دست‌های پشت پرده
وقتی پشت هر ماجرایی یک نقشه و توطئه در کار است!

دست‌های پشت پرده

نویسنده : نیلوفر نیک بنیاد

یکی از استادهای‌مان خواسته بود برای تمرین دیالوگ‌نویسی، یک روز صبح تا شب حرف‌هایی را که ناخودآگاه در اطرافمان می‌شنویم، بنویسیم. مثل مکالمه آدم‌ها توی مترو، حرف‌های افراد داخل صف نان، دیالوگ‌های رد و بدل شده بین باجه‌دار بانک و مراجع، مناظره دو رقیب سیاسی در تلویزیون و... شب وقتی خواستم یادداشت‌های کوچکی که برداشته بودم را به دیالوگ‌ تبدیل کنم، به نکته جالبی برخوردم. توی خیلی از مکالماتی که شنیده بودم کلماتی مثل «نقشه، دسیسه، توطئه و برنامه» دیده می‌شد. تا قبل از آن فکر می‌کردم اگر یک روز بخواهم از کلمات روزمره مردم آمار بگیرم، قطعا بعد از «پول»، «غذا» که اولین نیاز انسان است، کاربرد بیشتری دارد، اما آن‌روز دیدم ما پیش از آن‌که به نان فکر کنیم، به توطئه فکر می‌کنیم. واقعا چرا؟!

توهم توطئه به صورت علمی به این معناست که تمام وقایع تاریخی و کنونی یک جامعه (اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ...) را نتیجه نقشه افرادی دسیسه‌گر بدانیم. اما به صورت غیر علمی می‌توانیم توهم توطئه را در زندگی روزانه تک‌تک‌مان معنا کنیم. از روابط فردی گرفته تا خانوادگی، ملی و حتی بین‌المللی. مثلا:

1) دختری در نمازخانه دانشگاه در حالی که بسته هدیه‌ای را به سمت دوستش پرت می‌کرد، گفت: «مطمئنم یه نقشه‌ای تو سرشه. وگرنه اصلا واسه چی باید برای من کادو بگیره؟! اینو بندازش تو سطل آشغال...»

2) پدری خطاب به همسر و فرزندانش: «امروز حاجی زنگ زده بود. می‌گفت می‌خواد بیاد خونه‌مون. یه جور پیچوندمش. معلوم نیست باز چه برنامه‌ای چیده و چه خوابی واسمون دیده!»

3) زیر نویس اخبار: «عده کثیری از پژوهشگران و دانشمندان، اجتماع مردم فلان استان برای گرانی نرخ تاکسی را توطئه‌ای در راستای جدایی‌طلبی و استقلال ساکنین آن استان دانستند.»

4) مجری یکی از برنامه‌های مربوط به تکنولوژی در رابطه با ساخت یک نرم‌افزار جدید تلفن همراه گفت: «این هم یه جور جنگه دیگه. خارجیا با این برنامه‌ها می‌خوان ما رو از ریشه بخشکونن!»

جالب است که ما تمام رفتارهای عالم و آدم، از محبت گرفته تا ارتباطات ساده کاری، از اعتراضات اجتماعی گرفته تا نوآوری‌های فن‌آوری، از سریال‌های عاشقانه گرفته تا برنامه‌های هسته‌ای جهانی، همه و همه را نتیجه توطئه دیگران می‌دانیم. بعد هم وقتی کسی ما را مبتلا به بیماری «توهم توطئه» می‌نامد، سخت جبهه می‌گیریم و همین کارش را هم یک توطئه دیگر برای خراب کردن روحیه‌مان در نظر می‌گیریم.

