احسان دقت کن!
#یادداشت #ماه_عسل #قهرمان_های_واقعی #قهرمان_پوشالی

احسان دقت کن!

نویسنده : الهام حبشی

ده سالی می‌شود که برنامه ماه عسل مثل نان و خرمای سفره افطار به جزئی جدا نشدنی از ماه رمضان ایرانی‌ها تبدیل شده است، احسان علیخانی هر سال در دکوری متفاوت با مهمان‌هایی متفاوت‌تر ساعاتی پیش از اذان مغرب، داخل جعبه جادویی ظاهر می‌شود و به شرح قصه‌ای خاص از زندگی مهمان برنامه می‌پردازد، چند روز قبل دم افطار بود که مادرم تلویزیون را روشن کرد، مهمان برنامه پیرمردی بود کوتاه با ابروهایی انبوه. کلاه نمدینی که بر سرگذاشته بود شهری نبودنش را آشکار می‌ساخت، در حالی که نامفهوم حرف می‌زد و جملاتش را در نهایت بی‌سلیقگی با کلماتی بی‌ربط خاتمه می‌داد، ادعا می‌کرد بسیار اهل مطالعه است و کتاب‌های زیادی را خوانده است.

علیخانی رو به دوربین کرده و می‌گوید کتابی که با عنوان «بالاتر از مجنون» در دست دارد، نوشته همین آقای نویسنده‌ای است که امشب مهمان برنامه او شده است. پیرمرد در حالی که می‌خندد قصه کتابش که حکایت داستان زندگی حقیقی خود اوست را روایت می‌کند. سه بار عاشق شده و از آنجایی که همه دخترهای مورد پسندش فرسنگ‌ها تفاوت همه نوعی با او داشته‌اند در عشق ناکام مانده است، قصه زندگی او تفاوت چندانی با هزاران نفری که امشب او را روی آنتن تلویزیون تماشا می‌کنند، ندارد تنها کار خاصی که او کرده جراتی است که به خرج داده و با وجود نداشتن سواد کافی دست به قلم برده است و یک داستان تکراری را دوباره نوشته است و چون خودش کتاب‌هایش را توی شهر دست فروشی می‌کند مردم حاضرند کتاب 2 تومانی او را جهت دلگرمی‌اش تا چند برابر قیمت واقعی خریداری کنند.

چاقو را عصبانیت داخل قالب پنیر فرو می‌برم، چرا مهمان ماه عسل یک پیرمرد خوش شانس بی‌سواد است و محمود دولت آبادی نیست؟

ده سالی می‌شود که مردم گرداگرد ماه عسل سفره پهن می‌کنند و برای‌شان اهمیتی ندارد که هنگام افطار اشک‌شان با دیدن شیرزنی که برای اصلاح مردی گمراه جوانی‌اش را گذاشته یا مرد جوانی که کنار همسر معلولش مانده و سال‌هاست ویلچیرش را هل می‌دهد و یا از آن زیباتر رسیدن مادر و پسری به هم بعد از سی‌سال، بریزد. چرا؟ چون قهرمان‌ها را دوست دارند.

آدم‌ها از کودکی به قهرمانان دل می‌بندند و می‌خواهند مثل یکی از آن‌ها قهرمانی باشند، شناخته شده. اما همان طور که گاهی یک خردسال به شخصیت‌های منفی اما پر رنگ کارتون‌ها دل می‌بندند، خیلی وقت‌ها با پرده برداشتن از افرادی با حماقت‌های بزرگ، آن هم در رسانه ملی و مقابل چشم هزاران نفری که ماه عسل را با مهمان‌هایی ویژه می‌شناسند، خیلی‌ها به این فکر فرو می‌روند که می‌شود قهرمان شد، ولو با حماقت! من به این فکر می‌کنم که چطور می‌شود مردی برای اثبات عشق، خودش را از طبقه چهارم پایین پرت کند و یک نفر دیگر به این فکر می‌کند چقدر خوب می‌شود اگر به جای پنجره خانه از پنجره کلاس دانشگاه پایین بپرد تا دو چندان دیده شود.

مردی دیگر ماهانه تنها با روزی 4 ساعت داخل ویترین بوتیک‌های بالا شهر تهران ایستادن، 11 میلیون اسکناس تا نخورده را صاحب می‌شود، من به این فکر می‌کنم که این پول‌ها از کجا می‌آیند که این‌قدر راحت برای ساکن ماندن یک آدم هزینه می‌شود و یک نفر دیگر با هر لقمه‌ای که در دهان می‌گذارد نگاهی به دست‌های کدر و سخت شده‌اش که حاصل کارگری است می‌اندازد، آه از نهادش برمی‌خیزد و به این فکر می‌کند که چه کسی مسئول این تبعیض و بی‌عدالتی است.

آقای علیخانی می‌خواهم بدانی که ماه عسل با قهرمان‌هایش دوست داشتنی است، با آدم‌هایی که با گذر از مشکلات بالاکشیده شده‌اند، ماه عسل جایی برای دیده شدن آدم‌هایی با حماقت‌های درشت نیست، ماه عسل برنامه‌ای است برای تحول، برای به خدا رسیدن. پس بهتر است ماه عسل هر زمان قهرمانی نداشت روی آنتن نباشد، اما هویت قهرمان محورش را برای مردمی که سعی در شبیه کردن خود به قهرمانان دارند از دست ندهد.

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
Golbarg_K
Golbarg_K
٩٥/٠٣/٣٠
١
٠
کاملا باهاتون موافقم. موفق باشید و ممنون
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣٠
١
٠
تشکر که وقت گذاشتی عزیزم :)
Golbarg_K
Golbarg_K
٩٥/٠٣/٣٠
١
٠
:)
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٥/٠٣/٣٠
١
٠
این برنامه 10 ساله داره پخش میشه!/من نمیدونستم /من یکبارم کامل ندیدمش/از ایمن مردک خوشم نمیاد
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣٠
١
٠
بنده خدا چیکار کرده مگه، حالا درسته گاهی مهمون هایی رو دعوت میکنه که نباید بکنه یا حرفی رو میزنه که نباید بزنه اما اصل برنامه و هدفش قشنگه :)
مريم
مريم
٩٥/٠٣/٣٠
٣
١
منم خيلي مخالف اون مهمون بودم. خيلي نامردي بود در حق ي سري لفراد تحصيل كرده و تو پر.
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣٠
٣
١
بله، نه داستان خوشایندی رو نوشته بود و نه سواد چندانی جهت کتاب نوشتن داشت، این فکر ایجاد میشه که همه می تونن بدون سواد کافی دست به قلم ببرن و این یک توهین به اهل قلم هست. ممنون که وقت گذاشتین.
f_maveddat
f_maveddat
٩٥/٠٣/٣١
٢
٠
جسارته عزیز جان یه نکته از نظر من به این کامنت شما وارده که خدمتت عرض میکنم :) این دنیا هرکی به هرکی تر از اونیه که هرکی هرچی بخواد، نتونه انجام بده؟! میخوام بگم هر کسی میتونه بدون سواد کافی دست به قلم ببره و تنها موردی که نسبت به اهل قلم توهین محسوب میشه اینه که واقعا همشون سواد چیزایی که میگنو دارن و اگر اینطوره چرا ایران تنها جاییه که مردمش برای کتاب صف نمیبندن؟!!!
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
ایران تنها جایی هست که برای کتاب صف نمی بندن؟ ینی جاهای دیگه برای کتاب صف هست؟ اشتباه می کنید.
f_maveddat
f_maveddat
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
اوهوم :) قبول "تنها جا" مغلطه... (کشورهای اطراف خلیج فارس از ما کتاب نخوان ترن!!!) درکل اهل قلم باید نگران وناراحت مسائل مهمتری باشن :)
Nasrin-A
Nasrin-A
٩٥/٠٤/٠١
١
٠
بله برای کتاب صف میبندن.نمونه اش مردم ژاپن روزی که کتاب های موراکامی به بازار میاد از شب تا صب تو صف خرید کتاباش هستن. یا همین بوهیمیل هرابال که کتابهاش در نصف روز به فروش می رفت! این بی ارزش شدن کتاب سوغات کشورهایی مث ایرانه متاسفانه
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٠١
١
٠
خب مگر چند تا کشور مثل ژاپن وجود داره ؟ :)) مردم ما جز اون مردمانی هستند که ژن کتاب گریزی دارن " متاسفانه "
Xbox
Xbox
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
این اقا که پشت ویترین می ایستاده خلاقیت داشته داره انعام فکر خلاقشو میگیره
محدثه عارفی
محدثه عارفی
٩٥/٠٣/٣٠
٣
٢
دعوت کردن ازین پیرمرد نمادیه برای دعوت کردن از کسانی که کتاب مینویسن و کتابشون بخاطر ساعت کم مطالعه ما خونده نمیشه. کم هم نیستن و این پیرمرد یکی از اونهاست.د ماه عسل تیریپ برنامه ش دعوت از مردم عادیه پس طبیعیه که آقای دولت آبادی رو نیارن. هر چند فک نکنم خود ایشون هم چندان مایل باشن توی برنامه های تلویزیون حاضر بشن.
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣٠
٤
٠
عزیزم ساعت پایین مطالعه ی مردم ارتباطی با نویسنده شدن بقیه نداره، برای مطالعه انقدر کتاب و روزنامه، مجله و... وجود داره که اگر کسی بخواد مطالعه کنه تمام عمرش هم برای خوندن بزار باز هم نمی تونه یک دهم اون ها رو بخونه ، هیچ کدام از مهمان های اقای علیخانی عادی نیستن. یا آدم هایی هستند با مشکلات بزرگ یا حماقت های بزرگ ، که من با این مطلب خواستم بگم " لطفا حماقت ها رو نشون ندین ". وقتی موضوع بحث یک چیز تخصصی هست نباید یک این مدل ادمی به برنامه بیاد . مثل این میمونه که یک نفر بیاد بگه من با دو کلاس سواد جراحی قلب باز کردم ، این هم توهین به قشری هست که عمرش رو پای یادگیری طبابت گذاشته و هم هر کسی از راه برسه میگه: " من که دیپلم دارم پس من هم برم تو اتاق عمل ". تشکر که وقت گذاشتی عارفه جون ^_^
m_rs
m_rs
٩٥/٠٣/٣٠
٣
٠
حرف شما کاملا صحیح و اين برنامه در بیش تر موارد حتی ریتم هر سالش هم یکی !! سالی يک نفر کة مي خواهد ازدواج کند يک نفر که به نوعی از فرزندش جا مانده و یا زن و شوهری کة مرد یا زن به خاطر بیماری همسرش پای او مانده ...!! اما فکر میکنم لحنی کة برای اون میهمان روستایی به کار بردید یکم تند بود ایشون حتی با همون روستایی بودنشون از خيلی از آدمای ساکن شهر بیش تر قدر زندگی و همسرشون رو مي دونستن...!!
