صدف؛ کشف حجاب؛ هیاهوی بزرگ و باقی ماجرا
پشت پرده سریال «کشف حجاب» بازیگران ایرانی چیست؟

صدف؛ کشف حجاب؛ هیاهوی بزرگ و باقی ماجرا

نویسنده : سایت جیم

میترا تاتاری-نعیمه سادات زینبی –مریم نیکپور

ماجرا از انتشار چند عکس آتلیه‌ای بدون حجاب بازیگری که حتی اسمش هم به گوش خیلی‌ها نرسیده است شروع می‌شود. عکس‌هایی که جنبه هنری خاصی هم ندارد و بدون هیچ توضیحی منتشر می‌شود. در ادامه این بازیگر با انتشار فیلمی در اینستاگرامش، اعلام می‌کند که صفحه‌اش هک نشده است. «صدف طاهریان» بازیگری که به گفته همکارانش هیچ گونه تحصیلات آکادمیکی ندارد و برای ضبط هر پلان رکورددار برداشت بوده و همه عوامل را خسته می‌کرده، هدفش را از این کار افشای فساد سینمای ایران اعلام می‌کند! بماند که بازیگری که معلوم نیست از طریق کدام تحصیلات و یا مدرک از آموزشگاه بازیگری وارد عرصه سینما شده است، خودش می‌تواند مصداق بزرگی از فساد سینمای ایران باشد. پس از گذشت چند روز از این ماجرا، «چکامه چمن ماه» هم که مدتی است در خارج از کشور به سر می‌برد، به یک‌باره تصویری بی‌حجاب از خودش را در اینستاگرام منتشر می‌کند تا داستان کشف حجاب بازیگران ایرانی به یک جریان سریالی تبدیل شود.

ماجرای کشف حجاب بازیگران ایرانی تازگی ندارد. «گل شیفته فراهانی» و «مینا لاکانی» هم از جمله بازیگرانی بودند که به خارج از کشور مهاجرت کردند. «مینا لاکانی» بارها در مصاحبه‌های مختلف علت این کارش را اعتراض به فضای جامعه عنوان کرده است. حالا اما به نظر می‌رسد داستان کمی متفاوت‌تر باشد. بنا به خبری که سایت سینما ژورنال در این باره منتشر کرده است، طاهریان و چمن‌ماه بخشی از تیم تولید سریالی هستند که به سفارش شبکه ماهواره‌ای GEM تولید می‌شود. گویا مدیران این شبکه در اقدامی جدید، پیشنهادهایی را با چند تن از بازیگران و کارگردانان نام آشنای کشورمان مطرح کرده‌اند اما آن‌ها پاسخ‌شان منفی بوده است. ناگزیر به سراغ بازیگران درجه 2 و3 رفته‌اند و همان طور که می‌بینید موفق هم شده‌اند. احتمالا چند بازیگر دیگر هم تا چند روز آینده به آن‌ها ملحق خواهند شد.

از این گمانه زنی‌ها که بگذریم و کمی موشکافانه‌تر به این جریان نگاه کنیم به دلایل مهم‌تری هم می‌رسیم. شنیدن این خبر کافی بود تا سیل کاربران شبکه‌های اجتماعی به صفحه اینستاگرام «صدف طاهریان» سرازیر شود و در عرض چند روز تعداد فالوئرهایش نزدیک به دو برابر شود و عکش‌هایش با چند هزار کامنت و لایک رو به رو شود. به همین راحتی بازیگری که کمتر کسی نامش را در کشورش شنیده بود حالا معروف شده است و خبرش می‌شود تیتر اول سایت «یا هو نیوز». سایت‌های خبری معتبر دینا از مظلومیتش به خاطر انتشار چند عکس بی‌حجاب و ممنوع الکار شدنش می‌گویند. با «مسیح علی نژاد»، که او هم از جمله خبرنگارانی ست که به خارج مهاجرت کرده است، مصاحبه می‌کند و از قید و بندهایی می‌گوید که خودش را از آن‌ها رها کرده است. و در نهایت به همین سادگی از کنجکاوی یک ملت استفاده می‌کند برای شهرت بیشتر و حتما پیشنهادات کاری بهتر. حالا می‌توان در کنار خاک صحنه خوردن و تحصیلات آکادمیک و غیره، کشف حجاب را هم به دلایل شهرت بازیگران ایرانی اضافه کرد.

