آهای خوشگل محجبه!
وقتی D&G برای زنان مسلمان لباس طراحی می‌کند

آهای خوشگل محجبه!

نویسنده : سیده نعیمه زینبی

چند روز قبل عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که مربوط به یک مارک معروف ایتالیایی بود. شرکت D&G که طراح لباس‌های مختلف است حالا تصمیم گرفته برای خانم‌های باحجاب خاورمیانه لباس طراحی کند. مدل‌های این شرکت لباس‌های بلند با پوشش شال پوشیده‌اند و دارند به خانم‌های مسلمان مد عرضه می‌کنند. خیلی‌ها هم به‌به چه‌چه راه انداخته‌اند و با افتخار عکس‌ها را از این گروه به آن گروه می‌فرستند که یک مارک معروف برای زنان مسلمان لباس طراحی کرده است.

ولی اولین سوالی که با دیدن پوشش‌های زیبا و پر زرق و برق مدل‌ها به ذهن من رسید این بود که آیا واقعا این پوشش یک زن مسلمان است؟ یعنی این مدل‌ها الان محجبه‌اند؟ مگر حجاب، پوشاندن مو و پوست است؟ حجاب پوشش است یا بیشتر حامل نوعی رفتار؟ همین که چند متر پارچه بیاندازیم روی سرمان یعنی با‌حجابیم؟ 

این طور وقت‌ها باید به این فکر کرد که هدف از حجاب چیست؟ و آیا پوشش این مدل‌ها ما را به هدف حجاب نزدیک می‌کند یا نه؟ یا از حجاب دنبال چه هستیم. 

این‌جا با کسی که حفظ این تکه پارچه بر روی سرش به خاطر قوانین است حرفی ندارم. روی صحبتم  با کسانی ست که حجاب  انتخابشان است ولی دارند به این فکر می‌کنند که می‌شود حجاب خوشگل داشت! می‌خواهند حجاب داشته باشند ولی زیبا هم جلوه کنند. 

اگر هدف از حجاب عدم جلب توجه برای نامحرم است. پس چه فرقی بین فردی که با  بی‌حجابی توجه نامحرم را جلب می‌کند و کسی که پوشیده است ولی باز هم توجه جلب می‌کند وجود دارد؟ اگر قرار است که پوشش‌های رنگی جذاب و گیرا و چادرهای مروارید ‌دوزی و تکه‌دوزی شده و منجوق‌دوزی شده و براق سرمان کنیم و نگاه نامحرم به سوی ما بچرخد آیا باز هم حجاب ما معنا پیدا می‌کند، هر چند که حدود ظاهری حجاب را با آن رعایت کرده باشیم؟

آیا حجاب واقعی را می‌شود در پوشش مدل‌های زیبای یک شرکت اروپایی دید؟ یا می‌توان با عنوان جشنواره و نمایشگاه انواع مدل‌های مختلف چادر و پوشش‌های کوتاه و بلند و زیبا و پر نقش و نگار را بر تن مانکن‌ها با عنوان حجاب و عفاف عرضه کرد؟ یا برای شال‌های رنگی انواع مختلف بستن شال را طراحی و اجرا کرد تا بیشتر به چشم بیایند؟ با این اوصاف که خود چادر و پوشش عاملی می‌شود برای جلب توجه و زیبایی و این با نفس حجب و حیا و مصون ماندن از نگاه نامحرم در تضاد است.

اگر هدف این افراد ونمایشگاه‌‌ها  متوجه کردن افراد به عفاف و حجاب است که با نفس کار در تضاد است. به نظرم نمی‌شود با اجرای طرح‌های جدید و خلاقانه کسی را علاقه‌مند به حجاب کرد. چون این فرد به یک ظاهر زیبا علاقه‌مند می‌شوند نه به یک مفهوم والا و انتخاب ظاهری تضمینی برای پذیرش قلبی یک باور نیست.

البته مشخص است که  یک مارک معروف لباس به فکر تشویق زنان مسلمان برای روی آوردن به حجاب نیست و قبل از همه به سهم خودش از بازار کشورهای مسلمان فکر کرده و دنبال سودش است. و باید دانست کسی که دنبال حجاب خوشگل می‌رود و از حجاب به دنبال زیبا جلوه کردن است در واقع در این راه یک گام به عقب برداشته است.

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
میرزا
میرزا
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
سلام خانم زینبی؛ واقعا خسته نباشید! با تک تک واژگانتون موافقم و حق مطلب رو به درستی ادا کردید. با این رویه باز هم جای شکرش باقیه، سپاس.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
کم پیدا هستید جناب میرزا؟ ممنون از نظرتون و موافقت تون با بنده. لطفا باز هم تشریف بیارید سایت و نظر بدید و مطلب بنویسید.