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣٠
٢
١
اینکه اون آقا مرد شریفی بود و حتی برای ازدواج بچه هاش کارهایی کرده بود که اغلب مردم اون از خودگذشتگی ها رو ندارن ستودنی هست. اما این آقا به عنوان نویسنده به برنامه اومده بود نه یک مرد از خودگذشته! اما خوب بودن هیچ ادمی دلیل بر این نمیشه که فکر اشتباهی در مورد خودش بکنه، خودش رو بالاتر از مجنون بدونه، در حالی که مجنون یک بار عاشق شد و پای عشقش از دنیا رفت، اما این آقا بارها عاشق شده! این ک توهینه به قداست عشق و مجنون هست که نماد عشاق ایرانه ! وقتی که کتاب هاشو از توی چمدونش بیرون میاره و میگه : " دارم دوسه تا کتاب طنز هم می نویسم " نادانسته توهین میکنه، چون نمیدونه طنز نوشتن یک تخصص در نویسندگی هست. وقتی که میگه: " فکر نکنین فقط کتاب می نویسم ، کار هم میکنم " یعنی نویسندگی رو حرفه نمی دونه و به چشم یک دست گرمی بهش نگاه میکنه... اینا همش توهین بود و خیلی چیزهای بیشتر که اگر بخوام بنویسمشون خارج از حوصله میشه :) ممنون که خوندی عزیزم :) و تبریک به خاطر جیمی شدنتون ، به جمع جیمی ها خوش اومدین :)
f_maveddat
f_maveddat
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
عزیزم بازم منو ببخش :)) در این که من دیگه خیلی خوشبینم شکی نیست اما به نظرم این زاویم که شما داری ازش اون داستانو رصد میکنی دیگه خیلی بد بینا نه ست؟! چرا اینجوری فکر نکنیم که لیلی ومجنون در انتها به هم نرسیدن و این آقا با وجود عاشقی چند بارش بازم به سر منزل مقصود نرسیده...یعنی با وجود اینکه راهی رو که مجنون رفته (صرفا فقط اون قسمت عاشق شدنه) این آقا چند بار رفته (یعی همون حد بالاتر) بازم به عشقش نرسیده(همون نتیجه ای که مجنون گرفته)......(و یه اعتقاد فرعی که داخل پرانتز هم عرض کنم : در این که لیلی ومجنون یکی از گنجینه های ادبی ما ایرونی هاست حرفی نیست...در اینکه لیلی ومجنون نماد عشق وعاشقین هم حرفی نیست...اما من معتقدم هر کسی که لیلی ومجنونو نماد عشق و عاشقیش کنه سخت در اشتباهه..چون همه میدونن لیلی ومجنون با وجود همه ی عشقشون نماد ناتوانی و نرسیدن آدم ها به همن)
p_rahimii
p_rahimii
٩٥/٠٣/٣٠
١
١
من همین الان فهمیدم که این برنامه ده ساله که پخش میشه، و بیشتر از قبل تاسف خوردم. مردم ایران ده سال برنامه ای را پسندیده اند که به معنای واقعی کلمه یک «شوی پوچ و بی حاصل» است. روی آنتن بردن یک کودک کار و تاسف خوردن و اشک ریختن «مجری خوش چهره» چه دردی را از آن کودک دوا می کند؟ روی آنتن بردن زندگی خصوصی مادر و پسری کرد (دقت کنید: قوم کرد، قومی که در طول تاریخ هرگز مورد توجه حکومت ایران نبوده و همیشه جزو محروم ترین نقاط ایران بوده است) چه دردی را از مردم این جامعه دوا می کند. اصلا کار ایده پرداز این برنامه، دست اندکارانش و مجری آن در این دوران وانفسا کاملا بی معناست.
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣٠
٤
٠
دوستان به تندروی من در این متن اعتراض دارن اونوقت شما کلا اعتقاد دارین این برنامه ناکارآمد هست ؟ :ی من به تعداد سال های پخش ماه عسل کاری ندارم ، فقط دوست دارم پیشرفت برنامه رو شاهد باشیم و اشتباهاتی از این دست تکرار نشن ، آقای علیخانی توی همین برنامه ، با همین آنتن آدم های زیادی رو به هم رسونده، گم شده های زیادی رو به خونواده هاشون برگردونده، باعث شده خیلی ها از زندگی که دارن شکر گزار باشن، به آدم های زیادی امید بخشیده و .. و ... و.. ، انصاف نیست کل برنامه رو به خاطر بعضی از رفتار ها و حرف های تند علیخانی که برخواسته از طبیعت ایشون هست نادیده بگیریم، فکر نمی کنم هیچ کس به اندازه ی علیخانی از فرصت دیده شدنش برای کمک کردن به مردم استفاده کرده باشه :) امیدوارم مشکلات کوچیک برنامه حل بشه :) تشکر که وقت گذاشتین و همچنین پیوستن به جمع جیمی ها رو بهتون خوش آمد می گم :)
f_maveddat
f_maveddat
٩٥/٠٣/٣١
٣
٠
الهام جان لایک (^_^)
علیرضا
علیرضا
٩٥/٠٣/٣٠
٥
٢
من موافقم که بعضی وقتها این برنامه ماه عسل حوصله سر بر میشه و اینقدر که صدا داره تاثیر نداره اما در مورد این موردی که شما اشاره کردید به نظرم یکمی کم لطفی. یعنی اگر خوب صحبت نمیکردند میشه گذاشت به حساب اینکه روستایی بودن و یا اولین باری بود که جلوی دوربین میان. البته افرادی که کارهای بزرگی کردن رو هم ماه عسل دعوت میکنه درست مثل برنامه بعدیش که یک پزشک فوق تخصص بودن. به نظر من باید این بالا و پایینی ها باشه. هم خوب باشه هم بد باشه. و البته اون تعبیر آخری که شما از ماه عسل داشتید به نظرم تعبیر شماست صرفا. شاید خود آقای علیخانی یا نویسنده هاش و موضوع پیدا کن هاش کاملا با شما هم نظر نباشند
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣٠
٤
٢
اگر با بنده هم نظر و هم عقیده بودند که شکایتی پیش نمیومد. آقای خرسندی بنده با لحجه ی اون بنده خدا کاری ندارم، ایشون جمله بندی هاشون درهم و برهم بود مثلا یکی از چیزهایی که یادمه این بود که به جای " در حالِ حاضر "گفت " در حالِ الان " . یک نویسنده باید خیلی در انتخاب واژه تبحر داشته باشه حتی اگر جایی زندگی می کنه که موجود زنده ای دور و برش نباشه. با شما مواقفم که خیلی از مهمان ها به جا و درست دعوت میشن مثل همون پزشی که خودتون عرض کردین ، حرف منم همینه که باید آدم هایی که کارهای بزرگ انجام میدن دیده بشن، یعنی فکر میکنن نقطه ی قوت و جذاب این برنامه این هست که لابه لای آدم های بزرگ آدم های اشتباهی هم دعوت بشن؟ یعنی اینطوری آدم های بزرگ بیشتر به چشم میان ؟ من که اینطوری فکر نمیکنم ، به نظرم با اینکار تنها اتفاقی که رخ میده این هست که مخاطب ملاک های درستش رو برای شناسایی اینکه کی قهرمان هست و کی نه از دست میده. تشکر که وقت گذاشتین :)
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٣/٣١
٣
٤
من با نظر آقاي خرسندي موافقم. درسته يه نويسده بايد تو انتخاب واژه‌هاش تبحر داشته باشه اما لزوما هر نويسنده‌اي، سخنور خوبي نيست... مثلا قلم دكتر شريعتي با اون دكتر شريعتي بودنش خيلي بهتر از صحبت كردنشه:) ولي من با اجرا و كاراكتر احسان عليخاني مشكل دارم:)
علیرضا
علیرضا
٩٥/٠٣/٣١
٣
٠
خب در مورد سوتی های گفتاری از اونجایی که این شخص "نویسنده نبوده و نیست" صرفا یک کتاب نوشته. هرکسی که یک چیزی بنویسه که نویسنده نمیشه. به نظرم من نویسنده به کسی میگن که تو کار خودش خبره شده باشه و این سطح توقعی که شما دارید هم مربوط به همین فردی که مشخصاتش رو گفتم. | اما من از این زاویه نگاه میکنم که بالاخره هرکسی باید بتونه با این برنامه ارتباط برقرار کنه. وقتی یک شخصی میاد که روستایی بوده، سواد خاصی نداشته، سرنوشتی که داشته و اینطور حرف ها. شاید برای خیلی ها نتونه به قول شما قهرمان خوبی باشه اما شاید خیلی های دیگه هم که خودشون رو نمیتونند با جایگاه یک پزش مقایسه کنند بتونه نقطه امیدوار کننده ای باشه. اینکه هرکس که هستی و حتی اگر سواد نداری میتونی امیدوار باشی و نباید امیدت رو از دست بدی.