 

|| بت‌ نسازیم؛ هیاهو نکنیم

کافی ست دو حرف اول کلمه «کشف» را در گوگل همه چی‌دان تایپ کنی تا این موتور جستجوگر حدس بزند که شما دنبال چه می‌گردی. اولین چیزهایی که به عنوان پیش فرض برایت فراهم می‌کند: کشف حجاب چکامه چمن ماه، کشف حجاب صدف طاهریان و کشف حجاب دو بازیگر است. حالا فرقی نمی‌کند شما دنبال کشف قاره آمریکا باشی یا کشف لاشه هواپیمای روسی در آب‌های رودسر. پیش فرض‌های گوگل نشان می‌دهد که کشف حجاب دو بازیگر از همه کشف‌هایی که اتفاق افتاده برای مردم ایران مهم‌تر است.

کافی است در تاکسی یا جمع‌های دوستانه و خانوادگی و هر جمع دیگری سر صحبت باز شود تا پس از دو، سه بحث فرعی، بحث اصلی کشف حجاب بازیگران بار دیگر مطرح و راجع به خوب یا بد آن بحث شود. اتفاقی که بارها تکرار شده است. عادت کرده‌ایم هر چند وقت یکبار یک سلبریتی رفتاری خلاف عرف جامعه از خودش نشان بدهد و ما هم طبق معمول به آن توجه نشان بدهیم و باز تعجب کنیم و باز ناراحت شویم یا عکس العمل نشان دهیم. دو گروه شویم و با هم سر این‌که این افراد حق چنین کاری را دارند یا ندارند جدال کنیم. یکی بگوید که «این‌ها کارشان همین است، می‌خواهند توجه جلب کنند و عقده‌ای‌اند » و دیگری جواب بدهد که « به خودش مربوط است هر جور که می‌خواهد رفتار کند » یکی هم بگوید :«ای بابا... حجابش قبل از کشف حجابش چی بود که حالا از برداشتنش تعجب کردید» و بحث‌هایی از این دست که بازیگر غیر معروفی مثل صدف طاهریان را معروف می‌کند.

نمی‌دانم چرا توقع ما از این آدم‌ها کم نمی‌شود؟ با این‌که بارها این اتفاق تکرار شده است. پس کی قرار است ما یاد بگیریم که این افراد آدم‌های خاصی نیستند. همه می‌دانیم که بیشتر چادرهای توی فیلم‌ها فقط مال توی فیلم‌ها هستند و قرار نیست که منش واقعی بازیگر باشد. می‌دانیم که پشت پرده سینمای ایران اتفاقات خوبی نمی‌افتد. می‌دانیم پشت دوربین‌ها چه خبر است ولی باز از این‌که یک بازیگر در خارج کشف حجاب کند تعجب می‌کنیم. شاید کم کم وقتش رسیده باشد که با این افراد هم مثل آدم معمولی‌ها رفتار کنیم. همان آدم‌هایی که با راه یافتن به شبکه‌های اجتماعی روی دیگر خودشان را نشان می‌دهند و رفتار متفاوت‌شان باعث تعجب هیچ کدام از ما نمی‌شود!

