه نکنید لطفا
nika
nika
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
ممنون.........نظری ندارم
wolf
wolf
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
هههههههههههعییییی
sahar
sahar
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
صحبتای آقای نادری هم علمی و دقیق بود...من الان درحالت دوسو گرایی قرار گرفتم....ینی چی درسته؟ چی غلط؟ هنگیدم
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
صحبت هاي آقاي نادري منطقي تر و مصلحت طلبانه تره...براي ازدواج خوندن کتاب و مشاوره مفيد تر و سالم تر از دوستي با جنس مخالفه
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
و مهم تر از همه کم خطرتره
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
٢
٠
درست اینه که شما در طرف مقابلتون نقطه اشتراک مهم پیدا کنید/ اگر مذهبی هستید بهترین نقطه اتکا دین و مذهبه / اگر پدرتون در صنف خاصی هستند سعی کنید با پسری ازدواج کنید که توی همون صنفه / سعی کنید سبک زندگی مشترک پیدا کنید. اگر سبک زندگی افراد شبیه به هم باشه، خیلی از مشکلات حل میشه
mahtab-k
mahtab-k
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
آره سحرجون منم دقیقا همین حسو پیدا کردم
mahtab-k
mahtab-k
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
خوب ببینین آقای نادری شاید یه نفر دوست داشته باشه طرفش کلی با خونوادش و طرز فکرشون متفاوت باشه اونوقت تکلیف چیه؟یعنی به اجبار تو خونواده تن به خواسته های بقیه داده باشه صرفا برای احترام....یعنی اگه هم چین فردی با کسی که متفاوت از خونوادشه ازدواج کنه مشکل پیش میاد براش بنظرتون؟
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
آقاي نادري ميگم استعداد روي منبر نشستن و مباحثه تونم خوبه ها:)...ماشاالله بزنم به تخته
h.naderi
h.naderi
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
مخلصم داداش، از بحث کردن من که ناراحت نشدی؟ احساس کردم به عنوان یک متأهل شاید این حرف ها به درد بچه ها و شما بخوره/ شرمنده اگر جاهایی رو تند نوشتم
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
اتفاقا به حضورتون واقعا نياز بود...خود من شخصا الان در مورد تفکرم به شک افتادم...ممنون از حضورتون
mahtab-k
mahtab-k
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
اقای قوام منم یکم به طرز فکرم شک کردم(:...ممنون از هر دوی شما بزرگوار
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
موافقم :)
Kale_namak
Kale_namak
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
نه اینکه همه چی تو این مملکت سر جاشه شماهام که فقط گیر بدین به این مسائل -شتر با بارش گم شده اینا لنگ پشه کوره رو گرفتن...
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
خب متين اين بحث خيلي مهمه چون پايه بيشتر فساد ها و مشکلات زندگي ها و خانواده ها از همين شروع ميشه...از نشناختن همديگه و از دوستي هاي ناپاک
Niva
Niva
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
دختر جان ...زندگی ها داره سر این رابطه ها خراب میشه!! بعد تو میگی پشه کور؟!! کجای کاری که خبر نداری
Kale_namak
Kale_namak
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
وحید بخدا اینایی که اینجا به بحث میذارن شکم هیچ گرسنه ای رو سیر نمیکنه ..
Niva
Niva
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
مگه همش باید شکم سیر بشه؟ فکر آدم هم یکم تقویت بشه بد نیست ها!!!
Kale_namak
Kale_namak
٩٢/٠٢/٢٧
١
١
نیوا بهتره از یه دیدگاه دیگه به قضیه نگا کنی خیلی سطحی فکر میکنی - همش که نباید یه جنبه از قضیه رو دید... حالا اگه دوستیا نباشه مشکل مملکت حل میشه ؟؟ هیچ منطقی نمیگه مردم حق ایجاد ارتباط ندارن هیچ منطقی...
Kale_namak
Kale_namak
٩٢/٠٢/٢٧
٠
١
اتفاقا از کسایی که سر تا پا ادعان هم بیشتر خبر دارم
firuze
firuze
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
این همش بهانمه جوییه
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
با صحبت هاي متين هم موافقم...چون در هر صورت ميل به دوستي با جنس مخالف يکي از اميال قوي هست...اما بايد توي مسير صحيحش کنترل بشه
Niva
Niva
٩٢/٠٢/٢٨
١
٠