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
٢
من با امید دادن به مردم حالا در هر سطحی که هستند مشکلی ندارم . برنامه احسان هم برای امید دادن هست ، من میگم نباید توهم پروری کرد یا با نشون دادن کسی که داستان سطح پایینش فروش کرده نباید نویسنده هایی که دارن برا کارشون زحمت می کشن رو کوچیک کرد، با کتاب نوشتن ایشون هم مشکلی ندارم . با اینکه یک نویسنده سخنور همیشه سخنور خوبی هم نیست موافقم . خود من خیلی وقتا نمی تونم راحت حرف بزنم، اما فقط نمی تونم راحت حرف بزنم یا حرفم رو فراموش میکنم اما مطمعن باشین کسی که نویسندس حداقل می تونه اندازه ی یک ادم معمولی کلمه ها رو پیدا کنه و بدونه جای به کارگیریشون کجا هست.در مورد کارکتر آقای علیخانی هم باید بگم از نظر من ایشون توی کارشون حرفه ای هستن و اگر حرفی میزنن که گاهی جالب نیست از روی بد ذاتی نیست و هدف اصل علیخانی از برنامه ماه عسل پسندیده هست. نمی دونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه . تشکر که وقت گذاشتین دوستان :)
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٥/٠٣/٣١
٤
٢
جسارتا با این حرفتون که گفتین استفاده از کلماتش نادرست بوده خیلی مخالفم. هر نویسنده ای قرار نیست ادبی حرف بزنه و احتمال داره که بنده خدا استرس هم داشته. در ضمن ملت امروز خریدن خوندنش حالا یا به خاطر همت این طرف (که اینم خودش یه ویژگی قهرمانانه اس) یا به خاطر داستان زیباش. در کل جوون امروزی سلیقه ش فرق کرده و حرفای ادبی نمی خواد حرف دلی می خواد
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
٢
دست و پا شکسته حرف زدن مساوی با حرف دلی هست ؟
s_mohsen
s_mohsen
٩٥/٠٣/٣٠
٤
٠
کلیت نقدتون رو قبول دارم اما بعضی از بخشای حرفتون رو نمیپسندم!پیش زمینه هر نقدی به نظرم باید اطلاعات کاملی از اون موضوع باشه!من خیلی اتفاقی اون برنامشو دیدم.این که میگین اون پیرمرد بی سواد بوده خب نکته منفی نیست چون با اون سن تلاش کرده و به کسب علم پرداخته،تا جایی که حتی خط به خط کتابهاش رو از حفظ بود و این قابل تحصینه،کدوم نویسنده ای کتابشرو خط به خط حفظه؟علاوه بر اون اینکه ازتوانایی سخنوری خوبی هم برخوردار نبود بازم نقدی به اون نیست چرا که چون یه فرد کاملا سنتی و روستایی بوده و قرار نیس همه فارسی سلیس حرف بزنن!در نقدهامون انصاف رو رعایت کنیم لطفا:))
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٢
٢
سواد این آقا در حدی هست که می تونه بخونه و بنویسه، یعنی سوادی که بچه ی دوم دبستان هم دارش، این سواد برای نوشتن کافی هست، من نوشتن و امید ایشون رو هم تحسین می کنم، حتی با چاپ شدن کتابشون هم مشکلی ندارم، مشکل اینجاست که نباید مهمانی به برنامه ای پر مخاطب دعوت بشه که افکار مردم رو بهم بریزه، دید مردم رو نسبت به نویسنده ها تغییر بده و احترام یک نویسنده پایین کشیده بشه، من مطعن هستم الان خیلی ها فکر می کنن می تونن خیلی راحت بنویسن و معروف بشن، خیلی ها ارزش نویسندگی براشون پایین میاد، به قول یکی از دوستان با این کار خودشیفتگی و خودبزرگ پنداری این فرد افزایش پیدا میکنه و تصور میکنه یکی هست هم رده ی دولت آبادی وقتی خودش رو جز نویسندها معرفی میکنه و میگه " ما نویسنده ها " وقتی میگه : " دارم طنز می نویسم" . طنز یک تخصصه! اینکه یک نفر نیمرو درست کنه و خیلی ها دست پختش رو خورده باشن و به این خاطر که سنش بالاست و تا به حالا دست به گاز نزده بوده رو بیارن و بگن ایشون آشپز هستن به نظرتون این یک توهین بزرگ به قشر آشپزی که رفته حتی رفته اون ور آب و تحصیلات این کار رو داره، نیست ؟ / حفظ بودن کتاب چه ارتباطی به با سواد بودن داره ؟ شما زندگیت رو حفظ نیستی؟ اگر من از شما بپرسم فصل دو که در مورد قبول شدن کنکور شماست برامون بگو ، باید روی کاغذ بیارینش و از رو بخونین؟ نه زندگی آدم چیزیه که لحظه به لحظش رو حفظیم :) این طبیعی هست. من باید خیلی تند تر می نوشتم تا عادلانه میشد اما چون برنامه ی آقای علیخانی برام محترم هست و قبولش دارم چیز بیشتری اضافه نکردم . تشکر که وقت گذاشتین و نظرتون رو گفتین ^_^
Miss_shaqayeq
Miss_shaqayeq
٩٥/٠٣/٣١
٢
٠
توو جواب آخری که خانوم حبشی شما نوشتید،دوست داشتم بگم،اجازه بدیم مردم خودشون تصمیم بگیرن دوست دارن از برنامه چه برداشتی داشته باشن و قبول کنیم که شعور مردم انقدری بالا هست که حتی اگر افکارشون بهم بریزه با تعقل بتونن تشخیص بدن چه چیزی رو الگو قرار بدن و از چی درس بگیرن. درباره ی حرف هاتون درباره ی توهین و این چیزها هم بنظر من خیلی متعصبانه دارید برخورد میکنید.اگر طنز تخصصه پس من نباید توو جیم هیچ مطلب طنزی بنویسم چون ادبیات نخوندم و تخصصش رو ندارم.من اینجا یه چیزی منتشر میکنم و دویست سیصدنفر میخونن،اون آقا روی کاغذ منتشر میکنه و چندنفر میخونن.اگر یه نفر با تحصیلات کم بگه من عمل قلب باز میکنم هم اتفاقا اگر صحت داشته باشه و اینکارو کرده باشه خیلی جالب توجه و تامله.چون تونسته اینکارو بکنه توهین کرده؟نه اینا توهین نیست.اگر یه آدمی توانایی چنین کاری رو داشته باشه خیلی مضحکه که بیاد خودشو بخاطر سواد پایین سانسور کنه و قایم کنه که متخصصین قلب فکر نکنن بهشون توهین شده.حرف شما وقتی درسته که یک نفر همچین کاری نکرده باشه ولی چنین ادعایی داشته باشه،اونوقت میشه توهین به شعور مخاطب و به سخره گرفتن اون حرفه. چون ما کتاب طنز اون آقارو نخوندیم پس نمیدونیم مارو مسخره کرده(که اگر چنین باشه خیلی زشته کارش) یا واقعا طنز نوشته(که درین صورت جای تحسین و آفرین داره بخاطر استعدادش.).
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
١
٢
شما درست می گین مردم ما خدا رو شکر شعور بالایی دارن، اما حقیقت اینه که گاهی با نشون دادن این مدل موارد ممکنه کسی به اشتباه بیوفته :) ممکنه من و شمای نویسنده اون ارزشی که قرار برامون وجود داشته باشه از بین بره و وقتی جایی بگیم ما نویسنده هستیم یک خنده ی معنی دار تحویل بگیریم ." متوجه هستین چی میگم؟ اینکه ارزش شغلی و حرفه ای یک نفر پایین بیاد از ایرادات این جور مهمان ها هست " . بله طنز یک تخصص هست و من هم تا چندی پیش فکر میکردم از این تخصص آگاهی دارم و مطالب بامزه ای که می نویسم طنز محسوب میشن اما در واقع طنز یک معقوله ی تخصصی هست . هیچ ایرادی نداره من و شما و هرکس دیگه ای بی سواد یا با سواد مطلب بنویسیم . اینکه من رو ببرن برنامه ماه عسل و بگن ایشون نویسنده هستن و از موفقیت و زندگیت بگو این تمسخر کردن جامعه ی نویسندگی هست . بنده جسارت و شهامت ایشون رو تحسین میکنم . حرف اصلی این مطلب این هست که این برنامه جای این اقا و خیلی های دیگه نبود. تشکر از وقتی که گذاشتین ^_^
s_mohsen
s_mohsen
٩٥/٠٣/٣١
٣
٠
حرفای خانوم شقایق رو قبول دارم و به نظرم شما دارین کمی متعصبانه موضع گیری میکنین خانووم حبشی.علیخانی اگه اون مرد رو اورده و داره ستایشش میکنه نه به خاطر اینکه نویسنده چیره دست و قهاریه بلکه به خاطر اینکه ادم تلاشگریه و خود ساخته و نه خود باخته ستایشش میکنه،میخواد به مخاطب بفهمونه که خواستن توانستن است نه اینکه شان نویسنده ها رو بیاره پایین که جایگاه این پیرمرد کم سواد اینجاست و جای اونها نه،محور برنامه ماه عسل افرادی هست که زندگی خاصی داشتند نه اینکه صرفا فرد باسوادتر و مهمتری بوده باشن.
mohamad_s
mohamad_s
٩٥/٠٣/٣٠
٢
٠
خانوم حبشی متاسفانه ..نمی دونم با چه دیالوگی بگم که ادمین عزیز مجبور به سانسور نشه .. خیلی امکانات داریم ..خیلی ادمها داریم که یک تنه می تونن کار چند صد تن رو بکنن اما .فضا اجازه نمیده ....ما خیلی غنی هستیم ..واقعا ایران یه کشور عظیم ئه ..اما
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
١
١
راستش دقیقا متوجه منظور شما نشدم . اما اصل حرفتون رو قبول دارم که ما آدم ها و نیروهای زیادی داریم که باید دیده بشن ، خب یجوری بگین که هم من متوجه بشم و هم ادمین عزیز به چالش کشیده نشه :) تشکر که وقت گذاشتین :)
m_rs
m_rs
٩٥/٠٣/٣٠
١
٠
درمورد توهینی که به نویسندگی شده درست ولی اين آقا به احتمال زیاد به اختلال شخصیت خود شیفته دچار بودن که يک نوع مشکل بوده.و همین باعث شده عاشق کسایی بشن کة از خودشون بالاترند و خودشون رو نویسنده بدونن و خيلی به خودشون امید وار باشن و اعتماد داشته باشن .!!و تشکر بابت خوش آمد گویی تون و ممنون!!
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٢
٢
بله، مشکل هم همینه که چرا یک ادمی که این مدلی هست باید نشون داده بشه و ازش تقدیر و قهرمان ساخته بشه :) خواهش میکنم .. ممنون از توجهتون :)
f_maveddat
f_maveddat
٩٥/٠٣/٣١
٣
٠
هیتلرو میشناسی دوستم؟! مطمئنم اونقدری میدونی که آدم خوبی نبود...اونقدری میدونی که افراد کمی هستن که می تونن از لحاظ قساوت در سطح هیتلر قراربگیرن ... و... و... و... اما همین آدم بد...کلی جمله وکلمات قصار داره که هر روزوهر روز توسط خیلیا شیر میشه...عادت گیاه خواری داشت که توسط خیلی ها تحسین شده...مخالف سیگار کشیدن بود که شعار هر ملتیه... این آقای سبحان شاید از لحاظ خوبی به پای هر کسی نرسه...ولی دیگه از هیتلر که بد تر نیست... چرا نباید کارش تحسین بشه؟! چرا نباید صرفا فقط به خاطر دست فروشیش ازش تقدیر کرد...چرا نباید فک کنیم میتونست سیگارو کبریت وفندک و.... بفروشه و حتی درآمد بیشتری هم داشته باشه...اما کتاب مینویسه ومیفروشه؟!!! بیاین بهش سخت نگیریم :))
G_Gorgani
G_Gorgani
٩٥/٠٣/٣١
٢
٠
کاملا باهاتون موافقم خانوم مودت:)
مرتضی
مرتضی
٩٥/٠٣/٣٠
٥
١
. کلاه نمدینی که بر سرگذاشته بود شهری نبودنش را آشکار می‌ساخت،» ملت ما تو قوچان کلاه نمدی دارن، قوچان هم شهره:-)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٢
٣
حق با شماست، استفاده از واژه ی" شهری نبودن " شاید اینجا زیاد به جا نبوده باشه، منظوری که میخواستم برسونم این بود که ایشون شمایل و استیل یک نویسنده رو نداره.
