آیا گذاشتن عکس در اینستاگرام حجاب را زیر سوال می‌برد؟
ورود با حجاب‌ها ممنوع!

آیا گذاشتن عکس در اینستاگرام حجاب را زیر سوال می‌برد؟

نویسنده : مریم نیک‌پور

سرم را پایین می‌اندازم و وارد کلاس می‌شوم، تقریبا تمام صندلی‌ها پر شده‌اند، نگاه‌ دانشجوها، سنگینی می‌کند. حتی با انتخاب کورترین نقطه کلاس برای نشستن، باز هم بعضی بر می‌گردند نگاهم می‌کنند. همه این‌ها فقط به خاطر پوشش متفاوتم است. چند وقت پیش هم که برای نمایشنامه خوانی به کافه کتاب رفته بودم، از همین دست نگاه‌ها روی من و دوستانم خشک شده بود، بعضی پچ پچ می‌کردند و بعضی دیگر هم فقط با تعجب زل زده بودند. 

یکی از کارگردان‌های خوب مشهد که از دوستان همسر است. دعوتمان می‌کند برویم تئاترش را ببینیم، از این دعوت حسابی ذوق می‌کنم و یک مهمانی رسمی را به خاطرش می‌پیچانم. با هم به تئاتر می‌رویم، دو تا از صندلی‌های مهمان ردیف اول را برایمان خالی نگه داشته اند، من تنها چادری هستم که در این سالن بزرگ نشسته است.

این دست ماجراها به فضای حقیقی محدود نمی‌شود و چند وقت قبل وقتی عکسم صد و چهارمین لایک را می‌خورد، یک نفر برایم در دایرکت نوشت، خواهرم شما که حجاب داری چرا عکس شخصی ات را در اینستاگرام می‌گذاری؟ آن‌هایی که عکس بی‌حجاب می‌گذارند که تکلیفشان مشخص است تو چرا؟ فکر می‌کنی متاهل بودن مجوز این را می‌دهد که عکست را در فضای مجازی منتشر کنی؟

به او گفتم شما در این عکس چیزی می‌بینید که بر خلاف دستور خداوند باشد؟ گفت همان اول هم که گفتم شما حجاب دارید، صحبت من این است که چرا عکس خود را در فضای مجازی منتشر کرده اید دوست دارید یک نامحرم عکس شما را ببیند؟ گفتم مگر آن نامحرم در خیابان، دانشگاه، فروشگاه و خیلی از مکان‌های دیگر من را نمی‌بیند؟ مگر خدا به من گفته است از همه ‌آدم ‌ها دوری کن؟ خدا برای من این پوشش را در نظر گرفته است تا به دور از مشکلات در جامعه زندگی کنم.

گاهی حس می‌کنم، با خودشان فکر می‌کنند که من چادری جزئی از این جامعه نیستم، یعنی من جوان نیستم و نباید مهندسی بخوانم، یا نباید به کافی شاپ بروم، تئاتر ببینم یا در جلسات فرهنگی مثل شب شعر شرکت کنم، یا نه شاید هم با خودشان فکر می‌کنند چادری‌ها آدم‌های بی‌سوادی هستند که فقط بلدند گوشه خانه بنشینند و این‌قدر از امروزی بودن جامعه خود دور باشند که نفهمند در چه جامعه‌ای زندگی می‌کنند و از چهار دیوار دور خانه‌شان به این‌ور تجاوز نکنند و ته‌ته روابط اجتماعی آن‌ها حال و احوال کردن با همسایه بغل دستی باشد.

خب من هم می‌دانم خودنمایی، عکس حجاب است و جلب توجه نامحرم اصل حجاب را زیر سوال می‌برد، من هم این کار را غلط می‌دانم، پس قطعا عکسی را که رنگی از جلوه‌گری داشته باشد در صفحه شخصی‌ام منتشر نمی‌کنم. اما مگر من هم یک زن ایرانی نیستم؟ الان اگر یکی بخواهد تصویری از زنان ایرانی در اینستاگرام یا گوگل ببیند تکلیف چیست؟ من دوست ندارم فقط آدم‌هایی را ببیند که اصلا شبیه من نیستند؟ مگر من که چادری هستم یا با حجابم، نماینده زن ایرانی نیستم؟ از تکنولوژی چیزی نمی‌فهمم؟ یعنی نمی‌دانم سلفی چیست؟ یا اینستاگرام کجاست؟ و در این مکان‌ها حق حضور را ندارم؟

