زیر تیغِ درس
پرونده‌ای پیرامون ماجرای خودزنی یک دانشجو در اعتراض به نمره

زیر تیغِ درس

نویسنده : سایت جیم

«وقتی دیدم به حرفم توجه نمی‌کند، تیغ را در آوردم و داد زدم «اگر برگه‌ام را نبینم رگم را میزنم.» در این لحظه دست دخترش را گرفت و وقتی دید دستم را تیغ زدم بدون توجه از اتاق بیرون رفت...» این جملات را مهدی، وقتی داشت اتفاق روز 29ام دی ماه را برایم تعریف می‌کرد گفت. مهدی دانشجوی رشته اقتصاد در دانشگاه فردوسی است که چند روز پیش در اعتراض به نمره‌اش رگ دستش را در اتاق استاد زده. از زمان بستری شدن در بیمارستان تحت مراقبت چند مددکار از طرف دانشگاه قرار گرفته بود و وقتی خانواده‌اش از اصفهان به مشهد آمدند وسایلش را از خوابگاه جمع کرد و به شهرش برگشت.

 با پرس و جو از اساتید متوجه شدم که این طور اتفاقات قبلا هم سابقه تکرار داشته است و در یک مورد عجیب و ناراحت کننده آن، دانشجویی برای گرفتن نمره، استادش را با نارنجک تهدید کرده که به کشته شدن خودش و استعفا و افسردگی استاد منجر شده است. 

مهدی در جواب اینکه چرا همراه خودش تیغ داشته می‌گوید قصد خودکشی نداشته و تیغ را فقط برای تهدید برده تا به حرفش گوش کنند و از قبل می‌دانسته کسی با زدن رگ به این راحتی‌ها نمی‌میرد. نگهبان دانشکده در مورد این ماجرا به ما می‌گوید: او را دوستش در حالی‌که زیر بغلش را گرفته بود، به بیمارستان نزدیک دانشگاه برد، بدون خبر کردن اورژانس و یا حتی برانکارد. 

کار این دانشجوی ترم 11 باعث شد تا دانشجویانی که این درس را گذرانده‌اند، بعد از 6 ترم ارائه‌ی این درس تنها با همین استاد، به نحوه‌ی نمره دادن او با تجمع در مقابل اتاقش و همراه داشتن پلاکاردهایی، اعتراض کنند. وقتی به مهدی می‌گویم کارت باعث شده استادتان با تمام دانشجویان لج کند و دیگر نمرات را روی نمودار نبرد، اعلام بی‌خبری می‌کند و با ناراحتی می‌گوید: «کارم درست نبود ولی تحت فشار عصبی بودم، چون واقعا راهی پیدا نکردم. اگر استاد با من صحبت می‌کرد یا فقط به حرف‌هایم گوش می‌داد، حتی اگر نمره نمی‌داد، چنین کاری نمی‌کردم.»

مهدی خودش معترف است که دانشجوی خیلی درس خوانی نیست و در طول تحصیلش سه ترم مشروطی هم داشته ولی به ما می‌گوید برای این امتحان خیلی درس خوانده بوده. این طور که متوجه شدم او تنها اولین مرحله اعتراض به نمرات را دنبال کرده است و بدون مراجعه به مدیرگروه یا معاون آموزشی دانشکده یا حتی معاون کل دانشگاه و در نهایت به رئیس دانشگاه، تحت فشار عصبی اقدام به خودزنی می‌کند. اما چرا فشار عصبی؟ به دلیل سختگیری استادی که به گفته دکتر سیدموسوی، معاون سابق دانشگاه، موظف است تا یک سال برگه‌های دانشجویان را نگه دارد تا اگر دانشجویی اعتراض داشت برگه‌اش را ببیند. میانگین نمرات این استاد در ترم گذشته 5 و بالاترین نمره کلاسش 12 بوده است و این در حالی است که دکتر موسوی به ما می‌گوید: سختگیری باید در حد متعادلی باشد به گونه‌ای که در کلاس هم نمره‌ی 20 یا نهایتا 16 و 17 وجود داشته باشد و هم نمرات پایین 5 و 6. 

وقتی از مهدی می‌پرسم اگر دانشجوی دیگری برای اعتراض به نمره‌اش بخواهد رگ دستش را بزند، به او چه می‌گویی؟ کمی مکث می‌کند و بعد از بیرون دادن نفسی عمیق می‌گوید: «کار احمقانه‌ای ست.»

 

در گفت‌وگو با یک پژوهشگر استرس و اضطراب

تحت فشار نمی‌شود درست فکر کرد

در شرایط تحصیلی، برای هر کسی موقعیت‌هایی پیش می‌آید که در آن دچار اضطراب می‌شود و احساس می‌کند زیر فشار درس‌ها له شده. درس‌هایی که شاید علی‌رغم تلاش زیاد نتیجه‌ی مطلوب در آن حاصل نمی‌شود. این‌که چطور با فشار درسی مواجه شویم و از بروز رفتارهای نا به هنجار جلوگیری کنیم، سوالی ست که برای جوابش سراغ محسن حسن‌زاده، کارشناسی ارشد روانشناسی و پژوهشگر استرس و اضطراب می‌رویم. 

+ رفتارهایی مثل خودزنی اخیر و امثالهم بر اثر فشار درسی چقدر رایج است؟

- انسان‌ها در شرایط بحرانی، عمل و عکس العمل‌های خاصی دارند که می‌تواند منجر به رفتارهای عجیب شود. مطمئنا دانشجو در این موقعیت، وضعیت عادی و نرمالی از نظر هیجانی ندارد و در حالت درماندگی به نظر خودش بهترین واکنش جهت تاثیر گذاشتن بر استاد، همین گزینه است.  این شرایط ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید .

+ فشار درسی ممکن است تا کجا یک دانشجو را به هم بریزد؟

- اگر بگوییم که فشار درسی، بسیاری از کارکردهای ذهنی بشر را کم می‌کند، گزافه نگفته‌ایم. در شرایط استرس‌زا و مملو از فشار، بسیاری از حالات روانی منفی به سراغ فرد می‌آید. به طور مثال این شرایط حتی روی جسم فرد هم اثر می‌گذارد، تپش قلب، تنگی نفس، بی‌قراری، افسردگی، مشکلات سیستم گوارش، میگرن، فشار خون، پرخاشگری، عصانیت، عدم تمرکز جهت یادگیری، ضعف حافظه و ... علائمی هستند که در شرایط بحرانی بسیار معمول هستند.  دوره‌هایی مثل کنکور، دبیرستان، دانشگاه و یا مقاطع بالاتر بدلیل فشار درسی که به وجود می‌آورند، اثرات فوق‌العاده ناگواری تا مدت‌ها بر سیستم روانی و جسمی فرد می‌گذارند. این اثرات اختلال در کارکرد طبیعی مغز و بدن به وجود می‌آورد و از انجام کارهای معمول فرد جلوگیری می‌کند. از زمان‌های قدیم در سیستم تحصیلی ما اضطراب امتحان وجود داشته و این اضطراب، توانمندی فرد را کم می کند.

