چشاتو ببند رفیق!
ماجراهای آبنبات قیچی (قسمت پنجم)

چشاتو ببند رفیق!

نویسنده : f_maveddat

یك روز آبنبات قیچی همراه دوستش عازم محل کارش بود، که میان راه مردی را دید، که از مردانگی فقط اسمش را یدک می‌کشید! آبنبات قیچی پس از مشاهده هیبت مرد زن‌نما با آن موهای مش کرده ،زیر لب مشغول استغفار کردن بود که دوستش گفت: تو باز شروع کردی! چه معلوم موهاش خدادادی اون رنگی نباشه؟!

 

آبنبات قیچی که از فرط حیرت و استدلال عجیب دوستش، چشم‌هاي گرد شده‌اش بین دوستش و آن مرد در نوسان بود، گفت: بر فرض محال رنگ موهاش خدادادی باشه! ناخونای مانیکور شدش چی؟ اون زیر ابروهای تمیزش چی؟ استغفرالله! نذار بگم! هیچکی هم نیست بهش بگه، پسر جون یه لچکم بذار سرت، یكهو ترگل صدات کنیم و خلاص!

 

که دوستش من باب سخره، گفت: خب الان وظیفه ما ایجاب می‌کنه که بریم ارشادش کنیم دیگه؟! بیا بریم همین ترگل اینا رو بهش بگیم؟! آبنبات قیچی در جواب دوستش به یك پوزخند اکتفا می‌کند! مسیر نگاهش را سمت دیگري می‌کشد و می‌گويد: اون رو ارشاد کنیم، به این چی بگیم! آخه شال زرد، پالتوی سبز، کیف قرمز و بوت نخودی! نیگا نیگا موهاشم با رنگ کفشاش ست کرده! اون وقت تن اون بچش که این ور اون ور دنبال خودش می‌کشه، چیه!؟ سرتا پا مشکی!

 

به قول شاعر گران مایه مولوی: درد و غم را حق پی آن آفرید / تا بدین ضد، خوشدلی آید پدید!

 

چشاتو ببند رفیق! خانه از پای بست ویران است!

