و این چرخه‌ای بی پایان است

و این چرخه‌ای بی پایان است

نویسنده : فو فا نو

آدم‌ها از بدو تولد خوب و مهربان به دنیا می‌آیند، به همین دلیل دنبال دلیل بد بودن آدم‌هایی که به آن‌ها بدی می‌کنند نیستند. چون نمی‌دانند بدی یعنی چه و بداخلاقی و تنفرشان از کسی که به آن‌ها بدی کرده هم به عکس العمل‌شان نسبت به آن‌ها به خاطر خوب بودن خودشان نسبت می‌دهند، به همین خاطر بدها را نمی‌فهمند، درکشان نمی‌کنند و نمی‌دانند باید با آن‌ها چگونه حرف بزنند تا قانع شوند و اینجوریست که فقط یاد می‌گیرند مقابله به مثل کنند و در جواب داد زدن آدم بدی که روبروی آن‌هاست، آن‌ها هم داد بزنند، لذا معمولا نمی‌توانند کمک چندانی برای بهبود جامعه آدم بدها بکنند و از این جا به بعد است که این آدم‌های خوب دو دسته می‌شوند:

دسته اول: وقتی آخر سر می‌بینند کار چندانی نمی‌توانند برای آدم بدها و بهتر کردن دنیا بکنند غمگین می‌شوند و می‌روند یک گوشه می‌نشینند و می‌گویند گور پدر دنیایی که همه‌اش سرشار از کثیفی ست.

دسته دوم: آن‌قدر در این مقابله به مثل جلو می‌روند که خودشان هم می‌شوند یکی از همان آدم بدهایی که ازشان متنفر بودند!

===========

ولی شاید که روزی قطع شود!

