آهنگ‌های عشق آور!

آهنگ‌های عشق آور!

نویسنده : Hamid_Bozorgvari

لازم نیست یک موسیقیدان بزرگ و یا یک سیاستمدار کهنه کار باشید تا بفهمید خیلی وقت است فضای موسیقی کشور در حال رفتن به سمت و سوی خاصی قرار گرفته است. حال و هوای موسیقی امروز دیگر کمتر مضامین اصیل و ناب را دنبال می‌کند و اشعار انتخابی صرفا فضایی سرد و تاریک از روابط غم بار عاطفی را ترسیم می‌کند. مضامین عاطفی و عاشقانه‌ای که از دیر باز در موسیقی ما جای داشت امروزه جای خود را به آهنگ‌هایی پر از غم و غصه و ترانه‌هایی سرشار از اشک و آه و ناله داده است.

این ترانه‌ها با ملودی‌های بسیار جذاب خودشان خیلی راحت توی سبد موسیقی جوانان و نوجوانان جا باز کردند. با این‌که مضمون اشعار این ترانه‌ها روابط  عاطفی و عاشقانه را در برمی‌گیرد اما اصلا مخاطب را ترغیب به ازدواج نمی‌کند بلکه بیشتر قصد دارد جوانان و نوجوانان را به سمت روابط دوستی خارج از عرف سوق بدهد. فضای ترسیمی این آهنگ‌های زیبا و جذاب آن‌قدر سنگین است که ناخودآگاه مخاطب را در خودش غرق می‌کند و فرد بی‌اختیار خودش رو به جای نقش اول ترانه‌ها تصور می‌کند و دوست دارد تک تک اتفاقات ترانه را در زندگی خودش داشته باشد حالا اگر حتی مضمون ترانه خیانت هم باشه فرد دوست دارد خودش را به جای کسی قرار بدهد که بهشان خیانت شده و حتی از آن هم لذت می‌برد.

فضای سنگین این ترانه‌ها به گونه‌ای ست که آن‌قدر زیبایی روابط عاشقانه در دوستی را پر رنگ می‌کند که ناخودآگاه به مخاطب القا می‌کند اگر ازدواج کرده که لذت بزرگی را از دست داده و اگر هم ازدواج نکرده حتما رابطه دوستی را تجربه کند و از آن طریق ازدواج کند.

این ترانه ها باعث شدند آن‌قدر کلمه عشق سخیف و پست شود که امروز نوجوانان دوران راهنمایی و دبستان هم به دنبال ایجاد رابطه دوستی باشند و صد البته ارتباط خودشان را یک عشق پاک به دور از هوس بدانند.

اما در تمام این ترانه‌ها یک معشوق هم وجود دارد که عاشق در وصف او شعر می‌گوید و این شاهزاده رویاهای سوار بر اسب سپید را آن‌قدر زیبا و بدون عیب به تصویر می‌کشد که فرد که اکنون خودش را به عنوان نقش اول ترانه تصور کرده ناخودآگاه به دنبال پیدا کردن او به راه می‌افتد و این‌گونه می‌شود که نوجوان چشم و گوش بسته ما که جو عشق سرتاپایش را فرا گرفته مثل یک معتاد با حرصی شدید به دنبال پیدا کردن یک همدم برای خودش می‌گردد و اصلا برایش فرقی نمی‌کند که این همدم را در خیابان پیدا کند یا در دانشگاه و یا لاین و وایبر و ...

چون او قبلا معشوقش را همان‌طوری که در ترانه آمده به بهترین شکل تصور کرده و او را فردی صادق و معصوم و عاری از هر عیبی می‌بیند. برای آین آدم سرنوشتی به جز سوءاستفاده و شکست نمی‌شود تصور کرد.

و قسمت خنده دار داستان این‌جاست که بعد از این شکست، جوان یا نوجوان ما که قلبش پر از ضربات روحی شده باز به سراغ این ترانه‌ها می‌رود اما این دفعه با مضمون خیانت و این بار خودش را در نقش فردی پاک و معصوم تصور می‌کند که باید کنار پنجره بنشیند و همراه با قطرات باران اشک بریزد و خاطراتش را مرور کند و صد البته هزار بار از خودش بپرسد چرا؟! چرا من؟! من که عشقم پاک بود.

