چه خبر از ضرب و شتم حسنی و نامداری؟!
یادداشتی راجب جنجال های اخیر دو مجری جنجالی سیما

چه خبر از ضرب و شتم حسنی و نامداری؟!

نویسنده : مریم نیک‌پور

یک ضرب المثل روسی می‌گوید: جایی که کوزه خودت را گذاشته‌ای سنگ پرتاب نکن. این روزها هنرمندان با پرتاب سنگ‌هایی درشت به سمت کوزه آبرو خود. نقل محفل شبکه‌های اجتماعی  شده‌اند.آزاده نامداری بعد از افشا عکس چشم کبود و زخمی در اینستاگرام گفت: «متاسفم که مجبورم این عکس خصوصی منتشر کنم اما دیگه باید این عکس مستند شود و بسیاری از مدیران محترم تلوزیون خودمو و حالمو رویت کردن امروز به لطف دروغگویی ایشون مستند من پخش نشد. و هزار اتفاق تلخ دیگه رخداد.من الان سرپام.خوبم.زندگی میکنم.درس میدم.کار میکنم و دوباره زنده شدم.متاسفم برای رادیویی که آنتن زنده شو سپرده دست کسی که به نزدیکترین کسش رحم نکرد.به تایید دوتانش ازدواج با من فقط یک شو یا نمایش بیشتر نبود.به لطف پدرم من حق طلاق داشتم وگرنه شاید الان زنده نبودم این تلخه ولی واقعیته.برای هوادارایی میگم که از ایشون بت ساختن.بتی که به هیچ مسلکی پایبند نیس.دیگه کسی توی کامنت های من حق نداره اسمی از ایشون بیاره.آقای حسنی میدونم  دهنت باز میشه به هر تهمتی.اما واگذارت میکنم به خدا...و خوشحالم که دیگه نمیبینمت.فقط بدون چهل تا فایل صوتی دست من داری که مدت هاست حتی خودم گوشش ندادم والسلام.»

نیم ساعتی نگذشت که این پست پاک شد و پست بعدی آمد

فرزاد حسنی هم بیکار ننشست و جوابیه‌ای برای پست‌های آزاده نامداری صادر کرد*. در این جوابیه فرزاد حسنی ادعای نامداری را کذب خواند و گفت: حریم خصوصی افراد متعلق به ذوالحرم است ولاغیر.

در ادامه با افشا شماره پرونده کلاسه شکایت همسر سابقش.گفت: «ایشان با بیان ادعاهای گوناگون و تجمیع کلکسیونی از عناوین مجرمانه چون ضرب و شتم، افترا، تهدید به قتل، شکستن گوشی همراه از من شکایت کرده است اما در کدام یک از این موارد محکوم واقع شده ام!؟ هیچ کدام .در آخر هم  دو سوال جنجالی از آزاده نامداری پرسید:

نظرایشان درباره گروه‌های سیاسی چیست؟!

نظرایشان درباره عاطفه مادری و عشق به فرزندشان چیست!؟

بعد از انتشار این جوابیه نامداری مجددا پستی در صفحه اینستاگرام خود گذاشت

بعد از این پست وکلای دو مجری سیما شروع به سخنرانی کردند وکیل نامداری گفت: «طرح سوال درباره‌ی گروه‌های سیاسی و عاطفه‌ی مادری از سوی فرزاد حسنی برای منحرف کردن ایجاد فشار سیاسی و امنیتی علیه موکلم است./ اکنون آقای حسنی به قید کفالت آزاد است»**

وکیل فرزاد حسنی هم درمصاحبه‌ای اشاره کرد: «هدف آزاده نامداری از انتشار آن عکس فقط بردن حیثیت و آبروی موکل من بوده است / ایشان خانه و حساب بانکی فرزاد حسنی را بخاطر مهریه توقیف کردند / توقف پخش برنامه‌های ایشان یا خودداری از همکاری با ایشان، به هیچ عنوان ارتباطی با موکل اینجانب نداشته و مرتبط با موضوعاتی است که نزد مسئولین امر مطرح می باشد»***

آزاده نامداری چند روز بعد از این جنجال‌ها رسما از اینستاگرام خداحافظی کرد و صفحه شخصی خود را بست

اینکه مجریان جوان و جنجالی سیما چرا می‌خواهد حریم‌ها را بشکنند و دعوای خانوادگی خود را بکشانند میان مردم هیچ ارتباطی به ما ندارد اما طرح چند سوال الزامی است .