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
٢
٢
اول..... اول..... اول.....:))))))))))
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
٢
٢
الان خیلی زیاد شده متاسفانه....آدم میمونه چی بهشون بگه.....
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
١
٠
همين ديگه؟! واي به روزي كه يه اقليت نامناسب بشه اكثريت!! اونروز ما بايد براي خودمون وجامعه اي كه درش زندگي ميكنيم , تاسف بخوريم :(
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
١
٠
nemidoonam kojay harfam manfi dasht???!!!
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
١
٢
اونا واقعاً باید به شما چی بگن که راحت قضاوت می کنید...
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
٢
٠
کسی کخ اونجوری میا بیرون کمبود داره.... میگه آهای مردم یکی به من توجه کنه..... منم هستم....حالم از پسرایی که مثه دخترنن بهم می خوره..... اینا میخوان بشن مردای آینده؟؟؟؟؟ میشه به اینجور آدمی تکیه کرد؟؟؟؟؟؟؟؟ یه عده ای هستن که واقعا مشکل دارن قبول به قول معروف TS هستن ولی همه که اینجوری نیستند.... یادبگیرید یه که مرد باشید نه این که مرد زن نما.....
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
واقعاً کسی ما رو مجبور نکرده با اونا ازدواج کنیم یا بهشون تکیه کنیم... بالاخره دیگ می گرده درشو پیدا می کنه! (مثل قدیمی) واقعاً ما چی کار مردم داریم آخه
a_entesari
a_entesari
٩١/١٠/٣٠
٠
١
چه جالب اینو چند روزه پیش تو وبم مطرح کردم اما در مورد یه دختر! منم موندم چه جوری نهی از منکر کنیم؟
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
خانه ي از پاي بست ويرانو چكار ميكنن؟!ميكوبن مجدد ميسازن؟! اين معضل بايد رفتار شناسي بشه؟! بايد هنجارهاي جديدي رو براي حضور در اجتماع تعريف كرد؟! از ديدگاه اينجانب بايد سعي در توجيح نسل جوون داشت , تا امرو نهي؟!
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
١
٠
کلاً این جمله ی کسانی ست که احساس می کنن الان در بهترین و ایده آل ترین شرایطن و باید بقیه رو مثل خودشون کنن. آیا اینکه مرد مو رنگ کنه گناهه؟ لباس روشن بپوشه و مشکی نپوشه چی؟ ابرو برداشتنش چی؟ اذییتتون کرده یا باعث آزار کسی شده؟ واقعاً مملکت ما مشکلش پسرای ابرو برداشته س؟
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
١
٠
نه گناه نیست.... اما یه پسری که رنگ صورتی می پوشه میشه شبیه چی؟؟؟؟؟ مگه رنگای دیگه نیست؟؟؟؟ مگه حتما باید مشکل بزرگ باشه؟؟؟؟ مشکلات بزرگ از همین چیزای کوچولو شروع میشه..... پسرس که ابرو بر میداره پسر نیست دختره........
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٢
٠
خانم حقيقت من از شما انتظار نداشتم؟! اينجا قرار نيست كسي بقيه رو شبيه خودش كنه؟! پيامبرا وامام هاي معصومش نخواستن كسي رو شبيه خودشون كنن! ما كي باشيم بخوايم از اين كارا كنيم؟! من فقط دارم ميگم بايد احتياط كنيم!!!!!! امروز اگه پدري زير ابروهاشو برداره . فردا عوض قلم خودكار از جيب بچه هاش موچين بيرون نمياد؟؟؟؟ من بر اساس ديده هام قضاوت ميكنم؟! ميدونيد در حال حاضر عوض دفتر و كتاب توي كيف مدرسه ي دختراي ما چي پيدا ميشه؟؟؟؟ ميدونيد عوض بحث روي مسائل درسيشون . از بورس لوازم آرايشي و حراج فلان مارك توي فلان جا صحبت ميكنن؟! من از فرداي جامعه اي صحبت ميكنم كه قراره همين بچه هاي شما توش زندگي كنن؟! جامعه اي كه شما با رفتاره امروزت اونرو ميسازي؟!! از نظر شما اگه پسرتون از شما رژ لب يا كرم پودر درخواست كنه . موردي نداره؟! دير نيست اونروزي كه پسرتون روبه روتون بايسته و بگه مامان اين زير ابروي منو برام مرتب ميكني؟!! هيچ وقت از بيرون به يه ماجرا نگاه نكنين؟! من براي اينكه فردا يه همچين مشكلي رو با بچه هاي خودم نداشته باشم از امروز دست به كار شدم :(
a_entesari
a_entesari
٩١/١٠/٣٠
١
٠
خانم : siduri.sabit منظور من این نبود اصلا!کی گفته رنگ روشن لباس پوشیدن جرمه؟یا گتاهه؟اشتباه برداشت کردین حرف منو نه افراط نه تفریط! منظور
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
می شه در 3 جمله بگید چه مشکلی دقیقا بنده خدا واسه شما ایجاد کرده؟ من شخصاً از اینطور پسرا خوشم نمیاد اما این نظر شخصیه... باور کنید اینکه چه رنگی بپوشه خصوصاً اینکه پسره هیچ ارتباطی به بقیه نداره! // تو رو خدا به من بگید الان اون صورتی بپوشه چی می شه؟ فکر کنم شما از خدا هم گله می کنید چرا این گل زرده... خدا یا تو نمی دونی من از زرد بدم میاد!
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
٢
٠