مرتضی
مرتضی
٩٥/٠٣/٣١
٢
١
حرفاتون کاملا متین، یه عده ضد قهرمانن تا قهرمان و به نظرم نباید دیده بشن و یا به تعبیری باید فراموش بشن.
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٢
٢
حرف دل ما رو زدین ... امیدوارم آدم هایی که قهرمان نیستن فراموش بشن... تشکر که وقت گذاشتین :)
مرتضی
مرتضی
٩٥/٠٣/٣١
٢
١
الهی آمین:-)
n_rohani
n_rohani
٩٥/٠٣/٣١
٤
٢
علی خوانی چند روز قبل از ماه رمضون خندوانه دعوت شده بود و گفت هر وقت احساس کنیم که سوژه هامون تموم شده و دیگه حرفی برای زدن نداریم تموم میکنیم این برنامه رو ولی بعدش گفتن من معتقدم که ما تو این کشور 75میلیونی 75میلیون سوژه جذاب و دیدنی داریم" که این نشون میده ایشون اصلا اون چیزی که شما گقتین رو قبول ندارند و به نظر میرسه واقعا کم کم ماه عسل داره از یک برنامه محبوب تلویزیونی به یک برنامه منفور تلویزیونی تبدیل میشه ، و ثمره اش میشه کامنت های اخیر زیر پیج های اقا احسان! به هر حال فکر نمیکنم هر ایده خیلی خیلی شاخی هم بتونه ده سال تکرار کنه داستانهای تکراری رو و با عوض کردن چیدمان و دکور ادعای تازگی کنه ممنون از این مطلب خوب:-)
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٣/٣١
٠
٥
دقييييييييييقا. تكراري شده با غايت...
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
١
١
اینم حرفیه,شاید فکر میکنه مهموناش همه جذاب هستن و شاید میخواد این برنامه رو کش بده البته به قول یکی از دوستان جایگزین بهتری هنوز براش پیدا نشده , تشکر از وقتی که گذاشتین :)
k_koolak
k_koolak
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
من دو سه ساله که کمابیش برنامه رو دنبال میکنم شاید دیگه هدف برنامه قهرمان نشون دادن نیست. من شخصا با قهرمان نشون دادن موافقم.به هر شکل غیر قهرمان ها هم برای خاش بودنشون نشون داده میشن و به نظرم اشکالی نداره این افراد عجیب هم دیده بشن تا همه به فکر فرو بریم که دنیا به کجا میره و چرا این شغل ها و ادم ها به وجود اومدن و در ضمن به نظر من مجری در طی این سال ها بسیار پخته تر شده و اجرا و ادبش هم بهتر و به نظرم اینکه من از مجری بدم بیاد دلیل خوبی برای تماشا نکردن برنامه نیست.
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
٢
بله حرف شما کاملا متین هست. ولی خب قبول کنید ادم های عجیب احمق خوشانس و.. نباید توی برنامه ای دیده بشن ک خاص زمان افطار هست :) تشکر از وقتی که گذاشتین.
G_Gorgani
G_Gorgani
٩٥/٠٣/٣١
٢
٠
ببخشید منظورتون از "این شغل ها" دقیقا چیه؟اینکه یه آدمی که سواد بالایی هم نداره اما این ذوق و احساس رو در خودش حس میکنه و مطالبی رو مینویسه و از قضا بخاطر نیازی که داره ایناها رو میفروشه ،کار بد و شغل بدی محسوب میشه از نظر شما؟حالا اینکه انتقاد خانوم حبشی به زیر سوال بردن قشر نویسندگان بوده با حاضر شدن ایشون تو یه برنامه ی تلویزیونی با عنوان نویسنده ؛با وجود تمام تند روی های ایشون ،از نظره من، که هم در متن و هم در کامنت ها شاهدش بودم ،تا حدی قابل قبوله اما صحبت شما از شغل ایشون به این نحو ،برام قابل توجیه نیست....حتی اگر یک دلیل درست برای حضور ایشون در این برنامه بوده ،استفاده از تواناییشون در جهت امرار معاش بوده....
k_koolak
k_koolak
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
دوست عزیز ناراحت نشین منظور بنده اون مدلی بود که پشت ویترین می ایسته و پول میگیره. من با برنامه امسال موافقم
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٣/٣١
٥
٣
البته من قبول دارم هركسي نويسنده نيست... نقد تا حدي وارده:) ولي اينكه بيايم نويسنده نبودن رو به روستايي بودن و عدم توانايي در بيان شيوا و عالي ربط بديم صحيح نيست. همين مجري‌ها هم كه كارشون گويندگيه، بعضياشون واقعا خوب نمي‌تونن گويندگي كنن:)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٢
٣
گوینده ای که نتونه حرف بزنه " گوینده نیست و بهش نقد و ایراد وارد هست " . در مورد اون اقا در کامنت دیگری که گذاشتین عرض کردم که قصد بنده توصیف ظاهری بوده وگرنه قد کوتاه ابرو یا لباس جهت توهین یا تشویق نیست :) تشکر از وقتی که گذاشتین :)
فرانک باباپور
فرانک باباپور
٩٥/٠٣/٣١
٦
٤
چرا باید آدم هایی که قهرمان نیستن فراموش بشن؟ من نمیخوام فراموش بشم... قهرمان هم نیستم! اگه میومدی میگفتی ماه عسل دیگه تموم شده ست و بهتره جمع کنن برن بهتر بود تا اینکه مردم رو طبقه بندی کنی! قهرمان من دولت آبادی نیست. شاید قهرمان همه ی به قول تو شهری ننشین ها هم نباشه و به جاش همین آقای کلاه نمدی به سر قهرمانشون باشه! ...
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٣/٣١
٥
٣
بسياااااااااااااااار موفقم. با بخش طبقه بندي مردم!
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
٢
فرانک چرا عصبانی میشی ؟ این یک واقعیته، اگر قهرمان نباشی، شخصیت ویژه ای نشده باشی حداکثر بعد از سه الا چهار نسل فراموش میشی، همه ی آدم ها می خوان فراموش نشن ولی بدون انجام دادن یک کار بزرگ بی شمار انسان اسمشون پاک نمیشه! بحث، بحث طبقه بندی آدم ها نیست، برنامه علیخانی قهرمان محوره و نباید ادم هایی رو بزرگ نمایی کنه که به حد کفایت بزرگ نیستن اینطوری یک جور توهم رو به سایر آدم ها القا میکنه که خیلی راحت میشه قهرمان بود " فرانک بانو قهرمان بودن خیلی سخته و سخت بدست میاد اگر اینطور نباشه واژه ی قهرمان دیگه معنایی نداره ". قهرمان من هم دولت آبادی نیست و اصلا از بردن آقای دولت آبادی هدفم این نبوده که بگم ایشون قهرمان قلبی من هستن! قهرمان من شخص دیگری هست که فوت کرده ، اسم آقای دولت ابادی رو برای نمونه بردم و اینکه ایشون بلند ترین رمان رو به اسم خودشون دارن و مویی در راه نویسندگی سفید کردن و می تونن برای نویسنده های جوان الگو باشن :) در مورد کلاه نمدی هم قصد توهین نداشتم و توی نظری که آقای مرتضی دادن توضیح دادم . ممنون که وقت گذاشتی عزیزم ^_^
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٥/٠٣/٣١
٧
٣
قهرمان من؛ همسرمه... شاید ربطی به متن نداشت ولی خوب به ماه عسل ربط داشت
فرانک باباپور
فرانک باباپور
٩٥/٠٣/٣١
٦
٣
از دولت آبادی و قهرمانهای امثال ایشون اونقدر همه جا صحبت شده که دیگه نیازی نیست توی برنامه ماه عسل بیان. ما مردم عادی هرکدوم قهرمان زندگی خودمون هستیم. احسان علیخانی هم داره همینو یاد میده، که قهرمان خودتون باشین. ولی علیخانی هم نمیتونه 75 میلیون نفر رو دعوت کنه. اینکه باید تلاش کنیم آدمهای بزرگی بشیم درست، ولی اینکه بگی ما بزرگ نیستیم پس نباشیم، رو قبول ندارم. با این طرز فکر، هیچکس بزرگ نمیشه...
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٤
٢
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق ... " البته ما بحثمون در مورد قهرمان بودن چیز دیگری است "
G_Gorgani
G_Gorgani
٩٥/٠٣/٣١
٣
٠
باهاتون موافقم خانوم باباپور:)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
١
ببین فرانک، واقعیت ها رو قبول داشته باش دوست خوبم. اینکه من قهرمان باشم و تو قهرمان باشی یا هر چیز دیگه ای درسته . هر آدمی که درست زندگی کنه قهرمان محسوب میشه ولی دیده شدن، ثبت شدن و ماندگاری در صفحه ی روزگار، به نام شدن و شهرت قهرمانی یک معقوله ی کاملا جدا هست و نیاز به یک تلاش و یک قدرت ویژه داره ، من شاید بتونم ادم خیلی تاثیرگزاری باشم برای خودم خانوادم دوستام و اطرافیان. شاید بتونم وبلاگ بنویسم . بتونم به روزنامه راه پیدا کنم و بتونم کتاب بنویسم اما تا رسیدن به جایگاه قهرمانی و جاوید شدن، تاکید میکنم " جاوید شدن " هنوز خیلی راه دارم . من شاید اسمم گوشه روزنامه زده بشه ولی تا زمانی که اسم من روی بزرگراه نرفته " جلال نشدم " و فراموش میشم ... دوباره تکرار می کنم منظورم از دولت ابادی شخص دولت ابادی نیست ، منظور یک چهره ی بزرگ و مو سپید این راه هست. وقتی بحث از نویسندگی و یک حرفه ای هست نباید آدمی رو بیارن و معرفی کنن و بگن ایشون نویسنده هستن با اینکه دو کلاس سواد دارن.