میرزا
میرزا
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
محبت شماست سیده بانو :) توفیق انشالا!
i_banu69
i_banu69
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
(سیده بانو.)...چه عبارت قشنگی مطلبتونم عالی بود موفق باشید
سمیرام
سمیرام
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
من فکر میکنم چون این طرح هارو یک مارک معتبر طراحی کرده شما اومدید و در مقابلش جبهه گرفتید وگرنه طرح هایی که شرکتهای ایرانی واسه چادر و مانتو میدن و به اصطلاح نمایشگاه حجاب راه میندازن خیلی بدتر از ایناست.چند نمونه از همین چادرها هم تو مناطق مشهد خودم دیدم که اتفاقا مردم هم استقبال میکردن.من کاری به این نوع حجابها ندارم ولی اینکه زیادی بخوایم رو اسم این مارک معروف مانور بدیم و بخوابم بگیم پشت این طراحی ها هم شاید یک نقشه ای باشه خنده داره چون ایرانی ها خودشون متاسفانه واسه ترویج حجاب راه غلط و رفتن دست و بال بقیه رو هم باز گذاشتن دیگه من به کشورهای عربی کار نداشتم محدوده خودمون منظورم بود.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
اتفاقا من اصلا نگفتم توطئه است بلکه گفتم که دنبال سود خودشون هستن. مدلهای زیبا طراحی کردن تا سود بدست بیارن. اگر متن رو کامل خونده باشید اشاره به نمایشگاه ها ی با نام عفاف و حجاب هم شده که شاید خیلی تفاوتی با این مدل ها نداشته باشن ! من با این مخالفم که از حجاب به دنبال زیبایی باشیم چه ایرانی چه خارجی.
jj_jafariyan
jj_jafariyan
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
همینطوره
حلما
حلما
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
اون دسته ای که متوجه اصل حجاب و اینکه کلا هدف از حجاب داشتن چیه باشن این دسیسه هام هیچ تاثیری روشون نداره اما بقیه ک متوجه نیستن رو یه عده شونو ک میشه با آگاهی دادن متوجه کرد...متاسفانه مخالفین اسلام و دشمنانش اینبار در لباس خیر قصد جذب نیرو دارن!!! ممنون از متن ب جا:)
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
ممنون از خوندنت حلما جان. اگر افراد با فلسفه حجاب کامل آشنا باشند احتمالا دنبال زیبایی در حجابشون نیستند..
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
من هرچی توی عکس ها دقت می کنم نکته منفی ای در پوشش این خانم ها نمی بینم! و حتی شرف داره به انواع مانتوهایی که توی بعضی مانتوفروشی های مشهد می بینیم. همچنین من تفاوتی در این طراحی ها با مانتوهای نمایشگاه مد و لباس ایرانی که 3ساله در تالار وحدت برگزار میشه نمی بینم!
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/12/24/IMG17005086.jpg
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
البته اینا قرار نیست جایگزین چادر باشن. مطمئنا حجاب اصلی چادر هست ولی برای غیر چادری ها خیلی پوشش خوبیه
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
موافق حرفای جناب استانه هستم
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
آقای آستانه در متن هم اشاره شده که ما با آن دسته از افرادی که دنبال با حجاب بودن نیستن کاری نداریم. بحث اینکه این نوع پوشش برای افراد با حجاب طراحی شده. یعنی کسانی که معتقدند باید حجاب کامل باشند ولی از طرفی می خواهند با حجاب زیبا باشند.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
ضمنا من به برگزاری همون نمایشگاه هایی که با نام حجاب وعفاف برگزار میشه هم معترضم. در متن هم اشاره کوتاهی بهش شده.
مجتبی خطیب آستانه
مجتبی خطیب آستانه
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
نه آخه این طبیعتا برای خانم های چادری نیست چون که هیچ خانم چادری ای تن به پوشیدن مانتو(هرچقدر هم پوشیده) نمی ده. این برای خانم های مانتویی و بالاخص بانوان عرب زبان تهیه شده.چرا که خیلی شبیه پوشش های اونهاست(در بانوان عرب زبانی که میان مشهد کاملا مشهوده). بازم متشکر از قلم زیبا و دل نگرانی تون:)
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
بله طرح ها شبیه لباس های افراد عرب زبان هست و احتمالا بیشتر برای اونها طراحی شده. این موضوع بهانه ای شد که در مورد نمایشگاه های عفاف و حجاب داخلی و چادرهای مروارید دوزی و ... اشاره ای کنم که سعی می کنند حجاب رو زیبا کنن تا مردم به سمت حجاب میل پیدا کنن. ممنون از تامل شما جناب آستانه بابت خوندن متن و پاسخ گویی.
هاچ
هاچ
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
اگه در حجاب نباید دنبال زیبایی بود پس چرا حجاب زینت زنه؟
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
والا از مانتوهای طرح جلو باز که جلوشون دکمه ای نداره که بعضی خانومها میپوشن و....!خیلی بهتر و با حجابترن!
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
خب اون مدل مانتوهایی که جلو بازن مشتری خودشون رو دارن. او ن افراد اگر بخوان محجبه باشن که اون نوع مانتو رو به عنوان پوشش انتخاب نمی کنن. دقت کنید که این نوع مدل ها برای افراد با حجاب کامل طراحی شده نه افرادی که حجابشون مورد داره.
MahYa_amjad
MahYa_amjad
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
من که چادری نیسدم ولی خو چرا فکرر میکنین باحجابا به مد نیاز ندارن خو ؟
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
بحث من اصلا چادر یا مانتو نیست. بحث من حجابه که میتونه با مانتو هم تامین بشه . ولی فلسفه حجاب پوشیدن لباسیه که جلب توجه نکنه. نه که این قدر خودش زیبا باشه که هر کی می بینه دلش بخواد دقت بیشتری داشته باشه.