+دانشجوها در ایام خاص مثل امتحانات، زمان مشروط شدن یا حتی اخراج از دانشگاه چطور باید این فشار روانی را تحمل و کنترل کنند؟ 

- تحقیقات نشان داده که هوش انسان تحت شرایط بحرانی، نظیر فشار روحی، ناراحتی و سرخوردگی و... به اندازه یک فرد با بهره هوشی 70 الی 80، عمل می‌کند. در وهله‌ی اول بهتر است در شرایط بحرانی به موقعیت‌های خطرزا  نزدیک نشویم. دانشجو می‌تواند به مرکز مشاوره مراجعه کند یا با افرادی که به عنوان بزرگتر و صاحب نظر قبولشان دارد صحبت کند تا درک بهتری از شرایط روحی، فکری و توانمندی خودش بدست بیاورد. بد نیست در این موقعیت ها به سراغ کارهایی برود که در انجام آن‌ها خوب است تا با این کار کمی به خودش روحیه بدهد و در ادامه بتواند بهتر به موقعیتی که در آن قرار دارد فکر کند. 

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
سمیرام
سمیرام
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
واقعا استاد ... بوده و هرچی هم بگید توجیه به نظرم والسلام.
حلما
حلما
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
نمره تا این حد فشار میاره رو بعضی ها؟؟!! شنیده بودم بعضی دخترا ب خاطر نمره شون گریه میکنن ولی یه پسر رگ دستشو بزنه نه!!!...من یه درسی رو ک ترم قبلش ازهمون کتاب بود با یه استاد دیگه 20 گرفتم ولی اون ترم با اینکه مطمئب بودم خیلی کم بگیرم 18 ولی دیدم خییییلی کم داده اعتراضمم اصلا اهمیتی داده نشد دیگه فشار روحی روانی بهم وارد نشد!میدونم خیلی حرص درآره ولی ن تا این حد...
هاچ
هاچ
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
سه ترم متوالی 3 گرفته بودی؟!!!!!!!!!
حلما
حلما
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
چی شده؟!!0 -o سه؟!!! خخخخ متوجه نشدی !!!...این 3 ترم متوالی اونم نمره 3!!!رو از کجا اوردی آخه؟؟!!خخخ
هاچ
هاچ
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
آخه این پسره سه ترم 3 گرفته و نتونسته فارغ التحصیل بشه. تو چه جوری این شرایطه خودتو با این موضوع داری مقایسه می کنی؟!
zakhar
zakhar
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
فقط میگم باس قبل کنکور یه تست روانی بگیرن!!!واقعا الاغ بوده یارو....حیف فردوسی.....این ترم پیداش میکنم یه گوشمالیش میدم پسره نفهمو
v-qavam
v-qavam
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
اگه از رگ زدن جون سالم به در برده دیگه عمرا از دست تو جون سالم به در ببره طفلک خخخخ
MahYa_amjad
MahYa_amjad
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
نه به من نظر فشار روانی زیادی تحمل کرده ؛ توهین نیست این ؟
zakhar
zakhar
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
فشاروانی؟؟؟؟؟ این دوروز دیگه زن بگیره چجوری میخواد زیر غرغرای زنش دووم بیاره؟؟؟؟؟اصلنم توهین نبود!
zakhar
zakhar
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
وحید :)))))))))) اگه ببینمش حتما کتلتش میکنم
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
برادر بزرگتر من یادمه زیر فشار درس و دانشگاه هم بیماری روحی گرفت هم جسمی!
لاله نیلی
لاله نیلی
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
سلام. یه گزارش خوب و آپ تو دیت! ممنون از زحمتتون
MahYa_amjad
MahYa_amjad
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
من وقتی شنیدم خیلی تعجب کردم تو دااااااااااانشگاهی که اینقدر واس ما بزرگش کردن این اتفاق افتاده اما خب این قدر فشار میارن موقع امتحانا روی ما که هرچیزی ممکنه !
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
چه ربطی به بزرگی یا کوچکی دانشگاه داره؟؟ یه کودکی که به جای دانشگاه باید می رفته مهدکودک دست به حماقت بزرگ زده
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
فقط می تونم بگم بعضی اساتید واقعا شورش رو در میارن دیگه...هم چنین بعضی از دانشجوها.. آخه بنده خدا چرا رگ خودت رو می زنی دهع..
r_jafari
r_jafari
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
برای طرف بستری تودیوونه خونه هم تجویزکردن
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
اگه تجویز کردن که عالیه.
ka_veh
ka_veh
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
عجب...با نارنجک آخه؟؟ :|
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
حضور چنین دانشجویانی نه تنها در دانشگاه بلکه در جامعه خطرناکه. کاش به قول زاخار از همه یه تست روانی می گرفتن. این پسر فرداروز عاشق بشه واویلاست! خانواده دختر بعد سه بار خواستگاریش جوابشون رد باشه دفعه چهارم تیغ برمیداره می ره جلوشون رگشو می زنه. یا مثلا از سر کار بخوان اخراجش کنن. به نظرم ایشون واقعا بیمار هستن و باید بستری بشن
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
اگه این پسرک به جای خودش؛ استادشو تهدید می کرد و خدایی نکرده واقعا آسیب می رسوند می دونستین چه افتضاحی به بار میومد؟ من موندم اساتید دانشگاه فردوسی چرا اعتراض نمی کنن و همین طور ساکت موندن و ازون استاد و از خودشون دفاع نمی کنن . اصلا معلوم نیست این پسر درس خون بوده یا نه؛ بعد پاشده جلوی دختر طرف چنین تهدیدی کرده آیا درسته؟ معلوم نیست اقدام این نادان چه تاثیر روحی روی استاد و دخترش بذاره و چه آسیب هایی بزنه
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
نمدونم توقع داشته با تهدید چاقو استاده ازش عذرخواهی کنه و پورتال اساتید رو باز کنه برای دانشجوی مذکور نمره بیست درج کنه و با سلام و صلوات ایشون رو بدرقه کنه؟
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
این پسر یه ذره به خانواده بدبختش فکر نکرده. پدر مادری که با هزار آرزو بچه شونو از اصفهان بفرستن مشهد واسه درس خوندن؛ بعد جنازه شو تحویل بگیرن؟؟ آخه کارشناسی مهم تره یا جونت؟ اگه مادرت با این خبر سکته می کرد کدوم برات مهم تر بود؟
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
ببخشید اگه نظراتم برای بعضی از دوستان تکراری بود. چون ادمین اینستای جیم گفتن که نظراتتون رو در خود پست بذارین به خاطر همین منم اومدم اینجا نظرات گذاشته م رو منتقل کردم
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