برچسب ها
درباره نویسنده
نظرات کاربران
کد امنیتی
nina_aghighi
nina_aghighi
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
هووم خوب بود.ممنون
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
:) ممنون که خوندی :)
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
چه بی خبر اومد :-/ عجب عکسی هم گذاشتید؛ یه لحظه خوف کردم =))
سلیمان حسنی
سلیمان حسنی
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
سلام:احسنت.خیلی خوب بود.امیدوارم که همه انسانها٬انسان باشندواگرتأثیری هم هست ازخوبیهاباشد.دلتون شاد
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
سلام. ممنون :) اهوم منم امیدوارم. و همینطور امیدوارم شمام دل شاد باشید :)
مهراد علوی
مهراد علوی
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
از نظر نوشتار :: «به همین دلیل، دنبال دلیل» اینجا دلیل اول رو می تونید یه معادل و جایگزین دیگه براش بنویسید تا جمله بهتر بشه. مثلا «به همین خاطر، به همین سبب، از این رو،) بقیه ی متن رو هم با یکی دو جمله ی خیلی بلند نوشتید. جمله ها هرچقدر کوتاه تر باشند، مفهوم متن رساتر میشه.** از نظر پیام: این نوشته، منو یاد یه جمله از البرکامو انداخت :«کسانی که مدعی اند همه چیز را می دانند و همه چیز را می توانند درست کنند، سرانجام به این نتیجه می رسندکه همه را باید کُشت...!»
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
یادمه خیلی بش فکر کردم ولی چیزی به ذهنم نیومد. الان که گفتید دیدم چه جایگزینای ساده ای داشته و من خبر نداشتم :| بله گویا همین جمله های بلند و همینطور درست توضیح ندادن بنده باعث گنگی مطلب شده. چقدر این جمله به ادمای خوب دسته ی اول میاد
Soraya_Sh
Soraya_Sh
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
و چقدر تعداد این آدم خوبهای دسته ی دوم زیاد شده.
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
نو نو به نظر من بیشتر دسته ی اول زیاد شده تا دسته ی دوم
h_ghasemi
h_ghasemi
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
اگه آدمها همه خوب به دنیا میان پس چرا به دو دسته تقسیمشون کردی؟ خوبها و بدها؟! این بدی رو از کجا میگیرن به نظرت؟
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
گفتن چیزی که تو ذهنمه خیلی سخته -_____- برا همین گنگ شده متنم. بدی رو از محیط و بقیه یاد میگیرن. که برای بقا باید بد شن. که ینی مقابله به مثل باید کنن تا زنده بمونن به قول یکی اینجا جنگله بخور تا خورده نشی. البته بد به اون معنای شیطانی منظورم نبود. ما هممون پستانداریم درسته؟ مثه حیوونا. مگه حیوونا که همو میخورن بدن؟ یا مار اگه ما رو بخوره بده؟ اولش منظورم بیشتر به رفتارهایی بود که باب میل ما نیس. اونم وقتی ما دوس نداشته باشیم میشه به بدی تعبیرش کرد نمیشه؟ که مثلا بابات با داد میگه موهاتو بکن تو. که یعنی چون نمیدونن این برای قصی القلب بودن باباشون نی اونام لجبازی میکنن که حالا یا وسط راه میمونن یا انقدر ادامه اش میدن که دیگه مثلا یه چیزی مثه همون بابای خودشون شن که هی سر دیگران داد بزنن هی بقیه رو له کنن و فک کنن فقط خودشون حق دارن و بدبخت تر و درک نشده تر همن. ینی میخواستم بگم هیچکی از اول بد به معنایی که ما تو ذهنمونه به دنیا نمیاد و شرایط باعثش میشه. که ینی اون قاتلم شاید اگه از اول درست باش رفتار میشد و درک میشد یا اینکه دنبال دلیل بد بودن ادما میرفت سرنوشتش این نمیشد یا حتی شاید یه قاتل هم بتونه عاشق شه :-/ اون شاید روزی قطع شودو واسه این گفتم. که شاید روزی تلاش کنیم تا از این چرخه ی من رنج کشیده ترین ادم دنیام و همه بدن دربیایم. که بدونیم اگه بخوایم میتونیم هممون خوب باشیم. البته خوب نه به معنای پاک و طاهر. به این معنا که در کنار همدیگه اروم بگیریم و هی نخوایم همدیگه رو له کنیم و بخوریم که تو این مورد اگه بخوایم مثل حیوونا شیم برعکس اونا ما بد میشیم چون به هرحال عقل و اختیار داریم. خوب بشیم به معنای این که دنیا رو با همون قوانینی که داره قبول کنیم. صفت جدیدی براش پیدا نمیکنم. شاید صفت خوبَد شاید خوب باشه براش هووم؟