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
الهام خانم
الهام خانم
٩٥/٠٤/٢١
٣
٢
چقد نوشتت حرفای دل من وخیلیا بود ممنووون :) کاشکی روزی به عقاید هم احترام بذاریم کاشکی
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
الهی آمین
b_noori
b_noori
٩٥/٠٤/٢١
٢
٢
دقیقا اینا حرف دل من و اکثر خانوم هایی بود که حجابشون چادره؛ خیلی خوب نوشته بودین ؛ ممنون.
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
خواهش میشه
s_mohsen
s_mohsen
٩٥/٠٤/٢١
٠
١
حق گفتین:)
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
کاش این حق بپذیرند
maede_sadati
maede_sadati
٩٥/٠٤/٢١
١
١
هعی...!! داغ دلمان تازه شد...!! ممنون..!!
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
خواهش میکنم
aaasaeid
aaasaeid
٩٥/٠٤/٢١
١٠
٣
با سلام در درست بودن یا نبودن این کار نمی خوام نظر بدم. منتهی توجیح این قضیه با این جمله که "من در اجتماع و خیابان حضور دارم و مردم در خیابان منو با این حالت می بینند، پس اشکالی ندارد که در فضای مجازی هم به این صورت ببینند" از لحاظ منطق صحیح نیست. اگر لزوم و ناگزیر بودن حضور در اجتماع و دانشگاه و همچنین عدم لزوم حضور در فضای مجازی رو در نظر بگیرید این جمله زیر سوال میره. در ضمن این رو هم میشه در نظر گرفت که عکس دختر بی حجاب مخاطب های خاص خودش رو داره، و عکس دختر با حجاب هم مخاطب های خاص خودش، مخاطب اولی جوان های به اصطلاح خودشان روشنفکر و مخاطب دومی جوان های به اصطلاح خودشان حزب اللهی و مذهبی(نما) این امر رو میشه با نگاه کردن به دوستان مجازی و فالوورها و فرندها افراد به وضوح مشاهده کرد در حالت اول دوستی مجازی در قالب افراد بی بند و بار و ..... و در حالت دوم دوستی مجازی در قالب افراد به اصطلاح مذهبی که جفتش به نظرم فرقی باهم ندارن
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢١
٢
٣
بهتر بود بگید از لحاظ منطق "من" صحیح نیست. هر کسی یه منطقی داره و یه طرز فکری. بیشتز به نظر میاد این دید مطلق نگری که مخاطبای اونا اینان و مخاطبای اینا اونیکیا، دور از منطق باشه چون هیچ چیزی تو این دنیا مطلق نیست. برچسب زدن و قضاوت کردن هم که بحث جداگونه داره کلا...
aaasaeid
aaasaeid
٩٥/٠٤/٢١
٤
١
نکته اول اینکه به کسی نه برچسب زدم و نه قضاوت کردم.نکته دوم اینکه منطق قوانین ثابت خودش رو داره و این طرز فکر افراده که می تونه متفاوت باشه و هرکسی طرز فکری داشته باشه. من هم اون جمله رو از لحاظ قوانین حاکم بر منطق گفتم اشتباهه نه بر اساس نظر شخصب خودم. در ضمن در کامنتم کلمه ای نمی بینم که حاکی از دید مطلق نگری باشه.
n_dahji
n_dahji
٩٥/٠٤/٢٢
٤
١
من با نظر اقای سعید موافقم و باید بگم که دسته ی اول لااقل تکلیفشان با خودشان روشن است و ادم باید از دسته ی دوم بترسه. در مورد حجاب بایستی بگم من هم چادری ام و همینایی که توی مطلب هست در مورد من کاملا صدق میکنه /یعنی حتی یه جوک برای دوستام تعریف میکنم میگن شمام بلدی جک بگی یا فقط تلاش میکنی چادرت از سرت نیفته /من فقط اسلحه ام سکوت در جوابشون و اگه چارد سر میکنم برای دل خودمه و حرف دیگران نه تو کافی شاپ و نه سینما و نه هیچ یک از اماکن عمومی مهم نیست/و یکی از دلایلی که چادر میپوشم اینه که هر کس و ناکسی به من نگاه نکنه و صد در صد مخالفم با این که عکسم رو توی فضای مجازی بزارم/چه معنا داره پسر مردم زیر عکس من لایک بزاره یا بنویسه چه خوشکلی یا زشتی ؟در کل مطلبتون خوب بود و خسته نباشید .
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٣
مطلق گویی صحبت شما اونجاست که میگید مخاطب دسته اول فلانی ها و مخاطب دسته دومی فلانی ها هستند ک اونها هم قصدشون دوستیه... این تقسیم بنده نه به لحاظ جامعه شناسی صحیحه و به لحاظ واقع نگری... من اینستاگرام ندارم ولی مخالفتی هم با انتشار عکسم ندارم... حتی تو فضای مجازی هم رفتار خود آدمه که باعث رفتارهای دیگه میشه...
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٦
١
خانوم دهجی (اگه درست گفته باشم) یه جوری از سختی های چادر سر کردن حرف میزنید انگار تو اروپایید:/ من چرا تمسخر نمیشم پس؟!!!!!
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٢
اول اینکه بارگذاری عکس در اینستاگرام کار غلطی نیست که نیاز به توجیح داشته باشه، دوم اینکه به پاراگراف آخر توجه کنید عکسی که رنگ خودنمایی نداشته باشه و سوم اینجوری که شما میگید پس نصف آدمهای اینستاگرام دنبال دوستی و روابط خاص هستند این تقسیم رندی شما مطلق نگری و تهمته
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٢
زهرا جان دلیل اینکه تو مسخره نمیشی اینه که محیط اطرافت مثلن جمع دوستا و خانواده یا جاهایی که میری شبیه پوشش خودته/ ساده است تو مسخره نمیشی چون در معرضش قرار نگرفتی
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٥/٠٤/٢٢
٣
٠
منم با سعید موافقم.....راست میگه... شما باید مرد باشید که بفهمید این حرف رو... دخترای چادری و مذهبی هم مشتری خودشون رو دارن... حالا ممکنه همه مشتریا مذهبی نباشن ولی خیلیاشون اینطوری ان
aaasaeid
aaasaeid
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
منظور از دوستی که بیان کردم اون دوستی نیست که شما برداشت کردید. وقتی واژه ای به نام فرندز در شبکه های اجتماعی تعریف شده ، اگر شما بازش کنید قاعدتا اسامی داخلش جزو فرندها و دوستان تعریف میشن. به هیچ عنوان قصد توهین به افراد رو با اون برداشتی که شما از کلمه دوستی داشتید نداشتم و ندارم. اتفاقا اونع نوع دوستی که شما برداشت کردید خیلی کم در فضاهایی مثل اینستا مد نظر افراده
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
مگه ما دخترها کالا هستیم که باحجابهامون یک مشتری دارند بی حجاب ها یک مشتری؟
shekoofeh-r
shekoofeh-r
٩٥/٠٤/٢٢
٢
١
منم با آقاي سعيد داودي موافقم حرفشون كاملا منطقي و قابل قبوله
h_rastegar
h_rastegar
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
نکته جالبی بود تا حالا اینجوری بهش فکر نکرده بودم این ضرورت و اجبار رو
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٠
مریم جون اتفاقا کاملا برعکس. اطرافیان من بالاخص فامیل، پوشش های کاملا متفاوت با من دارن... منتها سر حرفم هستم. یکی اینکه آدم باید دوستانش رو از آدمای با شعوری ک به عقاید دیگران احترام میذارن انتخاب کنه. به فامیل هم رفتار خود آدمه که اجازه میده توهین یا تمسخر بکنن یا نکنن! من اصلا ننیتونم بپذیرم. ضمن اینکه آدم یدحجابم باشه طعنه های بدتری مییشنوه. اینا اسمش سختی حجاب نیست. سختی زندگی در جامعه ایست ک هرکس یه خودش اجازه قضاوت و توهین به مخالف رو میده
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
خانم نیک پور عزیز، لطفا وقتی نمیدونی جمع دوستان کسی چطوریه، این حرف رو نزن، شما ی تحقیق درباره رشته جهانگردی بکنی متوجه فضای این رشته میشی.
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٥/٠٤/٢٢
٠
١
خانم مریم نیک پور.... شما همه فالووورهای اینستاتون رو میشناسین؟؟ مطمئن هستید کسی به قصد و غرض بهتون نگاه نمی کنه؟ مطمئن هستین کسی نمیاد پیجتون و عکساتون رو به چشم کالا نمی بینه؟؟؟؟ میشه بگید اصن چرا یه خانمی که میگه من مذهبی ام باید عکس چهره اش رو بذاره اینستا؟؟ سودی داره واستون؟؟ (خواهشن مثه خانم مریم سادات نیاد بیگن آقاها چرا می ذارن... اصن اونا هم اشتباه می کنن) :| :|
n.dahji
n.dahji
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٢
با سلام خدمت خانوم اقایی،نمیدونستم موافق بودن با نظر دوستان باعث میشه به شخص شخیص شما بر بخوره و بنده رو مسخره(تو اروپا...)کنید،من نظر شخصی مو گفتم،در ضمن بقول شما ریا نشه ما هم حدود 15سال تهران زندگی کردیم(البته خیلی مسخره و بچه گونه است که پایتخت نشینیتون رو به رخ ادما میکشین اینو گفتم بدونید ملت پشت کوه نشین نیستند،خانوم شدیدا اجتماعی که هم تو اژانس هواپیمایی کار کردین و هم مجری بودید)
n.dahji
n.dahji
٩٥/٠٤/٢٢
١
١
ممنون از این که بنده رو ندیده و نشناخته قضاوت کردید،خانوم اقایی خوبه بنده هم شما رو فضاوت کنم؟من اصلا ادم مذهبی نیستم قابل توجهتون،اگه چادر سرم میکنم به خاطر اینکه که به خودم احترام میذارم و دوست ندارم کسی نگاهم کنه و در مورد اینکه گفتید من طبقه بندی میکنم افراد رو بایستی بگم با سی سال سن اینقدر تجربه دارم که اینو میگم و شخصا برای خودم اتفاق افتاده
n.dahji
n.dahji
٩٥/٠٤/٢٢
١
١
از طرف دانشگاه فرستادنمون مسجد برای انجام دادن کاری،پسره با ریش نیم متری نشسته و طوری نگاه میکرد که بنده فکر کردم خداییی نکرده لخت هتم،البته خانوم اقایی چادری تا چادری داریم،همه اطرافیان بنده حتی دوستانم چادری اند و بقول خودشون از ترس مامان باباشون چادر میزارن و چادر سر نکردنشون بهتر از سر کردنشونه وقتی موهاشون کامل بیرونه و ناخن بکشی رو پوستشون سه لایه ی کامل ارایش برداشته میشه و خودشون همینو میگن که چادر سر نکردنمون بهتر از سر کردنمونه/چادری داریم که فقط سه سانت از موهاش بیرونه و یه ته ارایشی هم داره/چادری داریم که موهاش کامل داخله و ارایش کامل داره/چادری داریم که موهاش داخله و ارایشش هم متعادله/چادری داریم که. فراموش میکنه صبحا از خونه میاد بیرون مرطوب کننده به دستاش بزنه،خب به نظرم چادریا متفاوتن و من متاسفانه یا خوشبختانه از نوع اخرشم/و همیشه مورد انتقاد خانواده و دوستانم هستم و اینجا تگزاس نیست و من دلم نمیخواد برای مردم تو خیابون و کوچه خوشکل کنم/