1. در کشوری که مجریان و هنرمندان برای جوان‌ها نوعی الگو محسوب می‌شوند چرا باید قشر تحصیلکرده و هنرمند جامعه دست به آبروریزی و توهین در شبکه‌های اجتماعی بزنند؟

2. شعرخوانی‌های عاشقانه مجریان در آنتن زنده برای یکدیگر را باور کنیم یا حریم خصوصی که متعلق به ذوالحرم است ولاغیر؟

3. آیا افکار عمومی وسیله ای برای به بازیچه گرفتن و پیشبرد هدف های شخصی است؟

==============

 *متن کامل یادداشت فرزاد حسنی

http://farzad-hassani-blogfa.loxfa.com/page-482486.html

**متن کامل ادعاهای وکیل آزاده نامداری

http://www.jamnews.ir/mobile/mobiledetail/News/460195/188

***متن کامل ادعاهای وکیل فرزاد حسنی  

http://www.shabnamnews.com/news/83039

برچسب ها
نظرات کاربران
کد امنیتی
آسمانه
آسمانه
٩٤/٠١/١١
٣
٢
این قضیه به ما چه ؟:) افکار عمومی خودش نباید دنبال این مسائل باشه !!
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١١
٠
١
دقیقا حرف منم همینه اینکه این چیزها اصلن به مردم ربطی نداشته!ولی به نظرت میشه افکار عمومی درگیر نشه؟امکان چنین چیزی وجود داره؟
آسمانه
آسمانه
٩٤/٠١/١١
٢
٠
مریم بانو شما در واقع اومدی شرح ما وقع رو دادی . اگر هدفت این بود باید به صورت غیر مستقیم اشاره می کردی . الان کسانی هم که از این قضیه اطلاع نداشتن قضیه رو فهمیدن!! من فکر میکنم هدفت با یادداشتت هم خوانی نداره ! میشه درگیر نشد. مثلا من پیج نامداری رو داشتم عکس رو هم دیدم و از کنارش رد شدم !
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١١
٠
٠
خب مخاطب باید بدونه چی شده بعد راجبش میشه بحث کرد دیگه!این واسه تو اینجوری بوده هفتاد درصد قشر نوجوون ما تقریبا از هنرمندا برای خودشون بت ساختن بعد هم توی هر جامعه ای مردم نسبت به اتفاقات مربوط به افراد مشهور عکس العمل نشان میدن تو فکر نمیکنی هدفشون یکجور سو استفاده از افکار عمومی علیه هم بوده؟
آسمانه
آسمانه
٩٤/٠١/١١
١
٠
به نظر من لازم نیست که اشتباه کسی رو تو جامعه نشر داد بعد گفت اشتباه بوده! دوما دوره وزمانه اینکه هنرمندها و ورزشکارها الگو بشن گذشته . سوما هفتاد درصد اماری که دادی از کجا میگی؟ افکار عمومی هم اگر دنبال ای چیزها نباشه تحت تاثیر قرار نمی گیره !
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١١
٠
٠
مگه میشه دوره این چیزا گذشته باشه!هنوزم هنرمندا و فوتبالیستها خصوصا برای نوجوون ها الگو اند بت اند سوژه اصلی نشریه های زردند سوژه شابعات اینترنتی اند اصلا نمیشه منکر این قضیه شد نه تنها توی ایران که توی تمام جهان این مسءله هست!ولی بازم باهات موافق نیستم افکار عمومی خودشون توجه نکنن همین الان یک گشت توی اینستا بزن ببین چند تا کمپین درست کردن چند تا پیج زدن که ما حامیان فلانی هستیم و حامیان فلانی نیستیم اصلا و ابدا نمیشه منکر این بخش شد که خواه یا ناخواه افکار عمومی درگیر میشن با این قضایا مرگ پاشایی یادته یک موجتوی فضای عمومی راه نیفتاد برای تسلیت ؟مردم همیشه عکس العمل نشان میدن در برابر هر مسءله کوچیکی از هنرمندان حتی در برابر شایعات و جامعه هم ناخودآگاه درگیر میشه و اونها را الگو میدونند چرا چون جلو چشم اند منبع تغذیه رسانه هایند!و صحبت دومت هم به نظر من باید نسبت به رفتارهاشون اعتراض کرد سکوت نکرد!دلیلی نداره چون شهرت دارند هر رفتاری را بکنند و از افکار عمومی استفاده ابزاری لکنند!
آسمانه
آسمانه
٩٤/٠١/١٢
٠
٠
من با صحبت تو توجیه نشدم مریم . نظرم باز هم همونه که اول گفتم ! تا تقاضا نباشه عرضه بوجود نمی یاد!
محدثه عارفی
محدثه عارفی
٩٤/٠١/١١
٠
٠
به نظرم گاهی ادم مثل کوزه لب پر می زنه! این طور مواقع نیاز داره که با دیگران مطرح کنه! اما این که چرا ما این قدر به زندگی خصوصی هنرمندا حساسیم رو نمی تونم درک کنم! سوال هایی که پرسیدین دغدغه ی منم هست.
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١١
٠
٠
میدونی چیه اینقدر هنرمندا را بزرگ کردن که مردم حتی الگو میدوننشون خخخ