نگاه کنید فریاد بی صدا، تو همین جامعه ای که شما می گید دخترا اینجورین و پسرا اونجوری دخترا و پسرایی پیدا می شن که سالم و پاک دارن زندگی شونو می کنن. اینا به تربیت خانوادگی ارتباط داره. اگه من اینقدر بی مسئولیت باشم که پسرم چنین چیزی ازم درخواست کنه، البته که حقمه! حرف من اینه که ظاهر چیزی هست دست خود آدم و هر آدمی اختیار اینو داره که ظاهرش رو انخاب کنه. حرف من اینه که دست برداریم از ظاهر بینی... شاید اون آقا با وجود همه ی وشکلات ظاهری از دیدگاه ما انسان خوبی باشه... حتی یه درصد احتمال بدیم یه بیماری روانی داره... حالا شما فکر می کنید اگه ایشون رو نهی از منکر کنید یا مثل قشر نسوان با گشت ارشاد جمعشون کنید نسل اینا منقرض می شه؟ به نظر من آدم هایی به مراتب فاسد تر با قیافه های معصومانه در جامعه ی ما وجود دارن... اونا رو می خواید چه کنید؟
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
١
٠
متاسفانه ما سخت درگیر ظاهر بینی هستیم!
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١١/٠١
٠
٠
كاربر گرامي: نگارا : اينكه جامعه ي ما داره به سمتي سوق پيدا ميكنه كه تمايل به اين قبيل ناهنجاري ها درش افزايش پيدا مي كنه ربطي به ظاهر بيني نداره؟! اصلا من موندم شما اينو چطور ربط ميدي به ظاهر بيني؟؟؟؟؟؟؟؟ من كجا راجع به توانايي هاي مرد زن نماي توي داستان قضاوت كردم؟! اين فقط يه برخورد توي پياده رو بوده . شايد چند ثانيه!!!! من صرفا در مورد ظاهر و پوششي كه براي حضور تو اجتماع انتخاب ميكنيم صحبت ميكنم؟! متاسفانه شما بحث رو از موضوع اصلي خارج كردين و پا خيلي چيزارو كشيدين وسط در صورتي كه من قصدم از بيان اين داستان صرفا افراط در بحث آرايش در جامعه بود!! همين !!!
l3igl3oy
l3igl3oy
٩١/١٠/٣٠
١
٠
سلام آبنبات قیچی قصه چقدر هم ریز بینه!!!!خودشم یه تمایلاتی داره وگرنه رنگ لباس زیر مردم که با یک نگاه قابل تشخیص نیست(من باب مثال!!!!)
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٢
١
شما تعريفت از جيغ چي هست؟! رنگ جيغ , آرايش جيغ . . . . . چشم دنبال اينا نيست!!اينا تو چشم ميزنن! (با اينكه مثالتونم خيلي مغرضانه ست؟! اما من به خودم نميگيرم!!! ميدوني چرا؟؟ چون اين شمايي كه ريز بيني؟! متوجه اي كه؟!!! كافيه نظر خودتو با بقيه مقايسه كني ; ) اونوقت متوجه ميشي؟! هدف اينجانب از مطرح كردن اين مبحث رسيدن به يه چاره مناسب براي حل اين معضل هست؟! همين!)
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
١
١
به نظر من معضل اصلی اینه که ما مردم ایران کلاً فضولیم و به همه کار هم کار داریم...
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
فقط ميتونم بگم متاسفم :(
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
فریاد بی صدا، من قصدم توهین به شما نبود، امیدوارم ناراحت نشید.
l3igl3oy
l3igl3oy
٩١/١١/٠١
١
٠
سلام آدم با نگاه عادی میتونه رنگ مو و چهره و لباس رو تشخیص بده اما تا با نگاهش طرف مقابل رو نخوره نمی تونه مانیکورش رو هم ببینه!!!من خودم صندوقدار یک فروشگاه معتبر لباس تو سجاد هستم صبح تا شب کلی مشتری دارم اما چهره اکثرشون یادم نمیمونه چون ز در مواقع لزوم بهشون نگاه نمی کنم ...در مورد این که نظرم با بقیه متفاوت هستش این موضوعی که بابتش به خودم می بالم دوست عزیز!
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١١/٠١
٠
٠
كاربر گرامي : l3igl3oy : متاسفانه شمام داري بحث از موضوع اصلي خارج ميكني؟! اين ديدن و حالاتي توصيف شده برا يك نفر كه نيست؟! من خودم با اينكه يه خانوم هستم فرق بين پديكورو مانيكور رو نميدونم! حتي اگه بخوام به قول شما طرف مقابل رو هم قورت بدم بازم متوجه نميشم؟!!ولي تو اين يه مورد فرد مورد نظر خودش داشت درموورد مانيكور ناخونش با صحبت ميكرد؟! بگذريم بحث منم سر همين يك نفر كه نيست؟! اين قبيل افراد زيادن؟ قصد منم صرفا از بيان اين داستان(تاكيد ميكنم داستان) بحث درمورد افراط در آرايش براي خانم ها وآقايان توي خيابون (محيطي غير از خونه) هست؟!! اين بحث نگاه درست رو هم كه شما مطرح كردي بازم مربوط به بحث ما نيست؟! پس ميرسيم به همون مثل معروف كه ميگه هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد؟!! شما اگه دوست داري نظرت رو در مورد آرايش هاي افراطي براي مردان و زنان توي جامعه اي كه دوست داريم اسلامي باشه. بگو :)
l3igl3oy
l3igl3oy
٩١/١١/٠١
٠
٠
سلام من دارم از بحث خارج میشم؟!!!!منظور منو اونایی که باید میگرفتن گرفتن حالا شما خودتو بزن به کوچه....
m-melisa
m-melisa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
قشنگ بود... علی ایحال دست شما مرسی!!!
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٠
١
ببخشيدا !! ولي خوشم نمياد از اينايي كه ميگن قشنگ بود؟! پورتره كه نگا نميكني , بگي قشنگه؟! نوشته ست بايد نقدش كني؟! خواهشا تجديد نظر كنين :)
imanhkt