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٤
١
سرکار خانوم من پایتخت نشین نبودم و اهل کرج بودم. کرج پایتخت نیست. یکی از دوستان از نمایشگاهی از تهران حرف زد، من هم حرفشون رو تایید کردم. شما ک حرف منو تمسخر تلقی کردید و شروع کردید از تک تک کلمات من برای تلافی کردن استفاده کردید مشخص شد که منظورتون از تمسخر در جامعه چجور تمسخریه و رفتار متقابلتون رو هم نشون دادید. عرض دیگه ای ندارم...
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
نه خیلی از فالورهای اینستاگرامم نمیشناسم خیلی از آدمهایی که پیج میبنند هم نمیشناسم نیت و قصد هیچ آدمی را هم نمیدانم، اما این اصل کار غلطی نمیدانم، شما یکجوری صحبت میکنید که انگار خدا گفته خانم شما چهرتو کسی حق نداره ببینه؟ یک بحث روانشناسی در مورد مردها هست که اگر با قصد بدی بخواهند چیزی ببیند هشتاد درصدشو خودشون توی ذهنشون تصور میکنند، هیچ کجای اسلام نگفتند چهره زن نباید دیده بشه، هیچ کجای دین نگفتند یک خانم مذهبی و با حجاب حق نداره عکسش توی یک شبکه مجازی بگذاره، شما دارید احکام جدید واسه خودتون میسازید بابا اصل حجاب برای اینکه زن با این پوشش به دور از تحریک غریزه های جنسی بتونه در این جامعه زندگی کنه خدا حجابو واسه این مشخص کرده، واقعا نمیفهمم حرفهای شما را اگه اینجوری باشه یک زن نباید خرید بره که فروشنده اش مرده، یا هزار و یک برخورد دیگه با مردان در اجتماع یا شایدم باید روبند بزنه! با نگاه تعصب وار به مسائل دینی ادم ها از دین زده میشن ولا غیر
n_dahji
n_dahji
٩٥/٠٤/٢٤
٠
٠
خانوم اقایی من حرف شما رو تمسخر (اروپا...:/با این طرز کج خندتون)تلقی نکنم؟به نظر شما نظر شخصی مو گفتم کفر خدا که باید توسط شما مسخره میشدم؟شرمنده شما ببخشید کوتاهی از بنده بوده که نظر برای مطلب خانوم نیک پور گذاشتم و با مسخره کردن شما رو به رو شدم.اگه مسخره کردن چیز بدیه چرا خوتون رعایت نمیکنید و اصلا چرا حرفای منو به خودتون گرفتید و مسخره کردن تلقی کردید؟جدای از همه ی این حرفا خانوم اقایی من میدونم دنیا اصلا ارزش نداره که به خاطر یه مطلب همدیگرو مسخره کنیم /بنده هم اگه حرفی زدم /گفتم که بدونید مرگ فقط برای همسایه مون خوب نیست /مسخره کردن فقط منو ناراحت نمیکنه و شما هم ناراحت شدید/و واقعا عرض میکنم جدای از این همه ی این حرفا اگه ناراحت شدید شرمنده ام و عذر خواهم/نمیخوام از دست بنده ناراحت باشید/حلال کنید.این وسط خانوم نیک پور برد رو زدن چه کامنتی گذاشتیم براشون /خانوم نیک پور موفق و موید باشید و در ضمن من هنوز روی نظر شخصی م اصرار میکنم که به شخصه دوست ندارم عکسم رو در فضای مجازی بزارم:)))و از دیدن عکس با حجاب کامل بی حجاب توی این جور فضاها ناراحت میشم و به قول خانوم اقایی خدا رو شکر که من اصلا گوشی ندارم چه برسه به صفحه اینستاگرام و تلگرام وتویترو...
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢١
١
٠
مریم جون نوشتت رو خیلی پسندیدم. من هم چادری ام ولی راستش از نگاه هایی ک گفتی تو کافی شاپ و غیره اذیت نمیشم. شاید من به اون نگاها دقت نمیکنم یا اصلا برام مهم نیست... شایدم مدل چادری بودن من با تو فرق داره و تو خیلی محجبه تری:) به هر حال از نوشتت خیلی خوشم اومد خیلی. البته از تفکرت در این رابطه بیشتر تر! قلمت مانا...
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
خواهش میکنم عزیزم ممنون که خواندی
...
...
٩٥/٠٤/٢١
٢
١
سلام. وقتی کسی به یک خانم چادری میگه که عکس با حجاب در فصای مجازی به اشتراک نزارید،مطمئنا منظورش این نیست که با حجاب ها نباید هیچ جا برن و باید از جامعه جدا باشند...خیلی از افراد هستند که عکس با حجاب بدون چهره و به قصد ترویج حجاب می زارند که فکر می کنم خیلی هم خوبه...و از این جهت عکس گزاشتن در فضای مجازی فکر می کنم که خوب نباشه چونکه فکر نکنم هیچ خانم با حجاب و با حیایی حاضر باشه عکسش در دست هر کسی باشه ک البته معتقدم که افرادی هم که این کار رو می کنند یا آگاهی کامل ندارند و یا چونکه خودشون آدم های خوبی هستند فکر می کنند که همه مثله خودشونن
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
١
١
من با حرفتون موافق نیستم، اما حرفتون قابل احترامه
ساجده
ساجده
٩٥/٠٤/٢١
٦
١
اين كه گفته شد ما تو خيابون و دانشگاه ديده ميشيم پس توي فضائية مجازي هم أشكال نداره كه ديده شيم خيلي درست نيست چون حالت اين دو فضا أصلا يكي نيست .توي خيابون و كلاس و كوچه و بازار هيچ مردي به راحتي به خودش اجازه نميده كه تا يك وجبي صورت شما جلو بياد و بعد زل بزنه تو چشماتون و تمام جزيئات صورت شمارو تماشاكنه .حالا چه با قصد بد چه نه!!نوع برخورد شما حرمت شما و حريم شما در دنياي واقعي خودمش برأي اون نامحرم يك حريمه كه ميفهميه نبايد ازش بگذره اما خودتون بهتر ميدونين كه توي فضائية مجازي به هيچ وجه اين مانع نيست و دىگه اين به خويشتن داري خود بيننده بر ميگرده كه باچه نيتي و خواستي داره بِه عكس شما نگاه ميكنه كه اگه نيت خوبي نباشه شما هم به سهمي توي اين اتفاق بدشريك ايد.اين رو هم بدونيم اوني كه قصد انداز و برندازكردن عكس ها رو داشته باشه حالا چه اون عكس باحجاب باشه چه بي حجاب ..فرقي به حال اون آدم نداره و به صرف چادري بودن صاحب عكس ازش رد نميشه.
naeeme-chakeri
naeeme-chakeri
٩٥/٠٤/٢٢
١
١
چقدر من موافقم:)
محمد علی
محمد علی
٩٥/٠٤/٢٢
١
١
دقیقا! حرف حساب جواب نداره. نظر شما کاملا صحیح و اصولی است
لاله نیلی
لاله نیلی
٩٥/٠٤/٢٢
١
١
عالی گفتید. کاملا حرف صحیحیه
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
٤
٢
اول از همه باید به این نکته توجه کنید که اون اشخاصی که با نیت بد زل میزنند به یک فرد مریض هستند و به خاطر یک مریض نباید معیار بندی کنیم. دومیم نکته هم دقت کنید من گفتم عکسی که جلوه گری نداشته باشه این مورد خیلی مهمه
h_rastegar
h_rastegar
٩٥/٠٤/٢٢
١
١
این حرف که به خاطر یک دزد نباید معیار بندی کنیم درست نیست چون خیلی از چیز های با ارزش به خاطر وجود آدم های بد ازشون محافظت میشه و براشون مراقب گذاشته میشه مثل یک سری منافق که تعدادشون یک میلیون شاید باشه ولی برای همین برای مقامات محافظ میزارن و بانک و پول و طلا و غیره
m-ziya
m-ziya
٩٥/٠٤/٢٢
٤
٣
ینی وااااقعا متاسفم واسه جامعه مون... خانوم محترم کجای اسلام گفته کسی نباید به صورت یک خانوم نگاه کنه؟! ضمناً در مورد افرادی که عرض میکنید صورت رو برنداز میکنن، اگه خدای نکرده به قصد لذت این کارو بکنن، اینا افراد مریضی هستند که از زیر چادر هم تو خیابون بدن فرد رو تو ذهنشون مجسم میکنن!! ضمنا خیلی ممنون که به جای خدا حکم میدید و فرد چادری ای که تو اینستا عکس میذاره رو در گناه آدمی که میاد به قصد لذت عکس ایشونو نگاه میکنه شریک میدونید!
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٣
٢
آفرين آقاي ضيا... احسنت. اصلا اين حرف توهين شديديست به آقايون. من هم واقعا متاسفم براي جامعمون...
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٥/٠٤/٢٢
١
١
قل لِلمؤمِنینَ یغُضُّوا مِنْ اَبْصارِهِمْ وَ یحفَظُوا فرجَهُمْ ذلِک اَزْکی لَهٌم اِنًَّ اللهَ خَبیرٌ بِما یصْنَعونَ" /// سوره نور - آیه 30
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٥/٠٤/٢٢
٢
١
آقای ضیا ینی برای شما پیش نیومده که مثلا عکس یکی رو توی اینستا ببینی بعد توی دلت بگذره که فلانی خوشگله؟ ...... این ربطی به مریض بودن نداره که.... وقتی ایشون میگه من مذهبی هستم چرا کاری می کنه که یک عده ای (مهم نیس سالم باشن یا مریض) عکسش رو ببین و این توی دلشون بگذره؟؟؟
m-ziya
m-ziya
٩٥/٠٤/٢٢
٣
٢
خب خدا گفته ملت نگن فلانی خوشگله!؟ خخخ بابا شما رساله بده عزیز من مقلد پیدا میکنی! خخ خدا گفته فقط به قصد لذت نگاه نکنین!
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٥/٠٤/٢٢
٤
١
شما فک کنم باید یه بار در فکرتون تجدید نظر کنین ها :| اصن کامنت ا و متن و خوندید؟؟؟ اولن من نیازی به مقلد ندارم... آدم مذهبی هم نیستم که بخوام اینطوری از کسی طلبکار باشم... بعدشم من یه سؤال ساده پرسیدم شما اومدی مسخره می کنی.... :| من میگم به چه دلیل و الزامی یه خانمی که میگه من مذهبی ام باید عکس چهره اش رو بذاره اینستا؟؟؟ مگه این همه خانم مذهبی توی انیستا نیستن؛ خیلی هایشون عکس صورت خودشون رو نمی ذارن... این حرف من ربطی به پوشیه زدن و حبس کردن زنا توی خونه نداره... جواب منطقی نداردیم مسخره نکنید. مرسی اه
s_mohsen
s_mohsen
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
جناب سجاد خان پس ینی شما میفرمایین افراد محجبه ای که توی اینستا هستن حق گذاشتن عکس ندارن؟؟!!
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