فرانک باباپور
فرانک باباپور
٩٥/٠٣/٣١
٥
٠
آقای خطیب ثابت کرد که لازم نیست دیگه به این بحث ادامه بدم... هیچوقت تلویزیون نمیتونه قهرمانهای واقعیمونو نشون بده و قهرمانهای واقعیمون نمیتونن بگن چرا قهرمان شدن... نمیتونمم بگم اونچیزی که تلویزیون و تابلوی خیابونها و روزنامه ها و ... میگن، یعنی قهرمان... / همسر من، نه تنها قهرمانمه، بلکه همه چیزمه... :)
فرانک باباپور
فرانک باباپور
٩٥/٠٣/٣١
٥
٠
راستی بخدا من دعوا ندارم! لحنم معمولیه! فک کنم خیلی دعوادار خونده میشه. فقط خواستم بگم ما هرکدوم عقاید خودمونو داریم و هیچکدوممون نمیتونه دیگری رو متقاعد کنه! شرمنده بازم :)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
:)
n_rohani
n_rohani
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
اقا یه اشاره هم بکنیم به این کلاه نمدین به سر که شهریار و یوشیج و جلال ال احمر تقریبا همیشه و اخوان ثالث و فریدون مشیری و خیلیا دیگه گاها همین کلاه نمدین رو رو سرشون میزاشتن و به قول معروف بچه ی قله بودن نمیخوام توجیح کنم ها فقط خواستم بگم نه تنها این کلاه ها مخالف با نویسندگی نیست بلکه میشه حتی به عنوان یه نماد نویسنده های بزرگ دونستش یه چیز دیگه هم بگم که شاعرای بزرگ تاریخ ایران خیلیا کلا جلو یه ادم ساده هم نمیتونستن حرف بزنند چه برسه جلوی میلیون ها نفر نمونش محتشم کاشانی که داستان های زیادی در این مورد از ایشون هست یا اگه صداهای ضبط شده از فریدون مشیری رو گوش کنین فک میکنید یک پیرمرد روستایی ساده است بازم نمیخوام مقایسه کنم گفتم که بگم اینا ملاکای خوبی واسه تشخیص نویسنده و قهرمان نیست :-) تو کامنت بالا گفتم کلا با همه ی ماه عسل مشکل دارم :-)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٢
٢
من ظاهر اون بنده خدا رو توصیف کردم اگرنه قدکوتاه ابروی پر یا کلاهش تنهامختص یک قشر خاص نیست . بازم تشکرات :)
صـ آ ل ح
صـ آ ل ح
٩٥/٠٣/٣١
٣
٠
سلام، خانوم حبشي بنده همیشه سعادت این رو داشتم که نوشته های ناب شما رو بخونم و همیشه هم موافق حرف و نتیجه گیری مطالبتون بودم، اما متاسفانه اینبار (شاید به اشتباه) کاملا مخالف حرفِ این مطلب هستم، نه به خاطر اینکه علاقه مند به برنامه ماه عسل یا مجریش هستم، خیر، اتفاقا بینهایت انتقاد دارم از این برنامه و شخص مجری، اما چند تا نکته رو باید عرض کنم، اینکه اون جوونِ جاهل و نه عاشق خودش رو از طبقه چهارم پرت کرده برای اثبات عشق. یا اون آدمی که به عنوان مدل توی ویترین کار میکنه مربوط به برنامه پارسال بود و همون موقع هم انتقاداتی شد به انتخاب سوژه، بعدم امسال ظاهرا فرمت برنامه اينه که "قهرمان" دعوت کنه، سالهای گذشته دم از سوژه های عجیب ميزدن و فقط بعضی افراد رو قهرمان اعلام میکردن، وگرنه کسی که به خاطر طمع روزها تو چاه افتاد، یا فردی که از طبقه چهار خودش رو پرت میکنه قهرمان نیست و سازندگان ماه عسل هم به عنوان قهرمان دعوتشون نکردن، پس بحث قهرمان واسه امسال هست، به نظرم برای نقد فقط باید سوژه های امسال رو بررسی میکردین، چون هر سال فرمت خاص خودش رو داره
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٢
١
شما به بنده لطف دارین و این باعث خرسندی هست . من هم این برنامه رو خیلی دوست دارم و خیلی هم در موردش انتقاد دارم ، اگر دوستش نداشتم برنامه رو یک برنامه قهرمان محور معرفی نمی کردم و از آقای علیخانی اصلاح برنامه و مهمان هاش رو نمی خواستم. درسته اون آدم جاهل بود و همونطور که توی جامعه ما عاقل هست جاهل هایی هم هستند که این آقا رو الگو قرار بدن.
S_refaeinia
S_refaeinia
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
اصولا برنامش تکراری..خودش به خودش زیادی غره..لحن حرف زدنش از سر غرور..و اینکه نمیدونم چه علاقه ای داره مردم رو سر سفره افطار به گریه بندازه..هرچند خب تو این اوضاع گل و بلبل ک همه شاد و کیفورن واقعا نیاز به ی گریاننده برتر احساس میشه..بهرحال امیدوارم سال بعد دیگه نباشه تا بلکه هروقت سر سفره افطار نشستیم جای دیدن اشک اطرافیان شاهد روی خندون ی مومن روزه دار باشم.
maede
maede
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
من طرفدار ماه عسل و احسان علیخانی نیستم ولی همیشه میگم اگه یکی رو تو برنامش دعوت کنه که باعث تلنگر به حتی یک نفر بشه یا باعث بشه یه مادر و فرزند همدیگه رو پیدا کنن،اگه اشکی هم از چشم بیننده ای جاری شد اشکالی نداره،بد نیست.
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
١
غرور و باتکبر حرف زدن احسان غیرقابل انکار هست و شما حق دارین که با دهن روزه غمگین نشین اما اگر این اشک یک اشک شوق باشه از دیدن عشق دو نفر و پایان پیدا کردن فراق یک مادر وپسر این اشک قشنگه و به گفته ی بانو اگر یک نفر الگو بگیره و دنبال راه درست زندگیش بگرده ارزش داره اما اگر قرار اشک ادم سر موارد ناراحت کننده بریزه و به قول شما با وجود این همه موارد مفرح شادی زا برایما بهتره که جم بشه, ممنون از اینکه وقت گذاشتین دوستان عزیز :)
G_Gorgani
G_Gorgani
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
اون چیزی که در پس گریه بدست میاد مهمه:)اگه واقعا با آوردن آدمهای درست، ترویج دهنده ی چیز های خوب باشه این برنامه ،که اصلا هدف برنامه ها همین هست که هدف والایی ست که حالا گاهی محقق میشه و گاهی نه، دیگه نقدی به گریه ی سر سفره ی افطار نباید وارد باشه به نظرم:)
صـ آ ل ح
صـ آ ل ح
٩٥/٠٣/٣١
٢
٠
در رابطه با پیرمرد روستایی که از نوع گفتار تا اسم کتابش رو قبول ندارید هم من موافق نیستم، فارغ از اینکه چه کسی با چه سنی و با چه سوادی کتاب نوشته باید بگم، یه آدم داستان عشقش رو روایت کرده که از نظر خودش و به اندازه ی وسعش در راه عشق جانفشانی کرده، "مجنون" هم نه وجود داشته و نه مقدس هست بگيم بالاتر از مجنون وجود نداره و نباید وارد این مقوله شد، نه، خیلی ها از این اسامی انتخاب میکنن که اشکالی نداره، این فرد فقط عاشق شده، نکته ایی که مجری بهش اشاره کرد که یکی از دلایلش برای قهرمان پنداشتن اون فرد بوده، این بود که ؛ این آدم در زندگی شخصيش از لحاظ مالی به تنگنای بزرگی میرسه، چون تمام ثروتش رو برای بچه هاش خرج کرده بوده
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٢
٢
داستان کتاب اون آقا در مورد عشق های زندگیش هست نه جان فشانی در زندگی خانوادگیش و بنده هم این کارشون رو ستایش میکنم، مجنون چه وجود داشته باشه و چه نداشته باشه یک نماد هست و کسی می تونه از اسمش استفاده کنه که وفاداری داشته باشه ، یکی از دوستان گفتن که این اقا توهم داشته. چرا عاشق دختر های هم سطح خودش نمیشده؟ پس به حدود خودش قانع نبوده. آقای یعقوبی بنده با روایت و کتاب شدن داستان این اقا مشکلی ندارم ، مشکل جای دیگه هست و اون اینه که هر داستانی که کتاب شد نویسندش رو نباید به عنون قهرمان توی برنامه زنده و پر مخاطب تلوزیونی نمایش بدن :)
صـ آ ل ح
صـ آ ل ح
٩٥/٠٣/٣١
٢
٠
و یاد خاطراتی میفته که در قسمت های سفید دفاتر مشق بچه هاش مکتوب کرده بوده، اون خاطرات رو به چاپ میرسونه و باهاش ارتزاق میکنه، این از نظر شخص من کار بزرگيه، ببینید بن بست و تنگنای مالی در زندگی اکثر افراد پیش میاد، که اکثرا هم کاسه ی چه کنم دست میگیریم، اما این داستان به ما گفت همهء ادما توانایی های بالقوه ایی دارن که اگه تلاش کنن میشه بالفعل... این داستان از وجود خدا حرف زد، اینکه اگه توکل به خدا بشه گاهی چیزی نجاتت میده که تصور هم نمیکنی، به نظر من اون فرد قهرمان بود، چون مثل خيليا نرفت نزول نگرفت، رفت ببينه خودش چی تو چنته داره، به این نکته هم خیلی تاکید ميشد که این فرد از فروش همین کتابها ارتزاق میکنه، خیلی این کار بزرگيه و برای افرادی که تو شرایط دشوار گرفتار شدن میتونه چراغ راه باشه، میتونه باعث بشه مردم با نگاه ویژه تری به اطرافشون، به داشته هاشون نگاه کنن
G_Gorgani
G_Gorgani
٩٥/٠٣/٣١
٣
١
کاملا موافقم...به نظرم خانوم حبشی بیشتر رو این تمرکز داشتن که ایشون که نویسنه نیستن،بعنوان یه نویسنده توی برنامه اومدن و قهرمان خطاب شدند و این رو توهین دونستن...با اینکه دلایل دیگه ای برای حضور ایشون در برنامه و قهرمان خطاب شدنشون وجود داشته...
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
٢
جناب یعقوبی باور داشته باشین بنده به هیچ وجه نمی خوام کارهای بزرگ این اقا رو زیر سوال ببرم . هدف من همونطور که تیتر زدم احسان هست، هرکسی مجازه هر چیزی رو بنویسه و چاپ کنه اما اینکه به عنوان نویسنده گلچین و معرفی بشه کار مناسبی نیست.
maede
maede
٩٥/٠٣/٣١
٣
١
اینکه این سوژه جذاب نبود درست اما من با این حرف کاملا مخالفم که پیامش اینه که هر آدم بیسوادی میتونه نویسنده بشه و شان نویسنده هارو آورده پایین!!!این صرفا یک برداشت شخصیه و گرنه مثلا خود من اصلا همچین برداشتی نکردم.با اون زندگی که اون اقا داشت و میزان سوادش و ....خب معلومه کتاب حتما اشکالاتی داره.این حرف هم اشتباهه به نظرمن که ادمی که قهرمان نیست باااید فراموش بشه!نه.این آقا با وجود وضعیت سخت زندگیش در حد خودش یه کاری کرده و داستان زندگیشو تو یه کتاب روایت کرده،کار زشتی انجام نداده که انکار بشه،کسی نمیخواد و کارشو نمیپسنده،کتابشو نخره!بازم میگم این که کلا بگیم سوزه ها دیگه مثل قبل جذاب نیستن و حرفی برای گفتن ندارن درسته ولی اینکه بیایم این آدم رو مثال بزنیم و به خاطر سطح سوادش و کتاب نوشتنش بگیم چطور این اجازه رو به خودش داده درست نیست.