imanhkt
٩١/١١/٠١
٠
٠
عجب ...! ( کلی نقد پشت همین یه کلمه بود ...)
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١١/٠١
٠
٠
پس من بايد از شما به خاطر ابراز نظرتان سپاس گذاري كنم؟؟؟؟ عجب......!
s_sabouri
s_sabouri
٩١/١٠/٣٠
٠
١
برای منم سواله که چطو ر باید نهی از منکر کرد که هم طرف ناراحت نشه هم اثر گذار باشه چون فکر می کنم توی ایجاد وضع فعلی ما هم مقصریم که می بینیم ولی صدا مون در نمیاد
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
٢
٣
خانومه اگه حجابش حالا بد باشه به خاطر عرف ه جامعه شاید نیاز به تذکر داشته باشه اما اون پسر الان از نظر شرع چه ایرادی داره که شما نهی از منکر کنی! نبینین چیزی که دوسش نداری نگاهش نکن! ای بابا مثه این نگهبانا دانشگاه من موندم اینا چه حقی دارن که به بهانه ارشاد کل وجودتو ارشاد کنن که مثلا خط چشمت یکم پررنگه! اسن همین تیپ سبز و قرمزو زرد یه چادر بنداز روش مشکل حله دیگه!نه؟!!!
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
اين قبيل افراد فقط خودشون رو دست مايع تفريح ديگران ميكنن؟! بانديدن يا بهتر بگم ناديده گرفتنشون ميتونيم گام موثري رو برا اصلاح اونهابرداريم؟! از نظر اين حقير توي اين برهه ي زماني امر به معروف و نهي از منكر تو خيابون جوابگو نيست؟! جووني كه طبق مد پيش ميره؟! از ماهواره و رسانه هاي بيگانه خط ميگيره! دنبال آزادي(البته آزادي با تعريف خودش) هست؟! در مقابل گشت ارشاد عكس العمل نشون ميده؟! اينا دنبال جلب توجه ن ! پس بايد در وهله ي اول نسبت بهشون بي توجه بود . . . .. (اين داستان ادامه دارد)
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
در جواب شما كاربر نگار نام , خدمتت عارضم كه : سخت در اشتباهي؟! اينقد زود نتيجه گيري نكن؟! حد وسط هر چيزي , مناسب ترين حالتشه؟! اينجا ما نه با افراط موافقيم نه تفريط !! قاعدتا يك مرد هم احتياج به آرايش داره , منتهي نه ديگه زنانه؟! شما با بحثي كه من مطرح كردم مخالفي , چادر رو بي ارزش جلوه نده؟! يعني چي دوست نداري نگاه نكن؟!
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
٢
١
نگارا سخن از زبان ما می گویی... برخی دوستان فکر می کنن حق دارن در مورد همه چیز و همه کس ابراز عقیده و حتی اعمال نظر کنن...
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
١
١
مگه امر به معروف و نهی از منکر فقط برای خانوم هاست؟؟؟؟ آقایون هم باید یه سری مسایلو فقط میان تو جامعه رعایت کنن.....
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٢
٠
كاربر گرامي : siduri.sabit : من يكي خودم رو در قبال جامعه اي كه درش زندگي ميكنم مسئول ميدونم؟!! جلوي ضرر هم از هر جا گرفته شه! منفعته؟!
Em Ad
Em Ad
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
هی روزگار ...
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
٢
٢
چه پارادوکس خفنی داشتا!!!! الان شما مخالفی موافقی؟الان اون مرده رو آخر باید ارشاد کرد یا نه؟ اینکه موهاش رنگ کفشاشه خب چه عیبی داره؟اینکه رنگا با هم ست نیس ب کنار الان شما مخالف رنگی بودنشی؟ آخ کهه ما کی میخویم یاد بگیریم به عقاید هم احترام بذاریم؟؟؟؟بابا اون پسره دوس داره اون شکلی باشه !شما دوس نداری نباش!اون خانومم سلیقش همونه!شما خوش سلیقه ای دمت گرم! بله خانه از پای بست خراب است!افکار هم همینطور
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٢
٠
اوه اوه؟! كتلت شدم يواش تر؟! من اگه بخوام جواب شما رو بنويسم كه يه كتاب ميشه؟! اين آقاي ادمين باز تيتر انتخابي منو عوض كرده؟! كاربرا دچار سردرگمي شدن!!كاربر گرامي ! بحث ضد بر ضد هست؟! بذار او آقا لباس دكلته ي زنانه بپوشه بياد بيرون؟! فكر نميكني اين حركتش با عرف جامعه ي اسلامي ما مغايرت داشته باشه؟؟ اينجا بحث تفكرات شخصي يا تفاوت در سليقه ,مطرح نيست؟! شما برا زندگي تو جنگل هم بايد يه سري قوانين رو رعايت كني ! چه برسه توي جامعه! اونم جامعه انساني! شما موظفي تابع قوانين باشي , درغير اينصورت دير يا زود حذف ميشي؟!
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
١
١
می دونی تو ایران ما فقط به سر و وضع بقیه مردم گیر می دن... شاید مریضه اصلاً بیمار روانیه... واقعاً به کسی چه! کی می خوایم بفهمیم قیافه ی مردم به خودشون مربوطه... نکنه اینم معضل اجتماعیه و دیدن ایشون شما رو به گناه انداخته!
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
١
٠
آره خب اما اینجا این مطرحه که این قوانین رو کی تعیین می کنه... شایدم امثال شما باید حدف بشن که به همه ی مردم کار دارن... شاید قانون انسانی ترش این باشه که تو کار هم دخالت نکنیم و مواظب چشمای خودمون باشیم. مواظب برخوردامون و اینو درست کنیم که همیشه تصور برتری داریم! و اگه کسی متفاوت بود آدم بدیه...// به خدا مملکت ما دردای بزرگتری داره ها. خیلی ها در تمام ابعاد شخصیتی مورد پسند شما می گنجند اما همونا... دیگه ادامه نمی دم!