اتفاقا حرف شما عین نمود حبس کردن زن توی خونه است نمیفهمم مگه دیده شدن چهره یک گناه یا اینکه مگه آدمی که باحجابه حق گذاشتن عکس نداره؟ مگه اون آدم نیست نمیفهمه سلفی چیه با دوستا عکس گرفتن چیه اینستاگرام چیه مگه اون آدمی نیست که عین همه توی این زمانه زندگی میکنه؟
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٥/٠٤/٢٣
١
٠
اوکی :))) من دیگه حرفی ندارم :| ولی دختر مذهبیا که من میشناسم اینقدر راحت عکس نمی ذارن اینستا... من که مشکلی ندارم با این موضوع..... فقط دیدم شما اینقدر ناراحتید گفتم خخخخ
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
خب پس اگر شما اینقدر کامل هستید که خودتون معیار میدونید و مذهبی بودن آدم ها را میسنجید منم حرفی ندارم دیگه
m_bahari
m_bahari
٩٥/٠٤/٢١
٠
١
تصویر یک زن و تصویر یک مرد از نظر زیبایی شناختی و جامعه شناختی دو اثر متفاوت دارند. میکل آنژ تا ابد هم اگر فکر می کرد که مجسمه انسان متفکر را چطور بسازد, هرگز او را به شکل یک زن نمی ساخت. چرا؟مشکلی با زن داشت؟ نه. زن در گرافیک, عکاسی, مجسمه سازی و سینما با مرد تفاوت می کند از بیرون به خودتان نگاه کنید و کارگردانی کنید انتشار تصویرتان را. بدانید که انتخاب اینکه عکستان را منتشر نکنید می تواند مثل یک کارگردانی هنرمندانه, مهم و مؤثر باشد. مطلب "این صفحه خصوصی است" را در ستایش زنان هنرمندی مانند شما نوشته ام. خود چادر یک ابزار تدوین است که شما به درستی از آن استفاده می کنید. قدر این هنرمندی ها را بدانید.
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
مشتاقم مطلبتون بخوانم لینکش لطفا بذارید
h.naderi
h.naderi
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
http://jeem.ir/article/blog/26159
mansooreh_houshmand
mansooreh_houshmand
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
جانا سخن از زبان ما میگویی مرسی واقعا چقدر حرف دلم بود
مرتضی
مرتضی
٩٥/٠٤/٢٢
٠
١
کسی با فعالیت بانوان با حجاب در جامعه مخالف نیست اتفاقا انقدر تو جامعه بیایید تا چشم بی حجاب جماعت کور بشه، اینکه خطاب به بی حجاب ها.
مرتضی
مرتضی
٩٥/٠٤/٢٢
٠
١
۲- به نظر من گذاشتن عکس یک خانم به عنوان عکس پروفایلش کار صحیحی نیست. ولی سلفی گرفتن و عکس گرفتن نه چون یه چیز شخصیه. چند وقت پیش می خواستم در مورد همین عکس پروفایل تو تخته بگم ولی گفتم شاید یه عده ناراحت بشن.
مرتضی
مرتضی
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
۳- بند اول مطلبتون هم بیشتر به بی حجابا میخوره تا با حجابا
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
اصلا در این حوزه صاحب نظر نیستید چون فقط از بیرون نگاه میکنید و چون یک مرد هستید امکان نداره این موقعیتها پیش بیاد، در ضمن پاراگراف اول قصه نبود موقعیتهای واقعی بود که برای خودم پیش آمده بود
مرتضی
مرتضی
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
والا من رو کره زمین زندگی می کنم، اینجا هم برا چادری جماعت احترام قائلند،
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
والا بخدا. به نظرم اگه نظر بقیه آدما مهم نباشه و هر نگاهی رو آدم تمسخر تلقی نکنه اصلا نه به چشم میاد و نه تمسخری وجود خواهد داشت!
naeeme-chakeri
naeeme-chakeri
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
کاملا درسته که الان دخترای چادری باید همه جاهایی که اتفاقای خوب توش میوفته باشن و کاملا با تکنولوژی روز حرکت کنن. و مثلا همین اینستاگرام خب خیلی خوبه که با حجابها هم حضور فعالی داشته باشن... ولی با انتشار عکس چهره تو فضای مجازی مخالفم. علتش رو هم دوستان بهش اشاره کردن. به خاطر این که تو عکس فرد داره ما رو از فاصله ی خیلی نزدیکی میبینه. در صورتیکه اگه بخواد همون فاصله رو تو فضای حقیقی داشته باشه ما هیچ وقت این اجازه رو بهش نمیدیم...
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
توی دنیای حقیقی هم ممکنه پیش بیاد از طرفی دیگه همه که این کار نمیکنند افراد مریض دست به چنین کارهایی میزنند
ریحانه
ریحانه
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
سلام عزیزم خیلی قشنگ و زیبا بود متنت، فقط یه سوالی داشتم اینکه بعضی خانواده ها دوست ندارن عکس باحجاب دخترشون حتی وی پروفایل باشه،این برای من قابل توجیه نبود یعنی درواقع قادر به درکش نبودم (هرکسی افکار و نظرش قابل احترامه) فقط میخواستم از دوستان عزیز بخوام دررابطه با این مسئله لطفا برام توضیح بدین که منطق این رفتار چیه؟ (قطعا هرکسی علاوه بر سلیقش منطقی هم داره من قسمت منطقشو متوجه نیستم، به طور مثال برای محافظه کاری هست یا عدم ایجاد مزاحمت احتمالی افراد مغرض؟ )
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
من فکر میکنم واقعا یک سخت گیری بی مورد و متعصبانه است
f_maveddat
f_maveddat
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
سلآم؛ خب این مسائل کلن بحث برانگیزن... من فکر میکنم اگه قرا به آوردن دلیل ومنطق باشه از هر کاری میشه یه عیبی درآورد.. من اگه قرا بود روزی عکس خودمو در دنیای مجازی بذارم ترجیحا طوری میذارم که بیرون از خونه ودر دنیای واقعی همونطور هست... دنیای مجازی چار دیواری امن آدم نیست...خیلی ها باید بیشتر از اینا دقت کنن :)
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
این صحبت شما دقیقا همون عدم خودنمایی در عکس هاست که من اشاره کردم بهش و درست میگید
نجمه عرفانیان
نجمه عرفانیان
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
دقیقا!!من واقعا برام سواله که همین چهره مارو باهمین چادر مگه تو کوچه بازار نمیبینن حالا تو عکس ببینن اشکاله؟
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
اشکالی نداره واقعا این صحبت ها فقط تعصبه
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
احساس و فکر من این رو میگه که یک جماعتی که اسلام گریزی دارند این افکار رو پخش می کنن که خانمی که حجاب داره فردی هست از دنیا به دور و نامتمدن تا با تصبیت کردن این افکار داخل ذهن ها خانم های با حجاب رو آذار بدن و کسانی که حجاب ندارند رو علیه با حجاب ها تحریک کنن...
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
موافقم البته باید خودمون مواظب باشیم که با یکسری سخت گیری های بی منطق بچه مسلمون ها را اسلام گریز نکنیم
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٥/٠٤/٢٢
٢
١
نتیجه گیری شما اصن جالب نبود! چون اصن توجه نکردید که وقتی شما میری توی اینستا عکست رو می ذاری کسی مجبورتون نکرده. کرده؟ مثلا اگر عکس نذارید اشکالی پیش میاد؟ اینکه یه خانم مثلا مذهبی عکس خودش رو بذاره شبکه های اجتماعی چه خوبیه داره؟ جدی میگما... یه بار شده بهش فکر کنین؟؟ مثلا یک مشت مرد نامحرم عکس شما رو ببنن حتی اگر به قصد و غرضی هم نباشه چه سودی داره؟
shekoofeh-r
shekoofeh-r
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
كاملا موافقم
مریم سادات
مریم سادات
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
خوب این شرایط برا اقایون هم هست که ی مشت خانم نا محرم ببینند چه سودی داره!
shekoofeh-r
shekoofeh-r
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
با شما هم موافقم :دي
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٠
سودی که نداره خانم مریم سادات ولی گناه هم نداره؛ بعدشم معمولا به عکس خانم ها به خاطر زیبایی ذاتی شون توجه بیشتری میشه
looshi
looshi
٩٥/٠٤/٢٢
٠
١
طفلک همسرت:(
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
نظرتون چیه که اصلا خانم ها از خانه بیرون نرن که کسی نبینتشون؟ در ضمن مگه شما خدایی که حد مذهبی بودن و نبودن آدم ها را بررسی میکنید و قضاوت میکنید که مثلا مذهبی ها
z_fakoor
z_fakoor
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
شاید نظرِ من با نیمِ بیشتر نوشته های شما یکی باشه اما عکس گذاشتن در صفحه ی شخصی را اگر فالورها ی آدم آشنا باشند فکر کنم انچنان مشکلی ندارد اما غریبه ها آنچنان هم نیاز نیست که ببینند همان قدر درخیابان کفایت میکند
shekoofeh-r
shekoofeh-r
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
دقيقا
لاله نیلی
لاله نیلی
٩٥/٠٤/٢٢
٠
١
سلام. شما که اونقدر باحیا و باوقار هستید که پوشش چادر رو برای خودتون انتخاب کردید، بسیار قابل تحسینه! اما انتخاب نوع پوشش، یکسری رفتارها و انتظاراتی رو هم به دنبال داره. آیا شما سر یک چهار راه شلوغ، عکس چاپ شده ی خودتون رو بین افراد پخش می کنین؟!! گذاشتن عکس در محیط مجازی -حتی با حجاب- فی نفسه مثل همین کار میمونه! آیا شما خوشتون میاد که عکستون دست فرد نامحرمی باشه و اون مطابق با میلش بهش زل بزنه؟! انداز وراندازتون کنه؟! حالا کار به نیت اون فرد ندارم دیگه!!! :| همین عکس دختر چادری زیبایی که برای این مطلب انتخاب شده، من که دخترم خوشم میاد بهش نگاه کنم دیگه چه برسه به پسرای نامحرم!!! بنظرتون این از نظر شرعی و اخلاقی درسته؟! به قول اون دوستمون، حضور و دیده شدن در خیابون و دانشگاه، قابل قیاس با انتشار عکس نیست. موید باشید
shekoofeh-r
shekoofeh-r
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
حرفتون كاملا منطقيه:)