E_KHOSRAVANI
E_KHOSRAVANI
٩٤/٠١/١١
١
٠
به هرحال با خشونت علیه زنان به شدت مخالفم، و این افشاگری خانم نامداری رو در فضای سیاسی و فرهنگی کشورمون کاری شجاعانه می دونم. چه الزامی برای انتشار این مطلب اینجاست جز به قضاوت نشستن افراد؟؟
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١١
٠
١
اصلن قصد من قضاوت نبوده در هر حال ما هیچ قضاوتی نمیتونیم بکنیم نه راجب صحت این عکس نه راجب ضرب و شتم فرزاد حسنی حرف من از این یادداشت فقط این بود که چرا این مسءله کاملا خصوصی بین مردم کشاندن؟شما فکر میکنین هدف از این کار چی بوده؟یعنی اگه خانم نامداری با همین عکس و مورد پزشک قانونی به دادگاه و مراجع قضایی مراجعه میکرد ازش حمایت نمیکردن؟
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٤/٠١/١١
٠
٠
مرسی مرسی مرسی :)!
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١١
٠
٠
اوههه چه تشکری!حالا الان از کی تشکر کردین دقیقا؟ازاده نامداری؟فرزاد حسنی؟افکار عمومی؟
بهمن بهمنی
بهمن بهمنی
٩٤/٠١/١١
٠
٠
از همه :) ! نکه می خواستم در باره این قضیه بدونم دیگه زحمتشو شما کشیده بودین :)!
فو فا نو
فو فا نو
٩٤/٠١/١١
٠
٠
به کجا داریم میریم ؟ :|
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١١
٠
٠
چی بگم!:/
آذر صدارت
آذر صدارت
٩٤/٠١/١١
٢
١
خاله زنـــکی ولی تلخ!
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١١
٠
١
بله خانم صدرات واقعه ای کاملا خاله زنکی از قشر هنرمند کشور!به نظر شما هدفشون از کشاندن این دعوا خصوصی بین مردم چی بوده؟
translator
translator
٩٤/٠١/١١
١
٠
حیف ازاده نامداری ... البته نمیشه قضاوت کرد چون هر دو طرف حرفایی دارن برای بیان کردن ولی هرچیم باشه کتک زدن همسر هیچ توجیهی نداره.
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١١
٠
٠
بله کاملا درست میگید ولی حتی راجب ادعای طرفین هم نمیشه قضاوت کرد و به صحت داشتنش اعتماد کردد
f_behzadfar
f_behzadfar
٩٤/٠١/١١
٠
٠
اممم یعنی این الان چشمش واقعیه؟؟؟
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١١
٠
٠
خودش این عکسو منتشر کرده ولی راست و دروغ بودنش دیگه با خود ازاده نامداریه!
Nasrin-A
Nasrin-A
٩٤/٠١/١١
٢
٠
خدا همه ی ما رو هدایت و در نهایت رحمت کنه الهی آمین:)
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١١
٠
٠
الهی امین:)
یک دو سه
یک دو سه
٩٤/٠١/١١
٢
٠
خب که چی! خودتون میگین این چیزا به ما ربط نداره بعد خودتون میاین خبرو پخش میکنین!!!!!
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١٢
٠
١
این خبر پخش شده الان دیگه هر کسی سرش توی نت باشه چیزی از این خبر شنیده هدف پخش خبر نیست هدف شرح ماجراست و بیان سوال!این مسءله کاملن خاله زنکی نمیشه حتی بهش گفت خبر حرف اینه که چرا مجریان جوان از افکار عمومی مثه یک ابزار برای رسیدن به هدفهاشوناستفاده میکنند؟به نظرتون نباید به رفتارشون اعتراض بشه؟
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٤/٠١/١١
٢
٠
همه جای دنیا متاسفانه "شومن" ها یا بازیگران سینمایی و تلویزیونی بیش از بقیه جلو چشم هستند و خبرنگارها هم خیلی خوب تغذیه میشن از رفتارهای ریز و درشت شون. دقیقا زمانیکه خبر ازدواجشون تیتر یک بود هیچکس نیومد بگه مگه چه فرقی با همسایه کناری ما دارن اما حالا که مساله جنجالی شده همون عده میان میگن خب... چه ربطی به ما داره... خب خودمون بزرگشون کردیم و حالا هم این خودمون هستیم که به "لنزها و قلمها" میگیم نشون بده و بنویس چون "من دوست دارم بدونم". بیشمار نشریه های زردِ روی پیشخوان کیوسک های مطبوعاتی رو ببینید و بخونید؛ فلانی با دست راست سرش رو خاروند! فلانی دست چپ اش رو کرد توی بینی ش! فلانی ریشش رو زد! فلانی موهاشو از ته تراشید! ... نمیشه شخص خاصی رو مقصر بدونیم.. این ما هستیم که ابتدا "بازارِ تقاضا" رو بوجود میاریم و بعد محصولِ مورد هدفِ خودمون رو "عرضه" میکنیم.... قصه درازیه این قصه ی رسانه ها ... در سراسر دنیا. و معتقدم خودمون رو اذیت میکنیم اگر مدام بخواهیم بگیم فرزاد مقصره یا آزاده! اینها نباشن یکی دیگه! میگید نه؟ کمی صبر کنید! // ممنون از این یادداشتِ تصویری شما :-))