اما متاسفانه سم اصلی و مهلک این قضیه در ترانه‌هایی است که این روزها رواج پیدا کرده. آهنگ‌هایی که در آن‌ها معشوق به اجبار ازدواج می‌کند و عاشق در فراق یار لب به شکوه باز می‌کند و البته معشوق هم با این‌که ازدواج کرده اما خودش را وفادار به عشق قدیمی می‌داند، حالا حتی اگر عاشق ما پس از ازدواج معشوق درگیر یک رابطه دیگر هم شده باشد فرقی نمی‌کند چون در ترانه این‌طور تصویر شده که عاشق تا ابد به یاد معشوق و عشق پاکش می‌ماند و زار می‌زند.

متاسفانه این ترانه‌ها ناجوانمردانه قلب و روح زوج‌های جوان را هدف گرفته و فرد را که  به خاطر ازدواج دچار عذاب وجدان شده ترغیب به ایجاد رابطه مجدد و یا خیانت می‌کند حتی اگر در حد خیانت فکری باشد.

شاید بپرسید آخر چند تا آهنگ زیبای دلنشین چه کار خاصی می‌تواند انجام بدهد؟

من به شما می‌گویم: نتیجه عشقی که با گوش کردن آهنگ بوجود بیاید را می‌توانید در دادگاه‌های خانواده ببینید. روابطی که به نام عشق پاک شکل می‌گیرد و چندین و چند سال در اوج خوشی‌ها و لذت‌ها طول می‌کشد، اما بعد از ازدواج فقط 6 ماه به درازا می‌کشد.

و در این بین خیلی طبیعی است که دختران به دلیل احساسی بودن خیلی بیشتر و سریع‌تر درگیر این مسائل عاطفی بشوند و صد البته ضربات روحی که به آن‌ها وارد می‌شود بارها و بارها بیشتر از پسران در زندگی آینده آن‌ها تاثیر گذار است. متاسفانه خانواده‌ها از این مقوله و خطرات آن کاملا ناآگاه هستند و هیچ دفاعی برای محافظت از فزندان‌شان در برابر این هجوم بی‌امان ترانه‌های عشق‌آور ندارند.

پدر و مادر عزیز مراقب فرزندان‌تان باشید. مراقب دختران دلبندتان باشید. خطر فقط سیگار، الکل، سایت‌های فیلتر شده و یا نمرات پایین مدرسه نیست. ضربات روحی که از یک رابطه عاطفی حتی کوچک به ذهن و روان فرزند شما وارد می‌شود به مراتب سنگین‌تر از خطرات دیگری ست و اثرات آن تا مدت‌ها باعث تیره و تار شدن زندگی او می‌شود.

 

 

