آیا مسلمانی کردیم؟!
حواشی مرگ مهرداد اولادی در چند سکانس

آیا مسلمانی کردیم؟!

نویسنده : سیده نعیمه زینبی

سکانس اول

طبق معمول لابه‌لای کانال‌های خبری در حال چرخیدن هستم که دیدن خبر فوت مهرداد اولادی 30 ‌ساله شکه‌ام می‌کند. باز هم مرگ یک جوان آن هم ورزشکار. چیزی نمی‌توانم بگویم‌. ناراحت می‌شوم و حس بدی دارم و به این فکر می‌کنم که خانواده‌اش الان در چه حالی‌اند و چه‌طور  با غم از دست دادن جوان کنار می‌آیند.

 

سکانس دوم

هنوز چند روزی از فوت مهرداد اولادی نمی‌گذرد که دادستان تهران در جلسه‌ای می‌گوید «در مورد جرم مشروب‌خواری که اخیرا حوادث و حتی فوت را در پی داشته به وزارت ورزش تذکر می‌دهیم!‌»

و ادامه می‌دهد: «وقتی ورزشکار و هنرمندی دچار مشروب‌خواری باشد و حتی مرگش ناشی از این موضوع اتفاق بیفتد این برای ما مناسب و زیبنده نیست.»

حرف دادستان معقول است و واقعا زیبنده نیست ولی این سوال برای من پیش می‌آید که منظور ایشان چه کسی است و چرا درست بعد از مرگ مهرداد اولادی چنین قضیه‌ای را بیان می‌کند. بماند که بر کسی پنهان نماند که حرف‌های او اشاره به مرگ چه کسی داشت و این را از کامنت‌های پای خبر می‌شود فهمید!

 

سکانس سوم

هنوز دارم به درست و غلط کار دادستان تهران فکر می‌کنم و البته در ذهنم سعی می‌کنم که مجهول باشد که منظور دادستان چه کسی بوده است که از قضا می‌بینم که مدیر کل حراست وزارت ورزش خطاب به دادستان گفته است: «ماموریت ما محیط‌های ورزشی است نه حریم شخصی جامعه ورزش و قطعا ورزشکاران هم مانند سایر افراد جامعه خارج از محیط‌های ورزشی به عنوان یک شهروند تابع قوانین و نظارت سایر دستگاه‌ها از جمله قوه محترم قضاییه هستند.»

و البته بلافاصله اظهارات هاشمی‌نسب در مورد مصرف مواد و مشروبات و ترامادول در بین ورزشکاران در فضاهای مجازی پخش می‌شود که باز هم مشخص است چه چیزی باعث شده است یک دفعه این موضوع تبدیل به دغدغه مسئولین و ورزشکاران شود!

 

سکانس آخر

تمام این مسائلی که پیرامون مرگ ناگهانی اولادی بوجود آمد با دیدن صحبت‌های سخنگوی قوه قضاییه تکمیل می‌شود. او اعلام می‌کند: «برخلاف اظهارات اولیه که مرگ اولادی را خودکشی اعلام کرده است، مرگ اولادی به خاطر مصرف مواد و الکل بوده است.»

برایم جالب است که علت مرگ مهرداد اولادی به صراحت توسط قوه قضائیه اعلام می‌شود و البته از این موضوع اصلا خوشحال نمی‌شوم.

 

آیا مسلمانی کردیم؟

سال‌ها پیش وقتی یکی از دوستان دوره دبیرستانم ناگهانی فوت کرد، علت مرگش را فقط به خانواده‌اش اعلام کردند و هیچ کدام از ما نفهمیدیم که واقعا علت مرگ دوستم چه بوده است. به این فکر می‌کنم که کاش علت مرگ اولادی هم رسانه‌ای نمی‌شد و مسکوت می‌ماند. به پدر پیر مهرداد اولادی فکر می‌کنم که باید پاسخ‌گوی نگاه‌های معنا‌دار و نیش و کنایه‌های زیادی باشد که علاوه بر تحمل داغ فقدان پسر، او را بیشتر آتش می‌زند. به این‌که اگر مهرداد اولادی بر اثر مصرف الکل و غیره روانه بیمارستان نمی‌شد کدام یکی از ما می‌دانستیم که در حریم خصوصی مهرداد چه می‌گذرد یا اصلا حق داشتیم به دنبال کشف چنین چیزی باشیم؟

آنچه از اسلام یاد گرفته‌ام این است که اسلام به دنبال پرده‌پوشی است‌. نمی‌خواهد آبروی مسلمانی را بریزد یا مچ کسی را بگیرد. اسلام دین «ولا تجسسوا» است که اگر کسی در چهار دیواری خانه‌اش و دور از چشم دیگران گناهی می‌کند ما حق کشف و اشائه آن را نداریم.  اسلام برای حفظ آبرو و حرمت و شخصیت مؤمنان اهمیت زیادی قائل شده تا جایی که حرمت آن را بالاتر از حرمت خانه خدا بیان کرده است و حالا ما چه حقی داریم که این حرمت را بشکنیم.