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
من نمیگم کاره خوبی میکنه!اما آدم نباید از رو ظاهر قضاوت کنه!اون نمیفهمه تقلید میکنه اما نباید که اینجوری باش رفتار کرد!بعدم عرف جامعه اسلامی یعنی شرع!شرع گفته مردا مش نکنن؟ابرو برندارم!من که اطلاع نددارم!من خودم خوشم نمیاد واقعا از اینجور آدم اما نباید به خاطر کوتاهی فکرش مسخرش کرد! الان به نظر شما با این قوانین این آدما حذف شدن یا بیشتر شدن؟خیلی دوس دارم این رو حتما جواب بدی!
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
١
٠
من هم دقیقا همین نظرو دارم!شاید مریضه واقعا به سخره گرفتنشون خیلی بده!من چند وقت پیش یه پسری دیدم که مشخص بود مشکل داره این بدبخت تا وارد کتابفروشی شد همه اینقدر بد نگاه میکردن و میخندیدن که واقعا دلم سوخت!چرا ما نمیتونیم آدمارو اونجور که هستن بپذیریم
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
كاربر گرامي : siduri.sabit : نزن اين حرفا رو؟!ايران و غير ايران نداره كه؟! وقتي ناهماهنگي توي جامعه به وجود مياد؟! وقتي قانوني رعايت نميشه بايد مردم نگران بشن؟! بايد عكس العمل نشون بدن؟! بذار يه فرد چادري تو ناف لس انجلس راه بره؟! خب غيره طبيعيه؟! با هنجارهاي اجتماعي اونجا همخواني نداره . پس سعي ميكنن تغييرش بدن؟! مهم نيست اينجا ايرانه مهم اينه كه ماداريم از يك جامعه ي اسلامي دم ميزنيم؟! پس بايد به هنجارها بايد ها نبايد هاش احترام بذاريم؟!
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
عرف و شرع جامعه اسلامی الان چه جاهایی داره درست عمل میکنه که فقط تو حجاب مونده که کامل بشه!تو همین 3 با کلی صفر اعمال شد؟تو واما بانکی اعمال میشه؟تو خرید و فروش اعمال میشه؟تو برنامه تلویزیون اعمال میشه؟
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٢
٠
كاربر گرامي : نگارا : حرفاي منو حكايت اين آبنبات قيچي خير نديده رو كه منو اينطوري تو هچل انداخت و نديد بگير ! فقط به من بگو چرا شما ازهمچين آدمايي خوشت نمياد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟! اوني كه مريضه اوني كه بيماره . استثنا هاي اين مورد محسوب ميشن؟! با اونا كار نداريم. اونا در قبال كاري كه ميكنن مسئول نيستن؟! به اين فكر كن كه چرا سريع مثال نقض مياري .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فك نميكمي ناشي از ضعف درحقانيت گفته ات باشه؟!؟؟؟؟؟؟ به چي جواب بدم؟؟؟؟؟ من كه گفتم ترسم از به اكثريت تبديل شدن اين قبيل افراد هست؟!
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
کلن پارادوکس داری دیگه حتی در انخاب اسم!!(شوخی بود)ا 1-ز کدوم آدم اینایی که گفتی؟خب چون سلیقم و افکار با اونا یکسان نیست! 2-کیا؟مریضا؟که خب نه!اونا دیگه هم نه چون طرز فکرشون اینه همینطور که طرز فکر شما اینه!ا 3-مثال نقض میارم چون وجود داره مثال نقضشا اما الان نمیفهمم دقیق کجا رو میگی!منکه ریاضیم خوب نیس اما یه چی داشتیم اصل نقیض اینا ها بود فک کنم! 4-جواب اینکه یسری قوانیین وضع شد که جامعه اسلامی به انحراف نره اما به نظرت روز به روز منحرفتر نمیشیم؟ کلن خیلی مبهم بود این پاسخت!هچل؟هچل نیست باش و از طرز فکرت دفاع کن!چرا بیخیال حرفات بشی؟؟؟؟
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١١/٠١
٠
٠
كاربر گرامي : نگارا : شما مشكلي با مرد هايي كه با هيبت هاي زنانه ميان تو خيابون نداري؟! حتي اگه تعداد اونا از يك نفر در روز به 100 نفر در روز برسه؟؟؟ يا خانوم هايي با ظاهري جلف و زننده!!!؟؟؟ ما با حالت اعتدال و ميانه در هر مبحثي مشكلي نداريم؟! بحثمون سر اينه كه از حدش خارج نشه؟! ميگي بمون واز طرز فكرت دفاع كن؟!! من هستم ولي وقتي شما متوجه منظور من و قصدم از بيان اين داستان نميشين من چي بگم؟! بيخيال حرفام نشدم. شما رشته ي اين كلاف وگرفتي و داري هي ميپيچونيش!!!!!!! من بحثم سر افراط در آرايش براي آقايان وخانوم ها هست؟؟ همين؟!
نگارا
نگارا
٩١/١١/٠١
٠
٠
این داستان که اینو نمیگفت!من با دیدن اینجور آدما مشکلی ندارم مخصوصا پسرا چون دیگه خانوما رو میگی تحریک میشه اگه چشم یکی به لاخ موش میوفته اون مردام تحریک کنندس؟؟؟؟!هرجور هستن واسه خودشونن!اونا افراط می کنن شما نکن!منم بحثم اینه که با روش حذف و محدودیت و این چیزا نمیشه درس شد!و اینکه تو این سالها هرچقدر قوانین سختر میشه این چیزا بیشتر!
سین سید هاشم صاد صفدری
سین سید هاشم صاد صفدری
٩١/١٠/٣٠
٤
١