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢١
٠
٠
ببخشید که مطلب اینقدر طولانی شده ... آخه نمیتونستم احساساتمو در کمتر از این ابعاد درباره این موضوع بازگو کنم
لیلا
لیلا
٩٤/٠٥/١٠
٠
٠
نه خعلی خوب بود حرف دله که انگشت را همراه میکنه با صفحه کلید
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٥/١٠
٠
٠
ممنون از شما ... لطف دارین :)
f_behzadfar
f_behzadfar
٩٤/٠٢/٢١
٠
٠
ماشالله متن!
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
ممنون
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٤/٠٢/٢١
٣
٠
بله من هم همین نکته رو میخواستم عرض کنم که: طولانی بود. و این از قدرت جذبش میکاهه جناب بزرگواری بزرگوار. ضمن اینکه جسارتا من با تئوری مطرح شده شما در این یادداشت خیلی موافق نیستم... موسیقی روح طبیعته. موسیقی تغذیه ای برای روحه... حال بماند که اینجا چه تعابیری ازش میکنن یا رسانه مثلا ملی ما چه "خطوط آبی و صورتی و قرمزی" رو داره! اینها مهم نیست. مهم اینه که ما ایرانی ها با ده هزار سال قدمت و تمدن و فرهنگ باید بیش از اینها حواسمون به خودمون باشه و اجازه ندیم یه خونه از خشت اولش کج بالا بره که بعدش نزدیکی های ثریا، خِرِ جناب معمار رو بگیریم که آی کجه! هوااار کجه! تئوری ای که مطرح کردید جای بحث و چالش زیادی داره و طبعا موافقین و مخالفین خودش رو هم داره. زندگی ای که با یک "موزیک" به فنا بره... بهتره که بره! اینجا نره، یه ربع دیگه با وایبر میره! یا با "چت". یا... یا ... یا... تو راه مدرسه... توی یک مهمونی فامیلی... یا هر لحظه دیگه. اشتباه رو گردن دیگران و "زمین و زمان" انداختن بدیهی ترین کار ممکنه... امیدوارم بیشتر تامل بفرمایید روی موضوع... بهترین لحظات رو براتون آرزو میکنم :-)
h_ghasemi
h_ghasemi
٩٤/٠٢/٢١
٠
٠
موافقم!
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
١
٠
ممنون از اینکه وقت گذاشتین و نوشته طولانی و خسته کننده من رو مطالعه کردین... اما منظور من با ذات موسیقی نبود... من به جایگاه موسیقی احترام میزارم و اصلا ما با صدای موسیقی قلبمون پا به این دنیا میزاریم... منظورم هجمه آهنگ های عشق آور بود نه موسیقی های اصیل عاشقانه و زیبا.... منظورم آهنگهایی بود که در ناخودآگاه مخاطب اثرات منفی میزاره و کسی متوجهش نمیشه نه موسیقی های زیبایی که در وصف یار و یا حتی بی وفایی یار خوانده شده .... شاید بخاطر طولانی بودن مطلب نتونستم منظورم رو خوب بیان کنم
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٤/٠٢/٢١
٠
٠
کامنت من نیست! و احتمالا میدونم چرا نیست! موفق باشید جناب بزرگواری :-)
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
ای کاش کامنت شما میبود ... خوشحال میشدم چون نظرات شما همیشه برای من ارزشمنده
h_khamooshi
h_khamooshi
٩٤/٠٢/٢١
١
٠
دوباره یک فرهاد باید به دنیای خوانندگی پا بگذارد...
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
:)
Cold
Cold
٩٤/٠٢/٢١
١
٠
خسته نباشی حمید جان :)...دقیقا میدونم مطلبت چه حرفی میخواست بزنه ولی من اصلا موافق نیستم...اون چیزایی که آخر بهشون اشاره کردی هزاران دلیل داره که شاید تو کوچک ترین و کم تاثیر ترین دلیل ممکن رو انتخاب کردی !!...من تا حالا به انواع و اقسام دلایل ممکن برای این چیزا فکر کردم و تنها چیزی که اصلا به ذهنمم نرسیده شعر و آهنگ بوده !! موسیقی سبک های مختلفی داره و سبک عاشقانه هم یک سبک جدا نشدنی از موسیقیه...اصلا شعر و موسیقی رو عشق به وجود آورده و از اول هم رایج ترین و مهم ترین مفهوم موجود تو شعر و موسیقی عشق بوده...حالا در گذشته یه شکل دیگه داشته و الآن امروزی شده...کم شدن سن عاشقی و شکست های عشقی و افسردگی رایج تو نوجوونا و اینا دلایل زیادی داره ولی من این رو یکی از دلایلش نمیدونم...چون بیشتر جذابیت این اهنگ ها تازه بعد از این اتفاقا به وجود میاد....البته این نظر منه و نظر توهم محترمه واسه من :)...مرسی