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٤
٣
بنده با هدف و کار ایشون مشکلی ندارم :) حرفم الگو هست . الگوی نویسندگی . این اقا با اومدن به این برنامه این فکر رو توی مخاطب عامی که دست به قلم نیستن ایجاد میکنه که نویسندگی کار نیست . حرفه نیست. تخصص نیست و در واقع " هرکی به هرکیه " تشکر عزیزم :)
maede
maede
٩٥/٠٣/٣١
٢
١
نه هدف این نبود چون حتی احسان علیخانی اشاره هم کرد که کتاب اشکالاتی داره.اصلا کتاب مورد بحث نبود و نویسندگی اون اقا تحسین نمیشد که.
صـ آ ل ح
صـ آ ل ح
٩٥/٠٣/٣١
٤
٢
در مورد اینکه ايشون خودش رو نویسنده لقب میداد و ميخواست طنز بنويسه هم چه اشکال؟ کسی که چند جلد کتاب چاپ کرده و با توجه به نداشتن ناشری که معتبر و حامیش باشه کتابش به چاپ هفتم رسیده، قطعاً (نویسنده) نام داره، خیلی از افرادی که شهرت دارن مثل بازیگرانی که کتاب چاپ کردن، یا نویسنده هایی که کلی ادعا دارن، کتابشون چاپ دوم هم نمیره، چه برسه به هفتم، این آدم حتی جای مشخصی هم برای عرضه ی کتاباش نداره، بعدم درسته که نویسندگی مثل هر حرفه ای یه سواد و علمی نیاز داره، اما مثل خوانندگی و خیلی کارهای ديگه راهش بازه برای سنجش توانایی و قیاسش با پزشکی درست نیست، خیلی ها تفننی نوشتن و نویسنده شدن، ايشون هم نویسنده شده و مطمئنا میتونه طنز هم بنويسه، البته اولش هم گفت، بگيد نویسنده ها شاد بنويسن چون مردم غمگینن، پس ايشون بیشتر از اینکه بخواد طنز بنويسه، حرفش این بود که "دغدغه ی" شاد بودن مردم رو دارم، به نظرم نه به ساحت نویسندگی و خصوصا طنز نویسی توهین شد، بلکه حرف و دغدغه ی درستي مطرح شد، بعدم به نظرم کاش يه جایی بود که ميشد کتاب این فرد رو تهیه کرد و خوند، اینطوری قاطع تر در مورد نویسنده بودنشون ميشد نظر داد
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٤
٣
خیلی اشکال داره اقای یعقوبی، وقتی من دکتر نیستم نباید دارو تجویز کنم ، ایشون هم که نویسنده نیست و فقط خاطره نویسی کرده این حق رو نداره که پا رو فراتر از خاطرات بزاره و خودش رو نویسنده معرفی کنه یا بگه " آره دارم چند تا کتاب طنزم می نویسم " شما مطمعن باشین اگر هرکسی توی خیابون راه بیوفته و کتابش رو هزار تومن بفروشه به چاپ هفتصد هم میرسه. ینی شما قبول ندارین که نویسندگی یک تخصص هست؟ من الان چی دارم در مقابل این حرف شما بگم " شاید اگر هرکس با هر خط خطی نوشتی مجاز به انتشار دادن مطالبش نمی شد الان شما نمی گفتین که هرکسی می تونه بنویسه و شغل و علاقه ی ما قابل قیاس با پزشکی نیست " ........
صـ آ ل ح
صـ آ ل ح
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
هرچند بازم تاکید دارم،شخصا با برنامه ماه عسل و مجریش بسیار زاویه دارم اما چون حرف متن بیشتر به چند مورد خاص اشاره داره، گفتم نظرم رو بگم، دلیل اینکه با انتقادی که به این برنامه دارم، ببینده ش هستم، عدم جایگزین مناسب هست، تلویزیون برای لحظات ناب افطار هیچ گزینه ی مناسب دیگه ایی نداره. از اینکه چندتا کامنت طولانی گذاشتم عذرخواهم، فقط ميخواستم کامل بگم که چرا با این متن مخالفم و چون برای قلم شما احترام زیادی قائلم و همیشه هم خواننده ی مطالب شما هستم، خواستم با گفتن یک (مخالفم یا قبول ندارم) جسارت نکرده باشم و بگم دقیقا به چه علت مخالفم، موفق باشید/ التماس دعا :)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
١
لطف دارید ، تشکر از وقتی که گذاشتین :) " از من هم، همچنین "
صـ آ ل ح
صـ آ ل ح
٩٥/٠٣/٣١
٢
٠
ممنون از لطفتون و به دقت پاسخ دادن به همهء کامنت ها :) اما با احترام فراوان و بر اساس اصل دموکراسی ؛دییی، من باید بگم "قانع" نشدم و همچنان مخالفم :) البته واقعا گفتگوی خوبی بود و استفاده کردم از همهء کامنت ها:) موفق باشید :)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٠١
١
٠
دقیقا از چی استفاده کردین وقتی قانع نشدین :)) البته من به اصل دیکتاتوری بیشتر اعتقاد دارم تا دموکراسی :ی تشکر.
f_maveddat
f_maveddat
٩٥/٠٣/٣١
٠
٠
سلآم؛ اینجانبمان هم تا حدی با گفته های اینجانبتان موافقیم....اما ....نمیشه به صرف داشتن چند تا نقص یک برنامه ای که 10 سال اجرا میشه رو زیر سوال برد! این یک :) 2 -کار پیرمرد کوتاه! حرف نداره! در قیاس باکلی آدم های کلاس وبالا بلند که (نگم بهتره) حتی درقیاس با هرکدوم از ما... هرچند من معتقدم شاید اونایی که کتابو خریدن ضرر کردن...اما این دلیل نمیشه که من تحسین نکنم اون مرد کلاه نمدی رو که چند ده هزار جلد از همین داستان رو فروخته... 3- از تکراری بودن یه سری از سوژه ها صحبت کردی :) میخوام بگم اگه 10برابر حالت عادی بازم از اون مهمونا بیارن کافی نیست...یه سری از مسائل هی باید تکرار کرد....بی وفایی زیاده...طلاق زیاده... اعتیاد زیاده...جهالت توی جامعه ی ما خیلی خیلی زیاده....
f_maveddat
f_maveddat
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
دوستم موافقم که ماه عسل برنامه‌ای است برای تحول، برای به خدا رسیدن. اما اینکه بگیم : ماه عسل جایی برای دیده شدن آدم‌هایی با حماقت‌های درشت نیست، یه کم بی انصافیه.... گل درشت ترین وشاید بهترین داستانی که هرکدوم از ما و یا نسل ها بعد از ما بلدن داستان شنگول ومنگوله.... قدمت این داستان چقدره؟!! چند وقته که داره بارهاوبارها تکرار میشه.... ما باید به خاطر حماقت شنگولو منگول بی خیال کل داستان و عبرت آموزیش بشیم؟!!
f_maveddat
f_maveddat
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
همونطور که هیچکس کامل نیست...یک برنامه هم قطعا نمیتونه از هر جهت بی نقص باشه...موافقم که بعضی از قسمتها جای بحث جدی داره، اما میخوام بگم در مجموع برنامه ی رضایت بخشیه...حداقل من پشیمون نیستم از اینکه 10 ساله تماشاش میکنم :))
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٢
٢
در جواب کامنت اول" علیک سلام :ی " بنده هدفم رفع نقص برنامه بوده نه زیر سوال بردنش اگرنه به جای احسان دقت کن میگفتم احسان بی خیال شو دوم اینکه من قیافه مرد رو توصیف کردم و هدفم تخریب شخصیتی نبوده ..سوم اینکه من از تکرار حرف نزدم . /// جواب کامنت دوم : عبرت داستان زندگی این اقا دقیقا چیه ؟ ببین عزیزم اگر این اقا جهت فداکاری هاش اومده بود من حرفی نداشتم ...مشکل این هست ک این اقا به این علت دعوت شد که یک نویسندس . و این ایراده کاره :) ///جواب کامنت سوم : حرفت کاملا درسته و هدف من هم رفع و گوشزد کردن نقص های برنامس نه مخالفت :) " تشکرات " :ی
f_maveddat
f_maveddat
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
شما عزیز دلی :))) یه پست گذاشتی که میشه از روش نود قسمت 7 ساخت :) بحث درمورد رسانه همیشه همینطور پیچ تو پیچ میشه...اکثر موقع هام آدم نمیتونه منظورو برسونه... اگه قسمت شد که رودررو درموردش بحث میکنیم...به هرجهت امیدوارم باعث تکدر خاطرت نشده باشم... پاینده باشی عزیزجان (^_^)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
شما عزیزدل تر می باشی :ی خردادی جماعت جنجال برانگیزه :)) ممنون که وقت گذاشتی و نظرت رو کامل گفتی :) باعث خرسندی بنده بود که شما و دیگر دوستان توجه داشتین :) ممنون :)
m_sistani
m_sistani
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
من خودم این برنامه رو نگاه نمی کنم اصلاً خوشمم نمیاد ولی دیدم کسانی رو که از افطار خوردنشون هیچی نمیفهمن و چشم از تلویزیون برنمیدارن که چی (چقدر این بنده خدا تو زندگیش سختی کشیده!) دور و ورمونو نگاه کنیم کلی از این قهرمانا داریم (یه توضیح بدم که اذان مغرب ما یک ساعت زودتر از تهرانه)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٢
١
پس حسابی موقع افطار حالتون گرفته میشه. ماهم یک بار مرده شورآورده بود نفهمیدم چی خوردم :))
m_sistani
m_sistani
٩٥/٠٣/٣١
٠
٠
البته محبوبیت این برنامه رو میشه با این دلیل هم استنباط کرد که کلاً ما آدمای فضولی هستیم و دوست داریم از زندگی خصوصی افراد باخبر بشیم ، حالا یه نفر پیدا شده خود طرفو آورده میگه کل زندگیتو رو آنتن ملی به کل مردم بگو چی از این بهتر واسه بعضیا!!!
k_koolak
k_koolak
٩٥/٠٣/٣١
٠
٠
اوردن این ادم ها اگه باعث شه حتی یک نفر به زندگی برگرده تو این چند سال کافیه
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٠
٢
فضولی :)) فکر نمی کنم اخه ما که اون ها رو نمیشناسیم برامون چه فرقی داره بدونیم دونه دونه ملت چیکار میکنن. خوش بین تر باشین :) مرسی ک وقت گذاشتین .