alireza_kh
alireza_kh
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
به نظر بنده در انتخاب مدلینگ دقت زیادی نداشتند ، متاسفانه :)))
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
متوجه منظورتون نشدم منظورتون طرح مانتوهاست یا افرادی که پوشیدن؟
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٤/١١/٠٥
١
٠
منظورشون خانم های مدلی هستن که لباس های طراحی شده رو توی تصاویر پوشیدن :))
لاله نیلی
لاله نیلی
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
سلام. احسنت
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
سلام . با تشکر :))
سونیا
سونیا
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
همه ش بستگی به رفتار شخص داره. حجاب در نوع حقیقی (و نه واقعی) یعنی عشق
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
میشه تفاوت حجاب حقیقی با واقعی رو بفرمایید؟:))
f_babaei
f_babaei
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
الان مشهد چون شهر مذهبیه تازه توش چادری پیدا میشه.شما یک نګاه به شهرهای دیګه بندازین.اصن حجاب معنایی نداره.پس چه اشکالی داره حداقل مانتو بلند بپوشن:\ به خدا ما راضییم.همینا رو بپوشن.میان نیم متر پارچه میپوشن موها همه رنګ کرده از بالا وپایین ول.به خدا من راضییم این مدلل مانتو ها بیان تو بازار.بنظرم به به چه چه کنین یکم کشیده بشن به این نوع پوشش.بدیش چیه؟حداقل خیلی بهتر از مانتو های کوتاهه که شبیه بلیزه:\
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
فاطمه جان افرادی هستند که زیاد براشون محجبه بودن مهم نیست. خب اون افراد مخاطب این متن نیستند. ولی افرادی هستن که محجبه هستند و دلشون می خواد حجاب کامل داشته باشن روی صحبت با اوناست که اگر می خوان محجبه باشن از حجاب دنبال این نباشن که خوشگلشون کنه. اگر که اون افراد با حجاب نامناسب با اومدن این نوع مدلها به طرف این نوع پوشش کشیده بشن که من مخالفتی ندارم. ولی متاسفانه این نوع پوشش برای افرادی طراحی شده که حجاب کامل دارن. حالا این مدل ها زیبایی رو هم بهش اضافه کردن.
f_babaei
f_babaei
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
نه دیګه اینو موافقم.چادریا تو راه خودشون باشن.میخوان برن مجلس عروسی از این مانتو ها بپوشن عیبی نداره :))
f_babaei
f_babaei
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
خانمای چادری یک زمانایی مجبورن بدون چادر بیان بیرون مث من که موقع عکاسی یک عالمه وسیله همراه خودم دارم.پس بنظرم خوبه همچین مانتو هایی.آقا کلن بدی نداره الکی سیاسی نکنین قضیه ها رو :)
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
اصلا بحث سیاسی نیست. از این نوع مدل ها خود ایرانی ها هم طراحی میکنن. خانم هایی هم که مجبورن گاهی بدون چادر باشن به نظرم مدل های ساده تری هستن که بتونن بپوشن:) اینا دیگه زیادی مجلسی ان و بیشتر دست و پاگیرن :))
f_babaei
f_babaei
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
همون ساده وخوشګل فرقی نداره فقط بلند باشهههههههه.من مانتو بلند تو بازار پیدا نمیکنم اصن
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
اینجا رو من باهات موافقم .. مانتوی بلند و مناسب خیلی کمه .. منم به سختی میتونم مانتوی مناسب پیدا کنم.. گاهی حتی از خیر مانتو خریدن می گذرم..
سمیرام
سمیرام
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
اتفاقا چون میخواستم نظر درستی بزارم متن رو کامل خوندم.برداشت من از مطلب شما همین بود که گفتم.' خیلی ها هم بح بح و چه چه راه انداخته اند وباافتخار عکسها را از این گروه به آن گروه می فرستند که یک مارک معروف برای زنان مسلمان لباس طراحی کرده است'... بلاخره هر شرکتی هدفش کسب سودو منفعت هست پس این قضیه یک چیزه طبیعیه مگر اینکه شما منظور دیگه ای از مطلبتون داشته باشین.در ضمن خانوم زینبی من کاملا دوستانه اومدم و نظر شخصی خودمو گفتم دلیل تندی شمارو نمیفهمم.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
شما لطف کردید که کامل خوندید مطلب رو سمیرا خانوم ولی از اینکه نظرتون فقط مربوط به یک قسمت از متن بود احساس کردم که شاید متن رو کامل نخونده باشین.راستی از کجای پاسخم برداشت کردید که من با شما تند هستم. من اعتراضی به اون شرکت اروپایی ندارم. اگر هم چنین جمله ای نوشتم برای افرادیه که کلی ذوق می کنن که دیگه چادر و مانتو رو هم با مارک معروف بپوشن! و به به به چه چه کردن به خاطر این موضوع معترضم. ممنونم بابت نظرتون والبته بابت پیگیری پاسخ :)
محمد-۱۵۱:)
محمد-۱۵۱:)
٩٤/١١/٠٤
٠
٠
وقتی برندهای داخلی(اگه داشته باشیم)رو این موضوع کار نکنن٬قطعأ از بیرون از جهان اسلام ورود میکنن به این عرصه.امیدوارم روزی برسه ک خودمون برند معتبر تو این حوزه داشته باشیم.البته در این ک حجاب برتر و کامل چادره٬ولی قطعأ پوشش های مناسب تری از این پوشش ها ک درحال حاضر مورد توجه قرار گرفته٬میتونن تولید کنن!موفق باشید!
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
چیزی که باعث تاسفه که ما پوشش مناسب و کامل تو کشور خودمون نداریم. مثلا یک خانم میره بازار مانتو بخره یا جلوشون بازه یا تنگ هستن یا کوتاه و .. خلاصه پیدا کردن مانتوی مناسب هیهات هست.. حالا من دعا می کنم کاش تولید کنندگان کشورمون بفهمن دارن برای یک خانم مسلمان لباس طراحی می کنن نه ....
