راهکار ترک اعتیاد به گوشی هوشمند

راهکار ترک اعتیاد به گوشی هوشمند

نویسنده : h_jahanshah

از خواب که بیدار می‌شوید اول پیام‌های تلگرام را چک می‌کنید؟ وسط شام و ناهار و فیلم و دور همی دوستانه، ۵ دقیقه یک بار دست‌تان به سمت گوشی می‌رود؟ اگر نیم ساعت نتوانید پیغام‌های گوشی را چک کنید حال‌تان بد می‌شود؟ پس به جمع معتادان به اینترنت و گوشی خوش‌ آمدید. با ما باشید تا روش‌های تضمینی برای ترک اعتیاد به گوشی را به شما بگوییم.

 

گوشی‌ را به تخت ببندید

زمان‌هایی در روز را زمان‌های بدون گوشی نام‌گذاری کنید. بهترین زمان برای ساعت‌های بدون گوشی اوقاتی است که نیازمند تمرکز هستید. مثلا باید درس بخوانید، کار کنید، آشپزی کنید، یا …. در این مدت گوشی را کاملا دور از دسترس بگذارید، یا خاموش کنید. برای اینکه زمان‌های بدون گوشی را دل‌پذیر کنید می‌توانید از نرم‌افزارهای ترک اعتیاد به گوشی استفاده کنید. مثلا نرم‌افزار Forest را از کافه بازار دانلود و نصب کنید. این برنامه به ازای هر ۲۵ دقیقه که با گوشی کار نکنید، یک درخت و چند بذر به شما می‌دهد. با درخت‌ها می‌توانید جنگل درست کنید و با بذرها می‌توانید انواع جدیدی از درخت‌ها را بکارید تا با کاشتن آنها، ۲۵ دقیقه بعد یک درخت داشته باشید.

 

صنعتی و سنتی را مخلوط نکنید

اعتیادتان را به یک شبکه اجتماعی یا یک بازی محدود کنید. به جای آنکه تلگرام و اینستاگرام و لاین و واتس‌اپ و … را با هم داشته باشید و همزمان در همه شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، نرم‌افزاری را که برایتان مهم‌تر است نگه دارید و بقیه را پاک کنید. به جای چند بازی فقط یک بازی روی گوشی داشته باشید.

 

اعتیاد جدیدی پیدا کنید

ترک اعتیاد مشکل یا حتی غیر ممکن است. پس سعی کنید اعتیاد به گوشی را با یک اعتیاد سودمندتر مثل خواندن رمان، یادگرفتن زبان دوم، یا ورزش، یا … جایگزین کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که استعداد اعتیاد به یک فعالیت را دارند، می‌توانید اعتیادتان را به یک فعالیت سازنده منتقل کنید و در آن به موفقیت برسید.

 

از خواب و خوراک‌تان نزنید

معتادان به گوشی معمولا گوشی به دست می‌خوابند و گاهی چند ساعت از خواب شب را به خاطر اعتیاد از دست می‌دهند. صبح‌ها هم که از خواب بیدار می‌شوند، اول گوشی را چک می‌کنند و زمان صبحانه را از دست می‌دهند. تا زمانی که نیازهای اولیه بدن‌تان را به خاطر چک‌کردن جوک‌های جدید از دست می‌دهید، یک معتاد به حساب می‌آیید. پس با خودتان قرار بگذارید که اولویت را به نیازهای اولیه جسم‌تان بدهید.

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
p_rahimii
p_rahimii
٩٥/٠٧/٢٦
٠
٠
واقعا متن خوبی بود. کاش جزئی تر و دقیق تر می نوشتید و کاملا درباره این موضوع بحث می کردید. من با اینکه خیلی سعی می کنم این مسئله رو مدیریت کنم باز هم بعضی اوقات رشته کار از دستم در میره.
za.lale
za.lale
٩٦/٠٦/١٦
٠
٠
من همه جا رو ترک کردم حالا بجاش میام اینجا و به کارام نمیرسم :))))
پربازدیدتریـــن ها
قلبی برای من، قلبی برای انسانی که من می‌خواهم

قلبی که تنها تو را دوست دارد

٩٦/٠٨/٢٥
خودشان انتخاب کردند...

قاتل واقعی

٩٦/٠٨/٢٧
تنها در خودم اشک می ریزم

یک فنجان فراموشی لطفا

٩٦/٠٨/٣٠
قندیل‌های اندوه وجودم

کوچ برستو

٩٦/٠٨/٢٩
آخرین بند وصیت حاجی

زیر چشمان پدر

٩٦/٠٨/٢٧
همین جا؛ کنار دل من

به تعداد همه

٩٦/٠٨/٢٨
شعری سر کلاس ریاضی!

شعر می‌گفتم و با قافیه می‌جنگیدم

٩٦/٠٩/٠١
از هیچ چیز نمی ترسم

غرقه سازی

٩٦/٠٨/٢٨
زندگی را زندگی می‌کنم

ای روح عاشقانه…

٩٦/٠٨/٢٧
دشوار روزگاری است

اعجاز تنهایی

٩٦/٠٨/٣٠
دلیل لبخند‌هایم

دلیل حال خوبی

٩٦/٠٩/٠١
یکی از آن هزاران برگ پاییزیِ

مُرده متحرک

٩٦/٠٨/٢٩
شعری سروده خودم

یک نفس عشق

٩٦/٠٨/٢٨
شعری سروده خودم

بغض آسمان

٩٦/٠٨/٣٠
فاتحه‌ام نخواندی ایراد ندارد

فقط خواستم کمتر زجر بکشی

٩٦/٠٩/٠٢
خودم بودم!

رویای پنهان

٩٦/٠٩/٠٢
تبلیغات