چرا اینقدر راحت در موردش قضاوت میکنید واقعا از یک نویسنده بعیده شما که جای اون نبودید خودکشی حالا حتی نمادینش هم مطمئننا به خاطر فشار روحی بوده
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
هیچ ادم عاقلی خودکشی تایید نمیکنه و هیچ ادمی در شرایط نرمال به خودش آسیب نمیزنه حتی اگه مطمئن باشه نمیمیره و فقط خراش روی پوستش ایجاد بشه دلیل نمیشه ما از دور نگاه کنیم و برای اون شخص آرزوی مرگ کنیم فرضا اگه تقصیر استاد نباشه که هست اگه کسی به خاطر مسئله ای که از نظر ما خیلی کوچیکه خودکشی کنه باز هم ما حق قضاوتشو نداریم از کجا معلوم که همه فکر و ذکرش اون نبوده؟شما که جای اون آدم نبودید کلا نسخه پیچیدن برای ادمها کار ما نیست کار خداست همه این قضاوتها و حرفهای نوشته شده در موردش هم حق الناسه!
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
نگاه تک بعدی اونم اینقدر جانبدارانه نگاه یک روزنامه نگار نیست شما با چند نفر از دانشجوهای اون کلاس حرف زدید؟ از کجا میدونید راهش نرفتن؟اعتراض نکردند به آموزش؟حالا همه اینها به کنار کار اون دانشجو قابل تایید نیست اما چرا برای اون آرزوی مرگ میکنید؟من کارنامه یکی از اون دانشجوها را دیدم با نمره نه نفر چهارم کلاس بود!
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
ببخشید کامنتهای منم تکراریه ولی با توجه به همون حرف ادمین پیج اینستاس:)
فرانک باباپور
فرانک باباپور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
مریم جان اولا اینکه گزارش رو من گرفتم و با دانشجوها هم صحبت کردم و مسلما شوهرم رو در جریان تمام حرفها قرار دادم. دوما اینکه من ربطی بین نویسنده بودن و قضاوت کردن نمی بینم! یک نویسنده نمیتونه نظر شخصی داشته باشه؟ مگه شما هم که نویسنده ای با استادشون صحبت کردی؟ و حتی اینکه با توجه به جمله ی اولم تو کمتر از ایشون در جریانی! و همینطور کمترتر در جریان اعتراضات دانشجویان فردوسی و کمترترتر در جریان لحن صحبت کردن اون دانشجو پای تلفن! توی دانشگاه قانونی هست که میانگین نمرات دانشجویان نباید از حدی پایینتر باشه و این استاد هم قرار بوده نمرات رو ببره روی نمودار، ولی بخاطر رفتار این دانشجو، ترم اولی که این درس رو افتاده، باهاش لج کرده. این دانشجو خیلی راحت می تونست با کار عاقلانه بیشتر اعتراضشو نشون بده! اصلا دوست ندارم بگم، ولی من خودم یک درس رو سه بار افتادم و دارم میرم برای بار چهارم بیفتم! هیچ فشار روحی ای هم ندارم! :)))
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
خانم نیک پور در ابتدای امر؛ من واقعا ربط حرفم رو به روزنامه نگار بودن رو نمی فهمم. اولا من روزنامه نگار بخش گزارش روزنامه خراسان نیستم! بلکه یک طنزنویس ساده هستم و خیلی زوده که بخوام اسم خودم رو بذارم روزنامه نگار! با این وجود و لطف شما که بنده رو روزنامه نگار خطاب کردید ربطش رو به نظراتم نمی فهمم! یعنی کسی که روزنامه نگاره حق بیان نظرات شخصیش رو نداره؟؟
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
اما این فشارروحی و روانی رو مجددا من رو قانع نمی کنه که طرف دست به خودکشی بزنه؛ همون طور هم که قبلا عرض کردم این شخص در طول زندگیش با فشارهایی بیشتر از این قراره روبه رو بشه پس زرتی یه تیغ برداره و به صورت نمادین رگشو بزنه؟ در جوامع انسانی که عقل و شعور حکم فرما است این احمقانه ترین کاره ممکنه. در ضمن فشار اومده بهش؟ خوب با یه قرص خودش رو توی خوابگاه می کشت. دیگه این معرکه گرفتن ها و مسخره بازی ها چی بوده؟؟
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
مشکل بعدی من با نظرات شما و بسیاری از دوستان همین هست که به بنده می گید قضاوت نکن وخیلی راحت خودتون در مقام قضاوت برمیاید و استاد بنده خدا رو مقصر جلوه می دید× من موندم چرا هر تقی به توقی می خوره و کسی میفته تقصیر استاد هست و دانشجو هیچ کاره است؟ چرا توق داریم اساتید ما آسون بگیرن؟ که پزشکی تحویل جامعه بشه که با بی دقتی و اطلاعات کمش یه بیمارو بکشه؟ مهندس عمرانی که موجب کیفیت پایین ساختمان و ریزش و مرگ صدها نفر بشه؟ اقتصاددانی که موجب ضرر یک شرکت و یا حتی کشور بشه؟ همین سخت گیری هاست که به عنوان فیلتر عمل می کنه و نمیذاره هر کسی به راحتی از یکی از دانشگاه های خوب ایران مدرک بگیره. یکی از هم دوره ای های من در شرف اخراج از دانشگاه به علت مشروطی بود و اگه یکی از اساتید براش نامه ای می نوشت که این دانشجو یه مهلته دیگه بدید از دانشگاه اخراج نمی شد. اما اون استاد اون دانشجورو با نام انگل اجتماع معرفی کرد که حق خیلی هایی که می تونن توی دانشگاه فردوسی درس بخونن رو می گیرن و در نهایت مهندسی می شن که با جون و مال مردم بازی می کنن و اون شخص اخراج شد. رو اونم فشار روانی بود باس تیغ می برد رگشو می زد؟؟
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
والا من نسخه ای برای اون بنده خدا نپیچیدم و گفتم که خوب اگه روش فشار روانی بوده و خودکشی کرده چه بهتر که می مرد! پس دلیلی بر حق الناس بودن و این که من به جای خدا نسخه بپیچم ندیدم(اگر بیشتر راهنمایی کنید و توضیح بدید ممنون می شم) این شخص یه خطر برای جامعه انسانی هست و فردا روز در اجتماع امکان داره به جای خودکشی به شخص دیگه ای حمله کنه و به اون آسیب برسونه. ضمنا که همین الانش توی روحیه استاد و بالاخص دخترشون تاثیر بزرگی گذاشته که مطمئنا لطمه زیادی به روح اون دختر زده. اگر یک نفر که هیچ ربطی به شما نداره جلوتون رگ دستش رو بزنه چه حسی پیدا می کنید؟ حالا اگه اون شخص به خاطر مادرتون جلوی شما رگش رو بزنه چه حسی پیدا می کنید؟
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
به نظرم نگاه بنده تک بعدی! شما از کجا می دونستید که بنده هیچ اطلاعی ازین اتفاق ندارم و روی هوا اومدم یه چیزی گفتم؟ همون طور که همسر بنده گفتن من از این اتفاق به واسطه ایشون خبر داشتم؛ به علاوه این که این اتفاق در دانشگاه خودم افتاده و خیلی زودتر از بقیه این خبر به گوشم رسیده و در پست های اینستاگرام و گروه های دانشگاه این قضیه رو به خوبی ازش اطلاع پیدا کردم و روی هوا و بدون اطلاع حرف نمی زنم. چون دوست ندارم حرفام عبث باشه و بیخودی وقت خودم و شما رو بگیرم.
