خانوم چرخنده، نچرخید!

خانوم چرخنده، نچرخید!

نویسنده : رضا تمجیدی

چند وقتی بود که مسئله حجاب خانم چرخنده نقل محافل و تیتر روزنامه‌ها شده بود و متعاقباً تغییر فامیل ایشان از چرخنده به زهرایی.

اعتقاد هر کس به خودش مربوط است و حجاب هر کس نیز همچنین.

این‌که خانم چرخنده ببخشید زهرایی! تا دیروز بدون چادر بودند و یک‌باره متحول شده و چرخیدند و با حجاب شدند و فامیل‌شان نیز مطابق با تحول‌شان تغییر کرد، خوب است، قشنگ است، در دورانی که هر روز در شبکه‌های اجتماعی شاهد کشف حجاب چهره‌ها هستیم همین نیز غنیمتی است. ولی...

ولی مبادا که از این راه دنبال محبوبیت و معروفیت باشیم یا خودنمایی. مبادا چادر را نقابی کنیم برای پوشاندن زشتی‌ها، مبادا طوری رفتار کنیم و حرف بزنیم که از چشم اسلام بیفتیم. مبادا با دروغ، پاکی چادر را لکه‌دار کنیم، مبادا... مبادا... مبادا...

چند وقت پیش خانم چرخنده ببخشید زهرایی، در سخنرانی که در دانشگاه تبریز داشتند عنوان کردند که چند سال پیش از طرف یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای پیشنهادی برای بازی در سریال داشتند و مبلغ 6 میلیارد تومان به او پیشنهاد دادند و ایشان هم عفت مملکت را با پول عوض نکردند و به سمت دیش نچرخیدند. و باز هم عنوان کردند که اگر این پیشنهاد را قبول می‌کردند اکنون در صحنه‌های بین المللی جای خانم گوگوش را می‌گرفتند!

عجب که نمی‌دانستم یک چادر انقدر به انسان اعتماد بنفس می‌دهد! خانوم چرخنده ببخشید زهرایی، چادر یعنی نجابت، یعنی سنگین بودن و آرام بودن، مادران ما یک عمر چادر از سرشان نیفتاد و یک‌بار نه گلایه‌ای کردند و نه فخری فروختند. خانم چرخنده ببخشید زهرایی، دوران قبل چادرتان که زیاد ورد زبان‌ها نبودید و عکس‌تان بر سر در سینماها نبود، خانوم چرخنده ببخشید زهرایی، حرف‌های‌تان بوی شهرت می‌دهد. گر جایی می‌روید و جایی دعوت می‌شوید، سنگینی چادر روی سرتان یعنی این‌که طوری حرف بزنید و رفتار کنید که مضحکه دیگران نشوید، این چادر یعنی رسالتی به معنای دین و فرهنگ، چادر یک پرچم برای خونمایی و دروغ نیست. خانم چرخنده ببخشید زهرایی، 6 میلیارد دستمزد چند بازیگر هالیوود در یک فیلم می‌شود آن وقت یک شبکه ماهواره‌ای که برای گرفتن یک تبلیغ به در و دیوار می‌زنند و خودش را می‌کشد تا سرپا بمانند، چطور می‌آیند و به شما که در سریال‌های داخلی هم بازی‌تان نمی‌دهند، پیشنهاد می‌کنند؟ خانم چرخنده ببخشید زهرایی، این‌طور که شما پیش می‌روید فردا ادعای پیامبری نکنید خوب است.

خانم چرخنده ببخشید زهرایی، مواظب باشید از آن‌طرف بام نیفتید.