اگرچه شاید خیلی از مواردی که با آن روبروییم در اصل هم ناشی از یک نقشه و دسیسه باشد، اما خوب است از این به بعد لااقل برای بهتر و آرام‌تر زندگی‌کردن خودمان، وقتی با رفتار، جمله، خبر یا هر چیز مشکوک دیگری مواجه شدیم، همه احتمالات را در نظر بگیریم، دلایل آن رفتار، واکنش معقولی که می‌توانیم داشته باشیم و راه حلش را با خودمان مرور کنیم و اگر نتیجه‌ای نگرفتیم آن‌وقت به دیگران برچسب «توطئه‌گر» بزنیم. 

گاهی لازم است به جای این‌که روزها دنبال دست‌های پشت پرده بگردیم، پرده را کنار بزنیم و خیال خودمان را از خالی بودن پشت آن راحت کنیم. شاید یک روزی برسد که «دوست‌داشتن» در مکالمات روزمره‌مان کلمه پر کاربردتری از «توطئه» بشود.

 

 

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
محمد-۱۵۱ :)
محمد-۱۵۱ :)
٩٤/١٠/٠٣
٤
٥
حرفتون درست٬ولی نمیشه سرمونو تو برف کنیم ک.وقتی طرف اومده تو نرم افزارش دسترسی به دوربین عکس برداری و فیلم برداری و مخطبین و پیام ها و حافظه داخلی و خارجی و...رو واسه خودش فراهم کرده٬مگه میشه که این دسیسه و جاسوسی نباشه؟!!!!البته این فقط یک مشت نمونه از خروار بود!!به شخصه تو این جهان امروز٬به همه چیز به چشم توطئه نگاه میکنم٬مگر این که خلافش ثابت بشه!!البته بازم متن و پیام متن شما درست میتونه باشه٬ولی این نظر من بود.
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٣
٢
١
من به شخصه ترجیح میدم برعکسش رو فکر کنم. اینطوری خودم راحت ترم. بر فرض که از هر ده مورد مشکوک 2تاش هم واقعا توطئه باشه، آیا بهتر نیست که اول به توطئه نبودن ده تاش اعتقاد داشته باشیم؟ یا این بهتره که اول به همش شک کنیم و بعد بفهمیم فقط دوتاش توطئه بوده؟ البته نمیشه کلا یه نسخه پیچید واسه همه مسائل ولی حس میکنم با این وضع واگیردار بودن توهم توطئه فقط همه مون داریم زندگی خودمونو سیاه تر میکنیم...
محمد-۱۵۱ :)
محمد-۱۵۱ :)
٩٤/١٠/٠٣
٣
٥
درحال حاضر که ازهر ده چیزی که بهشون مشکوک میشم٬نه تاش درست از آب در میاد!در ضمن اینطوری بیشتر میشه آرامشم.ریسکش هم کمتره!
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١٠/٠٥
٠
٠
در این صورت از مزایای کار با نرم افزارهای فوق الذکر در کنار معایب بی نصیب خواهید بود،
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١٠/٠٥
٠
٠
در این صورت از مزایای کار با نرم افزارهای فوق الذکر در کنار معایب بی نصیب خواهید بود،
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١٠/٠٥
١
٠
افرادی که از بدی زمانه و معایب روش های تفریحی یا گذران زندگی گله مند هستند و در واقع طبق گفته پژوشگران خود را محدود میکنند تا اسیب نبینند کتاب عدل الهی شهید مطهری را مطالعه بفرمایند در یکی از فصل ها استاد در مورد فواید شرور بیانات زیبایی عنوان نمودند
محمد-۱۵۱ :)
محمد-۱۵۱ :)
٩٤/١٠/٠٥
٠
١
من هیچ وقت خودمو محدود نمیکنم٬فقط حواسم هست چطور تو زمین دشمن بازی کنم.نرم افزار های این شکلی رو هم میشه با رعایت بعضی موازین به خوبی استفاده کرد٬به قول معروف مهندسی معکوس!!