رادمهر
رادمهر
٩٥/٠٤/٢٢
٠
١
و حرف اخر اینکه نذاشتن عکس با حجاب در دنیای مجازی اونم در این سال و تاریخی که ما زندگی میکنیم و دلایلی که برای انجامش داریم غیرمنطقیِ چون با شرایطی که پیش اومده سطح توقع اون اقا پسرای محترم برای زل زدن به عکس خانوما خیلی خیلی بالا رفته و تو شبکه های مجازی مورد درخور سلیقه ی دوستان فراوون یافت میشه.پس نگران نباشید
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
با دوستمون موافقم چیزی که درخور سلیقشون باشه هست
v-qavam
v-qavam
٩٥/٠٤/٢٢
٦
١
اونایی که با عکس گذاشتن مخالفن نظرشون چیه کلا خانم های چادری رو مجبور کنیم پوشیه بزنن و حق فعالیت های اجتماعی، مجازی، شغل و لذت نداشته باشن و فقط محدودشون کنیم توی خونه که فقط همسرانشون ببیننشون؟ از نظر بعضیا دیگه فکر کنم چادرم حجاب کامل نیست توقع دارن خانوم ها با کارتن یخچال تو جامعه باشن یا کلا نباشن!!! اینقدر به همین اندک دل خوشی های خانم های محجبه گیر بدین و محدود کنین که همونا هم از حجاب به قول خودشون کامل زده بشن..هر چند کلا اصن تعریف حجاب کامل رو قبول ندارم هر شخصی از نظر خودش حجابش کامله و اینطوری نیس که بگیم مثلا مانتو حجاب ناقصه یا ...همونقدر که عرف جامعه رو نقض نکنه از نظر شخصی من درست وقابل قبوله:) سعی کنیم به علایق و آزادی و اعتقادات و حریم خصوصی همدیگه احترام بزاریم و هیچکس رو قضاوت نکنیم:) به پدر و مادرتون هم نیکی کنین خخخ حرف دیگه ای ندارم:)
v-qavam
v-qavam
٩٥/٠٤/٢٢
٤
٠
متاسفانه برعکسش هم توی جامعه خیلی بیشتره و این حالت که خانم های چادری به خانم های مانتویی یا کم حجاب یا بی حجاب( البته به قول خود خانومای چادری) به دیده تمسخر و تقبیح و تحقیر نگاه میکنن و توی فکر و دل یا حتی علنا برچسب های خیلی بدی میزنن به این افراد.. که به قول اون کلیپ انتخاباتی معروف اینم روا نیست:)
مریم سادات
مریم سادات
٩٥/٠٤/٢٢
١
١
البته الان خانم های پیر جامعه که خودشون توی ی شرایط اینجوری بزرگ شدن بیشتر گیر میدن !دختر های جوون چادری که گیر نمیدن و تو دلشون نفرینشون نمی کنند!چون اگ اون فرد واقعا چادر سرش کرده باشه نباید به خودش اجازه ی سو ظن بده!البته که تو ی شرایط امروز به دخترای چادری بیشتر گیر میدن و بیشتر بهش فشار وارد می کنند!کمتر بهشون کار می دند !تو مغازه ها برا خریدن اصلا اخلاق قشنگی ندارند وغیره: )
saiideh70
saiideh70
٩٥/٠٤/٢٢
٠
١
اصن همچین به دلم نشست نظرتون ... یه خانم چادری میشناسم که با چادر دوچرخه سواری میکنه خدایی هر وقت میبینمش لذت میبرم هم علاقشو داره هم حجابشو
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
ممنون از نظرتون
shekoofeh-r
shekoofeh-r
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٠
من خودم چادري نيستم ولي اونقدر حجابم كامل هست كه كسي با تعجب و يا تمسخر ويا با نگاه بد نگام نكنه (ولي متاسفانه بعضي از خانوماي چادري اونقدر با تحقير ونفرت به من نگاه ميكنن كه انگار اونا جاشون بهشته و مني كه چادر نميپوشم جهنم ) كاش به عقايد هم احترام ميذاشتيم...
saiideh70
saiideh70
٩٥/٠٤/٢٢
٠
١
سختیش 10 سال اوله خخخخخ جدی اینا همه درست میشه یعنی چون عرف جامعه داره تغییر میکنه مثلا من یادمه توی خونواده خودم چادر عربی رو به عنوان حجاب برای زن قبول نداشتند ولی الان خب خیلی فرق کرده و یه جورایی همه قبولش کردن
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
کار خیلی اشتباهی میکنند منم امیدوارم به عقاید هم احترام بذاریم و نسبت به همدیگه با محبت رفتار کنیم
k_koolak
k_koolak
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٠
به نظر من نظر بقیه کوچکترین اهمیتی نداره هر جور دوست داری باش و رفتار کن به هر حال ادم هر قدرم هم از نظر بعضیا خوب باشه از نظر بعضی دیگه بده من تا بحال به این شدت بر خورد نداشتم شایدم داشتم ولی اهمیت ندادم ما تهران یک نمایش رفتیم برخردها هم خیلی عادی بود. کلا همین که گفتم بقیه مهم نیستن ولی اخر متنتون رو خیلی پسندیدم. من با یک توریست که صحبت کردم اصلا عجیب غریب نگاه نکرد و سوالی هم راجع به حجاب نپرسید نمیدونم والا.... یا من جور دیگه می بینم
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٣
٠
احسنت... من کرج بزرگ شدم و اونجا که تعداد چادری کمتر هست هیچوقت هیچکس منو تمسخر نکرد. نهایتا یه سریا میپرسیدن چرا چادر سرت میکنی؟ اونم نه با تمسخر... اصلا با منطقم جور در نمیاد این جو دادنها
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
١
٠
زهرا جان مطمئن باش که حداقل چیزهایی که در این مطلب اورده شده است قصه و جو سازی نیست و واقعیه
مریم سادات
مریم سادات
٩٥/٠٤/٢٢
٢
١
من خودم ی دختر چادریم و به دلایلی دوست ندارم و ترجیح میدم عکسمو نزارم اما به نظرم خانم هایی که با حجاب عکسشونو میزارند کار بدی نمی کنند !چرا انقد اخه فراطی بازی: )اینجوری این چیزای کوچولو دخترای چادری رو زده میکنه]!عوض این که دخترامونو تشویق کنیم که حداقل حرمت نگه داشتن وبا حجاب عکسشونو گذاشتن نه با لباس های عریان که جنس مخالف تحریک کنه!بعد میایم هی میزنیم تو سرش که چرا همین عکسو گذاشتی!حتما باید اون دختر چادری حجابشوبرداره با مانتو باشه تا بهش گیر ندن و بگن اشکال نداره!حتما باید ی کاری کنیم زده بشه بعد از اون ور هی تبلیغ حجاب کنیم خوب اولش ی کاری بکنیم که زده نشن بعد بیایم ترویج حجاب کنیم!بعدشم این که میگن ی دختر وقتی عکسشو میزاره جنس مذکر قشنگ میتونه براندازش کنه توجیه جالبی نیست از نظر من،اگه اینطوره که دخترا هم می تونند به پسر زل بزنند و کامل براندازش کنند.در هر صورت: ) سعی کنیم با این چیزای به ظاهر افراطی جوون ها و محجبه هامونو دل زده نکنیم! مرسی از مطلب عالیت مریم جان: )
آبی
آبی
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
سلام. هرچندحرمت نگاه به نامحرم در هر دو جنس باید رعایت بشه، اما نگاه مرد به زن نامحرم خیلی فرق میکنه دوست عزیز! مردا تحریک میشن . اما زن اینطور نیست. پلت فرم شون فرق میکنه کلا
k_koolak
k_koolak
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
اگه به تحریک شدنه مردها با قدرت تخیل بدون نگاه کردن هم توانایی تحریک شدن دارند. به نظر من باید بزرگ شیم و ظرفیت های وجودی و انسانیمون رو ببریم بالا
شیدا یوسفی
شیدا یوسفی
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٣
خانوم اقایی عزیز!! جلو روتون که مسخره نمیکننپشت سر حرف میزنن و طرز فکرشون نسبت به همه چادری ها خراب میشه! مجبور که نیستیم چادر سرمون کنیم با این وضع!!!
Golbarg_K
Golbarg_K
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
شیدا جان مگه کسی گفت مجبوری؟؟؟ چادر سر کردن عشق میخواد. داشته باشی حرفاشونو توی روت هم بزنن عین خیالت نیست.بقیه هم همینطور
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٣
٠
هیچکس مجبور به هیچکاری نیست. آدم هرطور باشه پشت سرش حرف میزنن. کم حجابم که باشه حرفای بدتری میزنن. قبول ندارم. احترام آدم دست خودشه... من تا حالا بی احترامی ندیدم. اخلاق آدم هم نقش موثری داره راستی. برخی چادری ها به خاطر اخلاقشون تمسخر میشن
ملیحه
ملیحه
٩٥/٠٤/٢٢
٧
٠
ممنون اما مطلب خیلی اغراق داشت! منم چادری هستم تو همین شهر، دانشجو ام حجابم هم کامله اما نگاه ها اینطوری هم که وصف کردین نیست چادری ها شاید انگشت شمار باشند اما انگشت نما نیستن
دخترخاصــ
دخترخاصــ
٩٥/٠٤/٢٢
٦
٠
سلام سپاس بابت مطلب :) مریم جان احساس میکنم مطلب یکمی با مبالغه همراه بود نگاه های مردم به افراد چادری در این حد هم نیست تو دانشگاه ما اصلا همچین نگاهی ها نمیشه به افراد چادری... درهرصورت ممنون بانو
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٣
٠
والا بخدا... من تو همایشی که توش کنسرت هم بود، با چادر اجرا کردم. گوینده هم بودم. بارها تو همایش های مختلف بالاخص همایشهای گردشگری که لباس و فرم خاصی میطلبه. محض اطلاع مدتی کارمند آژانس هواپیمایی هم بودم با حجاب... اصلا معنی این اغراقها رو نمیفهمم. تو قاب تگزاس که نیستیم. اه...
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٣
٠
*قلب تگزاس
دخترخاصــ
دخترخاصــ
٩٥/٠٤/٢٢
١
٢
اما در رابطه با اینستا راستش نمیدونم چن وقت پیش خودم گزاشتم اما بعد یه مدت پاکش کرددم با اینکه با حجاب هم بود
naeeme-chakeri
naeeme-chakeri
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
یه نکته ای که هست درباره جلوه گری و اینا که گفتید این هستش که واقعا وقتی میخوایم عکس بگیریم، سعی میکنیم بهترین حالت چهره مونو داشته باشیم. هیچ وقت نمیایم موقع عکس، چهرمونو طوری بگیریم که وقتی تو خیابون داریم راه میریم اوت شکلی هستیم... همیشه تو عکس دنبال بهترین حالت خودمون هستیم. هرچند که اون عکس اصن آرایش نداشته باشه و... ولی بهترین خالت ماست و چه بسا اصن در حالت عادی، اون شکلی نیستیم! مثلا به شخصه وقتی تو خیابون راه میرم، چهره مو تا جایی که میتونم جدی میگیرم که هیچ کسی جرئت هیچ کاریو به خودش نده ولی خب تو عکس معلومه که اون طوری نیستم... و اینکه عکسی که مثلا رو پروفایل من باشه، نامحرم میتونه کاملا بررسیش کنه و این اتفاقیه که تو دنیای واقعی اصلن نمیوفته... من با عکس چهره مخالفم ولی مثلا عکسایی که از پشتن و یا همین عکس پروفایل شما، خب اینا رو باهاشون موافقم...چون در واقع هیچ چیزی برای بررسی شدن و دقت کردن ندارن اصن....مرسی از مطلبتون:)