هاچ
هاچ
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
آره خوبد!
h_ghasemi
h_ghasemi
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
"بد بودن" یعنی چی؟
h_ghasemi
h_ghasemi
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
چه بامزه! هاچ من و تو باهم توی نت بودیم و تقریبا همزمان واسه هم کامنت گذاشتیم! :)
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
ببین من مثه تو نمیتونم کلمه ی جدید از خودم بسازم هدی یا درست توضیح بدم -_____- بد بودن یعنی اشتباه کردن دیگه. کلا من هیچکی رو بد خالص نمیدونم. همه رو خوب میدونم با اشتباهاتی که تو طول عمرشون انجام میدن یا حتی شایدم اشتباه نباشه و فقط چون باب میل ما نیس بش میگیم بد
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
من میخواستم بگم بدا بد نیستن. خوبن در اصل. کلا بدی رو بد نمیدونم. و وجودشو لازم میدونم.
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
نیگا الان گیجم سر جوابای مسابقه و هی این سوالا رو میپرسی نمیدونم چی دارم جواب میدم -___- ختم کلام همون بود که الان گفتم. من منظورم بد و خوب مرسوم نبود. اشتباه داریم تا اشتباه. مثلا یه اشتباه یعنی ما فکر میکنیم هیچوفت نباید بمیریم. هر کی میمیره ناراحت میشیم و اینا دیگه. اینا باعث میشه متنفر شیم از جهان. که بخوایم حقی که نمیدونیم چیه بگیریم و اینا. یا نمیدونم هیچوقت نباید بقیه ترکمون کنن و از این چیزای مرسوم که بقیه به عنوان چیزای بد و ناراحت کننده ازش حرف میزنن
h_ghasemi
h_ghasemi
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
کلمه جدید نمیخواد بسازی. فقط فکر کن. به نظرت اشتباه کردن یعنی "بد بودن" ؟!
h_ghasemi
h_ghasemi
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
:) اشکال نداره.آروم باش. وقتی گیجی ت پرید جواب بده. اون حقی که ازش حرف میزنی "حق اشتباه کردن" هم هست. نیست؟! پس بازم اشتباه بده؟!
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
ببین هدی انقدر سوال کردین تو و هاچ که گیج شدم و نفهمیدم چی گفتم :| :دی خب الان ارامشو باز یافتم. ببین من کلا این متن رو در راستای این نوشته بودم و سر عمد گفتم اینو اول منتشر کنید و بعداینو که الان لینکشو بهت میدم. نذاشتی که. حالا زودتر بخونش ببینم متوجه ی منظورم میشی یا نه http://rainbow-9-colors.blogfa.com/post-172.aspx ببین کلا بدی تو نظر من دو معنی داره. یکیش باعث پسرفت که همون باور عامه ی مردم میشه و یکیش پیشرفت. حرف من تو هر دوی این متن ها این نیست که بدی بده! خواستم فقط بگم که از بدی ها باید برای بهتر شدنمون استفاده کنیم نه اینکه فکر کنیم بدی ها بدن! ببین اشتباه کردن از نظرم بد نیست ولی این که رو اشتباه کردن پافشاری کنیم و بعد بندازیم تقصیر دنیا وضع بدمونو اینه که بده! میدونم خیلی توضیحم گیج کننده اس و همش از کلمه ی بد استفاده کردم ولی بلد نیستم بهتر جواب بدم -_____-
h_ghasemi
h_ghasemi
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
مرسی برای معرفی پستت. خب منم مثل خودت یخرده کم طاقتم دیگه! :دی آره درستشم همینه. بدی و خوبی رو پذیرفتن و بعد راه رو انتخاب کردن! مرسی
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