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
ye_pesar
ye_pesar
٩٤/٠٨/٠٧
٤
٠
حالا من از باطن این خانم اطلاعی ندارم و نمی خوامم خودمو مدیدون کنم ؛ اما به نظر من چادر باعث شناخته شدن و مطرح شدن ایشون شد و چندان فروغی در سینما و تلویزیون نداشتن که حتی شناخته شده هم نبودن / این روزها بعضی از بازیگر های خانم کم فروغ سینما یا تلویزیون خوب یاد گرفتن از این ضعف فرهنگی ما استفاده کنن از کشف حجاب بگیر تا ...
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٧
٠
٠
با حرف شما کاملا موافقم متاسفانه بعضی دوستان فکر میکنند من با چادری شدن ایشان مشکل دارم ولی حرف شما حرف من هم هست ممنون بخاطر حضورتون
sh_shahalami
sh_shahalami
٩٤/٠٨/٠٧
١
٠
نقد جالب و و خوبی بود.فقط فکر میکنم اگه تعداد "خانم چرخنده ببخشید زهرایی"اش کمتر میشد عالی تر میشد :) دمتون گرم :)
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٧
١
٠
ممنون دوست خوبم حرف شما درست است فقط خواستم با این تکرار بگویم که تغییر از درون آدمیست نه فامیل و نه پوشش و نه حرف.ممنون بخاطر حضورتون
نیما خان حقیقی
نیما خان حقیقی
٩٤/٠٨/٠٧
٨
٨
شما همونایی هستین که به کشف حجاب صدف طاهریان و گلشیفته فراهانی خرده میگیرین.اینور هم به انتخاب حجاب الهام چرخنده گیر میدین.کلا فقط گیر میدین حتی معلوم نیست با خودتون چند چندین؟استغفرالله. شما دیگه جای خدا نشستین و حکم میبرین واسه مردم
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/٠٨/٠٧
٨
٧
احسنت! نقد درستی اتخاذ فرمودید در مورد دین و حجاب ادمها نباید قضاوت کرد احتمال تحریف و انحطاط زیاد است
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٧
٣
٢
دوست خوبم ممنون بخاطر حضورتون ولی ایکاش متن رو دقیق تر مطالعه میکردید فکر کنم دچار سوئ تفاهم شده ایم من همان ابتدا عنوان کردم که حجاب و بی حجابی هر کس به خودش مربوط و بس.حرف من روی دروغ ها و شعارهای واهیست که آدم را به فکر میبرد. دوست من عفت به چادر نیست به کلام و رفتار نیز هست. چرا یکنفر که میخواهد الگو شود چنین دروغ هایی باید بگوید؟بهر حال ممنون بخاطر نقدتون
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٧
١
٤
خانوم رضایی گرامی من به دین و اعتقاد کسی کاری ندارم این را در اول متن هم عنوان کردم کاش وقتی میخواهید متنی را نقد کنید اول آنرا با دقت بخوانید بهرحال ممنون بخاطر حضورتون
نیما خان حقیقی
نیما خان حقیقی
٩٤/٠٨/٠٧
٣
٢
رضای عزیز.دوست گرامی.تو متن شما اول انتقاد به بی حجابی کردی بعد گفتی تو متن حجاب خوبه اما با شرایطی که خودتون تو متن گفتین.شما یه خط کشیدی و میگی اینور خط خوبن اونور خط بد.غرض ورزی شما در تکرار"خانم چرخنده ببخشید زهرایی" تنها منظوری که رسوند اینه که شما تغییر فامیلشون رو مورد ریشخند قرار دادین.مگه زهرایی بده.ما خودمون دم از حسینی بودن میزنیم.ایشون بر اساس اعتقادش فامیلشو انتخاب کرده.کدوم رفتار ما دینی هست که حالا معیار خوب و بد تعیین میکنیم.بله استفاده ابزاری از حجاب بده.اما شما صد در صد مطمئنی که کار این خانم از روی ریا بوده که واسش مقاله نوشتی و رفتار و چرخش عقیدشو نقد کردی؟؟؟؟؟؟؟.ا