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٤/١١/٠٥
٢
٠
به نظرم این پوشش اگر جایگذین پوشش های وقیح بعضی از خانم های بی حجاب بشه خیلی هم خوبه ، مثل لباس محلی های کشورمون که رنگارنگ و متنوع هستند حجاب هم توشون تا حدودی رعایت شده اما خب " برای یک دختری چادری که حجاب کامل رو در نظر گرفته ، مناسب و سنگین نیست " " ممنون نعیمه بانو "
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
١
٠
ممنون از نظر شما الهام جان. من هم اگر یک ادم بی حجاب بیاد این نوع پوشش رو انتخاب کنه باز ترجیح میدم اینا رو بپوشه تا اون لباسای زننده رو. پوشیدن رنگ ها هم به نظرم بستگی به عرف داره که توجه رو جلب کنه یا نه.
saiideh70
saiideh70
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
من به شخصه حجاب زیبارو دوس دارم اینم یه نوعشه دیگه ... اگه بخایم تفکیک کنیم که من چادری به غیر چادر ساده نباید حتی چادر دیکه ای رو بپوشم
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
هر کسی نظری داره که برای خودش محترمه سعیده جان . هدف از متن قانع کردن تمام دوستان نیست :)
صـ آ ل ح
صـ آ ل ح
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
در کل موافقم مطلب و دغدغه ی شما هستم و شما کاملا روی صحبتتون با کسانی بود که حجاب کامل رو بسیار ارزشمند میدونن و دنبالشن.اما دو نکته به نظرم اومد. اول اینکه اون جماعتی که اهل چادر نیستن یه اقلیتی دارن که آراستگی رو متاسفانه با برهنگي اشتباه گرفتن و خصوصا تو تابستون با چنان ظاهر زننده ای میان بیرون که واقعا جای تاسف داره و شخصا آرزو دارم همین لباسای مارک رو بپوشن و جامعه هم واسشون به به و چه چه کنه. دوم: از کلیت مطلب این برداشت ميشد که حجاب کامل از زیبایی کاملا جداست و دلیل اکثر کامنتا هم همينه. حجاب کامل هم بسیار زیباست. اگر افرادی که زننده لباس میپوشن به واسطه مارک بودن این مدلها این سبک پوشش رو انتخاب کنن فکر کنم جای دی&جی تو بهشت باشه خدا هم خیرش بده! :دی مطمئنا هر کمپانی به فکر سودش هست و اونا هم هوشمندانه بازار بکر کشورهای مسلمان رو هدف گرفتن که احتمالا موفق هم خواهند بود. شرمنده طولانی شد:) موفق باشید :
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
ممنونم که نشستین پای دغدغه من و خوندینش. و باز هم متشکرم که وقت گذاشتید و نظر کاملی رو مرقوم فرمودید:) در باره مورد اول من هم اگر که افراد با حجاب نامناسب این نوع پوشش رو انتخاب کنن دی اند جی رو دعا خواهم کرد :) ولی فکر نمیکنم این اتفاق بیفته. در مورد دومی هم باید عرض کنم اینکه حجاب کامل هم زیبایی خاص خودش رو داره و در این مورد فکر میکنم که اگر با رعایت اصولش باشه به دختر متانت و ابهت خاص خودش رو میده . ولی بیشتر بحث اینه که از حجاب نباید دنبال خوشگل شدن باشیم. یعنی بخوایم با حجاب خوشگل بشیم. با نکته آخرتون هم موافقم اگر این جور باشه دعای خیر خیلی هم پشتشونه :) .
jj_jafariyan
jj_jafariyan
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
واقعا نجابت گوهریه واسه خودش
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
البته به نظر من خانم ها جدای از بی حجاب و باحجاب می تونن نجیب باشن :) ولی با اصل این نکته که نجابت واقعا گوهریه واسه خودش خصوصا یک زن موافقم صد در صد :)
s_mostafa_b
s_mostafa_b
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
این مدل ها به نظرم بیشتر مورد توجه افرادی قرار میگیره که چادری نیستن یا کسایی که هم دوست دارن چادری باشن هم دوست ندارن!!!! خوب نوشتید خانم زینبی، مرسی :)
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
ممنونم از حضورتون در مطلب. آره واقعا شاید به درد کسایی بخوره که هنوز مسیر رو برای خودشون مشخص نکردن :)
فرانک باباپور
فرانک باباپور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
من عاشق عینک عکس آخر شدم!!!!!!!! :|
Vania
Vania
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
جلب توجه آیا؟!نچ نچ نچ
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
آقای آستانه چند کامنت بالا تر هستن. بگو به دی اند جی سفارش بدن برات بفرستن :) میگم فرانک خداییش روت میشه این عینک رو بزنی ؟
فرانک باباپور
فرانک باباپور
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
لطفا به علائم تعجب و :| درج شده دقت فرمایید!!!