(قبل از کشف حجاب)

(بعد از کشف حجاب)

 

گفتگو با دکتر مهدی کرمانی، جامعه شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی

الگوهایی بهتر از هنرمندان هنجار شکن داریم

‌ تغییرات پوشش بازیگران روی مردم و جامعه چه تاثیری می‌گذارد؟

- هنرمندان ما به دلیل برخورداری از عنصر شهرت، بیشتر از دیگر افراد جامعه در معرض دید مردم قرار دارند. همین شاید سبب شود بعضی از جوانان از رفتار آن‌ها تاثیر بپذیرند، اما نمی‌توان تغییرات در پوشش یا رفتار آن‌ها را یک موج تاثیر پذیری اجتماعی دانست، در واقع افراط در تاثیرگذاری این افراد فقط سبب ملتهب کردن فضای جامعه است.

‌ یعنی ستاره‌ها نمی‌توانند یک مد را در بین مردم جامعه نهادینه کنند؟

- اتفاقا انتظار می‌رود که چنین پروژه‌هایی داشته باشند؛ در کشور‌های خارجی انواع مراسم مد و جشنواره‌ها و جشن‌های سینمایی با استفاده از چهره‌های عامه پسند تلاش می‌کنند، تا محصولات یا فرهنگ تولیدی خود را بین مردم عرضه کنند. در کشور ما هم همینطور است، اما هنرمندان نهایتا می‌توانند پیشرو یک جریان باشند نه خالق آن، ممکن است بعضی جوانان در شبکه‌های اجتماعی به تقلید از مدل لباس یا مدل مو یک بازیگر رفتاری خارج از عرف جامعه را نشر بدهند، که این رفتار تنها به دلیل حس نیاز انسان‌ها به تایید شدن است. آن‌ها به کار خلاف عرف خود به بهانه این‌که شبیه رفتار فلان بازیگر است، مهر تایید می‌زنند.

‌ به نظر شما رفتار این افراد الگو مناسبی برای جامعه و جوانان است؟

- نه، ممکن است از این افراد رفتارهایی خارج از عرف جامعه سربزند که الگوی مناسبی نیست، البته این در حالی است که همین افراد با ارائه رفتارهای مثبت اجتماعی در برابر مردم می‌توانند الگوهای رفتاری سالم را نشر بدهند، بالاخره جوان باید یک الگو سالم داشته باشد الگوهای بهتری از هنرمندان در فرهنگ ما کم نیست، حتی ما هنرمندان متعهد زیادی داریم که دست به رفتارهایی از قبیل هنجار شکنی یا شکستن عرف و باورهای مردم نمی‌زنند.

‌ فکر می‌کنید دلیل رفتارهایی همچون کشف حجاب بازیگران در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

- گاهی افراد آمادگی لازم، برای قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی بالاتر را ندارند و همین سبب عدم هماهنگی رفتار آن‌ها با موقعیت اجتماعی‌شان می‌شود. البته جریان‌های اغفال گرایانه از غرب و غفلت این افراد هم بی تاثیر نیست. این نکته مهم را هم نمی‌توان ندیده گرفت که اساسا هدف از استفاده بیش از حد و بولد کردن خود در فضای مجازی نوعی نیاز به دیده شدن یا به اصطلاح عامیانه لایک گرفتن است.