با همه این تفاسیر به نظر می‌شد که با اغماض بیشتری در این مورد برخورد شود و این مسئله رسانه‌ای نشود. حالا که دیگر مهرداد اولادی در کار نیست که بخواهد مواخذه شود، آبروی خانواده‌اش حفظ می‌شد. 

واقعا زمانه عجیبی شده، در مورد مفسدان بزرگ اقتصادی با حروف اختصاری صحبت می‌کنیم، و جرم کسی که دیگر در بین ما نیست تا از خودش دفاع کند را آشکارا نقل می‌کنیم. شاید الان، تنها کاری که در این آشفته بازار بتوانیم انجام دهیم، این باشد که برای تسلای دل خانواده مهرداد اولادی سکوت کنیم و این موضوع را  نقل جلسات دوستانه و خانوادگی‌مان نکنیم.

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٥/٠٢/١٩
٠
٠
من فقط در این حد می دونستم ((و ادامه می‌دهد: «وقتی ورزشکار و هنرمندی دچار مشروب‌خواری باشد و حتی مرگش ناشی از این موضوع اتفاق بیفتد این برای ما مناسب و زیبنده نیست.»)) الان شما کاری رو که تقبیح کردین رو هم خودتون انجام دادین که! البته در وسعتی کمتر و تاثیرگذاری نیز!
i.forouzan
i.forouzan
٩٥/٠٢/١٩
٠
٠
وقت آسیب شناسی یه موضوع، یا تلنگر زدن در مورد یه رفتار زشت که داره روز به روز زیاد میشه، بعضا چاره‌ای نیست جز اینکه اصل موضوع هم -اگر چه زشته- بیان بشه
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٥/٠٢/١٩
٠
٠
مرسی آقای فروزان. من همیشه سر این جور چیزا با خودم درگیرم خخخخ
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
از اول ماجرا هم قرار بود به موضوع پرداخته بشه ولی اسمی از مهرداد اولادی برده نشه .تا اینکه دیروز با دیدن این خبر که در فضاهای مجازی و سایت های مختلف و کانال های متعدد دیدم به نظرم اومد که این قدر این خبر در سطح گسترده و خبرگزاریهای معروف کشور کار شده که احتمال اینکه کسی نشنیده باشه بعید به نظر برسه و تصمیم گرفتم اسمشون رو هم بیارم. ولی راستش با خوندن کامنت شما مدت ها ذهنم درگیر موند و شاید اگر می دونستم افرادی هنوز این خبر رو نمی دونن این کار رو نمی کردم..
Nahid.R.05
Nahid.R.05
٩٥/٠٢/١٩
٠
٠
بله با شما کاملا موافق هستم. سیاستمان هم فقط شده زیر آبی زدن. در همه زمینه ها هم صدق میکند. و انسانیت وصله به دین نیست که اینقدر سیاسی اش میکنند. دنیاست دیگر همان چیزی که خودمون داریم میسازیمش.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
ما سیاست اسلامی و علی وار هم داریم ولی متاسفانه همیشه سیاست از جنبه بدش معرفی شده تا همیشه این فکر به ذهنمون برسه که سیاست کثیفه . میشه سیاست انسانی واسلامی هم داشت اگر بخوایم. ممنونم از نظرتون.
rbm
rbm
٩٥/٠٢/١٩
٠
٠
http://www.yjc.ir/fa/news/5598836/%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%88-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%84-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%AE%D8%B0%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-5-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%A8%DA%A9-%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
ممنونم به خاظر قراردادن لینک خبر :)
مهدی خسروی
مهدی خسروی
٩٥/٠٢/١٩
٠
٠
اولین بار بود که این اتفاق افتاد
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
ولی به نظرم همون اولین بارشم برای خانواده مهرداد اولادی زیاد بود..
Mahdiyar_m.toosi
Mahdiyar_m.toosi
٩٥/٠٢/١٩
٠
٠
اگه هدف قوه قضاییه پیشگیری از تکرار ماجرایی مشابهِ ، کاش این ابعاد رسانه ای کردن رو در مورد مجرم های قضیه های اقتصادی و تجاوز و اسیدپاشی و... انجام بدن!
Far!de
Far!de
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
باایشونم موافقم یه جورایی :)
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
من فکر نکنم که این که گناه شخصی یک نفر رسانه ای بشه خیلی ارتباطی به موضوع پیدا کنه. به نظرم اگر ایشون اومده بود تو سطح جامعه و خطایی مرتکب شده بود برای وجه اجتماعی و اینکه قبح مسئله ریخته می شد لازم بود اعلام بشه . ولی در مورد جرم های دیگه باهاتون موافقم..
ma_behzadi
ma_behzadi
٩٥/٠٢/١٩
٠
٠
بسیار مطلب به جا و درستی بود
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
ممنونم از حضورتون و نظرتون..
نیما خان حقیقی
نیما خان حقیقی
٩٥/٠٢/١٩
١
٠
ما خیلی ساله مسلمونی از یادمون رفته.چی یادمون مونده که مسلمونی یادمون بمونه؟؟؟؟
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
کاش یادمون نره .. کاش یادمون بیاد دوباره ..
فکرالود
فکرالود
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
"در مورد مفسدان بزرگ اقتصادی با حروف اختصاریصحبت ممیکنیم..." خیلی خوب بود.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
ممنونم فکر آلود جان که مطلب رو خوندی و نظر دادی...ان شا لله که فکرات ختم به خیر بشه ..
فکرالود
فکرالود
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
ممنون. انشاالله...
مریم سادات
مریم سادات