بالاخره به نتیجه رسیدیم پس، عب نداره درکت میکنم :دی ولی ممنونم از سوالاتون. به چالش کشیدم که این خوب بود :)
m_fanaei
m_fanaei
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
وای چه عکسی فوفی:| :))) ولی شاید دسته سومی هم باشه، شاید بشه تا آخر تلاش کرد نمیشه یعنی؟
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
اره عکسو که خودمم گفتم بالا:دی اون پ. ن رو برا همین نوشتم دیگه " ولی شاید که روزی قطع شود" هوووم؟ اون رو اگه دنباله ی عنوان بخونی میفهمی منظورم همین بوده :) اخر نوشتم که اون نقطه ی امید رو بذارم ته متن و زود رو نکنم
m_fanaei
m_fanaei
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
آره حواسم پرت بود همش تقصیر این دندون عقل بی عقلم بود از صبح داره اذیت میکنه :(( الان دیدم :))))
سمیرام
سمیرام
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
اگه آدمها از بدو تولد خوب و مهربان بدنیا میآیند پس اون دسته از آدمهای بد کین؟ اونا جزء آدما نیستن؟ من نفهمیدم
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
جوابم به هدی رو بخون :)
زهرا خدائی
زهرا خدائی
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
خوب و مختصر و مفید :)
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
نظر تو هم همینطور بود. خوب، مختصر و مفید خخخ
s_mostafa_b
s_mostafa_b
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
اميدوارم جز دسته دوم نشده باشم، نشم، نشيم! مرسي:)
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
و همینطور دسته ی اول :)
s_mostafa_b
s_mostafa_b
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
توي اين گروه بندي دسته سومي وجود نداشت، براي همين ترجيح دادم دسته اول رو قبول كنم!!!
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
نوشتم که شاید قطع شود. خب من نگفتم حرفم درسته که. صرفا یه توصیفی از رو تجربه هام کردم. شما اگه مخالف بودی باید میگفتی. میگفتید کلا متنم اشتباهه مثلا و شما نه عضو گروه اولید نه دوم و جزو اونایید که اینا رو قطع کردن :)
f_yazdi
f_yazdi
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
یعنی منظورت اینه که آدم خوب وجود نداره؟ میخواستی در این یادداشت خاکستری بودن آدمها رو نشون بدی... به قول دکتر شریعتی : آدم ، یک ، بودن است و انسان ، یک، شدن ! مرسی جالب بود :)
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
نه نه نه. گویا کلا گند زدم -_______- اتفاقا میخواستم بگم ادم بد به اون معنایی که ما میگیم وجود نداره نکه ادم خوب وجود نداره -__________-
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
به نظر من انسان یک بودن است و آدم یک شدن :دی میخواستم بگم همه اول خوبن. بعدن کم کم اشتباه میکنن چون دنیا براشون ناشناخته اس که البته ممکنه یه روز هم علیه این روش قیام کنن
میرزا
میرزا
٩٤/٠١/٢٣
٢
٠
سلام بر شما؛ نکات کلیدی و ادبیاتی متن شما رو آقای علوی بزرگوار به درستی بیان کردند. یادداشتتون خوب بود و تم خوبی را هم مد نظر گرفته بودید. امید که خدا عمر بده و شاهد پیشرفت شما باشم.
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
سلام. ممنون :) امیدوارم خدا به خودمم عمر بده که پیشرفتمو ببینم و وسط راه نبرتم :دی
میرزا
میرزا
٩٤/٠١/٢٥
٠
٠
ایشالا خدا عمر با عزت به شما بده!
هاچ
هاچ
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
به نظرت میشه از نظر تعداد دسته بندی کرد؟ مثلا میشه گفت خوبا بیشترن یا بدا؟ بعد این پیش میاد که خوب و بد از نظره کی؟ چون نسبیه. مثلا یعنی چی نسبیه؛ یعنی دروغ زشته. حالا یک عده میگن دروغ اگر به کسی ضرر و زیان نرسونه پس زشت نیست. اما عده ی دیگه میگن همونم باز زشته و دیگه دروغ دروغه و تبصره نداره.