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
m.javadi
m.javadi
٩٤/٠٨/١٠
٢
٠
هم سرعت عمل خوبی داشتید و همه اینکه کار گروهی خوبی رو انجام دادید که جای آفرین و باریکلا داره :)
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
قربان شما خانم جوادی:)
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
با تشکر از خانم جوادی عزیز که چراغ اولین کامنت رو در این مطلب روشن کردن :)
خاصـ استم
خاصـ استم
٩٤/٠٨/١١
١
٠
کی هس اصن؟؟!
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٣
٠
یک بازیگر درجه سه!
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٤/٠٨/١١
٣
٠
کاش درجه 3وم :D
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/٠٨/١١
٢
٠
کلا فکر کنم یک یا دو تا فیلم بازی کرده. من خودم نمی شناختمش تا حجابش رو کشف کرد !
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
١
٠
خخخخ منم دقیقا مثه خودت بودم نعیمه=))
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٤/٠٨/١١
١
٠
چه جالب من داشتم برای این موضوع مطلب می نوشتم ، کاش مطلع میشدم که شما دارین محور این موضوع کار میکنین تا من هم مطلبم رو پیوست همین موضوع میکردم :) حیف
i.forouzan
i.forouzan
٩٤/٠٨/١١
٢
٠
اگر زاویه نگاهی تازه ای دارید به موضوع حتما بفرستید مطلبتون رو تا همه بخونیمش
الهام حبشی
الهام حبشی
٩٤/٠٨/١١
١
٠
بله ، یادداشت خوبی شد می فرستم :) تشکر!
نعیمه السادات زینبی :)
نعیمه السادات زینبی :)
٩٤/٠٨/١١
١
٠
ممنونم از حضورت تو مطلب:) منتظر مطلب شوما هم هستیم :)
f_maveddat
f_maveddat
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
سلآم؛ بولد کردن؟!! همون دکمه "B" ه که تو وورد استفاده میکنیم!!! بگذریم...گزارش خوبی بود... منم با اصل مطلب موافقم..خدا همه رو به راه راست هدایت کنه... مرسی از شما..خدا قوت :)
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
:)
e_yousefi
e_yousefi
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
سلام. و ممنون از مطلب گروهی خوبتون دوستان. من درگیر فضاهای مجازی نیستم اما برخی خبرها چنان صدا می کند که آدمی غیر فعالی مثل من هم از ماجرا با خبر می شود و پیگیر که ببیند این خانم در چه حد و میزان کشف حجاب فرمودند. وافعا کی می خواهد این اتفاقات برایمان عادی شود؟
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
مطمئننا که هیچ وقت عادی نمیشود به هر حال همیشه هنجارشکنی ها عادی نیست، خواهش میکنم:)
h.naderi
h.naderi
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
متأسفانه خیلی راحت داریم جنجال به پا می کنیم. یک بازیگر درجه سه که قبل از برداشتن کامل حجابش؛ یک روبان روی سرش مینداخته؛ حالا نمی اندازه؛ این موضوع به نظرم اصلا اهمیت خبری نداشت که طرف رو اینقدر معروفش کردند
مرتضی هنرمند راد
مرتضی هنرمند راد
٩٤/٠٨/١١
١
٠
برای منم عجیبِ واقعا!همه ی مردم و مسئولین به همون 3سانت شال دلخوشن خب طرف چطوری بگه دوست نداره!والا 90درصد این ها از اجبار مجبورن که به این شکل حجاب داشته باشن و الا اهل حجاب نیستن
h.naderi
h.naderi
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
البته کلن اینطور خبرها مثل بوته خشک می مونه؛ زود گر می گیره و زود هم خاموش میشه؛ این بنده خدا در برابر مینا لاکانی کسی نیست. الان کسی اصلا یادش میاد که لاکانی کی بود؟ نه!
h.naderi