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
خیلی مطلب خوبی بود نعیمه جان: )مرسی: )باشد که اصلاح شویم: /
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
باشد که اصلا ح شویم.. امیدوارم.. ممنونم مریم سادات عزیز برای اظهار نظرت در مطلب..
صـ آ ل ح
صـ آ ل ح
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
ممنون که پرداختین به این جریان، اینقدر کامل گفتین که چیزی ندارم اضافه کنم،جز تشکر...
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
سپاسگزارم جناب یعقوبی از اینک مطلب رو خوندن و نظر دادین..
h_jeem
h_jeem
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
مطلبتو ن خوب بود ، من یکی داشتم از فضولی می مردم ، آخه چرا یک جوون سی و چند ساله یهو بمیره ؟! برای شادی روحش یه فاتحه بخونید.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
١
٠
البته این کنجکاوی تون رو سایت های خبری پاسخ گو بودن. ولی من علاقه ای به دونستنش نداشتم. با خوندن فاتحه برای شادی روحش موافقم.ممنون بابت نظر دادن.
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
حرف حق جواب نداره
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
ان شا الله که حق گفته باشیم .. ممنون بابت حضور..
Far!de
Far!de
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
مگه شراب میکشه آدمو؟ O_o ! خیلی خوب بود نعیمه جان ! خسته نباشی...
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
نمی دونم . ولی تو ایران همه چی تقلبیش پیدا می شه از جمله الکل و مشروبات الکلی.ممنون که خوندی .
Nasrin-A
Nasrin-A
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
بله افراط در مصرف مشروبات الکلی باعث ایست قلبی میشه.
m_sistani
m_sistani
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
کار بد مطمئناً بده ولی اگه از کسی سر بزنه که تو جامعه الگوی خیلی از مردم هست بدتره و ناشایست تر تو روز کلی ادم میمیره ، حالا به هر دلیلی ولی میبینیم حساسیتها رو افراد سرشناس بیشتره وقتی یه نفر که ناشناسه کار خوبی میکنه کسی نمیفهمه ولی اگه یه ورزشکار یا هنرمند کار خیری نجام میده کلی دوربین اونجا هست ، که کارشون اطلاع رسانی اون رویداد بزرگه!!!
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
تو این موضوع که ادم معروف ها تو خیلی زمینه ها ممکنه الگوی خیلی ها باشن شکی نیست ولی صحبت سر اینکه که اگر کسی تو محیط عمومی کار خطایی بکنه باید باهاش برخورد کرد ولی وقتی کسی تو حریم خصوصی خودش و دور از چشم بقیه خطایی مرتکب بشه لازم نیست گفته بشه هم قبح اون موضوع میریزه هم ابروی اون طرف میره .. ممنون بابت نظرتون.
بانو
بانو
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
به نظرم شما هم با این مطلب دارید مسئله ای که باید مخفی بمونه رو زنده می کنید... این حرف بجا و مناسبی است اما نحوه بیان شما صحیح نیست. مخصوصا اونجا که درباره پدر مرحوم اولادی صحبت می کنید و نگاه های معنادار... با این بیان عملا به کسانی هم که در برابر نگاه های مهرآمیز دیگران، جرأت نگاه معنا دار هم نمی دادند، به خود اجازه آن را می دهند. همین که میگن بیان یک گناه باعث شیوع اون میشه همینجاست.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
من تو این جامعه زندگی کردم می دونم مردم با فرد خطا کار چه برخوردی دارند. می دونم که خانواده افراد اولین قربانی های خطای افراد هستند. به طور مثال کسی که زندان بره حتی به دلایل مالی ببینید نگاه جامعه چطور بهش تغییر میکنه. این مسئله دیگه مخفی نمی موند وقتی توی خبرگزاری های کشور پخش شده . ولی امیدوارم که برای امثال اولادی دیگه تکرار نشه .
عضو جامعه
عضو جامعه
٩٥/٠٢/٢٠
٠
١
من خودم این موضوع را نمیدانستم و این پیام شما که گروه به گروه تلگرام را زیر پایش می گذارد بد تر موجب شایع شدن این خبر در جامعه می گردد. شما نیز نقش خود را در بردن آبرو ی این جوان ایفا کردید ولی با روش شعرگونه ای که کل حکومت جمهوری اسلامی این کار را می کند. البته کمی در ظاهری زیبا تر. متاسفم
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
به نظرم خبری که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد سندیتش و اهمیتش بیشتر از مطلب من باشه که گروه به گروه تو تلگرام دست به دست بشه. قبل از صحبت های سخنگوی قوه قضاییه قرار نبود اسمی از ایشون برده بشه ولی وقتی یک مطلب در این سطح رسانه ای میشه دیگه مخفی کردن نداره. راستی فکر نکنم قیاستون در مورد جمهوری اسلامی و کلی گویی در این زمینه و ربطش به این مطلب صحیح باشه .ممنونم از نظرتون.
m.shiezadeh
m.shiezadeh
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
مرسی که به این سرعت به این موضوع پرداختین :) موضوعی بود که از زمان انتشار خبر شدیدا ذهنمو درگیر کرده بود و یک سوال گوشه ذهنم مونده بود که چرا این خبر رسانه ای شد؟! // پرداخت تون به ماجرا خوب بود و فقط می تونیم امیدوار باشیم که دیگه شاهد چنین ماجراهایی نباشیم . مرسی نعیمه جان
