كانون سلاح گرم خانواده!
درباره یک خبر تکان دهنده

كانون سلاح گرم خانواده!

نویسنده : زهرا‌ آقايي

سر سفره افطار نشسته بودم كه مجري اخبار 20:30 گفت: «قتل دختر با ضرب دو گلوله توسط پدر در خوي... گفته شده علت قتل، رابطه دختر با يك پسر كه از فضاي مجازي به فضاي واقعي كشيده شده، بوده...» و مجري ادامه داد: «باز هم شبكه‌هاي مجازي قرباني گرفت!»

بعد مصاحبه بيست و سي با كارشناساني را نشان داد كه گفتند: «ما هر چي مي‌كشيم زير سر اين شبكه‌هاي مجازيه كه كانون گرم خانواده رو از هم پاشونده!»

منتظر بودم آخر گزارش در حد يك جمله از اينكه چرا پدر اسلحه داشته و اينكه از نظر قانوني حق نداشته است فرزندش را به قتل برساند، بشنوم. اما نتيجه‌اي كه به لطف جهت‌دهي بيست و سي از اين گزارش گرفته مي‌شد اين بود: «كه دختره خودش مقصر بوده و اگر در تلگرام با يك پسر آشنا شده و قرار مدار گذاشته، خودش بايد پي كشته شدن با دو گلوله را به تنش مي‌ماليده زيرا نتيجه منطقي و طبيعي‌اش كشته شدن بوده است و چشمش كور و دندش نرم خربزه خورده بايد پاي گلولش بشينه!» و كارشناسان طوري گفتند: «آخر عاقبت اين كارها همينه» كه يعني ساير دختران از اين ماجرا درس بگيرند و سراغ شبكه‌هاي مجازي نروند...

بعد از آن آمدم نگاهي به خبرگزاري‌ها انداختم كه با اظهارات فرماندار خوي مواجه گشتم. به نقل از اتاق خبر24: «پدر این دختر جوان ظهر روز گذشته مقابل دانشکده پرستاری با شلیک دو گلوله وی را از پای درآورد و به دلیل اینکه پدر مانع رسیدن نیروهای امدادی شده بود دختر جوان به دلیل جراحت وارده جان باخت. فرماندار خوی با اشاره به بزرگ‌نمایی و تشویش اذهان عمومی توسط برخی سایت‌های خبری، اظهار داشت: وقوع این چنین اتفاقاتی اگر چه بسیار تلخ و دردناک است ولی این اتفاقات در تمام کشورهای پیشرفته نیز رخ می‌دهد لذا درج شایعات در خصوص این قتل در سایت‌های خبری خوشایند نیست.

این مسؤول متذکر شد: باید توجه داشته باشیم که وقوع دو قتل در یک روز در یکی از شهرستان‌ها به معنای ضعف امنیتی نیست.»

داشتم فكر مي‌كردم كه اين پدر از نظر قانوني جرم مرتكب شده آن هم در ملاء عام. اما صحبت رسانه‌ها طوريست كه انگار انتخاب بين مرگ و زندگي دختر، حق طبيعي و مسلم پدر بوده است. با خودم گفتم اگر براي برخي افراد غيرت و ناموس خيلي اهميت دارد، چرا هيچگاه خبري مبني بر قتل يك پسر به خاطر بي‌ناموسي توسط پدرش يا ساير برادرانش نشنيده‌ام؟! انگار در اين مملكت بي‌ناموسي فقط براي دختران جرم نا بخشودني است! و بعد يك سوال هميشگي دوباره به ذهنم خطور كرد: كه چرا اگر يك مرد، همسرش را هنگام زنا با مرد ديگر ببيند، حق دارد او را بكشد اما يك زن اگر شوهرش را در حين زنا ببيند، چنين حق ندارد؟ به ذهنم آمد كه حكم زناي دختر يا پسر مجرد و حتي حكم زناي زن شوهرداري كه دو سال با همسرش رابطه جنسي نداشته باشد، اعدام يا سنگسار نيست، اما دختري كه با يك پسر قرار گذاشته است (بدون رابطه جنسي) مي‌تواند توسط پدر كشته شود و رسانه‌ها حق را به پدر مي‌دهند؟! و دختر را مقصر و مسئول كشته شدن خودش مي‌دانند؟ و هزاران هزار سوال به ذهنم آمد كه براي هيچ كدام پاسخ مناسبي نيافتم...