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٥
٠
٠
منم موافقم که هر چیزی مزایا و معایبی داره و باید نسبت به تمام امور دیدی متعادل داشت :)
پیک
پیک
٩٤/١٠/٠٣
١
٦
دو تا پاراگراف آخر خیلی درسته.من رو دقیا یاد حرف هایی میندازه که ابتدا دکتر رائفی پور درباره نمادهای شیطان پرستی میگفت و واقعا ذهن ها رو داشت به خودش مشغول میکرد!چیزی که شاید اگه مردم نمیدونستن یا عده ای , بهتر بود
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٣
٢
٢
راستش منم اطلاعی در مورد چیزی که نوشتین، ندارم. ولی خب حس میکنم هر کاری که باعث آسوده و زیبا شدن زندگی باشه (و گناه و جرم و ضرر رسان نباشه) رو باید انجام داد :)
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١٠/٠٥
٠
٠
چرا اگه مردم نمیدانستند بهتر بود؟!
پیک
پیک
٩٤/١٠/٠٥
٠
١
بله با تشکر از شما که پرسدین :) ببینید دونستن اینکه هرمی که بالاش یک چشم باشه تفاوتی به حال ما نمیکنه.درسته آگاهیمون بیشتر میشه ولی از اون به بعد دقت کنید چشممون داره مدوه دنبال همین نشانه ها که تا دیروز اصلا برامون اهمیتی نداشتند!حتی نظر شخصی من اینه که دونستن این نمادها در سطوح ابتدایی,خوب هم هست ولی توجه بیش از حد همون چیزیه که طرف مقابل میخواد!
H_Daliryan
H_Daliryan
٩٤/١٠/٠٣
٤
٠
با کمال احترام این حرف شما رو قبول ندارم که فرمودید «توی خیلی از مکالماتی که شنیده بودم کلماتی مثل «نقشه، دسیسه، توطئه و برنامه» دیده می‌شد.» واقعا اینطوری به نظر من نیست. اگر هم باشه به خاطر شرایط حاکم. یعنی بی اعتمادی هایی که پیش امده بیشترین تاثیر رو داشته روی سوءضن مردم نسبت به هم. البته اینکه فرمودید کلامات بهتری مثل دوست داشتن استفاده کنیم خیلی خوبه ولی به نظر من در کنار این مردم باید بیشتر به فکر این باشند که اعتمادها از بین نره.
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٣
١
٠
قبول که این وضع در نتیجه بی اعتمادی ها پیش اومده، ولی خوبه که هی دامن بزنیم بهش ؟ یا لااقل این بهتره که هر کی توی زندگی خودش دامنه این بی اعتماد بودن هارو کم کنه؟
H_Daliryan
H_Daliryan
٩٤/١٠/٠٥
٠
٠
بله قطعا باید دنبال بهتر شدن دیدگاه مون در برابر دیگران و اعتماد سازی بیشتر باشیم
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٣
٣
١
پاورقی: با تشکر دوست خوبم «رعنا» که معمولا پیشنهاداتش جرقه سوژه های خوبی رو توی ذهنم روشن میکنه...:)
فاطمه
فاطمه
٩٤/١٠/٠٣
٤
١
خانم نیک بنیاد. با کمال احترام اصلا این پستتون ر و قبول ندارم. از همون ابتدا که گفتین در بیشتر مکالمات روزمره حرفهایی از توطئه زده میشه اصلا درست نیست. چون خلافش ثابت شده. و اینکه واقعا باید تو این دوره زمونه نگاه آدمها رو هم حتی توطئه دونست. بهتون پیشنهاد می کنم یه ماه دیگه بیاین و این مطلبتون رو بخونین و بعد دوباره خودتون راجه به پستتون نظر بدید. از شما انتظار نداشتم که این طوری دید سطحی ای داشته باشید. امیدوارم با حرف هایی که زدم خستگی نوشتن تو تنتون نمونه. ون تفاوت عقیده در بین آدمها یه چیز طبیعیه. ممنون از نوشته های مفیدتون.