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
شما از کجا می دونید که من خبر ندارم اونا چیکار کردن؟؟ بنده همچنان سخت گیری اون استاد رو تایید می کنم و نمرات و میانگین اون درس رو هم دیدم. شما می تونید با دکتر سیدموسوی معاون سابق فرهنگی آموزشی دانشگاه فردوسی صحبت کنید تا صحت ادعاهای بنده رو مطمئن بشید(خواستید شماره شونو خدمتتون تقدیم کنم) دانشگاه فردوسی کاملا به روی حساب و کتاب هست و هر اعتراضی پاسخ گویی خواهد شد. طبق قانون دانشگاه هر دانشجویی بعد از اعتراض به مدیر گروه در صورت عدم اثر؛ می تونه به آموزش کل شکایت کنه. سپس اونا یک نمونه از سوال امتحانی و جزوه درس و کتاب معرفی شده رو در اختیار یک استاد بی طرف در همون رشته می گذارن که این رو بررسی کنه که آیا امتحان از مباحث گفته شده بوده یا نه؛ بعد از تایید این موضوع؛ برگه شخصی که اعتراض داشته تصحیح می شه و نمره ای که حقشونه بهشون داده میشه. حتی اگر دانشگاه هم ترتیب اثر نداد امکان اعتراض به وزارت علوم هست که نمونه مشابهش دوسال قبل در دانشگاه سمنان رخ داد و یکی از دانشجویان برق بعد از اعتراض به وزارت علوم به حقش رسید. به حمدالله کشور ما قانون مدار هست
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
در انتهای سخنانم لازمه بگم که اساتید دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی از سخت گیرترین استاداهستن. هر ترم حداقل 5 نفر از دانشجویان این دانشکده اخراج میشن؛ حالا ایناها باید تیغ بردارن و رگشونو به صورت نمادین بزنن؟؟ فکرشو بکنید کار این آدم نادان؛ روی ورودی های جدید که در بلوغ فکری و شخصیتی هستن تاثیر بذاره و اونم تصمیم به چنین اقدامی کنه چقدر تاسف باره؟ و واقعا رگ رو بزنه و فوت کنه؟ خانواده اون بدبخت چه گناهی کردن؟ اگه فردا روز دانشجو تیغ برداشت و جان استاد رو تهدید کرد آیا سنگ روی سنگ بند میشه؟
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
این آدم نادان به راحتی آبروی دانشگاه فردوسی و دانشجویان این دانشگاه رو برد. همه الان مسخره می کنن دانشجوهای دانشگاه فردوسی رو. موقع انتخاب رشته کنکور95 همه با ترس و لرز دانشگاه فردوسی رو انتخاب می کنن و پدر و مادر ها آیت الکرسی می خونن که وای بچه شون رو دارن به چه شکنجه گاهی می فرستن! آیا بعد 4سال جوونشون رو سالم تحویل می گیرن یا به خاطر استادای فلان فلان شده بچه شون خودکشی کنه. به نظرتون چندنفر اقتصاد دانشگاه فردوسی رو سال آینده انتخاب می کنن؟؟ تاثیرش بر کار اساتید اون دانشکده بسیاره. لطفا شما هم به تمامی جوانب این قضیه فکر کنید و بعد اینگونه در مقام دفاع از اون دانشجوی نادان دربیایید.
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
اگر احیانا در کامنت هام تندی یا بی احترامی ای کردم؛ کاملا غیر عمدی بوده و پیشاپیش از محضرتون عذر می خوام
سحر نیکوعقیده
سحر نیکوعقیده
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
اعتراض استادها؟؟؟؟ :/ خدایییش ی خورده هندی بود...
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
کجاش هندی بود تا من خدمتتون واضح تر توضیح بدم
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
اول از همه اینکه من با چند تا از دانشجویانش صحبت کردم و حتی همسر خودم دانشجوی همین کلاسه و این شخصی که رگشو زده همکلاسیش بوده پس اطلاع دارم، دوم هم اینکه من گفتم کارش قابل قبول نیست اما نمیشه اینجوری نسبت بهش قضاوت کرد و مورد سوم اینکه نمرات میانگین این استاد نشون میده صرفا سختگیری برای درس بوده یا چیز دیگه و در اخرم این که صحبتهای شما از این لحاظ به نویسنده بودن شما ربط داره که وظیفه یک روزنامه نگار اینه که یک طرفه به مسئله ای نگاه نکنه!اونم اینقدر جانبدارانه!شما دارید میگید کاش میمیرد،من فکر میکنم جان یک آدم بیشتر از این حرفها ارزش داره که در موردش قضاوت کنیم در مورد حق الناس هم شما هر چیزی به این شخص نسبت بدهید که نباشد و باعث از بین رفتن آبروی اون شخص بشه میشه حق الناس. نکته آخرم هم اینه که اون شخص حتی اگه یک بیمار روانی هم باشه از اول بیمار روانی نبوده و مطمئننا یک چیزی باعث شده به این درجه برسه. معلومه که کارش غلط بوده ولی شرایط اونم در نظر بگیرید و خواهشا اینقدر چیزی بهش نسبت ندید هرچی باشه اونم یک انسانه یک جوونه و شما جای اون شخص نبودید آدم حتی گاهی از روحیات شخصی آدمهای نزدیکش هم خبر نداره چه برسه به یک آدم دور..قضاوت غلطه توی دین اسلامم قضاوت نابه جا در مورد یک فرد مسلمان و نشر آن قضاوت میشه حق الناس!
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
آیا بنده اسمی ازین شخص بردم یا در این متن به این شخص اشاره شده که آبروشو برده باشم؟؟ من فقط نظراتم رو نسبت به اقدام این شخص بیان کردم. در مورد آرزوی مرگ هم برای ایشون خوب وقتی خودش رگشو زده یعنی دوست داشته که بمیره! خوب منم آرزو کردم به خواسته ش برسه! اون برای جونش ارزش قایل نبوده من برای جونش ارزش قایل باشم؟؟ در مورد وظیفه روزنامه نگار هم من همچنان نمی دونم چرا گیر می دید:)) بابا من که مطلب ننوشتم به خورد ملت بدم بیاین بخونین! فقط نظر دادم. اما یک طرفه به قاضی نرفتم که شما از این یک طرفه بودن من شاکی اید! در مورد نمرات درس این استاد؛ وقتی که همه باید باایشون درس رو پاس کنن؛ پس خروجی های لیسانس اقتصاد فردوسی باید نصفه ورودی هاش باشه! که تا جایی که من اطلاع دارم اینگونه نبوده و نیست.
فرانک باباپور
فرانک باباپور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
همونطور که توی مطلب هست، تاثیر اون نارنجک روی استاد خوب نبوده، احتمالا تاثیر این رگ زنی هم روی استاد و دخترش خوب نخواهد بود! به علاوه اگه قرار باشه ایشون با رگ زدن نمره بگیره همه باید یه تیغ وردارن از فردا برن دم اتاق اساتید! متاسفانه جای صحبت با استاد خالیه. اعتراض به نمره دادن استاد هم روش داشته، اگه ارزشیابی اساتید تاثیر داده نشده باید به ریاست دانشگاه و حتی وزارت علوم شکایت می کردن جمعی از دانشجویان. و در کل چقدر دانشجویان مدرک پرستی هستیم که سر نمره گرفتن باید رگ بزنیم یا اعتراضمون رو پس بگیریم! همه مقصرن بودن به اندازه ای اما هر کدوم اعتراضشو با حماقت نشون داده! استاد هم کار خوبی نکرده که با کلاس و دانشجو لج کرده! همه ی اشتباهات تو در تو شده و افتاده تو لوپ!!