 

چند توييت درباره اين موضوع:

_ باز خوب شد مجري بيست و سي گفت: «باز هم شبكه‌هاي مجازي قرباني گرفت.» ورگنه من فكر مي‌كردم جهل و پدرسالاري قرباني گرفته. خدا رو شكر آگاه شدم...

- فرماندار خوي هم راست ميگه بنده خدا. من كه توجيح شدم. تو تمام كشورهاي پيشرفته باباها مثل نقل و نبات و مگس دختر ميكشن! اصلا نمي‌فهمم چرا انقدر شلوغش مي‌كنيد. دخترش بوده اختيار مرگ و زندگيشو داشته. بريد خدا رو شكر كنيد ما امنيت داريم تو كشورمون. خيليا همينم ندارن!

- يه جوري شلوغش كرديد كه فكر كردم باباهه پسرشو به خاطر بي ناموسي كشته. يه دختر كه اين حرفا رو نداره. خربزه خورده بايد پاي گلولشم بشينه!

- مجرمه‌هاي عزيز، تا كشته نشديد بريد تو كانون سلاح گرم خانواده!

 

 

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
b_noori
b_noori
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
واقعا باعث تاسفه ، کسی روابط غیر اخلاقی رو تایید نمیکنه در این مورد که شما میگین (بدون رابطه جنسی) هم بوده واقعا احمقانه و متعصبانه بوده کارش همین پدر قـاتل اگه پسرش رو در چنین وضعی ببینه آیا حاضر به قتلش هست؟ // در نهایت میتونم فقط اینو بگم که پیامبر و امامان معصوم ما گناه دیده را نادید کردند ولی این پدر به جرم گناه نکرده....
زهرا آقایی
زهرا آقایی
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
امیدوارم خدا هم همینگونه باهاشون برخورد کنه!
احمدی
احمدی
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
میشه بگید کجای شرع اومده که پدر حق داره دخترش رو بکشه یا شوهر حق داره اگر زنش زنا کرد اون رو بکشه؟
زهرا آقایی
زهرا آقایی
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
شرع که چه عرض کنم... ولی قانون ب مرد این اجازه رو داده. ولی نه شرع نه قانون به پدر اجازه کشتن فرزند تو خیابون به خاطر قرار با یه پسر رو نمیده!
احمدی
احمدی
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
کدوم قانون؟ شما از یک خبر برداشت کردید که چنین قانون هست در حالی که در هیچ جا از شرع و قانون کسی اجازه نداره کسی رو بکشه
احمدی
احمدی
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
بحث بعدی هم در مورد دعواهای و اتفاقات ناموسی هست که اگه یک مقداری آشنا باشید توی جاهایی مثل خوزستان یا سیستان فراوان اتفاق می افته ولی به شدت سرکوب میشه توسط اهالی و خیلی از موارد حتی نیرو انتظامی باخبر نمیشه.... این یارو باباهه هم آدم احمقی بوده
زهرا آقایی
زهرا آقایی
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
من اصلش رو دقیق یادم نیست. سرچ میکنم میگم بهتون. قانون به مردی که زنش رو در حین زنا با مرد دیگه ای مشاهده کنه (که البته فکز کنم به شاهد هم نیاز هست) اجازه داده که زنش رو بکشه... این تو قانونه! من تو یه همایش تو دانشگاه فردوسی از زبان یک وکیل شنیدم...
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
ماده 630 قانون مجازات اسلامي اين حق رو به مرد ميه. براي اطلاعات بيشتر رو اين لينك بريد. http://hoghough82.blogfa.com/post-30.aspx
احمدی
احمدی
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
در این زمینه هم شما عجله کردید! اگر متن کامل رو می خوندید می دیدید که امکان اثبات چنین قتلی بسیار ضعیف هست و در تمامی موارد باید مرد ادله حقوقی دقیقی بیاره که تقریبا محال هست. این زمینه پیشنهاد می کنم قسمت اصلاحیه قانون در لینک زیر رو بخونید: http://www.hawzah.net/fa/Article/View/86418/%D9%82%D8%AA%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B4