Vania
Vania
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
با سلام:دی..اول اینکه چیه این مانتوها؟! خیلی زشته ان! حالا با اغماض ون آخری رو شاید بشه یه جوری قبول کرد ولی در کل طراحشون اصلا سلیقه نداشته!البته میشه این رو هم در نظر گرفت که اون ها هم فقط به ظاهری ترین جنبه حجاب که همون پوشوندن سر و تن باشه توجه کردن ..تهشم دلشون یه کم سوخته واسه ملت مسلمان گفتن بذار حالا که داریم تولید می کنیم یه چیز خوشگل تولید کنیم.:دی///// اینکه اصل حجاب و هدف اون جلوگیری از جلب توجه نامحرم و این هاست درست و مسلما با این نوع پوشش های توی عکس ها یا انواع مختلف مثلا چادرهایی که تو بازار داره زیاد و زیادتر میشه این هدف تامین نمیشه بلکه نتیجه عکس میده.اما با اجازه در یک مورد میخوام مخالف باشم اونم اینکه توی متن طوری صحبت شده انگار نمیشه توامان حجاب داشت و در کنارش زیبایی رو هم داشت. انگار حجاب با زیبایی در تضاده.البته منکر روح حجاب و عفت و حیا نیستم.ولی بنظر من میشه حجاب داشت و در کنارش زیبایی رو هم داشت.هر زیبایی ای الزاما جلب توجه کننده نیست. حجاب زیبا داشتن تضادی با عفت و حیا نداره. مثلا خودم روسری های رنگارنگ دارم و تو موقعیت های مختلف میپوشم.و بنظرمم هم موردی نداره.یه نفر با یه روسری ساده مشکی ممکنه جلب توجه کنه و یکی هم با رنگی رنگی پوشیدن نه. من سعی میکنم زیبا بپوشم و در عین حال حجابم رو هم داشته باشم.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
نکته هایی که گفتی همش رو موافقم :) ولی نکته ای که گفتی هم می تونم این جور بگم منظور بیشتر کسانی هستند که می خوان با حجاب باشند ولی خوشگل باشند. به نظر من حجاب با زیبایی در تضاد نیست. خیلی فرق داره که ادم با حجاب بخواد محجبه باشه یا بخواد یک خوشگل محجبه باشه . روسری پوشیدن تو رو هم دیدم . من هیچ وقت ندیدم تو اون قدر رنگ های زننده بپوشی که جلب توجه کنی و چادرت به اندازه کافی پوشاننده نوع روسریت هست :)
Vania
Vania
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
البته یه چیزی هم که یادم رفت..اینجانب به شخصه جایی که حس کنم نوع پوششم باعث جلب توجه ممکنه بشه خب اونو نمی پوشم. از روسری های رنگی رنگی در بعضی مکانها دل می کنیم خخخ
حلما
حلما
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
آخ آخ روسری صورتی جیغ مثلا... ولی بازم بعضیا با چادر هم میپوشن!!! آخه قربونت حداقل اون چادر رو بردار...:)))
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
بلیا گاهی مجبور می شیم دل بکنیم دیگر :))
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
من حلما جان با اون قسمت که می گی چادر رو بردار موافق نیستم :) اگر کسی نمی تونه حجاب رو به صورت کاملش اجرا کنه نمی شه از حجاب حداقلی هم منعش کرد. مثلا چادر پوشیدنش خوبه حتی اگر روسریش زننده باشه :) اون رفتار بد رو باید منع کرد نه رفتار خوب رو :))) با تشکر از حلما بانو از حضورشون در مطلب:)
حلما
حلما
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
در صورتی که ب حرف کنه نعیمه جانم.خب در نگاه اول وقتی میبینیم که با ظاهر نامناسب یا یه روسری رنگ جلف چادر سرشه خب ارزش و شان چادر رو میاره پایین در واقع...چون اگر چادر سرش نباشه این ضربه رو نمیزنه...البته حرف شمام درسته ک باید از عمل بدش منعش کرد ن خوبش خب بازم میگم این آگاهی دادن در صورتی ک ب عمل اون شخص منجر نشه بازم بهتره همون چادر رو هم سرش نکنه... خواهش میکنم نعیمه جان:)))
Miss_shqyq
Miss_shqyq
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
به نظر من از اونجایی که همه ی آدم ها در یک سطح از درک نیستن و نمیشه از همه انتظار داشت به سطحی از درک رسیده باشن که یهو به حجاب زهرایی برسن این مدل پوشش ها که به قول شما فقط ظاهرا مرزهارو رعایت کرده خیلی هم لازم و خوبه.اگر کسی ببینه که بدون بیرون گذاشتن موهاش و تنش هم میتونه شیک و به اصطلاح مد روز باشه با اینجور لباس ها به سمت پوشیده بودن میاد و همین میتونه براش قدم اول باشه تا اینکه به این نتیجه برسه که حتی همین قدر نشون دادن زیبایی هم زیاده و تصمیم بگیره بیشتر و بیشتر به سمت نفس حجاب حرکت کنه و در نهایت با پذیرش و باور قلبی حجاب بدون رنگ و مدل رو انتخاب کنه. ضمن اینکه لازم میدونم بگم همه توو شهرهای مذهبی مثل مشهد زندگی نمیکنن و همه مادرچادری و خانواده ی مذهبی ندارن که از بچگی با این طرز تفکر قوی و مثبت نسبت به حجاب بار بیان.اکثرا دخترها از دسته ای هستن که فرض کنید به سن بیست رسیدن هم به شدت تمایل دارن زیبا باشن هم انقدر دلشون پاکه که دوست دارن توو مسیری باشن که خدا دوست داره ،به این آدم ها باید زمان داد تا پله پله با دستاویز قرار دادن همین دست پوشش ها به سمت حجاب واقعی و کامل بیان.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
با کامنتتون موافقم . اگر از اون طرف هر کسی با این نوع پوشش به سمت حجاب گرایش پیدا کنه میشه بگی یک گام مثبته. ولی امیدوارم محجبه های ما فکر نکنن می تونن با این نوع پوشش باز هم حجاب کامل داشته باشن :)) اگر مذهبی ها بخوان این نوع پوشش ها را به عنوان حجاب انتخاب کنن همین جور که تو متن گفتم یک گام به عقب برداشتن ..
