آگهی هایی که آگاهی نمیدهند!
یادداشت انتقادی

آگهی هایی که آگاهی نمیدهند!

نویسنده : f_maveddat

 همسرم ظهرت به خیر! امروز ناهار  خوراک لوبیا داریم با...

- : با محسن؟؟                      - : نه...

 - :  با بهروز؟؟                       - : نه بابا...

 - : حمید با تبرک؟؟                - : نه...

 - : پس با برنج پاکستانی؟؟؟    - : اوووففففف نه بابا توام! با یه همراه خوب!!!

صفحه سیاه میشود و آرم" هیچ کس تنها نیست" به نمایش گذاشته میشود......

حالا دیگر جزو محالات است که قصد تماشای تلویزیون را داشته باشید و از هجوم آگهی‌های تبلیغاتی و یا پیام‌های بازرگانی در امان بمانید. این خصوصیت جهان امروز است و جزو جدا نشدنی زندگی همه ما شده است، ما متعلق به هر سطح طبقاتی باشیم، به هر حال در خرید کالاهایمان گوشه‌چشمی هم به تبلیغات محیطی و رسانه‌ای آن خواهیم داشت.

زمانی که شرکت‌های آگهی‌ساز با استخدام روان‌شناسان، کارشناسان اجتماعی و جامعه‌شناسان در کنار فیلم‌نامه‌نویسان و کارگردانان تلویزیونی آگهی‌هایشان را روی آنتن می‌فرستند دیگر بحث چرایی و ضرورت این پدیده بی‌معنا به نظر می‌آید. اما تبلیغاتی که ما شاهدش هستیم، علاوه بر اینکه آگاهی لازم را به مخاطب نمیدهند، موجبات عدم اطمینان را برای مردم نسبت به مسئولین فراهم میکنندو فرهنگ مصرف گرایی محض را هم تلقین میکنند! به هر حال یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شورای انقلاب با توجه به ضرورت پخش آگهی از رادیو و تلویزیون اولین مقررات نظارت بر فعالیت‌های تبلیغاتی را تصویب می‌کند و این وظیفه بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می گذارد، ضمن اینکه صدا و سیما هم می‌تواند بر اساس ضوابطی که برایش تعیین شده، اقدام به جذب آگهی کند.  غرض از بیان این مطلب معرفی چهره مسئول برای شما دوستان هست ٫ تا در هنگام مواجهه به عبارت «برو از مسئولش بپرس» بدانید که سروقت چه کسی باید بروید!!؟ همین.

 

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
میثم
میثم
٩١/٠٨/١٧
١
١
هنر و فن تبلیغات چیزیه که ماها نداریم
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/٠٨/١٩
٠
٠
نه دقیقا !!! آگهی حوب ٫حوب به یاد میمونه!!
taba_sa
taba_sa
٩١/٠٨/١٧
١
٠
فقط تجمل گرایی و مصرف گرایی رو آگهی ها تبلیغ می کنن!!! چهار تا آدم تو یه قصر زندگی می کند اون وقت تو واقعیت ملت نیم متر جا هم ندارن!!!!!!!!
دریا . ش
دریا . ش
٩١/٠٨/١٨
٠
٠
حق با توئه
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/٠٨/١٩
٠
٠
اینکه دنیا خسیسه و واسه کمتر کسی خوب مینویسه! اینکه یکی همیشه لبهاش غرق خنده ست٫ اون یکی ٫ پلکهاش تو خواب هم خیسه خیسه ٫واقعیت دنیای ما هست ومتاسفانه غیر قابل انکار! بحث تجمل گرایی ومصرف گرایی جدای بحث آگاهی دادن و محتوای پیام های بازرگانی هست که بررسی جدی و دقیقی رو میطلبه!
پربازدیدتریـــن ها
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

تو ابراهیم نبودی

٩٦/٠١/٠٤
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

تن‌های سرد

٩٦/٠١/٠٥
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

یاکریم

٩٦/٠١/٠٤
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

غریبه ها

٩٦/٠١/٠٥
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

خرده‌شیشه‌های تردید

٩٦/٠١/٠٥
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

هنوز عاشقم بود؟!

٩٦/٠١/٠٤
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

فقط به خاطر مانی

٩٦/٠١/٠٣
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

گاهی به جای تردید، باید بلعید!

٩٦/٠١/٠٧
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

چهل سالگی

٩٦/٠١/٠٣
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

دخترکی با چشمان آبی رنگ

٩٦/٠١/٠٣
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

خيانت به معشوق سي‌سي

٩٦/٠١/٠٦
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

پیراهن گم شده

٩٦/٠١/٠٧
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

انقلاب شکستن ظرف است

٩٦/٠١/٠٤
شعر / راه یافته به مرحله نهایی

بهلول

٩٦/٠١/٠٣
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

ساعت بیست و پنج شب و روز سی و دوم ماه

٩٦/٠١/٠٥
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

آیه های زمینی در تردیدهای ناگریز

٩٦/٠١/٠٣
شعر / راه یافته به مرحله نهایی

یکی غرب رفت و یکی رفت شرق

٩٦/٠١/٠٦
داستان / راه یافته به مرحله نهایی

تار به تار

٩٦/٠١/٠٧
شعر / راه یافته به مرحله نهایی

زنگ

٩٦/٠١/٠٣
یادداشت / راه یافته به مرحله نهایی

4 دقیقه به خودتان وقت دهید

٩٦/٠١/٠٦
تبلیغات
تبلیغات