نیما خان حقیقی
نیما خان حقیقی
٩٤/٠٨/٠٧
٦
١
در ضمن پروژه ساخت سریال فارسی با بازیگران ایرانی راه افتاده و تبلیغات پخشش تو ماهواره میره رو آنتن. و بازی کردن یه هنر پیشه از داخل ایران بیشتر جنبه تبلیغاتی داره و مانوری که رو این مسئله برای تخریب سینمای ایران میکنن مهمه،نه خود نقش آفرینی اون هنرمند.هدف از این پرداخت زیاد برای انفجار یه بمب خبری از نوع فرهنگی و ارائه تحلیل های جدید و مطابق نظرشون روی این موضوعه، نه بازی اون هنرمند.مثل مصاحبه voa با مینا لاکانی و صدف طاهریان و تحلیل های و نظریاتی که در وسط این مصاحبه ها گفته میشه که اصلا ربطی به سینما نداره.پس وقتی حساب میکنی میبینی واسشون میصرفه 6 میلیارد خرج کنند
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٨
٣
٤
نیما جان در مورد سریال جدید شبکه جم من هم شنیده ام و میدانم ولی دستمزد هر نفر شش میلیارد اصلا واقعیت ندارد و نخواهد داشت دوست خوبم جان کرایر بازیگر هالیوود برای بازی در سریال دونفر ونصف برای برای دوازده فصل مبلغ 600 هزار دلار دستمزد گرفته که میشود تقریبا یک میلیارد و هشتصد هزار تومان یعنی یک سوم دستمزد پیشنهادی برای خانوم چرخنده آنهم در شبکه ای مثل جم یا هر شبکه ی ایرانی اصلا با عقل جور در نمی آید چرا ما باید خودمان را به نفهمیدن بزنیم؟یا فکر کنیم بقیه نمیفهمند
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٨
١
٠
و اما در مورد فامیل و تعیین مرز،من خودم در مورد کشف حجاب خانم فراهانی و بقیه حرفی نزدم چون بنا به اعتقادم هر کس مسئول دین و ایمان خودش هست.مگر فامیل چرخنده خیلی ضد اسلام بود؟مگر اسم و فامیل ما نشانه ی انسانیت ماست؟که اگر زهرایی شود انسان عوض میشود یا نه؟پس اگر هر وقت ما تحولی درونمان شکل گرفت فامیلمان را متناسب با آن تغییر دهیم.نیما جان روزی هزاران نفر به اسلام می آیند و هزاران نفر از اسلام خارج میشوند ولی دلیلی نیست که خودنمایی کنند و به رخ بکشند.اصلا گیریم که بگویند و به رخ بکشند اصلا گیریم که حق دارند ولی چرا اینکار را با چاشنی دروغ به خورد مردم مبدهند؟این کار تبر به ریشه زدن است چرا باید طوری حرف بزنیم و یا دروغ بگوییم که مورد انتقاد و تمضحک دیگران قرار بگیریم؟خانم چرخنده یک بازیگر است و مورد توجه عده ی زیادی هست س باید در سخنرانی هایش دقت بیشتری کند.بهرحال اگر شما از طرفداران خانوم چرخنده هستید و فکر میکنید که در لابلای حرفهای من توهینی به شما یا ایشان شده قصد و هدف من اهانت نبوده و از شما پوزش میخواهم.
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/٠٨/٠٨
٣
١
نقدی که نیماخان حقیقی بیان کرده اند کاملا درست و مورد تایید اینجانب است البته با خوانش دقیقی که از متن داشتم چون نقد بالایی را قبول داشتم به تک جمله ای هشداد دهنده در مورد قضاوت اکتفا نمودم و اینکه ادمها خصوصا در شرایط دین و احکام اسلامی مجاز به نقد و انتقاد ولو با روی خوش نیستند چون مسعله حساس و قابل تحریفی است چون عبادت غرور میارد همان قدر که دنیا دوستی حرص و طمع!