naeeme-chakeri
naeeme-chakeri
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
نمونه بارز اینی که گفتم هم همین عکس بنره...
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٣
١
یه کم دقت کنید شاید از عکس این مطلب هم بشه وارسی کردی یه چی دراورد:/
m-ziya
m-ziya
٩٥/٠٤/٢٢
٥
٢
هنوز در جامعه ما افراد زیادی هستند که میگویند زن نباید زیر چادر روسری رنگی بپوشد! زن نباید تنها به خرید برود! زن یا با شوهرش باید جایی برود یا با مادرش! زن میتواند نابغه ریاضی باشد و با کلی زحمت دکترا بگیرد، اما نباید استاد کلاسی باشد که در آن دانشجوی پسر هست!حتی اگر با حجاب کامل سر کلاس بیاید! ( این مورد رو دیدم خودم!) یا ب قول این مطلب نباید در اینستاگرام عکس بذارد یا عکس خودش پروفایل تلگرامش باشد!! این محدودیت ها فقط از جانب پدر و همسر خانوم ها نیست! خیلی وقت ها خود خانوم ها هستن که خودشون رو محدود میکنن! فقط میشه تاسف خورد!
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٠
درود بر شما. لایک بر شما... احسنت بر شما
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٥/٠٤/٢٢
٢
١
اصن بحث این نبوده که... خانم نویسنده یه طوری حق به جانب نوشته که چرا به من گیر میدین دوست دارم عکس بذارم اینستا؛ دوس دارم برم تئاتر؛ دوست دارم برم فلان جا که می دونم همه غیر مذهبی و یه طوری هستن... اگه بحث دین و خدا و پیغمبره؛ توی دین گفتن از مواضع تهمت پرهیز کن! وقتی یه شب شعری شده جای یه عده آدم معلوم الحال.... چرا من برم اونجا؟؟ بعدشم بیام اینطوری شاکی طور و طلب کارانه بگم چرا به من چپ چپ نگاه می کنین... معلومه چپ چپ نگاه می کنن. مثه اینه که یه آدم مست بره مسجد؛ بهش چپ چپ نگاه نمی کنن؟؟؟
m-ziya
m-ziya
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٢
وااااااای جه مثالی زدین! اصلا مثال خیلی پرت از این مساله بود! آقای محترم اسلام گفته بهتره از مواضع تهمت پرهیز کنی! ک البته بعید میدونم به این قضیه ربطی داشته باشه... اگر هم ربط داشته باشه حکم حرام و حلال نیست این حرف اسلام... ضمنا اکثر فست قودها و همه تئاتر ها خانومای بدحجاب هستن، پس دیگه کلا چادریا نباید اونجا ها برن، نه؟!
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
شما متن و بخون یه بار :| توی متن نوشته من رفتم یه جایی که فقط من چادری بودم همه بهم چپ چپ نیگا می کردن... معلومه که نیگا می کنن
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
یه فست فودایی هستن و یه تئاترایی که یدونه هم خانم مذهبی توش نیس... اصراریه بریم اونجاها؟؟؟
k_koolak
k_koolak
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
در جواب اقای سجاد. بله شاید نمایشی باشه که من دوست داشته باشم برم ایا باید فکر کنم بقیه چی پوشیدن؟ یا کاری رو که دوست دارم رو انجامبدم. تا زمانی که به حرف مردم زندگی کنیم زندگی نکردیم
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
١
٠
شما یکجوری صحبت میکنید انگار مراکز فساده اینهمه شاعر ایینی داریم ما اینی هم نه مثلا کسایی مثل بهمنی کاظمی حامد عسگری مهدی فجری معلوم الحال هستن؟ شما که شعر و شاعران را معلوم الحال میدانید واقعا جای تاسف داره این مراکزی که من نام بردم مراکز هنری و فرهنگی عمومی در مملکت اسلامیه!! والا شما هم جای خدا مینشینید حکم در مورد آدم ها میدید هم جای آدم ها که حق دارین فلان جا برید فلان جا نرید مراکز عمومی فرهنگی و هنری متعلق به همه آدم هاست چپ چپ نگاه کردن هم دلیل افکاری که امثال شما در ذهن اون ها در مورد آدم های مذهبی و چادری جا انداختید که توی مطلبمم کاملا به این افکار اشاره کردم
خورشید
خورشید
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٠
من چادری نیستم . اما دوست چادری دارم چند تایی . برای خیلی ها عجیبه که ماها با دونوع پوشش مختلف یه جمع پنج نفره بی نظیر هستیم . به اعتقاد من پوشش یک چیز شخصی هست و مسلما هیچ تاثیری روی انسانیت و شرافت و حتی تفکر نداره . ما بانوی چادری موفق کم نداریم . بانویی با پوشش ا زاد موفق هم کم نداریم . میدونید یک سری چیزها شخصی اند .و به نظر من هیچ کس حقدخالت نداره . شاید همه مردم ما به این باور نرسیدن که اینستا و امثال اینا اسمش روشه صفحه های شخصی و هیچ کس حق دخالت نداره . اون وقت همه مردها باید همیشه وهمه جا جز خونه چشم هاشون و ببندن وچشم بسته راه برن مگه هر مردی بین همکار و دوست و اشنا چشمش به زن محجبه نمیخوره؟
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
موافقم منم نظرم در مورد پوشش ادم ها شبیه توست و دوستای زیادی با پوشش های متفاوتی دارم
خورشید
خورشید
٩٥/٠٤/٢٢
٣
٠
کل نظرات وخوندم . نظر کلی من اینه یک زن چادری مثل یک زن ازاد حق داره توی دنیای واقعی و دنیای محازی حضور داشته باشه با هر مرزو خط مشی که خودش برای خودش قائل شده . اما متاسفانه خودم بارها دیدم و تجربه کردم حتی ماها با پوشش ازاد یه جاهایی اجازه حضور درجمع چادری ها رو نداریم . پس این قبول نکردن پوشش کسی که با پوشش تو هم رتبه نیست توهمه شرایط هست
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
آورين...
k_koolak
k_koolak
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
در مورد پوشش های متفاوت نظر و بحث زیاده من میگم هرکس هر پوششی انتخاب میکنه باید پشتش فکر باشه وگرنه به درد نمی خوره و بعد از اون تا من مطمئن نشدم نظر من در مورد موضوعی به درد کسی می خوره نباید اون رو اعلام کنم.به هر حال خودمون که باشیم خوبه
shekoofeh-r
shekoofeh-r
٩٥/٠٤/٢٢
٢
١
(كسي الان باچشم بسته راه نميره... نگاه بد هم فقط از طرف آقايون نيست بعضي از خانوما هم نگاهشون درست نيست:/ درذمن ميگن چادر حجاب كامله ولي طوري نيست كه كسي به خانوماي چادري نگاه نكنه) بعدشم امروزه اونقدر نرم افزار زيادشده كه ميتونن يه عكس چادري وباحجابو تبديل كنن به يه خانوم بي حجاب پس كلا صلاح نيست عكس خودتونو بذاريد توي شبكه هاي مجازي
رادمهر
رادمهر
٩٥/٠٤/٢٢
٢
١
یکی از ویژگی های عجیب کشور ما تفاوت خیلی زیاد آدم ها در عین بی تفاوتیِ!یعنی همه میگن به یک دین اعتقاد دارن به یک خدا و ... ولی در عین حال در تمام جزییات اعتقادات مختلف دارن و هرکدوم هم اعتقاد خودش رو صحیح میدونه.من با این مساله که اعتقاد هرکسی برای خودش محترم و صحیحه مشکلی ندارم اما اگه اون شخص به خاطر اعتقادش با مخالف خودش مشکل داشته باشه رو درک نمیکنم.گاهی حس می کنم ما چقدر بدبختی ندیده ایم که تو رفتارهای خودمون برای دیگران بدبختی درست می کنیم اما کاش اینطور بود.کاش لااقل بدبختی ندیده بودیم و خوشی زده بود زیر دلمون.مشکل اصلی اینِ که به تمام مشکلاتی که هست نداشتن حریم شخصی هم اضافه شده و هرکسی به خودش اجازه ی فضولی کردن تو کار دیگرانو به خودش میده و این غم انگیزه خیلی غم انگیزه چه یک فرد با حجاب این رفتارو با یک فرد بی حجاب داشته باشه و چه برعکسش(که البته چند وقتیه که برعکسش خیلی خیلی بیشتر شده و دید آدما با آدمای با حجاب و معتقد عوض شده) البته متن شما هم کمی رنگ و بوی مظلوم نمایی داشت درست مثل مظلوم نمایی های فیسبوکی متضاد اعتقاد شما که هر دو رفتار به نظر من بی فایده س چون شما میتونید کار خودتون رو بکنید و اون ها هم همینطور و مطمئن باشید که یک روز این نگاه های عجیب و غریب که میگید تموم میشه اما نه به این زودی ها چون هر مساله ای که توی ایران رواج پیدا میکنه به سرعت تبدیل به یک کهن الگو میشه که دیگه هیج جوره نمیشه جلوشو گرفت.فقط زمان میتونه درستش کنه که یا نسبت به هم بی تفاوتمون کنه یا کلا منقرضمون کنه
mohamad_s
mohamad_s
٩٥/٠٤/٢٢
٣
١
مشکل اینجاست که تا پای " زن " میاد وسط ما چند تا معیار توی ذهن مون عرض اندام میکنه ...حجاب ...زیبایی ...پاکی ...گناه ...کالا .....و طبق همین چندین الگو میایم بحث و تبادل نظر می کنیم ...مشکل ساختار جامعه ست که از اول اشتباه برداشت کرد از دین و هر کس هر طور دوس داشت تفسیر کرد ...خانوم نیک پور اگه کار شما اشتباه بود پس حضرت زینب نباید توی مجلس یزید حرف میزد ...باید کنار می ایستاد و گوش میکرد .......اسلام ....اون چیزی که به معنای واقعی اسلام هست همه ی ما چه مرد چه زن رو درگیر ازمایش میکنه ..حالا هر کس رو بنوعی ...اگه قرار جوون حزب اللهی بادیدن عکس خانوم محجبه به گناه بیفته که واویلا ........امام حسین میگه اگه دین نداری لااقل ازاده باش .....حالا این ازادگی رو هر کی بنرخ روز تفسیر میکنه .......
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٢٢
٣
٠
درود بر شما... والا! اصلا كي گفته نگاه كردن في‌ الذات اشكال داره! اگرم كسي با قصد و نيت نگاه كرد، ديگه كسي كه حجابش رو رعايت مي كنه مسئولتي نداره!
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
ممنون از اینکه مطلب خواندید و ممنون بابت نظرتون درست میگید
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٤