میگن به سلامتی پسر بچه های قدیم که سبیل میکشیدن برای خودشون نا شبیه باباشون بشن نه پسرای حالا که زیرابرو برمیدارن تا شکل مامانشون بشن!!! نگارا دوست من!اصلا بحث موافق یا مخالف بودن مطرح نیس!بحث نگه داشتن حد و مرزه!شما اگه ببینی یه انسان با دوتا شاخ و یه دم داره تو خیابون راه میره برات عیب نیست؟؟مطمئنا عجیبه!چرا؟چون توقع نداری انسان شاخ و دم داشته باشه!همینطور که از مرد توقع داری مرد باشه!و از زن هم میخوای زن باشه!برای یه مرد زدن رژ لب و کشیدن خط چشم و رژگونه و ... خط قرمزاشه!برای یه خانم هم خط قرمزاش مشخصه!نمیگیم زن مانتوای نباشه!باشه ولی مانتو باشه!نه پیرهن مردانه باشه به اسم مانتو و ...!نمیگیم آرایش نکنه!بکنه ولی صورتشو تبدیل نکنه به بوم نقاشی!افکار هم کم کم خراب میشه!آدم هرچی ببینه حریصتر میشه!برخلاف تصور همگان که فک میکنن کم کم طبیعی میشه!تا یه حدی آره طبیعیه ولی بیشتر از اون دیگه افکارو بهم میریزه!اگه آشنایی خارج کشور دارین بپرسین!فک نکنین فقط مردم خودمون اینجورین!آمار تجاوز رو تو کشورای دیگه دنبال کنین!و ...!سخن کوتاه کنیم که ...
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
٣
٠
من کاملا با شما موافقم.... دوستان از اون ور آب فقط اینجور چیزاشو دیدن.... اما تو همون کشورها اگه یکی بخواد با حجاب بیاد بیرون میگیرنش.... حق نداره بره سر کار حق نداره درس بخونه.... وخیلی چیزای دیگه.... آزادی اینه که هر جور خواستم بیام بیرون بدون اینکه عرف جامعه رو رعایت کنم؟؟؟؟؟؟؟ ما ها مسلمونیم..... همین آدما وقتی یه حکمت از نهج البلاغه امام علی(ع) میاد رو سایت قربون صدقه امامشون میرنو میگن ما امام مونو نشناختیم اما حاضر نیستن برن دنبالش ببینن ایشون حد وسط و چی میدونن..... اگه واقعا پیرو و شیعه علی(ع) هستن.....
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
من موافق اینجور کار واسه مردا نیستم!مگه اونایی که مریض هستند!من قبول دارم ما کشور اسلامی هستیم باید یه سری قوانین رعایت بشه اما سختر کردن قوانین برابر با حرص بیشتر. اون که اعتقاد به حجاب نداره خب تکلیفش واقعا چیه!چرا ما ناراحت میشیم وقتی یه با حجاب رو می شنویم که مثلا راه ندادن دانشگاه چه فرقی داره با اینکه یه بی حجاب راه ندادن؟ اونجا عرفش اونه اینجا عرفش این هر دو غلط نیس از نظر شما؟ امار تجاوز تو کشور نامسلمون اگه آمارش هرچه قدر بالا باشه!ما کشورمون کشور اسلامیه!!ما فلسفه حجابمون حفاظته اما واقعا شده واسمون حفاظ؟
f_tasnim
f_tasnim
٩١/١٠/٣٠
١
١
چشم ها رو ک نباید بست البته،امر به معروف و نهی از منکر ولی واقعا سخته...
Caspian
Caspian
٩١/١٠/٣٠
١
١
تازه باید بهش بگی یه دامن هم بپوشه ... فقط با اینکارا که ناز نمیشه ..!!!؟
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
١
٠
الان دقیقا کیا میشن اقلیت؟ یا در اقلیت هستن؟؟؟
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
كاربر گرامي : آرشام ایرانی : شما فقط بيا بحث و ملغا كن برو!! خب؟؟ برادر من به فكر خودت نيستي به فكر آيندگانت باش؟؟ اونايي كه بعد تو ميان؟! اقليت يا اكثريت فرقي نميكنه؟! بلاخره تاثير خودش رو ميذاره؟! اينجا بحث سر رعايت قوانين اسلامي من باب پوشش اسلامي رعايت خط قرمز ها . حفظ مردونگي يك مرد! حفظ ارزش يك زن هست؟! از اختلاس و دزدي و رانت ورشوه هم بحث ميشه؟! منتهي هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد؟!
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
بله همیشه دنیا این نیس! ما واسه خودمون که نمیذاره الان کسی تصمیم بگیریم بذاریم آیندگانمون با افکار خودشون رشد پیدا کنن نه با افکاری که به ما تحمیل شده و تو عمق وجودمون رفته!به طرز عجیبی قبولش داری که فک میکنیم واسه آیندگانم کارسازه؟
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
كاربر گرامي : نگارا : بازم حرف من به شما برميگرده به همون مثال قانون جنگل!!! شما خواه يا ناخواه روي كيفيت زندگي آيندگانت تاثير ميذاري؟! دوران قبل شما چطور بوده كه دوران شما اينطوره؟! هيچ فكر كردي اگه بخواد همينطوري پيش بره . نسل بعد ما بر ميگرده به دوران جاهليت و شايد 100بار بدتر. نسل انسانهاي اوليه! اونوقتي كه هيچ تمايلي براي پوشيده نگه داشتن خودشون داشتن؟! زندگي حيواني!!! شايد بگي ديدگاهم افراطيه! اصلا خودمم قبول دارم . اين ديد افراطيه! ولي لازمه كه اينطور فكر كنيم؟! بلكم تاثير گذار باشه؟ ها؟؟؟؟
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
خب منم همینو میپرسم که با وضع این قوانیین جامعه ما بدتر شده از همین 1 سال پیش یا بهتر؟ بعدم پیشینیانه ما که اینهمه سعی کردن تونستن؟شد؟اون زمان که کرواتا قیچی میشد و آستین کوتاه واسه مردا ممنوع الان تاثیر مثبتش بیشتر بود یا منفیش؟ چرا فکر نمیکنبم که اینهمه محدود بودیم این شدیم!اگه آزادتر بشه شاید بهتر بشه!