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٨
١
٠
خانوم رضایی من دین و احکام را نقد نکردم دروغ ها را نقد کردم
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/٠٨/٠٨
٢
٠
بله متوجه هدف شما از نگارش این متن هستم کامنت بالا خطاب به تمام قاضیان دین است
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٧
٣
٤
و اما دوستان خوبم نقد کردن یعنی یک موضوعی را به چالش کشیدن ولی متاسفانه به نظر بعضی دوستان نقد یعنی توهین و این دوستان میخواهند که ما همیشه بیاییم و از موضوعی تعریف و تمجید کنیم و گل و بلبل بگوییم و این از دیدگاه بنده بستری را برای پیشرفت فراهم نمیکند و ترجیح میدهم قلمم را زمین بگذارم و دیگر ننویسم تا اینکه بخواهم مورد هجوم و اتهام قرار بگیرم و نعوذبالله خدا شوم
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/٠٨/٠٨
١
١
اقای تمجیدی تعریف درستی از نقد اراعه فرمودید اما از ذکر نکته ای غافل شدید و ان ظرفیت بالای انتقاد کننده و انتقاد شونده است ولی به نظر من شیوه نقدی که اتخاذ فرمودید طنز تلخی است که راه به جایی نخواهد رساند میدانید طنز تلخ از چه زمانی در ایران باب شد؟ از زمانیکه رک گویی و اصلاح جدی مشکلات با بیانی صریح و قاطعانه دمده شد دلایل زیادی برای باب شدن این طنز موجود است از دخالت اتباع در کشور و...در باقی ملل هم طنز تلخ کنار رک گویی صادقانه در مطبوعات به چشم میاید اما طنز تلخ در ایران انقدر محبوب شد که نوعی سستی و رخوت در کتب و...ساری و جاری است این کامنت صرفا جهت روشنگری مطبوعاتی است
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٨
٠
٠
خانم رضایی ممنون بخاطر حضورتون و نقدهای دلسوزانه ی شما
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٤/٠٨/٠٨
٢
١
تشکر فراوان آقای تمجیدی/واقعیتی رو گفتین/اما بعضی اینجا انگار نمیخوان بدونن اسلام آوردن واقعی کسی اینطوری نیست/که تو بوق و کرنا کنه.
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٨
١
٠
ممنون اشکمهر جان
اشکمهر آتشروان
اشکمهر آتشروان
٩٤/٠٨/٠٨
١
٣
سیگارم میکشیده اونم کذاشته کنار یا نه!
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٨
٠
٢
نمیدونم اشکمهرجان فعلا که دور دور ایشان است
صـ آ ل ح
صـ آ ل ح
٩٤/٠٨/٠٨
٣
٠
سلام. آقا کاملا درست و به جا بود مطلبتون. اینکه آدم به خاطر شهرت و تو دید آمدن چه کشف حجاب کنه و چه افراط در زمینه ی حجاب انجام بده بسیار زشت و ناپسنده. تازه اینکه آدم خودش رو یک بیش از حد مذهبی نشون بده زشت تر هم هست چون با اعتقادات بازی میشه و ریا هم انجام شده. در مورد دستمزد هم دقیقا درست اشاره کردین تمام این شبکه ها برای تبلیغات (که همش هم دروغ و کلاهبرداری هستش) دارن خودشون رو به در دیوار میزنن اونوقت میان به ایشون 6میلیارد پیشنهاد بدن!؟بعدم ایشون در سینما یا در جامعه ی ایران چهره ی اصلا مهم و سرشناسی نیستن که بگیم اینقدر مهره ی مهمی بوده که میخواستن ازشون استفاده ی تبلیغاتی کنن.