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
قبول دارم. امكان اثباتش ضعيفه. قبول هم دارم كه اطلاعات حقوقي من محدوده! ولي بحثم سر اينه كه مرد اين حق رو داره به هر حال ولي همين قانون براي زن وجود ندار. زني كه همسرش رو در حين زنا با زن ديگه‌اي ببينه. با همين شرايط حتي!
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
ممنون از لينكي كه گذاشتيد...
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
راستي انتخاب فاميلي«احمدي» شما هم خيلي عجولانه بوده;)) با اسم خودتون كامنت مي‌ذاشتيد خب. باور كنيد ما در مقابل نقد شمشير به دست نداريم برادر!:)
marjan_mi
marjan_mi
٩٥/٠٤/٠١
١
٠
:|
زهرا آقایی
زهرا آقایی
٩٥/٠٤/٠١
١
٠
.....
m_rs
m_rs
٩٥/٠٤/٠١
٣
٠
فقط مي توان چند دقیقه سکوت اختیار کرد...:| بعد به آمریکا خورده گرفته میشه کة مثل نقل و نبات توش اسلحه انگار کة کشور خودمونم کم ازش نداره...!!:| البته اين بلاد کفرم همچین مورد تایید نیستن اما تو مملکت اسلامی مملکتی کة دینش به اصطلاح اسلام و همچین پیامبری داشته کة ارزش بالایی برای دختر در نظر میگرفتن.دیگه نوبره کة حتی يک کلمه اون پدرررررر سرزنش نشه...:|
زهرا آقایی
زهرا آقایی
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
اوهوم... مممون از وقتی ک گذاشتید:)
Miss_shaqayeq
Miss_shaqayeq
٩٥/٠٤/٠١
٢
٠
وااااقعا تحمل چنین موضوعاتی رو ندارم...خدارو شکر که خدا و عدالتش هست،خدا لعنتشون کنه انشاالله به حق همین ماه رمضون،هم اون پدر و هم همه ی کسایی که برای منفعت شخصیشون جهل و جهالت رو تایید میکنن و اینجوری با ابروی یه دختر بی گناه بازی میکنن.
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
انشاءالله
z_amini
z_amini
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
یعنی دستم نمیره به نوشتن چیزی.ذهنم یاری نمیکنه.صدتا چیز نوشتم و پاک کردم:/
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
مي فهمم. من هنور نتونسم با مسئله كنار بيام. هنوز بي انداااازه ناراحتم
Golbarg_K
Golbarg_K
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
بدبختی و جهل که شاخ و دم نداره... هعی روزگار...
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
والا...
Nasrin-A
Nasrin-A
٩٥/٠٤/٠٢
٢
٠
چرا اگر يك مرد، همسرش را هنگام زنا با مرد ديگر ببيند، حق دارد او را بكشد اما يك زن اگر شوهرش را در حين زنا ببيند، چنين حق ندارد؟ نمیدونی واقعا؟!!! چون مرد میتونه با یه جمله ی عربی هر رابطه ی نامشروعی رو مشروع کنه! زوجت زوجی و قص علی هذا! متاسفم برای این خبر. متاسفم که هنوز هم خیلی ها تو عصر حجر زندگی میکنن! کلا فقط دخترها باید نجیب باشن! والسلام! چون پسرها میتونن هر چیزی رو با لباس شرع پوشش بدن!
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
واقعا جاي تاسف هست. مرسي كه خوندي نسرين بانو:)
Nasrin-A
Nasrin-A
٩٥/٠٤/٠٢
٢
٠
جالب ترین بخش ماجرا اینه که خون این دختر رسما پایمال خواهد شد. چون تو قانون ولی دم دختر پدرشه و عملا مادر هیچ حقی این وسط نداره اگه پدر در قید حیات باشه. یعنی هیچ کس نمیتونه از این پدر شکایت بکنه و ایشون فقط جرم عمومی رو خواهند گذراند و چند سال بعد به آغوش گرم خانواده برمیگردن! نه قصاصی نه چیزی
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
هوممم دقيقا
h.naderi
h.naderi
٩٥/٠٤/٠٢
١
٢