چه جنبه ایی مهم تر از فرو پاشی ارکان خانواده ها؟!! به نظرت همه چی فقط مشکلات مملکته؟ یعنی مشکلاکت این جامعه جزو مشکلات مملکت نیست؟ والا ما که دین مون اسلامه این دوستی ها رو به صراحت منع کرده.. شما رو نمیدونم!!!! در ضمن به قول خودت اون آدمهایی که بهش اشاره کردی فقط ادعا دارن...پس با آدم درست حسابی خیلی فرق میکنن!!!
ghazale
ghazale
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
من کلا قبول ندارم ! اصن چه معنی داره ..
sahar
sahar
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
ممنون آقای نادری و آقای قوام....واقعا به اطلاعاتم افزوده شد. بحث جالبی بود
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
خواهش ميکنم....ممنون از حضورتون
Niva
Niva
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
آخر این رابطه ها ... فقط تحویل انسان های تنوع طلب... بی مسئولیت.... و بی قید بند به جامعه است!!
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
آقاي نادري من هم متقابلا شرمنده ام اگه احيانا جايي رو تند نوشتم يا چيزي رو نوشتم که نبايد مينوشتم/ اميدوارم ناراحت نشده باشيد
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
افسانه بانو از شما هم شرمنده ام اگر احيانا نظراتم باعث ناراحتي يا آزردگي خاطرتون شده باشه...
افسانه بانو
افسانه بانو
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
نه برارد هر کس نظری داره اما من به عنوان یه خانم متاهل اینجوری گفتم چون به قول niva 4 تا پیرهن بیشتر از شما پاره کردیم اگر من هم جایی تند رفتم معذرت میخوام قصد خاصی نداشتم .
radmehr
radmehr
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
دیگه مهم نیست اتفاقی که نباید،افتاد......
radmehr
radmehr
٩٢/٠٢/٢٧
٢
٠
فقط امیدوارم که بیشتر از این شکست نبینم،اشک نبینم.....4 ساله غم خیلیا رو دوش منه اصلا ناراحت نیستم اما تا کی من میتونم ادامه بدم؟؟؟تا کی باید اشکو دید؟اشکی که کوچک ترین ارزشی واسه ریختن نداره،خیلی روشن نگاه نکنین مساله تیره تر از این حرفاست،مساله نابودی کامله دختریه که نماد یک ملت،مساله بی غیرتی پسریه که قرار بود مدافع یک ملت باشه....مساله خون هایی که ریخته شد و کاش که نمیشد....
m-nik110
m-nik110
٩٢/٠٢/٢٧
٤
٠
راستش را بخواهید نمیتونم تصوری اط دوستی پاک توی ذهنم پیدا کنم!به نظرم غلط همیشه غلطه!عین این میمانه که بگیم دروغ پاک! و البته یک موضوع دیگه را هم باید در نظر بگیرید!مشکلات روحی در هر سنی گریبان گیره!کم نبوده وابستگی ها و مشکلاتی که برای این افراد در سنهای 25به بالا پیش آمده و خودم به عینه چند موردش دیدم! این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که شما یا من یا هر کس دیگه ای حاضر به ازدواج با کسی نیست که قبلا رابطه ای با دیگری داشته مثلا شما اگه برید خواستگاری یک دختر خانم و در تمام مساءل به توافق برسید وقتی ایشون بگن بنده قبلا با5یا6نفری دوست بودم برای شناخت جنس مقابل آیا واقعا حاضر به ازدواج میشید؟ یک مثل قشنگی همیشه هست که آب از سر بگذره چه یک وجب چه ده وجب!آیا واقعا پاک بودن و عفت آن دختر زیر سوال نمیره؟روحش ضره نمیبینه؟ شناخت لازمه ولی به چه قیمت؟ سنگین نیست چنین بهایی
sahar-s
sahar-s
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
کاملا باهات موافقم ام نیک
wolf
wolf
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
موافقم
firuze
firuze
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
آفرین
v-qavam
v-qavam
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
با صحبت هاي شما موافقم...مشکلات روحي رو قبول دارم....و همينطور دلزدگي از دوستي هاي قبلي رو
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
موافق
باران
باران
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
خیلی از بحث بین اقای قوام و نادری خوشم اومد از این جهت که مث خیلی بحث های دیگه به توهین و ترور شخصیتی ختم نشد. از منطق جاری بین بحثای این دو نفر که مخالف هم بودن خوشم اومد. اما اقای قوام نمیدونم به شخصه وارد این جور دوستی ها شدید یا از بیرون گود دارین نظر میدین اونش به من ربط نداره اما اقای قوام تو روانشناسی میگن نیازهای انسان هیچوقت در کف و حداقل نمیمونه بلکه میل به صعود داره یعنی همین دوستیهایی که از نظر شما میتونه پاک باشه کم کم میتونه به جاهای باریک بکشه.... مثلا دوستیهایی رو سراغ دارم که اوایل با پیامک و تلفن شروع شده اما بعدش .... در ضمن من در بین دوستان خودم که تا دیدم فقط ضربه ها و سوء استفاده هایی بوده که تو این روابط ازشون شده در ضمن اقای قوام من میتونم به شما نتایج یه پژوهش اجتماعی رو نشون بدم که اکثر هم جنسای شما به قصد ازدواج وارد این دوستی ها نمیشن.