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
٢
١
ماتسفانه اینقدر که تهاجم فرهنگی داره مملکتو داغون میکنه اگه حمله نظامی میشد اینجوری داغون نمیشد.... رهبری چندین سال پیش خطر تهاجم فرهنگی رو گوش زد کردند اما کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
مملکت مارو چیزا دیگه خراب کرد نه تهاجم فرهنگی به تنهایی!!
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
بله یکیش تهاجم فرهنگیه.....
h_poortaghi
h_poortaghi
٩١/١٠/٣٠
٠
١
سعی کنیم با رفتارمان امر به معروف و نهی از منکر کنیم
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
به نظرم گریه هم جواب می ده...
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
متاسفانه اکثر جوونای ما صرفا دارن تقلید کوکورانه می کنن..... بدون اینکه بدونن معنی این که مثلا یه گوشواره می کنن تو گوششون چیه؟؟؟ اگه فلان کَسَک اینکارو میکنه داره به افراد جامعه و دوروبریاش میگه که من عضو فلان دسته و گروه ......(نگم بهتره) هستم..... بحث سر اینه که اینا قراراه فردای این مملکتو بسازن.... بهتر نیست یه کم به رفتارامون تو جامعه بیشتر دقت کنیم؟؟؟؟؟ با علم انجام بدیم؟؟؟؟؟ منم موافق نیستم به کسی که مشکل داره بخندیم اما باید ارشادش کرد من روشهای گشتو این حرفا رو هم قبول ندارم باید ریشه ای تر عمل بشه.....
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
مگه مملکت اون جوامعی که از نظر خیلی از ما ها فساد میباره ساخته نشده؟
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
١
٠
آقای فریاد بی صدا، بیشتر بحث من سر اینه که نباید ظاهر بین باشیم ، شاید همین جوونی که شما در موردش صحبت می کنید انسان شریفی باشه، حداقل آزاری به کسی نرسونده باشه، مثل خیلی ها که در لباس خوبی بدی کردند و من تا دلتون بخواد مثال دارم از این آدم ها و می تونم مثل آرشام ایرانی سیاسی ش نکنم ;) خانوم taba_sa بله امر به معروف و نهی از منکر برای آقایونم هست ولی من ندیدم جایی از اسلام گفته باشه رنگ صورتی نپوشید مبادا زنان مومن با دیدن شما به گناه دچار بشن!
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
منظورم از رنگ صورتی این بود که یه پسری میاد لباس دخترونه می پوشه یا یه دختری لباس پسرونه می پوشه.... ینی جای نقش ها داره عوض میشه.... من خودم به کلی با رنگ تیره مخالفم شدید و تا جایی که امکان داشته باشه نمی پوشم.... اما بهتر نیست آقایون یا خانوما فرقی نمیکنه یه کم تو طرز لباس پوشیدنشون تجدید نظر کنن؟؟؟؟ روی رنگ صورتی هم اینقدر مانور ندین تو مثال جای هیچ مناقشه ای نیست....
taba_sa
taba_sa
٩١/١٠/٣٠
١
٠
اما همین اسلام برای لباس پوشیدن آقایون هم نظر داده..... کجای اسلام گفته مرد هرطور دلش خواست لباس بپوشه بیاد بیرون؟؟؟؟؟؟؟ یه سری حرفا رو واقعا نمیشه اینجوری و در ملا عام گفت متاسفانه......... خیلی از ضد ارزشها داره میشه ارزش متاسفانه.......
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
١
٠
من هم همین نظرو دارم ظاهر بینی و قبولنکردن و به سخره گرفتن عقاید دیگره!در هر زمینه ای ن تنها حجاب! حتی اگه بخوایم ظاهر بین هم باشیم اونکه بده رو خوبه که میشه از ظاهرش شناخت اما اینکه با ظاهر خوب نمیشه طرف رو شناخت به مراتب خطرناک تره و جای بحث بیشتری داره!
f_bi3daa
f_bi3daa
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
خانم : siduri.sabit : اولا اينجانب خانم فرياد بي صدا ميباشم! بعد از اون من شايد توي متن به يك يا 2 نفر اشاره كرده بودم. ولي منظورم شامل تمام كساني كه شبيه اون افراد هستن هم بود!! من كاري به شرافتش ندارم. آخه چرا حرف تو دهن من ميذاري؟! اي بابا چرا بحث وسياسي ميكني؟؟ بببين شمام داري مثال نقض مياري؟؟ داري مواردي رو كه توي اين بحث استثنا محسوب ميشن رو مثال ميزني!! خواهر گلم از من بزرگتري احترامت برام واجبه . هميشه سعيم براين بوده كه روبه بزرگتر هام گستاخي نكنم! سعي كنم بحث و منطقي پيش ببرم. يه كوچولو فك كن چرا بحث و كامل رد نميكني و پاي استثنا رو ميكشي وسط؟؟؟ خب اين ميتونه ناشي از ضعف در حقانيت گفته هات باشه ديگه؟؟ بحثم سر رعايت عرف جامعه هست! خب؟؟؟ بعد از اون حرف سر قانع شدن يا نشدن برا حفظ ارزشها . خط مش ها نيست!! سر عمل كردن و رعايت كردنشون هست :)
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
١
٠