Vania
Vania
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
خب جای هیچکدوم اون دانشجو و استاد نیستم و نمیتونم قضاوت کنم..شاید اون استاد واقعا زیادی سختگیری کرده و شاید اون دانشجو هم توقع زیادی داشته..بهرصورت هرطور هم که بوده واقعا زدن رگ خودش آیا مشکلی حل می کرده؟جز اینکه اگر خدایی نکرده می افتاد و می مرد یه خانواده رو بدبخت می کرد(خانواده خودش) و یک عمر هم اون استاد رو دچار صدمه روحی و عذاب وجدان می کرد..بنظرم جدای از همه فشارها و استرس هایی که تو شرایط مختلف به آدم وارد میشه ماها و جوون هامون یاد نگرفتیم چطور باید احساساتمون رو مدیریت کنیم در شرایط مختلف.بهمون یاد ندادن.بازم جای خالی یکی از آموزش های مهم تو سییستم آموزشی!
Vania
Vania
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
یه جوریم میگن استرس و فشار امتحانا انگار میخوان آپولو هوا کنن!شایدم شاخ غول بشکنن.والا بوخودا! رفتی دانشگاه بیشین درستو درست بخون ب. هزارارن نفر دیگم رفتن دانشگاه، اونا فشار روشون نبوده؟ اصلا همین کارارو می کنن هی فشار فوشور می کنن دانشجوها لوس میشن دیگه! دهع!
Vania
Vania
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
آقا این سوال آخر از مشاور پرسیدین دانشجو چطور باید فشار روانی را کنترل کند؟ خودشون اومدن گفتن تو اون شرایط ذهن آدم در حد 70-80 کار میکنه بعد گفتن تو اون شرایط برن پیش مشاور و صحبت کنن و چمیدونم برن سراغ یه کار دیگه.خب تو اون شرایط اگه مغز درست کار کنه که یکی خل نیست بره رگشو بزنه.بعد چطور میخواد ب پیش مشاور رفتن فکر کنه.من باز نظر خودمو میگم جای آموزش مدیریت و کنترل احساسات خالیه!خالی!..اینم از گیر به سخنان مشاور:دی
Miss_shqyq
Miss_shqyq
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
بعضیا واقعا مشکل دارن توو زندگیشون اون نمره ی به ظاهر ساده میتونه آخرین شانس یه نفر واسه اخراج نشدن باشه،و تازه گذشته از همه ی این حرف ها اساتید موظفند به حرف دانشجو گوش بدن و باهاش حرف بزنند مثل دوتا آدم بالغ،متاسفانه بعضی از اساتید با دانشجوهای بالای بیست سال هنوز هم مثل یه بچه رفتار می کنن درحالی که اونام دیگه آدم بزرگ محسوب میشن!!
فرانک باباپور
فرانک باباپور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
یه آدم بزرگ برای حل مشکلش همچین راهی رو انتخاب می کنه؟؟!!!
Miss_shqyq
Miss_shqyq
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
وقتی یه نفر دست به همچین کاری می زنه معنیش اینه که مشکلش خیلی بزرگ تر از اونیه که شما دارید میبینید(شما فقط یه قسمت کوچیکش که مربوط به دیدن ورقه و گرفتن نمرست میبینید) و حتی انقدر بزرگه که قدرت فکر و تصمیم گیری رو ازش سلب کرده و دیگه تعادل روانی نداره،به هرکسی میتونه فشار روانی بیاد واکنشی که میده به میزان تحمل فرد بستگی داره نه بزرگ و کوچیک بودنش. دانشجو یه آدم بالغه و باید باهاش با احترام یه آدم بالغ رفتار بشه نه اینکه مثل یه بچه دوساله محلش نذاری و بذاری بری یا مشغول کار خودت بشی و بهش گوش ندی.(ولی متاسفانه این برخورد رو خیلی از اساتید دارن)
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
من بعضی کامنتها را میخونم واقعا نمیدونم بخندم یا گریه کنم!همتون بالای گود نشستین میگین مشکل روانی داشته دیوانه بوده احمق بوده بچه بوده الهی میمیرد راحت میشدیم و ازین حرفا به خدا خجالت آوره همه میدونیم هیچ آدمی در شرایط عادی و نرمال به خودش آسیب نمیرسونه و مطمئننا یک چیزی باید وجود داشته باشه که آدم از شرایط نرمال خارج بکنه بعد هم شما مگه جای اون دانشجو بودید؟ از کجا میدونید چقدر فشار روی اون بوده؟ از کجا میدونید فردا روز توی زندگیتون براتون اتفاقی بیفته که اینقدر تحت فشار روحی باشید که اصلا ندونید چیکار دارید میکنید؟ کارش اشتباه بوده هر عقل سالمی هم میگه اشتباه ولی دیگه نزنید طرف با خاک یکی کنید مثلا رسالت رسانه اینه که حرف حق بزنه و یک طرفه به چیزی نگاه نکنه!
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
رسالت رسانه با رسالت کامنت ها خیلی فرق می کنه. مجتبی آستانه و زاخار رسانه نیستن! عضوی از جامعه و بالاخص دانشجوی دانشگاه فردوسی هستن که بعد از فکر روی تمامی جوانب اومدن نظر شخصی شون رو این جا دادن. رسانه مطلب این پست هست که خوب قضاوت نکرده ولی به نظر من یک طرفه نگاه کرده. کاش می شد مصاحبه ای با استاد این درس انجام می شد تا اینگونه به راحتی حق رو به دانشجوی مذکور ندید
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
هر آدم بزرگی که عقلش رشد کرده باشه؛ در سخت ترین شرایط ممکن هم که باشه نباس دست به خودکشی بزنه. من موندم شما چرا دارید اینگونه ازین شخص دفاع می کنید؟؟ من اینجا اعلام می کنم ملت اگه مجتبی آستانه دست به خودکشی زد هرچی فحش بلدید بهم بدید و سر قبرم فحش نثارم کنید. چرا که این قدر بچه و کم عقل بودم که چنین حماقتی رو کردم و مرگ شایسته م بوده نه زندگی در کنار انسان های متشخص با عقل
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
در ضمن سوال بزرگی که دارم اینه که شما از کجا می دونید حرف ما حق نیست؟؟ چرا حرفای مارو قضاوت می کنید؟البته که ما تاکیدی نداریم که حرف حق می زنیم؛ ولی تاکید شما رو نسبت به ناحق بودن حرفامون رو درک نمی کنم!!!
h.naderi
h.naderi
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
ظاهرا نباید در رسانه ها در مورد استاد درس مذکور صحبت می شد!!!!
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
آره جناب نادری می دونستم. منظورم همین بود که حیف نمیشد با ایشون صحبت کرد. که البته چه بهتر. والا دانشجو نماهایی بودن که آرامش رو ازین استاد سلب می کردن.
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