Cold
Cold
٩٤/٠٢/٢١
١
٠
=)) به ماهم سرایت کرد !!
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
محمد حسین عزیزو گل.... نظرت برای من هم محترمه هم مهمه هم با ارزشه.... ممنون که وقت گذاشتی.... اما باز هم میگم حرف من این نبود که موسیقی های عاشقانه یا اشعار و ترانه های عاطفی بد هستن و باعث گمراهی... اشاره من به یک سری آهنگهای مخصوص بود که خودت متوجهشون هستی.... ولی من با این حرفت که آهنگها کاری نمیتونن بکنن مخالفم.... تاثیر موسیقی ورای تصور ماست اما متاسفانه دانش من اونقدر نیست که بتونم این مطلب رو درست باز کنم... باز هم از اینکه وقتت روی برای من گذاشتی ممنون
h_ghasemi
h_ghasemi
٩٤/٠٢/٢١
٠
٠
یعنی واقعا عقل سلیم قبول میکنه که یه نفر (در هر حیطه و سن و سال یا جایگاه اجتماعی) صرفا با یه ترانه یا موسیقی، عاشق بشه و با یه موسیقی دیگه فارغ؟! یعنی نقش موزیک اینقدر در شکل گیری بافت و ازهم پاشیدگی تاروپود زندگیها پررنگ بود و ما خبر نداشتیم؟!! با عرض معذرت باید بگم که متن شما علیرغم پردازش خوب در گرامرهای دستوری اما از نظر عقلانی و در دنیای کنونی واقعا منطقی و قابل قبول نیست!
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
ممنون از اینکه وقت گذاشتین و همچنین ممنون بخاطر اظهار نظرتون... اما قرار نیست سفسته بشه... حرف من این بود گوش دادن به این ذره ذره بر وجود جوان و نوجوان تاثیر میزاره و اون رو آماده پذیرش همه چیز میکنه... قرار نیست کسی با یک آهنگ عاشق بشه و اصلا این عشق نیست توهمی از هوس همراه با جبران کمبودهای زندگی های ماست.... لطفا نگین موسیقی نقشی در تار و پود زندگی و شخصیت افراد نداره که خیلی مخالفم
h_ghasemi
h_ghasemi
٩٤/٠٢/٢٣
٠
٠
موسیقی مسلما در بازخوردها و روند احساسی آدمها نقش داره اما شما خیلی زیادتر از حد معقول و منطقی، پررنگش کردید طوری که رشته اصلی بنظرمیاد از دستتون دررفته!!؟ و شاید واسه همین برای خیلیا شبهه بوجود اومده! // و ضمنا "سفسطه" صحیحش هست :)
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٣
٠
٠
ممنون از یادآوری صحیح سفسته...... بهرحال من روی این نظر شخصی خودم پافشاری میکنم که موسیقی اثراتی به مراتب فراتر از چیزی که ما تصور میکنیم داره.... و البته برای اثبات مثالهای ریز و درشت فراوانی وجود داره که مطمئنم شما هم از اونها اطلاع کافی دارین
A_paridokht
A_paridokht
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
مطلب مهمی رو اشاره کردین مخصوصا جمله اخر خیلی اثیر گذار بود.چون این سوژه بسط زیادی داره بهتر بود تو نوشتتون به یه جنبه از اون اشاره میکردین.ولی باز هم مثل نوشته قبلیتون احساس واقعیتون و دخیل کردین که به نظر من ارزشمنده.منتظر نوشته های زیبای شما هستم.
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
ممنون از نظر شما.... بهرحال نوشته خسته کننده و کلام ناقص من چیزی از اهمیت این موضوع کم نمیکنه.... امیدوارم تونسته باشم تلنگری برای شروع یک تفکر باشم
A_paridokht
A_paridokht
٩٤/٠٢/٢٣
٠
٠
تموم نقدایی که به شما وارد شده نشون دهنده ی اینه که متن شما ارزش پیشرفت و بسط داره.و از ارزش این نوشته چیزی کم نمیکنه.موضوع مورد بحث شما هم بسیار امروزی و دامنگیره من هم امیدوارم تلنگری ب هممون باشه.ممنون از شما