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
٢
١
منظورتون از «خلافش ثابت شده» دقیقا چیه؟ یعنی کجا و چه طوری ثابت شده؟ من نتیجه مشاهدات میدانی خودم و چیزی که برای خودم ثابت شده رو نوشتم. هر کی میتونه نتیجه بررسی خودش و چیزی که براش ثابت شده و نظرش هست رو بنویسه:) و این اصلا اسمش «دید سطحی» نیست. چون نظر هر کس برای خودش محترمه و این حق رو نداره که اسم نظر دیگران رو دید سطحی بذاره :) ممنون از نظرتون.
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١٠/٠٥
١
٠
بیگ لایک نیلوفر
محدثه عارفی
محدثه عارفی
٩٤/١٠/٠٣
٢
١
با این متن قصد داشتی توطئه های ما رو روی آب بریزی؟ واقعا که! :))))
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
٠
١
نه. قصد داشتم خودم به صورت مخفیانه یه توطئه به پا کنم :))
مرتضی تقی زاده خسرویه
مرتضی تقی زاده خسرویه
٩٤/١٠/٠٣
١
١
چی میشه یه روز منم بشم دستهای پشت پرده
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
٠
٠
خوب نیس که...
مرتضی تقی زاده خسرویه
مرتضی تقی زاده خسرویه
٩٤/١٠/٠٤
٠
٠
دستهای پشت پرده همین مشاور ها و دست راست ها هستن دیگه، که نعمت خیلی بزرگیه اگه یکی از اونا بشم
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٥
٠
٠
آهان. فکر کردم اون یکی دست های پشت پرده رو میگین:))
PATRICK_S
PATRICK_S
٩٤/١٠/٠٣
٠
٠
اين متن بوي توطئه ميده هدف از اين متن چي بوده برنامتون چي بوده؟ البته من به شخصه اصلآ به چيزي شك نمي كنم
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
٠
٠
عه!شما هم فهمیدین که. لو رفتم:))
PATRICK_S
PATRICK_S
٩٤/١٠/٠٣
٢
٠
ولي از شوخي گذشته نصف حرفاي مردم بي ادبي و غير قابل بيان در ديالوگه
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
١
٠
اوهوم. حتی بیش از نصف.
y_nateghi
y_nateghi
٩٤/١٠/٠٣
١
٤
نمیدونم چرا یهو یاد رائفی پور افتادم :)
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
٠
٢
تا حالا دو نفر اسم ایشونو آوردن توی نظرات. نمیشناسم. باید برم یه تحقیی بکنم پس.
عطیه
عطیه
٩٤/١٠/٠٤
١
٢
برعکس اکثر دوستان من کاملا با شما موافقم. این احساس دایی جان ناپلئونی که همه چیز بر اساس یه طرح و توطئه برای از بین بردن احساس و زندگی ما وجود داره در اکثر موارد توهمه. ما باید آگاهی و دایره دیدمون رو بیشتر کنیم.
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
١
٠
آگاهیمونو واقعا باید بیشتر کنیم. الان آگاهیمون وابسته به آگاهی دیگران شده. که البته در خیلی موارد برابر با ناآگاهیه.
n!k
n!k
٩٤/١٠/٠٤
١
٠
خب این یه نوشتس .. و اینکه افراط و تفریط زیاده بین آدما .. یکی اینقد خوش خیاله که به تابلوتربن ابزارهای هدفمند و برنامه ریزی شده هم دقتی نداره .. یکی اینقد بدبینه که به در یخچالم نگاه دسیسه ای داره .. اما راستش باید به قول شما در عین اینکه باید محتاط عمل کرد همیشه و سرتو نکنی توو برف در عین حال هم باید نیت اولت به مسایل و امور خوشبینی باشه .. این به ارامش افراد کمک میکنه
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