به نظر من صحبت شما منطقی نیست، سخت گیری هم تعریف شده است وقتی میانگین کلاس این استاد 5 یعنی هیچ دانشجویی نبوده که درس خوان باشه؟چجوریه که دانشجوهای یکی از بهترین دانشگاه های کشور نمی توانند ازین درس نمره بگیرند؟ سخت گیری وقتی معنا پیدا میکنه که معقولانه باشه نه اینکه با توجه به دوست داشتنش استاد نمره بده،جالبه که حتی برای رسانه ها هم حق ندارند از استاد چیزی بگویند اما اگه به دانشجو هر چیزی بگویند عیبی نداره!یکمم واقع بینانه به مسئله نگاه کنید. من به خاطر بعضی از گزارشهام با کسایی که یکبار خودکشی کردند هم صحبت شدم از روانشناسم بارها دلیل خودکشی پرسیدم بابا باید آدم در شرایط عادی نباشه و ممکنه این شرایط انرمال برای هر کسی پیش بیاد بسته به اینکه چجوری فکر میکنه و چجوری زندگی میکنه ما حق نداریم ادمها را بذاریم توی کفه ترازو و قضاوت کنیم هر کسی یکجوری زندگی میکنه یکجوری فکر میکنه و همه ادمهام حق اشتباه کردن دارند انسان هم جایز الخطاست ممکنه همه ادمهام توی زندگیشون کم بیارند و مغزشون کار نکنه در یک زمانی این مسئله از نظر پزشکی هم اثبات شده.همه اونهام آدم اند تمام حقهایی که ما داریمم دارند و حق نداریم بهشون هر چیزی نسبت بدیم و شانشون پایین بیاریم
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
این کامنتتون فکر کنم اینجا اشتباه اومده! چون ربطی به حرفایی که اینجا زدم نداره و فکر کنم اشتباها اینجا درج شده. من سخت گیری بیش از حد اون استاد رو قبول دارم که البته این ترم اینگونه سخت گیر بوده و در ضمن همیشه هنگام امضای دیجیتال نمره ها رو تا حدود 16 بالا می برده. این که استاد با دانشجوها پدرکشتگی داشته رو یا نه رو نمی دونم و از کجا معلوم بچه ها باهاش خوب رفتار نکردن؟ نمونه بی نظمی و متلک پراکنی دانشجوها متاسفانه بسیاره. در مورد اینکه رسانه ها به این دانشجو و بد وبیراه گفته باشن؛ خبرگزاری های معتبری که من چک می کنم موضع گیری ای در مورد دانشجو ندیدم! در مورد کار نکردن مغز هم؛ طبق فرموده خودتون یه لحظه هست نه چندساعت. که طرف تیغ تهیه کنه و پاشه بره اتاق استاد و ... پس کلا طرف مغزش کار نمی کرده که میشه تایید حرفای بنده! اگه با قرص خودکشی می کرد حرف جنابعالی صحیح بود. ای کاش خودتونو جای دختر اون استاد هم می ذاشتید و اینقدر از دانشجوی مذکور دفاع نمی کردید
f_behzadfar
f_behzadfar
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
ناررررررررنجکککککک؟ چرا اخه؟ اینا بعدا تو زندگیشون به مشکلی بخورن میخوان چیکار کنن؟ :/ کارشون به معنای واقعی کلمه احمقانه اس:|
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
احمقانه/ بچگانه و ... . افرادی که ننگین می کنن نام دانشجوها رو
m.babaee
m.babaee
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
اون موقع پای تانک و مسلسل و .... میاد وسط
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
خخخخخخ
m.babaee
m.babaee
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
نارنجک؟؟؟؟؟؟؟؟؟ایعنی اگه همونقدر که برای بدست آوردن نارنجک تلاش کرده درس میخونده الان معدل الف شده بوده!متاسفانه ما به جای درک مطالب نمره گرا شدیم امروز دوستی به من گفت که خانوادش گفتن اگر نمره زیر 16 بیاری حق ادامه تحصیل نداری اول به نظرم شوخی اومد اما متاسفانه حقیقت داشت
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
آفرین به شما که اینقدر خوب به این مساله نگاه کردید. و من واقعا تاسف می خورم برای اون خانواده
سحر نیکوعقیده
سحر نیکوعقیده
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
این دانشجو قطعا کار اشتباهی کرده. ولی این استاد هم میانگین نمرات کلاسش نشون میده که قطعا به لحاظ روانی مشکلاتی داره!! همه چیز گویاست دیگه!
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
چرا وقتی یه استاد سطح نمراتش پایینه یک روانی هست؟؟ چرا سخت گیری در جامعه ما تقبیح میشه؟؟ یکی از دلایلی که جهان سومی هستیم همینه
سحر نیکوعقیده
سحر نیکوعقیده
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
من خودم توی همین دانشگاه درس می خونم و با سخت گیری ها آشنا هستم. اما اعتدال هم چیز بدی نیست! سخت گیری تا ی حدیش خوبه. ولی وقتی میانگین نمرات ۵ باشه باید کمی شک کرد به روان اون استاد! من استادی دارم که به سخت گیری معروفه اما نمره واقعی دانشجو رو بهش میده و اگه اعتراض کنی با حوصله جواب میده و بررسی می کنه. نصف کلاس هم میوفتن چون امتحانش سخته. این یک سخت گیری متعادله اما میانگین ۵....
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
بله قبول دارم سخت گیری ایشون بیش از حد بوده؛ اما هر چیزی بی دلیل نیست. شاید دانشجوها با استاد مربوطه خوب تا نکردن. هم رشته ای های شماهم عاقلانه اعتراض می کنن نه اینکه تیغ بردارن برن جلو در اتاق استاد
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
راستی اینم بگم با توجه به این که مورد داشتیم نسبت به حرف ها و بحث های بنده موضع گرفتن و تهمت اینکه اینجانب سعی در القای حرفام به دیگران و تحمیل عقایدم هستم، اعلام می کنم که برای نظرات تمامی دوستانی که باهاشون بحث کردم احترام بسیاری قائلم. من در پست اینستای جیم کامنت گذاشتم و خانم نیک پور و محمدرضاضیاء عزیز لطف کردند و به کامنت من پاسخ دادن؛ منم پاسخ هام رو خدمت این دو بزرگوار عرض کردم. خدایی نکرده سوء برداشت نشه تا بیشتر از این شاهد بحث با حفظ احترام بین دوستان باشیم
مرتضی تقی زاده خسرویه
مرتضی تقی زاده خسرویه
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
جان هر کی دوست دارین از این عکس ها برا مطلبا نزارین حال آدم بهم می خوره، یا لااقل بنر نکنید
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
به ما که میگن توی دانشگاه آدم خیلی راحته و هر کاری دلش خواست می تونه بکنه!!! شاید منظورشون از راحتی خودکشی بوده :|
رادمهر
رادمهر
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
دانشجوی ترم 11 بوده این پسر من فکر می کنم حق داشته گرچه من در شرایط مشابه چنین کاری نمی کنم اما خب من خیلی کارهای دیگه هم ممکنِ انجام ندم. در کل معتقدم زندگی ارزش زیستن ندارد و خودکشی ارزش ارتکابش را
محدثه عارفی
محدثه عارفی
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
به نظرم واقعا فشار درسی که بعضی استادها روی روان دانشجوها میارن غیر متعادله! خودمون نمونه ش رو داشتیم که از روز اول ترم اومد سر کلاس و گفت 15 نفر این ترم افتادن. :|| خب وقتی از روز اول میگن که 15 نفر از 30نفر میفتن!! آدم فشار روانی خیلی خیلی زیادی رو تا آخر ترم تحمل میکنه.