h.naderi
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
آخرش هم ممنون از کار گروهی به موقع و بسیار خوبتون
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
خواهش میشه:)
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
خواهش میشه:)
sajede_gh
sajede_gh
٩٤/٠٨/١١
٤
٠
کمتر از یکساله که با جیم آشنا شدم اما انگاری برام یه مرجع شده. از دیروز که این هیاهو و جنجال رو شنیدم گفتم ببینم موضع جیم چی بوده درین باره؟! نظر من به نظرات آقای دکتر کرمانی نزدیک هستش. به نظرم همین ماهایی که از اکبر عبدی استاد ساختیم و بارها آنتن زنده رو دستش دادیم، این بار هم از امثال صدف طاهریان بت ساختیم. من میگم بازیگرها و یا فوتبالیست ها هم مثل بقیه آدم ها هستن اما چون شغلشون جوریه که در مقابل دوربین هست و دیده میشن گنده میشن. ضمن اینکه اینستاگرام و امثال این شبکه ها برای بعضی ها توهم خیلی مهم بودن ایجاد میکنه. در کل چه اتفاقی جز مشهور بودن هست که باعث میشه الگوی جوونا به جای یک فرد فرهیخته تحصیلکرده و مهم تر از اون یه فرد با درک بالا از موقعیت و شرایطش، افرادی با تحصیلات پایین و به صرف مشهور بودن باشن.
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
باهاتون خیلی موافقم نظر خوبیه ولی مردم همیشه عاشق آدمهای مشهور میشن نه در ایران بلکه در تمام دنیا همینجوریه
حنا خانوم
حنا خانوم
٩٤/٠٨/١١
١
٠
یه عده می بینن مردم آروم میشن و سرشون تو کار خودشونه هر چند وقت یه بار از اینجور کارا میکنن تا ملت سوژه واسه بحث توی تاکسی و جمع های دوستانه داشته باشن ! من که اصلا صدف طاهراین رو نمیشناختم نمیدونمم تو چی بازی کرده ، خدا همه رو به راه راست هدایت کنه :) ، مرسی از گزارش خوبتون بانوهای عزیز سرعت عملتون ستودنیست :دی
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
ممنون از کامنت خوب شما حنا جان:))
غریبه
غریبه
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
آدمهایی که با هنر و بازی خوب نتونستن بین مردم جایگاهی پیدا کنن مجبوررن به خاطر پرکردن کمبود توجه نیم بند حجاب قبلی رو هم بردارن و متاسفانه رسانه های ما هم بیشتر به این آتیش دامن می زنند .... تشکر
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
باهاتون کاملا موافقم بیشتر به خاطر جلب توجه و دیده شدنه
s_khorashadi
s_khorashadi
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
گزارش جالبی بود /ممنون از زحمت همه دوستان :)
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
خواهش میکنم:)
s_mostafa_b
s_mostafa_b
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
ممنون از این یادداشتت و اینکه بی حجابی شون کشف نشده! علنی شده.
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
به نکته خیلی ظریفی اشاره کردید:) خواهش میکنم:)
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
در کشوری اسلامی نباید انتظار رعایت حجاب و عفاف را از همگان داشته باشیم هرکس مسعول دین و اعمال خودش است این خانم ها صلاح و زیبایی خودشان را در برداشتن حجاب دیده اند؛ که این مسعله تا حدی موروثی است مادامیکه به فلسفه حجاب و افرینش فکر نکنیم
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