حلما
حلما
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
من نمیدونم چرا یه عده اومدن جبهه گرفتن نمیدونم ک این مدل ها خیییلی بهتر و پوشیده تر از مدل های ناجور و نامناسبه چ اشکالی داره؟و چیزهای دیگه...! ولی اصل مطلب چیزه دیگس مطلب دیگه ای رو میخاد بیان کنه اینکه کسی وااقعا پای بند ب حجاب باشه دیگه تو نخ مد و جلب توجه نیس...اونایی ک این تفکر رو ندارند ما باهاشون کاری نداریم اتفاقا بله این مدل مانتوهای بلند خیلی ب مراتب بهتر از کوتاه چسبونا و حتی بهتر از مدلاییه ک جلوبازن! اما حق مطلب و روی حرف با اونایی هست ک حجاب رو با جلب توجه آمیخته نکنند یعنی چی چادر سرت باشه ولی چادره پر باشه از مروارید دوزی و دورش سنگ دوزی نمیدونم سرتاپاش نوار طلایی! ک اونم گفتیم کسی که واقعا متوجه باشه این نوع مدلا هام رو انتخاب نمیکنه مطمئنا .نکته دیگه اینکه زیبایی با آراستگی فرق میکنه چون آراسنگی میتونه زیبایی هم باشه ولی هرنوع زیبایی ممکنه آراستگی رو در بر نداشته باشه...
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
چه کامنت خوب و به جایی حلما جان. ممنون از اینکه دقیق خوندی و دقیق نظر دادی...مطلب همینی رو که گفتی مد نظرش بود ممنون که خوب بیان کردی..
حلما
حلما
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
خواهش نعیمه ساداتم:) از اینکه توجه داری ی حفظ و ارزش حجاب یک بانو خیلی خوشحالم:) اجرت با خود مادرتون حضرت زهرا(س)...
zahra
zahra
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
چقدر جالب تو تمام عکس ها مثلا خانوما با حجاب اند پا رو هم باید پوشند و پوشوندنش به قدر مو اهمیت داره ب نظرم اول اونا مسلمونا رو به سمت زیبایی ظاهری+حجاب می کشونند بعد لذت تحسین ظاهرشون رو که خانومای محجبه چشیدند ,و شایدلذت زیبایی دیگه مثل خوش خلقی رو با این عوض نکنند اما شایدم برابر بدونند و سپس به سمت بد حجابی بروند
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
اگر خانم های محجبه به سمت این نوع پوشش برند میشه گفت که یک قدم در مسیر حجاب برگشتند عقب...نگاه تحسین برانگیز افراد واقعا می تونه فرد رو تشویق کنه که به سمت وسوی این نوع حجاب گرایش پیدا کنه و هدف حجاب اون وسط گم بشه...
z_amini
z_amini
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
اقا یکی منو توجیه کنه...گیجم کردین.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
از چه لحاظ گیج شدین ؟
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
به نظر من باید جامعه بزرگتری از زنان مسلمان ایران در نظر بگیریم یعنی زنان مسلمان دنیا! خب خارج از کشور چادر تعریف شده نیست و حتی کسی که حجاب براش مهمه مجبوره مانتو پوشیده ای بپوشه اینو بر اساس صحبت با یکی از دوستان چادری که داره اونجا درس میخونه میگم، فکر میکنم خیلی نگاه تند و تیز و حتی مهجوریه، بودن رنگ در حجاب چه اشکالی داره؟به نظر من چند تا ازین طرح ها خیلی خوب بود.پوشیده بود هم مناسب و آراسته بعد هم اصلا با این مسئله موافق نیستم که حجاب نباید زیبا باشه اتفاقا با توجه به جامعه امروز یک خانم با حجاب که حجاب دغدغه اش هست باید به فکر اینم باشه که یک نوجوان از حجاب زده نکنه! و آراستا باشه، البته منظورم از آراستگی این نیست که طرف یکجوری روسریشو ببنده که گردنش دیده بشه بعد بگه میخاستم آراسته باشم!مطلب حس میکنم یکم توهم توطئه داشت و نگاهش خیلی مهجور بود.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
من زیاد باهات موافق نیستم مریم جان. توهم توطئه ای در کار نیست. اونها لباس طراحی کردن برای سودشون . حالا شما می تونی انتخاب کنی . اونها لباس طراحی کردن حق انتخابت رو که نگرفتن. به نظر من پوشش برای هر منطقه ای فرق می کنه بنابراین خیلی نمی شه به این حرف تکیه کرد که جامعه زنان مسلمان دنیا رو در نظر بگیریم. تو طراحی این لباس ها عبارت زنان خاورمیانه قید شده. یعنی برای عرب زبان ها و ما. من با مرتب بودن و معقول بودن یک پوشش اصلا مشکل ندارم بلکه فقط منظورم به حجاب هایی که توجه جلب کنند.ضمن اینکه من هم اگر برم خارج کشور فکر نکنم تصمیم بگیرم تو اون جو خاص چادر رو امتحان کنم.