G_Gorgani
G_Gorgani
٩٥/٠٣/٣١
٠
٠
اما خب هدف فوضولی یا سرک کشیدن نیست که...هدف چیز یاد گرفتن...یه نفر بخاطر راه درستی که رفته یا تلاشش یا سختایی که تحمل کرده یا خیلی چیزای دیگه ،به این برنامه آورده میشه تا ما درس بگیریم یاد بگیریم که میشه سختیا رو پشت سر گذاشت و رسید به اونجایی که باید...:)و خیلی چیزای دیگه که حداقل من به شخصه یاد گرفتم از این برنامه...
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٥/٠٣/٣١
٢
٠
:) من این برنامه رو زیاد نمی بینم ولی کلیات برنامه خوب هست ! باید از چیز های خوب تعریف کرد انتقاد باعث میشه طرف دلسرد بشه
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٤
١
با حرف شما کاملا موافقم به غیر از قسمتی که گفتید انتقاد نشه. انتقاد خوبه. این توهین و نادید گرفتن نقاط مثبت برنامس که دلسرد کننده هست . توی این پست قصد داشتم بگم برنامه ی علیخانی برنامه خوبی هست و فقط کمی به دقت بیشتر نیاز داره " جهت بهتر شدن " تشکر جناب بهمنی .
m_sistani
m_sistani
٩٥/٠٤/٠٣
١
٠
مهندس همچین که معلومه اصلاً اهل انتقاد پذیری نیستی
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٥/٠٤/٠٥
١
٠
:) چرا برعکس اقای سیستانی من جنبم بالاست خخخ
Miss_shaqayeq
Miss_shaqayeq
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
به نظر من هدف برنامه رو سازنده اش مشخص میکنه و اگر چنین چیزهایی توو برنامه دیده میشه پس هدفش دقیقا این چیزهایی که شما در بند آخرتون گفتید نیست.مثلا به نظر شخصی من ماه عسل قصد داره صرفا و بی طرف روایت های جالب و عجیب رو نمایش بده قصد نداره به مردم بگه اینا قهرمانن یا کارشون درسته یا غلطه .قصه ی این پیرمرده یا همونی که خودشو از ساختمون انداخت پایین،خب باید قبول کنیم که عجیبن.جذابیت ماه عسل همینه که محکمه نیس تا به کسی بگه کارت غلط بود یا درست.ازین برنامه هاییم نیست که قصد دارن فقط افراد الگو رو به برنامه بیارن.ماه عسل روایت های عجیب رو و حس افراد رو نسبت به زندگیشو بدون سانسور نشون میده.بعضیا ممکنه پشیمون باشن بعضیام بگن خوب کردم و ماه عسل بدون قضاوت فقط گوش میده.بنظر من دلیل محبوبیتش هم همینه.
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
١
هدف برنامه ای که زمان افطار پخش میشه نباید چیزی در تضاد و تمایز با این ماه باشهو از اون بدتر نشنون دادن نمونه هایی که علاوه بر عجیب بودن غلط هم هستند. زیبایی ماه عسل به همین هست که مهمان هاش تکراری نیستن و علاوه بر این ادم های بزرگی هستن . اینکه قضاوتشون نمیکنه از نقاط قوت برنامه هست :) تشکر از وقتی که صرف کردین .
m_meisam
m_meisam
٩٥/٠٣/٣١
١
٣
ماها عادت کردیم همیشه انتقاد کنیم...بد نیست این کار...ولی یه برنامه ای مثل ماه عسل با اینهمه بیننده نمیتونه از پس همه سلایق بر بیاد
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
١
شما حق دارین اما نیت من از نوشتن این مطلب خیر و پشتیبانی از برنامه علیخانی بوده و فقط خواستم بیشتر دقت داشته باشه . تشکر که وقت گذاشتین :)
سحر نیکوعقیده
سحر نیکوعقیده
٩٥/٠٣/٣١
٤
٢
من تا حدودی با این مطلب موافقم. نقدتون خیلی به جا بود و مثل متن های پر از بغض و اغراقی که این روزها مد شده درمورد این برنامه می‌نویسند نبود. البته اصلا از اینکه چند بار‌کلمه بی‌سواد رو برای این آقا به کار بردید خوشم نیومد. حس تحقیر داشت و جالب نبود. و اینکه رسالت ماه عسل همینه که آدم‌های ناآشنا رو بیاره جلوی دوربین که حرفی برای گفتن داشته باشن. این آقا هم به نظرم ویژگی ای که متمایزش کرده بود جسارت و صداقتش بود. نه صرفا کتابش...
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
٣
سپاس ویژه بانو نیکوعقیده.تمام سعی بنده همین بود که بگم برنامه ماه عسل اصالتش قشنگ هست و نباید با اشتباهات کوچیک برای کسانی که دنباله بهانه گیری از این برنامه هستن سوژه دست وپا کنه. راستش منظورم از بی سواد شخصی هست ک برای لقب نویسندگی سوادکافی نداره . اما به قول شما نباید زیاد ازش استفاده میکردم تا سوتفاهم نشه. تشکر از حضورتون و وقتی که گذاشتین بانو . خرسند شدیم :)
Cold
Cold
٩٥/٠٣/٣١
٥
١
این برنامه رو نه هیچ وقت دوست داشتم و نه هیچوقت نگاه کردم...چه دلیلی داره بشینی یک ساعت (نمیدونم زمانش چقده) اشک ریختن مهمونا و بغض کردنای زورکی مجری و سوالای چرت و پرتش و اون فضای سنگین رو تحمل کنی که قراره یه نفر داستان زندگیش رو بگه!!....مهمون های این برنامه و داستان هاشون رو خیلی ساده میتونن به صورت یه فیلم کوتاه مستند وار درحد یه ربع دربیارن و پخش کنن و هرکی دوست داره عبرت بگیره از زندگی بقیه بشینه نگاه کنه!!...فوق العاده بی معنیه این برنامه با این ساختارش از نظر من...حالا گیریم یه پسری رو آوردن گفتن این خودش رو از طبقه چهارم پرت کرده بخاطر عشقش ، یه ملت هم دیدنش و گفتن این چه احمقیه (هرکس من دیدم که همینو گفته!) خوب الآن چه اتفاقی افتاد؟؟
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
٢
چه احمقیه رو خوب اومدین :))) ایده ی شما هم جالبه اما تاثیری که برنامه ی زنده و صحبت با ادم ها داره یک مستند نداره والبته ادم های خیلی کمتری می بیننش . اما قبول دارم که باید یک سری چیزهای بی جا و اشتباه حذف بشن. تشکر جناب کلد از زمانی که گذاشتین .
نجمه عرفانیان
نجمه عرفانیان
٩٥/٠٣/٣١
٣
٢
الهام جان من با مضمون کلی مطلب موافق بودم اما بنظرم جاهایی قلمت نیش دار بود.مثلا اینکه حرف های اون پیرمرد بی سلیقگی توش بوده، یا اینکه کسی ویلچر همسرش را هل میده و مردم چرا اشک میریزن؟. انگار بنوعی به جای انتقاد به کار پیرمرد، خودش داشت نقد میشد. ممنونم
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
١
هدف این مطلب انتقاد یا تشویق اون آقا نبوده و نیست . هدف مطلب " احسان علیخانی هست که باید در انتخاب سوژه دقت بیشتری داشته باشه :) و من باید به دوستان هم پیشنهاد کنم که در خوندن مطلب بیشتر دقت کنند " من گفتم اشک ریختن برای کار های بزرگی مثل ترک نکردن همسر معلول ستودنی هست و دیدن آدم هایی با سواد ناکافی در امر نویسندگی باطن قشنگی نداره. تشکر نجمه بانو .
محبوبه عظیم زاده
محبوبه عظیم زاده
٩٥/٠٣/٣١
٣
٠
یه کار و هرچقدرم با دقت و ظرافت انجام بدی بازم احتمال اینکه یه گوشش لنگ بزنه هست، اونم وقتی قراره اون کار از یه سطح وسیعی بازخورد بگیره. برای این برنامه هم این اتفاق افتاد. عذرخواهی و اعتراف به اشتباهم صورت گرفت / در کل اصل حرفت و گرفتم و دمت گرم :) منتهی واقعاً میشد طرز بیان و استفاده از کلماتت رو توی متن بهتر کنی. چون منظور اصلیت پشت بعضی از واژه هات گم شدن به نظرم. مرسی بازم. خسته نباشی :)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
٢
شما بزرگوار هستی محبوبه بانو . خوشحالم که اصل حرفم رو متوجه شدین و گرفتار فرعیات نشدین. بله بنده تلاشم رو برای ظریفانه تر نوشتن به کار خواهم گرفت. تشکر از وقتی که گذاشتی عزیزم :)
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٥/٠٣/٣١
٥
٢
الهام جان هدف وسيله رو توجيه نمي‌كنه:) و اون دلايلي كه شما فرموديد با منطق جور در نمياد كه انتخاب اين پيرمرد كار اشتباهي بوده باشه...
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
٣
بانو اقایی من متوجه نمیشم شما چرا توصیفات بنده رو توهین تلقی کردین. من قبل از تعریف داستان شمایل مهمان رو برای کسانی که برنامه رو ندیدن توصیف کردم و هیچ جا نگفتم که این ظاهره یک ادم متشخص نیست یا هست.
Vania
Vania
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
اصل متن و انتقادات رو من هم قبول دارم.به هرحال ماه عسل هم مثل هر برنامه ای ضعف ها و قوت هایی داره. و البته بعد ده سال باید واقعا تیم خلاقی داشته باشن که بتونن مخاطب رو راضی نگه دارن که بنظر میاد نتونستن..اما در مورد نوشتار اگه بخوام بگم و اعتراضات زیادی اینجا بهش شده همون بخش مربوط به عمو سبحانه.مطمئنا خودت از تاثیر کلمات خبر داری. کلماتی که برای توصیف اون فرد استفاده کردی طوری هستن که ناخودآگاه حس تحقیر میده به آدم حتی اگه قصد همچین چیزی نبوده. شاید اگر کلمات ملایم و مناسب تری استفاده میشد بهتر.