نهایت کار هنری ایشون سریال من یک مستاجرم و اجرا در یک شبکه ی ماهواره ایی بوده!!! ایشون چند وقت پیش هم در یک سخنرانی یه آمار عجیبی ارائه دادن از دخترانی که به واسطه ی امر به معروف ایشون چادری شدن!! اون عدد دقیق در ذهنم نیست منتها بسیار زیاد و حتی میشه گفت مضحک بود! وقتی این 2حرف و بقیه ی کارهای ایشون رو پازل وار در کنار هم قرار میدیم به یک نتیجه ی بسیار روشن و واضح میرسیم.به همین سرعت اگه پیش برن دقیقا از اون ور بوم میفتن به قول شما. تو همین جیم هم بارها به واسطه ی کارها و حرفهای عجیب ایشون دوستان مطلب نوشتن و همه هم موافق نظر حضرتعالی بودن. مثل همیشه خوب بود و نکته ی خوبی رو بیان کردین. موفق باشی برادر :)
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٨
٠
٠
ممنون دوست عزیز و نقد شما هم زیبا بود
عظیم
عظیم
٩٤/٠٨/٠٨
٢
٢
به طور کلی این متن رو دوست نداشتم. ظاهرا نقد اصلی نویسنده به اینه که چرا فلانی در جمعی اسم گوگوش رو اورده، در توانایی های خودش غلو کرده و اینکه ادعایی (به ظاهر) خلاف واقع کرذه است. بنظر من نویسنده می تونه منتقد این ها باشه و ادله خودش رو ارائه بده ولی ربط این موضوع به سابقه اون شخص (تغییرات روحی و اعتقادی خانم چرخنده) یه جور استفاده ابزاری هست که وقتی ادله کافی نباشه منتقد می ره سراغ این جور مسائل. این باعث میشه همچین نوشتاری هم بره قاطی دیگر مطالب خاله زنکی و احساسی. به نظر من وقتی کسی چراغ قرمز رو رد می کنه جریمش 100 هزار تومنه و این مبلغ همیشه برای همه باید ثابت باشه (و هست). چه شخص متخلف نماز بخونه، چه نخونه. چه با حجاب باشه، چه بی حجاب باشه. اینکه "آقا شما که نماز می خونی چرا چراغ قرمز رو رد کردی؟" جمله ایه که فقط در محاوره قابل بیانه و نمی تونه جمله منطقی در سطح کلان باشه. و قابل پذیرش در یک نقد حرفه ای نیست. یه نکته دیگه. ما یه استادی داشتیم شروع می کرد به تحقیر و توهین یه دانشجوی خاص ولی مدام در بین حرفاش تاکید می کرد که منظورم شمای نوعی هستید، یه وقت ناراحت نشید. باز توی چشم دانشجو نگاه می کرد و هر چی از دهنش در می اومد نثارش می کرد :))) اینکه نویسنده اول متن با یه جمله تاکید می کنه که من درگیر حواشی نیستم و قراره خیلی بالغانه نقد کنم ولی در ادامه به این قضیه پایبند نیست منو یاد همون استاد عزیز میندازه. در نهایت اینکه تمام مطالب نظر شخصی بنده است و هدفم هم اینه که بهتر و بیشتر بتونیم دیالوگ کنیم :)
لیلی رضایی
لیلی رضایی
٩٤/٠٨/٠٨
٢
١
تمثیل زیبایی به کار بردید کاملا موافقم و هدفی که فرمودید باعث افزایش امار کامنتها است که این به خوبی سبب پویایی سایت خواهد شد :-)
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٨
١
٠
ممنون دوست عزیز بخاطر حضور و نقدتان
ahn_1373
ahn_1373
٩٤/٠٨/٠٨
٢
٠