من کاری به شیطنت خبری 20:30 ندارم؛ چون انتظار بیشتری هم نیست ولی صحبت نتیجه گیری هست که شما از یک خبر کردید. چون من که اصل اخباری که شما نقل کردید رو خوندم بیش از هر چیز زاویه دید رو می دیدم تا دروغ گویی ای چیز دیکه ای؛ لذا نتیجه گیری اینچنینی صرفا حدس و گمان هست و اینکه دختر حق نداشته یا غیره... حتی در موضوع قتل فراش که شما نوشته بودید؛ در زمینه فقهی در بدترین حالتش به شرط اثبات (با چهار شاهد عادل) در حال زنا؛ مرد یا پدر فقط می تونه مرد زناکار رو بکشه که اینم به نظر من بسیار سخت و غیر ممکن هست. البته اول بحثم هم گفتم؛ موضوع ربطی به تلگرام نداشت!
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
سلام:) من بحثم دو تا موضوعه! يكي همون بي سليقگي رسانه‌اي كه شما فرموديد! قشنگ طوري صحبت كردند كه انگار نتيجه طبيعي و منطقي ار دختره، مرگش بوده! يعني وقتي ميگن بازهم شبكه‌ةاي مجازي قرباني گرفت! يعني تقصير شبكه‌ةاي اجتماعيه. در حالي كه اون دختر به خاطر نياز عاطفي و يا هرچيز ديگه، ممكن بود در خارج از شبكه‌هاي اجتماعي با يه پسر آشنا بشه... دوم اينكه اصلا اينو گفتن، فداي سرشون، حداقل يه چيزي هم درباره بازداشت پدر بگن و اينكه قتل عمد در ملاء عام بوده و اينا. اصلا انگار حق رو پدره دادند... در رابطه با اون مسئله حقوقي هم بنده قبول دارم حقوق دان نيستم .اما چيزي كه از يه وكيل خيلي خبره شنيده بودم اونم تو يه مركز علمي، اين بود كه مرد ميتونه زنش رو بكشه...
h.naderi
h.naderi
٩٥/٠٤/٠٢
١
٢
علت ربط دادنش توسط 20:30 هم یک تلاش ناشیانه برای متوجه کردن مردم نسبت به برخی مشکلات این رو شبکه ها هست. این که این شبکه ها بعضا مشکل درست می کنند و توش کلاهبرداری و مشکلات این دستی پیش میاد به نظرم درسته ولی قطعا شیوه بیانش و ربط دادن یک قتل ناموسی به تلگرام حتما بی سلیقگی رسانه ای محسوب میشه.
دخترخاصــ
دخترخاصــ
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
چه اصطلاح جالبی بی سلیقگی رسانه ای :)!
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
قطعا شبكه‌ةاي مجازي مشكلات خاص خودش رو دار. ولي اين سبك بيانش قطعا نتيجه عكس داره. قبول داريد يا نه؟ ممنون از نظرتون:)
اکرم انتصاری
اکرم انتصاری
٩٥/٠٤/٠٣
٠
٠
من می خواستم کامنتی با همین مضمون بنویسم. موافقم با این نظر
دخترخاصــ
دخترخاصــ
٩٥/٠٤/٠٢
٠
١
ممنون به خاطر مطلب! میدونسی پدر هیچ وقت به خاطر کشتن بچه اش کشته نمیشه؟ حتی اگه دیه بده زندانم نمیره :) حالا بیخیال! بحثم این نبود زهرا جون میدونی خیلی بی انصافیه که کنایه نا امنی بزنی به این کشور.. کشوری که تو نا امن ترین نقطه یعنی خاور میانه امن ترین مکانه .. به این قضیه کاری ندارم این یه بحث تعصبی بوده که پدر با تفنگ شکاری پاشده اومده چه بسا اگه پلیسم بود شلیک میکرد اما نباید بندش کرد به امنیت کشوری که واقغن امنه :) بازم ممنون :))
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
سلام عزيزم. مرسي از نظرت. بله كشور ما كشور امنيه. من كنايه زدم به سخن آقاي فرماندار. اما امنيت يه سري شاخصه‌هايي داره كه صرفا شامل مسائل تروريستي نيست! شامل تصادفات و تجاوز به عنف و... هم هست. كه طبق آمارهاي UNWTO كشور ما خيلي هم امن نيست. البته من از اينايي نيستم كه بگم حرف WTO وحي منزله! ولي خب گفتم حرفم كنايه بود به حرف فرماندار خوي. مرسي كه خوندي:)
دخترخاصــ
دخترخاصــ
٩٥/٠٤/٠٣
٠
٠
آهان :) سپاس!
حوا
حوا
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