با جمله اولتون موافقم از هر کسی نباید انتظار عفاف داشته باشیم اما یک سوال میپرسم ادمهایی که مسئول اعمال و زندگی خودشان هستند مسئول جامعه و فضایی بزرگتر از خانواده خودشون هم هستند؟ یا نه فقط یکنفر که در این کشور اسلامی زندگی میکنه؟ اگه اینجوری باشه و هر کسی هرجوری میخاد زندگی کنه بدون توجه به جامعه و عرف ان که سنگ روی سنگ بند نمیشه
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
حتما تا به حال شنیده اید که:مال خودت را محکم نگاه دار همسایه ات رو دزد نخوان این مثل صرفا جنبه مادی قضایا را روشن نمیسازد بلکه در باقی مساعل اخلاقی نیز صادق است اگر ما انسانها با فکر و تامل اسلام را قبول کنیم پس باید در تمام شرایط حکومت چه ظهور بی حجابی و سایر گناهان که در جامعه پدید می اید دین خود را حفظ نماییم بهترین کار در چنین شرایطی حفظ دین در قبال گناهان و متهم نکردن ادمهایی است که حجاب خود را برداشته اند ما مسعول جامعه نیستیم ما مسعول اعمال خودمان هستیم چون اعمال ما جامعه را میسازد
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٤/٠٨/١١
٢
٠
اصطلاح کشف حجاب که مد شده در مورد کسانی که بی حجابی میکنن گفته میشه کاملا برعکس و اشتباه استفاده میشه.کشف حجاب به جریانی گفته میشد که در زمان قبل انقلاب کسانی که حجاب داشتن رو حجابشون رو ماموران آن زمان از سر خانمها بر میداشتن /به شکل عامیانه اگه بخ.ام بگم کشف حجاب میکردن در بخش اول کارهاشون یعنی کسانی که حجاب داشتن رو پیدا میکردن یا به اصطلاح کشف میکردن حجاب رو بعد از بینش میبردن که در قسمت دوم که از سر برداشتن حجاب باشه این اصطلاح نباید به کار بره و یک نوع اشتباه است که در فرهنگ عامیانه بعد از انقلاب پیش امده/به طور خلاصه/کشف حجاب=پیدا کردن کسی که حجاب داره/نه اینکه کسی بی حجاب باشه یا حجابشو برداشته/امیدوترم متوجه منظورم شده باشید.
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٤/٠٨/١١
١
٠
کشف حجاب یعنی پیدا کردن کسی که حجاب (داره) نه اینکه نداره
فکرالود
فکرالود
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
بله متوجه شدیم. چه جالب ! من قبلا این سوال برام پیش اومده بود که چرا به برداشتن حجاب " کشف حجاب" میگن!
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
چقدر نکته جالبی گفتید ممنونم جناب اتشروان:)
sh_shahalami
sh_shahalami
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
اتفاقا پرداختن به همچین مسئله ای اونم بدون غرض و منصفانه خیلی ضروریه(ممنون ازتون) چون از جنبه اینکه بعضی به غلط فکر کنند اون شخص و یا کارش اونقدر میتونه اهمیت داشته باشه که دیگران فکر کنند ترسیدیم راجع بهش حرف بزنیم مبادا دستمان رو شود.باید ببینند که اصلا دستی نیست که بخواهد رو شود یا نه.ولی به نظرم باید به خودش و کارش یه گیر بی جا داد :))
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
خواهش میکنم:) چه گیری بهتره به نظرتون؟ فک کنم خودش بیشتر از همه داره هی به خودش گیر میده!خخخ
sh_shahalami
sh_shahalami
٩٤/٠٨/١٢
٠
٠
:))) منظورم این بود : http://jeem.ir/pagetwo.php?type=7&print=3&id=22874
admincheh
admincheh
٩٤/٠٨/١١
٠
٢
قضیه ی همون پل های پشت سر رو خراب کردن ِ ، نهایتا چی به دست میارن ؟ یکی دوبار بازی تو یک سریال تو شبکه ی GEM آخه ؟!ضمن این که من اصلا صدف طاهریان رو نمی شناختم و به نظرم خیلی سریع فراموش می شن
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
صحبت اصلی اینجاست که اصلا پلی داشته که بخاد خراب کنه؟ بازیگر معروفی نبوده، تحصیلات آکادمیکم نداشته!