خانوم فریاد بی صدا من جا خوردم که شما خانوم هستید، یعتی شما به عنوان یه خانوم می خواستید یه آقا رو ارشاد کنید! من کلاً از این مثال نقض و اینا چیز زیادی دستگیرم نشد، ولی نمی دونم چرا شما فکر می کنید عرف جامعه همیشه چیز درستیه و اگه شکسته بشه نسل بشر منقرض می شه... یا اتفاق بدی می افته. البته من به عرف جامعه به خاطر اینکه جلوی خیلی بی بند و باری ها رو می گیره علاقه دارم اما بعضی چیزها هستند دیگه خیلی ناجورند. یعنی واقعاً بی خودند... نه دستور اسلامند نه به معنی واقعی کلمه زشت. مثلاً شما فرض کن تا چندی پیش برداشتن ابرو برای خانوم ها قبل ازدواج خلاف عرف بود. اما شما به من بگید بدی این امر چیه؟ بعضی چیزها با هیچ منطقی سازگار نیستند. شما دم از عرفی می زنید که در قرن حاضر مگر با این طور بحث ها به زندگی شون ادامه بدن وگرنه هر لحظه در حال تغییرند. ما در عصر تغییرات هستیم و من متنفرم از خودم که ظاهراً در جبهه ای قرار گرفتم که با این تغییرات -یا با بیشترش- موافقن. من خیلی چیزها رو زیبا و دوست داشتنی می دونم اما این دلیل نمی شه که نظر شخصی خودم رو به عنوان یک حقیقت جا بزنم... نهایتش من بتونم اونو یه واقعیت کوچیک اعلام کنم. این واقعیت که انسان حق داره ظاهرش رو تا وقتی که آسیبی به کسی نزده تعیین کنه هرچند به من باشه می گم تا هرجا دلش بخواد و باز هم متنفرم از اینکه این دلت بخواد برای خیلی ها یعنی فساد خالص و برای من شاید یعنی کمی شاد تر پوشیدن...// خانوم taba_sa من یه داستانی شنیدم در مورد یکی از امام ها که لباس روشن پوشیده بودن نامناسب برای سنشون یکی از یاران پرسیدن که چرا اینطوری پوشیدین و برای شما بده و این حرفا ایشون گفتند که همسرم اینطور دوست داره! راستی کجای اسلام گفته مردا چکمه ی نخودی نپوشن؟ نکنه خانوم های مومنه محو دلربایی این آقایون ممکنه بشن! تا حالا که من فقط انزجار دیدم. تورو خدا حداقل بنده خدا ضد دین خطاب نکنید که دیگه می ذارم می رم از این دیار :D
نگارا
نگارا
٩١/١٠/٣٠
١
١
ما منابع انرژیمون داریم هیچی نمیذاریم واسه آیندگان بعد میخوایم افکارمون رو بزاریم!کی به فکر ما بود که ما حالا به فکر آیندگان باشیم!
mahdi-h
mahdi-h
٩١/١٠/٣٠
٠
١
نمیدونم چی بگم ...
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١٠/٣٠
٠
٠
راستی حرف جالبی زد taba_sa که باید بین زن و مرد و پوششون تفاوت هایی باشه... از نشانه های آخرالزمان هست این. مردها شبیه زن ها... زنا شبیه مردها. جالب بود. کلاً همین قسمت بحث به دلم نشست. البته بازم می گم. ممکنه طرف مریض بوده باشه. خانوم فریاد بی صدا شما منو امشب از درس انداختید! ;) دوستان من عذرخواهم اگه تندی ای کردم... همگی ببخشید. کاش فقط یکم کم تر ظاهربین باشیم.
اسمانه
اسمانه
٩١/١٠/٣٠
٠
١
قال الحسین (ع) :«انّما خرجتُ لطلب الاصلاح فی امّةِ جدّی ، اُرید اَن آمر بالمعروف و أنهی عنی المنکر» همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف مهم من امر به معروف و نهی از منکر است. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
taba_sa
taba_sa
٩١/١١/٠١
١
٠
اینو خیلی خوب اومدی.....مرسی
siduri.sabit
siduri.sabit
٩١/١١/٠١
٠
٠
بله، البته کاش امر به معروف و نهی از منکر در مورد دخالت در امور دیگران هم بکنیم... خوبه. اصلاً یکی بیاد برای من امر به معروف و نهی از منکر و بیشتر کلمه ی منکر رو توضیح بده! شاید من واقعاً نیاز به راهنمایی دارم
zendegitalabegi
zendegitalabegi
٩١/١١/٠١
٠
٠
آخ گفتی ابنبات قیچی هوس کردم
imanhkt
imanhkt
٩١/١١/٠١
٠
٠
اصلا چی هست ...؟
آرشام ایرانی
آرشام ایرانی
٩١/١١/٠١
٠
٠
جیم ادمین خیلی خیلی پاک کردن2تا پستم خیلی کار داره؟
zendegitalabegi
zendegitalabegi
٩١/١١/٠١
٠
٠
انسان خودش رو بتونه نگه داره ارشادکردن پیشکشش
MM_Bayat
MM_Bayat
٩١/١١/٠١
٠
٠
مسوله این جاست که به قول یکی از دوستان که در همون اوایل نظر دادند فقط بحث پسرها نیست دخترای الان رو واقعا دیگه نمیشه تشخیص داد بعضی شون از ارایش غلیظ قیافشون شده دراکولا !!!!!!! پس حتما ضرورتی نیست که فقط بگیم پسر نباید اینجوری باشه بلکه در حال حاضر بعضی از دخترا 100 برابر بدتر هستن .! در ضمن خانه از پای ویرانه نیست .... مشکل از جای دیگه است . یاد یکی از علایم اخر الزمان افتادم که میگفت مردان شبیه زنان میشوند و زنان شبیه مردان ولی بالاخره این نیز بگذرد
m-nik110
m-nik110
٩١/١١/٠١
١
٠
وقتی اینجور پسرها را میبینم با خودم میگم خدایا اینها چه جوری میخواهند بشوند مرد زندگی یک نفر!تکیه گاه یک نفر!!
milad85
milad85
٩١/١١/٠٢
٠
٠
تا چند سال پیش پسرا ذغال بر می داشتن می کشیدن به پشت لبشون که شبیه باباشون بشن اما حالا....
mr.majdator
mr.majdator
٩١/١١/٠٤
٠
٠
متاسفانه این افراد دارن توی جامعه ما زیاد میشن.امر به معروف و نهی از منکر واجب شرعی هستش ولی گاهی اوقات نمیشه وارد عمل شد.ان شاء الله عاقبت همه ختم به خیر شود.
پربازدیدتریـــن ها
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
بعضی ها

ساعت های بی صدا

٩٥/٠٩/١١
گفت: «من به دنیا اومدم پیاده بیام تا حرم آقا»

مشغول می زدم

٩٥/٠٩/١٠