h_ghasemi
h_ghasemi
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
با نسبی بودن، صددرصد موافقم!
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
من منظورم اینا نبود -_____- اهاهاها. کاش اینو نمیفرستادم اینجا. همه اشتباه برداشت کردن انگار. من منظورم خوب و بد مرسوم نیس. که یکی بدِ بد و همش بقیه رو از رو بدجنسی اذیت کنه و یکی خوب و خوب و پاک و طاهر. من میخواستم بگم همه خوبن. ذاتشون خوبه. همه ی ادما. ولی به مرور اشتباه میکنن چون دنیا براشون ناشناخته اس. که اگر یاد بگیرن که علامه ی دهر نیستن اونوقت میتونن با قوانین دنیا کنار بیان و زندگی کنن
دکتر منتی
دکتر منتی
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
فکر میکنم همه بار ها و بارها این رو از ذهنشون گذروندن : ) خودمم یکی . فکر به اینکه چی میشه که صفات بد رو پیدا میکنیم ما آدم ها و اینکه مثلن اگر در دنیایی بودیم که همه سراسر خوبی بود، ما هم خوب میشدیم . بلعکس بنظرم خیلی ها از بدو تولد بد بدنیا میان : )) صفات و بدی های اون دوران با سنین بعدش تعریف جدایی داره ولی بعدن ورق میتونه بر گرده و جابجا کنه خوب یا بد رو اما نمیشه گفت ذات همه از دوران کودکی یکسان هست :دی و این برگشتن ورق هم بعد از رشد ذهنی میتونه حاصل بشه اینکه انسان خودش تشخیص بده مسیرش رو اما خیلی از صفات بد آدم اکتسابی نیست : )) همیشه با انسان وجود داره، فقط میشه امید داشت زمانی که تعلیم های بهتر و بهتر و بهتر برای نسل های بعد و بعد و بعد در نظر گرفته بشه که انسان رو روی عقل خودش استوار کنه و عقل سالم و ورزیده هم هیچ موقع به خطا فرمان نمیده :دی
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
اول بگید این عکس اواتارتون برای چیه؟ خیلی اشنا میزنه برام :دی خب حالا جواب. دیدگاهتون خیلی جالبه :) ولی ینی شما میگید یه نوزاد از همون موقع که به دنیا میاد بدی داره تو وجودش؟ بالعکس من فکر میکنم این جامعه و دنیاس که راه اونو مشخص میکنه و انتخاب های محدودی جلوی روش میذاره که در اخر اون بچه چون قدرت اختیار داره بین اونا واسه خودش یه راهو انتخاب میکنه با توجه به شرایطی که توش بزرگ شده و تفکرش شکل گرفته و فکر میکنه اون بیشتر براش خوبه تا وقتی که اگر اون راه غلط بود دوباره عوضش کنه و همینجور الی اخر. به این خاطره که طبیعت قانونش اینه. زمینی که توش زندگی میکنیم. انسانای اولیه هر حیوونی گیرشون میومد رو می کشتن و می خوردن و از پوستشون لباس درست می کردن تا زنده بمونن. در صورتی که الان سازمان حمایت از حقوق حیوانات زدن. ما از اول زندگی با چیزهایی تو این دنیا مواجه میشیم که ما رو به چالش میکشن برا همین ممکنه یه روز قاتل شیم نکه ذاتمون از اول بد باشه. این چالشا هم قانون زندگین و همینان که ما رو میسازن. ببینید یه بچه شاید کاری بکنه که از نظر ما بد به نظر بیاد. مثلا بازی کردن با کبریت و اتیش زدن خونه. ولی این به معنای پلید بودنش نیس که خودتونم قبول دارید و گفتید فرق داره. یه بچه وقتی به دنیا میاد پاکه پاکه که و پر از مهربونی که اگه غیر این باشه عدالتی وجود نداره اونوقت. اگه یه بچه اذیت میکنه ما رو به دلیل بد بودنش نیست. به دلیل اینه که همونجور که گفتید اگاهیش کمه یا اینکه ما بد موضوع رو بهش فهموندیم و همینطور اینکه نسبت به دنیا نااگاهه. یه بچه اگه خونه شونو اتیش بزنه به خاطر پلیدیش نی به خاطر کنجکاویشه. همه ی ما قربانی های نسل قدیمیم که به قول شما باید تعالیم بهترو برای بچه های ایندمون به ارمغان بیاریم. تو همون دنیای خوب هم که میگین بستگی داره چه جور خوبی مدنظرتون باشه