حیف کلمه تاسف....
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
اوهوم...:(
p_rahimii
p_rahimii
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
تا زمانیکه یاد نگیریم زندگی خصوصی هر کسی (اعم از روابط اجتماعی اش، روابط دوستانه اش، و حتی بدنش) به خودش مربوطه همین آشه و همین کاسه. پدران این جامعه باید بفهمند که دختران ملک طلق آنان نیستند. اما از کجا بفهمند؟؟ از اخبار 20:30؟؟؟ ممنون از تحلیل خوبت دوست گرامی.
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
ممنون از شما كه وقت گذاشتيد خونديد: به نظرم تا زماني كه يه عده قفس‌هاي خودشون رو نپرستند،‌ وضع همينه....
f_maveddat
f_maveddat
٩٥/٠٤/٠٣
٠
٠
سلآم؛ هیهآت... مگه دایم...مگه میشه :////
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٠٨
٠
٠
سلام مطلبتون خوندم قلم خوب و شیوایی داری زهرا جان؛ اما مطلبت به طور منطقی عدله نیاورده دوم اینکه من این قانون نشنیدم، سرچ که کردم یک چیز دیگه آمد همیشه سعی کن وقتی حرف از یک قانون یا یک سند یا حتی یک اتفاق میزنی هیچ وقت به شنیده ها اعتماد نکنی، چرا که شنیده ها منبع مطمئنی نیستند، وقتی یک حرف غلط توی مطلبت میزنی اعتبار از مطلبت میگیری دفعه دوم و سوم مخاطبت با خودش میگه، عه این همون نویسنده است که فلان چیز اشتباه توی مطلبش گفته بود کلی هم بزرگش کرده بود و دیگه به حرفت اعتماد نمیکنه؛ در مورد نوع نگارش خبر هم باید بگم که رسانه ها گاهی با بدترین زاویه ممکن به خبری میپردازند و گاهی هم برعکس!
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٠٨
٠
٠
راستی این مورد دومی که گفتم در مورد مقایسه هات هم صادقه؛ ببین عزیز تو دعواهای خانوادگی سر مسائل ناموسی در مورد دختر و پسر مقایسه کردی و گفتی فقط برای دخترهای اتفاقات بد میفته که این کاملا غلطه چون اول اینکه ممکنه تو از خیلی از اتفاقات خبر نداشته باشی و دوم هم اینکه ممکنه فقط آدمهایی که دیدی یا خبرشون به گوشت رسیده را در نظر بگیری که خب مطمئننا تعدادشون کمه و نمیشه قضاوت کرد، باز هم میگم برای تحلیل یک موضوع هیچ وقت به شنیده ها اعتماد نکن، ببخشید اگه کامنتم طولانی شد موفق باشی:) منتظر دیدن مطالب جدیدی ازت هستم:)
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٥/٠٤/٠٨
٠
٠
اینم الان یادم آمد، ایده توییت نوشتن برای مطلب ایده جالبیه، آفرین:)
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٤/١٢
٠
٠
سلام عزيزم. من الان كامنتت رو ديدم. ممنون از وقتي كه گذاشتي و نقدي كه كردي. اينجا فقط اون «دوسال» اشتباه نوشته شده كه شيش ماه هست. اون بحث فراش هم درسته شرايط سختي داره ولي به هر حال وجود داره و فقط براي مرد وجود داره. بحث اينكه من اصلا از خشونت عليه زنان خبر ندارم و دلائلم مستند نيست رو قبول ندارم:) چون تو دانشگاه ما چندين واحد جامعه شناسي داشتيم كه يكيش تحليل و بررسي مسائل ايران بود. كه مقاله‌اي متعددي درباره خشونت عليه زنان رو خونديم اون موقع و تحليل كرديم. خشونت عليه زنان اگه زياد نبود چيزي به نام فمينيسم پديد نميومد:) و همچنين مقاله‌هايي در اين رابطه:)
پربازدیدتریـــن ها
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
برای پدر مهربانم

خورشید ِ گل فروش

٩٥/٠٩/٠٩
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
وقتی آقا جان، خانوم جان، بابا و مامان با هم پرکشیدند

بلیط رفت و بی برگشت!

٩٥/٠٩/٠٩
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