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١٢
٠
٠
با شما کاملن موافقم جناب شمشیری مقصر خود مردم اند که اونها را بزرگ کردن و ازشون بت ساختن ولی واقعن به نظرتون باید چیکار کرد که این نگرش از بین بره؟ما هرکاری هم بکنیم بازم شهرت باعث جذابیته برای مردم!قشر نوججون ما پر شده اند از این آفت بزرگ شخص پرستی افراد مشهور شما فکر میکنید راه حلی وجود داره؟چه راه حلی؟
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٤/٠١/١٢
٠
٠
پاسخ شما، کمی پایین تر تقدیم شده، عذرخواهم بابت اشتباه کلیک کردنم.
ali_sh
ali_sh
٩٤/٠١/١٢
٢
١
واقعا این دو نفر دارن خودشون رو بیشتر جلوی مردم خراب میکنن. خب دعوا دارین باهم چرا بحث هاتون رو بین مردم میکشید آخه؟چرا دارین خوتون کاری میکنید که نگاه مردم نگاه طرفداراتون به شما عوض شه؟ البته منکه طرفدار هیچکدومشون نبودم...
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١٢
٠
١
فکر میکنم بیشتر از اینکه به همدیگه ضربه بزنند با این کارشون به خودشون ضربه زدند به آبروی خودشون ضربه زدند
سلیمان حسنی
سلیمان حسنی
٩٤/٠١/١٢
٠
١
سلام:فقط میشه گفت متأسفم برای خودمون که قراره اینهاالگوی ما وجوانهای ماباشند.ممنون ازشمابرای مطلب.زنده باشید
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١٢
٠
٠
خاهش میکنم:)
Z_tofighi
Z_tofighi
٩٤/٠١/١٢
١
٠
نمی فهمم چرا دارن این کارو میکنن با خودشون. مگه کم بودن آدمای مشهوری که ازدواجشون ناموفق بوده؟ هر دوشون با این کولی بازی های بعد از طلاق توی شبکه های اجتماعی فقط شان خودشونو پایین میارن.
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١٢
٠
٠
جای این اخنلافات و مسخره بازی ها واقعن در رسانه ها نیست منم نمیدونم چرا دارن اینکارو میکنند
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٤/٠١/١٢
٠
٠
یک کارِ بنیادیِ عمیق هستش که باید خیلی باحوصله کارشناسی بشه. خیلی وقتها آگاهانه الگو میدن به مردم. انواع گره زدن های شال و روسری رو از سریالهای تلویزیونی دقت کردید؟ سالهاست که پروژه اش کلید خورده و در کنارش، سی دی های آموزشی انواع گره به بازار اومده بود. این برای حجاب گام بزرگی بود. دیگه خیلی کم می بینیم که شال ها رو باز رها کنند و معمولا به نحو شکیلی گره میزنن. این فقط یک مثال خیلی کوچیکه از یک ماکتِ الگویِ رسانه برای تغذیه فکری مردم. برای جهت دهی به افکار. در ابعاد خیلی وسیعترش هم صنعت سینمای هالیوود هستش که با تولید هر محصول جدید(فیلم، سریال، انیمیشن)، یک "پکیج" کاملش رو ارائه میده به سراسر دنیا. دقیقا از قبل از ساختِ مرد عنکبوتی(بعنوان مثال) به لباسهای بچه ها، برچسب ها، نقاب ها و ... فکر شده و بطور خلاصه بگم که کاملا در راستای اهدافِ "اقتصادی و ایدئولوژیکی" خودشون یک پک کامل رو به بازار دنیا ارائه میدن. اونها با توجه به سیاست های دولتمردان شون اهداف خودشون رو دارند و اینجا هم تا حدودی در همون راستا هستند اما به جای اینکه بعنوان مثال یک الگوسازی خوب و "اسطوره سازی" از خلبانِ غیور عملیاتِ فلان مون داشته باشیم، بخاطر نقص ها و کوتاهی هامون؛ فرمون رو دادیم به دستِ دلالان مد و فشن و لباس و .... . که در راستای اهداف خودشون طراحی لباس و چهره داشته باشند. مد و لباس و فشن بد نیستند. اصلا بد نیستند اما باید در جای خودش و زمان مطلوب خودش ارائه بشه. اشخاصی مثل محمدرضا گلزار که ماهیاتا "ستاره سینما" محسوب میشن(طبق تعاریف کلاسیک و رسمی)؛ ناخواسته یک مبلغ هستند. و چون بازارِ عرضه در کشور نسبتا جوان ما، همون بازارِ رده سنیِ نوجوان و جوان هستش، اتوماتیک مانورشون روی لباس و چهره خواهد بود. من با چندین نفر از طراحان لباس سینما که صحبت میکردم اذعان داشتند که از طرف برندهای معتبر کاملا قرارداد بسته میشه که فلان پوشش رو برای فلانی طراحی کنیم در فلان فیلم سینمایی یا تلویزیونی... و این کاملا عادیه در صنعت سینما اما چرا یک مدل و الگویِ بومی رو ارائه نکنیم؟ بخش زیادی از این اشکال(یعنی دقیقا: از کنترل خارج شدنِ فرمانِ اتومبیلِ جهت دهی به افکار) به کوتاهی های اونهایی برمیگرده که در حوزه های مختلف خلاق و صاحبنظر هستند اما وارد میدون نمیشن. بطور مثال ارائه کتاب مصور کمیک داستانهای شاهنامه با حمایت روزنامه خراسان یکی از اون گامهای بسیار بسیار بزرگی بود که باید دهها سال قبل برداشته میشد. یا در مقابل ارائه ی کارشناسی نشده ی عروسک های "دارا و سارا" که ابدا نتونست در مقابلِ باربی قد علم کنه و شکست خورد. هم از لحاظِ درکِ بصری، هم کیفیت، هم متریال و هم چهره پردازی بسیار اشتباه عمل کردند... و اینها طبیعتا راه رو باز میکنن به نفع حریف. و حریف ها هم که منتظر چنین فرصت هایی هستند. و می بینیم که کوله پشتی های بتمن و .. پرفروش تر از نمونه های داخلی شدند. منظورم "توهم توطئه" نیست که بخوام بگم همه دنیا کمر همت رو بستند که ما رو بکوبند زمین، خیر! اما وقتی پای پول در میان باشه طبعا "اخلاقیات" کمرنگ میشن و حتی ممکنه هموطنان خودمون هم راهی رو اشتباه برن بخاطر منافع بیشترِ کارخونه یا تولیدی خودشون. این یک مساله مفصل هستش که امیدوارم در این پراکنده گوییم حداقل بخشی از جواب رو داده باشم. ما(من و شمایِ رسانه ای) باید خیلی خیلی حساب شده و سنجیده و با محاسباتِ نیازسنجی و مخاطب شناسیِ کامل وارد میدون بشیم... مخلص کلام اینکه: ستاره سازی یا الگو سازی یا قهرمان پروری هم این میان اجتناب ناپذیره، باید بدونیم چی رو به اون طرفِ پیشخوان پیشنهاد میدیم! ختم کلام! پر حرفی منو ببخشید خواهر خوبم... :-))
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١٢
١
٠
تشکر از اطلاعات خوبتون بعله تا یک جاهایی منم به این رسیدم که این الگو سازی اجتناب ناپذیره ولی کاش میتونستیم الگو هایی به جوون هامون اراءه بدیم که واقعا الگو باشند نه اینکه فقط یک بار شهرت را به دوش بکشند
k_shamshiri
k_shamshiri
٩٤/٠١/١٢
٠
٠
خواهش میکنم... از این کاش ها زیادن خواهرجان! همین "من و شما"، یعنی "ما" باید زودتر کاری بکنیم..
f_yazdi
f_yazdi
٩٤/٠١/١٢
١
١
فقط میتونم بگم متاسفم برای هر دو شون که مسایل شخصی و زناشویی شون رو عمومی میکنن... حالا اینکه این عکس واقعا مستند هست یا نیست ، فرقی نمی کنه .آزاده نامداری اگر می خواست، میتونست فقط بین اهالی رسانه این کار رو انجام بده نه اینکه عکس خصوصی ش رو تو اینستاگرامش منتشر کنه و سر و صدا راه بندازه.
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١٢
٠
١
تمنم نظر شما را دارم به میان کشیدن و این افشاگری بدترین گزینه بود!
دخترخاصــ
دخترخاصــ
٩٤/٠١/١٢
١
٠
خدا همه مارو به راه راست هدایت کنه آمین
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠١/١٢
٠
٠
امین:)
2nyadideh
2nyadideh
٩٤/٠١/١٢
٠
٠
منم همین...آمـــــــــــــــــــین.
Hamid_Bozorgvari
Hamid_Bozorgvari
٩٤/٠١/٣١
٠
٠
اینو واسه شما دخترخانومایی میگم که از نمیتونن در برخی موارد از عقلشون استفاده کنن و هر پسر خوشتیپ و خوش سرزبونی رو که میبینن، توی رویای خودشون ازش یه فرشته سوار بر اسب سفید میسازن.......نخیر، اصلا هم اینجوری نیست.... اگه میخواین بدونین بگو بخند این پسر یا مردی که تو خیابون میبینین واقعیه و دلش شاده یا اینکه فقط بیرون خونه اینجوریه ؟.....سعی کنین از دور رفتارش رو با خانوادش ببینین، با برادر یا خواهر کوچیکش با پدر و مادرش......اکثر این شاهزاده های خوشگل و خوش سرزبون توی خونه هاشون خون خانوادشونو تو شیشه کردن
m-nik110
m-nik110
٩٤/٠٢/٠٦
١
٠
جسارتا این چه ربطی به مطلب داش؟
پربازدیدتریـــن ها
طنز