f_behzadfar
f_behzadfar
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
چه مدای ضایعی:/ خدایی یه جورین خخخ |اما جدای ازاینا تا حدودی حرفای شما قبول اما من با یک قسمت این مطلب مشکل داشتم ودارم و خواهم داشت یعنی با اطرافیانمم همیشه سراین موضوع بحث داریم! میشه بگین چرا حجاب نباید زیبا باشه؟؟؟ اینکه حجاب برای پوشش و عدم جلب توجه قبول! اما توی جامعه ی ما با طرز فکر الان ما پوشش یک خانوم محجه به نظرم خیلی خیلی مهمه ویک وظیفه اس توی جامعه ای که به دخترای نوجوون اینجوری القا میکنن که چادر و حجاب مال حاج خانوماس هرکی سنش رفت بالا باید چادر بپوشه چادر دست و پاگیره با چادر نمیتونی زیبا باشی نمیتونی خوشگل باشی فلان روسری یا فلان مانتو رو نمیتونی بپوشی به نظرم زیبا بودن یک خانوم محجه توی نفی اینجور افکار خیلی مهمه! اینکه شما روسری ی رنگی بپوشی ایرادش کجاست؟یا اینکه به جای گره زدن روسری اونو با گیره ببندی کجاش جلب توجه؟ اگه توانایی جمع کردن چادر رو داری زیر چادرت یک مانتو رنگ روشن بپوشی؟ من خودم از چادرای طرح دار خوشم نمیاد چه برسه به منجوق و مخمل و این حرفا ولی به نظرم حجاب باید زیبا باشه:))
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
ببین فاطمه جان این مطلب سطح بالاتری از حجاب رو در نظر گرفته. یعنی حجابی که سادگی داره و پوشیده است. ممکنه کسی آمادگی پذیرش این نوع حجاب رو نداشته باشه و به خصوص در سال های نوجوانی که خیلی دیده شدن برای نوجوون ها مهمه بخواد هم زیبا باشه هم حجاب داشته باشه به نظرم خیلی نمی شه به این فرد این رو دیکته کرد که از حجاب دنبال زیبایی نباش چون اون چیزی نیست که بهش رسیده و ممکنه این سخت گیری در نهایت به نفعش نباشه. به نظرم اینکه حجاب باید آراسته باشه با اینکه باید زیبا باشه کمی با هم فرق دارن و من هم موافقم که یک خانم محجبه در عین داشتن یک پوشش موقر و مناسب آراستگی ظاهری داشته باشه به این معنی که شلخته و ژولیده نباشه و یک تناسبی در پوشش وجود داشته باشه.
sajjad_mohammadi
sajjad_mohammadi
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
چه قد قشنگ بودش مدل هاش... کاش خانوما توی ایرانی اینطوری حجاب داشتن... هم از چادر بهتره هم از این لباسای خیلی باز :)))))
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
ضمن تشکر بابت حضورتون من با این حرفتون که این نوع پوشش از چادر بهترن موافق نیستم :) بستگی داره که به چادر از دید زیبایی نگاه بشه یا از دید پوشیدگی. البته که این ها زیباترن ولی چادر پوشیده تره :))) اشتباها پایین درج شده بود پاسخ به نظرتون .
حلما
حلما
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
چرا از چادر بهتره؟چون زیباترن؟یا نه دلیل دیگه دارید؟
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
من با این حرفتون که این نوع پوشش از چادر بهترن موافق نیستم :) بستگی داره که به چادر از دید زیبایی نگاه بشه یا از دید پوشیدگی. البته که این ها زیباترن ولی چادر پوشیده تره :)))
محدثه عارفی
محدثه عارفی
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
به احتمال زیاد برای عرب زبان هاست. توی ایران زیادی غیر معموله. شاید حتی خنده دار باشه. مخصوصا پاشنه های کفشش اونم برای بیرون. :)))
هاچ
هاچ
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
آره یه حسی به منم میگه قطعا واسه عرباست. چون از اینا تو ایران بپوشی قبل از اینکه مردم بدونن این طراحی مارک و این چیزاست کلی مسخرت کردن! :))
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
منم موافقم که این بیشتر برای زنان حاشیه خلیج فارس و عرب طراحی شده. به این بهانه فقط خواستم بگم این جور نمایشگاه ها تو ایرانم برگزاز میشه که می خوان حجاب رو زیبا کنن تا مردم استفاده کنن :) در صورتی که به نظر من اشتباهه.
مریم سادات
مریم سادات
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
راستش من باهات موافق نیستم خیلی نعیمه جان:) کاری به این مدل ها ندارم ولی کلن به نطرم اتفاقا خانم های محجبه باید اراستگی بیشتر والبته مجازی داشته باشند تا غیر محجبه ها بیشتر جذبشون بشن نه که همش لباسای تیره بپوشن :)خوب وقتی یک دختر خیلی شیک میتونه روسریشو لبنانی ببنده مانتوشم ست باشه باهاش بعد چادرهم سرش باشه به نظرم خیلی بهتره وجلوه ی قشنگ تری داره البته تو جامعه ی امروز یکی این دوم این که مثل این میمونه که ما بگیم روبند وپوشیه نطنید چون جلب توجه میکنه؟:))خوب دقیقن چه جیزی میخواد حلب توجه کنه؟:)پوشش؟سیاهی؟:)
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٥
٠
٠
شما از کجای این متن برداشت کردی مریم جان که منطور من اینه که پوشش سیاه رو انتخاب کنن. اینکه خانم های محجبه باید اراسته باشن رو قبول دارم ولی نه به هر قیمتی :) نه به این قیمت که اصل حجابشون از هدفش فاصله بگیره .اتفاقا این حجابی که الان توصیف کردی حجاب خود من هست و فکر نمی کنم اشکالی داشته باشه. رنگ های زننده مثل رنگ های شبرنگ رو میشه مثال زد :) خودت می دونی چه رنگهایی رو منظورم هست. بعدشم این که چه چیزی توجه جلب می کنه با توجه به عرف اون جامعه تعیین میشه.