دختر آریایی
دختر آریایی
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
ممنون از کارگروهی وگزارش خوبتون...با پاراگراف آخر قبل از عکسا خیییلی موافقم!این موضوع اصلا اونقدر مهم نبوده که بخواد این همه فراگیر باشه!!!جوونای ما هم اگه این قدر عقلشون به چشمشونه که اینجور افراد بخوان بشن الگوهاشون از اون طرفشو هم ببینن!مثلا میگم همون خانوم چرخنده که باحجاب شد بیشتر دربارش انتقاد بود واینجور چیزا؛هیچ جوونی الگو گرفت از ایشون؟!؟فقط اینکه نه اینا بلکه آدم از کل قشر "فرهنگ وهنر"این جامعه توقعی بیشتر از اینا داره!!!
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
اول از همه خواهش میکنم منصوره جان و اینکه خواهر من اون خانم چرخنده فقط شعار داد، شعارهاش هم با رفتارهاش جور در نمیامد شاید اگه واقعا یکنفر یک رفتار درست مثبت از ته دلش نشان بده محض رضای خدا الگوی خوبی بشه!باهات خیلی موافقم که از کل قشر فرهنگ و هنر جامعه بیشتر انتظار داره فقط نمیدانم چرا برعکس کار میکنند
admincheh
admincheh
٩٤/٠٨/١١
١
١
سریال مختار خیلی دیالوگای خوبی داره نمی دونم کدوم قسمتش بود مختار و پسر مالک اشتر باهم حرف می زدن و پسر اشتر گفت دوست دارم اسم مالک اشتر رو دوباره زنده کنم و مختار گفت مالک هیچ وقت نمی میره ما باید دنبال راهی باشیم که خودمون تو تاریخ گم نشیم و جاودانه شیم . الان بیشتر از پسرمالک مختار رو می شناسن همه چون راه درست رو رفت . می دونم بی ربط بود ولی نمی دونم چرا دوست داشتم مطرحش کنم:)
tanha
tanha
٩٤/٠٨/١١
٤
٠
یکی میشه یه تعریف از کشف حجاب به من بده؟ یا شایدم یه تعریف از خوده حجاب؟ :| آخه من فرقی توی اینا قبل از کشف حجابشون با بعدش نمیبینم! خخخ
فکرالود
فکرالود
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
دقیقا من هم همین نظر رو دارم. کسانی هم که الان کشف حجاب نکردند در واقع حجاب درستی ندارند!!
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
قسمت جالب ماجرا اینجاست که همه ما میدانیم این افراد ادمهای بی قید و بندی هستند و حتما در مهمانی های خانوادگی وضع بدتری دارند ولی بازم کشف حجابشو خیلی واقعه بزرگی میبینیم
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
اتفاقا صدف طاهریان در اینستاگرامش یک فیلم گذاشته میگه من از قید و بندهایی که داشت خفه ام میکرد خودم رها کردم، دو روز داشتم فک میکردم دقیقا از چی خودشه رها کرده :|
mhv
mhv
٩٤/٠٨/١٢
٠
٠
آقا اصن کشف حجاب میکنن نباید چادر سرشون کنن؟ قبلش حتما حجاب نداشتن که بعدا کشف کردن و الان باس بهش پای بند باشن!خخخخخخ
v-qavam
v-qavam
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
به نظر من تنها راه حلش بی اهمیتیه ...اصلا نباید حتی راجع بهش مطلب نوشت ...به یکی دو نفر که اینجوری بی اهمیتی بشه دیگه بقیه هم می فهمن که دیگه این حنا رنگی نداره و با یک کشف حجاب ساده اونقدرها نمیشه مشهور شد و جلب توجه کرد ولی چه فایده که اکثر خبرگزاری ها و سایت ها و فصاهای مجازی هم به نوعی لایک خور فراوان یا بازدید و کامنت زیاد براشون مهمه و و در انتشار همچین خبرهایی از هم سبقت میگیرن...ممنون از زحمتی که کشیدین
مریم نیک پور
مریم نیک پور
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