١
٠
اوهوم. کاملا با این موافقم.بهترین راهه:)
fantik
fantik
٩٤/١٠/٠٤
١
٠
من ادمي بودم كه همه رو خوب ميديد و هركي هر حرفي ميزد هر رفتاري ميكرد واقعا از نيت خوبش ميديدم. ادمها رو رو راست و مهربون ميديدم. ولي در برخورد با ادمهاي بيشتر فهميدم خيلي ها اونطور كه وانمود ميكنند نيستند. با نظرت موافقم. ادم براي ارامش خودش هم كه شده بايد جنبه مثبت رو ببينه. هرجند وقتي خلاف يكي ثابت بشه ادم ضربه ميبينه. مستقيم يا غير مستقيم.
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
١
٠
درسته. ولی خب نمیشه همه رو با یه چوب زد و چون مثلا خیلیا اونطور که وانمود میکنن، نیستن، پس بگیم همه دارن فیلم بازی میکنن...:)
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
٠
٠
درسته. ولی خب نمیشه همه رو با یه چوب زد و چون مثلا خیلیا اونطور که وانمود میکنن، نیستن، پس بگیم همه دارن فیلم بازی میکنن...:)
شادی کیان
شادی کیان
٩٤/١٠/٠٤
٠
٠
خیلی دلم می خواد بگم در پشت پرده دستی مخفیانه به ژینو ساید ِ ما می پردازد اما حیف .. نمی تونم بگم .... هرموقع توانای گفتنش رو داشتم میگم ...
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
١
٠
متوجه نشدم راستش...
علیرضا
علیرضا
٩٤/١٠/٠٤
٣
٠
موافقم که خیلی به هم بدبین شدیم؛ ولی چه کنیم که این بدبینی ها دلایل زیادی داره! ولی فکر میکنم با یک لبخند بیشتر، با یک مهربونی بیشتر و با یک دل شادتر بشه کم کم از این حجم زیادش کم کرد.
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
٠
٠
اوهوم.اگه حجمشو کم نکنیم یهو میبینیم توش گم شدیم. و این خیلی بده...
:)))
:)))
٩٤/١٠/٠٤
٦
١
سلام خطابم با دوستانی هست که از آقای رائفی پور گفتند ایشون توهم توطئه ندارن!! بحث فراماسونری و غیره توهم توطئه نیست! اگه آقای رائفی پور چندتا نماد معرفی میکنه منظورش این نیست که برید بگردید همه جا نماد پیدا کنید و دنبال کشف توطئه باشید. خود ایشون توی یکی از سخنرانی هاشون همینو میگن و میگن که این نمادها مثل برد و دامنه یک تابع هستن، که ازش تابع رو به دست بیاریم. وقتی تابع به دست اومد دیگه احتیاجی به برد و دامنه نیست. لطفا یکم مطالعه تون رو نسبت به چیزهایی که بهش توهم توطئه میگید بالا ببرید! خیلی از همین توطئه ها به قدری نرم و آرام روی ناخودآگاه تاثیر میذارن که اصلا متوجه نمیشید که چی شد!! به علاوه آقای رائفی پور فقط درباره همین مسائل صحبت نکردن خیلی چیزهای دیگه هم گفتن. اطلاعات بالاشون باعث میشه حرفاشون به دل بشینه. واقعا خیلی روی من (و چند تا از دوستانم) تاثیر گذاشتن. نه افراط خوبه نه تفریط! جنون پیدا کردن توطئه چیز بدیه، ولی دنیای الان هم اینجوری نیست که توطئه نباشه!! :)))
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
٢
٠
من که باز هم باید بگم ایشون رو نمیشناسم متاسفانه... ولی با دو جمله آخر نظرتون خیلی موافقم :)
رضا هاشمی
رضا هاشمی
٩٤/١٠/٠٤
٠
١
سلام همین توهم توطئه باعث شده خیلی ها خودشون هم توطئه گر بشن.
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٤
١
٠