من فقط همینو بگم که شما از زیادی و نوع شهوت آقایون خبر ندارین.جونم واست بگه جنس مذکر با یه چیزهای شهوتش نسبت به جنس مخالفش برانگیخته میشه که اگه اینجا بگم یا از تعجب شاخ در میارین یا خندتون میگیره.چار تا کتاب مربوط به مسائل این مدلی در مورد مردا و یک سری اختلالات و این موردها رو بخونین متوجه میشین چی میگم.
آبی
آبی
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
ممنونم از صراحتتون. منم میخواستم بگم اما روم نشد والا! این واقعیته. شما دختر با حجاب! .......
سارا
سارا
٩٥/٠٤/٢٧
٠
٠
چه‌طوره یک‌سری شبکه‌های زیرزمینی درست کنیم و زنان رو داخل کارتن یخچال توشون حبس کنیم تا تصویرشون و صداشون و وجودشون مانع ادامه راه مردان خدا نشه؟
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٥/٠٤/٢٢
١
٤
وقتی مرد با صدای جنس مخالفش شهوتش برانگیخته میشه/شما فکر میکنین با دیدن یه دختر چادری دیگه هیچ شهوتی نداره بهش/خ/خیلی ساده این
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٥/٠٤/٢٢
١
٣
4 تا کتاب در این موارد جنسی آقایون و خانومها بخونین میفهمین همه حرفام درسته
shekoofeh-r
shekoofeh-r
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
يعني از اين به بعد خانوما حرفم نبايد بزنن؟
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٥/٠٤/٢٢
٠
١
والا زمان پیامبر که حکایتی هست زمانی نا محرم به خانه امدن پیامبر به همسرشون گفتن صدای خودت را کلفتتر کن حتیا اگر این مرد گور است صدای زنانه تو را نشنود///نمیدونم حالا دیگه بعد 1400 سال این رسم برداشته شده.
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
جوابتون رو در زیر پاسخ دادم
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
جوابم همینه که همینجا امده پاین نیستش/فکر کردم اشتباه فرستادم/
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٥/٠٤/٢٢
١
٢
مثلا اگه فکر میکنین برای پسرا دخترهای که خیلی بیش از حد چاقن جذابیتی ندارن همونطور در اشتباهین که فکر کنین پسرها از دخترهای با حجاب خوششون نمیاد.همه نوع سلیقه در همه نوع جنس وجود داره
shekoofeh-r
shekoofeh-r
٩٥/٠٤/٢٢
٠
٠
والا منم نظرامو بالا گفتم...
مرتضی
مرتضی
٩٥/٠٤/٢٢
١
٠
اشکمهرخان دمت گرم:-)
Nasrin-A
Nasrin-A
٩٥/٠٤/٢٢
٢
٠
من هر دو نوع پوشش رو تجربه کردم الان سه ساله که چادری شدم. همین تفاوت دیدگاهی که میگین غیر چادری ها نسبت به چادری ها و اصولا محجبه ها دارن من بدترش رو بین چادری های مقید دیدم! چادری هایی که خیلی راحت به خودشون اجازه میدادن قضاوتت کنن و حتی در مورد طول ناخنت نظر بدن. اما درباره ی اصل موضوع باید بگم من به عنوان یه دختر محجبه موافق انتشار عکس تو فضای مجازی نیستم چون حس میکنم عکس شخصی جاش توی آلبوم خانوادگیه نه تو اینستا. اما رسالتی که تو عنوان کردی برام کاملا محترمه. و بهت حق میدم بابت این تفکر قشنگ و دوست داشتنی. اصلا هم قائل به این نیستم که چون یک عده از آقایون نگاه شون مریضه باید خودت رو پنهان کنی نه من دیدگاهم کلیه و حتی با انتشار عکس های خصوصی آقایون هم به همین نسبت مخالفم!
f_yazdi
f_yazdi
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
من فکر میکنم حجاب چادر و انتخابش برای یک زن محدودیت نیست و خیلی ها با این پوشش حضور موفق و پررنگ دارن در اجتماع حالا چه به لحاظ فعالیت شغلی یا فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی و در مورد اینکه آیا گذاشتن عکس برای چادری ها در اینستاگرام و کلا فضای مجازی اشکالی داره یا نه فکر میکنم اگر به دید مثبت نگاهش کنیم میتونه باعث علاقمندی و رغبت بعضی از دخترها به این پوشش برتر بشه.فکر میکنم چقدر بده با عینک بدبینی نگاه به این موضوع و اینکه بعضی ها این عکسها رو به چشم کالا می بینن و همه اینها یعنی ما مشکل فرهنگی داریم .اینجاست که مساله تاخر فرهنگی بازم خودنمایی میکنه...
M_Hoseiny
M_Hoseiny
٩٥/٠٤/٢٣
٢
٠
گفته بودید در تئاتر همه توجه ها به سمت شما بوده ؛ طبیعتا وقتی کسی بسیار متفاوت از بقیه وارد جمعی میشود نگاهها به سمت او برمیگردند و این مسئله ارتباطی به چادر ندارد. چندی پیش در یک افطاری خانوادگی که همه چادری بودند دو نفر از میهمانان بدون چادر و با آرایشی غلیظ وارد جمع شدند  و همه توجهات به سمت آنهامتمایل شد.... گفته بودید آن نامحرم در خیابان دانشگاه و خیلی از مکانهای دیگر مرا میبیند ؛ فکر نمی کنید این دیدن بسیار متفاوت از دیدن عکس پروفایل است !!! اگر کسی در خیابان از شما عکس باحجاب چادریتان را بخواهد آیا حاضرید در اختیارش قرار دهید؟؟؟ گفته بودید گاهی حس میکنم با خودشان فکر میکنند من چادری جزئی از این جامعه نیستم ! فکر نمیکنم گر کسی عکس پروفایلش عکس خودش نباشد جزئی از جامعه نیست. من به عنوان یک دختر چادری ، دانشگاه میروم شاغل هستم ، در بسیاری از شبکه های اجتماعی عضو هستم و اینستاگرام را بیشتر از تلگرامم چک میکنم  ولی تا به حال یک عکس با حجاب هم از خودم نگذاشته ام و هیچ وقت فکر نکرده ام که جزئی از جامعه محسوب نمیشوم
M_Hoseiny
M_Hoseiny
٩٥/٠٤/٢٣
٢
٠
حق حضور یک مسئله کاملا متفاوت از چگونگی حضور ما در جامعه است . هیچ کس حق ندارد این حق را از من ، شما و امثال ما بگیرد ولی ما به این دلیل به عنوان یک دختر مذهبی شناخته میشویم که همین محدودیتها را پذیرفته ایم . به نظر من مطلب شما صرفا حکایت از نپذیرفتن محدودیتهایی داشت که به طور طبیعی وجود دارد. لزومی ندارد کسی این محدودیتها را القا کرده باشد بسیاری از خانمها خودشان برای خود یک چارچوب حیا تعریف کرده اند و به آن پایبند هستند. من با تمام انتقاداتی که به جمهوری اسلامی در مورد برخی عملکردها و نبودن بسیاری از فضاهای تفریحی برای بانوان دارم ؛ فکر میکنم پذیرفتن این محدودیتها همراه با رضایت ، بخشی از سبک زندگی ماست. من از همین متفاوت بودنها لذت میبرم . از طرفی فکر نمیکنم این محدودیتها صرفا برای خانمها باشد ( گرچه قطعا برای بانوان بیشتراست) مثلا یک مرد مذهبی دارای محاسن هم نمیتواند هرجایی حضور پیدا کند ولزومی هم ندارد همه جا حضور داشته باشد.
M_Hoseiny
M_Hoseiny
٩٥/٠٤/٢٣
٣
٠
با همه این تفاسیر مطلب خوبی بود و جای خالی چنین بحثهایی در سایت وجود دارد ممنون خانم نیک پور:))
sunrise_gh
sunrise_gh
٩٥/٠٤/٢٣
٠
٠
نوشتتونو دوس داشتم...من چادری نیستم ولی درک میکنم منظورتونو. دیدن عکس خانوم چادری و مرتب در اینستا تحسین هم داره، مگه غیر از اینه که این افراد در حقیقت وجود دارن پس بودن اونها در مجازی مثلا چه خطری داره که در واقعیت ممکنه نباشه؟؟ اتفاقا باعث ترغیب عده ای هم ممکنه بشه به این پوشش،و مگه همین نیس امر به معروف در عمل؟؟ خوبه که عمیق تر نگاه کنیم و سعی نکنیم با لحن مذهبی توام روشنفکر مآبانه نظری که فقط فکر میکنیم درسته رو بگیم!
نیاز تمجید
نیاز تمجید
٩٥/٠٨/٠٦
٠
٠
""بانوانی که این مطلب را خواندند خواستارم متن من هم بخوانید"" بانوی محجبه در اروپا مکانهایی بنام دیسکو هست ، که بسیاری بانوان بیحجاب حضور دارند و به اعمال خودشان میپردازند ایا شما هم علاقمند هستید برای اینکه نگویند من حضور ندارم به این مکان بروید تا چادری ها هم دیده شوند . این در باب توجیه اینکه میفرمایید من هم میخاهم باشم نکته دوم شما در خیابان حضور دارید این بسیار متفاوت با انتشار عکس شما میباشد و قیاس مع الفارغ است بلکه باید بفرمایید اگر با همین چهره ی خالی از تجمل در خیابان حضور کنید ایا اجازه میدهید جوان های علاف خیابان ،،، یا نه یک روحانی و بچه مذهبی جلوی شما را گرفته و بگویند میخواهیم از شما عکسی در اختیار داشته باشیم . و یا وقتی در مجلسی حضور دارید و به ناگاه لبخند میزنید ایا اجازه میدهید مردی از شما بخواهد که میخواهم از طرز لبخند زیبای شما عکسی در گوشی خود داشته باشم ؟؟ نکته سوم در باب اینکه میفرمایید ما بچه مذهبی ها باید با تکنولوژی اشنا باشیم . از شما سوال دارم خواهر گرامی من ایا شما مزه شراب را میدانید ؟ ایا کسر شانتان هست با مزه شراب اشنایی نداشته باشید ، غیر از این است که همانکه ظاهر و عواقب ان را بدانید برا همه ما مذهبی ها کافیست؟ و میدانم که میدانید دیگر نیاز به حضور در مجلس شراب برای اشنایی ان نیست. و نکته اخر چرا میخواهید شما هم دیده شوید ؟ انگیزه تان چیست ؟ با توجه به قیاستان نسبت به حضور در خیابان مگر پیغمبر نفرمود زنهای امت من چه باحجاب و چه بی حجاب حتی برای نماز جماعت در مسجد به خیابان نروید ، با وجود ثوابی که خداوند برای این امر قرار داد حتی فرمود برای تشییع جنازه که ثوابی چند برابر دارد زنها در ان حضور نداشته باشند . من در اینستاگرامم هیچ عکسی شخصی قرار نمیدهم اما امروز ان را بطور کامل حذف کردم . زیرا که حضور در مجلس و مکان حرام ، حرام است مگر برای امر به معروفی که در ان اثر کند ، که نمیکند . همانطور که در مجلس شراب حضور نمیکنیم تا انزجار ما ازین مکان به گوش برسد ، همانطور که در دیسکو نمیرویم تا خالی از معتقدین دینی باشد اینستاگرام هم عین مجلس حرام میباشد و بس نیاز تمجید 26 ساله از فارس
پربازدیدتریـــن ها
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