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٣
٠
٠
ممنون از نگاه زیبای شما..... من هم از اینکه دوستانی دارم که آینه وار به دنبال بالا بردن من هستن لذت میبرم و از همشون ممنونم
صـ آ ل ح
صـ آ ل ح
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
سلام حمید جان. انتقادات رو دوستان مطرح کردن و دوباره مطرح کردنش جایز نیست. نکته ایی که میخوام بگم ربطی به دغددغه ی این متن نداره اما بی ربط هم نیست. یکی از عوامل زوال یه بخشی از موسیقی اینه که هر کسی این روزا فکر میکنه ترانه سرا هستش! وقتیم که هزاران عیب به کارش گرفته میشه یه کلمه ی «مدرن» میزاره کنار کارش تا بگه سبکِ من اینه! قبلا هر کسی به خودش اجازه نمیداد که بیاد سمت این کارِ بزرگ . فکر نکنم همچین روزی بیاد اما امیدوارم در عرصه ی ترانه سرایی کشور دوباره امثال اردلان سرفراز،ایرج جنتی عطایی، شهیار قنبری،تورج نگهبان،سیمین بهبهانی و... ظهور کنن . الان جز چند نفر محدود دیگه نداریم ترانه سرایی که کاربلد باشه. موفق باشی...
سمیرام
سمیرام
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
چرا خواننده مورد علاقه خودتونو نگفتین ؟ خخخ
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
ممنون صالح جان.... امیدوارم... اما چیزی که وجود داره و تمام موسیقی دانان کشور بهش اذعان دارن اینه که ذایقه موسیقیایی مردم به سمت آهنگ های خسیف میل کرده و متاسفانه وظیفه بزرگان موسیقی کشوره که برای بالا بردن این سطح آستین هارو بالا بزنن
رویا خانوم
رویا خانوم
٩٤/٠٢/٢٢
١
٠
بیاین به رضا یزدانی ایمان بیارین :| عالیه عاقا عالی. عاشق هم که بشین با ترانه هاش یه جوری عاشق میشین که عمرا معشوقتون رو پیدا کنین
سمیرام
سمیرام
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
احسنت خانم جوان :*
رویا خانوم
رویا خانوم
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
قابل نداشت بانو :)
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
:))
Cold
Cold
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
کی به رضا یزدانی ایمان نداره آخه؟؟ :)
رویا خانوم
رویا خانوم
٩٤/٠٢/٢٣
٠
٠
هفته دیگه کنسرت داره و من برای یک ماموریت کاری باید برم قشم :(((((((
bano iran zamin
bano iran zamin
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
من خودم اهل موسیقی هستم ویک جورایی باموسیقی زندگی میکنم این اصلادرست نیست که موسسیقی گوش کردن سبب این میشه که افرادازراه به بیراه برونددربعضی مواردیاشایدبتونم بگم درهمه مواردخواننده ها دستان زندگی خودرابصورت ملودی درمیارن واین ممکنه تنها مربوط به یک نفرخاص نباشه ممکن دروصف پدرومادریاهرکس دیگه باشه که چون ازدست داده غمگین خونده وخیلی دلایل دیگرهرکسی که باگوش کردن یک موسیقی بخوادازراه اصلی منحرف بشه اشکال ازخودشه نه ازموسیقی پس اگه این طوری باشه ما بایدکلا خودمونو ازهمه چی معاف کنیم چون ممکنه ازراه بدربشیم این اصلادرست نیستتتتتتتتتتتتتتتتتتت
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
خانوم دلنیا ممنون از اینکه وقت گذاشتین ... اما حرف من این نبود ... من هم کارم با موسیقیه من هم غرق در موسیقی هستم ... اتفاقا چون خیلی و همیشه به آهنگهای مختلف گوش میدم این موضوع کمی برام باز شد و خواستم با دوستان ر میون بزارم... اتفاقا منم خیلی به این آهنگهایی که گفتم گوش میکنم چون واقعا جذاب هستن... و هم من هم شما میدونم این آهنگها در وصف پدر و مادر نیست و اکثرا داستانهاشون ساخته ذهن یک ترانه سراست و واقعی نیست... نظر شما برام زشمنده اما شاید منظور من رو متوجه نشدین
