راهکار ترک اعتیاد به گوشی هوشمند

راهکار ترک اعتیاد به گوشی هوشمند

نویسنده : h_jahanshah

از خواب که بیدار می‌شوید اول پیام‌های تلگرام را چک می‌کنید؟ وسط شام و ناهار و فیلم و دور همی دوستانه، ۵ دقیقه یک بار دست‌تان به سمت گوشی می‌رود؟ اگر نیم ساعت نتوانید پیغام‌های گوشی را چک کنید حال‌تان بد می‌شود؟ پس به جمع معتادان به اینترنت و گوشی خوش‌ آمدید. با ما باشید تا روش‌های تضمینی برای ترک اعتیاد به گوشی را به شما بگوییم.

 

گوشی‌ را به تخت ببندید

زمان‌هایی در روز را زمان‌های بدون گوشی نام‌گذاری کنید. بهترین زمان برای ساعت‌های بدون گوشی اوقاتی است که نیازمند تمرکز هستید. مثلا باید درس بخوانید، کار کنید، آشپزی کنید، یا …. در این مدت گوشی را کاملا دور از دسترس بگذارید، یا خاموش کنید. برای اینکه زمان‌های بدون گوشی را دل‌پذیر کنید می‌توانید از نرم‌افزارهای ترک اعتیاد به گوشی استفاده کنید. مثلا نرم‌افزار Forest را از کافه بازار دانلود و نصب کنید. این برنامه به ازای هر ۲۵ دقیقه که با گوشی کار نکنید، یک درخت و چند بذر به شما می‌دهد. با درخت‌ها می‌توانید جنگل درست کنید و با بذرها می‌توانید انواع جدیدی از درخت‌ها را بکارید تا با کاشتن آنها، ۲۵ دقیقه بعد یک درخت داشته باشید.

 

صنعتی و سنتی را مخلوط نکنید

اعتیادتان را به یک شبکه اجتماعی یا یک بازی محدود کنید. به جای آنکه تلگرام و اینستاگرام و لاین و واتس‌اپ و … را با هم داشته باشید و همزمان در همه شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، نرم‌افزاری را که برایتان مهم‌تر است نگه دارید و بقیه را پاک کنید. به جای چند بازی فقط یک بازی روی گوشی داشته باشید.

 

اعتیاد جدیدی پیدا کنید

ترک اعتیاد مشکل یا حتی غیر ممکن است. پس سعی کنید اعتیاد به گوشی را با یک اعتیاد سودمندتر مثل خواندن رمان، یادگرفتن زبان دوم، یا ورزش، یا … جایگزین کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که استعداد اعتیاد به یک فعالیت را دارند، می‌توانید اعتیادتان را به یک فعالیت سازنده منتقل کنید و در آن به موفقیت برسید.

 

از خواب و خوراک‌تان نزنید

معتادان به گوشی معمولا گوشی به دست می‌خوابند و گاهی چند ساعت از خواب شب را به خاطر اعتیاد از دست می‌دهند. صبح‌ها هم که از خواب بیدار می‌شوند، اول گوشی را چک می‌کنند و زمان صبحانه را از دست می‌دهند. تا زمانی که نیازهای اولیه بدن‌تان را به خاطر چک‌کردن جوک‌های جدید از دست می‌دهید، یک معتاد به حساب می‌آیید. پس با خودتان قرار بگذارید که اولویت را به نیازهای اولیه جسم‌تان بدهید.

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
p_rahimii
p_rahimii
٩٥/٠٧/٢٦
٠
٠
واقعا متن خوبی بود. کاش جزئی تر و دقیق تر می نوشتید و کاملا درباره این موضوع بحث می کردید. من با اینکه خیلی سعی می کنم این مسئله رو مدیریت کنم باز هم بعضی اوقات رشته کار از دستم در میره.
پربازدیدتریـــن ها
مثل دختر انار

آرايش غليظ

٩٦/٠٥/٢٦
به کی جز خدا پناه می بری؟

جهل چه آهسته می آید

٩٦/٠٥/٢٦
ماجرای اولین باری که به استخر رفتم

توافق ذهنی مشترک بچه های جنوب شهر / قسمت اول

٩٦/٠٥/٢٥
این روزها همه چیز به تو مربوط است

نامه هایی به همسرم / نامه چهارم

٩٦/٠٥/٢٣
یکی باید بیاید

ویرانه دل ماست

٩٦/٠٥/٢٤
شعری سروده خودم

چقدر حرف زدم!

٩٦/٠٥/٢٦
تو مکمل منی

بوسه های نگفته

٩٦/٠٥/٢٣
نمی دانم باید خوشحال باشم یا ناراحت؟

توحش ناشی از بی‌ پولی

٩٦/٠٥/٢٩
فنجان چای

ایهام

٩٦/٠٥/٢٨
تو دلت چه می خواهد؟

تاوان دلتنگی

٩٦/٠٥/٢٤
عمریست برایت می نویسم

گمنام خاص

٩٦/٠٥/٢٣
کوچه تان خالی از آن ها مباد!

معصوم نیوز

٩٦/٠٥/٢٨
شعری سروده خودم

معنی فاصله این نیست که از آنِ همیم

٩٦/٠٥/٢٤
حس خوب شعر

شاعرانه ها

٩٦/٠٥/٢٥
همین برایم کافیست

نشانه عاشقی

٩٦/٠٥/٢٨
خرده شیشه دارند

ارتباط دوستی و آینه های قدی

٩٦/٠٥/٢٦
ذهن من پر شده است از دیگران

خودم چی پس؟

٩٦/٠٥/٢٣
چند خطی برای امام مهربانی ها

تو هدیه امام خوبم هستی!

٩٦/٠٥/٢٥
راس ساعت 8

تردید

٩٦/٠٥/٢٤
نمی‌دانم مرا چه شده است؟

آگه بخوان...

٩٦/٠٥/٢٥
تبلیغات