با نظرتون موافقم اما یک مشکلی که هست اینه که اگه راجبشون حرف هم نزنند و تحلیل نکنند میگن ترسیدن چیزی بگن یا میخواهند پنهانش کنند آبروشون برده و از این صحبت ها بالاخره چه بخواهیم چه نخواهیم یک هنجار اجتماعی شکسته، مردم و رسانه ها هم نسبت به هنجار شکنی ها عکس العمل های مثبت و منفی نشان میدهند به نظر من از همان اول دلیلی نداره اینها را خیلی بزرگشون کنیم و در کانون توجه قرار بدهیم یک کامنت قدیمی بود فکر کنم خود شما گذاشته بودید که میگفت شهرت دلیل بر خوب بودن و بزرگ بودن آدمها نیست ..
مرتضی هنرمند راد
مرتضی هنرمند راد
٩٤/٠٨/١١
٢
٠
این گزارش بود؟؟؟
m.shiezadeh
m.shiezadeh
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
بله... یک گزارش تحلیلی جامع و کامل :)
مرتضی هنرمند راد
مرتضی هنرمند راد
٩٤/٠٨/١١
٠
٠
از شما که رشتتون خبرنگاریِ بعیدِ!این گزارشِ؟؟اصل اول گزارش نویسی مگه بی طرف بودن نیست؟؟؟این متن بی طرفه؟؟؟این گزارش نیست یه متنِ در مورد یه مساله ی اجتماعی با نظر شخصی نگارنده,همین
mhv
mhv
٩٤/٠٨/١٢
٠
٠
نگاه قضاوت نیست که کار خوبی کرده یا نه! مطمئنین این کار توهین به ارزش های اسلامی کشور مایه و طبیعی هست که بی طرفی سر اصل قضیه معنا نداره.اما نگاهی به پیش زمینه و ادامه جریان سازی ها میشه یک تحلیل . کاری ندارم سطح این تحلیل عالی بوده و یا ضعیف
مرتضی هنرمند راد
مرتضی هنرمند راد
٩٤/٠٨/١١
١
٠
درضمن چکامه چمن ماه بازیگر درجه دو شده الان؟؟؟؟:-|
هاچ
هاچ
٩٤/٠٨/١١
٢
٠
محتوای کلی گزارش شما (بدون بردن اسم کسی) کاملا درسته. راستش من اصلا اینو اونایی که گفتین رو تا قبل از خوندن این گزارش نمیشناختم! ولی گزارش شما هم یه جورایی مثل اطلاع رسانی و شناسوندن این افراد بود! الان چند نفرم با گزارش شما میرن فالو می کنن!
mhv
mhv
٩٤/٠٨/١٢
٠
٠
این استدلال ها سال ها است از دایره واژگان انتقادی خارج شده. وقتی مسئولین عالی رتبه کشور در موردش صحبت می کنند،وقتی پربازدید ترین خبر رسانه ها میشه.وقتی جریان روز در شبکه های اجتماعی رو معطوف خودش میکنه طبیعتا باید دربارش صحبت کرد.در نتیجه این نشان از اطلاعات کم شما در این زمینه است(البته اطلاع داشتن از این قضیه یک ویژگی مثبت شمرده نمیشه ولی دلیل هم نمیشه چون شما خبر ندارین بقیه مردم هم خبر نداشته باشن!)
هاچ
هاچ
٩٤/٠٨/١٢
١
٠
پس نباید بنویسین: "کافی است در تاکسی یا جمع‌های دوستانه و خانوادگی و هر جمع دیگری سر صحبت باز شود تا پس از دو، سه بحث فرعی، بحث اصلی کشف حجاب بازیگران بار دیگر مطرح و راجع به خوب یا بد آن بحث شود. اتفاقی که بارها تکرار شده است. عادت کرده‌ایم هر چند وقت یکبار یک سلبریتی رفتاری خلاف عرف جامعه از خودش نشان بدهد و ما هم طبق معمول به آن توجه نشان بدهیم و باز تعجب کنیم و باز ناراحت شویم یا عکس العمل نشان دهیم." وقتی جیم هم در کمین این جور خبرهاست دیگه انتقاد از توجهِ بقیه ی مردم چه دلیلی داره؟؟؟
هاچ
هاچ
٩٤/٠٨/١٢
٠
٠
قبول کنین که توی این موارد جیم هم داره در جهت "علاقه ی مردم به شنیدن و دیدن خبرهای این چنینی" پیش میره.
f_eftekhari
f_eftekhari
٩٤/٠٨/١٢
٠
٠
عه!!!!!استاد کرمانی^_______^ حالا مثلا حجاب داشتنشون چه فرقی با حجاب نداشتنشون داره:|
پربازدیدتریـــن ها
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

چشم هایم باز شد٬ دیدم کنارم نیستی

٩٥/٠٩/١٨
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

چشم هایت شبیه پاییزند...

٩٥/٠٩/١٨
شعری سروده خودم

ناز نگاه

٩٥/٠٩/١٤
اندر مصائب شغل من

پرنیا؟ پریا؟ پریان؟ پرنیان؟

٩٥/٠٩/١٣