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
٢
از تاثیر کلمات آگاه هستم و اتفاقا جهت همون تاثیری که داشتن ازشون استفاده کردم :) روستایی بودن یا شهری بودن ملاک نویسندگی نیست اما شرایط دیگری لازمه ی نویسنده بودن هست که این شخص نداره و چون اینجا نمی شد از شرایط دیگری که این اقا نداره حرفی زد به توصیف یک سری چیزها اکتفا کردم وگرنه " امیرکبیر هم شهری نبود " اگر به اون بگم روستایی هیچ کس ناراحت نمیشه و افتخار هم هست ولی چون این آقا تیک های یک نویسنده رو نخوردن بعضی از دوستان سعی دارن با دید حمایتی و روشن فکرانه با این قضیه برخورد کنند . وگرنه واژه ی شهری و روستایی به خودی خود تاثیر مثبت یا منفی نداره :)
Vania
Vania
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
راستی خداقوت و قلمت مانا:)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٣/٣١
٣
٠
تشکر دوست خوبم " وانیا " :)
G_Gorgani
G_Gorgani
٩٥/٠٣/٣١
٢
٢
سلام:)نظره کلیتون و هدفتون تاحدی قابل قبوله اما به اعتقاد من ،در توصیف ماجرا زیادی تند رفته بودین و باعث یه جبهه گیری کلی در من شد حداقل:)اما از یه سری جهات صحبتتون تا حدی منطقی است و صد البته توام با نگاهی سخت گیرانه و کمی هم بدبینانه...در هر حال پیروز باشید :)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
در اینکه بنده نسبت به علایقم سخت گیر هستم شکی وارد نیست اما بدبین نیستم حقیقتا :) شاید بعضی از کلمات که برخواسته از همون سخت گیری و تعصب من نسبت به تخصص نویسندگی هست باعث ایجاد یک سری جبهه گیری هایی که شما عرض میکنید شده باشه :) خیلی ممنون که وقت گذاشتین و توی این پست نظرات خودتون رو کامل گفتید ، این نشان دهنده ی این هست که برای پست اینجانب اهمیت قائل شدین و من سپاسگزار شما و دوستان هستم :)
f_jafarpour
f_jafarpour
٩٥/٠٣/٣١
٥
١
در کل کمی زیاده روی کرده بودید ولی نظرتون برای اینکه افراد شایسته تری هم میتونستند به جای اون مرد باشند کاملا قابل احترامه و مطمئنا باعث پیشرفت برنامه ی ماه عسل هم میشه.موفق باشید
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٠١
٢
١
تشکر عزیزم :) ممنون که وقت میزارین :)
خورشید
خورشید
٩٥/٠٣/٣١
٤
١
امسال فقط یه بار وقت کردم ماه عسل ببینم و متاسفانه هم همین برنامه بود . فقط میتونم بگم حاملا حرف های دل من و زدید .
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٠١
١
١
تشکر بانو خورشید :) ممنون که ارزش قائل شدین :)
f_etemadi
f_etemadi
٩٥/٠٣/٣١
٣
١
خیییلی خوب و عالی و به جا بود الهام عزیزم. علی الخصوص پایان مطلب رو واااقعا عالی گفتی! خداقوت دوست خوبم. نظرات متفاوت و منفی همیشه هست و اتفاقا اساس پیشرفت ، پس با قددرت به راهت ادامه بده ^__*
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٠١
٢
١
فائزه بانو شما همیشه بزرگوار هستین :) ممنون از اینکه منظور و هدف اصلی نوشته رو دریافت کردین و گرفتار فرعیات نشدین ^_^ بازم تشکر :) ممنون از وقت و قوت قلبی که دادی :)
Nasrin
Nasrin
٩٥/٠٣/٣١
٢
٠
اين حرف شما اصلا درست نيست هرآدمي قهرمان زندگي خودشه بيشترکسايي توي اين برنامه ميان که قهرمان ناشناخته ايي هستن هر آدمي جايگاهي داره قرار نيست همچين مقايسه ايي داشته باشيم محموددولت آبادي هم يه قهرمانه اما شناخته شده هست شايد کمتر کسي دوست داشته باشه از زندگي دولت آبادي سردربياره هرکسي هم علاقه داشته باشه که آقاي دولت آبادي رو بشناسه ميتونه تحقيق کنه و پي به زندگيش ببره کاري که اين آقاي مهمان برنامه عليخاني کرده باوجود سوادکم يه اثر خلق کرده شايد هم تکراري و بي ارزش ولي از نظرمن مخاطب کار جالبيه و منو جذب ميکنه حالا ديگه نميدونم اين وسط بعضيا ميخوان از آب گل آلود ماهي بگيرن
Nasrin
Nasrin
٩٥/٠٣/٣١
١
٠
قرار نبوده که مهمونا اين برنامه از افراد سرشناس باشن خود آقاي عليخاني هم ميگه کسايي به اين برنامه دعوت ميشن که از جنس مردمن يه اتفاق تو زندگيشون افتاده که من و شما ميتونيم ازش درس بگيريم حالا از هرقشري باشه قرارهم نبوده که طيب و طاهر باشه ميتونه هرکي باشه فقط يه حرفي واسه گفتن داشته باشه برنامه هاي ديگه ايي هم هست که افراد بزرگ و تحصيلکرده مثل دولت آبادي رو دعوت ميکنه ولي اين برنامه هدفش يه چيز ديگه س اصلا جاي هيچ بحثي نيست
اکرم انتصاری
اکرم انتصاری
٩٥/٠٤/٠١
٣
٠
به نظر من اگه یک رقیب خوش فکر برای ماه عسل طی این ده سال تراشیده می شد شاید شاهد کیفیت بهتری بودیم ازین برنامه و کمتر بین مردم به کلید اسرار معروف می شد با کلیت یادداشت که احسان دقت کن هست موافقم ولی در مورد شخص اون پیرمرد مهمان من با دیدن برنامه این برداشت رو نکردم که ایشون ادعای نویسندگی داره و از فردا افرادی هستن که فکر کنن میشه بدون سواد کافی نویسنده شد. این جور آدما تو یه مدل دانشگاه دیگه به اسم زندگی حساب پس دادن به نظر من که فارغ از سواد و شهری نبودن هست و بحث دیگه اینه ماه عسل قرار قرار نیست قهرمان معرفی کنه هر روز . به نظر من می تونه گاهی راهکارهایی برای استفاده از تجربه های بقیه می تونه ارائه بده و گاهی هم قهرمانی مثل احسان و سولماز رو به مردم معرفی کنه یا اون پیرمرد 100 ساله پهلوان رو ..سال دیگه خودمون ماه عسل رو به دست بگیریم اصلا چه طوره ؟:)))
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٠١
١
٢
بانو انتصاری عزیز شما گلی، هرچی بگی چشم بسته قبول دارم ^_^ " خوشت اومد ؟ " :ی باور کن این اتفاق میوفته و به ریش ما می خندن :)) بله توی زندگیش آدم خیلی کار درستی هست . در مورد به دست گرفتن برنامه " روی من حساب کن " :ی " تشکر که وقت گذاشتی خانوم " :)
محبوبه عظیم زاده
محبوبه عظیم زاده
٩٥/٠٤/٠١
١
٠
رو منم حساب کنین 😁😁😁✌
naeeme-chakeri
naeeme-chakeri
٩٥/٠٤/٠١
١
٠
اندکی موافق و اندکی مخالف استم... تو جواب کامنتا گفتین که هدفتون این بوده که بگین حماقتا رو نشون ندن، ولی خب به نظر من درستش اینه که حماقتا رو نشون بدن ولی نه در جایگاه قهرمان. مثلا برنامه دیشب که یه پسر هکرو آورده بودن، خوب بود... مرسی^_^
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٠١
٠
٠
آره خوب بود :) خدا کنه شاکی ها رضایت بدن... دلم سوخت . مرسی که وقت گذاشتی " دخترم " :ی
Nasrin-A
Nasrin-A
٩٥/٠٤/٠١
٢
٠
ببین با بخش هایی از متن موافق بودم اینکه گاهی مهمان های ماه عسل اون کیفیت و ماهیت قهرمانی رو ندارن. ولی با مهمانی که ازش یاد کردی چندان موافق نیستم. مگر غیر از اینه که خیلی از رمان های پرفروش کشورمون رو فهمیه رحیمی نوشته که تا سیکل بیشتر نخونده؟!؟! پس این واقعیت جامعه است که خیلی هایی که سواد کافی ندارن به خیل یجاها رسیدن! نکته ی دیگه ای که به نظرم میرسه اینه که ماه عسل به نظرم سیر نزولی پیدا کرده. امسال هیچ قهرمان یا مهمان شاخصی تو برنامه اش ندیدم. سالهای قبل حداقل تو یک ماه سه چهار تا قصه ی عالی تعریف میشد ولی امسال.... با نظر اکرمم درباره ی رقیب قدر موافقم:)
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٥/٠٤/٠١
١
٠
منم با هر دو تاتون موافقم :) واقعا فهیمه رحیمی سیکل هست ؟ دمش گرم! خیلی طرفدار داره هرچند من طرفدارش نیستم و چندتا همایش نویسندگی با حضور نویسنده ی چند کتاب رفته بودم . می گفتن کتاباش هیچی غیر از پر کردن وقت نداره اما به قول شما فروش و طرفدار داره .ممنون که وقت گذاشتی دلبندم ^_^
Nasrin-A
Nasrin-A
٩٥/٠٤/٠١
٢
٠
اره عزیزم! منم تو شبکه چهار از زبون محمدرضا سرشار شنیدم اینو و خیلی تعجب کردم. چون با وجود اینکه قصه هاش همون سیر تکراری رو داره و اصطلاحا ابکی و زرده ولی پرداخت قوی داره. حیف که نمیتونه پایان خلاقانه انتخاب کنه برای قصه هاش!
Xbox
Xbox
٩٥/٠٤/٠٢
٠
٠
من تاحالا ایم برنامرو یک بارم ندیدم
سحر
سحر
٩٥/٠٤/٠٣
٠
٠
مخالفم
سحر
سحر
٩٥/٠٤/٠٣
٠
٠
من یک سوال از نویسنده ی متن دارم که تو جواب نظرات گفته بودند منظورم از توصیف ظاهر این فرد تحقیرش نبوده،توصیف عادی بوده. شما یک بار متن را بخوان می بینی حالت تحقیر دارد یا نه!! اتفاقا نویسندگی الان خیلی حوزه الکی ای شده و فقط هم این بنده خدا نبوده،داستان زندگی اش را نوشته بدون ادعا.من مشکلم با آن کسی است که هیئت علمی دانشگاه است و از شدت ادعای من منم ای که می کند نمی شود نزدیکش شد و آن وقت کتابش پر است از غلط املایی و نگارشی یا تو کتاب پژوهشی هرچه از نظرات خودش که دوست داشته را آورده!! آدم کم سواد بی ادعا صدبار شرف دارد به با"سواد"ی که طبل توخالی باشد. ضمن این که من به شخصه تحصیلات دانشگاهی را اصلا و ابدا به سواد مربوط نمی دانم.این که جمله هایش به هم ریخته بوده،خیلی از نویسنده ها تو حرف زدن به شدت ضعیف هستند. اسم نمی آورم ولی دیدم نویسنده هایی که حرف زدنشان از یک بچه دبستانی هم ضعیف تر است و این معیار خوبی برای سنجش سواد یک فرد و کتاب هایی که خوانده!! نیست.
پربازدیدتریـــن ها
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
بعضی ها

ساعت های بی صدا

٩٥/٠٩/١١
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
گفت: «من به دنیا اومدم پیاده بیام تا حرم آقا»

مشغول می زدم

٩٥/٠٩/١٠
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