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
ممنونم مریم جان که با این سرعت مطلب رو خوندی :) برای ذهن من هم یک چالش بزرگ بوده و هست . منم امیدوارم این اخرین نمونه این موضوع باشه .
حسین مداحی
حسین مداحی
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
من والا نه بازی مهرداد اولادی رو دیدم. نه از زندگی شخصیش چیزی شنیدم. یه جوون بوده که ورزشکار بوده. حالا یک مقدار خطاکار هم بوده. البته که مشروب خوردن از دیدگاه ما مسلمون ها خطا هست. شاید مهرداد اولادی به این قضیه اعتقادی نداشته. ما هم کلی خطا انجام میدیم. حالا به هر صورت دستش از دنیا کوتاست. خدا بیامرزش.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
مطلب با صحبت هایی که شما کردین تعارضی نداره و البته یک جورایی در تایید همدیگه هم هستن.. ممنون از نظرتون.
translator
translator
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
مفسد اقتصادی نباید فاش بشه ایا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه فاش نشه فکر میکنن خونه خالست و جرات بیشتری پیدا میکنن ولی برا اولادی موافقم.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
چوجوری خوندی که به این نتیجه رسیدی خخخ :) مفسد اقتصادی که جرمش محرز شده باید اعلام بشه کی گفته نباید فاش بشه .منم در مورد اولادی باهات موافقم :)
Nasrin-A
Nasrin-A
٩٥/٠٢/٢٠
٠
٠
به نظرم مطلب تون کاملا درست بود. من بیشتر از اینکه از مرگ یه جوان ناراحت بشم از آبروی خدشه دار شده ی خانوادش ناراحت شدم. خیلی خوب پرداخته بودین به موضوع. و ربط دادن مطلب به مفسدان اقتصادی خیلی درست بود.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٢
٠
٠
منم حقیقتا تصور اینکه خانواده اش چقدر تو این قضیه ضربه می خورن ناراحتم کرد. آخه تصویر پدر مهرداد اولادی تو قاب تلویزیون از ذهنم پاک نمی شد . ممنونم که مطلب رو خوندین .
یاور
یاور
٩٥/٠٢/٢١
٠
٠
برای چندمین بار نوشته های شما دارای غلط املائی است، اشائه غلط است، خودتان بهتر می دانید که املای صحیح این واژه اشاعه است. راستی یادم رفت بگم، این مطلب بسیار عالی و آموزنده بود، من خیلی وقته که نوشته هاتونو می خونم، کلاً سبک زیبا و مطالب مناسبی دارید، بهتون تبریک میگم....
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٢
٠
٠
ممنون از تذکر به جاتون. ان شا الله دیگه پیش نیاد. از نظرتون در مورد مطالب بنده هم فقط میتونم بگم لطف دارید و ان شا الله همین طور باشه که شما می فرمایید.
f.haghighat
f.haghighat
٩٥/٠٢/٢٢
٠
٠
آسمانه جان، جدا از مطلبت که عالی بود و متین... خیلی دوست دارم این اخلاق مداری در ما جیمی ها و دوستداران و مخاطبان جیم هم جریان پیدا کنه که یه وقت تصور نشه روزنامه نگاری مترادفه با دخالت و کنجکاوی و تجسس در زندگی مردم و البته شایعه درست کردن و دامن زدن به مسائلی که بیش از حد خصوصی هستند.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٢
٠
٠
سلام فرزانه جان. امیدوارم واقعا همین طور باشه و اول از همه خودم عامل باشم..ممنونم که مطلب رو خوندی و نظر دادی..
E_aminigy
E_aminigy
٩٥/٠٢/٢٢
٠
٠
واقعا... متاسفانه این روزها مردم نه فقط در مورد این بازیکن بلکه در مورد همه همینطور شدن اگر کسی کوچکترین اشتباه یا سهل انگاری ای در زندگیش مرتکب بشه یا حتی کاری کنه که مورد پسند بقیه نباشه برای هم تعریف میکننو تازه یک کلاغ چهل کلاغم میکنند تا بگن که خودشون امکان نداره اینطور باشن و کارشون فقط شده سرک کشیدن تو زندگی آدما و بردن آبروی دیگران هیچوقت خودشونو نمیذارن جای بقیه و حتی یک لحظه با خودشون فکر نمیکنند ممکنه اتفاقاتی مشابه برای خودشونم بیوفته اون موقع واقعا خودشون راضین که بقیه با آبروی خودشونم بازی کنن؟؟؟؟؟؟؟ متاسفانه مردم یادشون رفته قاضی همه ما خداست و آدم ها هیچ حقی برای بردن آبروی دیگران یا جار زدن خطا و اشتباه مردم ندارند.....
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٢
٠
٠
امیدوارم اخلاق گرایی د رجامعه مون حاکم باشه و این رفتارهای آزاردهنده کم بشه .. ممنونم که مطلب رو خوندین و نظرتون رو نوشتین..
E_aminigy
E_aminigy
٩٥/٠٢/٢٢
٠
٠
اون شخص الان فوت شده گفتن این موضوع چه فایده ای داشت کاش یه لحظه به خونواده بازمانده فکر میکردند...
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٢/٢٢
٠
٠
نظر منم هم همینه . حتما براشون خیلی ناراحت کننده بوده که این قضیه فاش شده..
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٥/٠٤/٣٠
٠
٠
با عرض سلام و ادب ... تولدتون مبارک :)
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٥/٠٧/٠٣
٠
٠
با سلام واحترام اگر چه دیر دیدم تبریکتون رو . ولی ممنونم :)
پربازدیدتریـــن ها
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