هاچ
هاچ
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
الان شما رفتین با کارشناسی ارشد روانشناسی حرف زدین؟! خب اینا رو از منم می پرسیدین همین جوابا رو میدادم. حقایق کلی رو بیان کردن شما هم اومدین زدین اینجا! چه فایده ای داره؟ این حرفا مگه هزاران هزاران بار گفته نشده؟ مگه ما نمیدونیم امتحان چقدر فشار وارد می کنه و روی جسم تاثیر میذاره؟! کاش یکم مفید تر بود مصاحبه.
هاچ
هاچ
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
نوشتین که فقط مرحله ی اول اعتراض رو رد کرده بوده. شما با توجه به میزان زندگیتون توی این جامعه شخصا فکر می کنین که با مراجعه به مدیرگروه یا معاون آموزشی دانشکده یا حتی معاون کل دانشگاه و در نهایت به رئیس دانشگاه، کاری انجام میشد؟!!!! جوابشو خودم میدم: خیر. انقدر دانشجو رو توی بوروکراسیشون غرق می کردن که طرف بشه ترم 13. خواهر و برادر من اینجا کی به حرف کی گوش میده؟
هاچ
هاچ
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
بله خب چون اساتید زیادی داریم که همینجوری فرت و فرت الکی نمره میدن شاید وضع علمیمون اینه. ولی این دلیل نمیشه که هرکسی رو دیدیم که ماکس کلاسش 12 بود و میانگین 5، بگیم احسنت که به فکر بار علمی کشورتی! نخیر. وقتی حتی یک نفر هم نتونسته نمره ی بالایی بگیره نمی خواین بگین که تمام دانشجویان اون کلاس تنبلن؟! طرف دیگه خیلی ازینوره بوم افتاده. قطعا هیچکدوم ما خودکشی رو تایید نمی کنیم. اما قبول کنین تا این رگ زنی اتفاق نمی افتاد هیچ کس خبردار نمیشد از عملکرد این استاد. همه چیز در خفا تموم میشد و شاگردان بیچاره ش باید ترم های دیگه ای رو هم همینجور سپری می کردن(البته الانم دانشجو رو اخراج می کنن و اون استاد باز درس ارائه میده و باز همین آش و کاسه ست. که اگه چیزی غیر از این بشه من واقعا تعجب می کنم!!!!!!!!!!) چیزی بگم از دانشکده ی خودم. دانشکده ای که وقت انتخاب واحد برای چند واحد اصلیت که کمترین حقِ تو توی دانشگاهه باید سگ دو بزنی منت همه از استاد و گروه و حتی آموزش!! رو بکشی تا درسو واست بردارن. چون هیچ فکری پشت سیستم انتخاب واحد این دانشگاه نیست و شعار دانشگاه همین یه جمله ست که: دانشجو باید عذاب بکشد.
Elham_n
Elham_n
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
نمیدونم چی بگم مطمئنا بدترین راه واحمقانه ترین راه را این شخص انتخاب کردند و این خیلی بده پسری که قراره بعد ها یه زندگی اداره کنه الان برای نمره دست به چنین کاری بزنه
fardin
fardin
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
من به عنوان دوست صمیمی و هم اتاقی مهدی واقعا متاسفم واسه اون دوستانی که بدون آگاهی از شرایط روحی و بدون در نظر گرفتن فشاری که رو مهدی بوده و برخورد خیلی نامناسب مثلا استاد دانشگاهمون شروع کردن به بد و بیراه گفتن به مهدی .. جای بسی خجالت داره ، ما دانشجوها به هم احترام نذاریم و هوای همو نداشته باشیم، نباید انتظار داشته باشیم که امثال این استاد به ما احترام بذارن .. کسی که تو دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل می کنه ، دیگه رفتارش از لحاظ روانی و عقلی کاملا مشخص و معلومه ...
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
ما دانشجوها توی حق پشت هم هستیم و از هم دفاع می کنیم! ولی توی کارهای بی عقلی هیچ وقت از یه نفر دفاع نمی کنیم. حتی اگه در بدترین شرایط روحی باشه
Elham_n
Elham_n
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
ما به ایشون توهین نکردیم گفتیم کارشون اشتباه بوده
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
اوهههه چه همه نظرررر
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
ملت فیلسوف..
elnazi
elnazi
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
وای چقد وحشتناک :( موافقم باهاتون آقای آستانه که سخت گیری باید باشه ! شمام خسته نباشی خانوم فرانک خانوم!
khojastehsadat_mosavifard
khojastehsadat_mosavifard
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
خیلی جالبه .... دانشگاه!!!!
m-ziya
m-ziya
٩٤/١١/٠٧
٠
٠
قطعا استاد از دانشجو مقصر تره! چرا که دانشجو جوونه! جوونی میکنه! اما استاد....! مثلا بزرگه!!!!
فرانک باباپور
فرانک باباپور
٩٤/١١/٠٧
٠
٠
اتفاقا یه نفر بالاتر نظر گذاشته که استاد مقصره و باید دانشجو رو بزرگ ببینه، دانشجوها دیگه بزرگ شدن!! خخخخ / ولی من یکی تحسین می کنم دانشجو رو! حسابی معروف شد :))
f_jafarpour
f_jafarpour
٩٤/١١/٠٧
٠
٠
چ فکر بکری!من رفتم رگمو بزنم.....
marjan_mi
marjan_mi
٩٤/١١/١١
٠
٠
من هم با اقای استانه و همسرشون موافقم. حتی اگر یک استاد ب تمام دانشجویان صفر هم بده انجام این کار به هیچ وجه عقلانی و درست نیست. و ازونجایی که در متن گفته این دانشجو سه ترم مشروطی داشته مشکل از خود دانشجوست. و ب قول دیگران اگر به جای این کارا درسش رو خونده بود الان الف شده بود!!! و به نظرم این که استاد نمره این دانشجو رو بعد از این حرکت نداده بسیار کار خوبی کرده وگرنه از فردا کار دانشجوها همین بود!!! ازونجایی که این فرد از قبل تیغ همراه خودش برده و دوستش بدون خبر به امبولانس و غیره اون رو منتقل کرده نشان دهنده اینه که این یک کار حساب شده و نه بخاطر فشار روانی بوده. و اگر فشار روانی هم بوده تنها عامل اون این درس نبوده و مشکلات خارج از درس و دانشگاه هم در اون دخیل بوده و صرفا نمیشه ب استاد این درس ربطش داد! و این کار علاوه بر اینکه خود اون فرد و خانوادش و اطرافیانش رو تحت تاثیر قرار داده اسم یک دانشگاه رو زیر سوال برده، اون استادو دخترشون رو شدیدا تحت تاثیر قرار داده و هرکسی که بخواد وارد این دانشگاه و در کل وارد مقطع دانشگاه بشه، و حتی یک کشور رو متاثر کرده و کفه سنگینی این اشتباه به سمت این دانشجو سنگین تره!!!!!!!!!!!!!!!! و در پایان امیدوارم اگر مشکلی باعث شده که این دانشجو ب این کار دست بزنه مشکلاتشون حل بشه و دیگه شاهد این دست اتفاقات در کشور نباشیم. :)
پربازدیدتریـــن ها
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