اگه قرار به هلو برو تو گلو بود که فرشته ها بودن و نیازی به ما نبود. اگرم قرار به این باشه که صرفا هی مردم اون دنیای خوب تکرار کنن مهربونی و کمک به دیگران خوبه و اینا خب معلومه تو این دنیا کسایی پیدا میشن که ساختار شکنی کنن چون درست بهشون حالی نمیشه این چیزا. به نظرم خدا این دنیا رو افریده که ما با اکتشافاتمون راجع به دنیا بتونیم رشد کنیم و تو این دنیا اجازه ی اشتباه کردن هم بهمون داده اما به شرطی که از اشتباهمون درس بگیریم که وقتی ببینیم چیزی بر وقف مرادمون نیست متوجه بشیم که لابد یه جای کار مام غلطه و برای همینم هس که میگه صد بار توبه شکستی باز آ و همش هم از بخشش گفته شده تو قران. که یعنی اشتباه کردن بد نیست ولی پافشاری روش بده. اینه که بد واقعیه و باعث پسرفته. ما قدرت اختیار و عقل داریم که این قدرت اختیار و عقل تو هر سنی که باشیم با توجه به اگاهیامون ما رو به راهی هدایت میکنن که به نفعمونه برای همین ممکنه یکی تو یه جایی بزرگ شه که همه ی اهل محلشون بسیار هم مذهبی باشن و اهل کار های نیک و اینا باشن و خوب ولی مثلا پسره اگه عاشق شه و پول لازم برای پول دراوردن راه اسون تر و حروم رو انتخاب کنه و مثلا خواهر یا برادرش هم شاید بخواد این راه رو بره ولی ترس نذاره. در کل به نظرم این به اموزش غلط ما برمیگرده که صرفا به بچه مون میگیم فلان کار بده و نکن حالا شما اگه میتونید یه مقدار بیشتر توضیح بدید و بحث کنیم ببینیم به کجا میرسیم:دی
دکتر منتی
دکتر منتی
٩٤/٠١/٢٤
١
٠
:) یک نقاشی هست ، شاید خیلی هم معروف نباشه :دی وقعن آشناست ؟ خوب خانم فوفانو : )یک نوزاد که با یک سبزی تفاوتی نداره و مقداری گوشت هست و استخون :) موقع غذا گریه میکنه، موقع خواب گریه، موقع کار واجب گریه :)) نمیشه نوزدار رو خیلی مدنظر قرار داد و انسان خطابش کرد، هنوز نرسیده به مرحله ی لازمش :) ولی کمی بیایم جلو تر، یک بچه ی دبستانی؛ که حالا میتونه ذاتش رو یعنی اون ویژگی های خدا دادیش رو بیشتر نمایان کنه، بچه های اروم و بچه های جانور :)) همگی در دبستان وجود دارن دیگه : ) جالا من دبستان پسرونه خودمون رو مثال و تجربه خودم قرار دادم برای حرفم. راه انتخابی ای وشرایط اطرافش میشه همون چیزی که من عرض کردم در مورد برگشتن ورق، اینکه ممکنه آدم باز هم تغییر کنه از دوران کودکیش و برگرده، ولی تاکیدم روی هست که در شکل گیری اینده، اون ویژگی های خدادای تاثیر اصلی رو میگدارن، گاهی یه ویژگی نتیجه خوب میگذاره گاهی هم نه، مثلن بچه ای با ویژگی زیبا رو بودن یا ویژگی فیزیکی هم نگیم اصن، با ویژگی قلدر بودن :دی ممکنه پیشرفت کنه ممکنم هست بلعکس باعث پسرفت بشه، اصلن انسان بودن یعنی همین خانم فوفانو ، یعنی اینکه زندگی و شرایط رو تغییر بدیم به چالش بکشیم که نسل های بعدی یک قدم جلو تر باشن این یعنی انسان ولی خوب خیلی هم به وظیفه خودمون عمل نکردیم :)) نتیجش هم شده پیشرفت متقابل در چیز های هم خوب هم بد، و یک چیز مهمی : بله بازی با کبریت کار پلیدی نیست :) من هم عرض کردم در سنین کم، ما نباید بدنبال قتل باشیم برای تعریف بدی :دی ولی وجود ریزه بدی هایی خودش رو بنحوی نشون میده اینها رو نمیشه گفت 100% بدی هست ولی ذات کودک هست، یک کودک کبریت میزنه، یکی مثل خود من در دوران کودکی از کشتن موجودات زنده لذت شدیدی میبره اینها ویژگی انتصابی هست نه اکتسابی. آره دیگه دقیقن من هم منظورم همین هست، انسان با اکتشافاتش هست که میتونه به ایجاد آرمان شهرش امید داشته باشه اینکه ما برای تربیت نسل آینده برنامه ریزی کنیم، قطعن اون برنامه ریزی هم قابل تصور من یا کسی دیگه نیست هنوز و راه داره تا رسیدن بهش :دی اما همین تحصیلات یه قدم بوده مثلن قدم های بعدی هم برداشته میشه بعد ها