bano iran zamin
bano iran zamin
٩٤/٠٢/٢٣
٠
٠
چرابرادراین ترانه ها تنهامربوط به یک شخص خاصی نیست من خودم چندملودی ساختم که اصلامربوط به عشق یک نفرنیست ومربوط به مادروپدرمیشههههههههههههههه ولی هیچ تفاوتی بینشون نیشتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت وکسی کهم وسیقی روگوش میده متوجه نمیشههههههههههههههه
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٣
٠
٠
:).............. بازم ممنون از شما
z_malaeke
z_malaeke
٩٤/٠٢/٢٢
١
١
البته در این که باید در این غم پرستی تجدید نظر کرد حرفی نیست اما این چیزی نیست که تازه باشه شما معشوق بی وفا رو تو غزلیات سعدی یا اشعار وحشی بافقی به راحتی پیدا می کنید و ازدواج معشوق هم که شاخصترین نمونه اش داستان لیلی و مجنون هست.
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
٠
٠
این غزلیات سراسر زیبایی هست و غمی که با مردونگی ارتباط داره اما این آهنگها داره مرحله به مرحله ذهن جوانهارو برای پذیرش یک فرهنگ جدید آماده میکنه .... چیزی که من میبینن پایان مرحله اوله که طی چند سال زیبایی روابط عاشقانه و عاطفی دوستی های بین دختر و پسر رو به تصویر کشید و امروز میبینیم که در یک دبیرستان دخترانه کسی که دوس پسر نداشته باشه مسخره میشه و مرحله بعدی اینه که جوان رو آماده خیانت به همسر بکنه ...
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٢
١
٠
تک تک نظرات شما دوستان برای من به معنای واقعی ارزشمند بود اما دوستان بیشتر حاشیه هارو تصویر کردند تا به اصل قضیه بپردازن.... باز هم ممنون از همه شما
سمیرام
سمیرام
٩٤/٠٢/٢٣
٠
٠
خب چرا مطالبی مینویسین که بقیه منظورتونو متوجه نشن خخ
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٣
٠
٠
نمیدونم والا ..... مریضم فکر کنم...... خخخخخ
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٣
٠
٠
اما از اینکه مطلبی نوشتم که دوستان صرفا به تشکر بسنده نکنن و من رو از زمین و هوا بکوبن واقعا لذت بردم...... همه شما دوستان روی چشم من جا دارین
tooti-h
tooti-h
٩٤/٠٢/٢٥
٢
٠
با سلام مطلبتان را خواندم. دردآور و تاسف بار است. جالب اینجاست برخی معتقدند که موسیقی،فیلم و ... در هر زمانی شرایط کنونی آن جامعه را نشان میدهد. البته این صد در صد اشتباه نیست.اما نباید فراموش کرد اگر در جامعه هم مشکلی هست این گونه موسیقی ها و... برآن دامن میزند نه اینکه راه حلی براش باشد. یکی از عمده مشکلات جوانان امروزی نبود "عشق" به معنای واقعی کلمه است نه این عشق های نوجوانی و خیابانی و بدون منطق! و متاسفانه امروزه آمار طلاق بین دهه هفتادی ها بیشتر از هر دهه ایست...(آنطور که بنده شنیدم) درپناه نگاه خداوندی ماندگارباشید.
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٥
٠
٠
اول از همه تشکر میکنم که این متن رو مطالعه کردین و نظرتون رو در مورد اون بیان کردین ........... و در ادامه باید بگم من هم با نظر شما موافقم ......... متاسفانه ما برای خیلی چیزها الگو سازی کردیم اما هیچوقت به طور جدی وارد مقوله عشق نشدیم و نمیدونم چرا ما نباید الگوهای عشقی در جامعه داشته باشیم تا جوانان عشق خود را با ایشان مقایسه کنن.............. این خط قرمز اونقدر در کشور ما پررنگ شده که حتی عشق بزرگان دین ما مثل حضرت علی و بانو فاطمه زهرا باید در انزوا مورد بررسی قرار بگیره و از پرداختن به زیبایی های عشق بین این دو بزرگوار شرم دارن .... چرا آخه؟ ............ ما الگو های زیبایی داریم اما ..............
tooti-h
tooti-h
٩٤/٠٢/٢٥
١
٠