برام خیلی جای سواله که چرا هیچ نقدی به افرادی که کشف حجاب می کنند انجام نمیشه!! چرا وقتی کسی چادری میشه و اعتقاداتش رو درست میکنه ، کوچکترینن کاری که انجام میده هزاران انتقاد به سمتش روانه میشه! در حالی که ممکنه این کارش عمدی نبوده باشه.... اما کسی که کشف حجاب میکنه دیگه کلا هرکاری که میکنه انگار نه انگار! به نظر من تا حدی این خودنمایی خوب هم هست..تبلیغ حجاب و عفاف خیلی هم خوبه....ایشون میان و به کاری که کردن افتخار میکنن،با افتخار میگن که برگشتن به راه خدا.... در ضمن همانطور که هرکسی در اعتقاداتش آزاده در انتخاب فامیلش هم آزاده!! ایشون فامیلشون رو گذاشتن زهرایی چون دوست دارند راه حضرت زهرا رو ادامه بدن، یک نفر فامیلشو میزاره مهدیار چون دوست داره یارویاور حضرت مهدی باشه...چون وقتی فامیلش رو میبینه یادش میاد که یکسری اعتقاداتی داره که باید بهشون عمل کنه.... در انتها بنده هم میگم که مخالف دروغگویی در هر شرایطی هستم، ولی به نظرم شما نقد نکردید!اتهام زدید.اتهام به اینکه ایشون میخوان خودنمایی کنن و اتهام به دروغگویی ....هروقت که مدرکی برای این مدعا وجود داشت میشه اسم بخشی از نوشتتون رو گذاشت نقد
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٨
٠
١
دوست خوبم ممنون بخاطر حضور و نظرتون اگر سری به صفحات اخبار بزنید این سخنرانی را خواهید دید این هم یکی از لینکهای حرفهایش http://www.dailybist.com24196/elham-charkhande-speak-about-googoosh-and-golshifte-farahani و البته که منظور من هم فقط حرفهایشان بود و درضمن من به کشف حجاب هم واکنش نشان دادم و مطلبی نوشتم میتوانید در مطالبم مطالعه بفرمایید کلا درباره هر موضوعی نقد کنیم واکنش هست
translator
translator
٩٤/٠٨/٠٩
١
١
اینکه واقعا نیت درونی خانم چرخنده چیه من میگم ان شاالله که تحول واقعی داشتن. و منم با تظاهر و ریا و سواستفاده از وجه دین مخالف صدرصدم اما این رو باید بدونیم که منطقی فکر کنیم و تا یک مذهبی حرفی زد زود نگیم اره داره ریا میکنه حرف شما مثل این میمونه که اکثرا مردم اگه صدای موزیکشونو تو ماشین تا اخر زیاد کنن براشون موردی نداره و خجالتی نمیکشن تازه بعضا افتخارم میکنن اما دوباره اکثرا اگه یکم صدای قران یا مداحی تو ماشینشون زیاد بشه میگن عه زشته کمش کن و یه جورایی از بقیه خجالت میکشن. چرا ما باید از کار درستمون شرم داشته باشیم درحالی که اون افراد دیگه هستن که باید خجالت بکشن نه ما. اینو برای مثال عرض کردم اما حرف من اینه که چطوره که یه چیزی مد شده به اسم - قضاوت نکردن ـ و الان همه جو همین بی قضاوتی گرفتشون و کلا قضاوت نکردن رو با بی اهمیتی نسبت به اطراف اشتباه گرفتن و قضاوت رو برای خودشون بهانه ی موجهی کردن برای کنار کشیدن از خیلی مسائل... که اینجا مجالش نیست. خب حالا ماهایی که هی دم از قضاوت نکردن میزنیم چرا همش دلمون میخواد هنجار شکن ها و یا ضدمذهبی ها رو قضاوت نکنیم ولی تا دلمون میخواد درمورد مذهبیا قضاوت میکنیم و همش درمورد روحانیت و چادریا و... بد میگیم و منتظر اتو هستیم تا بگیم اره اینا فلانن و ببخشید از همه بدترن و ... چرا به این فکر نکردین که ایشون هم نیتش ریا نبوده و خواسته اعتقاداتشو بیان کنه . جالبه ماها خیلی مواظبیم که شاه و دربارش رو متهم نکنیم و بگیم کی میدونه که شاه فساد داشته ؟ اصا از کجا معلوم؟ کو شاهد عینی؟ کو مستند؟ و حتی افرادی بدتر از شاه... اما چشمامون رو تیز کردیم رو مذهبیا . اینکه کسی از اعتقاداتش بگه و بقیه رو اگاه کنه و بخواد چهار نفرو جذب کنه بده ؟ در ضمن ایشون اینطورم نبوده که به زور تو فیلمای ایرانی راش بدن اغراق فرمودید. و اینکه چادری بودن مادرهامون رو نباید با ایشون یکی کنیم چون خانم چرخنده یک فرد شناخته شده هست برای همین تحولش هم برای همه جالب توجه هست و با توجه به شهرت و اعتقادات جدیدش خیلی بیشتر از مادرهای ما میتونه افراد رو جذب کنه. در عین حال تذکر شما بجا بود مبادا که با رفتاری عفت چادر و اسلام رو لکه دار کنیم چون انسان ممکن الخطاست . امیدوارم تا اخر به اسلام و ایران پایبند باشن.
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٩
٠
٠
دوست گرامی اول بخاطر حضور و نظر زیبایتان تشکر میکنم و اینکه حرفهای شما را تا حد زیادی نزدیک به عقاید خودم میدانم ولی دوست عزیز یادمان باشد که اگر کاری میکنیم و دنبال شهرت و محبوبیت نیستیم نیازی نیست آنرا در بوق و کرنا کرده و همه جا جار بزنیم و متعاقب آن سخنرانی هایی کنیم پس اگر این کارها را کردیم میخواهیم همه بدانند و بشنوند و در ازای آن نظر هم بدهند،اصلا فرض بر اینکه این سخنرانی ها هم باشد و میگوییم نوعی تبلیغ برای اسلام است و چه خوب.ولی دروغ هایی که میگوییم و مقایسه کردن خودمان با فلان خواننده یا بازیگر آیا کار درستی است؟حرف همین است که با دروغ نمیشود
f_maveddat
f_maveddat
٩٤/٠٨/٠٩
١
٠
سلآم؛ نوشتن درمورد این مسئله چه برای تقدیر و چه در مقام انتقاد ، به نظر به یه انداز به مطرح کردن ایشون پیش بقیه کمک میکنه....بنابراین اظهار نظر درموردش سخته..... مسئله ای که هست :این خیلی خوب ومنطقیه آدم چیزی رو که دوس داره ومتناسب با عرف جامعش هس رو تبلیغ کنه، به این امر ایرادی وارد نیست. به شرطی که دانش وآگاهیشو هم داشته باشیم...من نمیخوام قضاوت کنم، فقط میگم حسم به این قضیه خوب نیست :/
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٩
٠
٠
ممنون دوست خوبم بخاطر حضور و نظرتون
هادی.قنبری
هادی.قنبری
٩٤/٠٨/٠٩
٢
٢
به نظرم شیوه ی مضحک و قدیمی و عوام فریبیِ کودکانه ای رو برای شهرت انتخاب کردند؛ یک نوع سوء استفاده از اسلام که عیان است و چه حاجت به بیان...
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠٨/٠٩
٠
٠
ممنون هادی جان بخاطر حضور و نظرت.واقعا که راه اشتباهی را پیش رو گرفته اند و خدا میداند هدفشان چیست.چون اگر کاری را بخاطر رضای خدا انجام میدهیم دلیلی بر دروغ و خودنمایی نیست
پربازدیدتریـــن ها
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

چشم هایم باز شد٬ دیدم کنارم نیستی

٩٥/٠٩/١٨
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦
شعری سروده خودم

چشم هایت شبیه پاییزند...

٩٥/٠٩/١٨
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
دیکتاتوری دوست داشتنی

از دلخوشی تا دلبستگی

٩٥/٠٩/١٨
ترانه ای سروده خودم

تو خیالی...

٩٥/٠٩/١٦
شعری سروده خودم

ناز نگاه

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

وقتی ستاره توی آسمونه

٩٥/٠٩/١٥
چند کلمه با عادل فردوسی پور که دیگر عادل نیست

ناعادل!

٩٥/٠٩/١٦
به دنبال یک مامن

اعتراف

٩٥/٠٩/١٨
نقدی بر تیتراژ پایانی آخر قسمت از این سریال

هشت و نیم دقیقه

٩٥/٠٩/١٨