ترافیک خیال

٩٥/٠٩/٠٧
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
پاییز را مرگ می دانم

پاییز لعنتی

٩٥/٠٩/٠٦
قرار نیست بیایی!

بامداد پنجم آذر هزار و سیصد و نود و قلب

٩٥/٠٩/٠٦
گپ و گفتی کوتاه با دانشجویانی که در کنار تحصیل کار هم می کنند

کار کن، دانش بجو!

٩٥/٠٩/٠٧
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
برای پدر مهربانم

خورشید ِ گل فروش

٩٥/٠٩/٠٩
اراده

می خواستم خلبان شوم

٩٥/٠٩/٠٦
یکی این را به زندگی حالی کند

برزخ

٩٥/٠٩/٠٧
چه کاریست؟

فهم

٩٥/٠٩/٠٨
وقتی در 24 ساعت یک ملت عزادار می شود...

تراژیک ترین دو روز

٩٥/٠٩/٠٨
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
بارانی که نمی بارد

این هوا خفه مان می کند

٩٥/٠٩/٠٧
هنوز درد می کند

چوب استاد

٩٥/٠٩/٠٦
وقتی آقا جان، خانوم جان، بابا و مامان با هم پرکشیدند

بلیط رفت و بی برگشت!

٩٥/٠٩/٠٩
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
قسمت اول: فراخوان

جایزه ادبی در قرون پیشین

٩٥/٠٩/٠٨