بدون شک، بنظرم در مورد اشتباه کردن هم، گاهی یک اشتباه میکنه آدم و نمیتونه ازش برگرده، پشیمون میشه ولی پشیمونی فایده ای نداره خیلی از اشتباهات این گونه نیست که صرفن توبه کنیم و ادامه ندیم متاسفانه ولی جمله ی قشنگی بود، بله در همه حال پیشمونی و بازگشتن از اشتباه کمک هم بهمراه داره. بنظرم بچه ی آدیمزاد بیشتر از اینکه بهش دیکته بشه چکاری خوب هست چکاری بد، بایستی روی پرورش عقلش وقت صرف بشه اینکه شخصیت و ارادش رو قوی کنیم ، اینکه ماهی گرفتن در زندگی یادش بدیم، و در کنار همه اینها مراقب باشیم، از دور، که اشتباه جبران ناپذیری هم مرتکب نشه،
Rgon14
Rgon14
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
آدما همیشه ب یه شکل با مسایل برخورد نمی کنن . می دونین منظورم چیه ؟ مثلا با شنیدن دروغ از دو نفر مختلف ، عکس العمل های عین هم نشون نمیدن . ب همین خاطر ب نظر من آدما همیشه تو ی دسته جا نمی گیرن . ی روز تو دسته اول خوب ها . ی روز تو دسته دوم خوبها . ی روز هم تو دسته بدها !
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٤
٠
٠
بستگی داره اره. بستگی داره به نفعشون باشه یا نه. مثلا من به دروغ به معلمم بگم وای خانوم چه خوشگل شدی امروز و اونم کیفور شه و نمره بهم بده :دی و بعد یکی از لج من که خودشیرینی کردم بیاد بگه خانوم خیلی هم زشت شدین بعد همه ی اینا در صورتی باشه که معلمه مثل همیشه اش و معمولی هم باشه بعد ولی معلم از اون یکی که گفته زشت شدین نمره کم کنه. مسلما تفاوت داره واکنشش برا ما دوتا که دروغ گفتیم. هوووم؟( البته دور از جون معلم های عزیز و زحمت کش ما خصوصا اقای حسنی خودمون تو همین سایت :دی ) پس به نظرم این تفاوتی تو هدف معلم ما که فکر کرده اون که گفته بهش زشتی بهش بدی کرده ایجاد نمیکنه هووم؟ اینکه با یکی خوب باشیم و یکی بد به هدف و نوع نگاهمون به زندگی برمیگرده که باعث نمیشه تو دسته بندیا جابه جا شیم. ولی این که میشه تو دسته بندیا جابه جا شد و این که همیشه تو یه دسته نمیمونن رو قبول دارم ولی با اراده ی خود شخص نه اینکه هر روز. ینی اگه خودش همت نکنه تو یکیش میمونه و پیشرفت یا پسرفتی براش ایجاد نمیشه. حالا که نگاه میکنم میبینم من این نکنه که باید به نفعشون باشه رو ننوشتم و کلا متنم خیلی گنگ شده و فکر کردم همه با همین چهار خط منظورمو میفهمن. برا همین همه براشون سوال و دشواری پیش اومده. من شرمنده ی همه ی شمام با این نوشتن داغونم :دی کاش میشد ویرایش کرد متنو -______-
ali_sh
ali_sh
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
خیلی خوب میتونید با کلمات و واژه ها بازی کنید و از کمترین کلمات مفومی ترین جملات رو بسازید :)
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
:) ممنونن :) من همیشه خودم فکر میکردم طرز بیانم بده که :دی
ali_sh
ali_sh
٩٤/٠١/٢٤
٠
٠
بنظر منکه عالیع:)
ali_sh
ali_sh
٩٤/٠١/٢٣
١
٠
راستی این توی زندگی خودتون اتفاق افتاده؟ خب رفتر متقابل شما چی بوده؟ا
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٣
٠
٠
بله، اتفاق افتاده برا همینم ازش نوشتم. رفتار متقابل منم داد زدن بود. یعنی باعث شد هم جزو دسته ی اول بشم و هم جزو دسته ی دوم ولی الان در حال حاضر این چرخه رو برا خودم قطع کردم. امیدوارم بتونم ثابت قدم باشم و دوباره عقب گرد نکنم
ali_sh
ali_sh
٩٤/٠١/٢٤
٠
٠
امیدوارم موفق باشید:) با تلاش شما و توکل به خدا همه چیز امکان پذیره:)
ali_sh
ali_sh
٩٤/٠١/٢٤
٠
٠
راستی داد زدن یا جیغ زدن مسعله این است خخخ
رضا تمجیدی
رضا تمجیدی
٩٤/٠١/٢٤
١
٠
خیلی زیبا بود خوشم اومد منتظر اثرات بعدی شما خواهم بود
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٤
٠
٠