ترافیک خیال

٩٥/٠٩/٠٧
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
پاییز را مرگ می دانم

پاییز لعنتی

٩٥/٠٩/٠٦
قرار نیست بیایی!

بامداد پنجم آذر هزار و سیصد و نود و قلب

٩٥/٠٩/٠٦
گپ و گفتی کوتاه با دانشجویانی که در کنار تحصیل کار هم می کنند

کار کن، دانش بجو!

٩٥/٠٩/٠٧
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
برای پدر مهربانم

خورشید ِ گل فروش

٩٥/٠٩/٠٩
اراده

می خواستم خلبان شوم

٩٥/٠٩/٠٦
یکی این را به زندگی حالی کند

برزخ

٩٥/٠٩/٠٧
چه کاریست؟

فهم

٩٥/٠٩/٠٨
وقتی در 24 ساعت یک ملت عزادار می شود...

تراژیک ترین دو روز

٩٥/٠٩/٠٨
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
هنوز درد می کند

چوب استاد

٩٥/٠٩/٠٦
بارانی که نمی بارد

این هوا خفه مان می کند

٩٥/٠٩/٠٧
وقتی آقا جان، خانوم جان، بابا و مامان با هم پرکشیدند

بلیط رفت و بی برگشت!

٩٥/٠٩/٠٩
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
قسمت اول: فراخوان

جایزه ادبی در قرون پیشین

٩٥/٠٩/٠٨