بله. و این نگرانی وجود داره که نکنه یه روز همه توطئه گر بشن...
MahYa_amjad
MahYa_amjad
٩٤/١٠/٠٤
٠
٢
ما که تو سرویس مدرسه این روزا توهم توطئه ی معلما رو داریم که می خوان امتحانات جبران کنن شلوغیای ما رو ، گریههههه
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٥
٠
٠
اون که توطئه نیست:))
ندا
ندا
٩٤/١٠/٠٥
١
١
توی وضع موجود واقعیات رو نادیده گرفتن حکایت از نوعی ساده اندیشی و خوشبینی ساده لوحانه داره که عواقب خوبی هم در پی نداره! احتیاط شرط عقله...
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١٠/٠٥
٠
٠
به شرطی که پذیرش واقعیت بدگمانی و وسواس به دنبال نداشته باشه که خوبی ها در کنار بدی ها معنا پیدا میکنند و دنیا بر همین اساس ساخته شده
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٥
٠
٠
با خانم رضایی موافقم :)
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/١٠/٠٥
٢
٠
نیلوفر جون پستهایت کامنت خور ملسی داره :-)
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٥
٢
٠
کامنت های شما هم حرف های خوبی برای گفتن دارن. تشکر:)
فاطمه ماه
فاطمه ماه
٩٤/١٠/٠٥
٠
٠
نکنه پشت این متن هم دست های توطئه گری باشه!!! :) این حس بد بینی دمار از روزگارمون در میاره
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٥
٠
٠
بله ممکنه :)))
j_hoseinpoor
j_hoseinpoor
٩٤/١٠/٠٥
١
٠
با سلام خانم نیک بنیاد عزیز همیشه از بچگی توی سرمون خوندن لولو میاد میخوردت تا الان که دشمن می خواد بخوردت. دقیقا با این افکار هنوز نتوانسته ام به زندگی کردن فکر کنم .بانوشته شما کاملا موافقم. سپاسگزارم.
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٦
٠
٠
بله. اونقدر این چیزا گفته شده که خیلیامون همیشه توهم لولوی فرضی و دشمن فرضی داریم.
سلما
سلما
٩٤/١٠/٠٥
٣
١
سلام خانم نیک بنیاد ....چه نقشه ای دارید که متن رو نوشتید خخخخخ...میدونید نیلوفر عزیز من فکر میکنم این ها همه از اونجا ناشی میشه که ما یاد گرفتیم همیشه بقیه رو قضاوت کنیم ....قضاوت قضاوت ودیگر هیچ
n_nikbonyad
n_nikbonyad
٩٤/١٠/٠٦
٠
٠
ای وای! انگار نقشه من داره لو میره ها... :))
PATRICK_S
PATRICK_S
٩٤/١٠/٢٨
٠
٠
قبول ندارم بيشتر تقصير ها گردن پدر مادراست كه وقتي مي خورديم زمين رو ميزدند ميگفتن اي زمين بد يا ميگفتن لعنت بر شيطون. بقيه تقصير ها هم گردن استكبار جهانيه.
parhamhaqiqi
parhamhaqiqi
٩٥/٠٢/١٠
٠
٠
شایدم کلمات و مثبت خوب بیشتری شنیده باشین ، ولی چون این ها در مخیله آدمی جا نمیشه براتون حساسیت برانگیز بوده. گاهی ذهن آدم تصمیم می گیره به چیزی اهمیت بده که درست نیست.
پربازدیدتریـــن ها
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

چشم هایم باز شد٬ دیدم کنارم نیستی

٩٥/٠٩/١٨
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

چشم هایت شبیه پاییزند...

٩٥/٠٩/١٨
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
اندر مصائب شغل من

پرنیا؟ پریا؟ پریان؟ پرنیان؟

٩٥/٠٩/١٣
دیکتاتوری دوست داشتنی

از دلخوشی تا دلبستگی

٩٥/٠٩/١٨