:) میتونید یادداشتم برا مسابقه رو بخونید اگه خیلی خوشتون اومده از نوع نوشتنم:دی اونم مثه این عجیب غریبه :دی
Snow_Queen
Snow_Queen
٩٤/٠١/٢٤
١
٠
آدمای بدم خوب به دنیا میان! تازه اینا همش نسبیه! کسی که با شما خوبه میتونه میتونه با من بد باشه و برعکس! البته فهمیدم میخواستی چی بگی ولی خب این سوال پیش میاد که اولین آدم بد پس چطور بوجود اومده؟ اگه اینو قبول کنیم که آدمها با مقابله به مثل با اولین آدم بد بد شدن! چقد بد نوشتم:دی
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٤
٠
٠
من ذهنم خشک شد بس که سر این پست هی به همه افکارمو توضیح دادم =)) راجع به اینکه کسی که با من خوبه میتونه با تو خوب باشه یا بلعکس جوابم به Rgon14 رو بخون. راجع به بقیه اش هم جوابم به دکتر منتی و خانوم قاسمی :دی البته اگه نظر منو به صورت مفصل تر میخوای البته. خلاصه اش اینه که ببین به نظرم یه رفتار بد که ما از یکی میبینیم شاید فقط از نگاه ما بد باشه و این باعث شه سرکش شیم. متوجه ی منظورم میشی؟ مثالش هم برا خانوم قاسمی زدم که مثل پدری که با داد به دخترش میگه موهاتو بکن تو. یعنی درسته که طرز برخورد طرف درست نبوده ولی نیتش خوب بوده پس این شخص بد نیست فقط بلد نیست چجوری رفتار کنه که خب ما چون با دنیا اشنا نیستیم فکر میکنیم بابامون بده مثلا که اینجوری گفته و برا همین مقابله به مثل میکنیم. متوجه ی منظورم میشی؟
Snow_Queen
Snow_Queen
٩٤/٠١/٢٤
٠
٠
اره الان متوجه شدم ولی نوشته رو خوندنی یا من متوجه نشدم یا یکم بد و خوبش زیاد بوده قاطی کردیم :دی
bano iran zamin
bano iran zamin
٩٤/٠١/٢٤
١
٠
سکوتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
فاطمه خانووم
فاطمه خانووم
٩٤/٠١/٢٤
١
٠
اوووم باید شناختتو بیشتر کنی از آدما از جوی که توش هستن شاید داد زدنش از بد بودنش نباشه از ناراحتیش باشه.اون موقعیتی که توش هستن مهمه. نیست؟؟؟
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٤
٠
٠
منم دقیقا منظورم همین بود. که چون ناراحت میشه بقیه رو بد میبینه. و دقیقا موقعیتش. که در اصل اون طرف مقابلش هم شاید بد نباشه و فقط موقعیتش باعث داد زدن سر اون طرف شده باشه. کلا گند زدم با این یادداشت نوشتنم که هیچکی منظورمو نفهمید -_____-
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/٢٤
٠
٠
http://www.jeem.ir/pagetwo.php?type=3&print=3&id=19411 همون حرف منو میزنن به نوعی دیگر
yekta_b
yekta_b
٩٤/٠١/٢٤
١
٠
کمی فقط کمی گنگ بود که با خوندن نظرات شما در جواب دوستان رفع شد، به نظرم چون توی یکی دو جمله زیاد از ضمیر استفاده کرده بودی یه کم مبهم شده بود، میشد مفهوم و فکر معرکه پشتشو درک کرد،قلمت نویسا:)
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٤/٠١/٢٤
١
٠
با محتوا کاری ندارم چون جای چالش و گفتگوی زیادی داره... اما از لحاظ نگارشی و علائم پیشرفت خیلی خیلی زیادی داشتید.. خوب دارید پیش میرید! آفرین :-))
آرش قلی زاده
آرش قلی زاده
٩٤/٠٢/٠٢
١
٠
:)
پربازدیدتریـــن ها
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

چشم هایم باز شد٬ دیدم کنارم نیستی

٩٥/٠٩/١٨
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
اندر حکایت آموزش مسائل جنسی به کودکان

بچه از کجا میاد؟

٩٥/٠٩/١٦
ترسیده ام انگار

دلم مى خواهد همه چيز را بسوزانم!

٩٥/٠٩/١٣
چرا همیشه همه چیز را آماده می خواهیم؟

دوستت دارم های ناگفته

٩٥/٠٩/١٥
باید بشوی همان آدم سابق

آفرینش برای خوب بودن

٩٥/٠٩/١٤
شعری سروده خودم

چشم هایت شبیه پاییزند...

٩٥/٠٩/١٨
اندر مصائب شغل من

پرنیا؟ پریا؟ پریان؟ پرنیان؟

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

ناز نگاه

٩٥/٠٩/١٤