نامه ای منصفانه به استاد

٩٥/٠٩/١١
شعری سروده خودم

بعد تو

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

شاید دلیل خلقتت آغوش باشد!

٩٥/٠٩/١٣
شعری سروده خودم

حیف که روی من این جا به تو هم باز نبود

٩٥/٠٩/١١
میانه رو و دانا

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه کیست؟

٩٥/٠٩/١٠
شعری سروده خودم

سکوت پاییزی

٩٥/٠٩/١٤
لطفا شفاف بگویید

مسابقه ی غسل

٩٥/٠٩/١٣
امان از این همه ناهماهنگی

یک نفر با من هماهنگ شود

٩٥/٠٩/١٣
گیج شده ام

حال این روز

٩٥/٠٩/١٤
بیا همت کن رفیق

با دود و غبار هم مدارا ؟!

٩٥/٠٩/١١
ترانه ای سروده خودم

دل بهونه گیر

٩٥/٠٩/١٥
به دنبال آیه های عذاب

سید حسن آقامیری کیست؟

٩٥/٠٩/١٤
عمق فاجعه

آرایشگاه

٩٥/٠٩/١٥
داستان کوتاه

به همین سادگی / قسمت دوم

٩٥/٠٩/١٤
معرفی فیم دریا سالار

لطف خدا بود

٩٥/٠٩/١٤
لعنت به هرچه یاد تو را زنده می‌کند

تقویم های بی عدد / شعر

٩٥/٠٩/١٠
اگر ریزعلی می بود، شاید داستان طور دیگری رقم می خورد

جای دهقان فداکار خالی بود

٩٥/٠٩/١٠
نامه ی کشف شده ی قدیمی ترین دانشجوی دانشگاه بیرجند

مجمع الأدبا

٩٥/٠٩/١٥
بعضی ها

ساعت های بی صدا

٩٥/٠٩/١١
گفت: «من به دنیا اومدم پیاده بیام تا حرم آقا»

مشغول می زدم

٩٥/٠٩/١٠