translator
translator
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
اقا اصا دعوا نکنین اینارو بخرین برا مهمونیاتون خخخخ. ممنون نعیمه ی عزیز :) فکر کنم منظورت این بود که حجاب با زرق و برق نباید باشه و باید در عین اراستگی جلب توجه نکنه و تقریبا ساده باشه برا حضور در جامعه که اینو من کاملا قبول دارم و کسانی هم هستن که تمکن مالی دارن و باحجابم هستن و کسانی که صرفا زیر چادر از این مانتوها استفاده میکنن به نظرم بهتره که استفاده نکنن چون جنس خیلی گرون و یا برند خریدن ناخوداگاه در انسان غرور و خود برتر بینی ایجاد میکنه و انسان رو به سمت تجمل گرایی و خودنمایی و اسراف هدایت میکنه که این خودش در اسلام بسیار ناپسنده. در ضمن غریبه هیچوقت دلش برای ما نسوخته و نخواهد سوخت پس اگر بخوایم خیلی خوش بینانه هم نگاه کنیم اونا به فکر سود کلانش هستن مخصوصا در کشورای عربی
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
چشوم..خداییش اینا دیگه خیلی بلندن از زیر چادرت می زنن بیرون برای همون مهمونی هم به درد نمی خورن خخخ با این قسمت حرفت هم موافقم که می گی باعث تجمل و تفاخر میشه. و البته این نکته که اگر سود نداشته باشه براشون عمرا برای ما کاری بکنن :)
translator
translator
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
تازه مدلینگ برای حجابم میخواد باشه باید در حد شان و وقار حجاب باشه نه به این صورت که هیچیش به اسلام و حجاب نمیخوره هم طرز ژست گرفتنش هم پوشش پا و لاک مبارکش.
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
خخخخ دیگه از اروپایی جماعت چه توقعی داری خواهر جان...اونا ظاهر حجاب رو می بینن ..
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
حجاب قشنگ باشه که بهتره،..قابل تحمل تر/و با ارزش تر است این حرفها که حجاب باید یک چادر سیاه باشه را بریزین دور اینها صرفا شعاره یک عده مرد خودخواه که نمیخواهن زن زیبا باشه..حالا شما میخوای مخالفت کن ولی قبلش فکر کن چادر یک سری معایب داره با عرض پوزش از گرم شدن بدن در فصل گرما(البته بیشتر فصلهای سرزمین ما هم گرمه) و عدم بهداشت روزانه اکثر هموطنان که با انتخاب این پوشش باید رعایت شه و گیر کردن به در اتوبوس و..البته چنین خطرات جانی نادر بوده اما بلاخره دیده شده چقدر خوشم اومد از ان قسمت دموکراسی که سر دختر 7 ساله چادر کرد دختره افتاد زمین لبش خونی شد ان دنیا پدر را بردن زیر سوال که چرا این کارو کردی! کاری که خانواده هایی ان را عادی و مقدس میدانن حتی اگر1% فرد از چادر خود ناراضی باشه در قیامت هم او و هم سفارش کننده و هم مجبور کننده یحتمل مجازات شوند
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
من اصلا در این مطلب بحثم داشتن یا نداشتن حجاب نیست. توی مطلب هم اشاره شد ه که کاری به کسایی که نمی خوان حجاب داشته باشن نداریم. ضمن اینکه بحث محجبه بودن مطرح شده نه چادری شدن..کسی که حجاب چادر رو انتخاب کرده معایبش رو هم پذیرفته . و لابد محاسنی داشته براش که اون محاسن بیشتر از معایب بوده... دخترهای 7 ساله زیادی هم هستند که بدون چادر می خورن زمین و براشون مشکلی پیش میاد..من فکر می کنم که پس با این وجود اون دخترهایی که تو خانواده غیر مذهبی بار میان و به این واسطه براشون مشکلاتی بوجود میاد هم حسابی مورد عتاب و خطاب روز قیامت قرار خواهند گرفت..من دخترهای زیادی رو میشناسم که مادرشون محجبه هستن ولی دخترشون نه..به نظرم اگر کسی نخواد محجبه باشه خیلی نمیشه با زور محجبه اش کرد خصوصا نوجوان های این دوره رو...
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
با اصل حجاب موافقم ولی اینکه حجاب را صرفا چادر دانست اشتباه است؛این مدل مانتوها رو هم کسی نمیپوشه غیر از همان قوم عرب بهرحال اقایان کنترل چشم داشته باشن تا خانمها متوجه بشن حجاب را رعایت کنند
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/١١/٠٦
٠
٠
من هم تاکیدی ندارم روی این که حجاب فقط چادره. قطعا خانم های زیادی هستن که چادر ندارن و لی حجاب دارن...
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١١/١٠
٠
٠
اما اعتقاد برخی خانواده ها جهت اجباری بودن پوشش حجاب فرزندان کار مهمل و زیان باری است
ترک زاده
ترک زاده
٩٤/١١/٠٧
٠
٠
مطلبتون مفید بود ممنون
اکرم انتصاری
اکرم انتصاری
٩٤/١١/١٩
٠
٠
البته ی دلیل بیشترش خلا یک برند ارائه دهنده ی مد و پوشش حجاب تو کشورهای مسلمان هست ، منظورم از مدلینگ حجاب یک مد خوب و به روزه ، به هرحال به نظر من کسی که چادر رو انتخاب می کنه می دونه که این پوشش سختی های خاص خودش رو داره و از طرفی مصونی خاص خودش. به اون شرکت حق می دم این طراحی رو بکنه چون نه مسلمون هستن نه ادعای مسلمونی داره . این پوشش به نظرم مورد قبول خانمای لبنان یا سوریه قرار بگیره حتی.
پربازدیدتریـــن ها
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
بعضی ها

ساعت های بی صدا

٩٥/٠٩/١١
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