پیرو یکی دو نظر از دوستان باید بگم: نباید تاثیر موسیقی بر مغز را منکر شد. در واقع یک چیزی تو مایه های قانون جذب! آدمی ذهن را به هر چه عادت دهد به همان سمت و سو میرود.
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٥
٠
٠
اگر کسی فکر میکنه موسیقی تاثیری بر روی زندگی و شخصیت افراد نداره باید بگم سخت در اشتباهه ......... موسیقی بر ریزترین عوامل فیزیکی انسان مثل فشار خون تاثیر داره تا شاخصه هایی مانند شخصیت انسان . طرز برخورد با مردم . روش زندگی و .. ... تاثیر موسیقی کاملا ثابت شده ست
tooti-h
tooti-h
٩٤/٠٢/٢٧
٠
٠
درست است.اگر موسیقی بدون تاثیر بود قطعن با شنیدن موزیک شاد آدمی حس شعف بهش دست نمیداد. یا چرا وقتی آدمی غمگین است دوست دارد فقط موسیقی غمناک گوش کند. جالب است بعضی موسیقی ها را" برگردان "کرده اند و متوجه شدند مفاهیم شیطان پرستی را منتقل میکند. ریتمِ موسیقی (اگر درست گفته باشم،چون بنده تخصصی در این زمینه ندارم)گاهی تاثیرش بیشتر از مفهوم واژه های اون هست.
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٢/٢٧
٠
٠
بله حرفتون درسته.... و در ادامه صحبت شما باید بگم تاثیر رسانه ها خیلی عمیق تر از این چیزهاست... شما میتونین در یک کلیپ مذهبی مضامین کاملا غیر مذهبی به مخاطب القا کنین و این ز طریق تماشای تصاویری اتفاق میفته که چشم میبینه و مغز ثبت میکنه اما ما متوجه تاثیر اون نمیشیم و در مورد کوسیقی هم همینطوره
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٤/٠٣/٠١
٠
٠
سلام آقاي بزرگواري. هرچند دير شده واسه نظر دادن براي اين نوشته اما گاهي به علت ناآگاهي، حرفهاي كاملا علمي، غير علمي و متعصبانه تلقي ميشه. موسيقي وقتي مي‌تونه با آدم حرف بزنه و روي ناخودآگاه آدم تاثير بذاره، هم مي‌تونه جلابخش روح باشه و اثرات خيلي خيلي مثبت بذاره (مثل موسيقي هاي آرام و بي كلام و يا عرفاني و يا موسيقي هاي بتهوون) و هم مي‌تونه تاثير بسيار بدي بذاره و انسان رو به مرز فلسفه ي پوچي بكشونه... نميشه كه سم بخوريم و بگيم بدنمون بايد مقاوم باشه. هرچند اگه من هم نخوام شعار بدم همه ي رقم موسيقي ‌اي گوش ميدم. ولي خب آدم بايد به تاثيرش واقف باشه...
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٣/٠١
٠
٠
اتفاقا اصلا هم دیر نشده و خیلی ممنون از نظر زیباتون ..... اصلا من منتظر نظر شما بودم ... باور کنین ..:")) ولی جدا از شوخی حق با شماست و امیدوارم خیلی زود خانواده ها متوجه تاثیر موسیقی هارو بر روی ذهن افراد خانواده متوجه بشن تا بتونن از اونها مراقبت کنن
زهرا‌ آقايي
زهرا‌ آقايي
٩٤/٠٣/٠١
٠
٠
خواهش مي كنم. براي متن هاي خوب بايد نظر گذاشت... البته مراقبت خانواده به نظر من بيشتر به سنين پائين بچه ها برمي گرده ولي به هرحال اين موسيقي ها در جامعه هست و گريزي هم ازش نيست و نميشه هم كه كسي رو منع كرد از موسيقي گوش دادن. ولي اگه از پيامدهاش آگاه باشيم تاثير كمتري ميگريم.
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٣/٠٢
٠
٠
ممنون از شما :)
2nyadideh
2nyadideh
٩٤/٠٣/٠٣
٠
٠
واسه همینه من هنوزم دختری دارم شاه نداره گوش میدم دیگه :))))))))) شیک نوشتین و دغدغه مند....دست شما مرسی قلمتون مستدآم (^_^)
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٣/٠٣
٠
٠
به به..... خیلی هم عالی.... دلم واسه ترانه های اون زمان تنگ شده..... چقدر قشنگ بودن
1-ghasedak
1-ghasedak
٩٤/٠٤/٠٨
٠
٠
متاسفانه همینطوره و طبق گفته زهرا اقایی گریز ناپذیره و فقط میشه اگاهی داد ممنون جناب استفاده کردیم
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٤/٠٨