mahtab-k
mahtab-k
٩٢/٠٢/٢٧
١
٠
منکه بیرون گودی نظر دادم...ولی باید بیشتر فکر کنمو ببینم واقعا چی درسته چی غلط...خیلی خوبه که بازم ازینجور بحثا پیش بیاد بنظرم موضوعیه که همه نیاز داریم درموردش صحبت کنیمو نظر بدیم
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
باریکلا :)
moji_jon72
moji_jon72
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
سلام دوستان ب نظر من هم اگه همه چیز رعایت بشه و تو مسیر خودش باشه هیچ اشکالی پیش نمیاد
s.a
s.a
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
خوشم اومد ازین بحث! هووووووووووووووووووم.......
wolf
wolf
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
منم!
هم سطر ، هم سپید
هم سطر ، هم سپید
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
خوب الان ما بریم با این پسره که تا خونه ساپورتمون می کنه با چرخش ازدواج کنیم که بتونیم نگاش کنیم آیا؟
Paeez
Paeez
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
من دیر رسیدم اینجا:!
wolf
wolf
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
هیچوقت دیر نیست!
nikta
nikta
٩٢/٠٣/٠٤
٠
٠
خخخخ
tanha
tanha
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
من دیر رسیدم مث اینکه بحث تموم شده :|
s-zahra
s-zahra
٩٢/٠٢/٢٩
٠
٠
این بحث ها تمومی نداره حیف که مجال ادامه اش نیست
Milad
Milad
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
بحث خیلی خوبی بود...ممنون از همه ی بچه ها
Milad
Milad
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
با تشکر فراوان از خانوم سلطانی
mahtab-k
mahtab-k
٩٢/٠٢/٢٧
٠
٠
راست میگیا...درگیر بحث شدیم تشکر یادمون رفت...ممنون الی جان
ar_gholizade
ar_gholizade
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
خیلیا توجیه های خنده داری واسه این روابطشون دارن، جالبه همه خودشونو توجیه می کنن ولی همون توجیهات رو اگه یه وقت دیگه ای کس دیکه ای بهشون بگه نصیحتش می کنن و واسش احساس تاسف می کنن، اکثرمون اینجوری ایم لطفا انکارش نکنید
ati200
ati200
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
مرسی
farzaneh.h
farzaneh.h
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
من چه قدر خوشحالم که دیگه تو این بحثا شرکت نمی کنم :)) با تشکر
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
! چرا!؟
farzaneh.h
farzaneh.h
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
برای اینکه بیشتر عقایدم شبیه بقیه ی آدم ها نیست ولی اونقدر موفقیت آمیز هم نیست که بتونم برای بقیه توصیه ش کنم :)
mahshid
mahshid
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
من همیشه دیر میرسم ..والا
علیرضا
علیرضا
٩٢/٠٢/٢٨
٠
٠
کلا از این بحث ها خیلی خوشم میاد ولی از شانس گُلدِنم! هیچ وقت سر وقت نرسیدم! خب ولی نظرات رو خوندم و نظراتم رو دادم .
tanha
tanha
٩٢/٠٢/٣٠
٠
٠
منم دیر رسیدم:))
نسیم
نسیم
٩٢/٠٣/٠١
٠
٠
دختر و پسر مثل دو تا قطب آهن ربان یعنی بخوان نخوان به هم وصل می شن، و این وصل شدن و بعد یک هو جدا شدن باعث ضربه خوردن به فرد می شه. این تیکه ای که می گم توی سخنرانی مرحوم کافی بود که ایشون در این مورد گفتن: فرض کنید دختر و پسر واسه ازدواج میان چند ماه با هم دوست می شن که با خصوصیات هم آشنا بشن، یک مدت که می گذره می گن به درد هم نمی خوریم و از هم جدا میشن و پسر میره با یک دختر دیگه و دختر می ره با یک پسر دیگه ، باز چند ماه بعد از هم جدا میشن که به درد هم نمی خوریم... از آخر اون دختر و پسر تبدیل به زناکاره و زناکار می‌شن.... این عین اون حرفی بود که مرحوم کافی فرمودند.
r_reihoon
r_reihoon
٩٢/٠٩/٢٦
٠
٠
باریک
پربازدیدتریـــن ها
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

چشم هایم باز شد٬ دیدم کنارم نیستی

٩٥/٠٩/١٨
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

ناز نگاه

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

تو خیالی...

٩٥/٠٩/١٦
اندر مصائب شغل من

پرنیا؟ پریا؟ پریان؟ پرنیان؟

٩٥/٠٩/١٣