ترافیک خیال

٩٥/٠٩/٠٧
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
پاییز را مرگ می دانم

پاییز لعنتی

٩٥/٠٩/٠٦
قرار نیست بیایی!

بامداد پنجم آذر هزار و سیصد و نود و قلب

٩٥/٠٩/٠٦
گپ و گفتی کوتاه با دانشجویانی که در کنار تحصیل کار هم می کنند

کار کن، دانش بجو!

٩٥/٠٩/٠٧
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
برای پدر مهربانم

خورشید ِ گل فروش

٩٥/٠٩/٠٩
اراده

می خواستم خلبان شوم

٩٥/٠٩/٠٦
یکی این را به زندگی حالی کند

برزخ

٩٥/٠٩/٠٧
چه کاریست؟

فهم

٩٥/٠٩/٠٨
وقتی در 24 ساعت یک ملت عزادار می شود...

تراژیک ترین دو روز

٩٥/٠٩/٠٨
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
بارانی که نمی بارد

این هوا خفه مان می کند

٩٥/٠٩/٠٧
وقتی آقا جان، خانوم جان، بابا و مامان با هم پرکشیدند

بلیط رفت و بی برگشت!

٩٥/٠٩/٠٩
هنوز درد می کند

چوب استاد

٩٥/٠٩/٠٦
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
قسمت اول: فراخوان

جایزه ادبی در قرون پیشین

٩٥/٠٩/٠٨