٠
٠
با سپاس از شما قاصدک خانوم و تشکر بخاطر نظرتون ، اولین گام اینه که این قضیه رو باور کنیم ... تا باور نداشته باشیم این جور آهنگها روح و روان مارو نابود میکنن هیچکاری نمیتونیم بکنیم
1-ghasedak
1-ghasedak
٩٤/٠٤/٠٨
٠
٠
درسته اگر آگاهی دادن آدمها رو به باور نرسونه مسلما عبث خواهد بود...شاید باور نکنید اما من حدود یک سال گوش دادن آهنگو کنار گذاشتم و به مراتب حال و آن بهتری دارم...من با اصل آهنگ مشکل ندارم اما متاسفانه همینطور که گفتید اهنگها اصالت خودشونو از دست دادن و بیشتر بار منفی دارند...در حال حاضر اگه آهنگی به گوش من بخوره که انرژی مثبت داشته باشه و شعر هجو و بی معنی نداشته باشه و تنها کمی رنگ و بوی اصالت ها رو بده با کمال میل گوش میکنم.. در نهایت سپاس بابت پست مفیدتون
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٥/٠٩
٠
٠
با سلام به شما خانوم قاصدک ... واقعا از خوندن نظر شما لذت بردم ... همینکه مطلبی به این طول رو خوندید و منظور من رو متوجه شدید خیلی خوشحالم کردین ... بله ، اصل موسیقی مشکلی نداره ، مشکل وقتی پیش میاد که قرار باشه مفهوم خاصی رو به ذهن مخاطب وارد کنیم ... با تشکر از همراهی شما ... در ضمن به عنوان تبلیغات عرض میکنم گهگاهی به وبلاگ منم سر بزنید :))
m_maed0090
m_maed0090
٩٤/٠٥/٠٩
٠
٠
خیلی طولانی بود ولی خوب بود با شما موافقم
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٥/٠٩
٠
٠
ممنون از لطف شما و عذرخواهی به علت طولانی بودن متن ... خوشحالم که این مطلب نظر شما رو جلب کرده :)
لیلا
لیلا
٩٤/٠٥/١٠
٠
٠
و اما موزیک غرب فرصت مناسبی برای تنوع احساس و خوب شنیدن است و صرفا تهوع عشق که ویران کننده است در پی ندارد تعادل موزونی برای دوست داشتن هیجان نفرت ترس حیرت و پریشانی. . با تمکین از جسمی مادی دور از انتظار نیست
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠٥/١٠
٠
٠
نظر شما قابل احترامه... ممنون از حضورتون
maeadeh_sh72
maeadeh_sh72
٩٥/٠٢/١٤
٠
٠
عالی بود ب نظر منم محتوا ی اهنگها همش شده عشق و عاشقیای پوچ خیلی عالیه که ب این زیبایی بیان شده توسط شما
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٥/٠٢/١٤
٠
٠
ممنون مائده خانوم ... اول از همه ورودتون رو به جمع جیمی ها خوش آمد میگم ... ممنون از اینکه مطلب من رو خوندین و خوشحالم که خوشتون اومده ... بله متاسفانه همینطوره که شما میگین و این هوس های پوچ جای عشق رو بین جوونای این دوره پر کرده و هیچکس نمیتونه چاره ای براش پیدا کنه... :)
پربازدیدتریـــن ها
یک پارچ آب سرد!

شرط ثبت نام

٩٥/٠٩/٠٩
شعری سروده خودم

ترافیک خیال

٩٥/٠٩/٠٧
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
گپ و گفتی کوتاه با دانشجویانی که در کنار تحصیل کار هم می کنند

کار کن، دانش بجو!

٩٥/٠٩/٠٧
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
برای پدر مهربانم

خورشید ِ گل فروش

٩٥/٠٩/٠٩
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
یکی این را به زندگی حالی کند

برزخ

٩٥/٠٩/٠٧
چه کاریست؟

فهم

٩٥/٠٩/٠٨
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
وقتی در 24 ساعت یک ملت عزادار می شود...

تراژیک ترین دو روز

٩٥/٠٩/٠٨
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
وقتی آقا جان، خانوم جان، بابا و مامان با هم پرکشیدند

بلیط رفت و بی برگشت!

٩٥/٠٩/٠٩
بارانی که نمی بارد

این هوا خفه مان می کند

٩٥/٠٩/٠٧
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
قسمت اول: فراخوان

جایزه ادبی در قرون پیشین

٩٥/٠٩/٠٨